Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Shirley welkom hier! Hoop dat je snel je punctie mag hebben! Hou moed meid!!

Ik hoop voor je man dat al zijn inspanningen iets opbrengen!

@Hope ook welkom hier! Wel bijzonder dat je voelde dat je bms aan het afbreken was! Maar het belangrijkste is natuurlijk je positieve test! Ik zou het nooit aandurven om 5 laat staan 3 dagen na tp al een test te doen! Dus van mij al een voorzichtige proficiat!

@Claudiaa meid, ik ben heel ver teruggegaan maar we hebben nog altijd niets van je gehoord! Hoe is het met je? Hoe is je test geweest???

Ik had gewoon het lijstje opgezocht en terug naar boven gebracht, sorry als ik geen aanpassingen gedaan had want dat kon ik ff zelf niet bijhouden. Sorry daarvoor. Brenn, wanneer ga jij jezelf trouwens groen maken? Wil die eer echt aan jou laten!!

• Reacties 559
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@shirley welkom hier. Hoop dat je gauw de punctie hebt en dat in alle 9 follikels een rijpe eicel zit. Kan me de spanning van deze derde poging goed voorstellen. Ik zit in mijn tweede icsi poging en merk dat op sommige momenten de spanning groter is dan de vorige keer.

@hope bijzonder om zo snel al een positieve test te hebben. Hoop van harte dat ook de komende testen knallend positief zijn.

Hier niet zoveel te melden. Ik zit nu in de tweede wachtweek en die vind ik lastiger dan de eerste. De eerste wachtweek vond ik ook deze keer weer heel bijzonder. Het idee dat er twee klompjes cellen in je buik zitten vind ik heerlijk. En dat je je door de hormonen ook wel een beetje zwanger voelt vind ik fijn. Maar de tweede week verandert dat wel. De spanning neemt nu wel toe. Sinds twee dagen ineens geen pijnlijke borsten meer, niet meer zo moe, ruik niet meer zo scherp, etc.. Daar word ik wel een beetje zenuwachtig van. Nog een paar dagen nagelbijten.

Geplaatst

Bollientje, voor je het weet begin je het nieuwe jaar met een knaller van een positieve test! Ik heb nog geen idee of ik bloed moet prikken ed... Morgen maar ff contact leggen met Dusseldorf.

Brenn en Akara ook van harte! Wanneer is voor jullie een eerste echo?

Pinklady ik ben nu eenmaal een vroegstester, houd van duidelijkheid. :-D Sowieso waren de embryo's al van dag 6 en stonden op het punt om in te nestelen.. Dus mijn redenering is dat er al snel HCG meetbaar moet zijn. Maar, het blijft spannend natuurlijk! Wanneer ga jij testen?

Ik had trouwens gisteren in de ochtend vlak voor de test een heel gek tintelend gevoel aan mijn linker arm en been. Ik werd er wakker door en been sliep op een gegeven moment ook het duurde heel lang voordat het weer enigszins normaal aanvoelde.. Herkenbaar voor iemand?

Geplaatst

Pinklady, nog eventjes volhouden meis! Ik kan me voorstellen dat je nu helemaal gek word.. hoop dat je dalijk ook jou naam groen mag maken! Ik duim voor je!

Hope! Ik heb geen idee wat dat kan zijn... misschien te lang op dat been geslapen? Dat heeft iedereen dan toch weleens? Misschien weet een van de andere meiden het, maar lijkt me niet iets om je druk om te maken eerlijk gezegd :)

Geplaatst

Wow, Hope, wat snel die positieve test! Zolang je maar niet bij bent met dode mus omdat het door pregnyl komt.. Voorzichtig gefeliciteerd!

Pinklady, kan me zo voorstellen dat er geen einde aan dagen komt! Hoop dat je snel zekerheid hebt! Met goede uitslag natuurlijk!

Mogen er niet nog meer meiden groen in lijst? Staat zoveel leuker.. ;-)

Ik ben niet gebeld door zh nav bloedtest, dus zal wel goed zijn. Maar heb wel het gevoel dat er niet veel meer dan die 25 follikels in mn lijf passen.. Ben benieuwd naar echo morgen!

Xx

Geplaatst

Nou meiden, ik zet mezelf vandaag officieel op groen :-)

FM/echo/BMS

12 dec: Kimky (1ste FM)

15 dec: Kimky (2de FM)

17 dec: Kimky (3de FM)

20 dec: Bollientje (Uitgangsecho)

Punctie

Terugplaatsing

22 nov: Akara

23 nov: Maia (2 cryo's)

23 nov: Suzie

26 nov: Brenn (2 embryo's)

27 nov: Claudiaaa (2 embryo's)

28 nov: Lisa

30 nov: Hilly (1 cryo)

1 dec: Armanda (1 embryo)

3 dec: Elfje (2 embryo's)

5 dec: Ancoliene

6 dec: Pink Lady (2 embryo's)

13 dec: Okaasan (2 embryo's)

17 dec: megan

Testen!!

6 december: Akara (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Suzie (bloedtest ziekenhuis)

7 december: Maia (thuistest)

11 december: Brenn (bloedtest ziekenhuis)

12 december: Claudiaaa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Lisa (bloedtest ziekenhuis)

14 december: Armanda (thuistest)

14 december: Roosje77

15 december: Ancoliene

17 december: Elfje

19/20 december: Pink Lady

26 december: Okaasan (thuistest)

31 december: Megan

Ik ga naar de film vanavond, de Hobbit en dan weer een lange nacht slapen. Ik ben erg moe en soms ook wat misselijk. Dus het besef begint steeds meer te komen. Hoe is het met jullie?

X Ancoliene

Geplaatst

Bedankt voor jullie warme welkom dames!

Hope: Wat goed! Hopelijk kan jij dalijk op knalgroen!

Kimky: wow 25 follikels, dat is echt megaveel. Was die bloedtest om te zien of er misschien overstimulatie is???

Pinklady: is het de eerste keer dat je 2 embryo's terug geplaatst hebt gekregen??

De echo was vanmorgen goed : ) In totaal 7 grote (25, 24,20, 21, 18, 21, 20) en 8 kleintjes (17, 15,5 3x, 14, 13,3, 11 en 16,5)

Vanavond dus de laatste deca en om 22.30 de ovitrelle zodat we dinsdag om 0930 de punctie hebben.

Baarmoederslijmvlies is 9.8mm (moet 7mm of dikker zijn, dus prima).

Als er 2 embryo's zijn dan laten we deze beiden terugplaatsen. Ik ben 29 dus de eerste 2 x had ik geen keus en beide pogingen 1 terug geplaats. De eerste x hadden we er ook maar 1 over en de 2e x 3. Vind het zo superspannendddd allemaal. Vrijdag en zaterdag flink emo geweest. Hopelijk begin van het nieuwe jaar een posietieve test. En voor jullie natuurlijk ook :)

Geplaatst

Kimky! 25 follikels lijkt mij een heel mooi aantal! Gaat om de kwaliteit toch en niet om het aantal? Hoop dat ze morgen de juiste maat hebben, ben ook errug benieuwd!

Ja ik hoop ook dat de lijst langzaamaan wat groener word! Ancoliene fijn dat jij er nu ook in het groen bij staat! Kan me niet eens voorstellen op dit moment hoe het voelt om te beseffen dat je toch echt eindelijk zwanger bent.. lijkt me ongelofelijk! Ben super blij voor jullie meiden!

Veel liefs

Geplaatst

Dames,

Ik heb mezelf ook eindelijk op groen gezet. Het is nu een week geleden dat ik een positieve test in handen had en kan het nog steeds niet geloven.....

Echt ik wens dit iedereen zo enorm toe!!

FM/echo/BMS

Punctie

Terugplaatsing

Testen!!

Geplaatst

Shirley ik vind dat jij toch ook echt op t lijstje moet hoor ;-)

vind je t goed?

zet m op hoor, prikkende meiden! Of je er nou veel of weinig hebt, je hebt er maar een nodig..! Zo spannend!

Hope, tjonge zeg, das idd vroeg! Maar wel posi!!

brenn ik herken t hoor. Geloof er ook nog niks van.

Wel giga moe hoor! Ik ga voor tienen naar bed tegenwoordig, haha

FM/echo/BMS

Punctie

18 dec Shirley

Terugplaatsing

Testen!!

Oh shit het zou maar zo kunnen dat de kleuren weggevallen zijn omdat ik op mn phone zit...

Sorry hoor, haha gekneuter met kleine schermpje :-/

Geplaatst

Dan zal ik de kleuren even aanpassen!

FM/echo/BMS

Punctie

18 dec Shirley

Terugplaatsing

Testen!!

Geplaatst

Kimky, ik duim voor je! Klinkt al goed 25 eitjes!! Bij mij zijn er destijds ook 25 aangeprikt. De punctie was hellls pijnlijk maar uiteindelijk wel 1 verse emmy en 6 cryo's aan overgehouden! Ik wens je minder pijn (iederen ervaart het ook anders) maar veel top emmy's en een dito terugplaatsing toe! Ik heb overigens de tp volledig in mijn natuurlijke cyclus gehad, dus ook geen pregnyl of bolletjes. Maar het is natuurlijk zo pril dat het nog alle kanten op kan... En dat maakt het voor mij nog onwerkelijk...

Armanda, gefeliciteerd meid! Wat heerlijk!

Brenn en Ancoline, yeah! Nu écht op groen.. Enjoy!

Shirley, 8 "kleintjes"?! Gezien de afmetingen zouden die ook heel goed mee kunnen doen. Ik voel je spanning! Op naar een giga mooie opbrengst dinsdag!

Voor nu slaap lekker allemaal :-D

Geplaatst

Nou, dat is wel heel snel van het wachtbankje afvallen...

Mijn cryo's blijken de ontdooiing niet overleefd te hebben. Wat een desillusie, na 6 weken wachten ivm verplichte rustmaand, blijken we niet eens een poging te mogen maken.

Nu weer 4 weken extra wachten totdat we het weer mogen proberen. Valt me erg zwaar...

Ik neem afscheid, hopelijk kan ik wel op het januari bankje echt plaats nemen

Geplaatst

Oh bah, MEgan80 wat een ontzettend stomme teleurstelling. Had je veel cryo's?

Ook al zijn de wachtweken na TP killing, dit is volgens mij nog erger.

Getver zeg. Waarom moet je nu zo lang weer wachten. Is dat vanwege de Kerstsluiting?

Geplaatst

@Megan ik vind het echt heel erg jammer voor jou! Ik weet dat dit een hele grote teleurstelling is! Heel veel sterkte!!

@Kimky hoe is de fm-meting geweest vandaag? Meer duidelijkheid gekregen over een pu datum?

@Elfje jij had vandaag je test. Hoe is deze geweest of heb ik ergens overgelezen? Ik hoop dat hij knal positief was!!

@Pinklady trek je het nog een beetje?

@Shirly heel veel succes morgen. Als je ergens last van hebt, gewoon zeggen en vragen voor extra verdoving! Je bent al zover, ik weet zeker dat dit ook zal meevallen, zo'n harde meid zoals jij ;-)

Nu ff egoïstisch over mezelf. Ik heb vandaag de eerste echo gehad. Nou ja, eerste echo, het is eigenlijk gewoon een controle echo om te controlleren of er inderdaad een vruchtzakje is voor je naar je 'gewone' gyn doorverwezen word. Alles zag er zeer goed uit. EN: er was zelfs al een hartje zichtbaar!!! Natuurlijk nog heel erg petieterig maar toch ER IS EEN HARTJE TEZIEN!! Mijn geluk kan echt niet op! Ben zo gelukkig!!!

Nog even een wave voor iedereen, Om iedereen moed toe te wensen en een hart onder de riem te steken,...

:wav:

Geplaatst

Akaara, een hartje al! Fantastisch goed! Geniet lekker van je zwangerschap..

Megan80, wat een domper! :-( Sterkte meid en erg veel succes in het nieuwe jaar.

Blijdschap en verdriet liggen zo dicht bij elkaar in dit rottraject!! *zucht*

Geplaatst

Dank Akara en Okosaan. Ik zag dat jij het ook een keer gehad hebt Akara.

Gelukkig wrs geen last van de kerstsluiting Okaasan, als het goed is zit ik op cyclusdag 8 als ze weer open gaan, dus dat zou net goed moeten gaan. Gaan dus gewoon volgende cyclus weer door, maar verwachte terugplaatsing is daarmee over 4 weken. Maar goed, dan zijn we al met al 10 weken na de vorige mislukte poging, dus dat mogen met recht lange wachtweken genoemd worden ;)

Geplaatst

Megan wat onwijs shit zeg. Je kan zo blij zijn wanneer je cryo's hebt, maar zo shit als ze uiteindelijk niet echt mee kunnen gaan doen.

Flinke bummer ook zeg, dat je nu zo lang moet wachten! Kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat je op niks hebt zitten wachten.

Je zal je nog best even klote voelen. Sterkte hoor

Akara, dat is ongelofelijk joh, nu al een hartje

Ikzelf kan het nog niet echt geloven dat ik zwanger ben. Ik doe gewoon mijn dingen en het duurt echt lang voor de echo is... 9 jan pas.

En dan duurt het zooooo lang voor je uit de gevarenzone bent en het aan iedereen kan vertellen! Can't wait! Heb jij het al vertelt aan mensen? Familie misschien?

Hoe ie het met de andere meiden?

Okaasan, niet meer ziek geworden? Is je man beter?

Had je eigenlijk nog veel last van de punctie uiteindelijk?

Shirley, morgen de punctie he!

Ben je zenuwachtig?

Elfje, jij mag officieel morgen testen...

Hoe voel jij je nu?

Ancoliene, how are you doing!

Geloof je het al? ;-)

Geplaatst

Brenn: Joehoeeeeeeee Groen groener groenst, zoooo superleuk. Weet je al wanneer je voor een echo mag?

Kimky: enenenen hoe was het??

Megan: Wat ongelofelijk balen zeg. Het is allemaal al zo zenuwslopend en dan wacht je nog voor niets ook. Zo oneerlijk! Hoeveel cryo's heb je nog?

Ancoliene: Hoe was de film? Of ben je in slaap gevallen ; )

Akara: ZOo al een hartje, wat moet dat bijzonder zijn geweest zeg. Hoop voor iedereeen op het bankje ook snel een knipperlichtje te zien.

Armanda: Is goed hoor, misschien brengt het wel geluk dat jij me op het lijstje zet. Misschien is groen wel besmettelijk, hope so ; )

De spanning stijgt hier... Vraagje: Hebben jullie ook kinderasperine geslikt? Zo ja, van welk merk want er schijnt wel een bepaald stofje in te moeten zitten. Ik doe deze keer ook aan acupunctuur. Voel me er erg goed bij, afgelopen weken 4 x geweest en bij de terugplaatsing (als die er is) dan ga ik ervoor en erna. Ik slik ook magnesium, tarwekiemolie, d3, zwanger worden pil. Vanaf morgen nog chinese kruiden erbij van de acupunctuur en vanaf terugplaatsing aan de granaatappelsap. Dan denk ik toch wel dat ik er alles aan heb gedaan heb om zwanger te worden bij deze poging. Of ben ik iets vergeten, whahahaha.

Geplaatst

He, shit Megan, dat is nog eens een MEGA-domper!!!!! Wat frustrerend!!

En Akar, ik ben jaloers........... Wat klinkt dat mooi zeg, krijg er brok van in mn keel.

Even ego, vanmorgen dus weer fm gehad en ze zitten er nog alle 25! Grootste zijn ongeveer 16 mm, dus begint ergens op te lijken. Het is fijn dat ze allemaal mee-groeien, er is er niet één dominant. @Hope, hoop op net zo'n goede score als bij jou!

Wel weer bloed moeten prikken, en werd later gebeld dat ik toch iets omlaag moet in dosering ivm risico op overstimulatie. Woensdag volgende fm. Tot snel! Xx

Geplaatst

Shirley, ja wie weet, haha! Hoop met je mee!

Ik heb ook dit keer voor het eerst Kinderaspirine geslikt vanaf de dag dat de punctie was. Ik slik vanavond mijn laatste, want er zitten er 20 in.

Bij onze kruidvat was alleen maar die groen witte verpakking, zo'n klein doosje. Staat niet echt helder op dat het voor kids is eigenlijk. Maar ik las op dit forum dat dat de goede was. Je moet geen paracetamol hebben maar echt aspirine.

Ik heb ook een x acupunctuur gedaan, volgens mij tijdens icsi 3. Maar dat heeft bij mij geen uitwerking gehad.

Verder omega 3 met visolie, mamacompleet (incl folium), tarwekiemolie en B12. En ja, ook de granaatappelsap vanaf de tp! Haha. Vieze shit is dat zeg, maar ik drink het nu ook nog.

Weet eigenlijk niet hoe lang je daar mee door moet gaan allemaal. Ik slik nu ik zwanger ben (klinkt nog zo irreeel!) alleen nog de eerste 2.

Je kan idd in ieder geval zeggen dat je er alles aan gedaan hebt Shirley! You go girl!

Geplaatst

@Shirley amai meid, jij doet echt wel moeite met je vitamines!!

Ik neem nog Omega3 met visolie voor-tijdens-en na de zwangerschap (gekocht bij etos) compleet B supplement en af en toe nog een magnesium tablet om m'n ijzer hoog te houden

Ik had al gehoord dat het compleet Bsupplement en magnesium voor een goede doorbloeding zorgen en dit is natuurlijk essentieel voor ons allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden