Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hihi, ja, laten we het dan inderdaad op jouw bevallingen houden San ;-)

Ik zeg nog maar één ding zodra ik ook maar denk of droom (in een nachtmerrie dus) een wee te voelen en dat is: RUGGEPRIK!!!! Toen ik de eerste keer bij de VK binnenkwam was ik het nog net niet aan het schreeuwen: 'ruggeprik, ruggeprik, ruggeprik!'. Het staat in mijn dossier nu :-)))

Maar Sommie, jij hebt er al een keer een gebaard en dat schijnt uit te maken, dan is de weg al vrij! Was je vorige bevalling oké? Het komt vast goed en je moet toch naar het ziekenhuis dus anders vraag je gewoon om een ehhhh..... Ruggeprik ;-)

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow Sandra dat klinkt heerlijk jou bevalling

Ooo de ruggeprik wat was dat fijn ;-)

Heel veel succes

Floor en beanie succes vandaag

Liefs

Geplaatst

Dat klinkt goed, San. Ik heb een geboorteplan gemaakt. Paar weken terug besproken. Eennatuurlijke bevalling, zonder ruggenprik ofander verdovend spul, geheel op eigen kracht. Was de strekking, maar het komt nu dichterbij... Voor watbetreft mijn vorige bevalling, Moeder Natuur speelt een gemeen spelletje met ons vrouwen. Ik kan me namelijk niet herinneren of het zeer deed. Volgens mij niet, ben niet gescheurd of geknipt. Maar ik weet het niet meer. Lichaam was overigens wel bijna 25 jaar jonger..

Dus conclusie, we gaan het beleven, ik mag toch altijd besluiten dat ik toch Floor optie wil....

Geplaatst

Ruggeprik... wil ik ook wel maar weet niet of het wel kan! Heb idd wel al zo'n formulier voor het bevalplan meegekregen. Maar moet eerst nog e.e.a. goed doorspreken met de gyn, vooral ivm de antistolling die ik gebruik, waardoor ik niet zonder meer een ruggeprik zal kunnen krijgen. Nou ja, eerst vandaag de 20 weken echo, pas over 3 weken afspraak bij de gyn en het dan maar eens op tafel leggen!

Want wat moet ik nou in bevalplan schrijven? Heb echt nog geen idee... Eerst maar eens weten hoe de bevalling er uit gaat zien!

Minoes, wat een lekker ding is dat meisje van je toch! Echt een schatje!

En Sandra, zag ik nou dat jouw meisje loopt? Geweldig!

Wat een uitkomst he, FB.....

Floor, veel succes straks... Denk dat jij nu net zo de zenuwen hebt als ik.... Wanneer ga je naar dr. Papa?

Sometimes, nog wat gebeurd vannacht? Of houdt Semmie zich rustig? Ik hoop iig op een droombevalling (als die van Sandra) voor je!

Geplaatst

Heel kort eventjes:

Beanie en Floor: Heel veel succes vandaag en ook een beetje plezier omdat jullie de kleintjes eventjes weer mogen zien;)

Sometimes: Ik hoop dat je een bevalling á la Sandra hebt:)!!

Hier vanochtend toch maar een testje gedaan - weet is heel vroeg - en: wit, witter, helemaal wit... wachten en hopen ... WD 6 vandaag

Geplaatst
Dat klinkt goed, San. Ik heb een geboorteplan gemaakt. Paar weken terug besproken. Eennatuurlijke bevalling, zonder ruggenprik ofander verdovend spul, geheel op eigen kracht. Was de strekking, maar het komt nu dichterbij... Voor watbetreft mijn vorige bevalling, Moeder Natuur speelt een gemeen spelletje met ons vrouwen. Ik kan me namelijk niet herinneren of het zeer deed. Volgens mij niet, ben niet gescheurd of geknipt. Maar ik weet het niet meer. Lichaam was overigens wel bijna 25 jaar jonger..

Dus conclusie, we gaan het beleven, ik mag toch altijd besluiten dat ik toch Floor optie wil....

Gewoon bij de eerste wee daarop terug komen..... dan wil je NU en wel DIRECT pijnstilling!

Stom is dat idd, dat je de niet-leuke dingen vergeet en alleen de wel leuke dingen je bijblijven... Is wel een leuk grapje van de natuur. In dit geval dus een irritant grapje. Reken maar dat je vorige bevalling ook pijn heeft gedaan! Ik kan me niet voorstellen dat er een bevalling is die pijnloos is... Anders ga ik ervoor! In het andere geval wil ik gewoon, net als Floor, de maximale pijnstilling... Maar goed, eerst die echo van vandaag en dan nog 21 weken of zo!

Geplaatst

Ooit Tina het is vroeg misschien vandaag je pregnyl eruit n word de test al donkerder toi toi toi meid

Sometimes heeeeeel veel succes meid

Ja moeder natuur is niet gek haha

Liefs

Geplaatst

Ik moet even weer terug lezen.. Ik was druk druk.. Dus weinig hier!

Sometimes.... Wat spannend... Vandaag ben je 36 weken.. En als je de slijmprop bent verloren dan kan de bevalling beginnen??? Oohhh spannend zeg!!!

Tina.. Je zegt het zelf al he.. Het is nog wel vroeg.. Mijn duimen draaien!

Floor Ik las ergens dat jij de echo hebt vandaag? Veel succes en plezier uiteraard!

Beanie Lekker weekendje weg gehad?! En jij vandaag ook de echo.. de 20wk dan toch? Kijken of het nog steeds een jongen is! Veel plezier. Toch blijft dit ook altijd weer een spannende echo lijkt mij.

San ooit later zou ik ook (samen met tig anderen) zo'n bevalling willen hebben!!!!

Ik weet niet of ze bij mij een ruggeprik kunnen doen. Heb een rugoperatie gehad en heb er ijzeren plaatjes in zitten.. Gaat zo moeilijk met een naald. Miss dat ze ook hoog prikken!

Sproet sterkte met de hernia...

Geplaatst

Hahaha ja ik heb idd 2 droombevallingen gehad. Het was bij J.amey zo dat manlief zag dat ik weeen had en de vk maar belde :)

Ik heb geen geboorteplan gehad. Bij j.amey was dat toen allemaal niet en bij hem ging het zo makkelijk.

Ook geen ruggeprik gehad. Ging te snel bij beiden.

Ach meiden. Wij zijn niet voor niks het sterke geslacht ;) WIJ KUNNEN DAT!

Beanie ja idd! Ze "stapt"! Moet nog 9 maanden worden! Slim kind !!! Hihi

Remmir waar heb je die operatie voor gehad?

Minoes wat een lekker toetje op fb! En toch je vent erin getrapt he hihi

Floor en beanie succes meiden!!! Geniet van jullie wondertjes!!

Floor wst zou dat mooi zijn als je get nu al voelt!

Tina red je het nog???

Sproet hoe is het nu??

Xxx

Geplaatst

Omdat het een cryo is heb ik geen pregnyl gebruikt:) alleen progynova en die stomme bollen.... maar ja we zien het wel.

Ooit Tina het is vroeg misschien vandaag je pregnyl eruit n word de test al donkerder toi toi toi meid

Sometimes heeeeeel veel succes meid

Ja moeder natuur is niet gek haha

Liefs

Geplaatst

*breek even in voor Remmir*

Ik heb ook stalen plaatjes in mijn rug (spondylodese). Ik heb ruim voor de bevalling, met 32 weken, een afspraak bij de aneasthesist gehad om te kijken of en zo ja op welk niveau een ruggenprik mogelijk was. Mijn staal zit op L5-S1, een ruggenprik zetten ze normaal op L3-L4 dus dat was geen probleem. Uiteindelijk hebben ze bij mij nog hoger geprikt omdat er te weinig ruimte was voor de naald. Ik kan een afspraak met de anaesthesist erg aanbevelen! Zuuz van het februari-topic heeft dezelfde operatie gehad en is ook met een ruggenprik bevallen.

*breek weer uit*

Geplaatst

Hoi Jessi

Ik heb de ook S1-L5 - L4 spondylodese-listhesis Hebben ze bij jou de operatie via de buik of rug gedaan? Fijn om te weten dat dat gewoon kan. Tegen de tijd dat ik zal bevallen zal ik het zeker aangeven zo'n gesprek! Bedankt voor je reactie..

Geplaatst

Hi lieve dames,

Even een ego bericht: Alles was/is goed! Het is onmiskenbaar een jongetje! Hij is nu (geschat) 24 cm lang en weegt 313 gram. Hoeveelheid vruchtwater is goed, navelstreng bevat 3 vaten en de placenta ligt toch aan de voorkant en op het randje van de baarmoedermond. Daarvoor moet ik later nog een echo laten maken, voor de ligging van de placenta. Ach, die echo's maakt de gyn toch wel... We zijn iig heel blij en trots op/met ons mannetje!

Geplaatst

Mooi nieuws Beanie! Fijn dat alles goed is! Is de placenta mogelijk een indicatie voor een sectio? Ik heb er geen verstand van, dus vraag het maar... Een jongen ik heel leuk (en heel druk ;-)

Arme Tina, vreselijk dat wachten! Ik had op WD 6 bij de cryo een heel, heel, heel licht streepje op de KV 2x5 en pas na een half uur ofzo. Het is echt wel vroeg dus het kan nog alle kanten op, alle deuren staan nog open!

Jeetje Remmir, pittige operatie zal dat zijn geweest. Fijn dat Jessie je kon geruststellen.

Hier goed! Mooie achterliggende placenta, navelstreng van drie vaten loopt mooi in het midden de placenta in. Buikje mooi dicht. Handjes, voetjes, vingers, teentjes, blaas, niertjes, linker, rechter kamer, twee hersenhelften, middenrif, vel over ruggetje, zelfs ooglensjes waren te zien. Lang, dun en heel druk aan het springen en koppeltjeduikelen, net Mini! En we hebben de 'nub' op de foto ;-) Ik heb gisteren nog even huiswerk gemaakt en geoefend op internet en zei meteen 'Maxi, ik zie de nub, maak een foto!' De arts moest lachen en zei dat we wel goed ingelezen waren. Maxi en ik dachten aan de hand van de nub een meisje en de arts dacht het ook. Maar goed, 75% kans... Hij zei: 'ik zeg een meisje, maar wacht nog even met het kamertje roze schilderen'. En een prachtige dunne nekplooi en goede bloedwaarden, dus een lage kans op down. Wat wil een mens op deze termijn nog meer? Behalve slapen dan...

Geplaatst

Floor wat super en geweldig!!!! Wat kunnen ze al veel zien he! En een meisje zou toch ook erg leuk zijn!!! Het belangrijkste is dat alles er goed uit zag! Gefeliciteerd en weltrusten alvast!

Beanie super!! Ben ontzettend blij voor jullie!!! Kun je nu al meer genieten en voel je al wat???

Geplaatst

He wat een spannende dingen hier!! Sommie!! Ga zo onwijs hard aan het duimen nu. En Tina!! Niet wanhopen nog hoor!! Wd6. Zo vroeg nog!

Oooooo beanie!!! Een wat spannend en Floortje. Ik ben zo blij voor jullie!! Echt wat mooi allemaal.

Mijn hernia en operatiegebieden zitten van L3 tot S2. Geopereerd aan L3/L4, L4/L5 en L5/S1. Nu recidief op L4/L5 en L5/S1 en nieuwe op S1/S2. Ach.... Ik ga voor de bionische woman approach.... Wachten tot ik overgebakken kan worden!

Geplaatst

Floor wat super!!! Oh en een meisje!!! Dat zou top zijn zeg ;) koningskoppel hihi

Heb jij nog wel iets van een rug sproetjelief??

Sommie je bent me te stil!!! Meldplicht!!

Geplaatst

Floor wat super zeg en waarschijnlijk een meisje en alles is gezond gefeliciteerd lieverd en geniet er van

Sometimes meld plicht haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden