Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
FF ego berichtje, Ik ben dus deze namiddag op controle geweest omdat ik vreesde voor een overstimulatie. Mijn rechter eierstok is 6cm op 6cm en mijn linker 9cm op 6cm. Ik heb ook behoorlijk wat vocht in m'n buik zitten. Maar mijn bloedwaardes zijn nog binnen de grenzen. Moet extra drinken en mij rustig houden.

Maar: mijn hcg waarde is ook gemeten en die is 398!!! Heerlijk lekker zwanger dus! Ben echt zeer zeer gelukkig en opgelucht dat het nu echt is!

Ga nu ff bekomen van dit bericht (ben alleen thuis, m'n man is uit werken) en dan probeer ik op iedereen nog te reageren.

Joehoe Akara GEFELICITEERD!!!! Tijd voor een feestje, wat goed zeg! Ik hoop snel te volgen!

• Reacties 559
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Kijk goed nieuws!!

Nu voor echt dan proficiat Akara

@dromenvaneenwonder: blijf positief! Of probeer t, weet t is makkelijker gezegd dan gedaan.

En kan het zelf ook nietzo goed.....

Bedankt Brenn, ik doe mijn best. De voorgaande keren was ik altijd zo de eerste vijf dagen positief en hoe dichter bij de testdatum hoe zenuwachtiger... Ik hoop deze keer te kunnen blijven ontspannen. Even niet zoveel afspraken, lekker vaak een lange warme douche en op tijd mijn bed in. Die utroballen maken me hartstikke moe dus slapen kan ik wel!

Truste allemaal!

Geplaatst

FM/echo/BMS

6 dec: Okaasan 2e fm

Punctie

23 nov: Brenn

26 nov: Lisa

28 nov: Armanda

3 dec: Pink lady

Terugplaatsing

22 november: Akara

23 november: Maia (2 cryo's)

23 november: Suzie

26 november: Brenn (2)

28 november: Lisa

30 nov: Hilly (1 cryo)

1 december: Armanda

5 december: Ancoliene

Testen!!

6 december: Akara (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Suzie (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Maia (thuistest)

11 december: Brenn (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Lisa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Armanda (thuistest)

14 december: Roosje77

15 december: Ancoliene

Geplaatst

@Lisa dit is zo herkenbaar, dit wel/niet iets voelen. Is idd om gek van te worden. Doe het gewoon nog rustig aan en maak jezelf niet gek. Ik weet het, het klinkt gemakkelijk maar dat is het niet. Bij mij hielp het wel om van dag tot dag te leven en niet te ver vooruit te kijken. Ik had zoiets van: ik sta op, ga naar m'n werk, kom terug thuis van m'n werk, doe beetje m'n huishouden, lig op de bank en kruip lekker in m'n bedje. Natuurlijk dat mijn gedachten heel veel afdwaalden maar dat kan je toch niet tegenhouden. Nog veel sterkte met wachten!

@dromenvaneenwonder goed dat je je emmy aan boord hebt. Nu lekker niksen op de bank en genieten! Wat naar dat je baas zo reageerde. Wat voor een k***e reactie is dit nu? Wie kiest er in godsnaam voor een mk? Er zit meer dan een steekje los denk'k bij die persoon hoor!!

@pinklady veel succes morgen met je tp! Mijn duimen draaien voor jou! Leuk dat de verloskundige zo begaan is. Moet echt een aangenaam gevoel zijn.

Nog ff over mezelf, van de 5 emmy's die overbleven is er maar 1 ingevrozen kunnen worden. Er is wel 90 tot 95% kans op een goede ontdooiing en 30% kans op een zwangerschap na tp.

Geplaatst

@dromenvaneenwonder wat heerlijk dat je nu een emmy aan boord hebt. En wat een idiote reactie van je baas zeg. Niet te geloven!

@akara wat fijn dat je hcg waarde goed is. Gefeliciteerd. Een voorzichtig groen is wel op zn plaats. Nu goed rust nemen!

Geplaatst

@Sometimes: bedankt voor je lieve bericht! Hoe is het met jou? Je banner ziet er goed uit!

@Okaasan: Succes vandaag! Ik hoop dat alles goed gaat en dat je een topscore hebt!

@Maia: Balen zeg, heel veel sterkte!

@Pinklady: Heel veel succes vandaag! We lopen dan bijna gelijk, spannend hoor!

@Akara: Wat heerlijk zeg! Ga lekker genieten! SUPERGEFELICITEERD!!!

@iedereen die zo lief heeft gereageerd op dat berichtje over mijn werkgever: Wat haar betreft houd ik me op de vlakte, ze heeft geen flauw idee hoe gevoelloos ze soms is. Dat zegt denk ik meer over haar dan over mij. Ik hoop dat ik haar over een week of tien een zwangerschap in haar gezicht kan melden! En dan wel zo dat ze geen enkele hinder heeft ondervonden in mijn werksituatie.

Verder iedereeen een goede dag vandaag! Ik ga vandaag weer werken, nadat ik dat gisteren niet heb gedaan. Ik vind het heel spannend want ik werk in het speciaal onderwijs en daar kunnen soms explosieve situaties voordoen, ik ben nu extra voorzichtig met alles. O ik hoop zo dat alles goed zit!!!

Fijne dag allemaal vandaag! Liefs Ancoliene

Geplaatst

@okaasan veel succes met de bms meting vandaag! Hopelijk gaan er nog meer meedoen en krijg je een datum voor de pu!

@pinklady mijn duimen zijn aan het draaien voor je dat je strakt een toppertje(s) teruggeplaatst krijgt!!

Zo, ik ga mijn dochter wakker gaan maken zodat ik op tijd kan vertrekken naar de onthaalmoeder en naar m'n werk. Het heeft hier gesneeuwd dus dat word extra opletten...

Geplaatst

Akara, van harte! Hier wd6. De misselijkheid wordt wat meer. Ik heb een cryo tp en spoot op 24/11 ovitrelle. Ik ga er dus vanuit dat mijn eisprong op 26/11 is geweest. Dat betekent dat ik vanaf as maandag ongesteld zou kunnen worden. Nog een week voor ik uit de zorgen ben dus ;)

Geplaatst

@Lisa: nog maar 6 dagen dan is het al 12-12. Da's minder dan een week. Dat gaat je lukken!

@Dromenvan: Wat een baas zeg. Misschien is hij lid van de zelfde club als mijn baas: De Club van Horken. Nondeju zeg, wat een onzin kraamt die uit. En ook al weer je dat zelf ook wel, het doet toch veel pijn. Hoop dat je er, zoals je schrijft, een beetje boven kan blijven staan.

Is je TP goed gegaan? Naar hè als je cryp niet goed ontdooit. Bij ons de laatste keer ook eentje van de drie die het niet deed. Ik vond het echt zo zonde, en dat terwijl ik (ik zou niet weten waarom) niet echt veel vertrouwen in de cryo's heb. En toch vond ik het echt heel erg. Dus drie, is helemaal naar. Mooi zo'n echo-plaatje van de TP. Bij ons zkh is de TP zonder echo.

@Pinklady: Dat zijn wel erg veel emmies! Ongelooflijk, maar wat je zegt, ze moeten ook nog de vriezer in kunnen. Weet je daar inmiddels al meer over? Of hoor je dat pas later? Hoe laat is je TP vanmiddag?

@Akara: Rustig aan doen en veel drinken. Veel succes daarmee. En je HCG waarde is wel heel erg mooi geloof ik. GEfeliciteerd. Oh, en je hebt jezelf groen gemaakt. Dat staat wel heel mooi!

Geen zorgen maken over die ene cryo, want die heb je voorlopig het eerste komende anderhalf jaar helemaal niet nodig!

@Hilly: Spannend, weer iemand erbij op het wachtbankje.

@Brenn: ga je eerder thuis een test doen, of wacht je op de zkh-bloedtest? NOg maar een paar dagen.

Hier ook heel veel sneeuw, dus in plaats van 20 minuten deden we er een uur over naar het zkh. Lekker te laat dus, maar goed, dat was de eerste keer in meer dan 200 zkh-bezoeken. Dus dat mocht wel vond ik.

Het beeld was redelijk hetzelfde als gisteren, alleen allemaal wat groter. Vandaag kwam ze alleen tot 9 follikels, dus gisteren was er een nepperd bij of vandaag eentje gemist. Grootste follikel van al 19, maar er waren er een aantal nog echt te klein en ze hoopte dat die nog mee zouden gaan doen. Dus de punctie is in elk geval niet zaterdag, maar zondag of maandag. Daar wordt ik over gebeld vanmiddag.

Geplaatst

FM/echo/BMS

Punctie

23 nov: Brenn

26 nov: Lisa

28 nov: Armanda

3 dec: Pink lady

9/10 dec: Okaasan

Terugplaatsing

22 nov: Akara

23 nov: Maia (2 cryo's)

23 nov: Suzie

26 nov: Brenn (2)

28 nov: Lisa

1 dec: Armanda

5 dec: Ancoliene

12/13 dec: Okaasan

Testen!!

26 december: Okaasan (thuistest)

Geplaatst

Ha meiden!

Ik weet nog niet precies hoe het hier werkt op deze site, maar ik mag me bij jullie aansluiten. Op zaterdag 24 november heb ik de punctie gehad, op dinsdag 27 november de terugplaatsing van 2 8-cellige embryo's. Op 12-12-12 heb ik de bloedtest in het ziekenhuis. Ik leef op dit moment tussen hoop en vrees, vind het ontzettend spannend. Wil jullie veel succes wensen!

Geplaatst

Ja tuurlijk mag je aansluiten, gewoon jezelf in het lijstje zetten en af een toe een berichtje plaatsen. Dat is alles :santahat: Welkom dus hier!

Of, ik zet je gewoon alvast op het lijstje erbij. Net zo makkelijk.

Geplaatst

FM/echo/BMS

Punctie

10 dec: Okaasan

Terugplaatsing

22 nov: Akara

23 nov: Maia (2 cryo's)

23 nov: Suzie

26 nov: Brenn (2)

27 nov: Claudiaaa (2 embryo's)

28 nov: Lisa

1 dec: Armanda

5 dec: Ancoliene

13 dec: Okaasan

Testen!!

12 december: Claudiaaa (bloedtest ziekenhuis)

26 december: Okaasan (thuistest)

Ik heb trouwens ook alle puncties die al geweest zijn weggehaald. Dan Wordt het volgens mij iets overzichtelijker. Als jullie het weer teug willen, dan zal ik het herstellen. TP's heb ik wel laten staan, omdat je dan mooi kunt zien hoeveel embryo's er teruggeplaatst zijn.

Geplaatst

Okaasan, je bent weer in de race. Spannend meid! Gaat het goed? Ik ga duimen voor je draaien. Ook voor alle andere dames uityeraard ;)

Toi toi toi

Geplaatst

Tnx! Hoe gaat het daar met jullie? Ik moet zeggen dat wachtweek 1 me goed af ging, maar nu begint het moeilijk te worden rond dag 9/10. Alle kwaaltjes kunnen duiden op zwangerschap, maar ook op menstruatie. Verschrikkelijk dit. Enige wat anders was dan tijdens ICSI-1 was dat ik nu op dag 5 na TP krampen kreeg, echt alsof ik ongesteld moest worden. Ochtend daarna 2 kleine druppeltjes roze bloed. Maar heel minuscuul. Fijn om hier met jullie al deze kwalen te delen, in mijn omgeving wil iedereen het graag begrijpen maar het is toch moeilijk uit te leggen wat zo'n wachtweken met je doen na een zware behandeling.

Heel veel sterkte met wachten jullie allemaal.

Liefs :) x

Geplaatst

Oh Guusje wat lief van je om te vragen en te duimen na alle ellende die je zelf hebt gehad.

Ja het gaat wel redelijk met mij. De drie cryo's die heel lang moesten wachten vanwege de MTX, heb ik twee TP's van gehad. Eentje ontdooide niet goed. Dus heb deze zomer nog wel iets gedaan. Maar ja, niet zwanger. Stomme cryo's ook. Had er wel veel hoop op, omdat de verse het ook deed. Nou ja, jij weet ook alles van stomme cryo's.

Nu dus weer een hele verse behandeling. Iets minder follikels dan vorige keren, maar dat vind ik geloof ik niet zo erg. Als er dan maar wel mooi veel eicellen uitkomen.

Ik blijf er zo veel bewondering en respect voor hebben; stoppen met de MMM. Ik zou het (op het moment) echt (nog) niet kunnen. Ik hoop dat het jou ook goed gaat.

Geplaatst

Nog één vraagje: wachten jullie tot de bloedtest, of testen jullie thuis? Aangezien mijn bloedtest gepland staat voor 12-12-12, durf ik niet eerder te testen. Vorige keer werd ik 14 dagen na TP pas ongesteld, 1 dag voor de bloedtest. Durf het niet meer aan om thuis te testen, die teleurstelling, het verdriet. Daarom wacht ik en probeer ik van dag tot dag te leven. Benieuwd naar jullie ervaring. Liefs

Geplaatst

Ik volgde je ook bij de cryo's, maar had geen fut om te reageren. Maar balen dat daar geen wondertje bij zat. En nu 10 follikels, niet slecht toch? Oh, ik hoop zo voor jullie dat dit 'm gaat worden! Ik gun het jullie zo!

Met mij gaat het naar omstandigheden wel goed. Het scheelt dat we er op voorbereid waren, het stoppen met de MMM en het definitief kinderloos oud gaan worden samen. We hebben het goed samen, en ik merk dat ik steeds meer plezier in de kleine dingen ga krijgen. Al viond ik deze maand wel moeilijk. Alweer een jaar geleden bijna...

4e week januari kom ik met dit onderwerp in een blad te staan. Heel spannend. Ik zal tzt een topic erover starten, dan kan je kijken ;) Dus hou het maar in de gaten. Dan kan je als je wilt naar de boekhandel :)

Oh Guusje wat lief van je om te vragen en te duimen na alle ellende die je zelf hebt gehad.

Ja het gaat wel redelijk met mij. De drie cryo's die heel lang moesten wachten vanwege de MTX, heb ik twee TP's van gehad. Eentje ontdooide niet goed. Dus heb deze zomer nog wel iets gedaan. Maar ja, niet zwanger. Stomme cryo's ook. Had er wel veel hoop op, omdat de verse het ook deed. Nou ja, jij weet ook alles van stomme cryo's.

Nu dus weer een hele verse behandeling. Iets minder follikels dan vorige keren, maar dat vind ik geloof ik niet zo erg. Als er dan maar wel mooi veel eicellen uitkomen.

Ik blijf er zo veel bewondering en respect voor hebben; stoppen met de MMM. Ik zou het (op het moment) echt (nog) niet kunnen. Ik hoop dat het jou ook goed gaat.

Geplaatst

Hoi Claudiaaa, ik teste altijd bij een verst TP de ochtend zelf voordat ik naar het zkh ging voor een bloedtest, en bij een cryo TP eerder. Maar volg je gevoel, je moet doen waar je je het prettigst bij voelt.

Toi toi toi

Nog één vraagje: wachten jullie tot de bloedtest, of testen jullie thuis? Aangezien mijn bloedtest gepland staat voor 12-12-12, durf ik niet eerder te testen. Vorige keer werd ik 14 dagen na TP pas ongesteld, 1 dag voor de bloedtest. Durf het niet meer aan om thuis te testen, die teleurstelling, het verdriet. Daarom wacht ik en probeer ik van dag tot dag te leven. Benieuwd naar jullie ervaring. Liefs
Geplaatst

@okaasan Dank je wel. Het is idd nog 6 dagen. Ik hoop zo dat ik dat haal.

Even kort een berichtje van mij. Heb vandaag de crematie gehad van de opa van mijn man. Was erg emotioneel. Ik ben nu dus echt doodop. Heb de berichtjes van jullie allemaal gelezen en ga voor jullie duimen. Volgende keer weer een wat uitgebreidere reactie.

Geplaatst

Hoi meiden, het is bij dezen voor mij de grootste k*tdag van 2012. Eerst de crematie en nu ben ik ook vanavond begonnen te vloeien. Helaas dus voor ons. We hebben er heel veel verdriet van, maar gelukkig hebben we wel elkaar en kunnen we het er goed over hebben. Hopelijk gaat het bij de rest wel voorspoedig. Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden