Ga naar inhoud

uitgerekend in maart & april 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zag de foto's op facebook. Vind het idd ook erg schattig zeg.

hier ook rustig weekend houden, heb al 2 dagen een constante harde buik. Dus hou me rustig. Vk is hier gisteren even voor langs geweest maar dit was echt indalings/oefenweeen. Ze heeft ook inwendig gevoeld maar zat nog keurig dicht. Dus maar lekker op de bank en niet teveel doen.

Geplaatst
Breek even in

Roxane wat mooi jeetje de kleur is ook goed gelukt van het hemeltje

Wat zei je man er van

Succes allemaal nog even en dan mogen jullie je wondertjes vast houden

Die vond het uiteindelijk ook erg mooi en beter als het eerste kleurtje.. en toen met die roze

rand zei hij dan is het niet alleen zo paars maar ook nog een leuk detail eraan :)

Dus helemaal happy!!

Vannacht een goede nachtrust gehad! Eindelijk weer eens na een heleeee lang tijd..

Vandaag het huisje poetsen de was doen en nog kleine boodschapjes.. en even om

nieuwe rolluiken houders.. voor op haar kamertje..

Morgen de verjaardag vieren van me man van 10:00 tot 18:00.. heb er zin in!!

Dat te bedenken dat het de laatste verjaardag is die we met zijn tweetjes vieren!!

Fijne dag!!

Geplaatst

Vanavond weer aan de CTG gelegen.. ik word echt helemaal GEK van mezelf.. en van haar :) ..

Alles was gelukkig goed wel hebben ze 2 x een echo moeten maken waar haar hartje zat,

want ze konden hem elke keer niet vinden..

Nu kapot.. terwijl ik vandaag al veel geslapen heb.. hoop dat jullie een fijn weekend hebben gehad!

Geplaatst

@rox niet leuk meis! Gelukkig was alles goed.

hier alweer een uur wakker bahbah

leuk weekend gehad maar wel vermoeiend. Je probeerd je toch beter voor te doen dan je je voeld.

ben gister middag dan ook een beetje ingestort na 2 slechte nachten. En heb daar smiddags even gelegen.

wel lekker gezwommen met ons meissie. En lekker gegeten. Vrijdag friet en zaterdag gourmetten(helaas daarna snachts vreselijke maagzuur) met wel een heerlijk familie weekend. In juni willen we weer terug maar dan met ze 4tjes als de kleine man een week of 8 is zodat hij ook mee het zwembad in kan.

hier 32 weken alweer!!

Geplaatst

Nee niet echt leuk nee word echt moe van mezelf.. :(

Lekker dat je een leuk weekendje heb.. en je beter voor doen dan dat je je voelt herken ik zo..

Maar ondanks dat heb je het leuk en daar gaat het om toch..

Rustig aan nu maar Sky!!

Op naar de 33 weken :)

Geplaatst

Jeetje, Rox, dat was weer schrikken gisteren! Ik las het al op FB. Gelukkig was alles in orde. Ik hoop voor je dat jullie meiske voorlopig even beweeglijk genoeg is, zodat jij ook even (mentale) rust krijgt.

Sky, fijn dat je weekend zo fijn was. Nu weer rustig aan doen.

Kimmie, spanned hoor, met die indalingsweeen en harde buiken. Jij bent de eerste van ons clubje, die gaat bevallen (als het goed is). De laatste loodjes zijn ingegaan!

Ik heb het afgelopen weekend mijn bekken te veel belast (was aan het verven op de nieuwe kamer van mijn zoontje) en heb nu erg veel last en pijn. Ik kom gisteren bijna niet meer lopen. Ik ben vandaag weer naar de therapeut gegaan en diverse spieren rondom mijn bekken gewricht waren erg verkrampt. Deze zijn nu weer wat losser gemasseerd. Hopleijk ben ik dus de komende dagen weer iets mobieler (lees: waggelen en schuifelen...hi,hi)

Morgen nog even de allerlaatste dingen regelen op het werk en dan ben ik ook lekker 100% thuis. Dat is zo'n opluchting.

Verder morgen weer een controle bij de gyn. Weer even spieken naar ons ijsbeertje! heb er zin in!

Geplaatst

Roxanne heb je de appelsap truc al eens geprobeerd? Het werkt niet bij iedereen, maar vaak worden kindjes na even glas appelsap behoorlijk actief. Bij Koekie werkt het negen van de tien keer, moet ik er wel even rustig bij gaan liggen, liefst op m'n zij. Natuurlijk moet je áltijd ctg vragen als je twijfelt, maar misschien kunnnen zo af en toe de twijfel wegnemen. (Koek gaat trouwens ook bewegen van autorijden, maar dat is bijvoorbeeld midden in de nacht wat minder praktisch dan appelsap ;-))

Geplaatst

HIer ook goede ervaringen met de appelsap truc. Ik moet daaran wel even een uurtje rustig zitten. Dan heeft het, het beste effect. Ook snoepjes met veel suikers er in werkt. Altijd fijn als je even een gevoel van onzekerheid heb. Maar bij twijfel altijd bellen!

Geplaatst

Ja hoor indd weer aan de ctg gelegen.. de verloskundige zei dat het vandaag beter moest zijn dat ze weer in haar normale ritme

moest gaan zitten.. maar om 17:00 haar nog niet gevoeld ook niet een halve fles appelsap..

CTG zag er weer goed uit.. ze is wel gedraaid dus ik voel haar nu "anders" schoppen .. waarschijnlijk tegen veel littekens/schijven aan..

Als dit zo tot nog week 38 blijf kan je mij echt opvegen..

Maar nu maar weer eens wat zekerder worden, wat vaker op bed liggen en met haar spelen.. weet nu hoe ik met haar moet spelen

omdat ik weet hoe ze ligt..

Geplaatst

Heb je anders nog de angelsound / doppler? kan je tenminste even zelf het hartje horen, zolang ze tegen de littekens blijft aanschoppen?

Want hoe moet je dit nou verder monitoren? Lijkt mij zo lastig.

Geplaatst

Wen, de vk heeft me op het hart gedrukt dat een dopler in deze fase van de zwangerschap niet meer als geruststelling gebruikt mag worden. Je moet écht voldoende beweging voelen, is alleen voor Roxanne dus erg moeilijk vanwege de littekens ed. (je kunt dmv de dopler natuurlijk wel achterhalen hoe ze ligt?) Wel jammer dan, dat de appelsap niet werkt. En gewoon rot om je telkens zo'n zorgen te maken. Hier ook aan ctg gelegen toen hij anders was gaan liggen, stuit en achterstevoren, ja dan voel je opeens veel minder. Kun je anders niet standaard wekelijks een ctg krijgen ofzo, want op deze manier wordt je idd gek lijkt me. Sterkte!

Geplaatst

Rox, hier ook zo'n rustig kindje in mijn buik, al voel ik m de laatste tijd wel iets beter. Ik ben erachter gekomen dat het er bij mij echt aan ligt hoe hij gaat liggen in mijn buik! Draait hij naar mijn linkerzijde, dan voel ik m beter, want dan draaien de ledematen opzij zeg maar. Maar draait hij naar mijnnavel, dan voel ik m niet of nauwelijks, want dan ligt de doerak met zijn neus naar mijn rug en kan hij trappelen wat hij wil maar voel ik hooguit mijn darmen rommelen...

Hier lig ik sinds 12 dagen in het ziekenhuis... Uk2 heeft groeiachterstand en een verminderde placentawerking... Dus krijg ik 2 x per dag ctg en volledige bedrust om alles zo goed mogelijk te monitoren en hopelijk zo lang mogelijk te rekken tot ze geboren/gehaald worden. Die 2 x pd ctg werkt wel goed voor mijn gemoedsrust hoor, en het lijkt ook net of ik m daardoor beter ben gaan voelen!

Geplaatst

Wen.. ik heb een angelsound.. en zondag dacht ik nou weet je wat ik luister gewoon effe... tja en dan schiet

je in de stress want BEIDE konden we het hartje niet vinden.. terwijl ze er wel gewoon was..

En wij hebben met de 24 weken echo ook meegekregen dat als je het hartje hoort, dat het nog niet perse

hoeft te betekenen dat het goed zit daar binnen.

Er kan wat anders aan de hand zijn.. net zoals wat Henne zegt.. dus daar mag ik niet meer op vertrouwen..

Tja wekelijks.. ik zit er nu al wekelijks.. ik wil eigenlijk niet zoveel proberen te gaan want voor mij is

het ook elke keer een gerij.. vanmiddag weer twee afspraken in het zh.. donderdag weer..

En dan volgende week vrijdag weer..

Sushii wat balen zeg dat de ene een groeiachterstand heeft.. gelukkig houden ze het goed in de gaten!

Dat stelt je toch wel gerust .. dat snap ik!!

Hoe lang moet je dan blijven in het ziekenhuis toch niet totdat ze ter wereld komen?

Is er bij jou al duidelijkheid hoe je gaat bevallen word dat standaard een ks of mag je het gewoon proberen.

Wanneer worden ze dan evt gehaald is dat in een bepaalde week?

Nou ik ga nu effe lunchen met mams.. en dan door naar het ziekenhuis.. hopelijk krijg ik vandaag een beetje

meer zekerheid over de tijd.. zal wel niet.. dit ziekenhuis kennede!

Fijne dag!

Geplaatst

Die onzekerheid is killing Roxanne. Kan ik me heel goed voorstellen.

je voelt je te veel maar aan d andere kant bel je ook niet voor niets. Ik herken mezelf daar heel goed in.

Wat zal het fijn zijn als je meisje er is hè!

hier gaat alles wel maar merk dat me batterij op aan het raken is. Heb constant een harde buik. Nu ook misselijk en wat duizelig. Maar vanmorgen op de weegschaal zag ik ook dat er een dikke halve kilo af was. En aangezien ik maar 1,5 totaal ben aangekomen denk ik dat me lijf ook een keer stop zegt. Vrijdag extra controle bij de vk. Ben zeer benieuwd, hoop dat ze me nl te lang door laten lopen want dat trek ik niet.

alle stress is me gewoon teveel aan het worden. Wil niet klagen maar geniet er gewoon op dit moment niet van, en vind dat zo een rot gevoel.

Geplaatst

Klinkt niet goed kimmie, zou je niet nu even bellen met de vk?

Rox, ik moet platliggen tot ze geboren worden... En dat kan morgen zijn, kan ook over 2 weken zijn...

Geplaatst

Zo vervelend dat we allemaal een beetje aan het kwakkelen zijn met onze gezondheid.

Hier alles aan kant. Ik ga straks proberen om in me eentje naar de stad te gaan. Moet nodig wat dingen halen.

De buurvrouw past op senna en ik ga met de bus. Die stopt hier voor de deur. En dan komt me man me in de stad weer oppikken.

Zql vanavond wel helemaal op zijn. Maar heb dit even nodig. Er even alleen uit. Gelukkig is het lekker zonnig buiten.

En kan ik het op me eigen tempo doen.

Geplaatst

Heb nauw contact met de vk. Vandaar ook de extra afspraak. Net ook ff boodschap gedaan, en ook idd ben daar echt kapot van. Maar even 15 minuten buiten is wel fijn!

Fjn dat je je overgegeven heb aan de bedrust Sushii! Zal niet makkelijk zijn maar voor de ukkies doe je alles hè.

Sky, groot gelijk ff lekker eruit. En vanavond gewoon op tijd erin :-)

Geplaatst

Jeetje, wat een verhalen ineens hier. Wij zijn wel het kwakkel clubje... (LOL) bij elkaar.

Sushi, ik lees met schrik je berichtje dat je in het ziekenhuis ligt. Volledig bedrust. Dat klinkt behoorlijk zwaar, alhoewel je uiteraard alles over hebt om je ukkies gezond geboren te laten worden. Wat fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt! Ik wens je alle succes toe en uiteraard een gezonde bevalling voor jou en je ukkies! Weet je al tot hoe lang ze je maximaal laten doorlopen (in jouw geval: liggen?).

Kimmie, goed in de gaten houden die harde buiken. Voor hetzelfde geldt is het al flink aan het rommelen daar beneden. Doe rustig aan.

Rox, hoe is het in het ziekenhuis afgelopen? Moet je ver rijden voor het ziekenhuis?

Sky, jij ook rustig aan!

Henne en rox, ik wist helemaal niet dat je ook veel beweging moest voelen, naast alleen het hartje horen. Lekker stom van mij. Ik zit nu terug te denken aan de zwangerschap van mijn zoontje en die voelde ik haast nooit bewegen. De gehele zwangerschap door niet. Hij was kennelijk een rustig kindje icm een plaecntaligging op mijn buik. Ik heb toen altijd volledig vertrouwd op het geluid van het hartje, maar het blijkt dus even anders in elkaar te zitten.

Hoe vaak moet je eigenlijk per dag je kindje gevoeld hebben? (nou is dit een zodanig druk kindje dat ik mij wel eens afvraagt of ijsbeertje uberhaupt wel slaapt en rsutig is...)

Ik heb vandaag mijn laatste werkdag gehad. Heerlijk! 24 juni gaan wij weer aan de slag, nu eerst mij gaan richten op de babykamer, babyuitzet en het uitrusten mbt mijn bekken.

Ik ben vandaag ook weer op controle geweest bij de gyn en alles was in orde! Ijsbeertje groeit goed.

Ik heb alvast wat dingen gevraagd mbt mijn geboorteplan. Ik moet er sowieso op rekenen dat ik minimaal 24 uur in het ziekenhuis moet blijven (na de bevalling vanwege mijn medicijngebruik en stressmedicatie). Verder kan een ruggenprik geregeld worden en is bevallen op de baarkruk (indien alles goed gaat) ook geen probleem.

Ik ga er nog bijna zin in krijgen........????? (LOL)

Geplaatst

Wen, je hoeft hem/haar niet veel te voelen maar het moet voor jou 'herkenbaar' blijven qua ritme/hoeveelheid. Je hebt rustige en drukke kindjes dus een aantal keer per dag oid is niet te noemen (je moet wel elke dag beweging voelen). Koekie wordt bijvoorbeeld altijd wakker van autorijden, als hij dat opeens niet meer doet is dat afwijkend. Op die manier moet je er naar kijken is mij verteld. Volgens een van de vk-en merk je het ook echt als het minder of anders is dan je gewend bent.

Sterkte allemaal met het gekwakkel!

Geplaatst

Henne, dank je voor de info! Weer wat geleerd. Ijsbeertje gaat altijd flink bewegen zodra ik op mijn zij ga liggen.

Ik moet dus letten op afwijkend gedrag. Nooit geweten. Goede en bruikbare info!

Geplaatst
Henne, dank je voor de info! Weer wat geleerd. Ijsbeertje gaat altijd flink bewegen zodra ik op mijn zij ga liggen.

Ik moet dus letten op afwijkend gedrag. Nooit geweten. Goede en bruikbare info!

Ik heb een app. die zei: tien bewegingen in twee uur rustig liggen, maar volgens mijn vk is dat onzin, het gaat om een voor jou herkenbaar patroon.

Geplaatst

Weer een vraag die ik van mijn lijstje kan schrappen. Ik vroeg mij namelijk dus echt serieus af hoe vaak je het kindje moest voelen. Het leek mij al zo lastig tellen, want als je zelf druk bezig ben wil je de bewegingen vaak minder voelen als dat je zelf lekker rustig en ontspannen ligt.

Het klinkt ook veel logischer om naar afwijkend gedragd te kijken.

Bruikbare info die laatste 8 weken! Daar ga ik dus wat meer op letten.

Geplaatst

Goedemorgen lekker geslapen alleen wel weer optijd wakker hihi

Hoop dat ik zo nog even kan slapen.

Aan het eind van de dag weer naar de vk. Ben benieuwd.

Voel me best brak na gister maar dat wist ik van te voren dus moet niet zeuren hihi.

Maar rustig aan doen vandaag. Hoef verder nergens heen dus dat scheeld.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden