Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2013!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Ikke, gaat het al weer wat beter?

Hier gaat alles lekker zn gangetje, weinig klachten. Was uit mijn gewone bh gescheurd dus ook maar eens op pad gegaan naar de lingeriezaak voor een meegroeibh. Had al wat gelezen op internet over de goedkopere dus ik ben maar gelijk voor een duurdere (dus beter hoop ik?) gegaan.

Mijn verloskundige had gezegd dat als ik tussendoor het hartje wilde horen ik gewoon moest bellen en dat zouden ze me even tussendoor plaatsen, daar heb ik vorige week lekker gebruik van gemaakt en ik kon zo komen luisteren. Heerlijk, want het hartje klopte goed en mijn buik en baarmoeder groei was ook helemaal prima.

Nou, dan gaan we nu die lange saaie januari maand in, dit keer eindelijk met een kleintje in onze buik maar het blijven saaie maanden. Op naar de wintersport in de voorjaarsvakantie!!:eskimo02: lekker duimendraaien en boekjes lezen in de sneeuw, want ik ga dit jaar niet snowboarden dus dat wordt een beetje zielig toekijken, maar ik weet waar ik het voor doe!!!

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier gaat het gelukkig wat beter..

Wat het nou geweest is geen idee hoop dat het mooi weg blijft.

Ik kijk uit maar toch ook op tegen donderdag... dan hebben we weer controle bij de gyneacoloog.

Blijft altijd spannend...

madelin wintersport zonder snowboarden is ook eens heerlijk lekker kijken naar het gestuntel van andere hahahaha

ik wil ook nog ffies op vakantie want wij zijn allemaal rond de zomer vakantie uitgerekend wel heerlijk maar geen vakantie voor ons in de zomer dit jaar weet niet hoe jullie dat in de planning hebben?

Wel een luxe om zoveel vrije dagen over te houden zat al te denken wanneer ze te moeten gaan gebruiken heb ook nog 2 weken van vorig jaar..

Geplaatst

wij gaan in april in eigen land op vacantie.

wij gaan naar den bosch,

we wilden al heel lang naar de efteling ik ben er wel eens geweest maar manlief niet

we blijven een week

groetjes diana

Geplaatst

@ikke, wat fijn dat alles weer goed is!

Ik heb vanochtend ook weer een echo gehad en ook bij mij was alles weer goed. Morgen ben ik alweer 12 weken zwanger. Tis al een echte dwarsligger en was niet van plan om een goede meting toe te laten. Maar de globale meting liet zien dat ik 12,2 weken heen was, dus goed op schema. Toch vond ik wel jammer dat hij niet bewoog, maar het hartje klopte stevig. De combinatietest doen wij niet, maar de nekplooi zag er wel goed uit. 28 januari moet ik weer naar de gyn.

Liefs

Geplaatst

Ongelofelijk, ik ben vandaag alweer 15 weken zwanger, wat gaat het hard ondanks dat je elke dag telt. Mijn man en ik hadden echt nooit meer verwacht dat we dit nog eens zouden mee maken. We zijn er nog lang niet maar het gaat zo goed...helemaal geen klachten, alleen lekker op tijd naar bed. Morgen weer naar de VK.

Gaat het met jullie allemaal goed?

Wat is het lijstje met datums en wie zitten er nog in het forum eigenlijk op dit moment??

Geplaatst

Hey Els wat super fantastisch dat je zwanger bent! Tot nu toen alles goed? Gefeliciteerd!

Ik ga dezelfde weg bewandelen heb ik het idee, ook bij 2e icsi zwanger geweest, na 6 weken geen hartje, curretage en nu 3e icsi start.

We stappen wel over naar een kliniek, niet altijd tevreden over ASZ, maar dat is altijd een zeer persoonlijke keuze.

Geplaatst

hier morgen 16 weken tijd gaat hard,

laatste krat mvm ingeleverd

kraamzorg nu helemaal rond kreeg bevestiging van kraamvogel.

en het aantal uren

groetjes diana

Geplaatst

Gaat idd hard!! Vandaag 16 weken en ik voel ne goed. Tot nu toe 1 kilo aangekomen. Vind het nu wel zwaarder met een peuter van 22 maand erbij,maar het is echt weer genieten om zwanger te zijn.

Zo af en toe voel ik de kleine al. Herken de zachte plopjes. Weer erg bijzonder!

Geplaatst

Aan te vullen lijstje:

Uitgerekende datum:

Josserrrr 3 juli

20 Weken echo:

Josserrrr 7 februari

Hier alles ok. Dichte neus eindelijk weg, begin dikker te worden, soms best wel moe. Maar nog steeds heel blij!!

Geplaatst

Josserr wat heb jij de 20 weken echo op tijd. Ik ben ook 3 juli uitgerekend en heb de 20 weken echo pas op 20 febr.Ik ben dan precies 21 weken.Zal het lijstje aanpassen zodra ik achter de pc zit. Reageer nu via mobiel :-)

Geplaatst

ik heb mijn 20 weken echo op 15 februari en ben 4 juli uitgerekend

per ziekenhuis zeker wisselend wij gaan naar vu daar we altijd hebben gelopen

vreemd om in het ziekenhuis zelf te zijn het ivf centrum lag een stukje verder

nu heb je steeds verschllende verpleegsters om de echo te doen

groetjes diana

Geplaatst

Aan te vullen lijstje:

Uitgerekende datum:

Josserrrr 3 juli

Ikke81 11 juli

20 Weken echo:

Josserrrr 7 februari

Ikke81 Nog niet bekend

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Mooi om te horen dat het bij jullie goed gaat geen nare berichten.

Hier gaat ook alles goed.

Behalve aankomen merk ik eigenlijk niet dat ik zwanger ben gaat nu eigenlijk best goed heb goede energie.

Soms voel ik van die rare beweginkjes/plopjes in me buik leuk hoor of het nu wel of niet de baby is weet ik niet zeker dus we wachten nog even af.

Net van de weegschaal ik loop al tegen de 5 kg ongelovelijk maar nu moet ik zeggen dat ik ervoor 57 kg was dus niet zwaar maar ben ook niet zo heel groot.

nu dus ruim 62 kg.

Alles lijkt ook in me buik te zitten.

7 februari heb ik controle en dan hoor ik w.s ook wanneer de 20 weken echo gaat plaats vinden.

Groetjes Ikke 81

Geplaatst

Aan te vullen lijstje:

Uitgerekende datum:

Josserrrr 3 juli

Ikke81 11 juli

Els87 26 juli

20 Weken echo:

Josserrrr 7 februari

Ikke81 Nog niet bekend

Els87 7 maart

Geplaatst

Ook hier gaat alles. Vandaag veel last van de banden en ben echt nog wel veel moe. Maar dat zijn ook de enige kwaaltjes. Toch zou ik voor mijn gevoel wel wat meer kwaaltjes mogen hebben, want ik maak soms zo zorgen en waarschijnlijk helemaal geen reden toe, maar ja........ 28 januari heb ik weer controle en ik hoop dat ik daarna mijn angsten een beetje opzij kan schuiven, terwijl ik toch ontzettend geniet. Ben nu een kilo aangekomen, maar die was ik ook afgevallen. Je begint nu wel te zien dat ik zwanger ben.

Nu sta ik enorm in dubio. Wij hebben echt al een hele poos een meisjes- en een jongensnaam in gedachten, die wij echt ontzettend mooi vinden, maar die hoor je nu steeds vaker. Nu vraag ik me af of wij niet naar andere namen op zoek moeten. Wat vinden jullie? We komen ook gewoon steeds terug op die namen, haha. Lastig hé, een vrouw met hormonen.

Liefs

Geplaatst

de naam die we voor een jongen hebben staat in de top 20

maar wj nemen die naam wel.

heb vamorgen te horen gekregen dat ik in ziekenhuis moet bevallen

groetjes diana

Geplaatst

ik zou niet van de naam afwijken omdat hij veel genoemd is.

her is een persoonlijke smaak dus als jullie hem mooi vinden zou

ik er voor kiezen.

Onze gekozen namen zijn juist weer niet veel voorkomende namen.

veel gekozen namen komen veel voor in onze omgeving op school bijvoorbeeld

en dan vind ik het niet leuk om ze te gebruiken. Maar er zitten hele leuke

namen tussen die anders ook mijn voorkeur gehad hadden.

groetjes

Geplaatst

Ik zou ook gewoon voor die naam gaan!!

Ons zoontje heet J.esse. Een naam die nog steeds in de top tien staat.

We hebben nog geen meisjes naam,maar wel een jongensnaam. Die hoor je bijna niet en kan perfect bij J.esse.

Nu nog een meisjes naam!!

Lastig he die hormonen ;-)

Fijn dat het met iedereen goed gaat.

Geplaatst

@Diana, wat is de reden dat je in het ZH moet bevallen? En vind je het wel oke of baal je er van?

Hier gaat alles ook ok, werd gister gebeld door een schoonzusje dat ze een maand later een kindje krijgt. Een maand voor mij krijgt mijn zusje een kindje, dus bij mij thuis worden er ineens drie kindjes achter elkaar geboren..erg leuk. Een babyboom en GELUKKIG mag ik er ook eindelijk een keer bij zitten die ook een kleintje krijgt!!!! Echt heerlijk, nu maar hopen dat alles goed gaat,....!

Ik werk nu 4 dagen en ik kreeg gister te horen op mijn werk dat de 2 dagen die ik wil gaan werken na mijn verlof niet akkoord zijn. Ze willen dat ik 3 dagen kom werken! Hier had ik niet op gerekend en het viel me ook erg rauw en hard op mijn dakje moet ik zeggen. Echt heel vervelend dit, ik kreeg er ook zo'n naar gevoel van, alsof je persoonlijk afgewezen wordt. Mijn man zei ook wel dat ik het ook uit het oogpunt van de werkgever moet bekijken en dat is natuurlijk waar, maar hier komen natuurlijk ook de zwangerschapshormonen om de hoek kijken hihihi. Ik heb gezegd dat ik echt niet drie dagen wil werken, ik heb niet zo lang moeten wachten tot ik eindelijke een kindje kreeg om het daarna maar iedere keer weg te brengen omdat ik zonodig moet werken. Let wel! dit is mijn gevoel en als iemand anders (van jullie) het anders doet of wil doen wil dat niet zeggen dat dat niet goed is hè, want zo bedoel ik het niet, maar ik wil gewoon zelf niet meer dan 2 dagen werken. Ik heb nu een tegenbod gedaan van 2,5 dag, dan hoef ik mijn kindje die derde dag niet weg te brengen want dan kan mijn man het opvangen.

Maar hoe doen jullie dat met werk en wat is jullie ervaring hiermee????

Geplaatst

madelin kan je heel goed begrijpen.

Iedereen staat vrij in zijn/haar keuze om hun kinderen naar de opvang/oppas te brengen.

Ikzelf heb om precies te zijn mijn zoontje 3 keer naar de buitenschoolse opvang gebracht .

heb er altijd voor gezorgd dat ik zelf samen met mijn partner de zorg kon dragen daar hadden wij de mogelijkheid voor.

Nu is dit niet bij iedereen mogelijk dus begrijp je heel goed dat je zoveel mogelijk zelf wilt doen.

Ik wil blijven werken mijn werktijden kan ik indelen tussen tot 22.00 uur sávonds en ook op zaterdag dus kan alles flexibel indelen om samen zorg te dragen

zonder opvang te hoeven gebruiken.

Hoeveel uur en dagen weet ik nog niet dat bekijk ik nog in de loop ter tijd ik werk nu ong 22 uur.

Geplaatst

Lastig Madelin! Ik kan me jou positie zo goed voorstellen. 3 dgn is ook best veel,maar dat hoeft voor een ander niet zo te zijn.

Ik werk ook 2.5 dag,en dat bevalt me goed. Iedere woensdag en vrijdag ben ik thuis. Ideaal voor straks met schooltijden in de toekomst.

Maar begrijp me niet verkeerd. Als ik een dag voor mijn zoontje heb gezorgd,vind ik het fijn om de volgende dag te kunnen werken! Gewoon het sociale,en even gewoon wat anders ;-)

Succes.

Geplaatst

Ik sta voor de klas, en ga ook van 4 dagen naar 2 dagen. Bij ons kan dat, we hebben veel parttimers. Mijn directeur moedigt het alleen maar aan, echt heel fijn! Balen voor jou, Madelin. Hoop dat 2,5 dag dan wel lukt. Wel op je strepen staan hoor, staat er ergens zwart op wit dat je 3 dagen moet werken? Lastig, want je wil ook geen hommeles met je baas natuurlijk.

Heb gister het hartje gehoord (voor het eerst), met de Angelsound van een vriendin. Supergaaf!!

Geplaatst

Fijn dat het goed gaat met iedereen! Hier ook, al vind ik het nog steeds moeilijk te bevatten allemaal...

Bah Madelin, wat vervelend dat je niet 2 dagen mag gaan werken. Bij ons is het een algemene regel dat je minimaal 3 dagen moet werken. Hopelijk kun jij wel 2,5 dag gaan werken!

Ik werk nu 4 dagen (32 uur). Ik werk 3 dagen op kantoor en 1 dag thuis. Ik wil straks 3 dagen op kantoor blijven werken en 8 uur thuis, maar die 8 uur thuis dan verspreid over 2 dagen. Dus 2x 4 uur thuis en dat wil ik dan doen terwijl m'n kindje ook thuis is. Mijn vrouw werkt ook 4 dagen, dus zij is ook 1 dag thuis. Dan zijn er nog 2 dagen over. Daarvan gaat m'n moeder 1 dag oppassen en die andere dag willen we het eerste jaar met vrije dgen oplossen (we hebben allebei nog veel vrije dagen staan), dus kunnen dan allebei om de week een dag vrij nemen. Als het kindje een jaar is, zal het dan waarschijnlijk 1 dag per week naar de opvang gaan.

Maar goed, het moet allemaal nog wel goedgekeurd worden door onze werkgevers... Misschien gaan onze mooie plannen niet door...

Geplaatst

Dames, geweldig bedankt voor jullie reacties! Ik hoor vrijdag of mijn 2,5 dag goedgekeurd wordt of niet, heel spannend.

Ik wil ook echt gewoon blijven werken want het lijkt me ook helemaal niets om de hele week thuis te zitten maar die drie dagen leken me gewoon veel, en ook dat ik gewoon niet meer dan 2x opvang wil en hoef te regelen....ik begrijp uit jullie reacties dat 2,5 dag goed te doen is, dus dat stelt me wel gerust (moet het wel doorgaan natuurlijk)

JOserr, het is zo gaaf om het hartje te horen hè, dat vind ik zo'n geweldig geluid. Iedere keer als ik het hoor word ik weer stil van verwondering, dat er zo'n klein kindje in je zit waarvan het hartje zo hard klopt!!! Ik neem het ook iedere keer op op mijn telefoon zodat ik de verschillen met vorige keer kan horen. En lekker terug luisteren ook natuurlijk!

Had je het bij de VK ook nog niet gehoord dan, omdat je er 'de eerste keer' bij hebt staan? Ik heb de eerste keer bij 11 wk gehoord geloof ik. Daarna bij 13 wk en bij 15 wk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden