Ga naar inhoud

Wanneer is Ovitrelle weg?


Floortje

Aanbevolen Berichten

Haha heb je geen hobby's ofzo? Oh wacht, dit is je hobby! Ben benieuwd. Hoe vroeg word je wakker denk je? ;-) Ik heb mijn man eens om vijf uur sochtends wakker gemaakt dat ik NU MOEST plassen en ging testen. Keren daarna netjes in bekertje gepist en gewacht tot iets christelijker tijdstip. Maar zo te horen is je man al mee aan het gaan in dit ze wetenschappelijke experiment dus dat zal wel goed komen. Ik zou om de betrouwbaarheid van de test aan te tonen, hem ook nog even over een sticks laten wateren! Kijken of die test wel zeker omowit blijft!

 

Ik last trouwens gisteren dat je zes dagen na bevruchting (dus 6/7 dpo) hcg aan gaat maken. Nu zegt elk boek daarover wat anders maar in het kader van lijstjes en streepjes meld ik het toch maar even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 538
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Henne! Waar las je dat? Dat boek móet ik hebben! Ik ga nog even een testje doen... Het is bijna 21.40 en dan echt morgenochtend pas weer... En ja hobby's, nee even geen tijd voor andere hobby's! Zwanger proberen te worden is mijn hobby. Kan je jaren mee zoet zijn ;-)))

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ eeh dames, hier 1 dag voor de punctie nog steeds niet zwanger. ;)

Morgen hopen op een goeie punctie met voldoende eicellen en dan op naar de TP.

@ Noor ik zit te dollen hoor, ben 1 dag voor de punctie ;)

@ Sproet, ik zou wachten tot Hoger Onderwijs hoor, kun je samen met je dochter testen, das wel veilig ;)

@ floor ik zet 5 euro op 2 streepjes morgen,dun maar zichtbaar, waar kan ik afrekenen als ik win.. ;)

 

Zonder gekheid, ik ben blij dat we ook een dolletje kunnen maken. Dit is een traject met eindeloos veel tranen, dus dit doet me goed, gekke meiden..

Knuffels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sometimes, meiske, ik weet het niet hoor, die onzekerheid is slopend... ;-)) Misschien kan je morgen vragen of ze toch even een echo maken om te kijken of het wel goed zit.... Met je follikels! Als ik morgen twee streepjes heb die ik op de foto krijg, kom ik persoonlijk naar Rotterdam om jou 5 euro te brengen!!!! Beloofd!

Maar eerst jij even die punctie: heel veel succes morgen!!! Jouw Emmy's ontstaan op de verjaardag van mijn zoon, dat schept een band ;-) Sterkte en houd je taai, ik duim voor je, laat even weten hoe het is gegaan!

Het doet mij ook goed om een beetje te dollen, dat haalt de druk er een beetje af... ;-))

 

Slaap lekker dames, dat jullie allemaal mooie dromen mogen hebben over veel streepjes, kruisjes, indicatorgetalletjes, etc. En morgen allemaal gezond weer op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sometimes! Gelukkig was ik een beetje dom! Haha ik dacht al, huh, sometimes wilde laatst nog gaan meeschrijven in september en nu is t al weer gebeurd! Gelukkig maar. En erg grappig hier :-)) i like

 

Floooooortje..... Hoe is het ermee vandaag?

 

Ik ben een weekendje naar zeeland en ga zo maar vast naar t kruidvat hier. In mijn eigen woonplaats durf ik zowat niet meer, de verkoopsters kijken met altijd met grote ogen van verbazing en een tikje medelijden aan... Daar komt die arme mevrouw weer met een mandje vol testen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ noor hihihi, dat zou idd wel een beetje snel zijn. Maar hb nu de punctie achter de rug, 8 follikels aangeprikt, 2 eicellen gevonden. Nu gaan mijn 2 eicellen badmintonnen met de 3 miljoen zaadcellen van mijn liefje.fingers crossed for dinsdag..

Laat ze maar kijken hoor Noor trouwens jij steunt ze toch?

 

@ floor, hoe gaan de testen vandaag? Vandaag is je zoontjes verjaardag toch? Geniet dr maar van en die 5 euro kan je alvast apart houde,,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noor! Ik ben volgens mij de 'talk of de town' met mijn testdrang! Zeg steeds: 'ja, getikte IVF-moeder hè, testen is mijn grootste hobby!' Jammer dan. Als er straks een leveringsprobleem is met de KV 2x5, dan vrees ik dat de dames in dit topic verantwoordelijk zijn!!! Zijn de andere dames straks boos op ons, die maffe vroegtesters ook! ;-) haha!

 

Sometimes! Wat goed dat de punctie achter de rug is! Was het te doen? Of erg pijnlijk? Wel een beetje rustig aan doen hè? Laat die twee eicellen maar lekker worstelen met die kleine zwemmers! Vergeet niet vanavond even te testen om te kijken hoe het er in het lab voor staat!!! ;-)-)

 

Tja, wat zal ik zeggen! Kijk ik heb een rood/roze potlood! Als ik dan een streepje op de test zet, dan staan er twee streepjes.... Maar anders is het wel een heel erg twijfelgevalletje :-)) Ik heb ook buikpijn en het gevoel dat ik ongesteld ga worden. Nog even een ovulatietestje er tegenaan gegooid, misschien gaf die nog wat hoop, maar nee! De vraag is nu dus: 'to wijn, or not to wijn?' (ik had gezegd dat mijn zoontje vamdaag twee is geworden toch? En we krijgen zo visite) Ik denk dus dat het niet gelukt os en dat ik uiterlijk morgen ongesteld word (vorige keer ook op wachtdag 6 ongesteld). Vorige keer had ik op wachtdag 6 (een andere keer dan die keer dat ik ongesteld werd ;-) positief met cryo's die behoorlijk minder ver waren.... Misschien moet ik het toch voor de zekerheid op druivensap zonder alcohol houden!

 

Maar meiden, ik blijf er wel vrolijk onder! Trouwens bijna al het bezoek heeft afgezegd. We moeten nu met 10 man een kar met voor 50 man Italiaans ijs leegeten en voor 25 man catering.... Dus als jullie niks te doen hebben en van ijs houden.... Haha!!

 

Dikke knuffel en ik meld me vanavond weer als iedereen weer naar huis is en ik of ongesteld, of zwanger ben ;-)))

 

X, Floor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhh houd moed hoor Floor!! Maar als je echt al binnen 10 dagen na bevruchting/punctie ongi wordt dan wel bespreken ,! Dat is echt te vroeg. Ik weet dat ze menig zkh dan na de tp 3x pregnyl spuiten om je lichaam te laten denken dat het zwanger is en dat het Bms niette vroeg wordt afgebroken.

Gefeliciteerd met je zoontje, wat lullig dat er nu op het laatst zoveel afmeldingen zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ lieve floor, houdt moed. Dat streepje komt dr, ik heb dr 5 euro op staan.

Ik ga nu jou stokje langzaam overnemen, hb kv al laten weten dat ik voldoende testen nodig ga hebben. Jij hoef straks immers niet meer te testen,

want je bent gewoon zwanger.

 

@ all , ik was ietsje teleurgesteld,want in tegenstelling tot de vorige keer deed het heel erg pijn. En dat voor 8 follikels, uiteindelijk resultaat dus 2 eicellen. Hopelijk dus een hele goeie bevruchting. Pfff. Ik gooi dr nog een paracetamolletje in en ga weer naar me bedje. Xiao dames

Link naar reactie
Delen op andere sites

He wat balen Sometimes... Pijn is niet fijn! Jammer dat er maar twee eicellen gevonden zijn, met 8 verwacht je er misschien toch iets meer. Maar in principe maakt elke vrouw toch maar 1 dominante aan elke maand. je kan heel veel eicellen hebben maar er is er uiteindelijk vaak maar 1 die het echt gaat doen. Anders waren er veel meer tweelingen in de wereld toch.... Ik heb er soms wel 12 gehad maar uit zo'n 'nestje' werd ik er maar van 1 zwanger (als ik al zwanger werd) terwijl ik alle embryo's terug heb laten plaasten(niet tegelijk uiteraard, maar wel 3 per keer). We gaan gewoon voor kwaliteit ipv quantiteit!

 

Nu duimen voor een mooie terugplaatsing. doen ze die bij jullie op dag 3?

 

Sterkte nog vandaag!

 

Floortje hoe was je feestje? Wat een onbeleefde mensen heb je toch, afbellen voor een feestje dat doe je toch niet zomaar?

Je doet veel moeite en dan dit. Niet leuk.

Nog gefeliciteerd met je hummeltje trouwens!

 

en hoe is het met de streep.... Of had je de moed volledig opgegeven en ben je aan de wijn gegaan?

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het nu Sometimes? Beetje beter met de pijn? Ach, twee eicellen is niet veel, maar ik geloof - net als Noor - heilig in de theorie van de dominante follikel. Die houdt in less is more, oftewel de kwaliteit is beter als het minder follikels of eicellen zijn. Ik geloof gewoon niet dat er genoeg energie in je lijf is om heel veel hele goede follikels te maken, er zijn er toch maar een of twee (of misschien drie) echt goed! Ik heb hierover eens een Amerikaas onderzoek gelezen, maar kan het nu niet meer vinden. Als ik het vind mail ik het! Houd moed, het komt heus goed!

 

Meiske, iemand anders op het forum wees me hier ook al op. Ik heb kennelijk een hele korte luteale fase... Omdat ik nooit uit mezelf menstrueer door de pcos wist ik dat alleen niet. Hoe voel jij je inmiddels? Al een testje gewaagd?

 

Noor ik ben het dus helemaal met je eens! Maar jeetje, heb je er zelfs drie per keer laten terugplaatsen? Niet dat ik geloof dat er een kans bestaat dat het er dan echt drie worden, maar ik ben niet verder gegaan dan twee. Zeg ik lekker stoer, maar meer doen ze in mijn ziekenhuis ook niet en ik had ook niet genoeg embryo's, anders had ik het misschien wel gedaan...

 

Moeke, hoe is het?

 

Noor ik had de moed volledig opgegeven en ben gewoon aan de wijn gegaan. Klinkt veel erger dan het is hoor, gewoon een klein glaasje voor de gezelligheid en ik ben wel honderd keer naar de wc gelopen, omdat ik ik zo'n kramp had en dacht dat het begon. Ik zei op enig moment tegen mijn moeder: 'Oh mam, daar komt het hoor, even naar de wc', maar het was een rest bollenprut. Om twee uur(!) ging het laatste bezoek weg en ik was echt gevloerd. Toch nog even een testje gedaan en sindsdien zit ik me af te vragen hoe ik die vijf euro bij Sometimes krijg... Ik heb een foto gemaakt, maar ik weet niet of jullie het kunnen zien op de foto. Probeer hem zo te mailen.

 

En nu ben ik ineens niet zo'n lolbroek meer, ik heb de hele nacht niet geslapen en ben als de dood. Ik denk de hele tijd: 'ik word nu vast ongesteld, het gaat vast niet goed, die tests worden heus niet langzaam donkerder, die test deugt niet'. Ik zit te trillen als een rietje in bed! En ik heb het ook ijskoud. Gewoon van angst denk ik. Meiske, denk je dat het goed is naar 3x2 bollen te gaan in plaats van 2x2? Ik had me dat al eerder voorgenomen naar aanleiding van een tip elders op het forum, maar omdat ik toch 'wist' dat het niet goed was heb ik het maar zo gelaten. Misschien bel ik morgen wel even het ziekenhuis om het te overleggen. Ze weten dat ik zo'n getikte testfreak ben! Er gebeurt iets, dus ik moet het natuurlijk wel serieus nemen en het niet uit angst ontkennen....

 

Wat nu? Ik ga er nog een doen! Ik ben zo bang, net moest ik huilen en ik zei tegen Maxi dat die tests niet kloppen. Maar de KV 2x5 kloppen volgens mij altijd.

 

Jemig, wat een mega zeikverhaal, ik lijk wel een wijf! Echt, ik weet niet wat me bezielt dat ik me zo vreselijk aanstel en niet gewoon een heel klein beetje blij ben en verder niets! Wat een schijterd ben ik!

 

Sorry voor mijn zeikverhaal meiden, straks ben ik weer normaal....

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve lieve Floortje, volgens mij was jij degene die gisteren tegen mij zei dat dit er allemaal bijhoort deze buien, onzekerheden. En dat het mag om deze te hebben. En het fijne is dat het hier gewoon kan. Beter eruit dan erin!

En daar achter aan zei je dag we dit met spoken doen...' boeeeeeeeeeeeeeeee!!!'

 

Ik gebruik ook 3x2. Zou gewoon ns bellen morgen. Sterkte vrouwke! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maxi heeft met een pen een puntje gezet waar het streepje zit. Het is wel lastig te zien op de foto, maar misschien zien jullie het toch... Ik probeer nog wel een duidelijkere foto te mailen, maar ben benieuwd of jullie het zien... Wat vind je Noor???

 

Lieve Sproet, je bent een schat! Bedankt!

 

Beanie, ik ga nog reageren in het ander topic.

 

Ehhhh, en ja, het was de vijfde test die dag....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met meer dan 1000 uur staar ervaring in het licht, tegen het licht, in het softone licht van mijn bedlamp, bij het stoplicht als ik in de auto zit onderweg naar het kruidvat, of waar dan ook, en op welk tijdstip dan ook, bij 5 zwangerschappen, ben ik een zelfbenoemde streepjes expert en ik zeg je: prima testje voor de dag waarop je nu zit. Het is nog steeds retevroeg, overmorgen is ie al een stuk dikker! for now..... Goedgekeurd!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral dat softone licht en het stoplicht intrigeert me, want doe ik je toch echt niet na!!! Je bent nu niet meer alleen zelfbenoemd, ik verhef je bij deze tot 'The Noor': expert in streepjes en andere zwangerschapsfiguren...

 

Eh, ik heb er nu 21 liggen sinds te terugplaatsing en we moeten nog tot dag 14... Iedereen heeft zo zijn talenten! Maar nu is natuurlijk het CB tijdperk aangebroken! Om 12 uur gaan de winkels open, dus ik ga even een klein ritje maken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Floortje, wat een mooie test! Ik vind m best duidelijk hoor :-)!!!!Al 21 testen? Ik dacht dat ik erg was....

 

Gister een licht positieve test 5 dagen na Tp van cryo maar was vast nog van de Ovitrelle (heb ik 1 dag voor tp nog gespoten). Vandaag helaas niets, noppes, nada :-(. Ik weet, het is vroeg maar ik had toch echt iets moeten zien! Pffff, vanavond nog maar een keer.

 

Floor, testse vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden