Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Wat gezellig zo'n wachtbank-forum. Prima om mij op dat lijstje te zetten Armanda, overzichtelijk zo. Mijn terugplaatsing was op 23 nov. Op 7 dec kan ik een thuistest doen, waarschijnlijk doen we het wel iets eerder. Ik ben redelijk rustig, je hebt toch afleiding met een kleintje die rondloopt (kruipt!). MAar het is toch ook heel spannend allemaal.

Gebruiken jullie ook Utrogestan? Ik moet ook progynova slikken, dat is volgens mij niet heel gebruikelijk.

Leuk om jullie hier te volgen.

Groetjes, Maia

• Reacties 559
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het wordt al een gezellig druk bankje hier. Leuk.

@ suzie fijn dat je deze week een beetje afleiding hebt van het werk. Scheelt toch wel voor het soms zo overheersende wachtgevoel

@ armanda alvast veel sterkte met de punctie morgen. Op naar een aantal prachtige eicellen

@ maia welkom op dit bankje. Spannend de wachtweken voor jou. Kan me voorstellen dat je wat afleiding hebt door de kleine die rondkruipt.

Na de punctie wordt het bij inderdaad utrogestan

@ lisa1805 jij ook welkom hier. Jij hebt al een punctie gehad dus. Gelukkig dat het deze keer wel zo ver kwam. Spannned morgen tp! Gewoon vragen naar de kwaliteit van eitjes, zaad en embry's. Zullen ze zelf misschien nietvzo snel over beginnen.

@ akara heerlijk een half dagje verlof morgen. Goed op jezelf passen in dit traject is belangrijk.

@megan80 welkom. Wat fijn dat jullie zoveel cryo's hebben. Hopelijk is het nu meteen raak natuurlijk. Het novemberbankje is inderdaad heel succesvol. Was vast compensatie van het oktoberbankje, want dat viel wat tegen. Daar viel ik zelf ook af.

Ik ben nu een week aan het stimuleren. Vrijdag de 2e follikel meting. Mijn buik begint alweer een behoorlijk bolletje te worden, dus dat lijkt me een goed teken. Verder wel wat vermoeider. En volgens mij man veel chagarijniger dan de vorige keer hahahah

Fijne avond meiden

Geplaatst

FM/echo

30 nov: Pinklady (2e fm)

Punctie

26 nov: Lisa

3-5 dec: Pink lady

28 nov: Armanda

Terugplaatsing

23 november: Maia (2 cryo's)

22 november: Akara

23 november: Suzie

28 november: Lisa

1 december: Armanda

Testen!!

6 december: Akara (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Suzie (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Maia (thuistest)

12 december: Lisa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Armanda (thuistest)

Geplaatst

@maia, zo ongewoon is progynova niet hoor. Voor mij toch niet. Telkens ik een cryo tp had moest ik vanaf d1 van mijn menstruatie beginnen met 2 pilletjes progynova te nemen. En hiermee doorgaan tot de bloedtest terugkwam. Bij pos resultaat moest ik ze normaal nog verder nemen. Ik weet niet tot hoelang precies, ben jammergenoeg nooit zover gekomen...

@armanda, ik ben aan het duimen dat je morgen een mooi resultaat hebt van de pu! Hopelijk valt het allemaal mee en heb je er niet teveel last van. Laat je maar lekker verwennen door je mannetje nadien ;-)

@lisa, mijn duimen zijn ook voor jou aan het draaien dat je morgen een toppertje teruggeplaatst krijgt!! (en nog verschillende mooie cryo's hebt voor een brusje later ;-)

en om ons allemaal geluk te brengen: :wav:

Geplaatst

Over de innesteling: een tijdjegeleden had iemand hier op het forum een link gepost waarin een schema stond. Heb het toen even opgeschreven: Voor een dag 3 embryo (uitgaande van

6-8 cellen geloof ik) en TP is op dag 0

WD1: morula

WD2: blastocyst

WD3: blastocyst barst uit schil

WD4: begin innesteling

WD5: innesteling

WD6: innesteling

WD7: innesteling compleet

WD8: HCG in bloed

WD9: foetale ontwikkeling

WD10: foetale ontwikkeling

WD11: genoeg HCG voor urinetest

Geplaatst

@Lisa, hoe is je tp geweest? Hopelijk heb je wat meer info gekregen.

@Armanda, hoe is je pu geweest? Niet teveel last hoop'k?

@Suzie, Hoe gaat het met jou? Voel je al iets? weet jij al wanneer ge gaat testen of ga ge wachten tot je bloedtest op 7 dec?

Geplaatst

Hoi meiden, ik heb vanochtend de terugplaatsing gehad. Ik heb goed en slecht nieuws. Het goede is dat ik een terugplaatsing heb gehad van een embryo. Het slechte is dat de eicellen in eerste instantie niet rijp genoeg waren. Toen hebben ze die eicellen een middag laten liggen in het lab en zijn er nog twee doorgerijpt. Daar is godzijdank nog 1 embryo uitgekomen. Dus deze peanut moet nu heel hard z'n best doen om in te nestelen. Over wat als het niet gelukt is denk ik maar even niet na. De arts had hier ook niet direct een idee over. Aangezien we al een aangepast schema hadden, worden onze kansen wel steeds kleiner. Volgens de dokter zijn we door het oog vd naald gekropen. Dus heel hard duimen komende weken. Hoe gaat het met jullie? Hadden jullie trouwens ook na de tp dat je een beetje voorzichtig werd met alles, naar het toilet gaan enz. Ik weet dat dit niks uitmaakt, maar het gebeurde wel. Raar hè!

Wij zitten nu in Limburg, omdat mijn man z'n opa op sterven ligt. Dat bericht kregen we gisteren ook nog bij. Dus het gaat allemaal weer heerlijk.

Groetjes

Geplaatst

Lisa, goed dat je een tp gehad hebt. Het heeft zo te lezen idd aan een zijden draadje gehangen. Jammer dat er niet meer bevruchte eicellen waren maar je hebt maar 1tje nodig!! icon_thumright.gif

Jammer om te horen van de grootvader van je man. Heel veel sterkte in elk geval!

Ik was ook heel voorzichtig net na de tp. Je doet dit automatisch, geen extra "risico's" nemen. We doen dit onbewust allemaal denk'k.

Geplaatst

Lisa wat spannend zeg! Tjonge. Kan me voorstellen dat je blij bent dat de tp door is gegaan en dat je de behandeling en punctie niet voor niets hebt gehad in ieder geval!

Hopen op een goede innesteling!

Ja ook ik ging meestal voorzichtig doen. In ieder geval niet sporten enzo. Terwijl dat nergens op slaat hoor! Maar toch ;-)

Ik ga vanaf morgen wel weer wandelen. Je weet toch. Die baarmoederdoorbloedingswandeling. Hahaha.

Akara heb je vrij vandaag? Of in ieder geval een deel ervan, toch?

Hoe voel je je nu? Wat minder emo? Ben je lekker aan het chillen en ontspannen?

Ik heb vanochtend dus de punctie gehad. Meiden, serieus, het ging echt heel goed! Veel minder pijn dan verwacht (thanks to de dunnere naald!).

En... de score is veel hoger dan verwacht! Ze hebben 8 eitjes gevonden! Heb er nog nooit zoveel aan een punctie over gehouden.

Nu zal er toch zeker wel een tp zijn zaterdag, dat moet toch wel?! En misschien... heeeeel misschien... ook 's een keer wat voor in de vriezer?

Bij ons is er nog noooooit wat ingevroren. Dit was mijn 5e punctie (maar 6e behandeling).

Ben dus heel blij en tevreden hiermee. Ben benieuwd of er voldoende toppertje(s) tussen zitten na de bevruchting.

Mijn man is vrij dus heeft lekkere broodjes gekocht. Ik lig met een dekentje Greys Anatomy te kijken op de bank.

Mijn dochtertje is vandaag en morgen bij de gastouder, ik mag haar 2 dagen niet tillen. Heb namelijk hier en daar wat littekenweefsel door al die puncties, moet echt rustig aan doen.

Anyway, so far so good!

Ik moet zaterdagochtend, de dag van de tp (hoop ik), beginnen met de flamoessnoepjes (hahahaaa, ranzig woord, maar ja het is hoe dan ook ranzig he ;-D). Die utrogestanbollen hoeven dus niet per vandaag (punctiedag) maar vanaf tp dag. Da's nieuw bij MCK. Nou prima dan.

Hoe gaat het stimuleren trouwens PinkLady? Gaat het je goed af?

Geplaatst

Hoi dames,

Ik wil me hier graag aanmelden. Na een lange wachtperiode kan ik weer komen aanschuiven. Ik ben vorige week ongesteld geworden en mag zaterdag voor de BMS meting voor een cryo terugplaatsing. Volgens mij ken ik nog niemand hier op het bankje, maar hopelijk leren we elkaar snel kennen en hebben we snel een positief resultaat!

Lieve groetjes Ancoliene

Geplaatst

@armanda Dat klinkt als een hele goede tp. Ik ga voor je duimen! Ik geloof dat ze de utrogestanbollen in ieder ziekenhuis weer anders gebruiken. Ik heb ze sowieso niet moeten gebruiken, omdat ze bij ons gebruik hebben gemaakt van mijn eigen cyclus. Idd een mooi woord ervoor: flamoessnoepjes 😉. Laat je nu maar goed verwennen door je man. Dat heb je absoluut verdiend.

Hoe was je dag, Akara? Hopelijk toch een beetje kunnen genieten van je vrije dag. Fijn om te horen dat jullie ook voorzichtig gaan doen, terwijl dat niet nodig is. Voel ik me toch een beetje minder raar.

Geplaatst

@lisa wat spannend zeg die tp. Inderdaad door het oog vd naald. Maar wat fijn dat je nu wel een emmy aan boord hebt. En zoals Akara ook zegt je hebt er maar eentje nodig. Wat betreft voorzichtig doen na een tp; ik probeer me daar niks van aan te trekken, maar doordat ik me toch een beetje anders voel door de hormonen lukt dat toch niet altijd.

Sterkte met de opa van je man.

@ armanda wat een mooie opbrengst van de punctie! Kan me voorstellen dat je daar blij mee bent. Ik hoop voor jullie dat er naast een tp ook wat voor in de vriezer overblijft. Nu even rustig bijkomen

@ ancoliene welkom hier. Wat verdrietig van je miskramen. Heftig. Ik hoop van harte dat het met deze cryo gaat lukken.

Hier geen echte bijzonderheden. Ben inmiddels wel heel benieuwd of de follikels goed groeien en hoeveel er echt mee gaan doen voor de punctie. Vrijdagochtend weet ik meer.

Geplaatst

Welkom Ancoliene! Het moet niet eenvoudig geweest zijn om al zoveel mk te hebben gehad. Zeker omdat ze de oorzaak niet vinden. Hoever was je?

Hoop echt dat er deze keer een dikke vette plus mag komen voor jou en dat je 8 à 9 maanden later een mooi wondertje mag vasthouden!

@Armanda. Wat een super nieuws! Meer eicellen dan gehoopt en met veel minder pijn, als dit al geen succes is weet ik het ook niet meer ;-) Op naar een tp op zaterdag en nog een mooiere afsluiter met een zwangerschap en een prachtig brusje!

Ik had idd vandaag een half dagje verlof. Ik had echter loketdienst van 11u30 tot 13u dus tegen dat alles opgeruimd was en ik thuis was was het toch terug 13u45. Heb daarna lekker in de zetel gelegen en naar het einde van een film gekeken. Dan een kleine wandeling gaan maken naar een boekhandel (met in m'n achterhoofd de baarmoederdoorbloedingswandeling van jou ;-)

Ik ben nogaltijd emo. Vooral omdat ik echt niet meer weet hoe het gaat aflopen. Alle vorige keren had ik een gevoel hoe het ging aflopen. Nu denk ik het ene moment: ja, het zou wel eens positief kunnen zijn en het andere moment (als ik net terug steekjes in m'n onderbuik gehad heb) dat het toch wel terug negatief zal zijn.

Ik kan voor iedereen heel positief zijn en iedereen heel veel moed geven maar voor mezelf heb ik het daar heel moeilijk mee...

Geplaatst

* breek in* ancolien, ik wil je even heel veel succes wensen deze ronde!! Wij hebben op een eerder wachtbankje samen gezeten. Ik hoop echt dat het dit keer goedkomt. Dikke knuffel.

Liefs

* breek uit*

Geplaatst

Hallo,

Ancoliene, welkom, hopelijk voor jou beter nieuws deze keer. Heb je nog wel vertrouwen in je lichaam na zoveel teleurstellingen? Hopelijk wel.

Lisa, wat een rare en spannende periode ivm je ''schoon''opa en net de punctie gehad. Blijf vertrouwen houden in die teruggeplaatste emmy!

Armanda, fijn dat de punctie erop zit en meeviel, en natuurlijk een mooie opbrengt, super. Nu op naar goede bevruchtingen.

Akara, ik snap je gevoel heel goed. Goed dat je het voor jezelf toegeeft, is volgens mij belangrijk om te voelen wat je voelt en er niet voor weg te lopen. Het is gewoon ook een onzekere, spannende tijd vol emoties.

Hier gaat het wel. Soms ben ik rustig en zie ik het allemaal wel. Een moment later wordt ik weer GEK van alles wat ik voel en weet ik zeker dat ik zwanger ben. Even later weet ik zeker dat het van de medicijnen komt wat ik voel. Pfffff, gekmakend. En ik speur veel op internet omdat mijn dochter nog veel slaapt overdag en van de internet-speuren word je ook niet vrolijker. Want eigenlijk zoek ik dan een site waar staat: gefeliciteerd, je bent zwanger!

Kortom, het wachtbankje zit niet altijd even lekker, om het zo maar te zeggen...

Groetjes en fijne avond, Maia

Geplaatst

Ik versta je volledig Maia. Voel me net zo. Het ene moment zeker dat ik zwanger ben en het andere moment juist zeker dat deze poging op niets zal uitdraaien.

Van al dat internetloeren word ik meestal nog zenuwachtiger. Want jammergenoeg lees je op internet alleen maar verhalen die negatief aflopen.

Ik voel me dan wel weer goed op een wachtbankje. Vind dat de ww dan toch iets sneller gaan. Een ik vind het wel een goed gevoel om te kunnen 'overleggen' met mensen die op hetzelfde ogenblik hetzelfde als mij aan het meemaken zijn. Alles klinkt altijd zo herkenbaar...

Geplaatst

Hoi Sometimes en Roxanne, wat lief van jullie dankjewel! Hoe gaat het met jullie? Heb even een tijdje afstand gehouden van dit forum tijdens alle onderzoeken dus jullie niet helemaal gevolgd, maar de banners zien er goed uit dames! Ik hoop me snel bij jullie aan te mogen sluiten!

Pinklady, Akara en Maia, bedankt voor jullie gelukwensen! Helaas zal het duren tot ik ons kleine wonder in mijn armen heb voordat ik ooit weer vertrouwen in mijn eigen lichaam zal hebben. Desondanks ga ik er helemaal voor! We houden goede moed en hopelijk zomaar opeens komt het helemaal goed... ...Vooralsnog had ik meestal op CD11 een goed BMS, dus ik verwacht eigenlijk volgende week al een terugplaatsing, maar ik wacht de zaterdag gewoon af, na al onze ervaringen weet ik dat een positieve test ook niks zegt. Maar nu we door een dokter bevestigd hebben gekregen dat onze chromosomen een goede match zijn, dan ik lichamelijk geen ernstige afwijkingen heb en dat de kans dat een volgende zwangerschap goed gaat zo'n 90 procent is, durf ik weer te hopen!

Ik ga jullie leren kennen en hopelijk wordt december een groen bankje!

Liefs Ancoliene

Geplaatst

@lisa tjee wat een verhaal zeg die punctie zo! Maar fijn dat het wel tot een tp is gekomen! Ik hoop voor je dat hij blijft plakken! En dan ook nog het verhaal met je schoonopa er bij, pfff heftig hoor!

@armanda Mooie score hoor! NU maar duimen voor veel bevruchtingen!

@ancoliene welkom, jij hebt ook al een heel verhaal zeg pfff... ik hoop dat het goed gaat deze maand!

@akara & maia, worden jullie al gek?? Ik ben erg blij dat ik lekker veel te doen heb maar toch... bij elk krampje of dingetje denk je meteen dat het wat is!

Hebben jullie al besloten wanneer jullie gaan testen? Ik denk dat ik mocht er nog geen ongi zijn, woensdagochtend alvast ga testen.

Moet woensdag en donderdag nog werken bij mijn baas en heb niet zo'n zin om daar te zitten en ineens ongi te worden.... Dan kan ik het maar beter gewoon weten voor die tijd....

Nou dames, ik ga lekker mijn bed in (ben zo moe van die stomme bollen) slaap lekker allemaal en een dikke knuffel!

Geplaatst

Hoi meiden, dank jullie voor je gelukwensen. Ik merk, net als maia en Akara, dat ik het wel prettig vind om contact te hebben met mensen die ongeveer in dezelfde periode zitten. En tja, die website met 'gefeliciteerd, je bent zwanger' zoeken we allemaal wel. Maar wel heel mooi verwoord. Internet kan je echt gek maken af en toe.

Ancoliene, ik ga ook voor jou duimen. Je hebt inderdaad al zoveel meegemaakt. Dat je nu wel zwanger moet worden. Sterkte, maar dat komt goed. Als ik je verhaal nu zo hoor, mag je er dus vertrouwen in hebben.

Ik ga ook lekker slapen. Was een heftige dag!

Geplaatst

@suzie, ben er ook helemaal gek van aan het worden. het ene moment voelt het zo aan en het ander moment weer helemaal anders...

Ik heb besloten dat ik zaterdagochtend een test ga doen. Ik werk zaterdag wel in de voormiddag maar dat is het enige ogenblik dat m'n man en ik enigsinds 'samen' thuis zijn 's ochtends dat het niet heel hectisch word omdat steven of ik dringend op het werk moeten zijn. Ik kan echt niet langer wachten. als ik kon teste ik nu op dit ogenblik maa dat durf ik helemaal niet. Heb zoveel schrik voor terug een negatieve test te hebben...

Ik kruip ook maar terug lekker onder de wol. Ben doodop.

Geplaatst

Dag dames, ik ga aansluiten. Als vrijdag een eskimootje goed ontdooit hebben wij voor de eerste keer een cryo tp, nadat twee verse pogingen helaas uitdraaiden op twee miskramen... 3x is scheepsrecht zeggen ze toch?

Geplaatst

Oh meiden, ik kan het me nog zo goed voorstellen, die onzekerheid, dat heen en weer gesleur door je gevoel dat je wel of niet zwanger denkt te zijn! Ik weet nog precies hoe dat is.

Nog even volhouden meiden!

Akara jij gaat morgen al testen! Wel vroeg hoor, maar ik ben heel benieuwd!!

Hilly, welkom hoor! Ik zet je even op het lijstje Hilly.

Iedereen mag/kan zelf het lijstje bijhouden/wijzigen/aanvullen hoor, feel free!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden