Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Echo:

18 Jan: Loesje (3
e
)

1 febr: Akara (3de) - 12w echo

6 febr: Sas ( 3de)

Uitgerekend:

29 juli: Annengel

12 aug: Akara

14 aug: Champietal

16 aug: Sas

16 aug: Brenn

Zo, heb het lijstje beetje aangepast. Wanneer was jij juist uitgerekend Loesje?

• Reacties 652
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Met mij gaat het ondertussen goed. Ben nog steeds snel moe maar niet meer zoals een aantal weken geleden.

Heb af en toe last van m'n maag en moet gewoon zorgen dat ik regelmatig iets te eten heb.

Heb ondertussen ook een enorme trek ontwikkeld in verse platte kaas. Heb m'n man al naar de winkel gestuurd om een voorraadje ;-)

Maandag ben ik al 11w wat gaat het toch snel! Ik kijk echt uit naar de 1ste feb, niet alleen mijn 30ste verjaardag maar dan zien we ook ons ukkepukje terug!

Is er bij jullie al iets te zien van de zwangerschap? Ik heb een heel klein buikje en kan m'n gewone kleren niet echt meer aan, die spannen echt teveel. Had gelukkig al mijn zwangerschapskledij bewaard van m'n vorige zwangerschap en daar ben ik nu heerlijk gebruik van aan het maken...

Geplaatst

@ Akara, wat fijn dat je je beter voelt. Ik heb eigenlijk nergens last van behalve moe zijn. Bij mij nog geen buikje, althans hij valt denk ik niet op, want ik heb van mijzelf al een aardige buik. Kan mijn kleding gewoon nog aan. Ik ben vandaag 10 weken, blijft allemaal heel onwerkelijk.

Geplaatst

Hey Meiden,

Nou ik heb het nog steeds een beetje zwaar hoor. Eten gaat nog steeds niet lekker en ben nog steeds onwijs moe.

Hopelijk zijn we dat nu aan het afbouwen.

A.S. vrijdag heb ik een intake gesprek bij de VK. Ik blijf bij een VK in het ziekenhuis lopen, dit omdat ik bij mijn vorige zwangerschap niet echt een leuke ervaringen heb gehad.

Volgende week woensdag de combitest, dus dan mag ik weer naar ons smurfje kijken.

Geplaatst

Echo:

18 Jan: Loesje (3e)

30 jan: Champietal - combitest

6 febr: Sas ( 3de)

Afspraken:

25 jan: Champietal - intake gesprek VK

Uitgerekend:

Geplaatst

Echo:

18 Jan: Loesje (3
e
)

6 febr: Sas ( 3de) - 12w echo en combitest

Afspraken:

Uitgerekend:

Geplaatst

Echo:

18 Jan: Loesje (3e)

6 febr: Brenn (3e) - combitest

Afspraken:

Uitgerekend:

hey dames,

heb t lijstje aangevuld. Ook 6 febr combitest. Bloed is al afgenomen dus dan alleen nekplooi en de uitslag.

Alles gaat hier best aardig. Veel minder misselijk, vooral 's ochtends bijna níet meer, echt fijn. En heb t idee dat ik ook minder vermoeid ben.

Geplaatst

Hoe was je intake Champietal?

ik had m vorige week en had t idee dat de verloskundige erg veel haast had. Vertelde alles in n enorm tempo! Dat kon echt wel wat langzamer. Is voor mij wel de eerste keer. Maar echt veel nieuws vertelde ze niet....

Geplaatst

Hoi Loesje,

Ik schrijf eigenlijk nog niet in deze topic...durf ik pas na de 12 weken echo..dan ben ik officieel van het 12 weken bankje.. maar lees wel af en toe mee dus las eigenlijk nu pas je berichtje.

Dank je wel!!! We wisten het niet dat het een tweeling is alleen heel wat meiden hier op het forum hadden al geroepen dat die kans erin zat ivm hoge hcg waardes.

Groetjes Nathalie

Geweldig, 2!!! Wist je dat al?! Gefeliciteerd!!QUOTE=Nathalie28;599357]Ik teken ook voor zo'n apparaat thuis Loesje!!De echo was goed gelukkig, 2 kloppende hartjes!Groetjes Nathalie
Geplaatst

Wat ontzettend heftig trouwens wat je hebt meegemaakt Loesje met de bloedstolsels brrrrrrrrr. Gelukkig heeft het ukkie zich er niets van aangetrokken!!

Weet dat de reactie wat laat is maar ik ben dan ook nog niet echt actief hier in deze topic.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hey Meiden,

Ik reageer een beetje laat, maar heb een goede griep gehad. Ben er nog niet helemaal vanaf, maar gaat gelukkig alweer wat beter.

Afgelopen vrijdag ben ik dus de eerste keer bij de VK geweest. Eerst een hele intake gehad van een uur door een stagiaire en toen kwam de VK.

Ze heeft de papieren van mijn vorige bevalling erbij gehaald en naar aanleiding daarvan, vindt zij dat ik extra onder controle moet blijven. Ik zal bij elke afspraak een echo krijgen (wat ik natuurlijk niet erg zal vinden), om te kijken of dit kindje niet al te groot zal worden.

Ik heb met mijn zoon tot 42 weken gelopen. Ik moest mij toen melden in het ziekenhuis en is het een zeer heftige bevalling geweest.

Dit onder andere omda mijn zoon vrij groot was bij de geboorte.

Ik moet van de VK nu al gaan nadenken wat ik zou willen. Of optijd inleiden of een KS.

Ik schrok daar nogal van, want heb nooit gedacht dat dat een optie zou worden. Het enige wat ik wist is dat mij is aangeraden na de geboorte van mijn zoon, dat ik bij een evenuele volgende bevalling, dit wel in het ziekenhuis moet gaan doen.

Nou, dit probeer ik nu nog maar even van mij af te zetten. Niet teveel nog bij nadenken.

Vandaag heb ik de combinatietest gehad. De nekplooi was 1.6 mm dus dat is goed, nu natuurlijk de combinatie samen met mijn bloed.

De baby is inmiddels al bijna 6 cm. dus dat gaat ook lekker.

Gisteren heb ik ook de 12 weken bereikt, dus ga nu maar eens een hele mooie banner neerzetten bij mijn handtekening......hebben we wel verdiend vind ik.....hahahaha

Hoe is het verder hier met de meiden. Gaat alles zoals het allemaal moet gaan?

Geplaatst

Echo:

6 febr: Brenn (3e) - combitest

Afspraken:

Uitgerekend:

13 aug: Champietal

Toch weer mijn uitgerekende datum verzet. Het is nu officieel 13 augustus ;-)

Geplaatst

Hoi meiden

Met mij alles helemaal goed!! Morgen weer een echo, de 5e alweer, heerlijk weer naar ons kleintje kijken! Zijn op het moment aan het twijfelen of we het geslacht willen weten. Bij onze eerste 2 zwangerschappen zeiden we stellig van niet. Maar merk dat we er nu beiden wat dubbel instaan. Zijn ook zo nieuwsgierig!! En soms moet je dingen maar bewust anders doen, het is nu tenslotte ook een kindje wat gaat komen en ik wil niet te veel aan de miskramen terugdenken. Weten jullie al of je het wilt weten of het een verrassing laat??

Ik ben weer uit de lijst gevallen. 9-8 uitgerekend, morgen 5e echo, 14-2 intake bij zkh verloskundige.

@nathalie, ja je durft het haast nog niet te geloven, dat snap ik wel als ik je onderschrift lees. ook in dusseldorf, die dr s heeft een successen op zijn naam staan!! Na 12-2 kom je dan gezellig hier meeschrijven?

Geniet;-)

Geplaatst

De echo was weer helemaal geweldig!! Alles weer super gegroeid. Duidelijke ruggegraat en ribbetjes te zien. Was met zijn handjes aan het frummelen. Lange armen en benen al!! Super om te zien, ben verliefd!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

De nekplooimeting was niet goed, 3,6 mm. Op zich hoeft dat niet te betekenen dat er iest is..eea hangt ook af vd uitslag van de combitest die we morgen krijgen. Maar toch dit is een domper en niet wat je wilt horen... We proberen positief te zijn en te zien wat morgen ons brengt.

Verder was het wel heerlijk om zo lang meer dan een half uur...naar Uk te kijken en alles erop en eraan te zien. Hij is nu 6 cm en je zag de hersenen, de ribben, ruggegraat, vingertjes, duim in de mond. Maar het was allemaal nog veel fijner en mooie geweest als de nekplooi lekker dun was geweest.

Geplaatst

Lieve Sas, ik kan me voorstellen dat je schrikt en gelukkig hoeft dat helemaal niets te betekenen, dat weet jij natuurlijk ook maar inderdaad, je krijgt dat liever niet te horen! Toch fijn dat verder er alles goed uitzag en dan al 6 cm! Krijgenjullie morgen de uitslag icm de bloedwaarden?

Ik hoop dat je toch kan blijven genieten van jullie mooie wondertje en dat die meting naar de achtergrond verdwijnt x

Geplaatst

Sas, ik had al in de DD topic gereageerd...kwam hier even kijken of er al nieuws van je was!! Ik kijk strakt nog eens.

Groetjes Nathalie

Hoi meiden,

De nekplooimeting was niet goed, 3,6 mm. Op zich hoeft dat niet te betekenen dat er iest is..eea hangt ook af vd uitslag van de combitest die we morgen krijgen. Maar toch dit is een domper en niet wat je wilt horen... We proberen positief te zijn en te zien wat morgen ons brengt.

Verder was het wel heerlijk om zo lang meer dan een half uur...naar Uk te kijken en alles erop en eraan te zien. Hij is nu 6 cm en je zag de hersenen, de ribben, ruggegraat, vingertjes, duim in de mond. Maar het was allemaal nog veel fijner en mooie geweest als de nekplooi lekker dun was geweest.

Geplaatst

Ik snap dat je verliefd bent Loesje!! Zou ik ook zijn met zo'n geweldige echo, gefeliciteerd!!!

Groetjes Nathalie

De echo was weer helemaal geweldig!! Alles weer super gegroeid. Duidelijke ruggegraat en ribbetjes te zien. Was met zijn handjes aan het frummelen. Lange armen en benen al!! Super om te zien, ben verliefd!!!
Geplaatst

Hoi sas, hoop van harte dat je uitslagen van vandaag wel helemaal goed zijn. Duim voor jou, wat moeilijk voor je zeg... Laat je iets weten?

Hoi meiden,De nekplooimeting was niet goed, 3,6 mm. Op zich hoeft dat niet te betekenen dat er iest is..eea hangt ook af vd uitslag van de combitest die we morgen krijgen. Maar toch dit is een domper en niet wat je wilt horen... We proberen positief te zijn en te zien wat morgen ons brengt. Verder was het wel heerlijk om zo lang meer dan een half uur...naar Uk te kijken en alles erop en eraan te zien. Hij is nu 6 cm en je zag de hersenen, de ribben, ruggegraat, vingertjes, duim in de mond. Maar het was allemaal nog veel fijner en mooie geweest als de nekplooi lekker dun was geweest.
Geplaatst

Helaas een slechte uitslag. op Down 1;160, trisomie 18: 1:25 en trisomie 13 1: 30. Doorverwezen naar UMC afdeling prenetale screening. Daar bespreken welke onderzoeken gedaan kunnen worden,voor en nadelen en risicos bespreken. Dan denken we snel of de vruchtwaterpunctie te doen of bloedonderzoek in Duitsland , als daar naast de trisomie 18 en 13 ook andere worden meegenomen zoals bij de vruchtwaterpunctie. We willen snel weten waar we aan toe zijn. Maar we gaan uit van het slechste met deze waarden. We zijn ondanks dat we rekneing hielden met helemaal stuk en verdrietig.

Geplaatst

Jeetje sas, wat rot voor je. Het enige wat ik voor je kan doen is keihard gaan duimen dat uit de punctie/bloedtest de goede resultaten komen. Laat ik dat dan maar gaan doen. Veel kracht toegewenst.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden