Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2013


Mama-in-love

Aanbevolen Berichten

Net terug uit het ziekenhuis. Alles zit nog potdicht. Wat een rotgevoel als ze dat gaan doen zeg. Heb er nog last van.

Ze is wel nog gemeten en ze verwachten dat ze rond de 3200 gram zal zijn.

Vanmiddag of morgen ga ik gebeld worden of ze deze week nog gaan inleiden of dat ik mij volgende week weer mag melden bij de VK. Ik ga ervan uit dat het laatste het geval zal zijn, maar we wachten af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 652
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Nou een uur geleden het verlossende telefoontje gehad. Morgenochtend on 6 uur bellen en als het rustig is, gaan ze mij morgen inleiden. Ga ik toch misschien nog een juli kindje krijgen. De reden is dat ze nu al goed op gewicht is en ik toch ook Anti D in mijn lichaam heb.

Ze hebben gelijk met mij het bevallingsplan doorgenomen.

Ze willen nl. mij niet extra moeilijk gaan maken, omdat ik de vorige keer een heftige bevalling heb gehad. Mocht het moeilijk gaan of ik red het niet meer, gaan ze over naar een KS.

Toen ik had opgehangen moest ik echt even een paar tranen laten. Weer een bevalling die dus niet spontaan komt, maar in één keer gaat het allemaal heel snel.

 

Het belangrijkste is natuurlijk dat de baby en ik gezond uit de bevalling komen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend spannend Champietal! En als het meezit idd nog net een juli-kindje... Kan alle kanten op! Wel fijn dat het toch nog deze week kan, dan heb je hopelijk alles achter de rug voor het weer zo ontzettend warm wordt.

Kan me je emoties ook wel voorstellen. Wat dat betreft had je het beter misschien een week of 2 geleden kunnen weten, dan kun je nog aan het idee wennen. Nu gaat het ineens wel heel erg snel!

Ook fijn trouwens dat ze je onnodig gaan laten moeilijk hebben. Sneller ingrijpen... Zou je het heel erg vinden als het een KS wordt? Volgens mij is de kans sowieso groter op een KS als je ingeleid wordt. Krijg je trouwens een ruggeprik?

 

Loesje, bij jou al tekenen? Het komt nu voor allemaal wel heel dichtbij! Het is bijna augustus....

Ik heb zondag de laatste keer Ascal gebruikt, ben benieuwd wat mijn bloeddruk donderdag doet. Of die ook gezakt is. Ik spuit natuurlijk al de hele zwangerschap ontstolling, het valt me wel op dat die prik de laatste dagen elke keer blijft bloeden waar hij dat eerst maar af en toe deed. Je zou zeggen dat dat nu juist minder moet worden na het stoppen met de ascal?

 

Jeetje Akara, nog steeds aan het werk! Zou ik echt niet meer trekken! Slaap namelijk zo slecht.... Waggelen als een eend kan ik mee leven, maar verder moe en soms kan ik niks anders dan uitgeteld op de bank hangen, zeker met die warmte! Wat dat betreft kan die laatste tijd me niet snel genoeg gaan!

 

Sas, jij ook donderdag dus weer naar de gyn. Is er bij jou ook sprake van eerder inleiden of gaan jullie gewoon afwachten en de natuur z'n gang laten gaan? Wordt je nu wel extra in de gaten gehouden vanwege het vocht vasthouden? Of komt dat echt door het warme weer?

 

Wij zijn er iig helemaal klaar voor! Op zich staat het vluchtkoffertje klaar, morgen nog even naar kijken. En vandaag ook de enveloppen voor de geboortekaartjes binnen gekregen, dus die kan ik mooi de komende dagen gaan schrijven. Voor de baby is echt alles klaar, zelfs de e.asy b.ase voor de maxi cosi zit al in de auto. Alleen de box etc. nog in de huiskamer, maar dat gaat dit weekend ook gebeuren... Laat hem maar komen hoor! Donderdag ook weer afspraak bij de gyn, als het goed is krijg ik dan uitsluitsel over inleiden/ KS in week 38. Dus het zou best kunnen dat hij er ook binnen 2 weken al is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat spannend Champietal! Wie weet heb je morgen je kleine meid al in je armen! Veel succes! Om hoelaat wordt je ingeleid? Ik heb ondertussen mijn laatste werkdagje achter de rug en kijk er met gemengde gevoelens tegenaan.Langs de ene kant ben ik blij dat ik echt kan beginnen aftellen en langs de andere kant had ik nog zeer teel te doen op m'n werk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohw Champietal, ik hoop zo dat je vanmorgen te horen hebt gekregen dat je mocht komen vandaag! En dat je inmiddels aan het infuus ligt of zo... (om eerlijk te zijn weet ik niet exact wat de procedure is bij inleiden, hangt toch ook af of je al ontsluiting hebt of nog niet?).

Heel veel sterkte en succes vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meiden,

 

Ja, vanochtend kon ik mij melden in het ZH. Ze gingen kijken en bleek al twee kleine cm ontsluiting te hebben.

Hierdoor is besloten om de vliezen te breken en alles zijn gang te laten gaan. Helaas kreeg ik geen weeën en kreeg ik een infuus om alles te versnellen. Nou dat heb ik geweten na anderhalf uur heb ik om een ruggenprik gevraagd. Wat een verademing zeg. Na een uur zat ik toen op 5 cm, dosis verhogen en na anderhalf uur mocht ik gaan persen. Na drie kwartier was ze er. Helaas ging de placenta niet geboren worden en moest ik naar het ok toe en hebben ze onder narcose het verwijderd. Heb veel bloed verloren, zo'n 2,5 liter. Daardoor zal ik sowieso nog 24 uur in het ZH blijven liggen.

 

Al met al voel ik mij nu aardig en nu natuurlijk de grote vraag van julie.......hoe heet ze en gewicht e.d.

 

Ze heet Isis. Ze is een klein meisje van 47 cm en ze weegt 3.020 gram

 

Zo, we gaan nu lekker slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

 

Champietal, gefeliciteerd met jullie mooie dochter!! Nu lekker genieten van haar! Ik kan niet wachten ook, hoewel ik het zwanger zijn trouwens ook nog lang niet zat ben.

 

Beanie, wat raar dat je juist eerder bloed nu inderdaad tijdens het prikken. Dat zou je juist andersom verwachten! Benieuwd ook naar je bloeddruk, mijn onderdruk is 20 omlaag gegaan en nu ook constant hetzelfde.

 

Ik heb dit weekend in het zkh gelegen al een dagje. Deze onhandige muts was van de trap gevallen! Gelukkig hou je uit reflex je buik wel mis. Maar ik voelde haar een kwartier niet bewegen en dat is echt zeldzaam voor ons kleintje. Dus we hebben het zkh gebeld en konden gelijk langsgaan. Onderweg voelde ik haar alweer 3 x bewegen en duwen dus we wilden het zkh afbellen. Maar zij wilden dat we toch langs kwamen en ik moest zelfs nog een nachtje blijven. 3 x ctg gehad en bloedonderzoeken gedaan en een echo maar gelukkig is alles helemaal goed!

 

En gisteren had ik een controle bij de gyn. Het hoofdje was eerder al ingedaald en lag goed maar onze kleine heeft het toch nog voor elkaar weten te krijgen haar hoofdje te draaien een kwartslag... dus op het allerlaatste moment maakt ze het toch nog spannend... Volgende afspraak is 8-8, de dag voor mijn uitgerekende datum. Als er dan nog niks is gaan we een datum plannen om in te leiden met week 41... Ik ben gelijk zenuwachtig geworden na gisteren!

 

Met jullie alles goed?

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi dames,

 

Champietal, alles goed? Mag je vandaag weer naar huis? Hoe voel je je? Slap waarschijnlijk, met al dat bloedverlies.....

 

Loesje, voor jou komt het ook echt dichtbij! Wat spannend! En wel verstandig hoor, dat je je hebt laten nakijken na de val van de trap. Is het niet protocol dat je na zo'n val wordt opgenomen, om jou en je kindje goed in de gaten te kunnen houden? Ik vond dat in Oostenrijk enerzijds wel prettig, anderzijds ook vervelend dat ik voor 24 uur werd opgenomen. Maar ja, alles voor de kleine!

Als de kleine meid niet terugdraait, wat dan? Kun je dan wel gewoon bevallen? Kunnen ze dan tijdens de bevalling nog terugdraaien of zo? (sorry, geen ervaring!)

 

Sas, hoe is het met jou? Lekker aan het genieten samen met je man?

 

Wij zijn vanmorgen weer bij de gyn geweest.... Alles besproken voor de bevalling, en we hebben een datum! Nog 2,5 week... Wel weer een wat hogere bloeddruk dus over een week weer terugkomen. Het komt echt heel dicht bij nu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitgerekend:

29 juli: Annengel

9 aug: Loesje - meisje

12 aug: Akara - meisje

13 aug: Champietal - meisje

16 aug: Sas - jongen

16 aug: Brenn

18 aug: Tiktak - meisje

22 aug: Nathalie- jongen en meisje

26 aug: Beanie - jongen

Afspraken:

1 augustus: Saskia afspraak gynaecoloog

2 augustus: Akara afspraak gynaecoloog

7 augustus: Beanie afspraak gynaecoloog

8 augustus: Beanie afspraak anesthesist

 

Bevallen:

Nathalie op 22-07 van N_oa en N_athan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas lig ik nog in het ziekenhuis. Mijn bloedwaardes waren zo laag dat ik net een transfusie van ijzer heb gekregen. Het gaat beter, maar ik ben nog zwak. Met Isis gaat het verder ook goed, alleen is haar bloed nog steeds stroperig en blijft ook onder controle. Morgen gaat ze weer geprikt worden en dan gaan de kinderartsen overleggen of we naar huis kunnen. Wie weet mogen we op de warmste dag van het jaar naar huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitgerekend:

29 juli: Annengel

9 aug: Loesje - meisje

12 aug: Akara - meisje

13 aug: Champietal - meisje

16 aug: Sas - jongen

16 aug: Brenn

18 aug: Tiktak - meisje

22 aug: Nathalie- jongen en meisje

26 aug: Beanie - jongen

Afspraken:

1 augustus: Saskia afspraak gynaecoloog

2 augustus: Akara afspraak gynaecoloog

7 augustus: Beanie afspraak gynaecoloog

8 augustus: Beanie afspraak anesthesist

 

Bevallen:

Nathalie op 22-07 van N_oa en N_athan

Chantal op 31-07 van Isis (38,1 dag)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas lig ik nog in het ziekenhuis. Mijn bloedwaardes waren zo laag dat ik net een transfusie van ijzer heb gekregen. Het gaat beter, maar ik ben nog zwak. Met Isis gaat het verder ook goed, alleen is haar bloed nog steeds stroperig en blijft ook onder controle. Morgen gaat ze weer geprikt worden en dan gaan de kinderartsen overleggen of we naar huis kunnen. Wie weet mogen we op de warmste dag van het jaar naar huis.

 

Jeetje wat heftig Champietal! Je krijgt geen bloed alleen ijzer toegediend? En Isis, ligt zij ook aan het infuus? Of ligt ze lekker bij jou? Misschien ook wel lekker om nog even goed bij te komen in het ZH. Hoe vindt Isis haar grote broer het trouwens?

Zal fijn zijn, om op zo'n warme dag het ZH uit te mogen... Wat dat betreft kun je misschien beter nog een dagje langer moeten blijven! Ik vond het vandaag binnen in het ZH heel wat aangenamer dan er buiten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat heftig Champietal! Je krijgt geen bloed alleen ijzer toegediend? En Isis, ligt zij ook aan het infuus? Of ligt ze lekker bij jou? Misschien ook wel lekker om nog even goed bij te komen in het ZH. Hoe vindt Isis haar grote broer het trouwens?

Zal fijn zijn, om op zo'n warme dag het ZH uit te mogen... Wat dat betreft kun je misschien beter nog een dagje langer moeten blijven! Ik vond het vandaag binnen in het ZH heel wat aangenamer dan er buiten!

 

 

Joepie, we zijn thuis. Wel rustig aan doen. Ik heb geen bloed genomen, want daar zaten heel veel bijwerkingen bij voor mij. Nog meer antistoffen opbouwen enzo. Als ik over een week nog zo zwak ben, dan moet ik bellen en dan krijg ik nog een keer een infuus.

Finn vindt zijn zusje heeeeeel lief. Wij moeten van hem steeds zachtjes praten, anders maken we zijn zusje wakker. Het heel grappig.

Kraamhulp is hier al lekker en die is helemaal top. Ik had haar vorige keer ook.

Ik ga kijken of ik een foto kan plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Chapietal, lekker dat jullie thuis zijn!! Nu lekker genieten met elkaar. Hoe voel jij je?

@ Beanie , spannend, je hebt echt al een datum of ongeveer 2,5 week?

@ Loesje, jeetje gevallen van de trap. Wat zul je geschrokken zijn. Gelukkig alles goed met je en met de kleine

 

Hier alles goed. Gisteren weer naar gyn geweest. Bloeddruk goed, aan vocht in de benen en de pijn in de polsen( beknelling van de zenuw door vocht) niets te doen. Uk is al lekker aan het indalen. Volgende weer vrijdag weer afspraak. Alles is nu klaar in huis. Wachten is op Uk.

Lig veel in de tuin in de schaduw te puffen. Echt veel te warm nu, haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitgerekend:

29 juli: Annengel

9 aug: Loesje - meisje

12 aug: Akara - meisje

13 aug: Champietal - meisje

16 aug: Sas - jongen

16 aug: Brenn

18 aug: Tiktak - meisje

22 aug: Nathalie- jongen en meisje

26 aug: Beanie - jongen

Afspraken:

 

2 augustus: Akara afspraak gynaecoloog

7 augustus: Beanie afspraak gynaecoloog

8 augustus: Beanie afspraak anesthesist

9 augustus: Saskia afspraak gynaecoloog

 

Bevallen:

Nathalie op 22-07 van N_oa en N_athan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitgerekend:

29 juli: Annengel

9 aug: Loesje - meisje

12 aug: Akara - meisje

13 aug: Champietal - meisje

16 aug: Sas - jongen

16 aug: Brenn

18 aug: Tiktak - meisje

22 aug: Nathalie- jongen en meisje

26 aug: Beanie - jongen

Afspraken:

2 augustus: Akara afspraak gynaecoloog

7 augustus: Beanie afspraak gynaecoloog

8 augustus: Beanie afspraak anesthesist

9 augustus: Saskia afspraak gynaecoloog

 

Bevallen:

Nathalie op 22-07 van N_oa en N_athan

Chantal op 31-07 van Isis (38,1 dag)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi dames,

 

Champietal, wat lief! Wat zorgzaam van grote broer voor kleine zus! Ik hoop dat je je snel wat minder slap gaat voelen en dat het ijzerinfuus je er bovenop helpt! Met jouw antistoffen kan ik me iig wel voorstellen dat het beter is om geen bloed te krijgen...

Sas, wat fijn dat je een goede bloeddruk hebt! Je wordt dus ook strak in de gaten gehouden door de gynaecoloog... En alles klaar voor uk, wat een lekker gevoel. Hier ook hoor! Gisteren de box opgezet, kleed er in, speeltjes er in... Kinderwagen e.d. staan nu ook beneden, dus het kamertje is nu echt klaar voor uk. Kan gewoon niks meer verzinnen! Behalve dan dat we nog een vuilniszak aan de muur hebben hangen, we wachten denk ik tot de avond voor ik ga bevallen met het verwijderen daarvan. Het laatste geheim zit daaronder!

 

Ik heb een datum als een datum waarop ik uiterlijk zal bevallen. Dat is nl de dag dat ik word opgenomen voor een geplande KS. Het kan natuurlijk best zo zijn dat hij zich eerder aandient, dan wordt het ip een spoed KS. En het kan ook nog zo zijn dat bij de volgende polibezoeken de gyn besluit toch de datum naar voren te halen. Donderdag dus naar de anesthesist, dan hoef ik verder alleen nog maar kruisbloed te laten prikken (dag voor de ingreep) en dan mag het gebeuren!

 

Hebben jullie deze vreselijke warme dag overleefd? Ik ben echt blij als het nou eindelijk eens wat gaat afkoelen... Kan er echt niet tegen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames, ik ben gisteren bevallen van een prachtige dochter genaamd Auréline. Ze woog 3,290kg en is 50cm. Heb heel lang (van 21u op 2 aug tot 8u op 3 aug alle 5 min weeen gehad met een totaal van 4cm ontsluiting. Daarna zijn ze elkaar sneller beginnen opvolgen en om 9u30 zijn mijn vliezen gebroken. Om 10u30 mocht ik beginnen persen en na 3 persweeen om 10u39 is dus onze prinses geboren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden