Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Whaha ik heb geen flauw idee ; )

Ik heb manlief met de aygo naar veenendaal gebracht en aks een zot weer terug want miest de oudste ophalen uit school en manlief gibg met de volvo naar de jongens :)

Geplaatst

Dames, dames wat een rust hier.... Iedereen aan het genieten van de regen? Of van het lange weekend?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Lekker aan het chillen in bed met m'n kleine prins!

Verder weinig nieuws te melden. Morgen tweede echo en een afspraak bij dr. Papa gemaakt voor geslachtsbepaling met 14 weken.

Hoe is het met jou Beanie? En de andere meiden?

Geplaatst

Beanie regen hier niet hoor ;-)

Melis lekker aan het chillen geniet er van;-)

Veel plezier morgen bij de echo

Wij gaan straks naar de pinksterfeest in delfzijl gezellig

Dan nog even naar de makro cadeau halen voor mijn schoonmoeder

Fijne dag meiden

Geplaatst

Nou Minoesje, dan bof je maar, want hier was het behoorlijk druilerig vandaag, maar gelukkig niet koud ;-)

Hier aan het klussen, bezoek en buurkinderen die kwamen spelen, dus één grote, drukke gezelligheid. Mini had gisteren een teek, dus ik was - zoals een overbezorgde, licht hysterische moeder betaamt - in paniek. Na een uur praten als brugman en vier telefoongesprekken verder kregen we eindelijk antibiotica. Wat is dit toch voor land? We hadden een huisarts die volgens mij haar diploma heeft gekocht, ze wist niet eens wat een profylaxe antibiotica behandeling was (belachelijk toch Beanie?)!!! Vroeg naar de site van het rivm waar het op stond. Ja, ga lekker zelf googlen zeg.

Morgen de grote keuring en dat is spannend, want extra check op tetralogie van Fallot. We zullen zien.

Geplaatst

Oeh een twek! Sterre heeft die op haar hoofd gegad toen ze 4 weken was! De zusters op hap durfden hem niet te cerwijderen. Vonden ze zielig! Maarre ik kreeg ook geen ab hoor? Moest die plek 3 maanden in de gaten hiuden op roodheid. Wat is wen profylaxe antibiotica dan?

En wat is tretalogie van fallot dan?? Ik ga ff googlen ;)

Geplaatst

He, actie!

Hier de hele dag zo'n beetje regen... Of ik moet vanmorgen wat gemist hebben, wat goed mogelijk is want we waren lui en de gordijnen dicht en lang op bed gelegen....

Minoes, hoe was het in Delfzijl? En kadootje kunnen vinden?

Floor, je klinkt weer heerlijk druk.... Wat schrikken zeg, van die teek! Kan me wel voorstellen dat je AB profylaxe wilt hebben hoor! Een gemiste Lyme kan echt verstrekkende gevolgen hebben! Gelijk heb je dus, dat je zo gehandeld hebt! Idd, was ze nog eerste jaars geneeskunde student of zo? Ik weet wel dat vaak geldt hoe jonger de arts (of co-assistent) hoe arroganter. En dat is bij dezen dus weer eens bewezen! Soms moet je echt alles zelf beter weten.... En zij hebben er voor geleerd! Nou ja, alles dan behalve omgangskunde, want dat was toch niet verplicht.... (tegenwoordig geloof ik trouwens wel). Tja, daar kweek je 'goede' artsen mee. Gelukkig zijn er ook genoeg lieve en meelevende artsen!

Morgen hele spannende dag lieve Floor! Ik ga zo hard voor je duimen! Dr. P.apa had toch al een beetje gekeken bij de geslachtsbepaling? Ik hoop dat jullie morgen een prachtige echo hebben met een helemaal goed gekeurd meisje! Zeker zonder de Tetralogie of andere enge hartafwijkingen.... Laat ze dat eerst maar bekijken, dan kunnen jullie er daarna gewoon lekker van genieten!

San, weekend overleefd? Je had weer volle bak? En nu zag ik iets van home alone.... Kan toch ook wel eens heerlijk zijn!

Melis, veel plezier morgen!

Tina, hoe was het in H.amburg? Jij gaat overmorgen naar A.mstelveen toch? Doe dr. P.ipelle maar de groeten van een paar Bomen!

Mir, hoe is het met jou? Heb veel aan je gedacht de afgelopen dagen....

Andere meisjes, denk aan jullie!

Wij zijn klaar met opruimen.... Blij mee! Vandaag de laatste dingen opgeruimd. Klerenkast uitgemest, er gaan geloof ik 5 vuilniszakken naar de kledingbak. Net nog de schoenen uitgezocht, nu echt klaar! Gisteren bij schoonouders geweest, we hebben de wieg al weer mee terug genomen. Is erg leuk geworden met de nieuwe bekleding! Schoonmama is nu een boxkleed voor ons aan het maken. Vrijdag hebben we die trouwens ook gekregen, de box. We kunnen iig met gerust hart op vakantie over 2 weken, want alles wat we wilden gedaan hebben voor we op vakantie gaan is nu af. Manlief gaat als het weer het toelaat komend weekend lekker zeilen met een vriend, maar dat kan dus makkelijk. En liever dat hij nu gaat dan na de vakantie, ik geloof niet dat ik het daarna erg leuk vind als hij een heel weekend op het water zit en niet direct thuis kan komen mocht er wat zijn!

Volgende week mag ik weer naar het ziekenhuis voor bloedprikken (diabetes, standaard 27-weken bloedafname, rhesus-factor van uk en dan nog Hb, dus ijzer....). En ook nog naar de avondpoli om me (en uk) te laten keuren voor de vakantie, deze keer naar een andere gyn dan normaal. Toch wel prettig zo vlak voor we op vakantie gaan, vlak nadat we terug zijn hebben we dan weer de volgende afspraak staan! Maar dan ben ik al weer 31 weken... Vandaag trouwens precies 26. Wat gaat de tijd nu ineens snel!

Geplaatst

Melis - gefeliciteerd! Wat mooi. En morgen alweer echo:) Geniet er van.

Floor - ohhhhh ik wordt nog wild van deze verhalen... Waarom zijn artsen hier zo, ik snap dat niet. Soms denk ik dat ik terug naar Hamburg wil:) Goed dat je op je streep hebt gestaan.

Beanie - wauw - 26 weken vandaag alweer. Niet te geloven hoe snel die tijd vergaat.

Hier terug van een leuke weekendje weg. Bizar weer gehad - vrijdag bij aankomst 30!!!!graden en daarna zaterdag en zondag 13 - 15grad. Heel erg bijzonder:)) Verder helaas ook veel nat van boven, dus weinig outdoor activiteiten, maar ja het was leuk.

Nu nog 3 heel drukke weken op het werk en dan gaan we al!! Langzaam wordt ik erg zenuwachtig. Woensdag idd naar dr p.ipelle.

Geplaatst

Jeetje Floor een teek ben ik ook altijd zo bang voor

En dan nog geen antibiotica krijgen ongelofelijk grrrr

Bezig bijtje ;-)

Beanie dus ook druk aan het opruimen

Bijna alles klaar heerlijk

En alweer 26 week gaat hard zeg

Lekker op vakantie heerlijk geniet er van meid

Tina lekker weekendje weg geweest heerlijk wij zouden volgende week helaas gaan we niet neefje geeft groot feest word 18 oeps vergeten haha

Hier heel veel beren gewonnen op de kermis Ilana vond geweldig haha

Mijn iPhone 5 is binnen dus helemaal happy haha geintje

Nu lekker op de bank toastjes bij heerlijk

Fijne avond meiden

Liefs

Geplaatst
Beanie Ilana had ook een andere bloedgroep dan mij dus prik gehad ben jij resus ?

Liefs

Ik ben idd rhesus negatief. Niks spannends hoor, alleen als uk wel positief is moet ik ook die injecties nog hebben. Ach, die prikken kunnen er ook nog wel bij... Ik prik mezelf voorlopig toch nog dagelijks dus die twee extra prikken....

Geplaatst
Vandaag hysteroscopie en pipelle.

Floortje, probeer jou vandaag ff te bellen. X

Veel succes lieve Sproet! Denk aan je!

Geplaatst
Viel een beetje tegen maar het is achter de rug. Nu dekentje en thee!

X

Gewoon niet meer onder je dekentje vandaan komen! T'is nu Sproet-verwentijd!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden