Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

JE kunt best behoorlijk veel pijn hebben na de punctie, weet ik uit ervaring. Maar als je het niet vertrouwd moet je zeker het zkh bellen. Goed veel drinken (2-3 liter per dag) voorkomt ook overstimulatie. Ook zegt mijn zkh dat als je meer of weer pijn krijgt, je te veel hebt gedaan. Je moet echt heel rustig aan doen.

De tweede dag na mijn punctie dacht ik weer naar mijn werk te gaan, maar 300 m naar de bushalte lopen en daar 10 minuten wachten op de bus die vertraging had, leverde al weer redelijk veel pijn op, terwijl ik echt nergens last van had die ochtend. Je moet dus echt heel erg rustig aan doen. Met een kruikje op de bank kruipen en je laten vertroetelen. Niet te veel lopen en staan is mijn ervaring (en de tip van het zkh).

Sterkte er mee.

• Reacties 559
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kimky,

wls je twijfelt of pijn blijft houden, gewoon t ziekenhuis bellen!

Ik had zelf n opgeblazen gevoel en spierpijn herken ik ook, is normaal volgens mij.

Had echt wel overstimulatie, maar geen lichamelijke klachten.

Ow Armanda toch, klinkt niet goed......

Geplaatst

@kimky, je kunt behoorlijke napijn hebben na de punctie. Bij hielp het om niet teveel te bewegen en veel liggen om de eierstokken echt rust te geven. En veeeeel drinken. Ik ben beide keren na de punctie een week thuis geweest. Mogelijk dat je tijdens de punctie door een gespannen houding nu ook wat spierpijn in je buik hebt.

Als de pijn echt flink toeneemt zou ik zeker het zkh even bellen. Zeker mocht het in combinatie zijn met gewichtstoename en misselijkheid.

Bedankt voor jullie lieve reacties steeds!! Echt fijn om hier even kort iets te kunnen zeggen dat meteen begrepen wordt zonder dat ik er heel verhaal omheen moet vertellen.

Weten jullie toevallig ook welke pijn normaal is na punctie en wat eventueel zou duiden op overstimulatie? Heb best wel veel pijn sinds gisteravond, maar lijkt wat hoger te zitten dan eierstokken. Voelt beetje als flinke spierpijn. Ben nu maar weer bed ingegaan, liggend is het wat minder gevoelig.

Geplaatst

Ach Armanda, wat ontzettend kl*te! Ik kan je niet geruststellen, maar hoop echt dat het toch goed zit. Wat een onzekerheid. Sterkte meid!

Hier is t goed mis. Ik loop bijna leeg zoveel rood bloed als ik verlies.

Iemand hier nog een positief verhaal bij?

Zal wel niet he :-/

weet zo goed als zeker dat dit een mk is...

Geplaatst

Jemig, Armanda,

Weet niet hoe een miskraam is om mee te maken, maar dat je veel rood bloed aan het verliezen bent klinkt mij niet goed.

Och lieverd toch, wat heb ik met je te doen, afschuwelijk!

Hoop dat iemand reactie zal geven bij wie het toch positief bleef. Sterkte en een dikke knufknuf!

Geplaatst

Ach arme Armanda, ik helaas niet :-( Ik heb het zelf zo 2x meegemaakt, dus ik kan je niks vertellen waar je wat aan hebt, behalve dan dat ik weet hoe vreselijk verdrietig het is :-(

Hier is t goed mis. Ik loop bijna leeg zoveel rood bloed als ik verlies.

Iemand hier nog een positief verhaal bij?

Zal wel niet he :-/

weet zo goed als zeker dat dit een mk is...

Geplaatst

Yes!! Morgen terugplaatsing! We horen morgen pas hoeveel van de 19 eitjes bevrucht zijn, maar er is in ieder geval iets. Best wel opluchting!

Verder gaat het wel, nog best wel last van mn buik (net onder mn ribben), maar denk dat dit spierpijn is. Het is te doen! Ik hou mn gewicht goed in de gaten en drink erg veel. En doe lekker rustig aan!

Xxx

Gast mymyselfand1
Geplaatst

FM/echo/BMS

20 dec: Bollientje (Uitgangsecho)

Punctie

Terugplaatsing

22 nov: Akara

23 nov: Maia (2 cryo's)

23 nov: Suzie

26 nov: Brenn (2 embryo's)

27 nov: Claudiaaa (2 embryo's)

28 nov: Lisa

30 nov: Hilly (1 cryo)

1 dec: Armanda (1 embryo)

3 dec: Elfje (2 embryo's)

5 dec: Ancoliene

6 dec: Pink Lady (2 embryo's)

13 dec: Okaasan (2 embryo's)

17 dec: megan

18 dec: My (1 embryo)

21 dec: Shirley (2 embryo's)

24 dec: Kimky

Testen!!

6 december: Akara (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Suzie (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Maia (thuistest)

11 december: Brenn (bloedtest ziekenhuis)

12 december: Claudiaaa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Lisa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Armanda (thuistest)

14 december: Roosje77

15 december: Ancoliene

17 december: Elfje

19/20 december: Pink Lady

26 december: Okaasan (thuistest)

31 december: Megan

2 januari: My

4 januari: Shirley

Gast mymyselfand1
Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ik heb het lijstje weer naar boven gehaald en bijgewerkt. Shirley en Kimky jullie staan er ook bij.

Kimky suc6 vandaag bij de terugplaatsing. Weet je al hoe laat je mag? En wanneer mag je dan testen?

Hoe is het met de rest van de meiden?

Ik wens iedereen goede dagen toe! :merryxmas:

Liefs My

Geplaatst

Bedankt My

Even een update:

ik had vanochtend een echo in het zhs en mijn bm was helemaal leeg.

het was overduidelijk dat de propjes slijm die ik verloor, het bm slijmvlies was.

moest nog even bloedprikken en mijn hcg was heel erg laag.

dus ik heb idd een vmk gehad.

erg zuur, maar goed, wel fijn dat ik het weet nu net voor kerst.

hoef ik daar ook geen rekening meer mee te houden.

hoop alleen heeeeel erg dat onze eerste en enige cryo ever het overleefd als we 'm ontdooien en dat dat 'm dan wordt...

want ik weet niet of ik het hele icsi verhaal nog een x wil doen... maar dat zien we dan wel weer

nou meiden, hoop dat er nog wat groen op het lijstje komt!

fijne feestdagen iig!

liefs Armanda

Geplaatst

Armanda ik vind het echt zo jammer voor jou! Ik had zo gehoopt dat alles nog goed zou komen!!

Heel veel sterkte nog en probeer zoveel mogelijk van de feestdagen te genieten. Drink maar een lekker glaasje ;-)

Dikke knuffel

Geplaatst

Ik ben weer thuis. Er is een topper terug geplaatst, en nog 15 bevruchtingen over! We horen later hoeveel ingevroren kunnen worden, maar zal er vast meer dan één zijn. Voor nu zijn we erg blij!!! Alleen nog heel veel last van buik.. Maar vond gyn niet raar met aantal aangeprikte follikels. Rustig aan, fluimicil en veel drinken.Ben alleen zo bang dat ik hem uit plas, al weet ik dat dat niet kan.. 4 januari is bloedtest in ziekenhuis. Heb nu al zere duimen!!!! X

Geplaatst

Dat is ook snel Kimky, 4 januari al?! Da's wel heel fijn lijkt me!

Voor nu lekker gezellig een emmy in je buik. Even rustig aan tijdens de feestdagen, lekker chillen op de bank en rustig herstellen.

Geplaatst

Ja hè, vind het zelf ook snel. Maar helemaal niet erg!!! Ik werd na de iui's steeds op dag 11 na inseminatie ongesteld, zou ik dan nu 11 dagen na punctie aan kunnen houden? Het grote wachten is begonnen!!

Geplaatst

Dames kunnen jullie mij helpen?

21-12 test gedaan ivm pregnyl, redelijk duidelijk streepje nog.

22-12 amper nog wat te zien.

23-12 weer iets duidelijker

24-12 niet getest.

25-12 wederom duidelijker, iets donkerder als 21-12.

Zit nu op 12 na pregnyl, 10 na eisprong en 6 na tp morula cryo in natuurlijke cyclus.

Mag ik gaan hopen of?

Gast mymyselfand1
Geplaatst

Hoi maaike, ik vind het knap dat jij al zo vroeg test. Maar ik zou het niet weten eerlijk gezegd. hoef jij verder na de tp geen pregnyl of zo te gebruiken? Ik wel namelijk 3x 1500 eh op wd 3, 6 en 9. dus ik ga niet eerder testen dan aangegeven. Dan zou het bij jou toch zijn uitgewerkt als je verder niks gebruikt? Ach ik weet het ook niet.Mijn eerste wachtweek zit erop! Nu de 2e nog.....vorige x kwam op wd 12 mijn menstruatie door.. Hopen dat het nu uitblijft....

Geplaatst
Hoi maaike, ik vind het knap dat jij al zo vroeg test. Maar ik zou het niet weten eerlijk gezegd. hoef jij verder na de tp geen pregnyl of zo te gebruiken? Ik wel namelijk 3x 1500 eh op wd 3, 6 en 9. dus ik ga niet eerder testen dan aangegeven. Dan zou het bij jou toch zijn uitgewerkt als je verder niks gebruikt? Ach ik weet het ook niet.Mijn eerste wachtweek zit erop! Nu de 2e nog.....vorige x kwam op wd 12 mijn menstruatie door.. Hopen dat het nu uitblijft....

Nee heb verder niets gebruikt heb donderdags de pregnyl gehad (5000) zaterdag duidelijk mijn eisprong gehad en woensdag is de tp geweest van de cryo, gebruik dus verder helemaal geen hormonen.

Geplaatst

Pregnyl 5000 moet na twaalf dagen wel weg zijn, uitzonderingen daargelaten. Maar zeker als de test donkerder wordt, kan dat eigenlijk alleen maar eigen hcg zijn dus ik zou maar gaan hopen ;-)

Geplaatst
Dames kunnen jullie mij helpen? 21-12 test gedaan ivm pregnyl, redelijk duidelijk streepje nog. 22-12 amper nog wat te zien. 23-12 weer iets duidelijker 24-12 niet getest. 25-12 wederom duidelijker, iets donkerder als 21-12. Zit nu op 12 na pregnyl, 10 na eisprong en 6 na tp morula cryo in natuurlijke cyclus. Mag ik gaan hopen of?
ik ga ook voor beginnen hopen. Als je test eerst minder duidelijk was en nadien terug duidelijker is geworden wil dit zeggen dat de pregnyl uitgewerkt is en dat je zelf hcg bent beginnen aanmaken. Van mij in elk geval een voorzichtige proficiat hoor!
Geplaatst

Meiden ik begin hyper te worden geloof ik.

Vanochtend weer een streepje, nu duidelijker dan gister en nog niet opgedroogd, zou het een kerstwonder zijn?

Vanmiddag deze test:

[ATTACH=CONFIG]4925[/ATTACH]

Gast mymyselfand1
Geplaatst

Wauw maaike dit is erg duidelijk 2 streepjes. leuk kerst kado! Hoe voel jij je? Hier ziek, bleh.. Verkouden spierpijn en pijnlijke liezen. Sinds gisteravond wat ongi krampjes en steekjes. Zit nog maar op wd 8. morgen de laatste pregnyl... Kan nou toch nog niet ongi worden? Is veel te vroeg. Word er zo onzeker van. Meer meiden met dit soort vage klachten?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden