Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pinklady nou ja zeg dat verwacht je toch ook niet! Wat gek he dat er dan niets overblijft.

Kan me voorstellen dat je even rust neemt

weet niet wat ik moet zeggen

echt shit voor jullie

dikke digi knuffel xx

• Reacties 559
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi ladies!

Punctie is gepland voor vrijdag! Vind het super-spannend, maar ook wel soort van opluchting.

Aantal follikels was weer gestegen (ze telde nu 20 aan elke kant), maar ze doen zeker niet allemaal mee. Bloed gaf doorslag punctie voor vrijdag in te plannen. Straks pregnyl, morgen rustig aan en vrijdag 09.45uur melden. Nu maar duimen voor mooie score en bevruchtingen!

Geplaatst

Kimky dat zijn er echt giga veel he! Jeetje!

Dat die dingen nooit opraken he, haha, dat zou je toch bijna wel denken

Nou vrijdag, dat is dus al bijna!!!

Sterkte joh, het weekend lekker chillen en hopelijk heb je dan voor kerst je emmy lekker bij je!

Hier gaat het even wat minder.

Vind het ineens echt heel spannend of ik wel zwanger ben of niet...

Heb een aantal x een positieve test gehad, ook een digitale, dus wist ik het echt zeker. Maar vanochtend had ik zoooooo'n licht bijna onzichtbaar lijntje...

Ben heel bang dat de hcg bij mij aan het afnemen is...

Ik heb de huisarts gebeld, dat ik even een formulier wil ophalen zodat ik bij Mitros even bloed kan laten prikken (ons zhs doet dat niet standaard), maar hij wil dat ik morgenochtend gewoon even op het spreekuur kom om dingen op een rijtje te zetten.

Dingen op een rijtje te zetten? Dat wil ik helemaal niet, ik wil gewoon een bloedtest nu!

Neeeeee, zo doen wij dat niet, eerst kan je bij ons urine inleveren voor ons eigen testje, en dan zien we wel verder.

Ja lekker dus. Daar heb ik morgenochtend helemaal geen tijd voor en daarna is het weekend en daarna is het kerst! Dus ookal was het me wel gelukt, de uitslag is sowieso pas don of vrijdag volgende week.

Nou lekker dan, zit ik hier in onzekerheid. Had gister ook voor het eerst weer seks gehad en ook een orgasme (sorry hoor meisen) maar dat laatste deed best wel zeer, nog een kwartier soort krampjes in mijn vagina gehad, en een paar uur daarna een beetje buikpijn. Of dat daar door kwam weet ik niet, maar ja, niet zo fijn allemaal dus.

Hoe doen jullie dat, de weken na een tp of zelfs na een posi test?

Bleeeehhh effe niet zo chill. Ben niet in paniek maar wel een beetje in spanning...

Geplaatst

Oh Armanda, dikke knuffel voor jou!

Ik moet zeggen dat wij nog geen sex hebben gehad na de punctie. Eerst was alles veel te pijnlijk voor mij en nadien is m'n man niet zo happig op de bollen (wat ik wel versta) En voor een comdoom is hij ook niet echt te vinden dus dan wachten we ff tot we ons niet meer kunnen houden... ;-)

De eerste keer dat ik sex had na Alexis had ik hetzelfde van jou, lichte krampjes in m'n vagina dus volgens mij is dit normaal hoor!

En ivm die test. Kan je niet naar een andere ha? De mijne zou er geen probleem van maken en gewoon prikken en enkele uren nadien zou ik het resultaat weten.

Anders eens bellen naar jullie zhs en je onrust uitleggen? Misschien willen ze dan wel een bloedtest doen zodat je niet meer ongerust zou zijn? Is dit een optie?

Heel veel sterkte nog!

Geplaatst

Kimky: oehh spannend zeg! Hopelijk valt het mee voor je. Ik zal voor je duimen. Ben heel benieuwd hoeveel goede eitjes er tussen zitten. Misschien wel 2 elftallen, hahaha.

Armanda: Wat vervelend dat je je zo voelt. Ik zou inderdaad net als Akara zegt even met het ziekenhuis bellen. Zij willen je vast wel tussendoor helpen hoor. Het moet gewoon goed zitten.

Morgen weer een update van mij. Hopelijk met heel goed nieuwssssssssss

Gast mymyselfand1
Geplaatst

Armanda ik zou idd ook het zh opbellen. Krijg je misschien wat meer duidelijkheid.

Hier ook een gefrustreerde man. Man was vorige week weg voor zijn werk. Vrijdag weer thuis en toen kreeg ik te horen dat de punctie zondag was. En na de punctie heb ik steeds wat pijn. En eigenlijk durf ik het niet, bang dat emmy weg spoeld ;)

Tja zal nog wel een paar dagen een gefrustreerde sexloze man hebben. :)

Geplaatst

Ja MY, als je het niet zeker weet of je je er lekker bij voelt moet je het eigenlijk niet doen. Ik wou eerlijk gezegd dat ik het ook niet gedaan had.

Heb woensdag ook gezwommen. Weet wel dat het niet kan, maar denk soms toch dat mijn emmy weg is gezwommen. Ook nog seks gehad die dag, en nu zit ik met de gebakken peren (is vast toeval maar toch...)

Heb de CB gedaan vanochtend maar de uitslag was hetzelfde als vorige week: 1-2 weken zwanger. Dit kan toch niet goed zijn?

Ik had toen eigenlijk al 2-3 weken verwacht, dus nu al helemaal! Ruime een week later!

Mijn hcg lijkt dus gelijk gebleven, dus het kan best kloppen dat gister ook al het streepje heel licht was op een testje die ik deed...

Had net zelfs voor het eerst wat bloedverlies... en buikpijn...

Shitterdeshitshit! Ben bang dat het mis aan het gaan is. Het was ook te mooi om waar te zijn... ineens in 1 x zwanger...

Net het zhs gebeld (MCK) maar die zijn vanaf vandaag dicht tot 2 januari!

Nou daar zit ik dan. Gewoon te wachten tot het verder misgaat...? Of hoeft dit niet slecht te zijn...?

Je hoort toch echt een verhoging van je hcg te hebben..!

Maar weet je, ik was vannacht om 4u naar de wc geweest, dus heb toen eigenlijk al mijn ochtendurine verspild.

Om 7u weer geplast en daar de test mee gedaan. Heb in die tussentijd alleen thee/water en een appel gegeten, maar goed de ochtendurine is dus niet echte ochtendurine... zou dat nog uit kunnen maken?

Volgens mij man wel... hij was een beetje pissig dat ik de test niet gewoon morgen deed (we zijn heel blut dus kunnen die dure testen ook niet eindeloos betalen).

Wat denken jullie?

Zit hier op mijn werk met buikpijn... bleeeeh

Geplaatst

*breek in*

Lieve Armanda,

Ik schrik van je bericht!

Wat is dit kl*te voor je! Wat een onzekerheid en niemand die je op dit moment kan helpen om duidelijkheid te scheppen.

Ik zou toch nog een keer naar de ha bellen en doorgeven dat je bloedverlies en buikpijn hebt. Dan moet hij je toch wel helpen om door te verwijzen naar het zkh. Weet niet wat de gang van zaken is als het mis gaat.

Maar o Armanda, wat hoop ik dat het goed mag blijven gaan. Er zijn hier op het forum meer meiden die bloedverlies hebben gehad en buikpijn en die toch zwanger bleven en een kindje in de armen konden sluiten.

Het hoeft niet zo te zijn dat het mis gaat.

Natuurlijk zit jij nu met een doemscenario in je hoofd en wil je zo graag duidelijkheid.

En dan ook nog op je werk zitten, pfffff. Kun je niet ziek naar huis als je het niet meer trekt?

Hele dikke knuf!

*breek uit*

Geplaatst

Breek in..

Armanda, ik kan me voorstellen dat je schrikt van buikpijn en bloedverlies, maar het is niet altijd negatief. Om je een positief voorbeeld te geven, mijn zusje in nu 9w1d zwanger en had bij 6-7 enorme buikpijn (ze viel er bijna flauw van) en liep leeg qua bloedverlies. Dit heeft een aantal dagen aangehouden, maar... Gisteren had ze en prachtige echo met een spartelend kindje!

Het is geen garantie, maar bloedverlies en buikpijn hoeft niet altijd verkeerd uit te pakken! Zoals Wish al schreef, laat je doorverwijzen voor een echo! Desnoods vertel je dat je niet weet wanneer je bevrucht bent en wanneer je laatste menstruatie was, als je maar geholpen wordt en uit de onzekerheid wordt gehaald.

Sterkte meis...

Breek uit..

Geplaatst

Wat een lieve meelevende berichtend meiden. Doet me goed want ik denk aan niets anders nu.

Heb wel goed en slecht nieuws.

Het goede nieuws is dat ik geen bloedverlies meer heb. Kwam er net achter toen er toch weer rood bloed was, dat ik gewoon een klein wondje in mijn schaamlip heb! Pffff schaam schaam. Geen vaginaal bloedverlies dus! Jeetje wat een opluchting. Ookal hoeft het niet gelijk erg te zijn, was wel geschrokken van rood bloed (was niet bruin). Maar goed, voortaan voorzichtiger scheren dus met een nieuw scheermesje ;-)

Het slechte nieuws is

- Mijn ziekenhuis is dus met kerstsluiting. dus kan er niet terecht.

- mijn huisarts wil me eerst perse zien, spreken, testje doen (en dat wil ik helemaal niet, het enige wat nu helpt is een bloedtest voor hcg waarde, waarom snapt hij dat nou niet!)

- Ik werk in nieuwegein vlak bij het zhs daar dus heb naar de gyn gebeld: ik mag er niet langskomen want ben niet bij hun in behandeling, en anders toch formulier van de ha nodig. tja en die heb ik dus niet.

Men wat een gedoe om je bloed te mogen laten testen zeg!

De meeste ziekenhuizen hebben dit standaard in hun protocol en ik krijg het gewoon niet voor mekaar.

Ik denk dat ik zondag gewoon toch weer een CB test moet doen. Als die weer laag is (1-2 weken aangeeft) dan ga ik maandag maar alsnog naar de ha (spreekuur). Stel dát ik daarna mijn bloed mag testen, dan zit kerst er tussen dus heb ik pas na ruim 5 dagen de uitslag. Arghhh.

Wish, ik ga niet naar huis hoor. Daar ga ik ook maar zitten zitten. En nu ik geen bloedverlies heb ben ik toch wel blij!

Heb om 14u jaarafsluiting (MT presentaties) en daarna kerstbuffet. Toch wat afleiding inderdaad, is wel het beste.

Maar die lage hcg lijkt me toch niet goed... Heeft iemand daar ervaring mee? Gewoon 2 weken achter elkaar met CB '1-2 weken zwanger' testen?

Geplaatst

Mijn punctie is achter de rug! Was super-gespannen, maar achteraf best te doen Het is niet pijnloos (vooral links was rot), maar had het erger verwacht. Ze hebben 19 eitjes gevonden!

Nu met dronken gevoel door medicatie onderweg naar huis. Duik meten mn bed is want gesloopt door emoties.

Zondag bellen of er bevruchtingen zijn. X

Geplaatst

Kimki, je hebt het gehad meid! Je hebt het overleefd ;-) het is zeker niet pijnloos nee! En de dagen erna zijn ook zwaar hoor, vooral niet te veel doen en lekker een warm kruikie op je buik. Wel veel trouwens hoor, 19! Let's hope for the best!!

Geplaatst

Ik ben ook weer van de partij.

Afgelopen woensdag tp gehad van de cryo, ze waren dik tevreden, cryo is er net zo goed uit gekomen als die erin is gegaan.

Het is een morula en de cellen waren niet meer te tellen.

Vanochtend een testje gedaan om te kijken of de pregnyl weg is, nee dus een zeer duidelijke streep zonder te turen, dit na 8 dagen.

Vanmiddag nog 1 gedaan om te kijken of er verschil zou zijn, maar na plas ophoud periode van max 2 uur ong.zelfde streepje. Hoe kan dit nou?

Geplaatst

@armanda, wat een spanning voor jou allemaal. Gelukkig dat het bloedverlies door een wondje kwam. Dat stelt iets gerust. Hoop dat je gauw meer duidelijkheid hebt.

@kimky, mooie opbrengst! Nu op naar mooie embryo's. Spannend. Lekker rustig aan doen komende dagen.

Hier begint de teleurstelling van de tweede mislukte poging langzaam te landen. Paar moeilijke dagen gehad deze week, maar op dit moment gaat het wel weer. Nu lekker twee weken vakantie. En vanochtend meteen de wintersportvakantie geboekt begin maart in ons superdeluxe resort in italie. Heerlijk.

Geplaatst

@armanda Wat vervelend en een gedoe allemaal. Ik zou zeggen heb hier nog wel een labformulier liggen, maar ja daar heb je niks aan. Ik snap niet waarom ze daar zo moeilijk over doen.

@pinklady Ik herken dat het langzaam minder pijn begint te doen. Wij hebben ons ook getrakteerd op een lang weekend relaxen. Ik vond dat we dat verdiend hebben.

Fijne dagen alvast iedereen. (Ik post niet meer zo veel dus vandaar nu al) Hopelijk worden degene die nu nog in spanning zitten allemaal groen.

Geplaatst
Maar die lage hcg lijkt me toch niet goed... Heeft iemand daar ervaring mee? Gewoon 2 weken achter elkaar met CB '1-2 weken zwanger' testen?

Ik zou willen dat ik beter nieuws voor je had, maar lage hcg heeft bij mij dus 2x vmk betekent. Enige wat uitsluitsel geeft is meerdere bloedtests. 1 of je hcg uberhaupt hoog genoeg is, 2 of het doorstijgt in het juiste tempo.

Geplaatst

Hmm Hilly dat gevoel heb ik ook ja

Ik wil ook gewoon een bloedtest! Maar ja, de enige weg is dus maandagochtend naar het spreekuur van de ha gaan... stom gedoen

Ik dacht dus dat ik niet aan het bloeden was. Maar wel dus..! Toch wel aan het bloeden (los van het kleine wondje). Pfff. Dit maakt het wel weer eng. Is wel bruin (nog) Giga ongie krampen.

Ik heb uiteindelijk vanmiddag de vk gebeld. Zij zegt dat het niveau van stijging in hcg echt heel erg kan verschillen.

Ik mag a.s. donderdag langskomen voor een echo. Het is dan nog wel heeeel vroeg: net 6 weken. Hoop dat er wat te zien is dan, als er tenminste nog iets is dan...

Ben nu eindelijk thuis, lig met een kruikie op mn buik op de bank

Hoop zo dat alles gewoon goed mag gaan!

Pinklady nou ik snap het wel dat het nu pas aankomt. stomme rollercoasters altijd!

Kon je maar eerder gewoon ja of nee horen he. Ik word er momenteel ook weer gestoord van. Wil gewoon duidelijkheid en niet zo lang gedoe.

Jij hebt je duidelijkheid maar helaas was het niet wat je was, zo klote is dat. Wel super lekker dat jullie op vakantie gaan!!!

En Lisa ook, helemaal goed ja, jullie hebben dat zeker verdiend!!

Geplaatst

Armanda: Wat fijn dat je donderdag langs mag komen. Ik duim zo voor je dat er niets aan de hand is. Doe rustig aan komende dagen!!

Kimky: wowww 19!! Daar moeten mooie tussenzitten :) Mag je maandag bellen voor de terugplaatsing? Voel je je goed?

Pinklady: Lekker focussen op de vakantie, wat een heerlijk vooruitzicht. De pijn wordt er niet minder om maar het is goed om iets leuks in het vooruitzicht te hebben.

Gister de terugplaatsing gehad van 2 mooie potentiele babytjes : )

1 topper en 1 iets mindere maar ze waren s'morgens voor het laatst bekeken dus het kan zijn dat de wat mindere beter is geworden. Nu beginnen de slopende wachtweken, waar jullie alles vanaf weten...

Er zijn helaas geen andere embryo's ontstaan dus dit moet gewoon goedgaan!!!!!!

Testdatum is 4/1.

Gast mymyselfand1
Geplaatst

Armanda suc6 donderdag bij de vk. Ik hoop zo voor je dat alles goed mag zijn en blijven!

Shirley fijn dat jij nu 2 aan boord hebt. Zou mooi zijn als ze blijven zitten. Lekker bankhangen met pittezakjes warme kruiken en thee! Je mag 2 dagen na mij testen. Spannend!

Ik voel nog niet zoveel. Alleen dat ik erg shagie ben van de pregnyl. Vorige x ook al. Pfff echt niet leuk, vooral voor hubby niet :( en op wd 2 had ik een flinke steek onderin mijn buik. Wat dat was? I don't know. Ik zit nu op wd 4 en moet nog 11 dagen wachten met testen.... Grrrrr waarom gaan die wachtweken niet wat sneller?

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties steeds!! Echt fijn om hier even kort iets te kunnen zeggen dat meteen begrepen wordt zonder dat ik er heel verhaal omheen moet vertellen.

Weten jullie toevallig ook welke pijn normaal is na punctie en wat eventueel zou duiden op overstimulatie? Heb best wel veel pijn sinds gisteravond, maar lijkt wat hoger te zitten dan eierstokken. Voelt beetje als flinke spierpijn. Ben nu maar weer bed ingegaan, liggend is het wat minder gevoelig.

Geplaatst

Hier is t goed mis. Ik loop bijna leeg zoveel rood bloed als ik verlies.

Iemand hier nog een positief verhaal bij?

Zal wel niet he :-/

weet zo goed als zeker dat dit een mk is...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden