Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh! Dat kon ik niet uit je berichtje halen ;)

Volgens mij is de kv 2x5 wel goed? Ik heb ook geen idee. Heb in de 3 jaar dat wij bezig waren 2x getest na de datum. Verder nooit. ;)

Geplaatst

Hihi Minoes, nou ik had met een knalpositieve ovulatietest 9 dagen na je eisprong een positieve test verwacht...

Maar dan wacht je toch even tot je normaal ongesteld moet worden en als je het dan niet bent die je een test van Kruidvat van 2 voor 5 euro. Misschien is je cyclus van slag ofzo...

San, hoe is het bij jou dan? Klus je gewoon door met die hitte? En straks terug voor de gaatjes toch? Lief dat je het vraagt, ik zit weer in de lappenmand... Verkouden, keelontsteking, hoesten alsof ik mijn hele leven zware shag heb gerookt en met frisse tegenzin de dagen door. Ik ben al niet erg goed in zwanger worden, maar zwanger zijn is ook moet echt iets waar ik van opknap. Gisteren ben ik echt ingestort, ik kon alleen nog maar huilen. Ik ben iedere dag, de hele dag zo moe, terwijl er op een dag zoveel dingen moeten gebeuren met een peuter en een huishouden en ik zag door de bomen het bos niet meer. Ik ben zo blij met het meisje in mijn buik, maar ik voel me vreselijk rot en dat is echt een domper. Maandag heb ik weer een deadline, dus ik heb ook nog werk liggen, maar ik kom er amper doorheen. Pffff....

Tina, hoe is het? Ben je een beetje bijgekomen?

Hoe is het met de andere dames? Het is hier erg stil geworden. Ik zie dat Ansje niet meer meeschrijft, maar wel in het andere topic, dat is jammer. Remmir mis ik... Gaat het Remmir? Sproetje is afgehaakt. Melis schrijft volgens mij ook meer bij uitgerekend...

Nou ja, de harde kern dan maar... ;-) Zo zijn we vorig jaar ook begonnen San, weet je nog? Toen zat jij met dikke voeten op je werk, was het ook warm en was je het zat ;-) En nu lekker aan de klis en een wolk van een meisje!

Geplaatst

Ja ha zegt van niet zo'n ovulatie test is veel gevoeliger

Kan ook wat anders zijn mijn moeder had de kruit test met dat plusje och ja we zien wel gaan toch nergens van uit

En manlief is onderweg naar Umcg ;-)

Geplaatst

Floor ja iedereen is weg :-(

Wat jammer meid dat je zo voelt en dan zeggen mensen ook nog zwanger zijn is een gezonde ziekte haha NOT !!!

En met een ukkie en ukkie en werk gaat dat allemaal niet zo lekker hele dikke toet xx

Geplaatst

He lieve meiden,

Ik mag dan wel in Oostenrijk zitten, maar ik ben jullie niet vergeten hoor!

Misschien dat sommige dames ff wat minder te vertellen hebben? Ik hoop ze wel weer terug te zien hier hoor!

Arme Floor, het is ook niet niks, zwanger zijn! Ben er ook nog steeds niet achter of het mijn hobby wel is.... En dan heb ik echt niet te klagen, afgezien van de eerste periode dat ik zo misselijk was gaat het nu echt best wel goed... Zelfs de hitte lijk ik redelijk te verdragen, al zorg ik er wel voor dat ik met mijn voeten omhoog in de schaduw met een fles water bij de hand zit. Gisteren was het hier 40 graden, gisteravond onweer in de bergen rondom waar we zitten (was mooi om te zien!). Vandaag weer strak blauw.... Dus ik ben maar bij het appartement gebleven, manlief is de hort op. Ik heb hem wel verteld dat uk vanmiddag ijs eist!

Maar lieve Floor, ik hoop dat je alle hulp krijgt die je kunt gebruiken, dat Mini en Maxi hartstikke lief voor je zijn en dat je snel opknapt! Misschien dat je je wat beter gaat voelen als je die 24-26 weken hebt bereikt? Of schuift het dan weer op, naarmate de bevalling dichterbij komt?

Minoes, ik ben zo benieuwd! Spannend hoor. En vandaag dus weer een nieuwe test bij manlief...

Sandra, moedig hoor, beitsen en klussen in de hitte! Maar het ziet er wel onwijs mooi uit!

Tina, ik denk aan je!!! Nog anderhalf uur in spanning toch?

Verder voor alle dames een knuffel...

Geplaatst

Oh floor is was het zo zat dat zwanger zijn haha toen was het wel veel warmer als nu! Hier is het echt niet warm nu!

Oh wat lastig voor je. Zo blij zijn met je meisje maar je zo moe voelen.

Kan maxi je een beetje helpen? Oh die was weg he? Is mini Nog lief? Kun je wat bijslapen?

Vergeet je de maten niet op te nemen? Dan kan ik beginnen hihi

Klassen OS even gestaakt. Ik moet nu de achterkant aan de zitting schroeven maar de accutolmachine is uit onze schuur gejat. Dus word zaterdag.

Maar hier is het fris hoor! :en hele dag regen :(

Minors lekker wachten. Wanneer krijgt manlief de uitslag?

Nou sterre haar gaatje zit een gelijk pasfoto's laten maken.

Wat heb ik toch een mooi kind Hahaha

Tina mijn duimen zijn bijna op hoor ;)

Ben zo benieuwd!

Geel je dat weer weer zin waar we gestart zijn een jaar geleden. Ik ben er niet heel vaak maar vind het nog steeds gezellig :)

Geplaatst

Oh ja hoor, maar ik hoop ook dat iedereen terugkomt, zo bedoel ik het niet! Jammer gewoon, hoe meer zielen hoe meer vreugd ;-)) Sproet, laat eens wat horen snoepie! ;-)))

De maten komen San, maar heb even ruzie met mijn moeder. (San gaat iets maken voor mijn moeder, vandaar). Ze lapt werkelijk iedere regel die ik stel voor Mini aan haar laars, expres. Ze vindt dat zij zijn oma is en mag doen wat ze wil. En Mini is juist net in de heropvoeding en dat is voor hem dus niet goed. Hij heeft zo geen duidelijkheid en na een paar dagen te veel papa en oma heb ik nu al twee dagen dra-ma met hem! Echt drama! Ik ben zo boos en zo verdrietig, want ik ben al zo moe. Maxi geeft hem ook in alles zijn zin. Als bij papa en oma alles mag, waarom zou je dan naar mama luisteren? Eten, luisteren, gewoon normaal doen, alles is drama. Net stond hij gewoon keihard de hond tegen haar kop te schoppen... Ik ben zo ontploft, zo erg ben ik nog nooit ontploft. Hij heeft een onwijze tik tegen zijn billen gehad en nu voel ik me natuurlijk vreselijk. En het ergste was: hij huilde even heel overdreven, smeet keihard zijn deur dicht en ging op zijn kamer zitten spelen. Na tien minuten kwam hij terug en zei: 'ikke níet luisteren!' Wat ze niet snappen is dat ze met hun gedrag Mini (waar ze zo veel van houden) tekort doen, want hij wordt onhandelbaar en krijgt straf... Nou ja Beanie, dat is dus mijn 'hulp'... Fijne hulp hè? Ik ben al twee dagen aan het huilen, zo moedeloos ben ik ervan.

Tina, heb je al nieuws? Ik ben erg benieuwd!

Geplaatst

Oh verdorie! Zien ze dat nou echt niet?

Ik ben hier ooit vreselijk tegen mijn schoonmoeder uitgevallen midden op een verjaardag omdat ze mijn straf die ik uitdeelde aan t.ijn teniet wou doen. Ik had hem op de trap gezet omdat hij wat stuk had gemaakt. En ik doe de deir dicht zij staat op en wilt hem van de trap afhalen.

Ik zeg wat doe jij nu? Vol huis hadden we. Iedereen was stil.

Ja zegt ze, je pakt altijd t.ijn. ik vind dat zielig.

Ik zeg denk je dar ik hem daar voor de lol zet? Hij maakt iets stuk niet j.amey.

Je doet nu die deur dicht en je gaat gewoon zitten of je gaat eruit.

Ze is uiteindelijk gaan zitten. Ik stond te koken. Mijn vriendin is buiten manlief gaan halen om mij bij te staan. Dat dan wel gelukkig.

Nu doet ze hier in huis niks meer zonder het te vragen whahaha

Maar terug naar jou. Ik snap niet dat je moeder het expres doet. Ze ziet toch dat het voor mini niet werkt maar voor jou ook niet? Dan moet je even je eigen idee opzij zetten en dat weer oppakken als ze wat ouder zijn ofzo.

En maxi kan wel strenger zijn! Dat heb ik zelf gezien :)

Potsie zeg!

Hier mupke ineens weer 39.2. Maar dat moet morgen wel weg zijn anders mag ze niet naar de opvang en ik moet morgen met jamey op schoolreis :(

Geplaatst

Hoi. Even weer een Turkije berichtje. Er zijn 11 van de 16 eicellen bevrucht😃 dat is een heel goed resultaat. Helaas kunnen zij eerst vrijdag morgen zeggen of we vrijdag of zondag de terugplaatsing hebben. Dat betekend dus: we hebben verlengd tot zondag voor alle zekerheid. Anders bestaat de gevaar dat we vrijdag niet meer kunnen omboeken en dat zou niet best zijn. We moeten allebei maandag zeker weer werken, maar willen ook graag de kans voor een 5 dage oude embryo te gaan niet laten verstrijken. Lastig... Maar hier gaan we voor.

Even nog "ego". Ik heb vandaag een erge emo-middag gehad, huilbui, woest.... Progesteron welkom;). We kregen het goede nieuws over de bevruchtingen, maar tegelijk geen echte hulp bij het regelen van de omboekingen etc. vrij na de motto bel maar met KLM en kijk wat mogelijk is. Dat had ik bij een rondom zorgloos pakket toch anders verwacht. Maar goed ik ben ook gewoon heel snel van streek geweest. 😖 Nu gaat het weer.

@ floor: ach meid toch, ik wens je zo van harte dat je straks alleen nog maar gelukkig mag zijn met je ukjes. En manlief - goed opvoeden;)!! Sorry dat ik het zeg, maar ik moest bijna een beetje lachen over de reactie van mini;), ik zie dan echt zo'n klein woest mannetje voor me😊. Sorry, weet dat is voor jou niet grappig. Ik stuur je heel veel sterkte en een dikke knuffel. Kom maar lekker hier uitkletsen als het je teveel wordt.

@ san: regen??? Ik dacht in nl is de zomer ingetrokken?

@ minoes: je bent sterk! Ik zou al 30 tests gekocht hebben😊😊

@ beanie. Zo mooi dat je de hitte zo goed aan kan. 40 graden??? Jeetje dat is heter dan hier. Hier was het de afgelopen 2 dagen ook erg warm met zo'n 35 graad. We gaan morgen een boottocht naar een eiland maken, zin in!

@sproetje: hoe is het met je? Dikke knuf!

@allen: lekker genieten van de zomer.

Geplaatst

Wow, Tina, wat een mooie score! Wanneer hoor je meer? Vrijdag? Verstandig iig dat jullie de terugvlucht hebben verzet!

Wat ontzettend irritant zeg, Floor, dat jij zo goed je best doet en dat ma en man het teniet doen.... Nee, niet echt hulpvaardig!

San, jij ook al zo'n fijn schoonmoeder verhaal! En hoe is het nu met de kleine meid?

Mijn schoonmoeder gaat als uk er is een keer per twee weken een dag oppassen. Hartstikke lief natuurlijk. Maar nu heeft ze 2 nichtjes van 4 en 7 beloofd dat ze in hun vakantie mee mogen om op te passen. Ik dacht het niet! Wij hebben wat 'regels' die we zeker met schoonma zullen bespreken: 1. Ze mogen uk niet vasthouden tot hij zelf zijn hoofdje kan optillen. 2. Ze mogen hem niet zelf oppakken en met hem rondlopen. 3. Voeding mogen ze niet geven. Misschien erg streng, maar we vertrouwen ze gewoon niet, het zijn twee totaal grenzeloos opgevoede verwende prinsesjes.... Alleen zien sommige mensen dit anders! Maar in ons huis gelden bij ons kind onze regels, en deze regels gelden gewoon ook als we ergens anders zijn en ook als we er niet bij zijn. Zullen de meiden niet leuk vinden (maar ik vind hun ook niet leuk als ze binnenkomen of weggaan zonder te groeten (volstrekt normaal) of als er geen bedankje af kan als ze een cadeautje krijgen (is nl nog nooit gebeurd, dat ze ons ergens voor hebben bedankt). We hebben trouwens ook een heel leuk neefje en nichtje, helaas moeten we dezelfde regels ook voor hen laten gelden. Terwijl ik m'n het neefje (5 jaar) wel vertrouw! Nichtje (3 jaar) is nog een beetje klein...

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Oh beanie Ik snap dat volkomen! Ook ik heb heel veelmoeite gehad met manlief zijn kinderen te vertrouwen met ss.terre. En dat zijn dan nog wel "onze" kids.

Jouw huis jouw regels. Punt. Einde discussie ;)

Tina wat super! 11 bevrucht!

Jammer dat klm moeilijk deed maar gelukkig goed gekomen. Dus nog even in spanning! Pfff

Hoe is de sfeer n nu daar?

S.terre heeft nu 40 graden koorts. Ik zou morgen met j.amey op schoolreis gaan maar ik mag zo sterre niet naar kdv brengen. Wat heel logisch is uiteraard.

Diarree, fles uitspugen. Pfff

Nu jamey Nog uitleggen dat ik morgen niet meega. Die zat daarnet al huilend beneden van de spanning dat hij bij mij in de groep wilde. Ik was in een andere klas ingedeeld.

Wat een avond!

Geplaatst

Beanie lekker aan het genieten ;-)

Nee ik vertrouwen Ilana ook niet aan iedereen toe zal maar laten valen brrrr moet je niet aan denken

Floor lieverd het zij jouw regels en ze heeft zich er maar aan te houden

Ik heb ook zo'n schoonmoeder op Ilana haar verjaardag was alleen maar de boel aan het opruimen dat komt wel als iedereen weg is ik had allemaal plastic spul

Kom ik in de kamer ligt Ilana op bed had ze haar gewoon op bed gelegd lekker dan niet slapen natuurlijk ongelofelijk zulke mensen

Sterkte er mee lieverd laat je de les niet lezen hoor

Tina jahoe 11 bevrucht lekker zeg op naar mooie Emmy's

Als ze goed genoeg zijn om in te vriezen blijven ze dan daar of gaan ze naar nl

Ik duim voor je meid

Sandra och is je kleine meisje ziek verschrikkelijk he hopelijk knapt ze snel op sterkte ermee

Hier gister lekker buiten geweest de hele dag badje opgezet geschommeld gefietst in de zandbak en er hebben ge bbq heerlijk

Manlief was vrij die moest eerst naar Umcg volgende week donderdag krijgen we uitslag ben benieuwd

Fijne dag meiden

Geplaatst

Oh San! Alweer ziek! Arm meiske, ik vind het zo zielig!!!

Minoes, schoonmoeders, moeders, allemaal één pot nat! Ze weten het altijd beter, want ze zijn ouder en denken daarom dat ze het allemaal beter weten, terwijl ze de ene helft zijn vergeten en de andere helft niet door hebben! ;-)

Tina, spannend hoor!

Beanie, gelijk heb je, gewoon regels stellen! Alleen als je er niet bij bent, dan weet je dus ook niet of ze zich er aan houden, dat kerk je pas als ze, zoals Mini nu, het aan je laten weten. Maar goed, zo ver is het bij jou nog niet, die kleine zit nog veilig in je buik ;-)

Geplaatst

Ach lieve Sandra. Wat erg dat je klein meisje alweer zo ziek is. Ik hoop dat het heel snel beter wordt!! Sterkte en beterschap.

Hier is het sinds 2 dagen heel rustig. Mensen demonstreren nu op een heel bijzondere manier. Ze staan op de taksimplein gewoon stokstijf stil. Was een idee van een kunstenaar 😉

we hopen dat het in het weekend niet weer mis gaat.

@ minoes. Nee als er goede emmies overblijven gaan die hier de vriezer in😉. Dus dan zouden we nog eens terug moeten ( voor een paar dagen).

@ beanie. Ik heb dan nog geen kleintje(s) maar ik zou zeker duidelijke regels stellen.

Zo, morgen ochtend horen we van het ZH. Spanning stijgt!!

Geplaatst

Tina spannend allemaal zeg nou we duimen ons allemaal rot voor je toi toi toi

Sandra erg he als de kleintjes niet willen drinken bah niks aan hopelijk knapt het snel op dikke knuffel

Geplaatst

Tina, ik duim voor goed nieuws morgen, spannend!

Sandra, beterschap voor je meisje. Hoe heeft J.amey het vandaag gehad op schoolreisje?

Geplaatst

Echo was weer keurig! Alhoewel de echo kwaliteit in het plaatselijke ziekenhuis veel minder goed is. Het was weer super om ons 2e wonder te kunnen zien.

Nu nog 3 weken tot de volgende echo en dan weten we of V. een broertje of zusje gaat krijgen.

Hoe gaat het met jou Minoes? En met I.lana?

Tina, ik duim voor je, op naar goed nieuws!

Geplaatst

Super melis ja jammer is dat dan

Vriendin van mij heeft maar twee echo's gehad en slechte kwaliteit jammer die is nu 26 week

Ik heb van Ilana ook boek vol

Tina ik duim me rot meid toi toi toi

Met Ilana gaat goed hangt alleen heel erg aan mij mama voor mama na haha en als ik weg loop nou dan weet je het wel

Met mij gaat goed ;-)

Sandra hoest met je meisje ?

Liefs x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden