Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat een gezelligheid hier, is er nog ruimte voor een kletsmajoor hier?! ;-)

Sommige van jullie 'kennen' me al, maar voor degene die nog niks van mij weten zal ik me 's netjes voorstellen.

Ik ben 26 jaar, dmv de 1e ICSI behandeling de trotse mama van prins V.ince die alweer ruim 6 maanden is.Reden van ICSI is dat m'n man zaadbalkanker heeft gehad, gelukkig inmiddels alweer 5 jaar schoon!!

Floor, volgende week afspreken?

Finne avond meiden, ik duik mijn bed in na een 'vermoeiende' dag in de sauna. Hoop morgenochtend de toestemming te lezen om

hier mee te lezen/schrijven!

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey melis! Wees welkom!

Zag dat je lekker naar de sauna was gewerst idd. Heeeerlijk!

Ik kruip straks achter de pc om het verhaal van manlief erop te zetten heb ik floor beloofd ;)

Tot later ladies

Geplaatst

Thanks San!!

Was vandaag idd met manlief naar de sauna, Ff quality time voor papa en mama. Doen we meestal

één keer in de 4-6 weken. Sauna was relaxed, maar op een gegeven moment ben ik al die naakte mensen wel zat. Blijf het een vreemd iets vinden om 'met andere mensen te douchen'z

Heb me totaal niet ingelezen, sorry, maar zag in dit topic een aantal gezellige bekende meiden, dus vandaar mijn aanmelding hier! Verhaal van manlief? Ik weet van niks ;-)

Geplaatst

Vind het ook raar... moet altijd ff over drempel heen hihi.

Leuk dat jullie dat doen.

Manlief is 3 jaar terug gereanimeerd en zou vertellen hoe dat kwam ;)

Geplaatst

Oke,

Mijn man heeft een aangeboren hartafwijking. De peulmenalisklep (of pleumenaris, ben het altijd kwijt) is vernauwd. Hij is daar aan geopereerd toen hij 3 weken oud was. Wel met de wetenschap dat het ooit nog wel eens moest gebeuren.

3 jaar terug deed hij mee aan een onderzoek naar de longen (hartafwijking en roken) en daar kwam uit dat hij niet genoeg zuurstof opnam. Dit kon duiden op OF een gaatje in het hart OF in de longen. Het hart is niet erg, want 1 op de 5 mensen hebben dat en daar kun je honderd mee worden. De longen is wat serieuzer.

Na verscheidene onderzoeken bleken het 2 gaatjes in het hart te zijn vlak naast elkaar. Doordat het 2 gaatjes waren was het advies er wel om ze te laten dichten. Hij was namelijk behoorlijk moe altijd.

Nu dichten ze dat met een parapluutje (ASD). Dat gaat via de lies en door het gaatje heen, dan opent het zich en kan niet meer terug. Zo sluit het de boel af.

Operatie is piece of cake, gaat nooit mis.

En idd hij voelde zich stukken beter daarna. Stond al na een week weer vastenavend (carnaval) te vieren.

Na 6 weken moest hij op controle ervoor.

Nu wonen wij bij Bergen op Zoom in het zuiden en hij moet hiervoor naar het AMC in Amsterdam.

Belt hij op.....

Liefje, ik mag niet meer naar huis....................

Blijkt dat de beide gaatjes 1 zijn geworden en het parapluutje erdoor geschoten is. Het zat nu vast op de vertakking in de aorta, naar de hersenen en de longen. Wie weet hoe lang het daar al zat, dus directe bedrust en spoedoperatie om dat parapluutje eruit te halen.

Mevrouw en meneer, omdat we nu toch de boel open gaan leggen, gaan we het volgende doen. De gaatjes worden gehecht, de klep word vervangen ( u mag kiezen uit donor, die gaat 15 jaar mee en dan moet u opnieuw geopereerd worden of mechanisch, maar dan zit u voor de rest van uw leven aan de trombosedienst vast) het stuk van de aorta waar het pluutje vast zit word vernieuwd en de longslagader was wat vernauwd die maken we gelijk open.

Operatie zou 5 uur duren.

Om 8 uur werd hij weggebracht (ik ben die nacht blijven slapen, dat was de laatste keer in 3 weken dat hij mij (bewust) zag). En pas om kwart over 5 (!!!) werd ik gebeld dat hij op de uitslaapkamer lag.

De operatie was geslaagd.

Gelijk ernaar toe gegaan, z'n borstkas lag nog open, dat moet genezen. Hij sliep nog door de medicijnen. Je kon z'n hart net zien kloppen...

2 drains in z'n buik voor het vocht...

In de dagen erna ging het niet beter. Hij ging vreselijk hoesten maar dat kon niet vanwege de wond. Hij kreeg heel vel slijm wat weggezogen moest worden maar dat hielp niet. Terug aan de beademing zodat ze makkelijker konden zuigen maar hij ging steeds proberen om de slang eruit te trekken dus hebben ze z'n polsen moeten vast binden. Uiteindelijk hebben ze hem maar terug in slaap gebracht.

Af en toe kwam hij weer bij, maar dan wilde hij gelijk de beademing eruit, maar daar was hij nog te zwak voor. Dus weer in slaap.

Op een gegeven moment hebben ze hem zover gekregen dat hij rustig bleef ze dan de beademing gingen verwijderen. Hij zat zwaar onder de morfine. Kwam alleen maar onzin uit. Verplegend personeel kwam uit de stopcontacten. "s nachts sliep hij in de kelder. Zijn buurman had iemand vermoord (arme man is 65 en lag al half jaar in coma).

Maar er was vooruitgang!

Na 2 weken mocht hij van de IC af, naar de MC (medium care). Ging super! Hij was goed wakker, vrienden kwamen langs. kreeg praatjes.

Ik werd op een gegeven moment gebeld, als ik kwam dan mocht ik kleding meenemen want hij mocht naar de verpleegafdeling!! Helemaal happy!

Om half 11 werd ik gebeld....

Mevrouw het is helemaal mis, we bellen u over een kwartier terug......................................

Dan duurt een kwartier vreselijk lang.....

Mevrouw, het is onder controle, maar uw man ligt terug op de IC. We hebben hem moeten reanimeren. Zijn hart stopte ermee.

Wat bleek nou, als voorwaarde om naar verpleegafdeling te mogen moest je in een stoel kunnen zitten. Hij kreeg bloeddrukverlagers. Door het rechtzitten in de stoel liep zijn hart leeg. Net als bij flauwvallen. Maar normaal loopt je hart weer vol. Door de bloeddrukverlagers gebeurde dat niet.

Het was net artsenoverdracht, hij had vreselijke mazzel.

Terug op de IC, terug in slaap, terug aan de beademing, terug bij af. Dat heeft nog een week geduurd. Toen 2 dagen MC, en toen eindelijk de verpleegafdeling...

Kreeg hij te horen dat hij in quarantaine moest want de persoon naast hem op de IC had waarschijnlijk een ziekenhuis bacterie. pffffff

Eindelijk na ruim een maand kregen we te horen dat hij naar huis mocht, daar nog 9 maanden narevalideren. Ik ben elke dag van bergen heen en weer naar amsterdam gereden. 1,5 uur heen 1,5 uur terug. J.amey bijna niet gezien. Werk op automatische piloot gedaan...

Mijn schoonouders woonden vlak om de hoek van het AMC, dus elk weekend zaten we daar.

Hij heeft z'n stem verloren door de operatie. Hij praat nog heel hees. Ze hebben de zenuw van een van de stembanden doorgesneden.

Toen hij thuis was mocht hij niks, zelfs Jamey niet tillen. Ik moest de kinderen halen en brengen (uit lelystad en almere), ik draaide overal voor op. Het huishouden, werken, de kinderen en hem verzorgen.

Hij mocht nog niet alleen douchen.

Maar het belangrijkste was dat hij er nog was... Over 12 jaar moet hij een nieuwe klep, hopelijk zijn de tehnieken dan zover dat het via de lies kan, want om hem nog een ziekenhuis in te krijgen moet je van goede huize komen...

Hij weet gelukkig bijna niks meer van die hele maand.... Ik helaas wel...

Truste lieve meiden en sorry voor het ego bericht!!

Geplaatst
Thanks San!!Was vandaag idd met manlief naar de sauna, Ff quality time voor papa en mama. Doen we meestaléén keer in de 4-6 weken. Sauna was relaxed, maar op een gegeven moment ben ik al die naakte mensen wel zat. Blijf het een vreemd iets vinden om 'met andere mensen te douchen'zHeb me totaal niet ingelezen, sorry, maar zag in dit topic een aantal gezellige bekende meiden, dus vandaar mijn aanmelding hier! Verhaal van manlief? Ik weet van niks ;-)
Melis, gezellig hoor. Wij gaan ook regelmatig samen lekker saunaatje pakken. Dat zal ik wel missen, nu. Het zit dr voorlopig niet in :)Maar klaag niet hoor, hihihi. We vinde wel wat anders te doen.
Geplaatst

Sandera jeetje meid wat erg allemaal wat kan een mens dan wat hebben echt ongelofelijk

Gelukkig is alles goed gekomen

Blijft dit ook goed?

Melis gezellig dat je komt mee kletsen

Dus lekker sauna heerlijk vind ik ook fijn maar zoals ik er nu uit zie ga ik echt niet haha

Floortje ik denk dat je angst moet over winnen maar ja dat is makkelijk gezegt dan gedaan

Maar om 24 uur in bus of auto te zitten voor vakantie is ook wat haha succes met je keuze

Ik kan niet terug lezen sorry als ik iemand vergeet

Jeetj wat een verjaardag Ilana vond niet zo leuk haha ik kreeg er zelf koppijn van haha kwam aan met maxicosi en iedereen als aasgieren er boven op zo erg

Nee moet dat ook met korreltje zout nemen dat van cb maar dat is soms best moeilijk haha

We liggen nu lekker op bed tv te kijken zo lekker

Liefs en fijn weekend

Geplaatst

Hoi hoi Meiden,

Ik kom me hier ook eens even aanmelden, ik was al even bezig op het topic ivf juli augustus.

Maar als het mag zou ik ook hier op het topic willen komen.

Voor degene die het nog niet gelezen zouden hebben, ik ben een mama van 39 jaar in dec word ik er al weer 40 pff.. wat gaat de tijd.

Ik heb vier kinderen drie zonen en een dochtertje.

Wij bestaan uit een nieuw samengesteld gezin, en men verloofde geeft zelf nog geen kinderen.

Nu zijn we al drie jaar bezig om samen een kindje te krijgen maar dat lukt niet.

Nu aan onze eerste IVF poging bezig, de medicijnen die we moesten nemen zijn, decapeptyl, gonal-f 300IE, ovitrelle (wegens onmogelijk aan pregnyl te komen) en de beroemde balletjes

Na drie FM kregen we gisteren te horen, dat er in ieder geval 5 goede foliekels te zien zijn, en morgen zondag hebben we de punctie.

Moeten om 10 uur in het UMCU zijn voor manlief en om 10.30 mag ik me melden.

Iedereen veel succes

aan de nieuwe zwangeren gefeliciteerd

aan degene die het misliep , vind het heel erg voor jullie en sterkte voor jullie

aan degene die nog aan het wachten of spuiten zijn heel veel succes

Ziezo even afsluiten en proberen een beetje te genieten van het mooie weer

xxx

Geplaatst

Sandra, heftig verhaal zeg!! Ik heb ook een soortgelijke situatie (qua spanning/onzekerheid) met manlief meegemaakt. Elke avond voor het slapen gaan doe ik een klein gebedje om mijn dankbaarheid voor alles in het leven te uiten!

Sometimes, gefeliciteerd met je zwangerschap! Na het 1e trimester mag je naar de sauna, mitsje jezelf natuurlijk goed voelt bij de hitte. Toen ik 15 weken zwanger was ben ik voor het eerst in de zwangerschap gegaan. Lekker in het water dobberen en mensen kijken! Ik wens je een fijne zwangerschap toe zonder al teveel poespas.

Minoes, vreselijk hé die mensen die je baby in de maxicosi als attraktie zien. Mijn zoontje trekt nu ook de aandacht vanwege zijn helmpje. Iedereen vraagt waarom of zegt ahhh wat zielig! Ik heb al een keer geroepen; weet je wat zielig is? Dat ze jou nooit een helmpje hebben gegeven, fijne dag verder! Hahaha, viel niet echt in de smaak, maar goed.

Geplaatst

Hahaha melis die is echt goed Hahaha slap van het lachen

Hier Hahaha

Ja mensen zijn erg heel erg

Blondie welkom ik hoop dag jullie samen ook een mooi kindje mogen krijgen ;-)

Heel veel succes morgen

Gaan vanaf courmetten

Geplaatst

Jemigdepemig! San! Wat een verhaal zeg! Je móést natuurlijk wel op de been blijven voor de kinderen, maar ik kan me voorstellen dat je echt af en toe het gevoel moet hebben gehad dat je boven je enkels zou afbreken!!! Wat een heftig verhaal, het geeft nog meer waarde aan jouw zin 'compleet gelukkig en gelukkig compleet', ik vind 'm prachtig. Ik weet een klein beetje hoe je je moet hebben gevoeld, want mijn moeder heeft een paar jaar geleden een levertransplantatie ondergaan. Nou, daar zijn eerst een hoop opties aan vooraf gegaan en er zijn er nog veel meer gevolgd. Ze is nu redelijk stabiel, maar ze is wel een paar keer door het oog van de naald gekropen en dan knijp je 'm behoorlijk als dochtertje! Vorig jaar hebben ze mijn schoonvader in het ziekenhuis het hoekje om geholpen nadat hij aan slokdarmkanker was geopereerd. Door fout op fout en infecties op infectie is die man gewoon weggerot en toen ze niet meer wisten wat ze moesten doen, stuurden ze hem doodziek naar huis en viel hij een dag later dood neer. Tja ziekenhuizen, je kan niet zonder, maar je kunt er beter proberen weg te blijven als het niet nodig is... Natuurlijk gaat het ook heel vaak goed, dat weet ik wel, maar ik heb een hoop rotzooi gezien! Maar goed, ik ben trots op je meid en ik vind het heerlijk dat jullie geluk nu bezegeld is met jullie kleine meid!

Melis! Gezellig!! Welkom natuurlijk!!! Ik ben heel beroerd van de Duphaston, maar ik PB je wel even! Misschien kunnen we beter een weekje opschuiven, want ik ben momenteel bezeten door de hormonsters ( zoals San ze noemt. Arme San, ik heb haar een stapel pannenkoeken voor de kids door haar neus geboord, maar ik ga het goedmaken ;-)))) Gezellig in ieder geval dat je nu hier aansluit! Allemaal leuke meiden hier!

Blondine, welkom! Spannende dagen voor je! Heel veel succes met de punctie, laat je morgen even weten hoe het is gegaan? Houd je taai!

Sometimes, lieverd, ik ben ook naar de sauna geweest hoor, na drie maanden! Ik ben gewoon niet in de hete sauna's gegaan, want dat voelde niet lekker, maar lekker badderen, bubbelen en het badhuis enzo kan makkelijk!!

Ga even gauw afhalen, want man.ief staat om de koelkast te draaien. Heb heerlijke taboulé gemaakt met allemaal verse ingrediënten van de biologische markt en meneer wil eten!!! Dus ik hol gauw naar binnen om een pita te bakken voor er bij!

Dag meiden, geniet van de zon! Ik meld me later weer!

X, Floor

Geplaatst

Ha Floortje! Ik lees net pas je berichtje op het " Ovitrelle" forum ;-)

Hoe is het nu? Al nieuws over de terugplaatsing van jullie bevroren wonder?

@ Sometimes wat fijn dat je nog zwanger bent, heb je al een echo gehad??

@ Sandra wat een ontzettend heftig verhaal...

@ Blondine heel veel succes morgen! Duimen op goede eicellen en veel bevruchtingen ;-

Zo en ik zal er nog een paar vergeten maar heb niet heel ver teruggelezen...

Ik heb vandaag onze twee goede emmy's vers teruggeplaatst gekregen. Mijn " broedtijd" is van start. Natuurlijk de KV ontdaan van zijn testen, ik ben er klaar voor! Dit keer ga ik eerst testen tot de Ovitrelle eruit is, want ik geloof dat die me aardig voor de gek heeft gehouden de vorige keer! ;-))

To be continued...

Geplaatst

Floor klinkt lekker ik ook haha

Hormoonmonster haha arme man van je

Roos spannende tijden voor jou toi toi toi

Wij zijn aan het gourmetten heel gezellig met oom en tante

Ilana is haar slaap aan het inhalen kwam pas na 5 uur

Ze was met papa onder de douche geweest haha kreeg haar als verzopen kat terug haha als ze maar onder de straal zat was het goed

Liefs Jessica

Geplaatst

Goedemorgen dames, lekker geslapen?

Minoes, hoe was het gourmetten? Lekker gegeten?

Roos, succes met de wachtweken!

Floor, weekje later afspreken is prima hoor! Maar 'accepteer' je ook met hormoonmonsters hoor ;-) Heb zelf ook nog wel 's een onterechte uitbarsting, haha. Hoe is het met je? Hoe is het telefonische gesprek gegaan m.b.t. je cryo? En las ik nou iets over pannenkoeken, waar kan ik me melden?

Blondine, welkom hier! Succes vandaag met je punctie. Ik hoop voor jullie dat er een mooi aantal reipe eicellen zijn die bevrucht kunnen worden. Duimen dat jullie wondertje hier tussen zit!

Ga ff verder wakker worden op de bank met een glaasje water en een staaltablet, tot later!!

Geplaatst

Soentje welkom! Jullie hebben ook al heel wat meegemaakt zeg! Heftig omdat jullie allebei nog zo jong zijn. Wat houdt pesa precies in? Het zal hier vast wel ergens op het forum staan hoor maar misschien wil je het wel vertellen? Bij babyboom zag ik ook een stel waarvan hij een spierziekte had geloof ik en toen konden ze embryo's selecteren die geen drager waren van zijn ziekte. Is dat bij jullie ook op die manier gegaan? Fijn dat je zwanger bent, ik hoop dat het allemaal goed mag verlopen en dat jullie een heel klein wondertje in je armen mag sluiten.

Sandra wat een heftig verhaal! Helemaal niet ego hoor. Wat moet dat moeilijk zijn geweest. Vooral voor jou omdat jij alles zo bewust hebt meegemaakt. Ik vind je heel sterk en heb bewondering voor hoe je je door die periode hebt heen geslagen. Als alles op jou neer komt dan ben je niet aan het leven maar aan het overleven. Al krijg je hulp, dat verlicht wel iets natuurlijk maar toch heb je veel alleen moeten doen. Over 12 jaar zijn ze vast wel verder qua ontwikkelingen en dan hoop ik dat een hartoperatie niet weer zo ingrijpend is. Ze kunnen veel tegenwoordig en gelukkig blijven ze altijd in ontwikkeling.

Heeft jouw man ook last van het feit dat het bijna kantjeboord is geweest?

Ik heb namelijk een soortgelijk verhaal met mijn vriend. Hij heeft een darmziekte en moest als kleine kind vrij vaak geopereerd worden. Wat dus nooit had mogen gebeuren maar wel is gebeurd is dat hij na een operatie een dosis morfine voor volwassenen heeft gekregen en dat was dus veel te veel omdat hij nog maar een kind was. Gelukkig was zijn vader op dat moment bij hem en die zag dat het helemaal fout ging. Hij is gelijk de gang op gerend om doktoren te roepen. Als dat niet was gebeurd had mijn vriend het niet meer kunnen navertellen.

Eigenlijk heel bizar als je nadenkt over hoe het ook had kunnen zijn. Maar goed, hij loopt bij een psycholoog want dat speelt mede mee dat hij nu nog steeds tegen dingen aanloopt. Angstig zijn voor bepaalde dingen enz. Het beheerst zijn leven gelukkig niet meer zo als eerder maar toch vergeet je het nooit.

Floortje wat vervelend dat je zo veel last van je hormonen kan hebben. Groot gelijk dat je soms even voor jezelf kiest en dan een afspraak maar even niet door laat gaan. Als het echte vrienden zijn begrijpen ze het wel.Gelukkig weet je dat het tijdelijk is met die hormonentroep, maar ja daar heb je nu niet zo veel aan ;)

Als Joël in de wandelwagen in slaap valt en ik hem wil overhevelen naar zijn bedje dan gaat hij behoorlijk protesteren. Hij pikt dat dus echt niet dat schatje van mij haha. Vaak als ik hem dan nog iets te eten geeft en daarna weer naar bed breng is het goed. Het is wel een ventje van de regelmaat en hij slaapt het liefst gewoon in bed. Of dat nou bij ons thuis is of dat we op viste zijn en het campingbedje meenemen dat maakt niet zoveel uit. In de wandelwagen wil hij gewoon alles zien en dan is ie 's avonds wel helemaal kapot. Gisteren ook weer zo'n dag maar vanmorgen sliep hij wel lekker uit tot 8 uur :)

Jessica al bijna vakantie. Heerlijk vooruitzicht! Dus I werd overladen met aandacht? Als je dat vervelend vind moet je het gewoon zeggen hoor. Het is jouw kind en je weet zelf het beste wat ze prettig vind. Maar ja iedereen vind kleine babietjes nou eenmaal erg leuk dus is het ook wel weer moeilijk om grenzen te stellen.

Melis welkom hier! Gezellig dat je mee komt schrijven hier. Hoe gaat het met V.ince? Ik volg het Jan/febr topic nog steeds dus volgde je daar ook nog wel een beetje, maar echt meeschrijven doe ik daar niet meer. Hoe bevalt het helmpje? Moest V er erg aan wennen?

Blondine jij ook welkom! En succes met de punctie vandaag!

Roos nu maar flink broeden op je mooie emmies! Hou ons op de hoogte.

Pff volgens mij is het een heel verhaal geworden. Ga nu maar eens ff koffiedrinken. Tot later meiden!

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje, thanks!! Leuk dat je af en toe nog ff komt spieken bij jan/feb/mrt topic, waarom schrijf je daar eigenlijk niet meer mee? Met V.ince gaat alles goed, dank je. Hij heeft sinds 9 augustus de helm en heeft er totaal geen last van, gelukkig. Advies is om de helm 23 uur per dag te dragen voor een optimaal resultaat, maar hier houden wij ons niet aan. Een helm was geen eens noodzaak omdat de afplatting minimaal was, maar we hebben er zelf voor gekozen. We zien nu al resultaat en dat met slechts 12-16 uur per dag dragen! Hoe is het met J? Heb je al een baan gevonden?

We hadden ergens in juli een date met een aantal mama's en baby's, jammer dat je er niet bij was :-(

Blondine, hoe is de punctie gegaan? Had je veel rijpe eicellen?

Ga ff met man- en zoonlief genieten van onze laatste dag vakantie, met mooi weer!! :-D

Laterrrrr...

Geplaatst

Hoi Allen,

@roos: die emmytjes moeten mooi broeden nu meis. We duimen voor jullie.

@Melis, Minoes, Ansje: Dank jullie wel voor de succes wensen.

Ego: De punctie is achter de rug, we hadden dus 6 foliekels, waarvan er dus 5 eicellen voort gekomen zijn. Dus op zich geen slecht resultaat.

Wat betreft de punctie zelf was het maar goed dat we extra pijnstilling hadden aangevraagd, mijn eierstokken gingen rollen terwijl ze de blaasjes wou aanprikken,

Dus ja resultaat toch redelijk wat pijn gevoeld. Maar het nieuws was voor ons redelijk. Dus we hebben al een blij gevoel nu nog met spanning afwachten tot het verlossende telefoontje woensdag tussen 10 en 11, dan krijgen we te horen of we een bevruchting hebben en dan zou die terug geplaatst worden woensdag middag. Dus even duimen nu hihi.

Ik nu even de bank op en me laten verwennen, thee staat al klaar en dekentje ligt er ook al.

laters Dames!! Xxx

Geplaatst

Ansje ja vrijdag gaan er week weg heerlijk

Melis gourmetten was lekker en gezellig alleen daarna op de wc gezetten niet zo leuk haha

Wat super dat je met 12 uur al resultaat ziet met de helm

Blondie super man wat goed op naar woensdag spannend

Heel veel succes toi toi toi

Wij krijgen zo viste gezellig even naar bos ofzo

Iedereen fijne zondag

Liefs

Geplaatst

Dames! Wat een vruchtbaar weekendje! Roos, top! Lekker broeden nu en rustig aan doen! Ik verheug me op je testproject en ga natuurlijk duimen voor een prachtige uitkomst!

Blondine, lekker dat het achter de rug is! Ik vind die puncties altijd een hel!!! Doe rustig aan en laat je lekker verwennen! Het resultaat is toch behoorlijk goed, dus daar komt vast wel een mooi toppertje, of meer uit!

Haha Melis, het is hier pannekoekenboerderij Floortje's, wist je dat niet?? We zijn alleen NU aan het kijken of we even op vakantie kunnen, dus dan moeten de pannenkoeken even wachten haha. Trouwens San, hoe is het met je? Gezellig boel daar in BoZ?

Ik ga even gauw verder tickets kijken (word helemaal draaierig van het idee, wat heb ik toch een vliegangst sinds die laatste vlucht), misschien durf ik het deze keer wel door te zetten!

Meld me later weer!

Dikke zonnig knuf voor allemaal!

Geplaatst

Ps. We gaan inderdaad voor de laatste cryo. Ik ben toch wel blij dat ik deze ronde even geen punctie hoef... Het is er maar eentje, dus het wordt wel spannend.... X

Geplaatst

Floor, bij deze nodig ik mezelf uit bij je restaurant, wanneer ben je weer open? Kan me je vliegangst heel goed voorstellen na zo'n incident. Wellicht iets dicht bij huis wat niet te lang vliegen is? Hoor graag van je wat de bestemming is geworden! Spannende tijden voor jullie met de cryo, wanneer is de TP?

Wij zijn net terug van een picknick in het Amsterdamse Bos, kleedje op het gras en genieten maar! Was onwijs druk met dit mooie weer.

Ga ff op de koffie bij een vriendin, later meiden!

Geplaatst

Hey girls!

Vruchtbaar weekend!

Blondine top! Ik ga duimen draaien voor woensdag! Wel vervelend zeg van je eierstokken. Nooit gehoord dat ze kunnen gaan rollen?

Munoes, wc erg vervelend! Ik heb dat ook altijd na zulke dingen hihi

Melis, vervelend joh dit weer op je laatste vakantiedag ;) je krijgt wat je verdiend ge! Hihi

Floor, hier gaat het top! De jongens zijn weer weg hahaha. Nu lekker met j.amey de tuin voor een deel gedaan. Ik schaamde me na jullie tuin gezien te hebben hahaha

Meis, wat een vliegtuigreis zeg! Maaaaar, geen ebkele is hetzelfde! Ik ben er niet dol op maar dat komt omdat ik nijn oren bijna niet geklaard krijg. Maar komt goed meissie! Mini gaat het helemaal geweldig vibden en daardoor heb jij je afleiding. Mag ik dan in je koffer? ;)

Wie vergeet ik??? Oh ben echt erg hierin hihi

Ja dames het was een heftigw tujd en vind het jammer dat meer meiden zo'n gelijksoortige situatie hebbeb gehad :( je wenst het niemand toe!!!

Hier de vestingdagen acher de rug! Gezelligheid en m'n jongens konden gelykkig hun kilt weer aan!!! Dan zijn ze zo leuk!!! (Manlief is in kilt getriuwd)

Zoonlief zeurt on terug de tuin in te gaan dus ben weer weg!!!

Xxxxxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden