Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo meiden, op weg terug naar het hoge noorden:)

Echo was prima. Niet veel te zien, maar verder alles rustig en normaal. Net de eerste prik er weer in grrr. Maandag weer voor de tweede echo.

Nu met manlief de vakantie inluiden met een filmpje in de bios.

Heel fijne avond allemaal.

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi lieve dames,

Tina, fijne vakantie! Lekker, nu net met het mooie weer... En dus een goeie uitgangsecho! Mooi zo. Maandag weer terug en dinsdag vliegen? Klopt dat? Heb ik dat goed in mijn hoofd zitten?

Minoesje, wat een leuk vooruitzicht! Hopelijk blijft het mooi weer!

Sandra, is het al weer wat beter met de kleine meid? Is toch rot om te zien, zo'n klein ziek meissie... Beterschap iig!

Andere dames: een groet vanuit het Oeschiland! Hier geen wateroverlast, we zitten nl aan de zuidkant. Andere delen van Oostenrijk hebben wel problemen maar hier is het droog (nou ja, soms een spatje regen maar heel plaatselijk) en warm (vandaag weer 30 graden als het niet warmer was). Verder weer erg vriendelijke mensen, al vind ik het even niet erg dat ik een heel goed excuus heb om de obstler niet te hoeven drinken!

Geplaatst

Tina fijne vakantie met een prachtige afloop gewenst!

Beanie lekker geniet na zo'n vervelende start!

Minoes ben benieuwd de 19de.

Bijna 1 jaar je kleine meid! Hier nog 4 weken :)

Sterre is idd niet lekker. Tikte vsnavond 40.1 aan. Toen was ik het zat en heb de hap gebeld. Ws een bacteriële infectie. Longen neus oren en keel waren schoon. Is de temp morgen nog hoog dan huisarts bellen.

Fijne avond meisjes!

Geplaatst

Tina goed nieuws meid op naar Turkije spannend zeg ik ga me rot duimen tot ik niet meer kan;-)

Beanie gelukkig hebben jullie geen wateroverlast

En 30 is ook niet te koud haha

Geniet lekker laatste x met jullie twee

Sandra och wat sneu wat jullie meisje

Ik las al op fb dat de koorts zakt beterschap

Nog 4 week en dan is jullie meisje oom jarig gaat hard he

Gister fysio geweest voor ons meisje en de conclusie ze is lui go meen je haha

Ze doet dingen 1 x voor en mevr doet het haha ze trekt zich op staat met beetje hulp

Zondag zijn we alweer 7 jaar getrouwd waar blijft de tijd :-)

Fijne dag

Geplaatst

Nou Melis en minoes: wat een toeval - ik wens jullie een heel fijne trouwdag! Lekker genieten.

Beanie: Wat fijn dat jullie geen last van het water hebben. 30 graden pfff warm hoor, maar zeker lekker. Ik wens je nog heel fijne dagen:)!!

Sandra: Wat erg voor de kleine meid. Beterschap!!!

Geplaatst

Tina, wat spannend! Ik ben zo voor je aan het duimen! En ben inderdaad steeds in de krant aan het kijken of het al een beetje rustiger wordt in Istanbul... Zal je altijd zien. Maar, mijn hulpen zijn Turks, dus ik heb ze er gisteren even naar gevraagd (van de ene dame woont haar broertje in Istanbul) en het schijnt heel goed te doen te zijn om het te ontwijken. Kennelijk is het toch - vooralsnog - redelijk geconcentreerd. Het loopt vast los en dan maar iets minder sightseeing en iets meer relaxen. Lekker een goed boek mee ;-)

San, jeetje, ik schrik ervan! Arme meisje, hoe is het nu? Ben je nog bij de huisarts geweest? App je later nog wel even, want zit niet zo veel op het forum momenteel (zoals je weet). Ik hoop in ieder geval dat ze snel een beetje opknapt, je arme meisje heeft het dat eerste jaartje best te verduren gehad met steeds ziek en als klapper opname met kerst! Ik duim dat die weerstand zo langzamerhand een beetje op peil is!

Sproetje, dikke zoen, ik spreek je later. X

Minoes en Melis op dezelfde dag trouwdag, wat een toeval toch ;-) Minoesje, wat een stunt van dat zaad toch! Ben je al lekker aan de klus? ;-) Nee, vooruit, de sappige details hoeven niet per se, haha!

Beanie, meisje toch, wat een schrik is dat geweest. Hoe is het inmiddels? Ben je een beetje bijgekomen? Lekker dat het zulk mooi weer is. Is je mannetje lekker aan het 'vliegen'?

Mir, ik weet niet of je hier nog meeleest, maar voor jou ook een dikke knuffel.

Sommie, still standing? Jij ook niet veel hier geloof ik. Druk hè, zo'n kleine frummel?!

Tja, hier still standing. Maxi heeft deze week vakantie, maar we zijn niet naar Mallorca gegaan, ik kon het niet aan. Wel lekker een weekend naar ons vaste hotel in Friesland en een paar dagen strand en nu lekker in de tuin nadat de hoveniers alles mooi hebben geschoren, dus alles ziet er weer keurig uit. We zijn druk namen aan het bedenken, ik had all een hele tijd een naam, maar twijfel nu toch weer.

De kleine lijkt het goed te doen. Van de week nog even een echo gehad (de 17e geloof ik, het gaat nergens meer over, maar goed...) en ze lag lekker te spartelen. Over drie weken een groeiecho en dan wordt er ook even naar de hoeveelheid vruchtwater gekeken en dan twee weken later gaan we weer naar Elvin Papa en hopen we op een paar mooie kiekjes ;-)

Ik ben nu 21+3 en vind het spannend die laatste weken naar levensvatbaarheid/mogelijkheid tot behandeling... Bij Mini was ik helemaal niet zo onzeker, maar na alles wat we hebben meegemaakt ben ik dat nu helaas wel. Ik hoop dat ik vanaf 26 weken letterlijk weer een beetje kan ademhalen.

De verloskundige neem me behoorlijk onder haar arm en de afspraken worden opgevoerd en we gaan volgende keer een uitgebreid bevalplan maken, inclusief uitgebreide afspraken over pijn bestrijding, etc. Dat geeft iets rust. Ze zegt dat de beste manier om zo'n ernstig trauma te verwerken toch is nog een keer hetzelfde te doen, maar dan te zorgen voor een goede ervaring. Dus liever geen sectio als er geen medische indicatie is, maar 'gewoon' bevallen. Tja, dat snap ik ook wel weer, maar toch twijfel ik. Maar goed, we gaan in ieder geval een plan maken en dat geeft iets rust.

Nou, ik hoop dat ik niemand ben vergeten en wens jullie allemaal een goed weekend!

Geplaatst

Floor we gaan vanaf weer haha weet je dat ook de details bespaar ik jullie wel haha

We hebben in ieder geval veel lol ;-)

Wel fijn dat je bevalling goed besproken word neemt hopelijk neemt stuk onzekerheid weg

Dikke knuffel voor jou

Liefs

Geplaatst

Wat fijn dat ze zo doortastend is! Als je van het paard valt moet je gelijk weer erop toch? Ze heeft gelijk maar ik snap ook jouw angst daarin. Maar sectio is ook niet zonder risico. Plus je mag dan niet veel met mini doen.

Als zij je zo goed kan begeleiden hierin... pak het aan ;)

En wow 17 echo's. Niet voor de lol maar toch. Lekker verwennen met kijkjes in de buik :)

Hier gaat het weer met sterre. De koorts is gister en vandaag overdag weg. Gisteravond wel weer 39.3. Ik heb geen pcm gegeven. Komt het nou Door ziek zijn of doe de warmte. Vanmorgen weer 37.2. Maar nu drinkt en eet ze weer niet! Hier word je toch heel gek van? Ik denk spruw, ze heeft een dun wit laagje op haar tong. Maar is dat nog van de koorts of de spruw? Aaargh!

Beanie goed aan de wandel zie ik! Top hoor :)

Kus voor allen! Meisje word wakker, ik ga ze er gauw uithalen xx

Geplaatst

Hi meiden,

Floor, wat fijn dat je zulke goede afspraken kunt maken. Iig een goed bevalplan in elkaar zetten, zeker benadrukken wat je wilt qua pijnbestrijding. Moet toch te regelen zijn lijkt mij? En als het uitdraait op een sectio, dan is dat maar zo. Die mogelijkheid heb je altijd nog achter de hand!

Lekker een paar dagen weg geweest, dat is toch ook heerlijk als het weer dan net meewerkt? Volgend jaar gaan jullie lekker met z'n viertjes naar Mallorca of La Palma of zoiets dergelijks.... Voor Mini maakt het waarschijnlijk nu niet zo heel veel uit, voor jou is het beter zo en met Maxi kun je daar vast goede afspraken over maken. Als hij ook maar het gevoel heeft dat hij vakantie heeft gehad.

Belangrijkste nu is uiteraard dat je meisje het zo goed doet! Nog even en dan bereik je weer een magische grens.... Ik heb die om eerlijk te zijn voor mezelf op 28 weken gesteld, maar ja die ben ik inmiddels natuurlijk al voorbij. Overmorgen al weer 29 weken! Hoewel mijn buik nog steeds op zo'n 5 maanden wordt geschat.

Je verslaat me wel met het aantal echo's, ik geloof dat ik nu op zo'n 14 of 15 zit. Al waren die laatste 2 echt niet de bedoeling, alleen maar het zekere voor het onzekere. De schrik is nu wel afgezakt, uk doet het goed en is mn 's nachts zo druk... Gisteravond was hij steeds bezig met manlief zijn hand wegtrappen, heel grappig. Als hij z'n hand verplaatste ging uk gewoon mee!

Minoes, veel lol dus in de slaapkamer.... Details mag je idd voor je houden! Wanneer hebben jullie nieuw zaadonderzoek? Ik zag op FB dat jullie een heel leuk cadeau hebben voor jullie meisjes eerste verjaardag, super!

Sandra, hoe is het met je meisje? Is ze weer gaan drinken en eten vandaag? Ik zag dat jullie lekker een BBQ hebben gehouden? Wanneer is de kleine meid precies jarig? Wat gaan jullie haar geven voor haar eerste verjaardag?

Hier vandaag idd lekker een uur of 2 gewandeld. Was wel erg warm maar nog goed te doen voor mij gelukkig. Verder heeft manlief vanaf maandag elke dag gevlogen, vandaag alleen niet. Morgen is weer een vliegdag. Ik ga ff kijken of het me lukt mee te gaan... Hield van de week opeens vocht vast, maar na 2 dagen veel drinken en slapen met de benen wat hoger heb ik er vandaag helemaal geen last van, ondanks dat het vandaag nog warmer was dan de afgelopen dagen.... Nou ja, nog 2 weken hier, ik hoop dat het weer iets stabieler wordt maar verder mogen we niet klagen!

Geplaatst

Sandra lekker ge bbq lekker zeg bij jullie zag het weer er beter uit

Wat zielig he als je meisje zo ziek is en dat eten eten en drinken je weet gewoon niet wat je moet sterkte ermee

Beanie dus lekker gewandeld goed te doen voor je met dat warme weer geniet er nog lekker van

19 juni tweede zaadonderzoek ben benieuwd heb geen hoge verwachting hoop het wel we zullen zien

We hebben grote kaart gekregen met trouwfoto's heel mooi

Ja ben heel blij met Ilana haar cadeau

Nog even wat kleine dingetjes kan ze die zondag morgen open maken

Fijne avond meiden

Geplaatst

Hey. Sterre is vandaag precies 11 maanden. 8 juli 1 jaar. We vieren het de 6de juli. Ik heb echt nog geen flauw idee wat we gaan geven hahahs. Ik denk een loopauto of een fietsje wat wij kunnen duwen. :)

Wat lekker dat je nog kunt wandelen. Ik kon echt niks met met 7 maanden en was heel blij dat mijn verlof er was :)

Zelfs nu zeggen ze op school nog dat ze me nog zien waggelen. School is bij ons achter een dat moest ik gewoon met de auto doen :(

Mijn zoon heeft toch een super geweldig rapport meegekregen Gisteren. Echt ontzettend goed. Ik ben hele maal trots :))

Geplaatst

Sandra zo'n duw fietsje is echt heel leuk

11 maandjes alweer he wat gaat dat hard he

Super ja een goed rapport is altijd fijn nou bij de Fam. Langs voor geld haha

Geplaatst

Nou wat vreemd... ik heb gisteren een heel lange bericht achtergelaten en ik zie dat die nooit geplaatst is.... Apart... Nou dan maar opnieuw:

- Floor lieve meid. Wat lief dat je je hulp gevraagd hebt! We vertrouwen maar erop dat alles goed komt en anders idd minder sightseeing en met de taxi van het hotel naar het zh en terug:) Heb al boeken ingeslagen. Manlief is onze nieuwe mega tablet nog aan het installeren dus vervelen hoeven we ons zeker niet:) Hoe is het met je? Wat fijn dat je met de verloskundige zo geluk hebt en zij samen met je een goede oplossing aan het zoeken zijn. Ik denk dat ze gelijk heeft - een trauma bestrijd je het beste als je het kan en durft opnieuw onder ogen te zien en daarbij hopelijk een positief ervaring mag maken. Mijn zus was helemaal hysterisch bang voor haar bevalling. Zij is uiteindelijk ook met ruggenprik bevallen en zegt nu nog steeds - dat was het mooiste wat me hat kunnen overkomen. Ik duim voor je!

- Beanie: Zo jij bent mijn grote voorbeeld:) in de 7e maand nog lekker wandelen in de bergen bij 30graden. Knap hoor! Ik hoop dat het je goed doet:) Wat lief dat ukkie de handen echt wegtrapt. Lijkt me zo leuk. Lekker genieten jullie twee daar en niet te gek doen, ja?:)

- San: Gelukkig is de kleine weer een beetje beter. Drinkt ze nu weer? Straks al 1 jaar. Wat gaat de tijd toch snel. Ongelofelijk.

- Minoes & Melis : nogmaals gefeliciteerd met jullie trouwdag! Heel fijne dag!

Alle andere lieve dames: ik denk aan jullie!

Gisteren hadden we familiedag van mijn man's familie. Dat is altijd een enorm uitje met zo'n 60 man inmiddels (de moeder van mijn man heeft 9 broers en zussen, hun kinderen en kleinkinderen!!). Ik vond het dit jaar weer wat moeilijk omdat er een echte babyboom in de afgelopen 3 jaar plaatsgevonden heeft. 10 kleintjes en twee vrouwen alweer zwanger van de tweede. Inmiddels vraagt niemand meer of wij ook nog kinderen willen - wat zullen die wel raar opkijken als het misschien toch nog lukt:))) Het weet ook niemand dat we hiermee bezig zijn, behalve mijn schoonfamilie.

Morgen hebben we de tweede echo. Ben benieuwd - hopelijk een goed begin met follikelgroei. Daarna koffer pakken en dan kan dinsdag komen...

Iedereen een fijne zondag nog.

Geplaatst

Lieve Tina, ff voor jou: hoe was je echo vandaag? Hoe ziet het er uit? Verder wil ik je een hele goede reis wensen, met hopelijk een heel mooi resultaat! Hou je ons op de hoogte?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Ja, lieve Tina! Wil ik ook graag weten! Morgen is de grote dag hè? Op naar een zwangerschap, 'the sky is the limit!' (En jij gaat zelfs letterlijk door de lucht op weg naar het vervullen van je grote wens ;-) Het is je zo gegund! X

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Echo vandaag was goed - mag nog wat meer op gang komen, maar ja is ook eerst dag 5. BMS 4.8 en rechts 9 links 4 - 6 maar nog kleiner. De grootste rechts zo'n 10mm. Verder alles prima.

Ja nu morgen nog koffer pakken en dan morgen rond 17uur hier vertrekken. We vliegen eerst om 20:45u dus dat wordt een lange dag:)

Geplaatst

Lieve Tina heel veel succes lieverd op naar jullie lange wens die invervulling mag gaan ik brand een kaarsje en duim me rot succes en toi toi toi

Liefs en een hele dikke knuf

Geplaatst

Lieve meiden, heel erg bedankt voor jullie steun:)! We zullen een regelmatig reisverslag vanuit Istanbul doen:) Heel veel zon voor jullie hier.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden