Ga naar inhoud

sept/okt/nov 2012 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Esther, ben er helemaal stil van! Wat een verschrikkelijk en oneerlijk iets! Ik hoop echt uit het diepst van mn hart dat dit allemaal goed gaat komen!

• Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mari mooie dag gehad.. Ikhad boven t verschrikkelijke bericht van esther nog wel wat geschreven. Hoewel dat ook alweer anders is! Vraagje. Zijn jullie met groente of fruithapje begonnen. En hoe en wat. Zal ik t voor een fles geven zodat hij daarna zelf bepaald hoeveel hij drinkt. Ach 1 e x missch een hapje. Vroeg me af hoe jullie dat uitgebouwd hebben. Kga nu slapen.. Greetzzz

Geplaatst

Ja we hebben een super leuke dag gehad gisteren heel bijzonder vorig jaar op 3 maart hebben we het hartje voor het eerst gezien en nu is ze precies een jaar later gedoopt ons wonderkindje. Ze vond zelf ook alles goed toen ze water op haar hoofdje kreeg was ze drukker met alle mensen om haar heen te bekijken dan dat ze onder de indruk was van het water haha

Wij zijn eerst met fruit begonnen en later met groente maar ze raden geloof ik aan om eerst met groente te beginnen gelukkig vind E het beide erg lekker dus dat is alleen maar mooi

En ja we zijn heel langzaam begonnen met opbouwen eerst 1 a 2 lepeltjes en dan elke keer iets meer ze zit nu op een half potje ongeveer met groente en met fruit bijna op een hele.

\ik doe het vaak tussen 2 flessen in ongeveer 1,5 tot 2 uur na de fles omdat het nog nisk mag vervangen en ze anders de fles daarna niet meer wil.

Al moet ik zeggen dat als E een heel potje groente eet ik terug mag naar 3 flessen maar dat is waarschijnlijk bij 5,5 a 6 maand maarwe zien het wel wanneer ze eraan toe is

Morgen naar de arboarts ben benieuwd wat die zegt mijn fysio is namelijk nog niet echt te spreken over mijn bekken en vind dat ik nog wel even rustig aan moet doen om het niet erger te maken maar goed de arbo beslist en dat is het nadeel.

Morgen middag ook nog feest van de buren die zijn 40jaar getrouwd dus E gaat weer een dagje naar mijn ouders en woensdag moeten we weer naar de ka maar denk dat dat wel de laatste keer is want het gaat eigenlik best goed met het spugen sinds ze meer op vaste voeding zit

Verder geen nieuws hier

Geplaatst

Hallo meiden!

Zo eindelijk heb ik mijzelf weer tijd gegund om even een berichtje te plaatsen.

Inmiddels ben ik alweer 5 weken aan het werk. De eerste paar weken waren wennen. Wennen in de zin dat ik Beau moest achterlaten en vooral dat ik weer in een chaotische bende terecht kwam.

Eer dat ik mijn werkaccount op de computer weer kon gebruiken, redelijk essentieel op mijn werk, was ik 3 weken verder. De ene na de andere frustratie bouwde zich weer op. Ik heb mijzelf per dienst maar een doel gesteld, niet te ambitieus en niet perse haalbaar.Dat ging goed totdat ik vorige week vrijdag avond de tranen in de ogen kreeg, mij weer somber voelde etc. etc. (jaja, de dysthymie deed zijn werk weer) en ik toen pas door had dat ik weer alle negativiteit had opgeslokt. Weer had ik te veel zaken naar mij toe getrokken, opgepakt en/of mijn neus er weer te veel ingestoken. Daarnaast is er bij ons zo'n foute bedrijfscultuur. Mijn negatieve gedachten hierover zijn door mijzelf dan ook niet omgebogen naar positief, helpende gedachten. Die zaterdag daarop moest ik ook werke, stond boven het bedje van Beau en moest om hem lachen hoe hij erbij lag. Tegelijkertijd stroomde de tranen over mijn wangen zo kl*te voelde ik mij.

Na een goed uur janken, ben ik toch gaan werken het weekend. De week daarna was een hel, zo moe als dat ik was. Ik wilde mij afgelopen donderdagochtend ziekmelden, had vroege dienst maar dat bleek later niet acceptabel, zo zei mijn leidinggevende. Om een lang verhaal kort te maken, was ik donderdag helemaal overstuur en heb vrijdag een gesprek gehad met mijn leidinggevende. In dit gesprek heb ik een voorstel gedaan om 'gewoon' 3 dagen in de week te werken, op woensdag laat want dan kan mijn vriend met Beau gaan zwemmen (heeft hij de auto) en de weekenden niet meer. Helaas moet dit nog goedgekeurd worden door directie. (terwijl een 'zieke' collega kan afspreken dat hij komt wanneer het kan...). Goed, onrecht ten top dus weer. Momenteel heb ik 2 sollicitaties lopen en ga ik een derde morgen schrijven.

Blij dat ik Beau heb, probeer ik toch een beetje te genieten. De therapie die ik krijg is aangepast en ik moet nu een planning per week maken zodat ik mij ook thuis niet 'overwerk' (moeilijk!!!).

Een factor die ons allebei treft is dat Beau ons elke nacht rond half 5 nog steeds wakker maakt voor een fles en daarna moeilijk in slaap komt. Hij is dan klaar wakker. Nee, adviezen heb ik al genoeg gehad zoals een late papfles. Het mag nog niet baten. We zijn nu aan het kijken of we hem niet te snel een fles geven (ook overdag). We hebben besloten dat we Beau gewoon laten huilen soms. Deze ochtend is hij na half 6 vanmorgen nog niet voor zijn fles gekomen (het is nu half 11) en slaapt nu in zijn MaxiCosi in de gang in een warme slaapzak.... Rond half 10 leek het er namelijk even op dat hij honger kreeg, met rode konen, maar dat bleek slaap. Ik heb hem uit zijn wipper gehaald en lekker bij me gehad. Zo is hij in slaap gevallen.

Hij krijgt nu zijn papflessen met Nutrilon forte 2 en eet nu hele potjes fruit- en groentehapjes, van elk 1 per dag.

Verder zit hij nog steeds op 5 flessen maar we hopen dus dat hij door meer slaap dat hij minder hoeft op den duur.

Omdat de nachten gebroken zijn, ben ik vooral gevoeliger voor mijn stemmingsstoornis.

Beau heeft inmiddels zijn prikjes ook allemaal gehad en heeft zijn eerste longontsteking er ook al op zitten. Hij bleef op een gegeven moment alleen maar hoesten en we hoorden piepende en reutelende ademhaling. Uiteindelijk, na pufjes te hebben gehad, is er een thoraxfoto gemaakt en bleek er een ontsteking in 1 van zijn longen te zitten. Niet dat je het aan Beau merkte hoor. Hij heeft enkele dagen lichte verhoging (max 38,6) gehad. De ontsteking was waarschijnlijk al op zijn retour maar hij heeft wel antibiotica gekregen. Nu is het over en krijgt hij volop Orthiflor Start om zijn darmen weer sterk te maken. Hij was half februari bij het CB 7,3 kg en 68cm. Lekker op schema dus.

Hopelijk worden de dagen na komende week mooier zodat we weer vaker naar buiten kunnen. Beau is weer volop aan het oefenen om om te draaien en alles gaat met 2 handjes zijn mond in. Zijn ondertanden zijn in zijn kaakvlees een beetje te zien (rondjes). Hij probeert soms heel hoog te gillen en klets heel veel, zelfs achter zijn speentje vandaan, zoooo lief!

Eind deze maand gaan pappa en mamma een weekend naar Dublin en blijft Beau bij opa en oma. Het zal even wennen zijn maar ook wel even goed voor ons. Het eerste weekend van mei gaan we ook een weekend naar Drenthe met de broers en aanhang (nichtje van Beau) van mijn vriend. Gezellig en leuk want dan kunnen we daar met zijn allen met de kindjes gaan zwemmen.

Ik kijk uit naar de vakantie naar Frankrijk in juni en natuurlijk een andere passende baan!

P.S. Ook ik heb natuurlijk het bericht van Esther gelezen.....een heel naar en triest bericht. Mocht je dit nog lezen Esther: heel veel sterkte toegewenst meid! x

Geplaatst

Jeetje wat is het toch wat met jou werk hopelijk vind je snel wat anders en voel je jezelf lekkerder in je vel.

Ik zie het net op fb ook al wat balen dat B niet langer wil slapen helaas kun je daar ook weinig mee denk ik en moet je gewoon geduld hebben sommige kindjes zijn nu eenmaal later als de andere ik besef me elke keer weer dat we gewoon echt heel veel geluk hebben gehad dat ze met 4 weken als tot 6 uur sliep en vanaf dit jaar van 8 tot 8 ongeveer

En jeetje hele potjes al haha E eet van het fruit wel bijna een heel potje en van de groente wordt steeds meer maar nog niet een heel potje, wel zit ze vaak op 4 flessen en heel soms zelfs op 3 al maar dan eet ze ook meer groente.

Soepstengels vind ze ook erg lekker haha en diksap is ze ook gek op.

Hier duurt het niet lang meer voor ze zelf kan zitten ze vind het helemaal niks meer om te liggen en al helemaal niet op de arm dan wil ze alleen zitten haha als je haar op de buik op de vloer legt zet ze zich ook al af met de voetjes en soms komt het kontje gewoon al omhoog en gaat ze op de knietjes zitten

Verder is E erg verkouden maar heeft ze er zelf weinig last van gelukkig en verder gaat alles goed hier het is en blijft gewoon een erg tevreden vrolijk

meisje

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

Hey dames

Hoe is het met iedereen?

Wat een rust hier

Hier gaat het redelijk ik heb vorige week weer bloedgeprikt op het hb en ik was er nog lang niet pfff voelde ik zelf ook al wel, maar het probleem is dat ik heel slecht reageer op de ijzertabletten dus het moet zo weer omhoog gaan met een ijzerrijk dieet en dat heeft tijd nodig heel veel tijd.

Ook mijn bekken is helemaal nisk op het moment maar goed laten we niet klagen mijn meisje doet het super

Ze draait de hele kamer door haha zo grappig en boos dat ze wordt als iets niet lukt hihi echt een meid

Nou si het wel zo dat we nu even aan het doorpakken zijn met het slapen overdag weigert ze namelijk te gaan slapen en wij waren eerst zo dat als ze even huilde we haar maar weer ophaalden omdat we zoiets hadden van ze wil niet slapen maar dat doen we niet meer gisteren heeft ze 3 kwartier gekrijst (sorry voor degene met een huilbaby dat ik hier over klaag maar dat is voor ans heel lang want ze huilt nooit) en toen is ze in slaapgevallen dat was in de ochtend en om 12 uur was het 20 min en nu vanmorgen is ze na een half uur in slaap gevallen. S avonds overigens geen last dan is het de laatste fles om ongeveer half 8 en dan naar bed tot ergens tussen 6 en 8 de volgende morgen. Als ze dan om 6 uur wakker wordt is het de fles en weer naar bed maar is het tegen 8 uur is ze een uurtje op en gaat ze dan naar bed voor een uurtje ongeveer.

Na de lange middagslaap van ongeveer 3 uurtjes slaapt ze bijna niet meer tot de laatste fles of ze doet even een dutje van een half uurtje maar meer niet en dat vind ik ook niet erg

Maar goed we zijn aan het kijken of we het zo makkelijker kunnen maken en niet elke dag die strijd van het slapen overdag hoe moeilijk ook hoor want ik vind het maar niks om je kind te laten krijzen maardit is voor haar eigen bestwil

Verder gaat het allemaal prima ze ontdekt steeds meer maakt steeds meer geluid zelfs tot grommen toe hihi

Het eten gaat ook super fruit een heel potje en groente bijna een heel potje alleen oranje groente gaat ze heel erg van spugen dus dat krijgt ze niet meer voorlopig bijna een heel potje soepstengels vind ze heerlijk maar eigenlijk lust ze alles wel ik had van de week nog een pyama papje liggen en dat hebben we gegeven als laatste fles nou die was nog eerder op als de gewone fles haha

Spugen wordt ook steeds beter nu ze meer vaste voeding krijgt

Verder weinig nieuws te melden

Fijne dag allemaal

Geplaatst

heel verhaal getypt! Foetsie:-(

Maris vervelend dat je nog zoveel klachten hebt. Het is natuurlijk ook nog maaarrr 5 maanden geleden.

Ik ook nog best wat klachten.

Hopelijk kunnen we over een aantal maanden zeggen dat we echt weer de "oude" zijn.

Hier ook lekker aan de groente en fruit. Zo leuk.

Draaien/rollen nog net niet helemaal maar is er erg druk mee. de 1e twee tandjes onder zijn door.

Hij lijkt nu iets verkouden.

Het is echt genieten, met regelmatig een traan. Ik mis mijn meisjes. En het is echt heftig sommige momenten.

Hier ook 8uur laatste fles en slaapt dan tot uur of 6. Helaas soms vanaf 4uur wel ff wakker steeds voor speen. Ligt in bedje naast ons. Dus kan zo speen indoen en slaapt verder. Wel steeds wakker,maar verder niet klagen. Overdag slaapt hij niet veel. Soms is hij zo moe dat hij er tegen vecht. Dan neem ik hm als ik thuis ben lekker bij me. Of ga even weg,wandelen,winkel etc. dan heeft hij ook even rust.

Hoe hebben jullie dat gedaan met eten. Hij heeft nu wortel gehad en peer. En vandaag sperziebonen dat was nog niet wat. hoelang hebben jullie achter elkaar hetzelfde gegeven?

Het ritme is steeds anders he maris, als je dat schrijft over E. Kan ook zo weer anders zijn.

Wil vd week zwemmen. Volgende wk veel werken.Deze week alleen donderdag.

Fijne avond!!!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi hoi dames

Wat een rust hier

Ik had vorige week een heel verhaal getypt en toen ik op reageren drukte was het weg dus nu maar even op nieuw

Marlijnne jij ook nog niet de oude nee heb jij wel de ijzertabletten geslikt? Ik kan daar niet tegen dus het moet op eigen kracht weer omhoog en dat duurt lang

Heerlijk he die groente en fruit E vind het ook heerlijk en zit al even op potjes van 6 maanden dus zijn wat dikker dan de 4 maanden potjes en dat vind ze lekkerder die potjes zijn wel groter dus krijgt ze ongeveer de helft

Vanmiddag heeft ze ook voor het eerst een broodkorstje gehad haha het is zo'n heerlijk smulkontje alles vind ze lekker. Ook soepstengels en rijstwafels vind ze heerlijk.

Ze zit nu ook op 3 flessen ongeveer tenzij ze heel vroeg is dat ze in de nacht al komt voor een fles maar vanmorgen was het half 9 dus dan krijgt ze het volgende

8.30 fles 210+7

10/10.30 fruit

12.30 fles 180+6

15.00 diksap met een soepstengel of rijstwafel

17.00 warme hap met een beetje yoghurt na

19.00/19.30 fles 210+7

Zo heel af en toe komt ze rond 4 uur in de nacht als ze gepoept heeft en dan heeft ze een fles extra maar zodra ze een heel potje groente at mocht ze over op 3 flessen

Vandaag heerlijk gewandeld ze kan nu lekker in het zitgedeelte aangezien ze niet meer in de bak wil dan komt ze steeds omhoog omdat ze niks ziet en nu kan ze lekker kijken.

Verder weinig nieuws hier alles loopt prima E groeit goed en rolt lekker door de kamer

Vandaag heb ik aardig wat kleertjes gekocht voor haar aangezien de shirtje maat 68 allemaal te klein beginnen te worden dus nu een aantal shirtje maat 74 gehaald en 2 rokjes zo verleidelijk allemaal die mooie kleurtjes van deze zomer.

Hoe gaat het met de andere dames?

Nes hoe was je weekendje?

Wat zul je B gemist hebben

Slaapt hij al door of moet je er nog steeds uit elke nacht?

En hoe gaat het solliciteren?

Limi ik zag je filmpjes haha leuk he dat rollen

Hebben jullie het nu met de allergie goed onder controle?

Bevalt je nieuwe werk een beetje?

ABC hoe gata het bij jullie?

Esther ik hoop dat het allemaal goed gaat met jou en je gezin ik moet wel regelmatig aan je denken wta een ellende

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Zo, via een word document typ ik mijn post. Dit om mijn tekst voor het forum niet kwijt te raken en, als de kleine man zich zo laat horen, sla ik het meteen op om vervolgens op een ander tijdstip verder te gaan.

Wat vervelend dat jullie nog fysieke klachten ondervinden zeg. Ok, bij mij gaat het geestelijk soms niet helemaal ok maar dat is een vast gegeven. Hoewel, de laatste weken wel weer beter gaan. Zittend aan mijn koffie en stroopwafel kan ik jullie mededelen dat ik per begin mei een nieuwe baan heb! Dat levert minder druk op en hou ik momenteel wat meer energie over.

Ik ga in de gevangenis van Vught werken als medewerker frontoffice, een administratieve baan, 20 uur per week, doordeweeks, nine to five en geen weekenden meer! Heerlijk. De functie is op basis van detachering, voor 1 jaar en dan moet ik zorgen dat ik weer iets anders vind. Ik word dan ontslagen door mijn organisatie met behoud van WW uitkering. Ik ga dus niet meer terug.

Ondanks dat ik weet dat ik een baan heb met niet de zekerheid van een overname, lig ik niet wakker. Ik ben zoooooo blij dat ik weg kan nu.

Met B.eau gaat alle eigenlijk prima. Na weer een moeilijke periode (sprongetje) te hebben doorgemaakt, zijn we nu weer in rustiger vaarwater terecht gekomen. Hij heeft zich dan ook zo ontzettend hard ontwikkeld op alle gebieden. V.w.b. het eten, is en blijft B.eau een grote eter. Hij krijgt nu Nutrilon 2 Forte voor 6+ mnd, 4 flessen op een dag, een fruithap grote pot voor 6+mnd en idem de groentehap. Ik probeer hem tussendoor nog appelsap te leren drinken (ook van Nutricia). Dat rare kind van ons wil gewoon uit mijn theeglas drinken he!

Hij heeft zich dus ook om leren rollen en heeft afgelopen week in zijn kinderstoel gezeten als wij gingen dineren. Hij vindt dit veel gezelliger want zit dan te kraaien van plezier. Ook heb ik een speelmat voor hem gekocht wat gelijk een matras is voor de reiswieg (van Kees by Happy Baby). 2 Vliegen in 1 klap dus. Hij is helemaal stoer met zijn babygym en aait de katten voortdurend.

Wij zijn inderdaad een weekendje weg geweest naar Dublin zonder ons mannetje. Ja, natuurlijk miste ik hem. Meer eigenlijk van te voren dan toen we er waren. Het was goed. Heerlijk uitgeslapen en even niks om het hand hebben deed ons goed. Ik kan het jullie aanraden. Het scheelde ook dat opa en oma soms even een fotootje stuurden.

B.eau slaapt de laatste dagen door. Hij slaapt vanaf 19.30u-20.00u tot een uurtje of 06.30u-07.00u en dan moet hij wel zijn fles kort op het wakker worden hebben. 's Nachts wordt hij weleens een beetje wakker en dan moet, net als bij jullie Maris, het speentje er weer in. Hopelijk went hij hier aan want zo komen wij ook goed aan onze slaap.

Hij heeft dus al een longontsteking gehad en is nu, net als mamma, verkouden. Snottert wat af en hoest. Hoest moeten we op advies wel even in de gaten houden van de huisarts. Als we twijfelen kunnen we meteen weer een thoraxfoto laten maken. Gewoon om in de gaten te houden.

A.s. Woensdag willen we met B.eau weer gaan zwemmen. Dat blijft zooo leuk!

Verder wil ik zijn kledingkast weer wat aanvullen want meneer heeft inmiddels maat 74! Hij weegt 8.5kg en is 69cm sinds de laatste meting.

Het volgende doel is om zijn kleine kleertjes op Marktplaats te zetten of naar de Kringloop te brengen. Het worden er echt al veel...........

Geplaatst

Nes gefeliciteerd met je nieuwe baan wat goed dat je zo snel wat hebt gevonden

Hier ook alles goed E en ik zijn beide verkouden maar ach gaat wel weer over denk ik dan maar

Verder doet ze het super dinsdag moeten we weer naar het bureau en ben zo benieuwd wat ze gegroeid is

Ze zit nu ook al een paar weken op de forte 2 en zit op potjes van 6 en 8 maanden en van de week heeft ze voor het eerst brood gehad alleen vind ze smeerkaas nog niks en leverpastei wel haha lijkt op de moeder denk ik die lust ook geen kaas.

Verder weinig te melden alles gaat goed

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik lees wel altijd nog mee en dacht laat ik weer eens reageren.

Afgelopen woensdag de derde chemo gehad en ik ben er erg beroerd van.

Het sloopt mijn lijf, maar de oncoloog is tevreden, de tumor slinkt en daardoen we het voor.

Het valt me ook zwaar om deze ziekte te lijf te gaan met mijn twee meiden om me heen, natuurlijk geven ze ook afleiding maar soms heb je echt genoeg aan jezelf.

Met imke gaat het prima, ze slaapt lekker door, heeft nog wel een papfles om 22.30.

Ze eet alleen weinig fruit en groente, is nog echt een flessen kind.

Heeft wel al 2 ondertanden en is erg blij.

Ik zit echt te wachten op hetmoment dat ze mee op de fiets kan, verlang hier echt naar.

Voor nu, Lieve groetjes Esther

Geplaatst

Och lieve Esther ben blij wat van je te horen gelukkig kun je nog lekker genieten van je meiden ondanks dat het heel erg zwaar zal zijn

Maar wel positief dat de tumor slinkt daar kun je weer hoop uit halen lijkt mij

Heel erg veel succes en sterkte

Ja ik ken dat ik kan ook niet wachten tot ze mee op de fiets kan al moet ik nog een andere fiets hebben maar zodra het kan zitten wij op de fiets

Geplaatst

Hoihoi,

Esther, als je dit leest, ik wens je zo-veel sterkte he....Gelukkig maken je kindjes je blij (en je man ook). Hou vol!

Ik heb nog eventjes een update.

Na mijn laatste bericht zijn we op een vast dagelijks schema overgegaan. Het bevalt prima moet ik zeggen.

B.eau zijn flesjes zijn afgebouwd naar 3 per dag.

In de ochtend, rond 06.30u een melkfles (200+6), pap (fles soms) in de middag met bambix erdoor en 's avonds om 22.30u maken wij hem wakker voor zijn 'dromerig avondpapje'.

Tussendoor een pot fruithap, roosvicee, boterhamstukjes met boter en zijn warme hap (waarvan de bruine bonen met appel favoriet zijn).

Om 06.30u wakker, 07.30u - 09.00u samen slapen, 10.30u-11.15u hazeslaap (kan mamma lekker douchen), 13.30u-15.30u middagdutje en 's avonds er om 19.30u in om te slapen tot 06.30u!

Een heel fijn ritme al een goede 2 weken lang!

Nu krijgt B.eau waarschijnlijk weer last van tandjes en is hij wat humeurig en jengelig. Ook slaapt hij onrustiger. We hebben gemiddeld per dag zo'n 6 poepluiers; ja dat doet hij goed!

Mamma heeft dus ook ritme en dat doet haar ook goed. Nu nog starten met de nieuwe baan, vaste dagen, vaste tijden en kan eindelijk bouwen aan mijn geestelijk welzijn.

Hopelijk kan ik na de zomervakantie mij een beetje zetten tot sport. Daarnaast hoop ik ook weer meer energie te krijgen om te netwerken t.a.v. mijn werk en vinden wat ik graag doe.

Hoe verloopt de dag bij de rest??

Geplaatst

Lekker ritme toch zo heerlijk.

E zit ook op 3 flessen nu

Hier is het tussen 7 en 8 een papfles met bambix fijne granen.

dan is ze vaak een uurtje op en dan gaat ze weer een uurtje slapen (kan ik even douchen hihi)

Als ze wakker wordt krijgt ze fruit of een soepstengel met wat diksap

Dan om 12 uur een boterham met smeerkaas of levrpastei ja ik weet dat dat eigenlijk te vroeg is met beleg van het cb mocht ze alleen een broodkorstje maar ze eet zo een hele boterham op ze vind het heerlijk.

Daarna krijgt ze nog een flesje dan gaat ze naar bed en dat is erg verschillend hoelang kan zijn dat het maar een uurtje is dat ze dan een uurtje op is en dan voor 2 uurtjes gaat slapen

Maar kan ook zijn dat ze in eens 3 uur achtereen slaapt.

Als ze dan wakker wordt krijgt ze of fruit of diksap met soepstengel ligt eraan wat ze in de ochtend heeft gehad.

Dan om 5 uur warme hap met een beetje yoghurt na

En tussen 7 en 8 de laatste fles met rijstebloem.

Ze zit nu eigenlijk op het menu wat ze pas tussen de 7 en 9 maanden mag hebben maar ze vind het heerlijk en doet het er super op dus ik vind het prima. Krampjes heeft ze nooit gehad dus zal ze er nu ook geen last van krijgen.

Het cb doe ik toch niet heel veel uit zeker niet nu blijkt dat ze hier bij een baby van 4 maanden zeiden dat er niks aan de hand was terwijl de moeder vond dat de vorm van het buikje niet goed was en nu blijkt dat het kindje een tumor van ruim 7cm in de buik heeft waardoor zijn hartje nu ook nog eens vervormt is.

Zo blijkt maar weer ga op je moedergevoel af bij E zeiden ze ook elke keer dat haar hoofdje niet plat was en gelukkig heb ik op eigen houtje de fysio gebeld anders had ze nu een helmpje gehad en nu was dat geen ramp maar ik ben wel blij dat we het konden voorkomen.

Maar goed gelukkig gaat hier alles goed

E gilt kraait en brabbelt erop los ze rolt de hele kamer door en het duurt niet zo heel lang meer voordat ze echt gaat zitten.

Marlijnne hoe is het bij jullie?

Fijne avond

Geplaatst

Hey dames,

Hier ben ik ook weer eens! Pff ik hoop dat ik ook snel zo n soort ritme heb. Op het moment beetje zoekende.

Het gaat perfect hoor,maar meneertje heeft bijzonder ritme in de zin van slapen. Een uurtje hooguit. Hier mijn ritme.

De nachten gaan de afgelopen weken wat minder. Hij is vanaf uur of elf zijn speen kwijt.(begin vaak zonder) Eenmaal kwijt kan ik soms elk uur de speen teruggeven. Hij ligt behoorlijk strak ingepakt anders kan hij niet slapen. Leg ik hm wel los pakt hij de speen niet zelf. Soms zit er wel 3 uur tussen,maar de laatste weken gebroken nachten. Nu is het alleen speen dus klaag niet,maar voel het wel.

7uur wakker, dan half8 aankleden en 8uur fles.(180/6)

9uur voor uurtje naar bed.

10uur fruithapje.

1200 fles 180/6 (tussen 10 en 12 soms hoop gejengel,soms voor 20 minuten een powernapje)

1300 bed in.

1400 er weer uit.

1500 wat lekkers lange vinger

1600 fles(180/6)

Wil om 1700 groente geven,maar gaat dan vaak weer voor uur naar bed dus dat schiet er regelmatig bij in.

1930 200/7 en rijstebloem.

Ik kan het niet sturen,maar lijkt mij fijn als hij een keer iets langer slaapt. Want de middag van 1400 tot 1700 is te lang voor hem. Vaak ff wandelen of boodschapjes zodat hij nog even kan slapen.

Verder doet hij het super. Rolt lekker om,lacht veel, vind eten heerlijk. We genieten enorm. En gilllen steeeeeds harder. Ik merk wel dat hij het af&toe in de reiswieg niet meer zo leuk vind.

Nes spannend je nieuwe baan,maar hopelijk geeft het rust in je koppie.

Ik ben ook nog steeds in tweestrijd mbt werk.

Ook mijn koppie loopt wat over.

Maris jeetje wat erg van dat kindje. pffff ik volg zeker mijn eigen gevoel,maar soms wat tips of verhalen lezen van andere moeders is wel fijn moet ik zeggen.

S. heeft ook doordat hij best druk is soms nog 2 uur naar de fles ineens door rollen en draaien dat hij wat spuugt.

Dat zitten lijkt me geweldig. Dan heerlijk op de fiets. Ligt ze nog wel in de maxi in de auto?

Maken jullie fruit en groente zelf.

Ons mannetje ook alweer bijna 6 maanden.

Geplaatst

wat balen dat hij niet helemaal doorslaapt dat heeft E ook de laatste weken gehad en die was niet altijd stil te krijgen met een speen helaas maar goed de laatste paar nachten gaat het were goed

Ja heerlijk is dat in het zitgedeelte kun je hem niet op een ligstand zetten dan want E kan al niet eens meer in de ligbak dat wordt wel heel erg krap hihi ze wil ook niet meer hoor maar als ze moe wordt zet ik hem in de stand achterover dan ligt ze lekker

Ja ik kan ook niet wachten om te fietsen dat is weer een voordeel van een najaarskindje hihi wij kunne straks lekker fietsen. Maar goed eerst nog een andere fiets kopen op de mijne kan geen zitje

Maar ja ze ligt gewoon nog in de maxi dan moet ze wel echt goed kunnen zitten vind ik en iets groter zijn ik denk rond de 9 maanden ongeveer we zullen zien nu heb ik dan nog iets van mijn kleine meisje hihi anders is ze helemaal direct zo groot

Geplaatst
Hey dames,

Hier ben ik ook weer eens! Pff ik hoop dat ik ook snel zo n soort ritme heb. Op het moment beetje zoekende.

Het gaat perfect hoor,maar meneertje heeft bijzonder ritme in de zin van slapen. Een uurtje hooguit. Hier mijn ritme.

De nachten gaan de afgelopen weken wat minder. Hij is vanaf uur of elf zijn speen kwijt.(begin vaak zonder) Eenmaal kwijt kan ik soms elk uur de speen teruggeven. Hij ligt behoorlijk strak ingepakt anders kan hij niet slapen. Leg ik hm wel los pakt hij de speen niet zelf. Soms zit er wel 3 uur tussen,maar de laatste weken gebroken nachten. Nu is het alleen speen dus klaag niet,maar voel het wel.

7uur wakker, dan half8 aankleden en 8uur fles.(180/6)

9uur voor uurtje naar bed.

10uur fruithapje.

1200 fles 180/6 (tussen 10 en 12 soms hoop gejengel,soms voor 20 minuten een powernapje)

1300 bed in.

1400 er weer uit.

1500 wat lekkers lange vinger

1600 fles(180/6)

Wil om 1700 groente geven,maar gaat dan vaak weer voor uur naar bed dus dat schiet er regelmatig bij in.

1930 200/7 en rijstebloem.

Ik kan het niet sturen,maar lijkt mij fijn als hij een keer iets langer slaapt. Want de middag van 1400 tot 1700 is te lang voor hem. Vaak ff wandelen of boodschapjes zodat hij nog even kan slapen.

Verder doet hij het super. Rolt lekker om,lacht veel, vind eten heerlijk. We genieten enorm. En gilllen steeeeeds harder. Ik merk wel dat hij het af&toe in de reiswieg niet meer zo leuk vind.

Nes spannend je nieuwe baan,maar hopelijk geeft het rust in je koppie.

Ik ben ook nog steeds in tweestrijd mbt werk.

Ook mijn koppie loopt wat over.

Maris jeetje wat erg van dat kindje. pffff ik volg zeker mijn eigen gevoel,maar soms wat tips of verhalen lezen van andere moeders is wel fijn moet ik zeggen.

S. heeft ook doordat hij best druk is soms nog 2 uur naar de fles ineens door rollen en draaien dat hij wat spuugt.

Dat zitten lijkt me geweldig. Dan heerlijk op de fiets. Ligt ze nog wel in de maxi in de auto?

Maken jullie fruit en groente zelf.

Ons mannetje ook alweer bijna 6 maanden.

Weetje, B.eau had ineens ritme. Zonder hiervoor te moeten sturen. Hij bleek soms op dezelfde tijden te slapen en te eten. Toen meteen rigoureus de flesjes geminderd. Nu geeft hij echt op de klok aan wanneer hij wil slapen. Momenteel dus met wat meer huilen en vechten, waarschijnlijk omdat zijn boventanden doorkomen.

Om 16.00u 's middags krijgt hij altijd een boterham met wat boter maar gewoon als oefening evenals de tuitbeker. Zolang dit nog niet makkelijk gaat, wacht ik met soepstengels, lange vingers en liga's. Hij moet en doet al zoveel goed..

X

• 2 weken later...
Geplaatst

Hee dames! Hier eindelijk weer eens een berichtje van deze kant.

Nes, wat fijn dat je een nieuwe baan hebt! Hopelijk bevalt het goed!

Esther, wat lijkt me dat ontzettend heftig zeg! Gelukkig is de oncoloog wel tevreden. Heel veel sterkte met alles!

Marlijnne, rond 6 maanden had A hetzelfde.. Maar het is een stuk beter geworden inmiddels! De slaapjes heeft hij zelf langer gemaakt :)

Mari, wat heftig van dat kindje! Hoe nu verder? Jou meisje ontwikkeld zich ook snel zeg! Bijzonder om te zien he?!

Hier ook een lekker ritme, alhoewel de tijden niet echt vast staan. Wij laten vooral Ayden beslissen. Hij geeft zelf wel aan wat hij wil.

Tussen 07:00 en 08:30 wordt ie wakker, krijgt hij een fles van 180.

Hij is dan nog steeds moe, dus gaat hij na zijn fles meteen weer naar bed om nog een uurtje te slapen.

Tussen 10:00 en 11:00 een fruithapje, de ene keer een potje, de andere keer vers.

Tussen 13:00 en 14:00 een fles van 180.

Tussen 16:00 en 17:00 een paar hapjes warm eten.. Dit gaat steeds iets beter, hij accepteerde het eerst niet.

Binnen een half uur na de warme maaltijd een fles van 180. Hij at zo weinig warm dat we het niet echt mee telden.

Tussen 19:00 en 20:00 zijn laatste fles van 180. Hierna gaat hij in zijn nachtslaap.

Hij is per keer ongeveer 1,5-2 uur wakker en hij slaapt iedere keer 1-2 uurtjes.

We zijn nu steeds meer dingen aan het introduceren maar dit is nog wel lastig. Sowieso moeten we op de KMA letten en daarbij accepteert hij bijna niks. Hij houdt niet van ''stukjes'' in zijn mond (keel), gaat dan steeds koren/overgeven. Hij vind een broodkorst en een lange vinger erg lekker, hij sabbelt er wat op, maar doorslikken doet hij niet. Water, thee of diksap wil hij ook niet. Bieden het wel elke dag aan, maar hij gruwelt er echt van haha.

Verder sinds 2,5 maand weer aan het werk en sinds een maand met een nieuwe 1-jarige studie begonnen. Best pittig. En een behoorlijk overheersend gevoel dat we graag voor een tweede willen gaan! Maar dit is op dit moment even niet verstandig. Zo lastig als hart en kop niet op 1 lijn liggen :(

Geplaatst

Wat balen dat hij veel dingen niet wil hebben lastig lijkt me dat gelukkig wil onze meid alles hebben het maakt haar niks uit zelfs niet hoe grof het is alles gaat er et smaak in. Maar op zich heb je zo wel een mooi ritme en ach dat eten komt vanzelf zolang hij dan maar een fles extra krijgt is et goed ja en hij doet het verder toch goed dus zou me niet druk maken komt vanzelf. (sorry de entertoets doet het niet op deze laptop heel irritant.) Wat pittig en een nieuwe baan en een studie en ja die wens voor een 2de is hier ook heel sterk alleen zolang de baan van mijn man onzeker is en ik geen werk erbij heb is het hier ook niet verstandig helaas. Hier verder alles goed E doet het super ze gaat echt de hele kamer door nu en kruipt zelfs al een stukje op de buik zo grappig om te zien ook als dat weer niet lukt hihi Ik zal later wel even meer reageren want ik vind dit maar irritant zonder enter haha

Geplaatst

Hoi dames

Eindelijk heb ik even tijd om uitgebreid te reageren

Marlijnne hoe is het bij jullie

Doet je knappe ventje het goed?

Nes hoe doet B het en bevalt je nieuwe werk een beetje?

Limi ik zag op fb dat je last van je rug hebt beterschap ermee hopelijk gaat het snel over ik weet helaas maar al te goed wat het is aangezien ik fibrmyalgie heb en mijn rug mijn zwakste plek is.

Spannend dat je mannetje voor het eerst logeren is ik vond het maar vreemd toen ze logeren was bij mijn ouders maar goed hij is in goede handen

Abc hoe gata het bij jullie?

Hier gaat het prima E heeft echt een scheut gedaan in de afgelopen 3 weken aangezien alle broekjes te kort geworden zijn haha shirtjes zat ze allang in 74 maar nu gaan de broekjes ook naar 74 pfff wat gaat dat hard.

Ook is het bedje een standje omlaag gegaan aangezien mevr nu steeds beter zit en ik het dan niet meer vertrouw ze trekt zich nog niet op aan de spijltjes maar houd zich wel vast daaraan dus ik neem liever het zekere voor het onzekere

De box is nog wel hoog maar daar hebben we meer kijk op de hele dag.

Maar goed ze zit dus steeds beter en schuift met de armpjes al een heel stuk de kamer door.

Ze eet echt alles er is echt nisk wat ze niet lust dus dat gaat prima

We proberen elke dag wel even een uurtje te wandelen als ik mij goed voel en we genieten echt volop van haar maar goed dat doen we volgens mij allemaal hier.

Ze heeft laatst een paar weken gehad dat ze elke nacht wel 1 of 2x kwam maar ook dat is afgelopen we hadden het idee dat de warme hap en de laatste fles s nachts beide in eens waren verteerd en dat ze dan honger kreeg dus nu geven we haar voor we zelf naar bed gaan nog ongeveer 90 ml bij gewoon terwijl ze blijft slapen en dat werkt prima zo slaapt ze weer van 8 tot 8 ongeveer en vorige week zelfs een keer kwart voor 9

Verder krijgt ze smorgens een fles pap dan is ze een uurtje wakker dan slaapt ze een uurtje daarna kleed ik haar aan en krijgt ze haar fruithapje.

Om 12 uur krijgt ze een boterham met beleg en half uur tot een uur later een fles.

Dan gaat ze naar bed tot meestal tussen half 3 en half 4 dan krijgt ze diksap met een soepstengel of lange vinger en rond 5 uur de warme hap meestal een potje van 8 maanden en heel af en toe nog 1 van 6 maanden en een beetje yoghurt en dan de fles s avonds nog die is 150 en dan krijgt ze savonds nog die 90 bij.

Dat was het wel zo'n beetje ze lacht de hele dag en heeft nu geleerd hoe je kusjes geeft haha en hoe ze moet blazen zo grappig

Fijne avond

Geplaatst

Hallo meiden!

@Mari, ik begin volgende week dinsdag bij mijn nieuwe job in Vught. Nog even doorbijten, 2 dienstjes nog op donderdag en vrijdag.

B.eau ligt op dit moment heerlijk te slapen. Het ritme of patroon zit er goed in. We zijn dit weekend met de familie van mijn vriend naar Drenthe geweest. Het leek wel een volksverhuizing met al die spullen voor B.eau die mee moesten, hihi!

B.eau heeft het goed gedaan dat weekend, beetje onrustiger geslapen, dat wel. 's Nachts lag hij rond 3.00u gezellig en hard te kletsen en te gillen. Ja, gillen, dat is zijn favorite bezigheid. Raar kind ;).

Alleen mamma had het dat weekend weer te kwaad. Een depressieve periode was bij mij op vrijdag weer begonnen. Dus, ik was blij dat ik weer thuis was.

B.eau is in de dierentuin van Emmen geweest en vond al die mensen en kinderen erg leuk ;-).

De onrust bij B.eau komt denk ik van dat we weg waren met koninginnedag, weekend weg, dan weer bij oma en vrijdag weer bij andere oma. Ook heeft hij momenteel last van diaree. Zijn ontlasting was niet veel vanaf afgelopen vrijdag en zondagavond kwam het gebeuren ineens heel goed op gang. Mja, mijn schoonmoeder had geen afwasmiddel meegenomen en hebben we de flessen alleen met heet water uitgespoeld. Wie weet ligt daar een oorzaak.

Verder blijft B.eau goed eten en drinken.

B.eau heeft het woordje “mamma” ontdekt en zegt het de hele dag, zo aandoenlijk.... Verder lekker lippen tuiten en blazen (ook met eten in zijn mond) en kruipen in de vorm van op handen en knieen vooruit springen. Veel frustratie dus bij het mannetje want hij wil over bij kunnen en is suuuuuuppppppeeeeeer beweeglijk! Luier verschonen is echt een circusact!

Verder weer een hoop gekocht voor het kleine manneke. Sneakerslofjes bij Aapie, rompers bij Name It, een UV gecoate pet (met zo;n nekklepje, zoooo komisch!), fleece slabbetjes, kleding etc. bij H&M.....handig hoor internet! O ja en natuurlijk een koninginnedag outfit! (zie foto)

Vandaag heb ik eens even mijn kledingdoos uitgezocht. Omdat ik toch enkele kilo's minder zwaar ben sinds mijn zwangerschap en bevalling kon ik weer kleding aan die ik weg had gestopt. Het idee kwam vanwege het mooie weer en dat we over 5 weken op vakantie gaan naar Frankrijk. Ik moest even checken of ik nog wat zomerkleding had liggen. Zelfs een paar zwangerschaps- capri's en shirts zal ik nog dragen!

Nou dat was het wel weer...

[ATTACH=CONFIG]5261[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5262[/ATTACH]

Geplaatst
Hee dames! Hier eindelijk weer eens een berichtje van deze kant.

Nes, wat fijn dat je een nieuwe baan hebt! Hopelijk bevalt het goed!

Esther, wat lijkt me dat ontzettend heftig zeg! Gelukkig is de oncoloog wel tevreden. Heel veel sterkte met alles!

Marlijnne, rond 6 maanden had A hetzelfde.. Maar het is een stuk beter geworden inmiddels! De slaapjes heeft hij zelf langer gemaakt :)

Mari, wat heftig van dat kindje! Hoe nu verder? Jou meisje ontwikkeld zich ook snel zeg! Bijzonder om te zien he?!

Hier ook een lekker ritme, alhoewel de tijden niet echt vast staan. Wij laten vooral Ayden beslissen. Hij geeft zelf wel aan wat hij wil.

Tussen 07:00 en 08:30 wordt ie wakker, krijgt hij een fles van 180.

Hij is dan nog steeds moe, dus gaat hij na zijn fles meteen weer naar bed om nog een uurtje te slapen.

Tussen 10:00 en 11:00 een fruithapje, de ene keer een potje, de andere keer vers.

Tussen 13:00 en 14:00 een fles van 180.

Tussen 16:00 en 17:00 een paar hapjes warm eten.. Dit gaat steeds iets beter, hij accepteerde het eerst niet.

Binnen een half uur na de warme maaltijd een fles van 180. Hij at zo weinig warm dat we het niet echt mee telden.

Tussen 19:00 en 20:00 zijn laatste fles van 180. Hierna gaat hij in zijn nachtslaap.

Hij is per keer ongeveer 1,5-2 uur wakker en hij slaapt iedere keer 1-2 uurtjes.

We zijn nu steeds meer dingen aan het introduceren maar dit is nog wel lastig. Sowieso moeten we op de KMA letten en daarbij accepteert hij bijna niks. Hij houdt niet van ''stukjes'' in zijn mond (keel), gaat dan steeds koren/overgeven. Hij vind een broodkorst en een lange vinger erg lekker, hij sabbelt er wat op, maar doorslikken doet hij niet. Water, thee of diksap wil hij ook niet. Bieden het wel elke dag aan, maar hij gruwelt er echt van haha.

Verder sinds 2,5 maand weer aan het werk en sinds een maand met een nieuwe 1-jarige studie begonnen. Best pittig. En een behoorlijk overheersend gevoel dat we graag voor een tweede willen gaan! Maar dit is op dit moment even niet verstandig. Zo lastig als hart en kop niet op 1 lijn liggen :(

Thanx Limi, ik hoop er meer rust en regelmaat door te krijgen.

• 4 weken later...
Geplaatst

Hoi, ik heb heel lang niet op dit forum gelezen maar zie dat jullie nog steeds een topic hebben. Wat leuk! Dus ik heb net een klein stukje terug gelezen en zie dat het goed gaat met alle kindjes en de mama's natuurlijk.

Esther wat zit jij in een rotsituatie. Pfff, en dat met twee kleintjes. Ik heb niet helemaal terug gelezen maar begrijp dat je een tumor hebt. Is het goed te behandelen? Heel veel sterkte.

Hier gaat het ook goed. Inmiddels is alles wat tot rust gekomen en ontwikkeld ons zoontje (ik wil nog steeds de naam niet zeggen. Eerste letter is B.) zich goed. Qua gewicht zit hij nog onder de curve van zijn uitgerekende datum maar qua lengte gaat het beter en zit hij in de curve. qua grove motoriek hobbelt hij er een beetje achteraan. Met de fijne motoriek en het babbelen etc gaat het wat sneller.

Eten gaat steeds beter. Hij is gek op fruit. Verder wil hij geen eten met stukjes (gaat hij van kokhalzen). Maar wel sinds een aantal dagen een paar stukjes brood (daarvoor stikte hij er bijna in).

Hoe gaat het met jullie kindjes qua zelf (blijven) zitten, kruipen etc. Hier alleen omrollen en zitten met wat ondersteuning. Maar het kan ineens snel gaan natuurlijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden