Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2013!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Ikke en Pammie - wat super, geweldig dat jullie een hartje hebben gehoord en dat alles goed gaat, wat zal dat een opluchting voor jullie zijn!

@ Latte - heel veel succes vandaag, ben benieuwd...

Volgens mij ben ik met mijn 8 weken echo echt de laatste, jullie hebben de echo volgens mij allemaal eerder (gehad). Ik vind het niet erg maar het duurt zoooooo laaaaanng, dat wachten...het zou verboden moeten worden. Ik ben vandaag precies 7w en mag dus volgende week woensdag voor de echo, als alles goed gaat natuurlijk.

@ Babeth, hoe gaat het met je??

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Madelin, hier ook een wat latere echo. Doen ze bij ons pas 6 weken na de terugplaatsing, dan ben je dus 8weken en 3 dagen. Ik heb terugplaatsing op een zondag gehad, dus ik ben dan als alles goed is 8w4d!

@Ikke, wat een goed nieuws zeg, gefeliciteerd!

Geplaatst

Ikke. Wat een fijn bericht dat alles goed is.

Latta succes!

Madelin. Ik had ook een late echo. Gisteren echo en vandaag 8 weken zwanger. Dus je bentniet de enigste ;))

Geplaatst

Hoi Meiden,

So far so goord; hcg meting 2934!!Ik had zelf berekend met de verdubbeling 1038 dus ben erg blij haha

3 december een echo (6 weken en 4 dagen). Helaas geen meting meer tussendoor, was niet nodig dus het wordt nog steeds spannend tot aan 3 december. Het moet gewoon goed blijven gaan. Ik heb gevragad om een vroege echo vanwege mijn bbz. Ik wil dat dit in een zo vroeg mogelijk stadium wordt ontdekt. Ik vind 6,4 nog steeds erg laat...

Geplaatst

Wanneer uitgerekend:

Aman: 1 juli 2013

Nienos: 1 juli 2013

Tamara: 1 juli 2013

Josserr: 3 juli 2013

Pammie: 3 juli 2013

Diana: 6 juli 2013

Anne82: 7 juli 2013

Ikke81 : 9 Juli 2013

Latte: 9 juli 2013

Madelin: 10 juli 2013

Meiske74: 13 juli 2013

Carrie: 18 juli 2013

Caro- Lin:25 juli

1e echo:

Nienos: 12 november

Tamara: 12 november

Diana: 13 november

Aman: 16 november

Meiske74: 19 november

Pammie: 20 november

Latte: 21 november

Anne82: 23 november

Ikke81 : 21 november

Madelin: 28 november

Caro- Lin: 3 december

Carrie: 10 december

2e echo:

Meiske74 23 november 2012

Amanda 26 november 2012

Tamara 4 december 2012

Diana 7 december 2012

Ikke81 7 December

Geplaatst

Hey meiden,

Vanmiddag 1e echo gehad...

Er is een vruchtje, er is een kloppend hartje. Maar, het vruchtje is kleiner dan je met 7 weken zou mogen verwachten en het hartje klopt langzamer dan je zou verwachten in deze week. het lijkt meer op 6 weken+3dagen.

Het zou heel eventueel kunnen zijn dat de innesteling een paar dagen later is geweest dan verwacht, maar dan moet het vruchtje zich de komende week wel gaan ontwikkelen. We moeten do-dag de 28e komen voor een 2e echo.

Kortom, nog een stressvolle week wachten. We moeten onszelf weer even bij elkaar rapen en morgen proberen wat frisse hoop verzamelen. Nu eerst op de bank met een troost-pizza.

Iemand nog soort gelijke ervaringen/bekende verhalen (positief of negatief)?

Groet, Latta

Geplaatst

Latta

Hopelijk is het idd een late innesteling geweest. Maar wat onzeker voor jullie sterkte deze week en hopelijk een goede echo de 28ste. De duimen draaien!!!

Geplaatst

Pammie super zeg een goede ego.....wat blijft het toch een wonder

Latta...spannend .....inderdaad dat wachten dat is iets wat wel steeds weer terug komt he....hopen dat je dan goed nieuws krijgt...

Moet nog even verder terug lezen.....en dat als je 2 dagen even niet aanwezig geweest ben......: )

Meiden succes voor wie een ego heeft.....de andere met het verwerken van slecht nieuws...denk aan jullie

Zelf mag ik een maandag al weer...

Begin de dag inmiddels met een broodje op bed, dat scheelt wel iets....vandaag niet zo in mijn hum...

En meer misselijk....twee drukke dagen gehad misschien dat dit tegen werkt....dus vandaag maar beetje rommelen in huis...pfff waar

haal ik de energie vandaan???

Hier ook geen ervaring met chineese kruiden......

fijne dag allemaal

Geplaatst

Latta kom ff langs om je mijn ervaring te vertellen, heb even mijn echo's van mijn zoontje erbij gepakt ivm groei.

Hij heeft altijd achterstand gehad in de zwangerschap de ene week groeide hij bijna niet en de andere week weer wat meer.

Ze hebben de uitgerekende datum een paar keer bijgesteld om gek van te worden maar dat ter zijde.

tis wel een kleintje gebleven (nog steeds)

Dus het hoefd helemaal niets te betekenen moet alleen in de gaten gehouden worden.

Ik kreeg elke 4 weken een echo later elke 2 weken en heb dus een mooie echo reportage.

Het kan dus zomaar ook bij jou het geval zijn dat het niet volgens de curve groeid laten we daar op hopen!

Vergeet niet het is het gemiddelde van alle zwangere was ze hanteren en misschien ben jij net als mij toendertijd ook niet gemiddeld :)!

Zal voor je duimen meid.

Hadden ze bij jou nog een verklaring voor het rose verlies?

Ow ja hij is geboren met 36 wk 6 dagen en zwangerschapduur was 33 wk 2 dagen en liep vanaf het begin al achter!

Geplaatst

@ Latta, sterkte en hopen dat het allemaal mee valt, maar onzekerheid blijft toch, zwaar....

@ Anne, Ikke en Meiske, voor jullie morgen een echo, succes....Meiske, ik dacht dat jij zaterdag de 24e moest komen, maar dat is toch vrijdag geworden? Sterkte iig

Geplaatst

XXXXXXXXXXXXXXXXXX Meiden ik breek even in op jullie toppic..... )was benieuwd naar Meiske...)XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Latta, ik was in 2011 zwanger van een tweeling. De een was bij de eerste echo bij precies 7 weken ook precies op de groei. De andere liep er wat achteraan. Er werd ons verteld dat ze niet wisten of hij het wel zou halen... Later bleek dat hij het PRIMA deed, hij was gewoon bij iedere echo wat kleiner dan zijn broertje.

Let AUB niet op mijn handtekening, ja ze zijn overleden, maar dat kwam door mijn baarmoedermond die het niet kon houden, maar het had niets met de kindjes te maken! Dus ik hoop dat mijn stukje je juist hoop zal geven, want dat is mijn bedoeling!!!!

liefs Zomer

Geplaatst

Dank voor de verhalen meiden. We gaan ons deze week doorslaan en hopen op 't beste.

Ikke: mijn gynaecoloog gaf aan dat de roze afscheiding niets was om je druk om te maken. Sterker nog, ze gaf aan dat wat bloedverlies bij IVF sowieso vaker voorkomt omdat het embryo via een niet-natuurlijke manier op z'n plek is gekomen. Heb verder niet erg doorgevraagd, want ik was nogal afwezig door het nieuws van het te kleine vruchtje en de lage hartslag.

Overigens nog wat anders: voor degene die net als ik ook last van duizelingen hebben af en toe. Het komt vaak voor dat je een lage bloeddruk hebt tijdens een zwangerschap. Ook niet zorgelijk, gewoon niet te snel opstaan vanuit zitten of liggen en bij lang stilstaan een beetje wiegend blijven bewegen. Dat kan duizelingen voorkomen. Ze hebben mijn bloeddruk gemeten en ik zat inderdaad een beetje laag.

Succes iedereen!

Geplaatst

Wanneer uitgerekend:

Latta: 9 juli 2013

Caro-lin: 25 juli 2013

1e echo:

Caro-lin: 3 december

2e echo:

Meiske74: 24 november 2012

Amanda: 26 november 2012

Latta: 28 november 2012

Tamara: 4 december 2012

Diana: 7 december 2012

Ikke81: 7 December 2012

Geplaatst

Hallo meiden. Ik sluit me graag bij jullie aan op het uitgerekend juli 2013 bankje. Ik ben nog wel een beetje huiverig omdat ik precies een jaar geleden op het uitgerekend juli 2012 bankje zat, toen bleek de 7 en 8 weken echo niet goed en werd ons prille geluk ruw verstoord en ben ik dus keihard van het bankje afgevallen. Ik ben deze keer zeker niet van plan om in herhaling te vallen dus ga ik vol positiviteit en optimisme op weg naar de eerste echo op 12 december (zijn het er 1 of 2?). Ik ben op 31 juli uitgerekend dus de hekkensluiter van het bankje. Ben dolgelukkig & superblij & dankbaar dat we zwanger zijn want door mijn leeftijd ging de tijd een beetje dringen.

Geplaatst

Wanneer uitgerekend:

Latta: 9 juli 2013

Caro-lin: 25 juli 2013

Nikkie: 31 juli 2013

1e echo:

Caro-lin: 3 december

Nikkie: 12 december

2e echo:

Meiske74: 24 november 2012

Amanda: 26 november 2012

Latta: 28 november 2012

Tamara: 4 december 2012

Diana: 7 december 2012

Ikke81: 7 December 2012

Geplaatst
Heeft iemand hier ervaring met acupunctuur en chinese kruiden tijdens de zwangerschap. Ik heb kruiden gekregen om de baarmoeder goed te houden voor een mooie zwangerschap? Ik weet alleen niet of ik dit moet doen??... iemand ervaring?

Ik heb goede ervaringen met acupunctuur maar geen ervaringen met chinese kruiden. Mijn ferti arts stond niet achter de kruiden omdat er nergens vast staat wat er allemaal precies in zit, zij raadde mij het gebruik dus af wat de acupuncturiste natuurlijk 'onzin' vond maar ik heb 'braaf' naar mijn arts geluisterd, durfde het niet aan ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden