Ga naar inhoud

uitgerekend in maart & april 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi ivfmoeke

Wil u graag om raad vragen heb jou naam via floortje verkregen heb vandaag 11 dagen na tp getest en die was negatief en ik hoorde van floortje dat het bij jou ook zo was en dat je na 13 of 14 dagen toch positief testen dus wou vragen moet ik de hoop al opgeven of toch nog een x testen alvast bedankt en gefeliciteerd met jou zwangerschap trouwens groetjes carlas

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He carlas,

uhm lastig hoor zeg. Het was bij mij eerste poging testte pas echt op wd 14 positief daarvoor negatief

helaas vloeide ik toen al bruinig en is het ook een miskraam geworden.

Ook bij onze cryo voor deze zw hetzelfde verhaal maar te laag hcg.

mijn ervaring is dat als het goed zit je eerder een plusje hebt maar dat is puur mijn eigen ervaring.

ik hoop dat hij van jou Eem plus wordt en blijft succes meid

Geplaatst

@ ivfmoeke

Bedankt voor je reactie hoop nog steeds dat ik te vroeg was met testen en als ik dan lees dat het wel eens vaker voor komtgeef me dat weer een beetje hoop ben trouwens ook nog niet ongi geworden ben 10 dagen over tijd moest vandaag wel stoppen met de utrogestan van het ziekenhuis omdat die het tegen zou kunnen houden heb dit in het verleden nooit gehad altijd voor de testdatum ongi geworden door de bolletjes heen dus waarom nu wel maarjah zit denk ik niets anders op om lijdzaam nog een paar dagen te wachten dan zo verschikkelijk dit groetjes carla

Geplaatst

Bloempje, welkom hier! Weet je al of je een jongen of meisje krijgt, of hou je het lekker spannend?

Vervelend die bekkeninstabilliteit. Ik loop met dezelfde ervaring. Ook Rox loopt met bekkenproblemen, dus die laatste weken kunnen wij veel kletsen hier. Wij zijn niet met zoveel meiden hier, dus het is alleen maar gezellig dat je erbij bent gekomen!

Wij hadden ooit zo'n lijstje gemaakt. Ik zal die weer eens opzoeken, zodat je eventueel kan aanvullen.

Ivf moeke en Bloempje, Balen zeg van die 3D echo. je hoopt toch altijd op anders!

Sky en Rox, ik zag op FB allemaal mooie foto's voorbij komen van de babykamer. Wat leuk!!

Ik heb zelf weinig te melden. Ik had gisteren een gezellig etentje met de buren. Verder is de verkoudheid weer in volle hevigheid terug. Althans nog niet bij mij, maar wel bij mijn zoontje en man. (wanneer komt het zonnetje nou eens.......zucht)

Geplaatst

Carlas, sterkte die laatste paar dagen. De utro kan inderdaad wel de menstruatie tegen houden, maar er zijn ook meiden waarbij het lichaam pas laat hcg aanmaakt.

Ik zelf had namelijk ook pas vrij laat een lichte positieve test. Ik had een dag 6 cryo teruggeplaats en mijn eerste testdag was op dag 9. (is vergelijkbaar met zo'n 15 dagen na punctie). Ik teste toen pas heeeel licht positief. Het duurde nog dagen voordat die echt donkerder werd.

Ik hoop uiteraard dat dit voor jou ook zo is, maar de utro kan helaas ook invloed hebben op het niet ongi worden. Sterkte!

Geplaatst

attachment.php?attachmentid=4434&d=1344024555

Zwangere:

Maart mama's

Kimmie

6-3-2013

2de kindje

verse tp ivf poging 1

April
mama's

Sushii (31)

4-4-2013

1e kindje.

verse tp van ICSI poging 3

Roxanne (27)

6-4-2013

1e kindje

cryo van ICSI poging 2

Wen72

7-4-2013

Tweede kindje.

Nu zwanger van een cryo (na 5 icsi behandeling voor een brusje)

norwegian-sky(25)

8-4-2013

2de kindje

1 cryo van vorige behandeling dochter

Icsi2mama (34)

18-4-2013

1e kindje

cryo tp (nog 2 cryo's over)

sylvia83 (29)

29-4-2013

1e kindje

afspraken:

norwegian-sky :

icsi2mama
:​

Wen72:
21 december pretecho.

Roxanne:

Sushii :

Kimmie
:

Welk geslacht denk je wat het word:

norwegian-sky

Roxanne

Wen72

Kimmie

Sylvia

Wil je het van te voren weten;

Norwegian sky:ja

Roxanne: ja

Wen72: Nee

Kimmie: ?

Sylvia: ja

Een jongen of meisje?

Norwegian-sky: jongen

roxanne: meisje

wen72: blijft nog even een verassing want ik wil het niet weten.

kimmie: Jongen

icsi2mama

sushii

Sylvia

Meedoen geboortekaartjes sturen:

norwegian-sky

wen72

roxanne

kimmie

Het lijstje is gevonden. Ik hoop dat dit de meest recente versie was. Het was namelijk alweer een tijdje gelden dat wij iets met het lijstje hadden gedaan.

Geplaatst

Flink moeten graven voor het lijstje denk wen;)

jaa het kamertje is zo goed als af. Erg blij! Zal binnenkort hier ook

ff foto's plaatsen.

pmorgen met senna naar het cb is alweer even geleden dus ben benieuwd!

ze loopt erg voor qua ontwikkeling dus ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

en dinsdag de 30 wekenecho. Ben erg benieuwd wat de grote is van ons mannetje.

of ie groot is of klein. Vorige keer was ie precies gemiddeld.

Geplaatst

attachment.php?attachmentid=4434&d=1344024555

Zwangere:

Maart mama's

Kimmie

6-3-2013

2de kindje

verse tp ivf poging 1

April mama's

Sushii (31)

4-4-2013

1e kindje.

Roxanne (27)

6-4-2013

1e kindje

cryo van ICSI poging 2

Wen72

7-4-2013

Tweede kindje.

norwegian-sky(25)

8-4-2013

2de kindje

Icsi2mama (34)

18-4-2013

1e kindje

Ivfmoeke (31)

23-4-2013

2e kindje

sylvia83 (29)

29-4-2013

1e kindje

norwegian-sky

Roxanne

Wen72

Kimmie

Sylvia

ivfmoeke:ja

Een jongen of meisje?

icsi2mama

sushii

Sylvia

ivfmoeke: we weten het maar houden het nog effe geheim

norwegian-sky

wen72

roxanne

kimmie

ivfmoeke

he meiden heb het effe aangevuld en de afspraken eruit gehaald :) vulden we toch niet in wel?

druk weekend gehad.....boh merk ik toch wel effe.

ga nu dus lekker slapen

Geplaatst

Ik zet mijzelf er even tussen.

Zwangere:

Maart mama's

Kimmie

6-3-2013

2de kindje

verse tp ivf poging 1

​April mama's

Sushii (31)

4-4-2013

1e kindje.

Roxanne (27)

6-4-2013

1e kindje

cryo van ICSI poging 2

Wen72

7-4-2013

Tweede kindje.

norwegian-sky(25)

8-4-2013

2de kindje

Icsi2mama (34)

18-4-2013

1e kindje

Bloempje80(33)

20/04/2013

1e kindje

12e IUI (IVF TP allen mislukt en nu toch dankzij IUI)

Ivfmoeke (31)

23-4-2013

2e kindje

sylvia83 (29)

29-4-2013

1e kindje

norwegian-sky

Roxanne

Wen72

Kimmie

Sylvia

ivfmoeke:ja

Bloempje80

Een jongen of meisje?

icsi2mama

sushii

Sylvia

ivfmoeke: we weten het maar houden het nog effe geheim

Bloempje80 - een meisje ....stttttt geheimpje

norwegian-sky

wen72

roxanne

kimmie

ivfmoeke

Geplaatst

Hi Wen,

wij kennen elkaar nog van het Düsseldorf forum volgens mij ;) wij krijgen een meisje maar dit is nog geheim, maar ben toch vrij anoniem op zo'n forum lijkt me. Ik kreeg bij 15 weken al klachten en nu lig ik al sinds de kerst plat en 100% thuis. Dus alweer 5 weken extra bed in de huiskamer. Ik kan nu wel al beter lopen, maar stilstaan is een crime, dan heb ik direct pijn.

Vermaak me vooral met films,bezoek en het bedenken van een naam...zoo moeilijk.

Bloempje, welkom hier! Weet je al of je een jongen of meisje krijgt, of hou je het lekker spannend?

Vervelend die bekkeninstabilliteit. Ik loop met dezelfde ervaring. Ook Rox loopt met bekkenproblemen, dus die laatste weken kunnen wij veel kletsen hier. Wij zijn niet met zoveel meiden hier, dus het is alleen maar gezellig dat je erbij bent gekomen!

Wij hadden ooit zo'n lijstje gemaakt. Ik zal die weer eens opzoeken, zodat je eventueel kan aanvullen.

Ivf moeke en Bloempje, Balen zeg van die 3D echo. je hoopt toch altijd op anders!

Sky en Rox, ik zag op FB allemaal mooie foto's voorbij komen van de babykamer. Wat leuk!!

Ik heb zelf weinig te melden. Ik had gisteren een gezellig etentje met de buren. Verder is de verkoudheid weer in volle hevigheid terug. Althans nog niet bij mij, maar wel bij mijn zoontje en man. (wanneer komt het zonnetje nou eens.......zucht)

Geplaatst

Hi IVF moeke

het gaat iets beter, maar ik kon ook echt niet meer. Acuut na de kerstvakantie moeten stoppen op advies van VK, HA en osteopaat. Eigenlijk had ik al paar weken daarvoor moeten stoppen, werkte fulltime op kantoor maar kon niet meer zitten, nu kan ik al iets beter zitten. Vind het wel jammer dat ik geen andere zwangeren heb kunnen leren kennen via zwangerschapsgymnastiek of zoiets..want ook dat kan niet met het bekken. Maar gelukkig tref ik hier op het forum jullie, ook gelijk uitgeteld met mij :) ik was trouwens eerst ook 23/04 uitgeteld maar dat hebben ze bijgesteld naar 20/04, heel vreemd want dat betekend dat ik dus al zwanger ben geworden 2 dagen voor de IUI, haha ,inschiet is het ons dan toch zelf gelukt :) en ik had graag overal nu eindelijk mijn buik eens willen showen. Heb ruim 5 Jaar de buiken van andere zwangeren voorbij zien komen en nu heb ik eindelijk een dikke buik en zit ik vooral binnen grrr. Maar er telt maar 1 ding, een kindje blijkt ook voor ons weggelegd te zijn.

QUOTE=ivfmoeke;605196]Bloempje welkom hier gezellig!!!

hoe voel jij je? Lees dat je nu thuis bent geeft dat meer rust?

Geplaatst

Heel herkenbaar, hier komen mijn ouders ook steeds helpen, papa lapt de ramen, moeder strijkt. Hoeveel lig jij op een dag. Af en toe ga ik er wel uit om buiten de deur te lunchen, maar na1,5 uur heb ik het dan echt gehad..fysiek dan ;) werk jij nu nog of ook al met vervroegd verlof?

Bloempje!! Welkom meid!! Weten jullie al wat het wordt?

Zonde indd als de 3D echo's niet lukken, maar tja het is een risico dat het niet lukt natuurlijk..

en hun moeten ook hun geld verdienen..

Ik mag gezegend zijn met wat mooie plaatjes .. en die van Sky zijn helemaal geweldig!!

Hier een rustig dagje, mijn schoonouders zijn er om te klussen en naaien.. allemaal leuke dingen

voor de kleine meid.. ik ga zo effe pauze nemen op bed..

Fijne dag meiden!

Geplaatst

@bloempje. Vervelend als je je zo slecht voeld. Hier helaas ook.

Lig niet de hele dag op bed want heb een klein meisje lopen.

Maar lig wel veel op de bank en probeer als ze slaapt ook 2 uur te liggen.

Hier hooguit een paar minuten stilstaan. Dan moet ik echt gaan zitten.

Lopen gaat 10 minuten goed dan moet ik weer zitten.

Gelukkig kan ik zitten wel lang volhouden.

Vandaag gebeld door de fotograve heb een fotoshoot gewonnen via

Facebook met visagie. 16 feb is het zover! Ben zo benieuwd heb het nog nooit gedaan!

Ook me meisje en me man mogen op de foto. Helemaal happy!

Straks naar het cb met me moppie! Hopelijk hoeft ze geen prikken

Geplaatst

Wowie veel geschreven zeg..

Bloempje.. dat is wel heftig hoor.. zo heftig heb ik het gelukkig niet.. heb je ook geen bekken therapie gehad dan?

En dit is indd vrij anoniem.. dus het is hier een secret..

Sky wat grappig zeg ik heb ook op 16 Februari mijn zwangerschapsshoot :) Alleen niet door zo'n professionele hoor..

Gewoon een goede hobby fotograve!

Gisteren heel veel buikpijn gehad wist niet hoe ik het had, douchen hielp niet liggen hielp niet.. uiteindelijk wel in slaap gevallen

en wakker geworden met spierpijn in de buik.. vannacht het zelfde liedje alleen nu met rugpijn erbij.. heel erg pijnlijk.

Uiteindelijk toch ook weer in slaap gevallen..

Woensdag een groeiecho ben benieuwd of ons meisje het goed doet.. als ze maar groeit.. die week daarop naar de longarts en

een pre operatief onderzoek.. en naar de chirurg.. en dat verdeeld over twee dagen.. pff en dan te bedenken dat er in

die week ook nog een echo gepland moet worden van de navelstreng..

Mijn abbo op het ziekenhuis word goed gebruikt!!

Nou dames fijne dag!

Geplaatst

Bloempje, vervelend zeg, dat je zo onwijs veel last hebt van je bekken. Een bed in de kamer. Jeetje.

Ik heb ook heel veel last van mijn bekken, maar kan net als sky niet zomaar even rusten. Er loopt namelijk hier ook nog een kleuter rond. Ik heb een zoontje van 4 jaar oud.

Wat moet dat heerlijk zijn al die hulp van ouders of schoonouders. Dat is bij ons helaas niet het geval. Mijn moeder is hulpbehoevend en ik ben hierdoor mantelzorger. Mijn schoonmoeder is al behoorlijk op leeftijd (manlief is een echt nakomertje) en kwakkelt ook enorm met haar gezondheid. Zelf heb ik geen broers of zussen. Mijn man komt wel uit een groot gezin, ,maar is dus een echt nakomertje. Die scheelt zo'n 18 jaar met zijn zus. Zij hebben het allemaal druk met hun eigen gezin en hebben zelfs al kleinkinderen. Dus daar hebben wij ook geen hulp van.

Wij doen dus alles zelf. Althans....mijn man voornamelijk alleen. Gelukkig gaat het nu een beetje opschieten. Met een beetje geluk kunnen wij volgende week aan de babykamer gaan beginnen.

Bloempje, ik herken de moeite mbt een naam. Zo moeilijk. Wij zijn er nog niet uit. Ik heb inmiddels een lijstje met een stuk of 6 meisjesnamen en een stuk of 6 jongensnamen die wij beide leuk vinden, maar wij kunnen daar uit nog niet DE naam vinden. Ik heb al gegrapt tegen mijn man dat wij anders maar moeten wachten totdat het geboren is. Ik heb dan de hoop dat ik spontaan DE naam weet zodra ik ons ukkie zie. Wij hebben nog een week of 9 om het te overdenken. Zal vast goed komen.

Wat beterft mijn bekkeninstabilliteit. Ik werk momenteel nog 3 uurtjes per dag maar dat is eigenlijk te veel. Zowel mijn gyn als bekkentherapeut zijn van mening dat het verstandig zou zijn als ik met vervroegd zwangerschapsverlof zou gaan. Mijn voornemen was om vandaag mijn bedrijfarts te mailen. (mail stond al klaar), maar ik ben vandaag niet gaan werken. Mijn zoontje is behoorlijk verkouden met koorts. ik heb hierdoor de halve nacht op gezeten en was vanmorgen volledig brak. Ik heb dus spontaan een vrije dag genomen om bij te tanken. Ik ga dus morgen de mail doorsturen en dan verwacht ik dat de bedrijfarts mij volledig voor 100% gaat ziek melden.

Rox, wat een afspraken staan in het verschiet. Woensdag weer een groeiecho. Ik hoop ook dat ze lekker is gegroeid en dat alles helemaal goed is. Heb je wel een beetje je rust genomen?

Sky, wat super die fotoshoot!!!

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Wen .. wat balen zeg dat je geen hulp hebt.. het scheelt toch wel hoor dat kleine beetje hulp.. of nou ja veel hulp.

Wij moeten het helaas wel alleen van onze ouders hebben die toch ook een leeftijd hebben (63, 60, 55 en 57) vrienden

laten het afweten.. ja als je me nodig hebt dan laat je het maar weten.. maar dat doe je ook niet zo gauw.. ze zullen

niet spontaan aan de deur staan..

Me vader schiet al aardig op alleen vindt het wel zonde hoor, zweet loopt over zijn gezicht en rug en bij het opstaan

krakt hij helemaal en zie je hem moeilijk doen.. maar ik doe het hem waarschijnlijk niet na op mijn 63ste..

Ja de afspraken zijn volop aanwezig.. wel balen ik wil het liefst alles op 1 dag plannen.. maar ja dat gaat niet in

het ziekenhuis hé..

Geplaatst

Wat ik nu ga doen is heel erg...

We zitten te dubben over een 3 tal namen, en komen er niet uit...en aangezien ik hier vrij anoniem ben graag jullie eerlijke opinie

Voor een meisje.

1. Ariane

2. Amelie (met accent op de e, maar zoals je ziet niet echt handig want je moet altijd de combi zoeken)

3. Juliette

We hebben nog niet echt zoiets van ja..dat is 'm ..

En heel graag zou ik nog andere opties horen. Wordt helemaal gek van die lijsten op het internet.

Geplaatst

Ja, inderdaad, die namen lijsten van internet. Het werkt alleen maar verwarrend! Zo blijf je twijfelen of je de juiste naam wel hebt gevonden. Iedere keer lees of zie je wel weer wat anders.

Ik vind persoonlijk: Juliette een mooie naam. Een hele sierlijke naam, die ook afgekort nog leuk is: namelijk julia of sjuul.

Ik had zelf de naam julia in mijn lijstje staan, maar manlief vond andere namen leuker.

Ik zal nog wel even nadenken over alternatieven.

Wij hebben tot nu toe de volgende namen die wij beiden leuk vinden:

Jongen:

- Finn

- Tijs

- Lucas

- Sem

- Florian

- Floran

- Pepijn

Meisjesnaam:

- Sanne

- Fien / Fiene

- Lotte

- Feline

- Floor

- Benthe

- Femke

- Anna louise (is een afkorting van beide oma's)

Wij houden van korte krachtige (tikkeltje stoere of hollandse) namen.

Ons zoontje heet: M.iko.

Dus mochten jullie nog ideeen / meningen hebben: Kom maar op.

Geplaatst

Oja, ik had zelf nog veel meer namen in mijn lijstje staan, echter manlief is nogal moeilijk daar in. Die heeft zowat bij iedere naam wel een associatie....grrrr.

Rox, je hebt gelijk mbt de hulp. Wij hebben genoeg vrienden, maar om die zomaar lastig te gaan vallen met de vraag of ze willen helpen. dat doe je gewoon niet zo snel. Tja, en spontaan voor de deur staat om hulp te bieden, is ook niet het geval.

Wij hebben wel een aantal keer gehoord dat ze zeiden: als je hulo nodig hebt, dan bel je maar. Maar op de een of andere manier is het moeilijk om ze dan ook daadwerkelijk te vragen. Je weet gewoon dat iedereen het tegenwoordig zo druk heeft, dus voel je je al snel bezwaard.

Zou wel makkelijker zijn als je alle afspraken in 1 keer zou kunnen combineren. Moet je ver rijden om naar het ziekenhuis te komen?

Geplaatst

Ik zie hier mooie namen voorbij komen!

Bij senna hadden we de naam met 12 wk

Ik wou senna eigenlijk voor een jongetje.

Wij houden van korte stoere namen.

@bloempje van jou lijstje vind ik juliette het leukst.

Geplaatst

Moeilijk hè meiden die namen! Maar echt er komt een dag dat je hem ineens hebt. Tenminste zo heb ik het ervaren. Voor een meisje hadden wij : Lois maar het wordt een jongen haha dus moesten we ook daar heel diep over na denken. Maar uiteindelijk kwamen we eruit. En ik heb ook zo een man die alle namen wel met iets associeert.

Morgen hier weer groeiecho en controle.. Benieuwd of onze kleine man wat is gegroeid en hoeveel.. Voelt de laatste dagen alsof die alle kanten in draait maar goed dat wil zeggen dat er veel ruimte is. En dat kan ik me toch niet voorstellen?

Fijn meiden dat de kamertjes bij jullie weer wat verder zijn, hulp vragen is ook niet mijn ding maar soms moet het wel.. Hoe rot ook! Zag Rox bij jou vele klus foto's en ziet er goed uit, daar wordt geen half werk geleverd. Sky leuk kamertje geworden zeg!

Bloempje lastige vraagt maar uit het lijstje spreekt Juliette mij ook het meeste aan.

Geplaatst

Bij mijn zoontje hadden wij de naam ook behoorlijk snel. Zodra wij het geslacht wisten, zijn wij aan de slag gegaan. Wij hadden toen een aantal namen op een lijstje staan en zijn mijn buik zo gaan stuk voor stuk gaan noemen. Daarnaast gewoon voelen en ervaren, hoe het was om die naam tegen ons toekomstige kindje uit te spreken. De naam die het uiteindelijk is geworden, voelde gewoon goed als wij tegen mijn buik gingen praten.

Nu weet ik het geslacht niet en vind ik het erg lastig om het op dezelfde wijze te doen.

Kimmie, succes morgen bij de groeiecho! De ruimte wordt steeds kleiner dus het lijkt mij ook niet dat jullie ukkie nog volledig aan het "koppeltjesduiken"is. Mischien wel lekker met de billen en beentjes aan het draaien en bewegen?

Geplaatst

Hihihi wat leuk.. dit vind ik nu leuke dingen :)

Van deze drie zou ik Juliette kiezen.. maar Julie kan je dr ook van maken..

Deze namen vindt ik leuk (mijn man niet hoor, dus deze naam wordt het niet voor ons meisje);

Fenne, Febe, Sofie, Benthe!

Geplaatst

Rox, ik had ook Fenne en Sofie op mijn eigen lijstje staan. Tja, maar manlief had weer eens een andere mening ......haha.

Leuk, hoor al die namen! Ben straks erg benieuwd naar de namen op de geboortekaartjes.

Mochten jullie nog leuke suggesties hebben voor namen: gooi ze maar op.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden