Ga naar inhoud

Wanneer is Ovitrelle weg?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dames, de Ovitrelle zou TOT 10 dagen, dus tot en met 9 dagen van invloed kunnen zijn. Oké, dat is dus het eerste punt.

Als er dus op 10 dagen na de Ovitrelle een positieve test is, is dat een begin. Die kans is klein, want het is dan pas wachtdag 5 en dag 8 DPO (day's past ovulation, of dagen na de punctie/fictieve ovulatie). De kans is klein (vandaar een +), maar de kans is er en dus zeker nog geen zorg als de test negatief is.

Op wachtdag 7 is de Ovitrelle zeker weg (12 dagen na spuiten). Het is dan dag 10 DPO, dat is de dag waarop volgens de meeste zwangerschapstests voor het eerst getest kan worden. Vandaar dus ++, want de Ovitrelle is nu ruim weg en het is dag 10 DPO, een moment waarop echt al positief getest kan worden. Geen zorg echter, want het kan, het moet niet. Maar de kans is nu wel reëler.

Op wachtdag 11 is het dag 14 DPO en zou je dus normaal gesproken al een positieve test moeten hebben. 14 dagen na de punctie/eisprong is een heel reëel moment om een positieve test te hebben. Vandaar beoordeel ik dit moment met +++.

Maar als je dus ergens vanaf wachtdag 5 een positieve test hebt, dan gaat het de goede kant op en de test zou eigenlijk zo rond wachtdag 11 positief moeten zijn.

Let op ik ga uit van terugplaatsing op dag 3 na de punctie!!! Als de terugplaatsing op een ander moment is verschuiven de kolommen ten opzichte van elkaar.

Ik wil graag benadrukken dat ik hiermee niks beweer, niemand wil kwetsen en ook niet zeg dat het helemaal mis is als je op wachtdag 11 geen positieve test hebt. Ik vind het alleen interessant dit soort dingen uit te pluizen en deel het met de dames die net zo maf zijn als ik en zichzelf ook troosten, bezig houden en voorbereiden op de uitkomst met vroeg testen. Een positieve test zegt lang niet alles, daar weet ik helaas alles van! De innesteling kan ook later zijn, waardoor de test wat later positief wordt. Ik ken alle mitsen, maren en nuances. Ik denk alleen dat dit een algemene leidraad is en het bovenstaande strookt ook met mijn persoonlijke ervaringen de afgelopen behandelingen. Ik vind het leuk, als je het ook leuk vindt lekker lezen en als je het niet leuk vindt, lekker niet naar kijken en neem er dan alsjeblieft ook geen aanstoot aan!

X,

Floor

• Reacties 538
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Maar.... Hoe zit het nu..... Ik heb pregnyl gekregen 10.000 op 31/7 maar ook direct na de punctie op 1/8 nog 5.000. Hoe zit het dan? TP was 4/8. Reken ik dan 10 dagen na 1/8? Of 10 dagen na 4/8 (TP)?Interessant en yay voor al je werk! :-)

Geplaatst

Sproet pregnyl halveert ongeveer per 24 uur. Je prikt de 10.000 op de 30e, dan is het de 31e (avond!) ca 5.000 en de 1e 2.500. Op dat moment komt er 5.000 bij en sta je dus op 7.500 op 1 augustus. Vanaf daar kun je verder rekenen, elk dag door de helft, tot wanneer het ongeveer weg is: 3.250/1.625/813/406/203/101/50/25/12,5/6,25.... Rond 11/12 augustus moet het dan nagenoeg weg zijn. Tenzij je ook later nog weer pregnyl bijspuit? Dan miet je dat we optellen bij de waarde van die dag.

Geplaatst

hihi ik lach even mee. Ben ook een notoire vroegtester en heb het ooit zelfs allemaal in excel berekend (als je bijspuit wel handig)

Mijn testen gingen bij een zwangerschap over in een dikker wordend streepje maar tot en met wachtdag 6 werden ze dunner en dan wachtdag 7 iets dikker. Maar je moet wel een telelens hebben om het verschil te kunnen zien hoor.

Maar ach, altijd goed voor uren kijkplezier :-)

Heb een keer niet vroeg getest maar daar vond ik niets aan.

Wat de 5000 extra na de tp betreft: ik heb ook vastgesteld dat die echt tot 10 dagen een heel erg miniscuul dun lijntje kan geven. Dus ik zou de teller echt op nul zetten en na de laatste spuit 10 dagen wachten.

Pfff niet te doen he?!

haha

Geplaatst

Jullie zijn geweldig! Dus testen op 14/8 in mijn geval zou moeten kunnen? Dat is m'n verjaardag. Lijkt me wel wen mooie dag. Als het ja is groot feest! Als het nee is een borrel!! :-)

Geplaatst

Als je na de 5.000 geen pregnyl meet hebt gespoten kun je er de 14e zeker wel een testje aan wagen. Je zit dan ook bijna twee weken na de punctie. Hoop op een mooi verjaardagskado voor je.

Geplaatst

Bedenk wel dat áls je vroegtest (alles eerder dan een dag overtijd is vroeg), er altijd een reële kans is dat het nog fout gaat. wil geen partypooper zijn, maar dat risico neem je wel met vroegtesten. Een groot deel van de prille zwangerschappen gaat fout voor je overtijd bent. Een positieve test kan alsnog teleurstelling geven. Daarentegen hoef een negatieve vroegtest nog niet te betekenen dat het niet goed zit. Kortom: vroegtesten is niet altijd even geruststellend of rustgevend ;-)

Zelf ben ik zo dat ik liever weet dat er iets gebeurd is, ook al gaat het mis (is hier ook meerdere keren daadwerkelijk gebeurd), maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ook weet ik liever dat het mis is door een negatieve test op een zelfgekozen moment, dan door plotseling ongesteld worden. Dat zijn mijn redenen om vroeg te testen. Maar ik heb geleerd op dit forum: je bent een vroegtester, of je bent het niet. En als je het niet bent, moet je jezelf niet gek laten maken door meiden die op wd6 positief testen, maar gewoon rustig afwachten tot je officiële testdatum.

Als ouwe testrot moet ik dat toch even gezegd hebben ;-)

Geplaatst

Als testgroentje neem ik dit mee oh testgoeroe!! :-)

Eerlijk is eerlijk. Ik dacht dat de pregnyl veel sneller uit je lijf zou zijn! Heel erg bedankt en laat ik me voorlopig maar even op andere dingen concentreren. :-)

Geplaatst

Lekker dan!! Henne de testgoeroe en ik maar tabelletjes maken ;-))) Potverdikkeme! Het zwangere luxepaard en het broedende werkpaard!!! En dan te bedenken dat ik minstens 150 tests heb gedaan in mijn IVF carrière! Haha!

Maar sluit me helemaal bij Henne aan, had het niet mooier kunnen zeggen!

Pregnyl halveert als het goed is iedere 24 uur, dus je kunt zelf uitrekenen wanneer het weg is, afhankelijk van hoe veel je hebt gespoten (en wanneer).

Maar goed, ik denk dus dat je op wachtdag 10 echt wel met enige zekerheid een testje kunt wagen en dat je dan een goed idee krijgt hoe je er voor staat! Mits je dus na de terugplaatsing geen Pregnyl meer hebt gespoten.

Take care Sproet, ik wens je een geweldige verjaardag!

Geplaatst

Hi San! Haha, het houdt je van de straat! En Henne is gelukkig minstens net zo gek, dus ik heb een bondgenoot in de vroegtesthysterie! Hoewel zij natuurlijk niet meer hoeft te testen!!! Gelukkig!!!

Update: vandaag dag 7 na het spuiten (en WD 2) is de Ovitrelle bijna weg! Je ziet alleen nog een heel vaag lijntje met veel fantasie, drie brillen een vergrootglas! Ik denk dat het dus morgen definitief weg is.

Geplaatst

150 maar Floor? ;-)

Overigens ben ik voorgegaan door Pieneke, hcg expert, en Testr, streepjes expert... Zo is er elke keer weer een nieuwe gek. Leuk toch. Ben benieuwd hoe het na morgen gaat. Zou het kunnen dat Ovitrelle sneller wordt afgebroken dan Pregnyl? En dat daar ook de opmerking vandaan komt dat Ovitrelle de test miet beïnvloedt? Interessante kwestie ;-)

Geplaatst

Bij mij was 10000 ie ook wel eens binnen enkele dagen echt helemaal weg, maar er zijn ook pogingen geweest waar t afbreken van 1x5000 echt super langzaam ging. raar maar waar!

Geplaatst

Henne, dat vermoeden heb ik dus: dat de Ovitrelle heftiger is (ik had echt zwangerschapskwalen), maar misschien eerder afbreekt.... Maar wat Noor zegt is ook waar, het verschilt natuurlijk per vrouw en waarschijnlijk ook per keer!

Ja, Pieneke, die kon er ook wat van! Ik was toen ook de eerste keer bezig, maar durfde niet te reageren op het forum! Verslond alleen alles wat geplaatst werd.

Geplaatst

Noor, slim dat je het zegt trouwens, want bij mij was de pregnyl steeds op hetzelfde moment weg, maar het kan dus ook per keer verschillen... Zo zie je maar weer: Meten is weten! Dus testen! ;-)

Geplaatst

Hi dames, de streep was gisteren dus weg, maar vanmorgen weer een heel licht streepje.... Dat kan dus nooit, want het is pas WD 3.... Haha! Blijkbaar was mijn urine vanmorgen meer geconcentreerd dan gisteren.... Het zou wel een grap zijn als ie nu al donkerder begint te worden. Dan ben ik een rariteit en klopt ongeveer niemands theorie meer ;-) Mijn man grapt dat deze gewoon haast heeft! 'Ja zegt ie, het was maandag een morula, dan dinsdag blasto, dinsdagavond ingenesteld, dan kan het toch dat ie nu al een beetje hcg afgeeft?' de schat!

Geplaatst

Tja als er meiden op wachtdag 6 een duidelijke streep hebben, dan moet dat ergens in de dagen daarvoor beginnen met en lichte streep toch? Zou wel super zijn!

Geplaatst

Haha, fijn dat het feit dat we zo sceptisch en kritisch zijn als bijeffect heeft dat we ook niks uitsluiten! Het zou denk ik niet alleen het forumrecord zijn, ik kan het Guiness Book of World Records wel bellen en het IOC voor een gouden plak voor de snelste tijd ooit! Maar goed, stel dat de test de komende dagen donkerder wordt, naar zondag toe, dan geloof ik het wel. Met mijn vorige cryo testte ik op dag 6 positief en die was minder ver dan deze verse. Dus dag 6 acht ik echt niet onmogelijk (bovendien is het dan langer dan 10 dagen na de Ovitrelle). Bij mijn zoontje testte ik op dag 10 voor het eerst en die knalde er uit. Hij was 8-cellig op dag 3... Dus ik ga voor ergens tussen dag 6 en 10 positief en anders kan ik volgens mij weer met een gerust hart aan de wijn! We zullen zien, ik blijf in ieder geval lekker bezig!

Geplaatst

Ja en dan kan het ook nog makkelijk per keer verschillen want mijn beide 'goede' zwangerschappen liepen qua testen denk ik zo twee dagen uit elkaar. Deze ronde was de streep 14 dpo echt een stuk lichter dan de eerste keer.

Kortom: lekker blijven testen en hopen, hebben we daar in ieder geval plezier van toch? ;-)

Geplaatst
Lekker dan!! Henne de testgoeroe en ik maar tabelletjes maken ;-))) Potverdikkeme! Het zwangere luxepaard en het broedende werkpaard!!! En dan te bedenken dat ik minstens 150 tests heb gedaan in mijn IVF carrière! Haha!Take care Sproet, ik wens je een geweldige verjaardag!
Ja nou. Jij tabellenkoningin!! 150 tests. Serieus. Ik buig voor je. 150!! Damn!! :-) eerst nog maar even broeden hè jij en ik!
Geplaatst

Ha, zo is het toch? We hebben er in ieder geval lol in! Net weer lekker ritje Kruidvat. Die vrouw moest lachen, ik zei 'het zijn er maar 8, dan red ik het wel tot het weekend...'. Gelukkig zijn de winkels hier ook op zondag open, dus als ik dan nog niet ongesteld ben ga ik helemaal los ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden