Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Verdikkie ziek joh! Stem weg. Keelpijn. Ontzettend maar dan ook werkelijk ontzettend verkouden.

Maar veel erger is de nieuwste blog van onze kleine M.ara (D.iva D.ietvorst). Het gaat heel slecht met haar. Ze gaat het niet redden. Ze gaan de acute situatie proberen aan te pakken maar de behandeling waarvoor ze in A.merika zijn wordt stopgezet. Ze zullen als M.ara vervoerd mag worden weer naar huis komen. Zo vreselijk. Ik heb het er erg zwaar mee.

Het is echt heel erg.

Dikke liefs van mij. X

Geplaatst
Verdikkie ziek joh! Stem weg. Keelpijn. Ontzettend maar dan ook werkelijk ontzettend verkouden.

Maar veel erger is de nieuwste blog van onze kleine M.ara (D.iva D.ietvorst). Het gaat heel slecht met haar. Ze gaat het niet redden. Ze gaan de acute situatie proberen aan te pakken maar de behandeling waarvoor ze in A.merika zijn wordt stopgezet. Ze zullen als M.ara vervoerd mag worden weer naar huis komen. Zo vreselijk. Ik heb het er erg zwaar mee.

Het is echt heel erg.

Dikke liefs van mij. X

Wat een vreselijk nieuws, Sproet. Daar zijn geen woorden voor. Het is zo oneerlijk. Heel veel sterkte voor jou en zeker voor de ouders en naasten. Hopelijk mag ze op een zachte en pijnloze manier uit het leven glijden. Dat is het minste wat ze verdient heeft.

Dikke knuffel. Xxx

Geplaatst

Oh lieve Sproet, wat slecht nieuws. Ik wordt er stil van. Het is zo oneerlijk. Zo'n klein mensje. Sterkte voor jou en vooral ook de naasten van haar. Beterschap meid!!

Minooes - trots op je! goed bezig, uit naar een vriending met de auto! Leuk!

Floor - haha bambam:) leuk zo'n kleine rakker:)

Sandra - hoest met jou - kon je een beetje ontspannen?

Somtimes - heb je al wat nieuws van de dietiste? Ik hoop positief - duim, duim, duim!

Ansje - wat spannend! Flyers eruit, dus nu hopen op een heel mooie respons daarop. Leuk.

Sorry, ben wat kortaf, maar mijn spanningspegel is enorm vandaag. Heb gelukkig wel goed kunnen slapen, maar vanochtend ben ik bijna gek geworden. Ben dan eerst naar de sportschool gegaan om wat zenuwen uit mijn lijf te rennen:) dat heeft wel wat geholpen. Het is nu 13.10 u en het zh heeft niet gebeld. Dus langzaam begin ik wat meer te ontspannen en hoop dat ze tot 14.00u ook niet gaan bellen. Om 14.30u gaan we dan richting Groningen:) jullie horen het later van me:)

Geplaatst

Sproet wat heftig! Lijkt me zo erg als je iemand kent en ook nog zo jong in zo'n verschrikkelijke situatie te zien! Begrijpelijk dat je hier ook goed ziek van bent. En wat een situatie voor die ouders.. Echt geen woorden voor.. Sterkte..

Tina... Ik duim ook voor jou.. Hopelijk heb je goed nieuws en over 2 weken een geweldige test in je handen!

Bedoel jij dat hangwiegje van Leander? Die vinden wij zo mooi.. pfff.. Wij hebben een apart potje gespaard voor de kleine.. Zodat ik los kan in de winkels of op internet hihi..

Floor ik wil je wel wat oordopjes opsturen.. Vriendlief heeft er genoeg! (niet gebruikte hoor) Ik denk altijd in beeld namelijk...

Moet je nou elke keer het paard longeren of kan er ook iemand anders op rijden? Ik snap dat je nu zelf niet meer rijdt.. Maar als die lente kriebels gaan komen dan komt die ook drang weer..

En die koeka dekentjes.. zoooo mooi.. Toch zou ik er wel 1 willen hebben, geweldig!! Tot hoeveel weken wil je wachten tot je iets gaat kopen?

Beanie Een heerlijk weekend weg!! Lekker je laten verwennen.. Lekker eten, lekker niksen.. lekker wandelen.. Genieten..

En jullie hebben Oostenrijk geboekt. Een plek waar jullie vaker zijn geweest?? Ik neem aan dat manlief weer gaat vliegen met zo'n parachute (ben de naam kwijt??) Tegen die tijd zal je al een beste toeter voor hebben!! Mooi hoor!!

Ik ben geen boksbal nodig!! Meer kalmerings pillen.. Vind het zo spannend allemaal. Hopelijk komen we op 1 lijn met de kopers. Onderhandelen is totaal niet mijn ding.. Ben meer van de gezellige babbel.. Dus ik mag niet meer te veel zeggen van mijn vriend tijdens de onderhandelingen..

San Je kan ook een foto taart bestellen... Maar shit hoor.. Succes en sterkte daar!!

Minoes.. hoe gaat het met jou? Heb je al iets minder drukte gevoel nu je besloten hebt een stap terug te doen? Volhouden zodat je kan bij laden!

Sometimes... Meid wat wens ik jou de laatste paar weken rust geen kwaaltjes enz.. Waarschijnlijk gaat dat hem al niet worden.. Hopelijk dan met je suikers alles goed!! Succes en sterkte voor jou

Gister ben ik met een vriendin een hele dag naar de Sauna geweest.. Wat een geweldige dag.. We waren er om 10.30u en gingen s'avonds pas tegen 21.00u terug. We hebben een behandeling gedaan met die visjes. In het begin een erg raar gevoel maar later wen je er aan.. Heerlijke verwen dag.. Minoes niet wat voor jou?

Volgende week weer verdere gesprekken over de verkoop van de Kapsalon.

liefs mij

Geplaatst

jullie zijn geweldig:) Bedankt! Zo nu wat lippenstift en makeup erop. Het haar mooi gemaakt en de rimpels wat onder het rouge verstopt - hup daar gaan we weer:)!

Rmmir - ja die bedoel ik - mooi is die, toch?? Ik heb ook al een spaarpotje geopend en manlief dagelijks verteld hoe verantwoord deze producten zijn en hoe goed:) Ik denk hij is om, dus nu alleen nog ons ijsprinces - daar gaan we voor!

Tot laaaattttteer xxx

Geplaatst

Dames even nog een vraag: heeft iemand van jullie ooit na de tp kinderaspirine genomen? Als ja hoeveel en welke? Ik kon bij de kruidvat en Etos alleen kinderparacetamol vinden of aspirine met 100mg - zijn ze dat?

Geplaatst
Dames even nog een vraag: heeft iemand van jullie ooit na de tp kinderaspirine genomen? Als ja hoeveel en welke? Ik kon bij de kruidvat en Etos alleen kinderparacetamol vinden of aspirine met 100mg - zijn ze dat?

He Tina!

Na mijn laatste TP heb ik vanaf de dag na de TP (ik had natuurlijk de punctie gehad, dus was wat voorzichtig) kinderaspirine gebruikt (en die gebruik ik overigens nog steeds). Ik heb niet de kinderaspirine in dat groene doosje gebruikt, maar de officiële, dat is Ascal 80 mg (cardio dosering noemen ze dat).

Deze is alleen op recept verkrijgbaar... Als het goed is heeft Floor ze ook gebruikt na de TP. Floor???

Je kunt de kinderaspirine (mits het acetylcalicylzuur is, dus niet de paracetamol variant!) gebruiken, volgens mij is dat 100 mg. Ik weet niet of het heel veel uitmaakt, anders gebruik je toch gewoon 3/4 tabletje per dag? Overigens: los het wel op in een groot glas water! Zo slikken is je maag niet zo blij mee!! (zal ongetwijfeld ook wel in de bijsluiter staan). Is wel heel vies, blijven kleine deeltjes rondzweven in het glas, en die blijven zo fijn in je keel hangen... Ik ga er nog regelmatig bijna van over mijn nek! Maar alles voor het goede doel!

Betekent dit dat je inmiddels de TP gehad hebt?

Geplaatst

Het is echt heel erg.

Dikke liefs van mij. X

Lieve Sproeteke,

Wil ook nog even op jou bericht reageren.... Las idd een helemaal vreselijk bericht op FB. Waarom???? Dat kan toch niet, zo'n lief, klein meisje dat nog een heel leven voor zich heeft! Hoe zwaar moet dit zijn voor haar ouders, voor haar familie, voor iedereen die haar kent... Hier zijn geen woorden voor. Veel sterkte lieverd, dit is zwaar en dit is gewoon K*T, een ander woord is er niet voor....

Knuffel

Geplaatst

Alle lieve andere dames, lekker blijven dromen, ontspannen, tegen boksballen aan slaan, onderhandelen lekker overlaten aan mensen die dat wel kunnen, mooie dingen bekijken op internet....... Ga er lekker bij liggen, zet een mooi muziekje op (in deze tijd kan ik de Mattheus Passion van Bach aanraden, het is zware kost en je moet er van houden maar dan is het toch zo prachtig.... ik laat uk inmiddels ook kennis maken, manlief houdt er niet van helaas, maar naar uk toe denk ik dat ik niet vroeg genoeg kan beginnen met dit stukje algemene ontwikkeling!). Nu allemaal lekker een paar dagen vrij? Geniet er van dames! Ik weet overigens niet of we wifi hebben in de B&B, dus misschien ben ik een paar dagen afwezig!

Mir, jij vroeg of we vaker zijn geweest waar we nu heen gaan. Het antwoord is pas een keer of 15 of zo? We voelen ons altijd zeer welkom daar en kennen ook best veel mensen inmiddels... We gaan ook naar hetzelfde appartement als vorig jaar. Dus als manlief aan het vliegen is (wat hij zeker gaat doen als het weer het toelaat) dan kan ik hem misschien wel gewoon vanaf het terras zien... Al denk ik dat ik ook vaak mee ga, daar kan ik ook best van genieten en ik kan het gezellig maken met onze Oostenrijkse vriend van de vliegschool. We gaan nog vaak met hem mee, niet zozeer om de instructie als wel om de gezelligheid van de groep! Dus ik ga me vermaken, ondanks dat ik niet kan vliegen... Volgend jaar weer. Eerst even oppas regelen dan (maar zelfs dat gaat goedkomen, ik voorzie geen problemen!). O ja, we doen aan p.aragliden!

Geplaatst

Wow sproet, vliegen. Ik zou doodgaan voor angst maar het lijkt me geweldig. Heel veel plezier en lekker genieten van je weekendje weg. Bedankt voor de uitleg mbt de aspirine. Ik heb de tp in 10-15min ;-) zitten in de wachtkamer;-)!

Geplaatst

Tina! Laat je meteen war weten? Jeetje, wat spannend toch, ik voel het helemaal met je mee. Wat is dat toch een bijzonder gevoel, als je dan met je vruchtje naar huis gaat!

Mir, wat heerlijk klinkt dat zeg! Heerlijk de hele dag sauna! Is voor mij 100 jaar geleden, maar ik ben verslaafd aan Mini en wil geen dag zonder hem :-) Maar, nu je het zegt, een dagdeel zou misschien wel kunnen... Je hebt dus een kapsalon? Ik hoop dat de verkoop snel rond is en dat je dan weer een beetje rust en ruimte krijgt voor jezelf en andere dingen. Mijn paardje (een schimmel, half kwpn half connemara merrie van inmiddels al 8) staat op de manege waar ik 25 jaar geleden heb leren paardrijden. Ik heb met de baas, die ik ook al zo lang ken, geregeld dat ze door de week per dag één lesje meeloopt. Dus geen lasten, wel lusten. En ik heb/had een bijrijdster, die reed ook mijn vorige paard (dat was echt míjn mannetje, mis hem nog iedere dag). Toen Mini kwam had ik - véél - minder tijd en gingen we van de boerderij van mijn beste vriendin (die daar vertrok) naar de manege. Mijn bijrijdster moest toen voor het eerst gaan meebetalen aan de stalling, dat was mijn voorwaarde. Dat wilde ze en toen zei ik: 'neem ook een euro mee!'. Toen heeft ze me op het veld bij de nieuwe plek met het paard grazend naast haar een euro gegeven en toen zei ik: 'gefeliciteerd, dan is ze nu voor de helft van jou!'. Leuk hè? Dus zij rijdt ook drie keer per week en Mini en ik zijn meer van het knuffelen en de appels ;-) Goed geregeld dus.

San, hoe is het? Zakt de woede al een beetje? Ik hoop het!

Beanie, ik heb de Ascal uiteindelijk niet gebruikt, omdat ik de avond voordat ik zou beginnen een recent onderzoek van het A.MC en U.MC uit mijn hoofd tegenkwam waarin werd geconcludeerd dat het voor vrouwen zonder stollingsproblemen niet bijdraagt. Het geeft (mogelijk) wel bijwerkingen, maar er was geen positief effect opgetreden in het onderzoek. Toen heb ik het toch maar niet genomen. In mij geval 'wijt' ik de zwangerschap dus volledig aan de Pipelle... ;-) Maar ik denk dat het ook niet echt veel kwaad kan, dus Tina, doe vooral wat goed voelt!

Even posten... Moet een mailtje doen...

Geplaatst
Wow sproet, vliegen. Ik zou doodgaan voor angst maar het lijkt me geweldig. Heel veel plezier en lekker genieten van je weekendje weg. Bedankt voor de uitleg mbt de aspirine. Ik heb de tp in 10-15min ;-) zitten in de wachtkamer;-)!

Zet m op!!!!

Geplaatst

Minoes, hoe is het met je vandaag? Still standing?

Ansje, nu wordt het wel echt concreet hè? Ik ben heel benieuwd of er leuke reactie komen voor/op de open dag! Vast wel! Ik gun je echt dat het een groot succes wordt. Je geeft altijd zulke goed en slimme tips m.b.t. die kleintjes, volgens mij ben je heel goed in je vak!

Sproet, lieverd, ik heb met nadat ik het van je hoorde even zitten snikken. Ik heb er geen woorden voor. Zo heeft de natuur het niet bedoeld. Kinderen horen afscheid te nemen van hun ouders, niet ouders van hun kind. Het is vreselijk, ik heb er kippenvel van! Wat zou ik je vrienden gunnen dat het een nare droom was en wat zou ik ze dan graag wekken. Dit mag niemand meemaken, ik vind het werkelijk hartverscheurend. Ik hoop zo dat de kleine diva het allemaal niet beseft en dat haar erge pijn bespaard zal blijven. Dat hoop ik uit de grond van mijn hart, geen pijn! Een kind is je grootste geluk en tegelijkertijd je grootste zwakte... Hartverscheurend.

Geplaatst

Mir en Tina, mooi wiegje hoor! Ik snap dat jullie er helemaal weg van zijn! Wij hebben een 'nostalgische' wieg gekocht voor Mini, voor een klein kapitaal (700 euro). Hij heeft er 10 dagen in gelegen en daarna in zijn 'dure' ledikant. Dat beet hij kapot toen hij tanden kreeg en sindsdien heeft hij een ledikant gehad van 59,95 of zoiets van I.kea... Daar kon je anti-bijt hulzen op zetten en dat was ideaal. Toen hij zijn ledikant wist om te kiepen, kreeg hij een peuterbed (Maxi heeft twee linkerhanden, dus ik hier schroef alles in elkaar, ook nu, zwanger!), maar daar slaapt hij niet in! Hij heeft al tegen opa gezegd dat die er maar in mot gaan liggen, want hij slaapt bij ons... Ja, ieder nacht... Vanmorgen tot 5.15... Ja, slopend!

ik denk dat ik dat dekentje gewoon ga bestellen! Ik heb stapels dekentjes, maar deze is zó mooi! Als het niet goed blijft gaan is het heerlijk voor Mini op de bank, toch? Ik kan me zo slecht beheersen! En ik ben een beetje koopziek... Maar probeer echt af te kicken... Met Mini hadden we rond deze tijd al bijna alles besteld en gekocht. Deze keer ben ik wel íets voorzichtiger... We hebben eigenlijk alles al, als ik dingen koop is het extra of voor de lol. Ik moet alleen een nieuwe maxi cosi hebben, want die hebben de katten gemold.

Tina, zit die kleine in zijn warme holletje?

Geplaatst

Yep-:) we hebben ons ijsbeertje in bord;-)! 8-cellig ingevroren en vanochtend ook 8-cellig weer eruit gekomen. Nu lekker filmpje halen en met ze drieën genieten op de bank. Manlief is vrij en we maken er een knusse avond van. Eigenlijk had ik moeten werken maar heb mijn afspraak verzet. Ben door al de spanning vandaag doodmoe.

Geplaatst

Hoera! Welkom kleintje, warm maar lekker op bij mama in haar buik! Lekker beentjes omhoog en rustig aan doen dit weekend! Weet zeker dat dat goed is voor de innesteling! Ik ben heel blij voor jullie Tina en duim dat deze keer raak is! Dikke knuffel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden