Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beanie - een jongetje!! Gefeliciteerd wat mooi:) Ach zo blij voor je! En Floor - Was mooi dat alles zo goed is en misschien een girl - wat leuk! Ik ben verbaasd wat je allemaal kan zien zo vroeg (ik merk alweer dat ik echt nog te weinig weet hihi). BTW wat is een nub??? Sproet: jeetje wat heb jij alles al meegemaakt! Sterke vrouw! Hoop zo voor je dat je toekomstig hier niet meer zo veel last van moet hebben.

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meisjes, beanie en Floor, wat een super nieuws. Geweldig dat alles goed is. Beanie gefeliciteerd met je mooie mannetje. Nu geen zorgjes meer maken en hups leuke spullen kopen. :)

Floor, waarschijnlijk een meiske, dat zou jou roedeltje compleet maken, voor het moment dan, toch? Mini, Maxie, kippen, honden, katten, en ander kleinvee. Toch?? En dan ook nog een meisje!!! Hihihi

Nogmaals gefeliciteerd en nu verplicht genieten.

Andere dames, Sproet, jeetje wat doe jij allemaal met je rug, meis? Ben je niet al een beetje te oud voor alle standjes uit de Kamasutra?? Tijd dat je je naar je leeftijd gaat gedragen, zegt je ruggetje.... Hihihih

San en Minoes, niks aan de hand hierzo.

Ik zit rustig op de bank, mijn harde buikken uit te zitten en Semmie vanaf de buitenkant te aaien....

Geplaatst

Aai Semmie, aai. Heel veel knuffels en neusjes van tante Floor! Kom maar gauw naar buiten, mama is moe en ik wil een foto van je zien ;-)

Geplaatst

Als we nou met z'n allen heel hard gaan roepen, Semmie, Semmie, SEMMIE! Zou hij dan heel snel komen?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Gefeliciteerd Floor, met de goede uitslag! Wat een opluchting! En over 2 weken weet je het geslacht zeker... Misschien kun je het bezoek aan dr. Papa combineren met mijn jas afgeven? Je komt nl nagenoeg langs! Is misschien 500 meter omrijden... Nou ja afhankelijk van hoe je rijdt uiteraard. Maar dat komt tzt dan wel!

Ik lees allemaal enge rug verhalen.... Wat een ellende! Zeker een goed idee om tzt voor je gaat bevallen eerst naar de anesthesist te gaan!

Tina, niet wanhopen hoor! Er zijn ook dames die pas op dag 12 of 13 voor het eerst positief testen! Gewoon nog even geduld hebben....

Verder ben ik 't ff kwijt.... Kan op de iPad niet terug lezen! En m'n laptop was weer eens leeg....

Floor, de positie vd placenta kan nog veranderen maar ik denk dat als de positie gelijk blijft in mijn geval (met de bloedverdunners) er wel een indicatie zal zijn voor een sectio. Maar er kan nog veel veranderen! Trouwens, hij kan ook lekker in stuit blijven liggen, mocht dat zo zijn dan ga ik ook geen draaipoging laten ondernemen. Heb daar toch een nare verhalen over gehoord.... Over een kleine 3 weken ga ik weer naar de gyn dus dan heb ik een boel met haar te bespreken! Vond het wel knap trouwens dat ze het geslacht goed gezien had. De echoscopiste die vandaag de echo maakte dacht trouwens ook dat K. wel elke keer zal hebben gekeken of ze afwijkingen zag... Ze heeft trouwens aangewezen waar ik uk kan voelen, en dat klopt precies! Helaas kan manlief z'n zoon nog niet voelen... Maar hij is toch zo'n trotse papa in wording!

Geplaatst

Floortje wat fijn dat alles er goed uit ziet! En misschien een meisje, leuk hoor zo;n koningskoppel, maar wat is in hemelsnaam een nub? Daar heb ik echt nog noot van gehoord haha

Geplaatst

Wow Sproet.. DAt is gewoon bijna je hele rug gedeelte!!! Dat is mooi k*t.. Het zit bij jullie in de familie lijkt het wel!! Sterkte..

Ik heb ook nog nooit gehoord van een nub!!??

He wat een spannende dingen hier!! Sommie!! Ga zo onwijs hard aan het duimen nu. En Tina!! Niet wanhopen nog hoor!! Wd6. Zo vroeg nog!

Oooooo beanie!!! Een wat spannend en Floortje. Ik ben zo blij voor jullie!! Echt wat mooi allemaal.

Mijn hernia en operatiegebieden zitten van L3 tot S2. Geopereerd aan L3/L4, L4/L5 en L5/S1. Nu recidief op L4/L5 en L5/S1 en nieuwe op S1/S2. Ach.... Ik ga voor de bionische woman approach.... Wachten tot ik overgebakken kan worden!

Geplaatst

Nub is Engels voor 'bobbeltje'. Ze hebben een bobbeltje op deze termijn, maar de stand van het bobbeltje verraadt het geslacht ;-) Jullie weten toch dat ik een fanaat ben? ;-)) Als je googlet op nub-theorie wordt het heel goed uitgelegd.

Toch wel spannend dan Beanie! Want de placenta zou je bevallen kunnen bepalen! Ja, is goed hoor, ik geef je jas af, kan ik meteen even de buurman voor je in elkaar meppen! ;-) Moet je me wel even je adres appen... Anders blijf ik zo ronddolen daar, Hihi ;-) Arme vrouw, heb je eindelijk je jas terug! Hij hangt al de hele winter veilig op zolder in het berghok bij onze andere jassen hoor! Daar is het ook veilig voor wat betreft katten! ;-)

Geplaatst

Hihihihi, er zijn hele topics op internet over de nub. Je bent een fanaticus, Floor. Op op sommige forums kun je je foto posten en dan kijkt iemand er naar, meestal iemand met een achtergrond in echoscopie... Erg grappig. Vooralsnog veel plezier met je meisje. 75% is een meerderheid.. :)

Geplaatst

Lieve Floor, ik heb me geen moment zorgen gemaakt over mijn jas! Hooguit dat ik hem inmiddels niet meer pas.... Maar ik wacht toch op beter weer.

Over die placenta, ik heb begrepen dat de kans op bloedverlies en bloedingen groter is, dus dit moet ik wel goed bespreken met K.! Of dit nou zo'n handige combi is met bloedverdunners... En ik neem aan dat K. echt geen risico's zal nemen... Google gaf aan dat ik meerdere factoren heb die de kans op een placenta praevia vergroten (>35 jaar, meerdere curettages en hysteroscopien, en ook nog eens IVF... maakt 3x kans!). Ach, ik ben niet bang voor een sectio... Meer voor bloedverlies!

Laat je ff weten wanneer je precies naar dr. Papa gaat? Dan geef ik mijn adres en mag je, heel graag zelfs, de buurman voorzien van een rechtse hoek... Links is ook goed! Beiden nog beter!

Lieve Sometimes, bij jou nog wat gebeurd? Behalve dan alleen mobiel internet, wat idd heel irritant is!

Geplaatst

Jeetje jullie lijken wel dokters haha

Sectio is toch ks of heb ik het mis?

En draai poging heb ik ook gehad en opzich wil het mij reuze mee uiteindelijk toch ks maar heb wel alles aan gedaan haha

Jas je jullie zijn nu toch warm ?? Haha kan je jas wel open en als het goed is word het mooi weer ;-)

Oooo ik heb een vraagje kleine meid werd krijsend wakker vannacht ontroostbaar echt zo zielig ben er kapot van fles gegeven en toen werd ze rustig

Wat zal dat zijn?

Hoest met iedereen?

Liefs

Geplaatst

Floor bedankt voor je uitleg haha

Jessica misschien een enge droom? Ik roep maar wat hoor...ik las gister nog in de ouders van nu dat kinderen de eerste 4/5 uur heel vast slapen en daarna veel lichter en in die fase dromen ze ook meer. Ik hoor uit Joël zijn kamertje ook wel eens een schreeuw komen 's nachts maar net als ik denk dat ie misschien wakker is hoor ik hem ook al niet meer.

Geef je meisje maar een dikke knuffel!

Sometimes wat kun je dat dan missen he? Ik hoop dat het snel voor elkaar is. Hoe gaat het verder? Rommelt het al wat?

Tina heb je nog een test gedaan vandaag? Ik duim echt voor de tweede streep!

Geplaatst
Lieve Floor, ik heb me geen moment zorgen gemaakt over mijn jas! Hooguit dat ik hem inmiddels niet meer pas.... Maar ik wacht toch op beter weer.

Over die placenta, ik heb begrepen dat de kans op bloedverlies en bloedingen groter is, dus dit moet ik wel goed bespreken met K.! Of dit nou zo'n handige combi is met bloedverdunners... En ik neem aan dat K. echt geen risico's zal nemen... Google gaf aan dat ik meerdere factoren heb die de kans op een placenta praevia vergroten (>35 jaar, meerdere curettages en hysteroscopien, en ook nog eens IVF... maakt 3x kans!). Ach, ik ben niet bang voor een sectio... Meer voor bloedverlies!

Laat je ff weten wanneer je precies naar dr. Papa gaat? Dan geef ik mijn adres en mag je, heel graag zelfs, de buurman voorzien van een rechtse hoek... Links is ook goed! Beiden nog beter!

Lieve Sometimes, bij jou nog wat gebeurd? Behalve dan alleen mobiel internet, wat idd heel irritant is!

Haha, ja, ik ben een heel verantwoordelijk dametje! ;-) Toch wel spannend van die placenta, maar je bent bij K. Vast in hele goed (en ook nog eens hele aardige, lieve) handen! En je hebt natuurlijk nog even. Ik snap dat je bang bent voor bloedverlies, maar het komt vast allemaal goed! Ik laat nog wel even weten wanneer ik bij Papa ben. En ik heb jaren Japanse vechtsport op mijn naam staan, dus ik zal die buurman eens flink grijpen :-)

Arme I. Gelukkig dat een flesje wel hielp. Extra knuffelen maar vandaag/vanavond! Tja, stom, waarom noemen we het niet gewoon keizersnede? Is gewoon een beetje deformatie, omdat je die woorden zo vaak hoort/gebruikt. Je hebt gelijk Minoes, we moeten eens normaal praten ;-))))

Hier een beetje kort van stof, want een hele drukke dag gehad. Mini niet geslapen en nu hard aan het huilen. Waarom? Omdat hij gewoon vreselijk moe is... En ik dus ook. Heb sind vanmorgen 8 uur geen seconde gezeten en ga nu met een paracetamol mijn bedje is. Pffff.... Zo moe en hoofdpijn. Even beetje klagen, maar het zijn momenteel echt pittige dagen met Mini en van zwanger zijn word je wel blijer, maar niet fitter ;-)

Dikke knuffel voor jullie allemaal!

Geplaatst

Meisjes...Beanie, in 9 van de 10 gevallen groeit de placenta netjes mee met je baarmoeder. Zoals misschien wel weet, lag die van mij voor de uitgang, maar inmiddels gewoon omhoog getrokken tot waar die hoort. Dus geen zorgjes maken. Bij geplande keizersnee stop je trouwens minimaal 24u van te voren met de bloedverdunners om geen risico op bloedingen te lopen. Bespreek het gewoon tzt net je gynaecoloog. T komt goed, meis. XxxFloor, lekker uitrusten jij en rap!!! Is njet makkelijk net een kleintje dr bij, die Oo? aandacht wil. Maar pak je rust.Hier nog steeds geen zicht op internet, tv of bellen, erg fijn.... Dus dan maar met mobiel. Vandaag voor mijn nieuwe huis, in de auto huilbui gehad. Zo een enorme pijn, harde buik, geen weeën en de baby drukt enorm op mijn vagina. Sorry, gebruik alleen echte woorden en niet zoiets als gruwelgruwel... OnderkantjeDeed echt heel erg zeer. Dus ik aan de tel met vriendlief janken, was alleen naar het huis gereden en moest dus ook weer 50 km terugrijden in me eentje. Gelukkig nu op de bank met kopje thee aan het bijkomen, maar dat doeik dus niet meer. Hb het idee dat het niet lang meer gast duren....

Geplaatst

hahaha ik heb hier inmiddels ook wel een kleine medisch studie / basiskennis gynaecologie en fertiliteit opgedaan:) Bedankt daarvoor dames:) Ik heb hierdoor wel heel veel informatie ontdekt waar ik anders waarschijnlijk nooit en never achter gekomen was. Zo ook pipelle bijvoorbeeld.

Btw Floor en Beanie waar hebben jullie de pipelle laten doen? Hebben jullie dat via de FA geregeld? We zitten namelijk erover na te denken of wij dat voor een eventuele nieuwe poging ook vooraf nog willen proberen.

Floor - ga maar lekker rusten! Hopelijk gaat de hoofdpijn gauw over. Jammer dat mini niet zo goed wil/kan slapen.

Minoes - och wat sneu voor de kleine, erg als ze zo van streek zijn en je hun helemaal niet kan trosten. Hopelijk was dat een eenmalig gebeurtenis.

Andere meiden? Hoest?

Hier niet meer getest vandaag - kan beter 2 dagen wachten dacht ik omdat wd6 gisteren nog erg vroeg was. Ik heb wel vandaag een afspraak bij de HA gemaakt om te bespreken of hij een eventuele volgende poging in het buitenland / Turkije zou willen ondersteunen. Die afspraak hebben we 11 april, dus de dag waar we officieel ook mogen testen. Verder hebben we vandaag ook nog gezien dat in Zwolle afgelopen jaar ook een pilot met Assited Hatching is gedaan en we hebben er gebeld om te vragen of zij daar nu nog iets mee doen. We mogen een verzoek indienen samen met ons dossier en zij zullen kijken of wij bij hun eventueel in aanmerking hiervoor komen. Dus wie weet komen we toch nog in NL terecht ipv Istanboel:)

Oh etenstijd... even iets bedenken...

Geplaatst

Arme meid! Gelukkig dat je nu weer op de thuis bent en uit kunt rusten. Wees wel heel voorzichtig met jezelf, ja. Het blijkt nu dus echt gauw te starten. Nog eventjes volhouden, jeetje wat vind ik dat spannend zeg;) Voelt bijna alsof het mezelf betreft:) Sorry, maar ik vind het echt zo mooi dat je deze fase ook hier met ons deelt. Heel bijzonder - vooral ook omdat we elkaar natuurlijk helemaal niet echt kennen en toch ben je bij zo'n bijzonder gebeurtenis heel dicht erbij betrokken.

Heel dikke knuffel xx

Meisjes...Beanie, in 9 van de 10 gevallen groeit de placenta netjes mee met je baarmoeder. Zoals misschien wel weet, lag die van mij voor de uitgang, maar inmiddels gewoon omhoog getrokken tot waar die hoort. Dus geen zorgjes maken. Bij geplande keizersnee stop je trouwens minimaal 24u van te voren met de bloedverdunners om geen risico op bloedingen te lopen. Bespreek het gewoon tzt net je gynaecoloog. T komt goed, meis. XxxFloor, lekker uitrusten jij en rap!!! Is njet makkelijk net een kleintje dr bij, die Oo? aandacht wil. Maar pak je rust.Hier nog steeds geen zicht op internet, tv of bellen, erg fijn.... Dus dan maar met mobiel. Vandaag voor mijn nieuwe huis, in de auto huilbui gehad. Zo een enorme pijn, harde buik, geen weeën en de baby drukt enorm op mijn vagina. Sorry, gebruik alleen echte woorden en niet zoiets als gruwelgruwel... OnderkantjeDeed echt heel erg zeer. Dus ik aan de tel met vriendlief janken, was alleen naar het huis gereden en moest dus ook weer 50 km terugrijden in me eentje. Gelukkig nu op de bank met kopje thee aan het bijkomen, maar dat doeik dus niet meer. Hb het idee dat het niet lang meer gast duren....
Geplaatst

! $$@$/#!!!!!!

K*tauto is er mee opgehouden. Kost vreselijk veel geld waarschijnlijk en dat hebben we niet!!

Sorry voor de ego, ik moest even ergens schelden

Geplaatst

Sandra dat is inderdaad k*t met peren! Schelden mag hier hoor...het is gewoon ontzettend balen! Staat ie nu bij de garage? Ik hoop dat de kosten meevallen. Zulke dingen gebeuren altijd als je het niet kunt gebruiken.

Geplaatst

Floor weer een beetje bij gekomen van gister ?

Sometimes lieverd ik hoop voor je dat het niet zolang meer duurt heel veel sterkte

Tina lieverd hoest met jou trek je het allemaal nog een beetje

Dikke knuffel

Sandra schat bij jou zit het ook echt niet mee

Wil je wel beetje geluk sturen maar wij hebben ook altijd pech haha

Dikke knuffel

Hier kwam mevr om 6 uur en toen kwart voor 10 heb even lekker uit geslapen

Mijn neefje moet vanaf optreden dus daar gaan we even heen leuk leuk leuk

Fijn weekend meiden

Geplaatst

Oh nee toch Sandra! Wat r*t voor jullie. Het houdt ook niet op voor je momenteel zo blijkt het.

! $$@$/#!!!!!!

K*tauto is er mee opgehouden. Kost vreselijk veel geld waarschijnlijk en dat hebben we niet!!

Sorry voor de ego, ik moest even ergens schelden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden