Ga naar inhoud

Wachtbankje september 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Happinez. hè, wat was dat mooi geweest, zo'n tweede groene spontaan!

Maar moest het effectief nikske zijn (kan nog altijd hè), dan hoop ik voor je dat die russen snel komen!!!!!

Moest ik je niet meer horen: een heeeeeele fijne vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Noor, 5 is een mooi getal hoor! Dat gaan vast ook 5 mooie eicellen zijn die allemaal hele mooie emmy's gaan opleveren! Ah ja, met dit super bankje kan dat niet anders hè! Trouwens, mijn gynae wist mij te vertellen dat ze eigenlijk niet graag meer dan 12 follikels hebben, omdat vanaf 12 follikels de kwaliteit vaak achteruit gaat. Met als gevolg dat er vaak minder bevruchtingen en minder cryo's zijn.

En zoals Mely al zei: we hebben maar 1 gouden ei nodig :)

Zelf heb ik een hele fijne eerste FM gehad: 9 follikels tussen de 15 en 18 mm, die gaan al zeker allemaal meedoen :) Dan waren er nog 3 kleinere (rond de 10), misschien dat die nog gaan bijbenen, maar zeker niet erg als ze dat niet doen (en toen kwam die uitleg over het aantal eicellen en de kwaliteit die ermee samenhangt).

Mijn bms is al 9 en een klets. Vandaar ook die slakkenrace ;) Vrijdag heb ik opnieuw FM en dan gaan ze beslissen wanneer ik de punctie ga hebben: zondag of maandag! Ja, zo snel al! Mijn lichaam reageert prima op de hormonen, dus dat voelde ik blijkbaar goed aan :)

Ik heb dus de hele dag met een smile op mijn gezicht rondgelopen! Ben precies al zwanger haha ;) Dat je zo blij kunt zijn met een fm hihi :)

Green it will be!!!!!!!!!!

Hoe is het met de andere dames?

Beanie, hoe is het met jou?

• Reacties 481
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi dames,

Tot nu toe goede resultaten dus voor iedereen! Bettyboopke, jij ook al zo'n mooie score! Idd zei mijn fertiarts de vorige IVF dat zij alles tussen de 5 en 15 prachtig vindt... Maar toen leek ik er meer te hebben dan nu. Ik ga nog steeds voor de 6 eicellen van Noor. Noor, zullen we gewoon voor jou dezelfde afspraak maken? Ik denk dat we in september maar een beetje recht moeten proberen te trekken wat in juli en augustus maar niet wilde lukken....

Heb net de pregnyl gezet. Dus nu maar ff 10 dagen niet gaan testen! Vind het toch wel weer spannend, al doen ze bij ons de punctie onder rapifen (soort morfine) in een infuus. En voor morgenavond en vrijdagmorgen heb ik een tabletje oxazepam. Verder neem ik vrijdagmorgen bij de oxazepam meteen 2 tabletjes paracetamol, om vast een spiegel op te bouwen. Is me de vorige keer goed bevallen! Nou ja, zal blij zijn als het vrijdag achter de rug is. Ben in ieder geval vroeg aan de beurt, moet om 8.30 uur in het ziekenhuis zijn. Daarna nog even naar de afdeling om bij te komen terwijl manlief op stap gaat met de broedstoof naar de VU, hij moet daar ook zijn 'megapearls' produceren en inleveren. Tegen inlevering van de broedstoof krijgt hij mij weer terug! (dus ik dien als statiegeld). Daarna dan maar kaarsjes branden tot zondagmorgen, dan horen we of er een TP is... (moeten er allereerst natuurlijk wel eicellen zijn!). Brrrr... Krijg toch wel weer de bibbers....

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Beanie! De pregnyl! Hier gaan we dan! Spannend!!!

Neeeee, geen bibbers, daar doen we op dit wachtbankje niet ;) We gaan gewoon voor MINIMUM 4 mooie eicellen! Die zijn er, echt waar!

En die punctie zal ook als een fluitje van een cent verlopen, zeg dat ik het je gezegd heb ;)

Alle gekheid op een stokje, meid, het komt allemaal goed hoor! Probeer erop te vertrouwen, erin te geloven en stuur dat bibber-monstertje maar naar andere oorden!

Whooooop whoop!

Geplaatst

Even snel bijgelezen en het gaat bij iedereen goed tot nu toe zo te lezen, veel follikels, al mooie groottes... en een mooi begin van een groen bankje (Mely).

@Happinez...zit je te wachten op je ongi en komt-ie niet!! Ik heb dat ook wel eens gehad, maar dat was volgens mij wel na een behandeling. Maar ik herken het wel; als je wil starten, wil je dat ook!

Nou hier voel ik nog helemaal niets! Wel wat 'chagrijn', maar in mijn buik niets. Normaal voel ik altijd wel het e.e.a, een vol gevoel in mijn buik. Zaterdag 1e FM en ben dan een week aan het spuiten. Ben wel benieuwd of en zo ja hoeveel er zit. Het spuiten is wel gevoeliger dan ik gewend ben...Geen idee hoe dat kan.

Gisteren een vervelende dag gehad. Dochter was gevallen s'ochtends op haar voortandjes. Veel bloed, kapot tandvlees en tandjes zijn wat verschoven en een stukje eraf. Wel naar de tandarst gegaan, maar het valt allemaal wel mee achteraf. En het is maar een melkgebit, maar daar moet ze nog wel 3 jaar mee doen. Het ziet er gewoon zo naar uit. Dus even helemaal niet bezig geweest met zwanger worden en zelfs bijna vergeten te spuiten...(verstaan ze dit ook onder je moet afleiding zoeken???).

Ik ben mijn 'ei' weer even kwijt! En ga nu weer snel aan het werk.

Neel

Geplaatst

Hi dames,

@Neel: wat een schrik gisteren! Gaat het nu weer goed met de kleine meid? Ziet er idd heel naar uit, bloed uit een mondje... Misschien door alle afleiding dat je weinig voelt in je buik? Het blijft toch spannend, de eerste FM, omdat je gewoon echt niet weet wat er gebeurt in je buik. Overmorgen weet je meer!

@Bettyboopke: dit bibbermonster is net zo eigenwijs als ik, het blijft maar terugkomen... Nee hoor, het komt heus wel goed maar ik vind het gewoon toch weer erg spannend. Zal blij zijn als het morgen achter de rug is en nog blijer als mijn man het aantal eicellen per SMS verteld... Ben gewoon zo bang dat er morgen uiteindelijk alleen maar lege follikels zijn of zo! Zal toch wel niet, met deze dosis menopur?

Jij morgen weer voor FM... Punctie zit er ook al aan te komen! Ik dacht dat ik maar kort op dit bankje zou zitten maar met mij zijn er meer (die hopelijk allemaal doorschuiven naar het 12-weken bankje!). Succes in ieder geval morgen!

@happinez: is je menstruatie er al? Wat frustrerend he. Ik had dat na mijn MA. Fertiarts had gezegd dat de eerste menstruatie daarna wel afwijkend kon zijn... Nou dat was ie. Heb hem uiteindelijk gewoon overgeslagen. Dat weten we door echo's en bloedprikken... Zat er echt op te wachten om door te kunnen! Was echt heel maf, gingen ze BMS meten, was heel dun (maar de volgende dag een stuk dikker, en toen 2 dagen later weer een stuk dikker). Oestradiol prikken: zat ik tegen m'n eisprong aan! Zo bizar... Maar ik mocht gelukkig toen een week later starten met de deca...

@Noor: jij morgen ook weer voor FM... Gaat wel lekker hier he! Succes in ieder geval!

Fijne avond allemaal, groetjes Beanie

Geplaatst

-------breekt heel even in.

Beanie, heel veel succes morgen met de punctie. Ga voor je duimen,!

Voor de overige dames natuurlijk ook veel succes.

--------breekt weer uit.

Geplaatst

Beanie, mijn duimen draaien al overuren voor jou!!

Tuurlijk is het spannend die punctie! Maar wij gaan met zijn allen onze positieve vibes jullie kant uitsturen voor een mooi resultaat!

Toitoitoi voor morgen meid X

Geplaatst

Kom snel nog even wat uitgebreider terug, maar voordat Beanie compleet in het warretje is van de oxazepam.... Heel veel succes meis. Ik ga voor je duimen!

liefs

Geplaatst

Hi dames,

Het zit er op... Gelukkig. Niet dat het zo erg was, eigenlijk geloof ik dat ik het de vorige keer pijnlijker vond. Nu overigens wel buikpijn en een heel klein beetje bloedverlies, maar dat wordt geloof ik al weer minder (het bloedverlies, buikpijn zal wel wat langer duren).

In ieder geval zijn er 7 follikels aangeprikt, 5 grote en 2 kleintjes. En 4 eicellen gevonden. Dat is dus hetzelfde als de vorige keer maar ik ben er heel tevreden over. Ook het zaad is goedgekeurd dus nu hopen we dat dit samen nu heel goed z'n best doet in het lab....

Manlief heeft me thuis afgeleverd en in bed gestopt, moest zelf vanmiddag nog gaan werken. Ik was kapot (uiteindelijk vannacht niet best geslapen) dus nog een paar uurtjes geslapen. Hou het maar even rustig! Zondagmorgen bellen, dan krijg ik alleen te horen of er maandag een TP is. Dat vond ik de vorige keer geloof ik nog het allerengste van alles.... Bij de TP hoor ik dan pas het aantal bevruchtingen.

Nogmaals heel veel dank voor alle medeleven en positieve vibes, het heeft mij heel veel goed gedaan!

@Noor en Bettyboopke: hoe is het gegaan vandaag bij de FM? Hebben jullie al een datum?

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Beanie, heel goed gedaan meid. 4 is fantastisch, toch? En nu lekker uitrusten.. Hup naar je bedje. Met die bevruchtingen komt het goed....

Lekker uitrusten, Liefs Sometimes

Geplaatst

Beanie, super, 4 eicellen!!!! Die gaan vast allemaal mooie emmy's opleveren!!! Het kan ècht hoor!

Ja, nu zijn het spannende dagen hè! Hè, wat vervelend dat ze niet zeggen hoeveel er bevrucht zijn! Doen ze bij ons wel.

We blijven nog wat verder duimen hoor meid!

Vadaag 2e FM gehad: een bms van 10mm en 10 follikels van rond de 20mm! Me very very happy :))

Er waren nog een paar kleintjes, maar hoogstwaarschijnlijk gaan die het niet meer redden. Maar gynae en ik zijn al heel blij met die 10 hoor!!!!! Ze noemde het een 'perfecte stimulatie'... JOEHOE!

Maandag heb ik punctie!!!! Spannend!!!! Morgen gaan ze me bellen om me te laten weten om hoe laat.

Het wordt wel stilletjesaan tijd, want mijn buikje en boobs zijn behoorlijk gevoelig/pijnlijk aan het worden...(en dik!!)

Noor, weet jij al meer?

Geplaatst

Beanie, goed toch 4 eicellen! En het zaad is heel belangrijk

jeetje Bettyboopke wat een heerlijke uitgangspositie zeg! me so jealous!

Echt stom ik had er eerst 5 en nu nog maar 3. Zondag even naar Brussel voor de laatste meting. Dan beslis ik ook of ik doorga. Want 3 is wel weinig en veel minder dan ik gewend ben.

Maar ondanks dat dit de laatste poging zou zijn, heeft manlief gezegd dat als het er echt maar zo weinig zijn, ik wel voor de punctie moet gaan maar dat we er dan nog wel een doen als het niet mocht lukken.

Want anders blijf ik heel mijn leven het gevoel houden dat ik geen eerlijke kans heb gehad omdat ik gewoon een slechte maand had.

Maar eerst maar eens even kijken wat het gaat worden. Ik heb maar 1 kanjertje nodig!

En heb wel er gek genoeg wel een positief gevoel over.

Geplaatst

Goedemorgen dames!

@Noor: wat een tegenvaller... Gelukkig dat je er positief onder blijft! Wie weet valt het mee en heb je er uiteindelijk meer (zou toch niet de eerste keer zijn?). En idd, als je 3 goede eicellen hebt kan daar toch het diamanten ei onder zitten? 3 eicellen van topkwaliteit heb je! En misschien zitten er stiekem nog 1 of 2 van topkwaliteit verstopt, die zijn gewoon van te voren al eigenwijs....

Zaadkwaliteit is hier geen probleem, zelfs bij IVF ronde 1 is het IVF gebleven, terwijl manlief op dat moment meer dan 39 graden koorts had... Eigenlijk zijn wij onbegrepen verminderd vruchtbaar.

@Bettyboopke: klinkt idd als een perfecte stimulatie... mooi hoor, 10 follikels die mee doen! En vandaag dus een spannende dag, als je hoort hoe laat je maandag 'mag'. De opgezette buik klinkt mij zeer bekend... Grapje van moeder natuur om het spuiten makkelijker te maken of zo??

Morgenochtend hoor ik dus alleen of er maandag een TP is, ik heb dan nl alleen contact met de receptie van het IVF-centrum. Maandag bij de TP hoor ik het aantal bevruchtingen en de kwaliteit. Moet ook wel, we mogen nl ter plaatse beslissen of we er 1 of 2 terug willen. Maar misschien valt er helemaal niks te beslissen, dat horen we dus pas maandagmiddag!

@Sometimes: hoe is het met jou? Al aan het genieten van je positieve testen of is het nog niet zo geland? Hoe voel je je? Uitrusten hier komt goed hoor!

@Mely: hoe is het ermee? Geloof je het al een beetje? Manlief is echt ontzettend lief voor me, dus dat komt helemaal goed!

@rest: nogmaals dank voor het medeleven, doet me echt zo goed!

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

@beanie, toch mooi 4 Goedemiddag eicellen! Mooi resultaat toch! Ik duim voor je voor goede bevruchtingen!

@bettyboobke, wat een mooie score! Succes alvast voor maandag!

@noor, wat balen dat ze er nu minder zien, zitten Di anderen niet gewoon verstopt? Ik hoop het voor je!

Hoe gaat het goed, heel anders dan de vorige keer. Voel me veel beter en voel ook dat er wat gebeurt in mijn buik. Begrijp nu wat mensen bedoelen met "ik voel mijn eierstokken! Had gister een feestje en als ik sprong dan voelde ik echter wat bewegen, erg vreemd!

Morgen 1e fm, ik ben erg benieuwd!

Geplaatst

Joehoe Beanie!!!!!!! Ego berichtje? Ik lees graag zulke berichtjes hoor!

Alweer een goed stap in de goede richting!!! We gaan voor 4 bevruchtte eicellen, toch?!

Manlief moet morgen al om 9u15 naar het labo om zijn 'staal af te leveren' haha, dat blijft toch grappig klinken hè :)

De punctie is pas om 11u45, niet zo handig gepland, zeker omdat ik onder narcose ga (sedatie) en dus nuchter moet blijven.... Maar ach, als dat alles is, wat we ervoor over moeten hebben, dan hoor je mij niet klagen hoor!!!! Voor dat brusje, niks te min!!!

Beanie, laat je morgen weten hoe het was?! Is toch altijd een mooi moment die tp hè!

Noor, een goed gevoel is wèl vaak veelbetekend hoor! Maar ik snap ook wel dat je alles uit je pogingen wilt halen, en 3 eicellen misschien wat weinig vind. Hoewel ik de vorige keer van die 3 eicellen toch 3 toppertjes had! En die vriendin/collega van mij die had 3 eicellen--> 3 emmy's --> 3x zwanger--> 3 kindjes!!! Dus je weet nooit.

Ga gewoon mee met de stroom, de fertil.arts zal zelf ook wel aangeven wat de beste optie is. En volg je hartje! Ik duim alleszins voor je, dat straks blijkt dat die andere follikels gewoon verstopt zaten!! Laat je straks weten hoe je FM was?!

Suzy, jij vandaag je 1 FM! Ben benieuwd hoe het is geweest!! Laat je snel iets weten?!

Geplaatst

Super Beanie! Wat een fijn nieuws!

Bettyboopke, morgen punctie. Spannend. Het kan niet anders of je krijgt een 11 tal embryo's. Wat een fijn vooruitzicht.

Jammer dat je zo laat aan de beurt bent, maar ik zou lekker een pakket eten in mijn tas doen dat zodra je op je kamer bent gelijk kunt aanvallen. alvast veel succes meid, en ook voor je man. Het is toch een apart tijdstip om zo'n klusje te doen. Maandagochtend om 9.15 uur :-))

Suzie hoe is je follikelmeting vandaag gegaan? Klopte je gevoel?

hier vandaag naar brussel geweest en daar zagen ze er toch weer tussen de vijf en zeven. Lastig te zien omdat de linker altijd erg hoog ligt. Na ja we zullen het wel zien tijdens de punctie. Vanmiddag hoor ik ahv bloeduitslag of het dinsdag of woensdag wordt. De grootste was 23 dus dat pleit voor dinsdag maar er waren er ook een paar 15 a 16 en dat pleit voor wornsdag. Als het bloed nog goed is wordt het denk ik woensdag.

Woensdag gehaktdag :-))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden