Ga naar inhoud

Brusje 2013!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Melis, ieder leeftijdsverschil heeft zijn voor en nadelen.

Of dit nu 2, 3 of 4 jaar is.

Zelf zou ik het niet erg vinden nu zwanger te zijn van een Brusje voor I.

Maar helaas tot en met heden nog niet gelukt, het EMC heeft ook een wachttijd van een jaar.

Waardoor je kindje toch bijna 2 is voordat je weer aan de beurt bent en je een terugplaatsing krijg, dan moet het natuurlijk ook maar gelijk de 1e keer weer lukken.

Zelf lijkt me dit een zware tijd, maar om te wachten totdat ze uit de luiers zijn, lijkt mij ook niet ideaal, gezien mijn eigen leeftijd.

Het wel leuker voor de kinderen als er niet een te groot leeftijdsverschil tussen zit, waardoor ze ook met elkaar kunnen spelen.

Melis succes met het opstarten van je terugplaatsing, ik denk dat je gewoon naar het zkh moet en dan komt het wel goed met jullie.

• Reacties 152
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Leuk onderwerp! en wat leuk dat jullie aan een broer/zus denken

Ook wij gaan er in 2013 weer voor, ik heb nog 1 cryo en deze wil ik terug laten plaatsen rond maart/april

Ik praat er nu al over ( zullen de homonen wel zijn ) hahaha Manlief wil het allemaal wat rustiger aan doen

Ik zou het ook mooi vinden als er niet te veel leeftijdsverschil in zit, helaas hebben wij het niet voor het zeggen in MmM

o Ja bij ons worden de cryo,s wel los van elkaar ingevroren

Geplaatst

vlinder,een jaarwachtijd bij het emc?? nooit geweten. is dat nieuw?? Bij onze eerste behandeling waren we zo aan de beurt.

Melis, zoooo herkenbaar, ja je hebt een kindje gebaard dus zwanger ben je geweest, maar ik heb het nooit echt kunnen geloven, zelfs de eerste weken moeite gehad om te geloven dat ze zou blijven. Ik hou zielsveel van ons meisje, maar ik heb aan het begin echt het idee gehad dat ze kwam logeren en dat ze ieder moment door haar papa of mama opgehaald zou kunnen worden. Niet dus, ze is gebeleven en het gevoel van houden van is alleen maar groter geworden. En uit logeren gaat ze nog even niet, 1 x bij opa en oma, maar die wonen naast ons, dus kon ik haar een nachtkusje geven en zelf wakker maken.

Gelukkig hebben we de foto's en het negen maanden dagboek nog.

Geplaatst

Lastig hoor, wanneer weer beginnen. Ik kreeg weer de kriebels toen de oudste anderhalf was ongeveer maar ja, er gebeurde niks. Steeds uitgesteld om naar de dokter te gaan want druk met eigen zaak etc.

Achteraf heb ik daar aan de ene kant spijt van, aan de andere kant, nu ik een tweeling heb, helemaal niet. Er zit nu zelfs 8 jaar tussen bij ons, maar ik ben zo blij met mijn grote dochter die heerlijk zelfstandig is en een fijne hulp en speelkameraad voor de kleintjes!

Succes met je beslissing!

Geplaatst

Melis ik snap jouw gevoel helemaal van dat in angst leven al die maanden. Ik heb namelijk ook niet genoten van mijn zwangerschap en dat vind ik nu ontzettend jammer. Ik was met 20 weken thuis met bekkeninstabiliteit en met 35 weken opgenomen met zwangerschapsvergiftiging en al die tijd heb ik dus gewoon thuis op de bank gezeten en in het ziekenhuis. Geen pufclub, niet uitgebreid shoppen voor de kleintjes en 30 kilo aangekomen waardoor ik nauwelijks meer normaal kon bewegen. Dus ik had zo graag een normale zwangerschap gehad en ervan genoten maar helaas...en als ik nu die twee lekkere meiden bekijke dan ben ik alles weer vergeten!

Maaarrrr..wij hebben dus nog 1 cryo en mijn dilemma is dus wat ermee te doen!!

Eigenlijk zijn we compleet maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om de cryo weg te doen, of aan de wetenschap na te laten en mijn man wil het niet doneren.. dus ja..wat nu..gelukkig hoeven we nu nog niets te beslissen maar ja ik ben ook al bijna 37 dus zolang wachten is ook geen optie.

Geplaatst

Leuke topic! ja zoals ik al eerder zei leeftijd verschil is per persoon... Het ligt ook een beetje aan je eigen leeftijd

of je wel nog even kan wachten voor een brusje of niet? en hoe moeilijk het voorgaande traject was.. zijn allemaal dingen die mee spelen..

je moet doen wat goed voelt.. Wij hebben bewust even gewacht en zijn nu super blij met ons zwangerschap :)))))

suc6 allemaal meiden!

Geplaatst

Meezie, met wachttijd bedoel ik dat je niet eerder een terugplaatsing krijgt, dan dat je kleintje een jaar is.

Hierbij mag je nog 9 maanden zwangerschap optellen, dan zijn onze kindjes toch echt bijna 2 voordat een nieuw wondertje wordt geboren.

Ik heb gebeld in juli en toen kreeg ik dit te horen, wel kon ik alvast een afspraak maken met een van de artsen om e.e.a te bespreken.

Grappig dat je schrijft dat je niet kon geloven, dat Maud echt bij jullie kwam wonen.

We zijn toch op een andere manier zwanger geworden en dat blijft je toch bij.

Melis, wij gaan voor een verse poging, hier geen Cryo's.

Van de drie pogingen die ik heb gehad, had ik vijf embryo's, 4 TP, waarvan 1x een Cryo.

Geplaatst

We hebben de knoop doorgehakt en vanmorgen gebeld met het VU.

10 december hebben we een intakegesprek voor de cryo, spannend! Ondanks dat de tp pas zal plaatsvinden zodra mijn zoontje 1 jaar is (februari 2013) ben ik helemaal blij met deze (kleine) stap in de goede richting!!

Geplaatst

Fijn! Het hebben van die eerste afspraak maakt het voor je gevoel 'gewoon' veel concreter. Daarom wil ik ook zo snel mogelijk door, ondanks dat mijn miskraam nog maar net is geweest. Het gevoel dat er wat gebeurd is voor mij echt heel erg nodig.

Geplaatst

Hobbesje, ik ben het helemaal met je eens! Het is zoals je zegt nu concreet en ik heb iets om naar toe te leven, ondanks dat het maar een gesprek is. kan me heel goed voorstellen dat je meteen verder wil gaan na je miskraam. Hoe staat het ziekenhuis er eigenlijk tegenover?

Sas, dank je wel! De tijd vliegt inderdaad en bijkomend voordeel is dat we geen haast hebben. Wanneer gaan jullie voor een brusje?

Weet niet of er meiden zijn die hier blijven 'plakken' om mee te schrijven, maar in dat geval wellicht leuk om een lijstje te maken met wie/wat/waar?

Ik maak wel alvast een opzetje, als jullie het leuk vinden kunnen jullie het aanvullen.

Naam: Melis25

Kind(eren): zoon 18-02-2012

Status MMM: 10 december 2012 intakegesprek cryo

Geplaatst

Succes met jullie nieuwe pogingen.

Hobbesje, altijd een naar bericht een mk, maar je kunt er ook iets positiefs uit halen.

Je bent zwanger geweest, ondanks dat je het niet hebt mogen houden.

Geplaatst

Hoi dames,

Ben je ook welkom in dit topic wanneer je na een paar jaar pauze weer voor een verse poging gaat?

In dat geval sluit ik me namelijk graag bij jullie aan. Of een brusje er volgend jaar al gaat komen, dat is nog maar de vraag, we gaan in ieder geval weer de wielen aan het draaien zetten om met ICSI te kunnen beginnen halverwege volgend jaar.

Onze prinses is nu ruim 2 1/2 jaar oud, en het begint behoorlijk te kriebelen. Door praktische (en financiele) bezwaren hebben we de 'brusje-pogingen' voor ons uit geschoven, maar nu is de wens sterker dan de bezwaren, en is de kogel door de kerk: volgend jaar gaan we er weer voor! Heel concreet is het allemaal dus nog niet, maar de eerste stap is in ieder geval gezet...

Ben eigenlijk heel blij met dit topic want hier kun je, met elkaar, toeleven naar de brusje pogingen...fijn!

Groetjes, Sanne

Geplaatst

Wat goed Melis, spannend hoor! En lekker snel dat je terecht kan voor een gesprek.

Ik zit nog te dubben wanneer we de terugplaatsing willen doen. Ik denk aan maart, maar ik vraag me af of ik zoveel gedud kan hebben..

Geplaatst

@ Flyr, lastig is dat, wij dubben ook enorm over wanneer we het moeten doen. Manlief en ik zitten nl. niet op een lijn wat dat betreft :-S Hoe denkt jouw partner er over?

@ Sannevb, welkom hier en natuurlijk mag je meeschrijven hier, gezellig juist! Mag ik vragen wat jullie praktische/financiele bezwaren waren om nog even te wachten? Bij ons is er ook nog maar weinig, eigenlijk niks, concreet behalve de afspraak voor het intakgesprek.

@ Saba, thanks! Mogen we na 1,5 jaar weer 's op bezoek bij het VU, altijd als ik daar ben moet ik aan je denken!

Geplaatst

Melis, welke termijn heeft je man in gedachten dan? Ik vroeg het net aan mijn vriend en hij gaf aan het vooral heel leuk te vinden om voor een cryo te gaan. Druk wordt het toch en ook hij ziet de voordelen van een klein leeftijdsverschil. Het scheelt wel dat hij al wat ouder is en ook al oudere kinderen heeft met een klein onderling leeftijdsverschil. Hij is niet zo snel gek te krijgen door kinderdrukte :-)

Geplaatst

Weet niet of er meiden zijn die hier blijven 'plakken' om mee te schrijven, maar in dat geval wellicht leuk om een lijstje te maken met wie/wat/waar?

Ik maak wel alvast een opzetje, als jullie het leuk vinden kunnen jullie het aanvullen.

Goed idee Melis!

Ik doe mee:

Naam: Hobbesje

Kind(eren): zoon 14-11-2006 en zoon 02-11-2010

Status MMM: 14 december 2012 evaluatie/intakegesprek cryo

Geplaatst

Melis: geen idee hoe het ziekenhuis er tegenover staat. De verpleegkundige heeft overlegd of het nodig was om weer op gesprek te komen of dat we zo verder mochten. Maar gezien mijn duur van de zwangerschap voor de miskraam moeten we toch eerst op gesprek. Dat vind ik ook wel prettig: kunnen ze meteen ook kijken of alles er goed uitziet en dan kunnen we bloed laten prikken zodat we weer op de wachtlijst kunnen voor evt. een nieuwe ICSI.

Sannevb: leuk dat je meekletst!

Geplaatst

Spannend Melis, dat er een afspraak staat! Kogel is dus door de kerk. Leuk!

Ik blijf ook hier hoor :) Gezellig om te praten over brusje pogingen.

Ik had van de week met het ziekenhuis gebeld, want had nog niks van ze gehoord. We staan wel voor een gereserveerde plek voor januari, maar we waren nog niet gepland. Had wel al zo moeten zijn, maar het liep er allemaal niet goed. Dus ik hoor vanzelf wanneer ik precies kan starten. Het mocht ook in overleg, maar aangezien we toch niet echt wat bijzonders hebben de komende tijd, maakt het me niet uit, valt toch niet te plannen zo'n behandeling.

Ik ben al doorlopend aan de pil (met af en toe en stopweek), dus zal vanuit de pil gaan starten. Hoe precies weet ik nog niet.

Vind het wel spannend!

Verder heeft mijn man het zwaar met mijn dochter, die echt heel erg naar mij toetrekt, vindt ie niet leuk.

Gelukkig staat ie nog steeds wel achter het besluit voor een tweede.

Sanne, leuk dat je meeschrijft. We zitten een beetje in hetzelfde schuitje, brusje is een tijd niet aan de orde geweest, onze dochter is nu bijna 2,5. Ik heb nu wel weer veel baby kriebels.

Naam: SJSL (Annelies)

Kind(eren): dochter 23-07-2010 (uit 2e IVF)

Status MMM: januari 2013 start IVF voor brusje (precieze datum nog onbekend)

Geplaatst

Bedankt voor jullie hartelijke welkom. Heb jaren geleden ook heel actief meegeschreven toen we net in de MMM gingen, en heb daar altijd enorm veel steun aan gehad. Blijf het een prachtig forum vinden hier!

@ Sannevb, welkom hier en natuurlijk mag je meeschrijven hier, gezellig juist! Mag ik vragen wat jullie praktische/financiele bezwaren waren om nog even te wachten?

Natuurlijk mag je dat. Praktisch: 2 kindjes in de luiers lijkt me heel pittig. Financieel: helaas is mijn man tot 3x toe de dupe geworden van de crisis. Gelukkig nu weer stabiel in zijn baan!

@SJSL, voor jullie ook spannend dus! Leuk dat onze dochters ongeveer even oud zijn.

@Hobbesje, wat naar dat je een mk hebt gehad...kan me voorstellen dat je nu zo snel mogelijk door wilt. En idd, het hebben van een afspraak maakt het meteen weer veel echter.

@Melis25, lijkt me idd heerlijk om al zo concreet te weten wanneer je weer gaat beginnen, dat geeft waarschijnlijk heel veel rust.

Ik mag ook op het lijstje al zijn er bij ons nog geen afspraken gepland...ik hoop dat daar snel verandering in komt. Gek genoeg maakt het uitspreken van de wens voor een brusje meteen een soort onrust in me los. Het liefst zou ik gisteren al begonnen zijn, maar we moeten nog even geduld hebben...We hadden bij de laatste ICSI geen cryo's, ondanks veel eitjes/bevruchtingen, dus we gaan weer helemaal op nul beginnen met een verse poging.

Naam: Sanne

Kind(eren): dochter 01-03-2010 (spontaan na 4,5 jaar wachten/MMM)

Status: Januari 2013 eerste stap weer zetten voor een brusje

Geplaatst

Heel veel suc6 meiden hoop op veel brusjes in 2013! ons brusje kom in feb 2012 :) zo happy en zo gezegend zijn

wij dat we dit nog een keer mogen mee maken...

Geplaatst

Naam: SJSL (Annelies)

Kind(eren): dochter 23-07-2010 (uit 2e IVF)

Status MMM: januari 2013 start IVF voor brusje (precieze datum nog onbekend)

Naam: Sanne

Kind(eren): dochter 01-03-2010 (spontaan na 4,5 jaar wachten/MMM)

Status: Januari 2013 eerste stap weer zetten voor een brusje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden