Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2013!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee meiden, bedankt. En jullie natuurlijk ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Vandaag was ik ervan overtuigd dat het allemaal niks zou worden. Ook omdat de test van moeders voor moeders (vandaag langsgeweest) minder donker was dan de controlestreep. (volgens de consulente was het juist een goed teken dat de test bij 4w6dagen al zo duidelijk was, maar ik ben eigenwijs en geloof het niet). Het gaat nu wel weer wat beter. Idd proberen te leven bij de dag en blij zijn met iedere dag dat het goed gaat! Pfff...

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zoooooo wat een zwangere hier zeg!!

Allemaal gefeliciteerd.. babyboom in Juli!!

En ik zie dat iemand vraagt of je met 6 weken en 2 dagen al een hart activiteit moet hebben,

maar dat is niet altijd het geval!

Hou daar rekening mee.. de meeste echo's gebeuren daarom ook wel met 7 weken..

Geplaatst

Wat fijn een goede echo Diana! Lijkt me een hele opluchting! Wij kijken er ook al erg naar uit maar vind het best spannend allemaal.

Welkom Carrie en gefeliciteerd natuurlijk! Zorgen maken is volgens mij heel normaal, doe het ook voordurend. Helaa geen luikje in ons buik, dat zou t stukken makkelijker maken hihih! Vertrouw op je gevoel en op je positieve test en probeer een beetje te gaan genieten. Bij jou ook MvM langsgeweest vanmorgen, hier ook! Ook een mooi armbandje gekregen? Moet eerlijk gezegd nog een klein beetje wennen aan het in de kan plassen, moest zo nodig toen ze weg was dat ik in alle haast direct vergat het op te vangen hahah! Kannetje maar naast de pot gezet nu...

Hoe is t met de rest? Voelen jullie je goed? Latta geen enge dingen meer gezien?

Geplaatst

Hallo meiden en welkom Carrie!

Ondertussen gaat het weer goed met mij. Geen roze verrassingen meer gehad. Vannacht wat menstruatie-achtige buikpijn gehad, maar dat heb ik wel vaker 's nachts en ik weet dat dat heel normaal kan zijn. Moest 't mezelf alleen nu even extra bewust zijn. Dus niet zo'n lekker nacht gehad, maar als dat alles is...

Carrie, die onzekerheid hebben we dus idd allemaal! Het is heel moeilijk voor te stellen dat er zich ineens wat in je ontwikkeld na alle stappen die je al hebt genomen in de medische molen.

Succes allemaal meiden!

Geplaatst

goedemorgen..

Welkom Carrie! Leuk dat je ook mee komt schrijven.

Het lijstje word al lekker lang :)

@madelin je hebt helemaal gelijk vind het in onze situatie ook extra spannend!!

@roxanne&marcel ik ben me er van bewust dat er ook met 6.2 weken er nog eventueel geen hartactie te zien kan zijn.

@latta mooi meid dat de verassingen zijn uitgebleven.

Nou ik maak me best zenuwachtig voor straks hoop dat het vocht weg is en de eierstokken weer wat rustiger zijn.

De dagen gaan maar niet vooruit als je thuis zit en weinig tot niets mag doen.

natuurlijk heel erg benieuwd of de kleine beeb al zichtbaar is dat was vorige week nog niet.

Het maakt je wel onzeker natuurlijk je kan beter met 7 , 8 weken een echo krijgen dan weet je gelijk waar je aan toe bent.

In mijn geval is het medisch noodzaak dat er gecontroleerd word, hoop dat ik jullie goed nieuws kan brengen strakkies !!

Tot later...

Geplaatst

Yessss hartje gehoord :) zo blij!!

Vocht was ook verminderd en met 2 weken moeten de klachten weg zijn want dan gebruikt het "feutje" (zoals mijn gyneacloog het noemt) niet meer de hormonen van de eierstokken.

Waardoor ze tot rust gaan komen.

Ben echt blij maar hij blijft wel realistisch het is nog heel pril maar hij was zeer tevreden.

Over 3 weken terug komen !!

Dus tot die tijd wachten we af.

Geplaatst

Ikke

Mooi he dat geluidje zegt vaak meer dan een echo.Gelukkig is de overstimulatie ook aan het minderen.

Hoe gaat het met de rest?

Hier gaat het wel goed. Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis voor een intake gesprek voor de gynecoloog. We hebben wel besloten om de vruchtwaterpunctie niet te doen.

Groetjes Tamara

Geplaatst

pfff.. ben ff geschrokken ook lichte roze afscheiding maar hopen dat de echo dat heeft veroorzaakt :(

In afwachting

Kan wel door de grond zakken momenteel

Geplaatst

Ikke. He bah. Het zal wel niks zijn maar je zal best geschrokken zijn!

Hoe is het nu inmiddels?

Latta,fijn dat er bij jou geen roze verrassingen meer te zien waren.

Hier bijna de echo. Nog 5 daagjes. Aftellen

Geplaatst

Ikke inderdaad ws de ego ...maar toch zoiets kun je nu ff niet gebruiken.....!

Hopleijk bleef het hierbij...

Pammie ja lekker hoor nog 5 dagen gaat opschieten : )

Ik mag morgen...vind het super spannend!!

jullie horen het morgen hahaha

Ben alleen grieperig dus das minder...en de misselijkheid doet ook lekker mee...dus verder een hoopje ellende...

vroeg mijn bedje in...fijne avond allemaal

Geplaatst

Ikke wat een mooi bericht!! En Aman succes morgen, spannend hoor!

hier gaat het wel goed, heftige buikgriep te boven en vandaag ook gaan werken, de misselijkheid is af en toe lichtjes aanwezig maar honger dat ik vandaag kreeg op het werk.....gauw in de pauze maar wat yoghurt gehaald. Verder kreeg ik vandaag zin in gehaktbrood, slaat nergens op want ik heb het nooit gegeten ;-)

Geplaatst

Ikke, wat super dat het het hartje hebt gehoord! En vervelend dat jou nu ook een roze 'verrassing' stond te wachten. Ik hoop dat het kortstondig was en het was vast van de echo of iets anders onschuldigs. Ik heb de afgelopen dagen toch wel erg vaak gelezen dat het rond de 6 weken vaker voorkomt dat je wat "bloed" verliest. Maar het is stressen, hoe dan ook! Verschrikkelijk!

Na een verrassingsvrije dag gister, was er bij mij vanmorgen toch helaas weer een heel klein roze verrassinkje. Weer stress; en weer eenmalig. Rest van de dag niets meer loos.

Heb ik gister nog met m'n beste vriendinnetje besproken, die 18 weken is en die bleek het tussen de 7e en 10e week ook telkens om de dag te hebben gehad. Daarmee probeer ik mezelf dan maar een beetje gerust te stellen.

Aman, succes morgen!

Geplaatst

Aman, veel succes vandaag!!

Nou heb geen rose afscheiding meer gehad wel wat last van me buik maar dat kan goed van de zenuwen komen die sloegen ineens toe.

Latta wel toevallig dat we er allebei last van hebben we zijn ook nog eens even ver.

Ik heb natuurlijk ook ff gelezen en zie dat het rond de 6/7 weken vaker voorkomt.

Dus ik probeer het een beetje naast me neer te leggen kan er zelf weinig aan veranderen dus vertrouwen op moeder natuur.

Is het bij jou al over Latta?

fijne dag meiden!! Bijna weekend :)

Geplaatst

Ikke, wat fijn dat je het hartje hebt gehoord! Klinkt idd logisch dat de rose afscheiding door de echo komt.

Aman, succes met de echo!

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die erg onzeker is. Heb ook helemaal geen klachten/kwaaltjes (behalve dan gevoelige borsten, maar dat heb ik eigenlijk altijd wel na mijn ovulatie), dus ik voel me ook niet echt zwanger.

Geplaatst

Aman heel veel succes vandaag!!

Carrie, bij mij zijn er de kwaaltjes ook niet continu, wel steeds de lage rugpijn en moe maar borsten gaan op en af, misselijkheid...die mag van mij nu ook wel weer komen, gewoon even als bevestiging, ik ben ook erg onzeker hoor!

de wachtweken zijn killing maar de weken daarna ook weer, pffff blijft pittig!

Geplaatst

Carrie. Je hoeft niet altijd iets symptomen te hebben als je zwanger bent.

Bij de zwangerschap van mn zoontje had ik nergens last van,behalve de ongie krampen.

Ik voelde helemaal niks,ook geen pijnlijke boobs en/of misselijkheid etc.

In tegenstelling tot nu......veel last van een wee gevoel,sommige luchtjes niet kunnen verdragen en sommige dingen lust ik niet meer. Wordt al beroerd als ik eraan denk ;))

En ook steeds die lage rugpijn.

Meiske. Gehaktbrood? Haha. Grappig. Heeft het wel gesmaakt?

Aman. Hoe is je echo gegaan?

Geplaatst

*ik breek even in*

Dat bloed of rozige afscheiding is zo herkenbaar..

Ik had met vijf weken en drie dagen een echo, zag er goed uit.. er zat al een pindatje met foetale delen.

Vijf weken en vier dagen, een flinke bloeding met kramp, echo gehad nog steeds het zelfde.. wel mogelijk

het begin van een miskraam.

Uiteindelijk met 6 weken en 3 dagen een kloppend hartje..

Maar vanaf toen elke week tot aan week 9 aan de utrogestan inbrenger oud/bruin bloed en aan het wcpapiertje.

En dan zeggen ze oud bloed is goed.. maar toch voelt het echt niet lekker.. het maakt je zo onzeker..

Maar ja het schijnt er dus wel allemaal bij te horen..

En dat het dan wat roziger is dat is dan weer een vaatje wat gesprongen is.. wat heel gauw gebeurd natuurlijk.

Want je baarmoeder is heel erg goed doorbloed nu..

Hhahaha ik heb voor de zekerheid ook 12 weken geen seks gehad, want als ik daarna bloed zou verliezen zou

ik het besterven van de stress..

Overigens heb ik wel elke keer na zo'n bloeding een echo gehad, just in case.. en om mij gerust te stellen!

En kijk ik ben nog steeds zwanger van een prachtige meid, morgen alweer op de helft!

Succes lady's met jullie zwangerschap!!!

*Breek weer uit*

Geplaatst

Hoi meiden, zit op hete kolen, was zo onrustig mbt mijn kwalen dat ik er een digitest met tijd weer tegenaan gegooid heb, tot mijn schrik gaf deze 2-3 weken aan, net als de laatste keer dus hij had nu echt op 3+ moeten staan..pffff ik heb net bloed laten prikken en zal maandag ook weer bloed laten prikken...nu maar hopen en bidden.....

Aman, ik hoop dat jouw echo mooi was!

Geplaatst

Hoi Meiske

Heb geen ervaring met de digitale test maar kan me goed voorstellen dat de schrik er in zit. Moet je nou tot maandag wachten voor je uitslag?

Aman

Hoe was je echo?

Hier ook geschrokken moest vandaag voor een intake bij de gyn. Na de vragenlijst werd ik nog verast door een echo!! Nou het is er een geworden die ik niet snel zal vergeten ze kon namelijk het hartje niet vinden pfff eerst inwendig gekeken en daarna via de buik toen zag ze wel het vruchtzakje. Nou toen moest ik naar een betere echoaperaat nou na lang zoeken vond ze hem hij zat erg diep in mn baarmoeder verstopt. Het zweet breekt ke dan echt uit zeg!!! Maar gelukkig was alles goed.

Groetjes Tamara

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden