Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Floor: zo herkenbaar dat gevoel!! Dat maakt je juist een mens!! Ik kan het ook niet uitstaan als ik zwangere vrouwen zie roken, of roken met een baby op schoot. Call me old-fashioned maar dat KAN gewoon niet. En nu mag je die gevoelens helemaal wel hebben hoor vrouw!

Sproet: hoe gaat het met je?? Is je rug al iets beter?? Heb ook een dubbele hernia gehad dus herken het gevoel en de frustratie wel een beetje... Dikke knuf vanaf hier!

Marielle; wat ontzettend verdrietig voor jullie! Logisch dat je even de tijd neemt om dat teverwerken en te plaatsen hoor.

En wat lees ik over een groepsdate...en iets over een geweldige japanner in centraal nl? Ik ruik een combi! :clap2:

Hier gaat t inmiddels wat beter, ben over de schrik heen en gaan toch voor nog een poging als het kan.. Eerst straks een afspraak maken met de doc in Zwolle en dan helemaal overnieuw beginnen...

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey dames

Marielle wat k*t dat het niet gelukt is heel veel sterkte meid

Floor zo herkenbaar wat je schrijft en dat roken en drinken grrrr ik rookte hier voor ook maar echt niet met zwangerschap

Ik kan het allemaal niet volgen sorry

Onze dame om 8 uur maar wakker gemaakt begon om 4 te huilen dat doet ze in haar slaap blijkt haha speen en stil 6 uur weer weer speen fles gemaakt weer slapen haha

Oooo wat was ik blij dat ze weet thuis was

Liefs

Geplaatst

@Marielle: sorry lees ik nu eerst - wat erg voor je. Heel veel sterkte!

@Misa: Heel fijn dat je de eerste schrik wat verwerkt hebt en weer naar voren kunt en wilt kijken! Succes met het gesprek en hopelijk mag je al snel weer beginnen.

@Sproet: Lig je nog 'plat' ? Ik hoop dat de pijn al wat beter wordt? Is een k*t situatie als je niets kan.

Een 'centraal' date?? Lijkt me heel erg gezellig:))

Geplaatst

Floor, ik snap het helemaal. Zou het zelfs begrijpen als je het nu lastig zou vinden dat ik zwanger ben, of anderen wat dat betreft. Ikweet dat ik die gevoelens ook had toen ik ongesteld werd na de eerste ivf en zelfs daarvoor vind k het moeilijk om een zwangere vrouw te zien die rookte of aan de zuip was. En ik hb gerookt tot aan de TP, moet ik eerlijk bekennen. Wel veeel minder dan voor de behandeling, naar toch ben zeker niet heilig. Daarna niet meer. Ook geen alcohol en dat zal ik volhouden tot mijn baby zeker gezond en wel geboren wordt.

Je moet niet zo streng zijn voor jezelf, dus meid. Je bent maar een mens, maar wel een mooi mens. Dus kop op. Dikke knuffel.

Geplaatst

Hi dames!

@Marielle: wat verdrietig dat het weer niet is gelukt... Heb je nog cryo's? Of moet je weer opnieuw beginnen? Huil maar lekker uit, geef het een plekje. Knuffel voor jou!

@Melis: lekkere vergelijking wel... Kun je het ook weer mee doen!

@Happinez: idd, erg toepasselijk! Positief blijven, dat kun je nu het beste gebruiken....

@Misa: voor jou ook erg verdrietig... Geef het, net als Marielle een plekje! Voor jou ook een knuffel

@Minoes: heerlijk, de kleine meid weer bij je! Heb je alles bij elkaar een leuk weekend gehad?

@Sproet: hoe is het vandaag met jou meis? Kun je al weer wat meer?

@Sandra: vandaag weer weegmoment... Spannend! Maar ik denk dat je vast netjes (en veel) bent afgevallen!

Net terug van de fysio (altijd fijn, lang een KDV en BSO, naar de fysiopraktijk in een gezondheidscentrum waar ook een VK-praktijk zit, hoezo confronterend?). Zo maar even douchen en dan weer weg, vanmiddag afspraak op de poli fertiliteit. Krijg de recepten en de planning... Niet heel spannend natuurlijk maar het geeft in ieder geval het gevoel dat we weer aan de slag gaan!

Geplaatst
Ongelofelijk - rokende zwangere. Ik heb zelf tot voor 3 jaren gerookt en niet weinig ook, maar ik zou het niet in mijn hoofd kunnen halen... Net hetzelfde met alcohol... laatst ook weer op een feestje een hoogzwangere met een fles bier in de hand grrrr sorry, maar voor mij ziet dat ook nog heel ordinair uit (excuus, hoop niemand te kwetsen)@Melis: Je man slaat de spijker wel op de kop:-))))) op een wat directe manier:)))Meiden, ik heb net een 'kaartje" getrokken (dat zijn een soort motivatie kaarten) en de tekst wilde ik even met jullie delen: "Vandaag ga ik fantaseren en dromen over wat ik diep van binnen hetliefst wil." Past die of past die:)?
Happinez, ik stond ook laatst op een feestje met een flesje. Kwam iemand naar me toe, als ik dat wel moet doen...Heel lief, maar het was Jillz, 0% alcohol.... Had ff zin in om mezelf voor de gek te houden met een koolzuurhoudend appelsappie. Hihihihi Soms zijn dingen ook anders dan ze lijken. ;)
Geplaatst

Helemaal gelijk @sometimes - goed kijken is wel een voorwaarde:) Bij haar was het trouwens een fles Hein.eken... geeft niets is uiteindelijk ook iedereens eigen besluit en verantwoordelijkheid, maar toch heb ik er moeite mee als ik zwangeren zie roken en alcohol drinken.

Geplaatst

Helleu lieve dames!

@ Floor, hear ya! Drama, ik ben natuurlijk gestopt met roken met de eerste terugplaatsing nu bijna 11 weken geleden (niet dat ik tel hoor hahahahaha....) en drinken was sowieso niet im frage, en ook ik kan dat heul erg hebben. Maar eerlijk gezegd ook wel bij bekenden hoor...er is een kennis van me zwanger waarbij ik mijn vraagtekens zet. twee maanden verkering en bam! zwanger, ongelukje...doe mij zo'n ongelukje..nou ja... Verder heb ik zo het zelfde...ik hoop zo vreselijk dat jullie zwanger worden en liefst tegelijk met mij..lijkt me gezellig en fijn en ik gun het jullie vanuit de grond van mijn hart...

@ Beanie, lieve lieve Beanie, ik weet wat je voelt en ik leef met je mee....de dag die anders had moeten zijn ....dikke liefs voor jou!

@Marielle, he verdikke meis, wat ontzettend naar toch! Liefs! X

@ Melis, jouw man, mijn man....ooit..facebook statusupdate...toen hij op de plee zat...'Sproet, het pleepapier is op...'....serieus....!

@ Misa Wij gaan ook voor de nieuwe poging! Hopla, net zo 'makkelijk'...

Rug....tsja, nog steeds ruk, lijkt alsof ik iets beweeglijker ben dan gisteren, maar dat kan schijn zijn hoor...ik heb een flink rugverleden met een dubbele meervoudige her.nia en een pittige mislukte rugoperatie van uren. Dit wat ik nu heb heb ik al jaren niet meer gehad, wel eens last van mijn rug, of een slechte dag, maar nooit meer dit.. Ik heb heul slecht geslapen vannacht, maar de wetenschap dat ik niet voor de klas hoefde vandaag maakte dat makkelijker en het maakte dus ook niet uit of ik wel of niet sliep...soort van..

HA gebeld en ik krijg waarschijnlijk effies iets veel zwaarders om de pijn onder controle te houden zodat ik in ieder geval kan slapen. HA was vooral verdrietig te horen dat ik brufe.n genomen had en dit kon omdat ik niet zwanger was. Hij (en de assistente) leven ontzettend in ons traject mee...vandaar ook iets zwaars nu zodat ik straks volop weer ons behandeltraject in kan stappen....

Leuke dingen? Euh ja...ik ben zielig dus mag ik kruimelen in bed tot grote ergernis van lief, want die lag gisteren in de eerste instantie op de speculaaskrummels ;-))

XXXX

Geplaatst

Lieve Marielle, wat een ontzettend rotbericht! Ik vind het heel erg voor je! De meeste dames hier weten helaas hoe je je voelt dus je kunt hier je hart luchten. Niet dat het de teleurstelling minder maakt, maar misschien kunnen we je toch een beetje troosten...

Sproet, arme Sproet, lekker kruimelen hoor! Neem maar lekker een flinke spierverslapper, pijnstiller of een cocktail, dan gaat het hopelijk snel beter! Ik word altijd zo vrolijk van je berichtjes, zelfs als je je k.ote voelt ;-)))

Lekker, die kerels op de plee! Gelukkig maar dat ze andere kwaliteiten hebben, zoals goed koken, want je zou ze toch met hun poepverhalen en buiten de deur zetten? ;-)))

Ik was vanmorgen op playdate en Mini was alles behalve lief! Hij was zijn vriendje aan het meppen (niet hard, maar wel irritant) en dat kind is zo'n schatje. Ik baalde echt als een stekker. Hij werd al verkeerd wakker en hij heeft bijna nooit een baaldag, maar áls hij dan een baaldag heeft, dan lijkt hij meer op zijn moeder dan me lief is.... Nou ja, het kind kan ook een keer niet lekker in zijn vel zitten. Ik heb hem drie keer op de gang gezet en gelukkig vond mijn vriendin het niet erg. Ze zei dat die van haar ook wel eens zijn dag niet heeft. Maar toch voel ik me er rot over....

Zoals gezegd heb ik een hele drukke week, dus ik zal wat minder aanwezig zijn, maar dat betekent natuurlijk niet dat ik niet aan jullie denk hè meiden ;-)))

X, Floor

Geplaatst

Hi lieve dames,

Weer terug uit het ziekenhuis!

Floor, Mini die slaat? En zo te horen kun je dus ook een strenge mama zijn... Ach, een beetje een weerbaar kind is niks mis mee! Hij kan in ieder geval lekker voor zichzelf opkomen! Straks gaat hij naar school, dan heeft hij dat ook nodig.... En als er straks een brusje is dan heeft hij dat ook nodig!

Sproetje, jij bent zielig dus jij mag lekker in bed kruimelen... Btw, mocht je je vervelen, en je hebt een e-reader en behoefte aan boeken, laat je me dat dan ff weten via een PB-tje? Heb hier een aardig bestand boeken op mijn laptop staan... Mailen gaat heel goed!

Sometimes, nogmaals dank voor je PB, heb inmiddels gereageerd en ben heel blij!

Zoals gezegd net terug uit het ZH... Met een goed gevoel! Het lijkt wel of alles opeens bespreekbaar is nu we voor IVF-3 staan... Heb in ieder geval de recepten gekregen en de planning. Het duurt nog even, t/m 17 november pil slikken, en dan op 21 of 22 november starten met de deca. Volgende dag al de uitgangsecho en dan starten met combinatie gonal f en menopur.... Punctie gepland op de verjaardag van Sinterklaas. Morgen ga ik dus een afspraak maken voor de Pipelle, dat zal dus op 9 november worden. Het is allemaal nog wel een eindje weg maar het komt ook al weer dichterbij!

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Mariëlle wat shit dat het niet gelukt is..

Floortje, ik heb ze ook al zo vaak meegemaakt, meiden die roken terwijl ze zwanger zijn. Je weet toch dat het slecht is en dan maar doorgaan he?

Ik heb er een keer een oud collega op aangesproken. Maar het aloude excuus dat als ze niet rookte had ze stress en dát is pas slecht voor de baby. Wie is hier nou gek? Ik kon en kan me er ook enorm kwaad over maken, zo'n kindje in je buik is nog zo hulpeloos en klein en daar wil je toch het beste voor.

Wat ik eigenlijk wil zeggen Floortje is dat je gevoelens heel normaal zijn. Het voelt ook als niet eerlijk, wij moeten enorm veel moeite doen en zo'n rokende domme doos is huppekee zwanger. Je zou ze. Ach ik hou er ook maar over op want wordt gewoon boos als ik er aan denk. hihi.

Melis wat een gezellig waterballet met V.ince. Hoe gaat het op het kdv?

En toen was ik het al weer kwijt....;)

Geplaatst

Nou ga ik even tegen alle gevoelens hier in. Ik praat het zeker niet goed maar soms zit er iets achter.

Toen ik ontdekte dat ik zwanger was van j.amey was mijn relatie net over. Heel die zwangerschap was zeker niet gepland!!! Ik rookte en veel. Stoppen kon ik niet maar ben wel gaan minderen. Ik had zoveel stress. Ik wilde het kindje maar zobder mijn sigaretje hield ik het niet vol. Ben gelijk naar de vk gegaan en het er met haar over gehad. Zij vertelde mij dat ik niet(!) Mocht stoppen. Als ik zou stoppen dan kreeg niet alleen ik de ontwenningsverschijnselen maar ook mijn kindje. En dat zou heel gevaarlijk zijn in de eerste 3 maanden. Zeker in combinatie met de stressfactor die ik had. Na die 3 maandwn zou het kindje reveel moeten afkicken. Maar ik mocht er NIET meer als 5 per dag nemen.

Bij s.terre rookte ik al bijna een jaar niet meer.

Mijn schoonzus rookt ook nog ivm haar stresslevel.

Niet on het goed te praten maar soms steekt er meer achter dan je zo weet.

Mijn vriendin drinkt... vind ik afschuwelijk. Ze is nu zwanger van nummer 4. Ze doet het nog steeds... dat is net zo schadelijk.

J.amey heeft gelukkig nergens last van.

Floor over je gevoel. Als bij mij in de praktijk meiden kwamen vertellen dat ze zwanger waren kon ik ze wel wurgen. Eens kwam er 1 melden dat ze een miskraam had gehad. Ik schaamde me echt want ik fleurde gewoon op. Vreselijk vond ik mezelf!

Beanie spannend weer!! We gaan kaarsje branden!

Date vibd ik leuk!

Vanavond wegen :) ben benieuwd ;)

Xxxx

Geplaatst

Nou donderdag was 1,3 nu 1,4... totaal. Dus van donderdag tot nu 100 gram... en die paar frietjes hebben daar niks mee te maken. Ik ben echt vreselijk teleur gesteld :(

Ik heb gewoon de hele week niks gegeten!! Echt geen kruimel!!! Op misschien 10 frietjes na... #%*+%#@@%!!!!

Geplaatst

Hey Sandra, niet teleurgesteld zijn! Je lichaam moet eerst wennen aan de 'omstelling' en dat het in het begin 1.3kg waren heeft in eerste instantie met waterverlies te maken. Doe je ook nog aan extra beweging tijdens je dieet? Als ja vergeet dan ook niet dat je spieren opbouwt en dat kan in het begin zelfs tot een gewichtstoename leiden! Trouwens: eet jij helemaal niets??? Lijkt me ook niet lang vol te houden? Of is dat alleen een 'instap programma'?

Hier praat trouwens een dieet/afval-expert:))) ben ooit 40kg afgevallen - is wel een aantal (meer) jaren geleden, maar ik ben er sindsdien nooit meer dan in totaal 5kg weer aangekomen (de hoogtestand van de 5 kg heb ik nu!)

Dus, ik zou zeggen volhouden en misschien de komende weken naast het wegen beter ook meten (buik, heupen, bovenbenen, borst), want vooral als je sport verlies je misschien niet direct aan gewicht maar zeker aan omvang - en hey waarover gaat het, toch om een godelijk strakke lijf:-) of die nou 80 of 70 kg is! Succes meid!!

Geplaatst

Sandra lieverd, je moet wel wat eten toch?! Pas goed op jeZelf...

Floor, zo herkenbaar! Het maakt mij ook kwaad, ik wil er niet bij kunnen met mijn hoofd! Maar goed zo kan ik wel meer dingen niet rijmen. Helaas zie ik regelmatig bevallingen waarbij moeders zo afstandelijk reageren zodat ik die lieve , schattige, hulpeloze wezentjes het liefst onder mijn kleren mee zou willen nemen. Niet eens te spreken van de verschrikkelijke ellende van drugsverslaafde zwangere moeders...

vandaag ben ik voor controle geweest naar de kliniek. Over een dag of 8-10 start de cryocyclus. Over de laatste ICSI behandeling die we feitelijk hebben had de arts weinig zinnigs. Pipelle kende ze maar was nog in de onderzoeksfase hier en deden hun niet, prednison was alleen bij bepaalde indicaties ( hoe vaag) en vitamines werden ook weggewimpeld. Het enige wat zij vond was dat we een flinke dosis geluk nodig hadden en ipv de puregon over gaan op Menopur. Ze heeft ons ingepland voor de cyclus na de cryocyclus maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed weet wat ik nou moet vinden en wat ik hiermee moet...

Geplaatst

Hoi meiden!! Ben er weer!!

Ik werk in 4 ploegen dus is af en toe lastig mag geen mobiel of internet op het werk!!!!

En gisteren even een kut dag gehad! Me man was bij voetballen en besloot daarna toch even een biertje te gaan drinken,opzich niet erg maar had een zware dag op het werk en moest bij thuiskomst nog me hele huishouden doen waarna ik totaal in huilen uitbarsten! Ken je nagaan doe nog niets met hormonen spuiten en alles en nu al huilen haha!!! Vandaag even onverwachts met manlief naar het AMC geweest wond van de tese geneest niet helemaal mooi! We moesten meteen langskomen en na een controle en echo blijkt dat er 2 flinke bloeduitstortingen in zijn ballen zit! Pfffff

ik ga zo even terug lezen wou even me hartje luchten!!

Nu snap ik ook waarom die . Bij de namen staan wel goed over nagedacht!!!!

sterkte en ik ga zo even terug lezen XX

Geplaatst

Floot dus lekker weerbaar kind haha

Ja dat roken pfff ik heb er zelf alles voor over dus ook stoppen met roken rook nog steeds niet goed he haha en drinken alleen voor gezelligheid zelden ( pa alcoholist) dus goeie voorbeeld gehad ;-)

Beanie dus wat gerustgesteld is ziekenhuis op na drie en je weet wat ze zeggen drie x is scheepsrecht ;-)

Sandra balen dat je zo'n pijn hebt je bent ook zo'n haze wind hond haha klonk grappig en druk met verven dus ja op den duur en met zwake zeer zwake rug ben je heel vatbaar

Mariele balen meid heel veel sterkte

Als ik iemand vergeten ben sorry

Geplaatst

Roos ook heel veel succes

En oja Sandra niet teleurgesteld zijn aanhouder wint ;-) dikke knuf

Hier naar makro geweest morgen weer cup en pop cakes maken

Ilana had haar dag niet beetje huilerig komt zo voor laatste fles hoop dat ze an weer slaapt

Liefs

Geplaatst

Floor, zo herkenbaar! Het maakt mij ook kwaad, ik wil er niet bij kunnen met mijn hoofd! Maar goed zo kan ik wel meer dingen niet rijmen. Helaas zie ik regelmatig bevallingen waarbij moeders zo afstandelijk reageren zodat ik die lieve , schattige, hulpeloze wezentjes het liefst onder mijn kleren mee zou willen nemen. Niet eens te spreken van de verschrikkelijke ellende van drugsverslaafde zwangere moeders...

vandaag ben ik voor controle geweest naar de kliniek. Over een dag of 8-10 start de cryocyclus. Over de laatste ICSI behandeling die we feitelijk hebben had de arts weinig zinnigs. Pipelle kende ze maar was nog in de onderzoeksfase hier en deden hun niet, prednison was alleen bij bepaalde indicaties ( hoe vaag) en vitamines werden ook weggewimpeld. Het enige wat zij vond was dat we een flinke dosis geluk nodig hadden en ipv de puregon over gaan op Menopur. Ze heeft ons ingepland voor de cyclus na de cryocyclus maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed weet wat ik nou moet vinden en wat ik hiermee moet...

Roos; is het een idee om informatie(gesprek) aan te vragen bij een ziekenhuis waar ze dat wel gebruiken? Zo kunnen jullie zelf een compleet beeld schetsen. Als je het gevoel krijgt bij je eigen doc/ziekenhuis niet genoeg antwoorden of info te krijgen, zou ik dat echt doen hoor.

Geplaatst

Lieve Roos, ik had anders voor je gehoopt maar vreesde de reactie wel een beetje voor je... Dit beleid is het standaardbeleid in Nederland, helaas. Het strekt nogal ver om alles uit de doeken te doen op deze plaats, maar voel je vrij een PB naar mij (of Beanie - toch Beanie?) te sturen met je telefoonnummer zodat we je een over al die dingen (Pipelle, Prednisolon, vitaminen en eventuele immuunonderzoeken) kunnen bijpraten. Ik ben er al ruim een jaar mee bezig en het kost een hoop tijd het zelf uit te vinden...

Geplaatst

Ik reageer even snel omdat ik zie dat je nog online bent...

Je kunt ook kijken in het 'Medicijnen' topic. Een aantal dames daar weet er heel veel van, maar het is zo lastig om je snel in te lezen. En je wordt dan misschien ook een beetje overladen door informatie (en emoties). Dus voel je vrij even te bellen voor een korte samenvatting. Ik heb met slechts een deel van de mogelijkheden iets gedaan, maar het heeft me wel maanden gekost al die mogelijkheden een beetje op een rijtje te krijgen en alles uit te zoeken. Die tijd heb je niet en ik kan me voorstellen dat dat emotioneel ook een beetje te veel is.

Ik wil het hele verhaal ook voor je op de mail zetten als je denkt daar wat aan te kunnen hebben en je melden waar je in Nederland (of daarbuiten) terecht kunt voor aanvullende behandelingen op korte termijn....

Voel je vooral niet verplicht, maar je klinkt alsof je er nu alles uit wilt halen at er in zit en ik wil je graag helpen met informatie die ik al heb en waar jij mogelijk lang naar moet zoeken...

Liefs en take care,

Geplaatst

Een ding kan ik wel zeggen... in Nederland wordt altijd (ik hoor dat steeds op zo veel plaatsen op het forum en daarbuiten) gesproken over 'geluk hebben'. Maar als we ons ge-luk zo graag wilden beproeven, dan gingen we wel naar het casino (of vreemd ;-) en niet naar een fertiliteitspoli...

Nou zo begin je een dag met een biecht en sluit je hem af met en sneer naar de medische zorg...

Ik zeg: sweet dreams jellybeans ;-)))

Geplaatst

Nou Sometimes, ik vind dat dus helemaal niet lastig, ik eis zelfs welkom te zijn op kraambezoek! Om die lekkere, kleine EmmiedeSemmie een hele dikke kus te geven! Nou ja, wel na handen wassen, schone kleding, etc. etc. En dan neem ik voor MamadeSomie(times) roti, sushi, of waar je ook maar zin in hebt mee!! En laat even weten als je nog spulletjes kunt gebruiken, want wij hebben hier nog een zoldertje vol... Misschien kan ik je nog ergens een plezier meedoen. Ik heb namelijk een voorsprong op je, want die van jou is 23, die van mij 2 ;-))) Ik ben dus helemaal up to date qua megatips ;-))) Dikke kus voor jou en je buikje!!! XXX

Floor, ik snap het helemaal. Zou het zelfs begrijpen als je het nu lastig zou vinden dat ik zwanger ben, of anderen wat dat betreft. Ikweet dat ik die gevoelens ook had toen ik ongesteld werd na de eerste ivf en zelfs daarvoor vind k het moeilijk om een zwangere vrouw te zien die rookte of aan de zuip was. En ik hb gerookt tot aan de TP, moet ik eerlijk bekennen. Wel veeel minder dan voor de behandeling, naar toch ben zeker niet heilig. Daarna niet meer. Ook geen alcohol en dat zal ik volhouden tot mijn baby zeker gezond en wel geboren wordt.

Je moet niet zo streng zijn voor jezelf, dus meid. Je bent maar een mens, maar wel een mooi mens. Dus kop op. Dikke knuffel.

Geplaatst

Oh Floor wat lief! Ik lees het nu pas en heb een heel druk ochtend programma ( kinderen aankleden en naar school, huisarts, consternatiebureau, notaris) maar reageer vandaag zeker! Je bent mijn reddende engel ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden