Ga naar inhoud

Wachtbankje september 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

O, ja en wat mijzelf betreft, nog steeds bloedverlies en flink beurs gevoel. Hebben jullie dat ook nog zo lang na punctie? De gyn was duidelijk nog niet zo ervaren en heeft ook veel mistgeprikt. De follikels schoten iedere keer weg. Ik had dat nog niet eerder zo meegemaakt em kan mezelf inmiddels toch wel als ervaren punctiepatient noemen. Maar dit was de langste punctie die ik ooit heb gehad. ik heb er even helemaal de balen in en er geen vertrouwen in. Alsof het al mislukt is...pfff waarom kan het niet gewoon gemakkelijk gaan? Het blijft stressvol, ook al hebben we al een dochter. Dus hier ook het angstmonstertje...grrrr

Neel

• Reacties 481
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ken het gevoel neel! Ook hier nog een beurse eierstok, maar ze geven bij ons wel aan dat als je na 2 dagen nog pijn of bloedverlies hebt dat je wel moet bellen.

Misschien morgen nog even aankijken?

Wat betreft mijn baas, ik heb van tevoren alles helemaal uitgelegd en ook van tevoren bij poging 1 alles per email naar hem gestuurd. Hij heeft het zelf ooit ook meegemaakt dus wat dat betreft zou je toch wat begrip verwachten..... maar goed, het is niet anders....

Wel balen dat je zo'n slecht gevoel over de punctie hebt gehad! Weet je al wat meer over de bevruchtingen? Of hoor jij dat ook dinsdag pas?

Geplaatst
Hier gaat het redelijk, nog een beetje beurse buik en 2 drukke dagen gehad. Omdat ik vrijdag de punctie had en dus een dag niet kon werken moest ik van mijn baas de koopzondag werken. Hoe gaan jullie werkgevers met dit traject om? Die van mij is zo onwijs moeilijk! Ik ben deze poging maar 1 ochtend een half uurtje later geweest en dus de dag van de punctie (waar ik best een vrije dag voor wilde nemen) maar hij blijft zeuren en hij blijft me onder druk zetten om dat maar weer extra te komen werken.

En dat terwijl ik vandaag vrij had gevraagd! Maar goed, maar weer van me af laten glijden en me richten op morgen!

Tussen 9 en 9:30 bellen of de terugplaatsing door gaat en als dat zo is dan hoor ik meteen hoe laat. 's middags hoor ik dan of er nog potentiele cryo's zijn.

Gaat hoe dan ook een spannend dagje worden......

Meis, neem je jezelf wel een beetje in acht? Je moet echt wel rustig aan doen na de punctie! Ik werk zelf in een ziekenhuis, maar ben daar niet in dienst, waardoor het mn qua vertellen lastig was.... Werkgever ben ik open naar geweest, en die geven me alle ruimte (de dame van HR waar ik mee te maken heb heeft zelf ook in dit traject gezeten, mijn accountmanger raakte zwanger toen ik bezig was met de eerste IVF en was heel betrokken). Maar ik moest het natuurlijk ook regelen op de werkplek zelf. Gelukkig geen problemen ondervonden, maar dat was coulance van de opdrachtgever! Overigens moest ik wel open zijn, want na de TP moest ik toch echt behandeld worden als een zwangere waardoor ik bepaalde dingen niet meer mag doen/bij mag zijn.

Ik heb even op de website van Freya gekeken, misschien heb je hier wat aan: http://www.freya.nl/web_ziekteverzuim/werkfaq.php?smnr=49

In ieder geval heel veel succes morgen! Ik hoop dat je alleen maar goed nieuws krijgt en morgen ook weet wanneer je mag gaan testen!

Geplaatst
O, ja en wat mijzelf betreft, nog steeds bloedverlies en flink beurs gevoel. Hebben jullie dat ook nog zo lang na punctie? De gyn was duidelijk nog niet zo ervaren en heeft ook veel mistgeprikt. De follikels schoten iedere keer weg. Ik had dat nog niet eerder zo meegemaakt em kan mezelf inmiddels toch wel als ervaren punctiepatient noemen. Maar dit was de langste punctie die ik ooit heb gehad. ik heb er even helemaal de balen in en er geen vertrouwen in. Alsof het al mislukt is...pfff waarom kan het niet gewoon gemakkelijk gaan? Het blijft stressvol, ook al hebben we al een dochter. Dus hier ook het angstmonstertje...grrrr

Neel

Wat vervelend... Maar ook na een snelle en soepele punctie kun je erg veel last van je buik hebben heb ik vorige week ondervonden! De fertiarts deed zelf de punctie, en was volgens mij in 5 minuutjes klaar... maar op zondag had ik zo'n buikpijn dat ik het ZH heb gebeld en nog even gezien ben door de dienstdoende assistent, mijn eierstokken waren toen nog flink gezwollen. En ik heb idd ook tot maandagmorgen wat bloedverlies gehad. Volgens mij was het de eerste keer minder pijnlijk naderhand! Maar aan degene die de punctie deed lag het echt niet...

Hebben jullie elke keer andere artsen die dit doen? Bij ons prikken alleen in het weekend de gynaecologen, door de week doet de fertiarts het. En er zijn maar een paar gynaecologen die de punctie doen. Misschien dat je in academische ziekenhuizen meer te maken hebt met mensen die het moeten leren? Overigens: je mag dit weigeren! Je mag het weigeren als je het vervelend vindt dat er iemand bij is, een co-assistent of een assistent in opleiding... Ik weiger ze elke keer! Heel vervelend voor hun, dat snap ik, maar ik ben veel te bang (door mijn werk) dat ik ze later weer ergens tegen kom als 'collega' en dat vind ik niet zo'n fijn idee... dat ze zeg maar eerst in mijn doos hebben zitten kijken om het maar ff plat te zeggen. Mooi niet! Maar ik weet uit ervaring dat het lang niet altijd wordt gevraagd... Geloof dat het in mijn status staat inmiddels. Bij mijn punctie vorige week wilde er een huisarts in opleiding meekijken.... ook mooi niet. Sowieso: wat kan zij daar nou van leren? Uitstrijkjes maken of zo, okay, maar een IVF-punctie?

Maar ik dwaal af. Heb je wel pijnstillers genomen? Wel doen hoor! En als het morgen niet beter is of erger wordt, gewoon het ziekenhuis bellen hoor! Waarschijnlijk willen ze je dan wel even zien, om uit te sluiten dat je vrij vocht in je buik hebt want dat doet echt pijn!

Veel sterkte in ieder geval... Enne, je krijgt overmorgen 2 toppertjes terug hoor! Angstmonstertjes die krijgen hier toch een grote schop onder hun kont?

Beterschap meis! Groetjes, Beanie

Geplaatst

Wat spannend allemaal hier! Ik ben nog flink aan het stimuleren en ga zo voor de tweede echo naar de kliniek. Naar verwachting donderdag de punctie en schuif ik dus aan op het wachtbankje hier.. :-)Zie wel vreselijk op tegen die punctie, vorige keer was een kant zoo pijnlijk. Daarna ook dagen last gehad ;-)

Geplaatst

hoi dames,

@roos1976: welkom hier , en veel succes met de echo

@suzie: niet te druk maken over je werk is helemaal niet belangrijk hihi, spannende dag vandaag laat je even wat weten.

@noor : tjeemienee 3 emmy´s , dat is dus 3x zo spannend en wij maar zeuren he

@beanie: 1 week zit erop nu voor je , nu begint het ......die spanning, ga je eerder testen denk je ?

@annetannetje: je bent zwanger !! erg duidelijk hoor je testen....en we lopen idd gelijk , leuk zeg ?

hopelijk mogen we samen door schuiven na het 12 weken wachtbankje .....

hier alles toppie na 24 uur buikpijn en bloedverlies(bruin ) nog altijd positieve testen begin er nu 1 te geloven,

vandaag WD14 , 14 dagen na de punctie morgen de officiele testdag !! ben benieuwd.....

liefs adrienne

Geplaatst

Ben ik weer, even tussendoor op mijn werk...Nog steeds beurs hier, maar alleen nog klein beetje bruinverlies, dus ik denk dat het wel gestopt is. Ik bel voor de zekerheid straks toch ff naar het ziekenhuis.

@ Beanie; ik heb inderdaad altijd wisselende (ferti)artsen. Tijdens deze behandeling heb ik 1 fertiarts en 2 verschillende gyns gezien. Dat is echt afhankelijk van wanneer ze dienst hadden. Een gyn heeft de punctie gedaan, hij was geen co-assistent, maar nog jong. Bouwjaar 1974, dus vandaar minder ervaring denk ik. Hij had het nog niet zo goed in de vingers, maar het was zeker geen arts in opleiding.

Overigens heb ik er geen moeite mee als co-assistenten meekijken. Inmiddels is het in de stoel gaan liggen bij de gyn voor mij hetzelfde als naar de tandarts gaan. Maar ik laat ze geen echo's doen, heb ik 1 keer gedaan en dat was echt geen pretje. Het kereltje dat het moest doen had volgens mij nog nooit een vagina van dichtbij gezien....Brrrr als ik daar aan terugdenk. Toen heb ik me ook voorgenomen dat alleen 'echte' artsen aan me mogen zitten. Het is allemaal al vervelend genoeg!

Ik heb alleen zaterdag pijnstillers genomen, gisteren niet. Want anders voel ik niet wanneer ik te veel doe! Gisteren met dochter in de speeltuin en ze werd onder haar voet gestoken door een wesp. Dus ik heb haar half rennend naar huis gedragen. Dat was niet zo handig, maar ja weinig andere keus...

Trouwens volgens mij heb ik ook gewoon spierpijn in mijn buik omdat ze zo hard hebben zitten duwen, bijna tot onder mijn ribben. Dus denk dat het ook dat is.

@Adrienne: mooi nog steeds een +! Je leest zo vaak over wat bruinverlies en toch zwanger zijn. Hopelijk voel je je snel nog zekerder en kun je echt gaan genieten!

Geplaatst

Goeiemorgen lieve dames,

hier begint het angstmonstertje toch ook. Wel weer positief getest, maar ik had de streep donkerder verwacht. Hij is denk ik wel iets donkerder, maar het scheelt niet veel! Mijn zus zei al dat dat heus niet heel duidelijk hoeft te zijn, dat gaat heel geleidelijk, misschien moet ik dus gewoon niet zeuren en blij zijn. Toch is dat nog moeilijk, durf mezelf niet zwanger te noemen. Maar het komt nu zo dichtbij, ooooooh spannend!

Adrienne; ik hoop inderdaad dat we over een week lekker meetypen op het 12-weken bankje! Heb jij nog getest? Nog bruinverlies gehad? Klinkt echt heel zwanger! 14 dagen na de punctie, ik 13. Mag officieel pas donderdag testen, 13 dagen na de tp, maar dat vind ik wel erg laat.

Suzie; fijn, straks tp. Wel jammer dat je weinig begrip hebt van je werkgever. Het is echt een medische ingreep hoor. Misschien inderdaad meer uitleg, ook wat de complicaties kunnen zijn.

Neel; goed om voor de zekerheid het ziekenhuis te bellen! Heus wel logisch dat je beurs bent na die punctie van jou, maar ik zou juist dan willen weten of het allemaal wel goed gaat in die buik. Kom je aan in gewicht?

Beanie; woensdag wd 9, dan zou je inderdaad wel kunnen testen, als je Adrienne en mij hoort. Maar laat je niet door ons beinvloeden hoor, je moet gewoon doen wat voor jou op dat moment goed voelt. Wat geduld moeten we toch hebben tijdens die wachtweken he?

Roos; hopelijk valt je punctie mee. Ik zie er ook elke keer zo tegenop. En elke keer denk ik achteraf, nou dat viel best mee. Ook al is het soms heus wel gevoelig. Maar ook is elke keer anders. Ook na de punctie. De ene keer had ik nergens last van en de andere keer was het echt een paar dagen beurs.

Dames, zet hem op allemaal! Zullen we gaan voor een compleet groene september? Ik weet niet of dat ooit is voorgekomen hier op het forum, maar eens moet de eerste keer zijn toch?!

liefs,

Anne

Geplaatst

hoi hoi,

ik denk dat ik me hierbij kan aansluiten>?Afgelopen vrijdag 1ste tp gehad,ik mag 14 september bloedprikken.

Wat erg zeg dat Wachten!

Het is nu 5 dagen na de punctie en heb er nog steeds last van,het word wel geleidelijk minder,Is dit normaal?

Geplaatst

Hoi Dizzy,

tja ik weet dus eigenlijk ook niet wat normaal is. Al 6 puncties gehad en ze zijn allemaal anders. Geen/veel/weinig/kort/lang bloedverlies en soms maar een dag last en nu ook al vanaf zaterdag erg beurs gevoel. Maar ze hebben ook in mijn buik zitten duwen om erbij te kunnen, dus volgens mij ook de spieren die pijn doen...

Voor jou de eerste keer IVF? 1 emmy teruggeplaatst? En het wachten is inderdaad killing!!! Ik vind dat altijd het allerergste van het hele traject. En ben me al weer mentaal aan het voorbereiden op een teleurstelling. Hier af en toe alles van je afschrijven en met elkaar meeleven geeft mij wel wat lucht. Hopelijk jou ook!

Neel

Geplaatst

Hi dames,

@Roos: schuif gezellig aan... En, weet je of je idd donderdag de punctie hebt? Kan me wel voorstellen dat je ertegen op ziet, ik hoop voor je dat je achteraf alleen maar kunt zeggen dat het erg mee viel!

@Adrienne: joehoe! Nog steeds positief! Nou ja, steeds positiever! En morgen is het officieel en mag je het ZH bellen? En een afspraak voor de eerste echo maken? Hartstikke goed! En je ziet dus dat dat bruinverlies (gelukkig) niks te betekenen had!

@Suzie: wat een opluchting! Geniet er maar van vanmiddag! Is toch een mooi moment! Ik duim voor je dat je mooie embryo's hebt!

@Neel: ja, je had dus weinig keuze dan dat toevallig een wat minder ervaren gyn de punctie deed. Maar dat is wel heel vervelend! En ja, als hij niet in opleiding is of zo, dan valt er ook weinig te weigeren. Overigens heb ik er totaal geen moeite mee om in de beensteunen te liggen, dat is het niet. Het is meer dat ik die co's of andere in-opleiding mensen dus later kan tegenkomen als 'collega', en daarom wil ik het niet. Dat is het enige. Ze mogen al sowieso niet aan me komen, leren doen ze maar op anderen (of elkaar, dat moesten wij ook in de verpleegkundige opleiding). Ik werk voor een detacheringsbureau op operatiekamers (in verschillende ziekenhuizen) en kan ze dus echt overal tegen komen... Misschien dat ze me niet eens zouden herkennen, maar het gaat dan echt om mijn eigen gevoel! En dat vind ik belangrijker dan dat zij er bij zijn.... Overigens als ik bij mijn 'vaste' gyn komt en zij heeft een co-assistent meelopen dan parkeert ze die sowieso buiten, zonder overleg... Heel prettig!

@Anne: jij alweer op WD 10! En positieve testen... Een streep is een streep en blijft een streep, nou niet onzeker worden hoor! Gewoon lekker doortesten en dan donderdag het ziekenhuis bellen met de uitslag en ook de afspraak voor de eerste echo maken! Maar jij test dus al zeker 3 dagen positief... Dus eigenlijk ben ik zelfs laat als ik pas woensdag test... Geintje. Ik weet echt niet of ik dat wel durf als puntje bij paaltje komt. Gewoon bang voor een negatieve test. Zie het wel, nu in ieder geval nog niet! Heb vandaag ook echt zo het gevoel dat mijn menstruatie er aan zit te komen, krampen, lage rugpijn maar ook steken in vnl mijn rechter lies... Durf er echt niet op te hopen hoor. Ik wil zeker vrijdag testen, als mijn menstruatie dan nog niet gekomen is, dat is 14 dagen na de punctie. En op zondag is mijn testdag, ook WD13 dus, maandag doorbellen naar het ziekenhuis (of maandag bloed laten prikken, maar als ik thuis al test hoeft dat niet). Voorlopig hou ik het nog maar even bij broekloeren!

@Dizzy: jij ook al aan het wachten... Gaat het goed tot nu toe? Gelukkig afnemende pijn na de punctie? Ja, je kunt er flink last van hebben!

Fijne dag allen! Liefs, Beanie

Geplaatst

Even een snel berichtje. Tweede echo achter de rug, nu maar liefst 19 folikels! Er is bloed geprikt en ik hoor aan het einde van de dag of de punctie woensdag of donderdag is. Nu maar hopen dat er niet nog meer bijkomen, mijn eierstok (vooral rechts) is VOL ;-))

Geplaatst

Even een snel berichtje, net terugplaatsing gehad van een 3 a 4 cellige embryo. Was vanochtend nog 3 en nu toch een 4e cel te zien. Helaas verder weer geven bevruchtingen dus dat is balen. Maar goed, het hoeft er maar 1 te zijn! 19 september testen.

Geplaatst

hoi,

@Neel,

Voor ons idd de eerste IVF,En 1 emmy (9 cellig)ingebracht en 3 ingevroren ze noemde ze A kwaliteit???Wat het ook mag betekenen haha.

omdat ik 30 ben mag er maar 1 volgens de gyno.

de pijn is zo goed als weg,met af en toe een steekje links of rechts.

Wanneer mag je op zijn vroegst thuis testen?

Geplaatst

Even een snel berichtje, net terugplaatsing gehad van een 3 a 4 cellige embryo. Was vanochtend nog 3 en nu toch een 4e cel te zien. Helaas verder weer geven bevruchtingen dus dat is balen. Maar goed, het hoeft er maar 1 te zijn! 19 september testen.

Geplaatst

Ik heb het lijstje nog eens naar voren gehaald. Degene die wil aanvullen, be my guest! Gewoon copy - paste en dan erbij zetten wat je erbij wilt zetten.

Punctie:

Anne 21/8

Beanie 24/8

BettyBoopke 27/8

Noor 28/8

Neel

Adriënne 20/8

Suzie 31/8

Happinez

Terugplaatsing:

Anne 24/8

Adriënne 25/8

Beanie 27/8

BettyBoopke 30/8

Noor

Neel

Suzie

Happinez

Testen:

Mely (spontaan) 20/8

Adriënne 4/9

Anne 6/9

Beanie 9/9 thuis of 10/9 bloedafname

BettyBoopke 11/9

Noor

Neel

Suzie

Happinez

Geplaatst

Hey Suzy, een 4 cellig embryootje :)) Precies een dieseltje: starten wat trager, maar eens dat ze vetrokken zijn, geven ze niet meer op! Dus laten we ervan uitgaan dat jullie emmyke ook zo is hè!

Hoe was de TP verder? Hopelijk heeft de rest van het nieuws (verder geen bevruchtingen) niet te veel een domper op de feestvreugde gezet?!

Probeer het nu even wat rustig aan te doen en te genieten van het feit dat er een emmyke aan boord is!

De 19e testen?! Poeh, dat is lang wachten! Ga je het zo lang kunnen volhouden?!!

Hoi Dizzy, welkom hier!!! Als je wilt, mag je je bij het lijstje erbij zetten. Fijn dat je nog 3 eskimootjes hebt! A kwaliteit is heel goed, heeft te maken met fragmentatie; gelijke celdeling en symmetrie van de cellen van de emmyke's. Hoe beter de kwaliteit, hoe sterker ze zijn en hoe groter de kans dat ze goed uit de vriezer komen. Maar eerst maar eens lekker broeden op het kleintje in je buik hè! Succes!!

Wat het testen betreft, je kunt vanaf WD 9 à 10 al testen, maar weet dat een negatieve test dan geen zekerheid geeft! Enkel een positieve test geeft (tijdelijke) zekerheid. Ik heb destijds bij mijn dochtertje 2 dagen voor bloedname negatief getest. Terwijl ik 2 dagen later toch zwanger bleek te zijn. Mijn ziekenhuis zegt zelfs dat een negatieve urinetest op WD 12 nog een valse uitslag kan zijn, die raadden dan aan om zeker 2 dagen later nog eens te testen. (WD-en zijn geteld vanaf TP, dus TP is WD 0). Je moet gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt!

Beanie, hoe is het met jou? Ga je je kunnen inhouden? Of ga je woensdag lekker testen? Ik vind dat zelf ook altijd zo'n dilemma! Mijn ventje vindt dat ik zeker niet vroeger moet testen. Aangezien we nu gaan kamperen (met camper) en we kort op elkaar zitten, kan ik het niet eens stiekem doen hihi, dus dat scheelt. Heb je nog geen symptoompjes die je doen hopen? Dat kan zo killing zijn in die laatste week hè?!

Ik had gisteren voormiddag heel erge steken in mijn buik, zowel aan de zijkanten (lies), maar ook in het midden onder het schaambeen. Ik zei nog tegen ventje: nu wordt die buikpijn precies erger ipv minder!!! 's Middags was het over, maar was wel heeeel moe!!!! Ben nadien beginnen denken...het zou misschien wel eens innesteling kunnen zijn...? Het was 6 dagen na punctie (eisprong). Kan dat? Ik dacht dat een innesteling pas een 7tal dagen na eisprong was? Van de andere kant, wat is een dag?! O Oooooh, het begint al!!! Moet nog 8 dagen wachten vooraleer ik mag testen en het is al van dattum... Hahaha, ach, wat dromen kan geen kwaad, toch?

Roos, 19 (!!!!!!) follikels!!!! Poeh poeh, kan me voorstellen dat je eierstok vol is :))

Hopelijk geven je bloedwaardes aan dat je snel een punctie gaat hebben!! Spannend! Laat je iets weten?!

Ik moet nu even afronden, moet dochtertje gaan ophalen. Misschien dat ik vanavond nog even tijd heb om op de andere te reageren.

Heel veel liefs en toitoitoi aan allen!!!!!!!

Geplaatst

Zo, ik heb mijzelf even aangevuld! Punctie:Anne 21/8Beanie 24/8BettyBoopke 27/8Noor 28/8NeelAdriënne 20/8Suzie 31/8HappinezRoos 5/9Terugplaatsing:Anne 24/8Adriënne 25/8Beanie 27/8BettyBoopke 30/8Noor NeelSuzie 3/9HappinezTesten:Mely (spontaan) 20/8Adriënne 4/9Anne 6/9Beanie 9/9 thuis of 10/9 bloedafnameBettyBoopke 11/9 Noor NeelSuzie 19-9Happinez

Geplaatst

Ik weet niet hoe ik van mijn Iphone het lijstje kan kopieren en aanvullen dus doe ik het even zo..

Ik heb zojuist de Ovitrelle gespoten en woensdag om 8.15 uur hebben we de punctie!

Geplaatst

FF mezelf ertussen gezet:)Wat mij wel opvalt dat ik al snel bloed mag prikken na de tp??

Punctie:

Anne 21/8

Beanie 24/8

BettyBoopke 27/8

Noor 28/8

Neel

Adriënne 20/8

Suzie 31/8

Happinez

Dizzy 5/9

Terugplaatsing:

Anne 24/8

Adriënne 25/8

Beanie 27/8

BettyBoopke 30/8

Noor

Neel

Suzie

Happinez

Dizzy 8/9

Testen:

Mely (spontaan) 20/8

Adriënne 4/9

Anne 6/9

BettyBoopke 11/9

Noor

Neel

Suzie

Happinez

Dizzy 14/9

Geplaatst

Hey Roos, ik heb nog al gehoord dat het met de Iphone niet (goed) gaat.

Ik zal je er wel even bijzetten.

Punctie:

Adriënne 20/8

Anne 21/8

Beanie 24/8

BettyBoopke 27/8

Noor 28/8

Suzie 31/8

Roos1976 05/09

Dizzy 05/09

Neel

Happinez

Terugplaatsing:

Anne 24/8

Adriënne 25/8

Beanie 27/8

BettyBoopke 30/8

Suzie 3/9

Roos1976

Dizzy 07/09

Noor

Neel

Happinez

Testen:

Mely (spontaan) 20/8

Adriënne 4/9

Anne 6/9

BettyBoopke 11/9

Suzie 19/09

Roos1976

Dizzy 14/09

Noor

Neel

Happinez

Geplaatst

Jeetje Dizzy, jij mag zeker snel testen? Ik heb even gemist of je een verse tp hebt gehad of een cryo? Kan daar nog verschil in zitten?

Geplaatst

het was een verse.9cellig.

Maar heeft het dan wel nut om 6 dagen later een bloedtest te doen?

Misschien dat ze dan de waardes in de gaten houden?

Geplaatst

Ik heb geen idee, maar kloppen je data wel? Hoe kan je nu al weten dat je een 9 cellige terug geplaatst krijgt als de punctie nog niet geweest is? Of begrijp ik het nu niet goed?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden