Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 559
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Maaike, gefeliciteerd! Ziet er goed uit!!

Fluimucil schijnt overstimulatie tegen te gaan, vandaar! Het gaat inmiddels gelukkig stuk beter, veel minder last van mn buik. Ben alleen continu bezig met of wat ik doe/eet/drink wel goed is op dit moment... Pff..

Gast mymyselfand1
Geplaatst

Meiden! Wat is het hier stil, is dit een goed of slecht teken?

Geplaatst

Inderdaad stil hier! Net terwijl ik wel wat afleiding kan gebruiken.... Ben jij ook zo bang dat je iets verkeerds doet/eet of drinkt? Ik ben zo bang dat innesteling niet goed gaat! Ben immers in die 3 jaar nog nooit ook maar beetje zwanger geweest, en tot nu toe is alles harstikke goed verlopen (aantal eitjes, bevruchtingen enz). Wacht je tot 2 januari met testen? (sorry, heb je misschien al gezegd, maar ben het nu even kwijt..)

Geplaatst

ff het lijstje terug bovengehaald. Kimky, ik zag dat jij er niet tussenstond tussen dit laatste lijstje. Zet je jezelf erbij? anders moet je even de data opsommen en dan doe ik het wel als je dit liever hebt.

Okaassan, jij had toch positief getest of ben ik volledig verkeerd? Dacht dat je meeschrijf in het augustus topic...

FM/echo/BMS

Punctie

Terugplaatsing

22 nov: Akara (1 emmy)

23 nov: Maia (2 cryo's)

23 nov: Suzie

26 nov: Brenn (2 embryo's)

27 nov: Claudiaaa (2 embryo's)

28 nov: Lisa

30 nov: Hilly (1 cryo)

1 dec: Armanda (1 embryo)

3 dec: Elfje (2 embryo's)

5 dec: Ancoliene

6 dec: Pink Lady (2 embryo's)

13 dec: Okaasan (2 embryo's)

18 dec: My (1 embryo)

21 dec: Shirley (2 embryo's)

24 dec: Kimky

Testen!!

6 december: Akara (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Suzie (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Maia (thuistest)

11 december: Brenn (bloedtest ziekenhuis)

12 december: Claudiaaa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Lisa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Armanda (thuistest)

14 december: Roosje77

15 december: Ancoliene

17 december: Elfje

19/20 december: Pink Lady

26 december: Okaasan (thuistest)

2 januari: My

4 januari: Shirley

Geplaatst

Je kunt er helaas weinig aan doen om de innesteling te bevorderen....alleen maar afwachten en dat is killing, I know!

nog ff geduld meiden.

en Kimky, jij mag 4 januari al testen. Snel hoor, scheelt alweer n paar dagen met mij in ieder geval. Mocht pas n bloedtest 15 dagen na de terugplaatsing.

ga je eerder zelf nog testen?

Geplaatst

Ik heb trouwens voor m'n kerst van m'n man een zwangerschapskookboek gekregen. Vol lekkere dingen die we allemaal mogen eten. Ik vind het soms gewoon zo verwarrend, op de ene site staat dat je dit en dat niet mag eten en op andere sites vind je terug dat het allemaal geen probleem is (vb mozarella, wel of geen probleem??? Denk het niet want is gepasturizeerd en dan mag het toch???)

Vit D helpt blijkaar voor de doorbloeding, dat hebben ze me toch eens wijsgemaakt...

Geplaatst

Oh ja, ik zit nu toch achter computer! Normaal kijk ik hier altijd via telefoon, maar kan nu idd mooi het lijstje aanpassen. Staat iedereen er wel in? Ik zit nog wel een uurtje achter computer, dus kan nog iemand toevoegen indien nodig. Bollientje, ben jij inmiddels begonnen?

Overigens wil ik het wel proberen vol te houden met niet testen tot 4 januari. Na de iui's werd ik steeds op dag 11 na de inseminatie ongesteld, zou dit te vergelijken zijn? Dan zou ik op nieuwjaarsdag kunnen testen.. (weet ik meteen of ik mee kan doen aan borrel! ;-)

FM/echo/BMS

Punctie

Terugplaatsing

24 dec: Kimky (1 verse)

Testen!!

4 januari: Kimky (bloedtest)

Geplaatst

Wat een leuk en nuttig cadeau zeg!

probeer zelf niet al te panisch te zijn om alles wat niet mag. Eet geen rauw vlees of vis. En idd meeste kaas is niet van rauwe melk en mag dus. Zo ook mozzarella volgens mij.

eet ook geen vacuüm verpakte vis.

Verder valt t wel mee geloof ik....

Gast mymyselfand1
Geplaatst

@kimky ik heb gisteren nog pregnyl gespoten en volgens mij is dat op mijn testdag uitgewerkt. dus ik kan gewoon niet eerder testen hoe graag ik dat wel wil doen. Ik ben er deze keer ook meer mee bezig dan de 1e x met wat wel te eten en niet. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Maar deze keer voel ik veeeeel meer en ook andere dingen die ik de vorige x niet zo voelde. Word daar erg onzeker van.

Bedankt voor het ophalen van het lijstje. Hoe voel jij je akaraa?

Zet hem op dames! Op naar een mooi groen bankje!

Gast mymyselfand1
Geplaatst

Zie dat maaike nog niet op het lijstje staat. Weet ik niet uit mijn hoofd op welke dagen ze wat heeft gehad, maar ze kan iig op groen. Groetjes

Geplaatst

Nee hoor was het maar waar. Ik eet Ibrupofen alsof het snoepjes zijn en loop echt leeg. Hartstikke mislukt dus deze poging.

Ik heb inderdaad wel wat geschreven op het augustus topic, maar dat was om Armanda een hart onder de riem te steken.

Hier is het voor nu einde oefening. Derde poging mislukt en voor het eerst geen cryo's.

We gaan waarschijnlijk nog een behandeling in Gent doen, maar daar heb ik vandaag naar toe gemaild met de vraag of we een afspraak kunnen krijgen. Die afspraak is waarschijnlijk niet eerder dan eind februari-begin maart. Nog een hele tijd wachten dus.

En wat ongelooflijk weinig groenen trouwens weer deze maand. Wat een ellende.

Terugplaatsing

Testen!!

Geplaatst

FM/echo/BMS

Punctie

Terugplaatsing

19 dec: Ekiaam

Testen!!

27 december: Eliaam

Gast mymyselfand1
Geplaatst

Tja best weinig groen...daar gaat verandering in komen (beetje positieviteit kan geen kwaad) toch? ;)

Gast mymyselfand1
Geplaatst
:laugh: Ik doe mee!! :laughing9:
goed zo kimky! Zo mag ik het horen! You go girl!
Geplaatst

FM/echo/BMS

Punctie

Terugplaatsing

19 dec: Ekiaam (1 cryo)

Testen!!

29 december: Eliaam (thuistest)

Geplaatst

Vandaag al brief gekregen over onze bevruchte eitjes. We hebben nog 6 embryo's voor vriezer, verdeeld over 4 rietjes! Goede score en heel blij mee. Maar vraag me toch stiekem af waarom die andere 9 niet goed genoeg zijn... Zegt dit iets over die ene die was terug geplaatst?

Geplaatst
Ik mag zeker op groen

Ik zit zowaar met tranen in m'n ogen Maaike! Ik wist wel al dat het prositief was voor jou maar vind het toch zo bijzonder om een positieve test te zien!!

Ikzelf ben heel erg moe. M'n man moet de namiddag shift werken nog tot en met zondag en dus moet ik helemaal alleen voor onze kleine meid zorgen. En ook al is het een meisje, het is soms zo'n wildebras dat het eerder een jongen lijkt. Heb dus echt m'n handen vol aan haar ;-)

Voor de rest voel ik me redelijk. Regelmatig zwaar gevoel in m'n maag. Moet er gewoon op letten om regelmatig kleine beetjes te eten en dan valt het al bij al wel mee.

Ik hoop ook dat er meer groen mag komen op dit bankje!! Ik blijf duimen voor jullie dames!!!

Geplaatst
Vandaag al brief gekregen over onze bevruchte eitjes. We hebben nog 6 embryo's voor vriezer, verdeeld over 4 rietjes! Goede score en heel blij mee. Maar vraag me toch stiekem af waarom die andere 9 niet goed genoeg zijn... Zegt dit iets over die ene die was terug geplaatst?

Denk het niet hoor Kimky. Ik had 6 emmy's waarvan er dus 1tje teruggeplaatst is. Ze hebben er 5 proberen invriezen maar dat is maar met 1tje gelukt. qua percentage dus maar 20% Maar ik ben toch lekker zwanger van deze 'batch' Zeker en vast niet wanhopen!! Dikke knuffel voor jou!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden