Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
*breek ff in*Aurora, wat wel eens wil helpen is voor je gaat prikken je huid eerst even 'verdoven' met een ijsblokje... Misschien dat dat het prikken makkelijker maakt? Veel succes!*breekt weer uit*
Ja dat doe ik ook. En het prikken gaat nu weer een paar dagen met weinug pijn. Maar ik word echt misselijk als het dichterbij half 10 wordt... Gaat echt om het prikken zelf hoor. Het zien van die naald en de gedachte dat ie in mij moet...Ik voel me trouwens redelijk opgeblazen. Mn buik lijkt ook dikker dan normaal. En nee... Dat zijn niet de feestdagen :-) Nog iemand last van haar darmen na de deca? Of kan dat ook van de fostimon konen? Overigens moet ik geen twee weken prikken maar bijna 4!!
  • Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Aurora, grappig, ik prik ook elke avond om half 10.

Ik ben op zich niet bang voor naalden, maar lollig vind ik anders. Gister had ik opeens dat ik de vloeistof erg erin voelde gaan. Ik prik nu 20 Lucrin. Maak ik me een beetje zorgen hoe dat dan voelt als ik straks 150 Menopur erin moet jassen... En enorme jeuk to ongeveer een minuutje erna. Wellicht de alcohol die ik wat te nat op mijn buik had toen ik prikte? Ik was ervan overtuigd dat ik een enorme blauwe plek zou krijgen. Maar niks meer van te zien. ;-)

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik zit ook midden in een poging en lees een beetje met jullie mee.

Ik heb ook een grondige hekel aan naalden en prikken en heb tijdens onze 1e 2 IVFs (voor onze dochter) dan ook geen naald gezien. Mijn man prikt altijd.

Nu ook weer, hoewel ik de boel nu wel even bekeken heb om te zien of ik het zelf zou kunnen. Nou, nee, dat zie ik echt niet zitten.

Na de bevalling kreeg ik een prik in mijn been (volgens mij voor placenta ofzo) en dat vond ik nog het ergst van de hele bevalling :)

Is dat geen idee voor je, Aurora? De prikjes zelf voel ik bijna niet, de deca prikt soms een beetje gemeen, maar goed te doen. Het is voor mij echt het psychische effect.

Oh, en op tijd de boel uit de koelkast halen zodat het lekker opgewarmd is.

Ik heb dus op deze manier geen moeite met de prikken en ook geen moeite met de echo's, die drempel ben ik wel over. Heb gelukkig ook een aardige vrouwelijke arts, want die uitgangsecho tijdens je menstruatie is wel even een extra drempel!

Bij onze eerste poging herken ik jouw gevoel wel Aurora, of eigenlijk vooral tijdens het jaar van onderzoeken (incl. operaties), toen ging ik echt wel grenzen over en vond ik mezelf heel dapper.

Ik heb wel moeite met het feit dat het niet te plannen valt. Qua werk en andere prive afspraken vind ik dat superlastig. Dit keer weet bijna niemand om ons heen het, dus dat is ook lastiger.

En allerlastige, die spanning of de poging gaat lukken. Zoveel stappen die mis kunnen gaan, ik heb ergens eens info gevonden zo van: 100% start, 5% valt af wegens geen groei, vervolgens valt 10% af wegens te weining groei, dan heeft 85% een punctie, valt vervolgens X % af wegens geen bevruchting ... enz enz. Zoveel stappen tot je bij die positieve test, of beter nog, die baby bent.

(% hierboven nu verzonnen hoor).

Oh, dit is wel een lang verhaal geworden met mijn ervaring ... lol. Sorry hoor.

Meiden allemaal succes nu met prikken! Het is voor een goed doel he.

Liefs,

Annelies

Geplaatst
@Aurora, grappig, ik prik ook elke avond om half 10.

Ik ben op zich niet bang voor naalden, maar lollig vind ik anders. Gister had ik opeens dat ik de vloeistof erg erin voelde gaan. Ik prik nu 20 Lucrin. Maak ik me een beetje zorgen hoe dat dan voelt als ik straks 150 Menopur erin moet jassen... En enorme jeuk to ongeveer een minuutje erna. Wellicht de alcohol die ik wat te nat op mijn buik had toen ik prikte? Ik was ervan overtuigd dat ik een enorme blauwe plek zou krijgen. Maar niks meer van te zien. ;-)

Ik denk niet dat de hoeveelheid vloeistof in verhouding is? Dat die Menopur echt 7,5 keer zoveel vloeistof is, dat denk ik niet ... (hoop ik voor je!)

Hier ook veel jeuk, eventjes. Ik hoef niks met alcohol te ontsmetten .. Doen jullie dat allemaal wel? (het staat wel in het boekje, maar in het ziekenhuis zeiden ze dat het niet hoeft).

Geplaatst

Even inbreken hoor :-) De cijfers staan voor eenheden van dat specifieke medicijn, niet voor ml oid. Hoeveel vloeistof je per eenheid spuit wisselt per medicijn. 150IE is best te doen hoor! Succes allemaal!

Geplaatst

Meteen even naar mijn kast gerend en idd! Ik ging er geheel van uit dat 150 Meno in verhouding 7,5x 20 Lucrin zou zijn Hihi...

Maar het betreft 2 van die poederpillen die ik moet vermengen met 0,9 ml water. Hoef ik daar iig niet over wakker te liggen. :toppie:

Geplaatst

Het lijkt me niets als mijn man het moet doen. Bovendien weet ik dan nog steeds dat er een naald in de buurt is die in mij moet... :-)Ik las net de bijsluiter van de pregnyl: spuit erin, iets terugtrekken... Komt er bloed dan moet je met een nieuwe spuit met nieuwe vloeistof op een andere plek opnieuw proberen. Komt dat zo nauw? Ik heb maar 1 pregnyl gekregen...

Geplaatst

...Oh, en op tijd de boel uit de koelkast halen zodat het lekker opgewarmd is.

Op de verpakking van de deca staat dat ie buiten de koelkast 7 dagen goed blijft. Waarom halen we m dan zo laat pas uit de koelkast? Kan je m niet al de vorige avond vast uitleggen? Dan hoef je er toch wat minder mee bezig te zijn, alleen een extra handeling op het moment dat je toch al moet...

Ik heb dus op deze manier geen moeite met de prikken en ook geen moeite met de echo's, die drempel ben ik wel over. Heb gelukkig ook een aardige vrouwelijke arts, want die uitgangsecho tijdens je menstruatie is wel even een extra drempel!

Bij onze eerste poging herken ik jouw gevoel wel Aurora, of eigenlijk vooral tijdens het jaar van onderzoeken (incl. operaties), toen ging ik echt wel grenzen over en vond ik mezelf heel dapper.

Volgens mij moeten we dat gewoon heel vaak tegen onszelf en tegen elkaar zeggen: We zijn gewoon allemaal hartstikke dapper dat we dit doen!!!!

Ik heb wel moeite met het feit dat het niet te plannen valt. Qua werk en andere prive afspraken vind ik dat superlastig. Dit keer weet bijna niemand om ons heen het, dus dat is ook lastiger.

Ik heb het wel aan een aantal mensen verteld, maar niet op mijn werk. Zo lang het vrij nemen geen problemen geeft laat i dat ook liever zo. Ik verwacht geen steun daar, en als ik maar vrij krijg heb ik dat verder oo niet nodig van mijn baas. Ik vind mijn kinderwens iets wat prive is, en wat mijn baas niets aan gaat tot ik een maand of 3 zwanger ben. Alleen het vrij nemen is eventueel een dingetje. Dan moet ik misschien wel. Maar als alles op de natuurlijke manier zou gaan, zou i mijn baas toch ook niet vertellen dat mijn man en ik regelmatig sex hebben en graag een kindje willen?

Geplaatst
Op de verpakking van de deca staat dat ie buiten de koelkast 7 dagen goed blijft. Waarom halen we m dan zo laat pas uit de koelkast? Kan je m niet al de vorige avond vast uitleggen? Dan hoef je er toch wat minder mee bezig te zijn, alleen een extra handeling op het moment dat je toch al moet...

Volgens mij kan dat idd.

Met de puregon is dat ook, want die bewaar ik in de prikpen en die ligt niet in de koelkast.

Ik heb het wel aan een aantal mensen verteld, maar niet op mijn werk. Zo lang het vrij nemen geen problemen geeft laat i dat ook liever zo. Ik verwacht geen steun daar, en als ik maar vrij krijg heb ik dat verder oo niet nodig van mijn baas. Ik vind mijn kinderwens iets wat prive is, en wat mijn baas niets aan gaat tot ik een maand of 3 zwanger ben. Alleen het vrij nemen is eventueel een dingetje. Dan moet ik misschien wel. Maar als alles op de natuurlijke manier zou gaan, zou i mijn baas toch ook niet vertellen dat mijn man en ik regelmatig sex hebben en graag een kindje willen?

Bij mij op het werk waren ze vorige keer heel supportive, heb me ook gewoon ziek gemeld op de dag van punctie en verder vrij gekregen voor de ziekenhuisbezoeken.

Maar begrijp heel goed dat je het prive vindt. Dat is het toch ook. Achteraf gezien heb ik het ook als onprettig ervaren dat zoveel mensen op de hoogte waren toen. Voornaamste reden toen was dat het wel praktisch is als mensen het weten. En idd op mijn werk vond ik toen dat het wel moest, ivm het ziekmelden. Ga nu kijken hoe het loopt, als het nodig is vertel ik het mijn baas wel, rest van de collega's niet.

Maar het is soms lastig, pas hadden we vrienden op visite en toen moesten we stiekum samen boven prikken :)

Dat van die pregnyl weet ik niet, wij hadden 3 jaar geleden ofzo prikinstructie en kan met niet herinneren dat daar iets van gezegd werd. Iedereen krijgt altijd maar 1 ampul volgens mij, het is kostbaar spul. Komt vast niet zo nauw, als het maar in je gaat op de precieze tijd.

Geplaatst

Aurora,

Ik moest de pregnyl bij de eerste hulp van het ziekenhuis laten zetten. Ik had geen naald of iets meegekregen hiervoor. Misschien krijg je die zogauw je punctie er aan komt? Misschien omdat het in het weekend was en we dus niet bij de poli terecht konden?

Vond het echt een rot-prik. Kreeg m in mijn been en kreeg acute spierpijn. Heb er twee dagen last van gehad en was er ook misselijk door. Maar goed....als ik zelf maar niet hoef te prikken dan maar zo...

Geplaatst

Dan zullen ze hem in je spier gezet hebben. Dat mag je normaliter ook niet zelf doen. Ik mag m in mn buik zetten. Gewoon zelf en subcutaan. Ik heb spuiten genoeg gekregen. Maar ik vond de bijsluiter zo ingewikkeld klinken...

Geplaatst

Aurora ik breek even in. Dat van terugtrekken en bloed zien heb ik nooit gehoord. Ik heb de pregnyl een keer of drie laten zetten in het ziekenhuis en toen deden ze dat ook niet. Het gaat gewoon in je (buik)vet en ik heb dat altijd zo ongeveer met mn ogen dicht gedaan, ben niet zo'n held met 'echte' spuiten.

Ik zag al de tip om een ijsklontje te gebruiken. Verder niet te hard knijpen in je 'rolletje' (het vel/vet waar je gaat prikken) en dit ook loslaten als de naald er eenmaal in zit en je de vloeistof erin spuit. Ik masseerde het altijd nog na als ik ha geprikt omdat ik het vond jeuken/prikken maar dat zal per persoon verschillen denk ik. De vloeistof op kamertemperatuur laten komen scheelt ook een hoop! Sja en verder is het wat het is he... Je kunt die spuiten moeilijk overslaan dus ik hoop dat je een soort berusting kan vinden. En natuurlijk hoop ik voor iedereen dat het gewoon gaat lukken en je nooit meer met naalden in de weer hoeft!! Succes iedereen!

Geplaatst
Aurora ik breek even in. Dat van terugtrekken en bloed zien heb ik nooit gehoord.
Ik had het ook nog nooit gehoord, maar het staat in de bijsluiter. Vandaar dus ook mijn vraag/verbazing...Het prikken gaat ook echt goed hier hoor. Gisteren bloedde het wel maar de laatste dagen gaat het weer zonder pijn. Ik heb alleen de hele dag, en vooral als ik wakker word 's morgens, beelden van naalden op mijn netvlies. Word ik bijna panisch van. Niet fijn. Echt puur het idee. Niet het prikken zelf...
Geplaatst
Aurora ik breek even in. Dat van terugtrekken en bloed zien heb ik nooit gehoord.
Ik had het ook nog nooit gehoord, maar het staat in de bijsluiter. Vandaar dus ook mijn vraag/verbazing...Het prikken gaat ook echt goed hier hoor. Gisteren bloedde het wel maar de laatste dagen gaat het weer zonder pijn. Ik heb alleen de hele dag, en vooral als ik wakker word 's morgens, beelden van naalden op mijn netvlies. Word ik bijna panisch van. Niet fijn. Echt puur het idee. Niet het prikken zelf...
Geplaatst

Morgen uitgangsecho! Vind t nu al spannend worden.

Zaterdag was mn laatste pil, maar ben niet erg aan t menstrueren. Ben al zo'n twee weken licht aan t bloeden. Ben benieuwd of dat nog uitmaakt voor t schema?

Groetjes

Geplaatst
Morgen uitgangsecho! Vind t nu al spannend worden.Zaterdag was mn laatste pil, maar ben niet erg aan t menstrueren. Ben al zo'n twee weken licht aan t bloeden. Ben benieuwd of dat nog uitmaakt voor t schema?Groetjes
Nee in principe nog. Bij de uitgangsecho kijken ze of alles rustig is en hoeveel eitjes je klaar hebt staan voor rijping. Kan ook als je ongi bent. En dat was ik...
Geplaatst

Spannend Susan, gaat het echt beginnen!

Hopelijk ziet alles er rustig uit en mag je gaan stimuleren!

Bij mij waren de eierstokken helemaal 'verschrompeld' omdat ik ruim 2 jaar aan de pil geweest ben met minder stopweken. Dus niet te zien of er iets klaar staat ...

Heb nu 3 dagen gestimuleerd en al het idee dat ik de eierstokken begin te voelen ... psychisch of echt ... lol.

Ik was trouwens vandaag weer aan het werk na de vakantie en was al gelijk in de verleiding om het tegen mensen te vertellen. Januari is altijd zo'n drukke maand met afspraken en het zou fijn zijn als ik dingen ovb kan afspreken. Maar goed, wil echt niet dat mensen het weten, dus ik ben straks gewoon onverwacht ziek ..

Geplaatst

Mag ik ook op het lijstje ? :)

Wie is wie

Aurora: 1e ICSI na IUI's

Ayla: 1e ICSI (moeder van dochtertje van 9 via natuurlijke weg uit vorige relatie)

Eve: 4e IVF

LB1985: 1e ICSI

Mama-in-love: Uit ICSI 1 een zoon juni '12, nov '12 miskraam van de 2 cryo's, jan start 1e ICSI

Nala78: 1e ICSI

SJSL: dochter uit 2e IVF, nu 1e IVF voor brusje

Susan76: Mei 2012 : man vaso-vaso operatie ondergaan ( knoopje eruit..)Juli: te weinig zwemmers.november: 1e icsi afgebroken ( twee follikels)Januari : nogmaals eerste icsi

SuziQ: 2e ICSI

Startdatum

Aurora: 26 december start Deca

SJSL: 27 december start Deca (daarvoor heeeel lang aan de pil geweest ivm endo)

LB1985: 28 december start Deca

Ayla: 30 december start Lucrin

Mama-in-love: 31 december start Deca

Nala78: 31 december start Deca

Susan76: 9 januari start Deca

Eve: 11 januari start Deca

SuziQ: 19 januari start Deca

Uitgangsecho

Nala78: 3 januari (start Puregon)

SJSL: 3 januari (start Puregon op 4 januari)

Aurora: 4 januari (start Fostimon)

Susan76: 11 januari (start Puregon)

LB1985: 11 januari (start Puregon)

Mama-in-love: 14 januari (start Menopur)

Ayla: 15 januari (start Menopur)

Eve: 18 januari

Follikelmeting

Nala78: 9 januari (1e FM)

SJSL: 11 januari (1e FM)

Aurora: 12 januari (1e FM)

LB1985: 18 januari (1e FM)

Ayla: 22 januari (1e FM)

Eve: 28 januari (1e FM)

SuziQ: 8 februari (1e FM)

Punctie

SJSL: hopelijk rond 19 januari

Susan76: 23 januari

LB1985: ergens rond 24 januari

SuziQ: ergens rond 11 februari

Testen

Geplaatst
Morgen uitgangsecho! Vind t nu al spannend worden.

Zaterdag was mn laatste pil, maar ben niet erg aan t menstrueren. Ben al zo'n twee weken licht aan t bloeden. Ben benieuwd of dat nog uitmaakt voor t schema?

Groetjes

hey Susan76,

wat een spannende dag vandaag voor jullie..

ik ben er alweer vroeg bij vandaag,

Gister de eerste spuit decapeptyl gezet.

alles ging goed, mijn vriend spuit omdat ik het toch nog niet zelf durf.

kan iemand mij vertellen of het klopt dat je heel onrustig slaapt van de decapeptyl?

Misschien zijn het wel ineens de grote zenuwen omdat we zolang hebben afgeteld en het nu eindelijk zo ver is.

Lieve allemaal ik wens jullie veel succes en laten we duimen dat er weer een hoop wondertjes op de wereld mogen komen voor ons.

Groetjes

Geplaatst
hey Susan76,wat een spannende dag vandaag voor jullie..ik ben er alweer vroeg bij vandaag,Gister de eerste spuit decapeptyl gezet.alles ging goed, mijn vriend spuit omdat ik het toch nog niet zelf durf.kan iemand mij vertellen of het klopt dat je heel onrustig slaapt van de decapeptyl? Misschien zijn het wel ineens de grote zenuwen omdat we zolang hebben afgeteld en het nu eindelijk zo ver is. Lieve allemaal ik wens jullie veel succes en laten we duimen dat er weer een hoop wondertjes op de wereld mogen komen voor ons. Groetjes
Onrustig slapen is een mogelijke bijwerking idd. Maar je kan natuurlijk ook onrustig slapen van de spanning. Zorg voor afleiding en voldoende rust en ontspanning de komende weken. Toitoitoi!
Geplaatst
hey Susan76,wat een spannende dag vandaag voor jullie..ik ben er alweer vroeg bij vandaag,Gister de eerste spuit decapeptyl gezet.alles ging goed, mijn vriend spuit omdat ik het toch nog niet zelf durf.kan iemand mij vertellen of het klopt dat je heel onrustig slaapt van de decapeptyl? Misschien zijn het wel ineens de grote zenuwen omdat we zolang hebben afgeteld en het nu eindelijk zo ver is. Lieve allemaal ik wens jullie veel succes en laten we duimen dat er weer een hoop wondertjes op de wereld mogen komen voor ons. Groetjes
Onrustig slapen is een mogelijke bijwerking idd. Maar je kan natuurlijk ook onrustig slapen van de spanning. Zorg voor afleiding en voldoende rust en ontspanning de komende weken. Toitoitoi!
Geplaatst

Hey Susan, spannende dag vandaag, ik ben benieuwd!

Voor heel veel andere dames, succes met de spuitjes. Even tanden op elkaar en bikkelen, het is voor een goed doel ;-). Ik wou dat ik alweer mocht beginnen met spuiten. Het wachten valt me zwaar...

Wat me opvalt is dat bijna iedereen een uitgangsecho heeft, maar bij mij staat dat niet op het programma. Ik heb al wel een datum voor de eerste follikelmeting. Vreemd.... Waar kijken ze naar bij de uitgangsecho? Ik las hieronder oa hoeveel eitjes er klaar liggen, maar het is toch juist de bedoeling dat er door de stimulatie meer eitjes gaan rijpen dan er van nature zouden doen? Uit eerdere echo's weet ik wel dat mijn eitjesvoorraad nog prima is voor m'n leeftijd.

Geplaatst

De uitgangsecho is een soort 0-meting. Dan weten ze wat de uitgangssituatie is en kunnen ze bij de volgende stappen goed zien hoe het veranderd is.

Bij mij hebben ze gezien dat ik 7 eitjes heb klaar liggen; volgens de arts gaf dat een wat realistischer beeld. Dat we niet alvast zouden uitgaan van 20 eitjes, maar dat we ook zeker weten dat het er geen 0 zijn. En ja, die follikels gaan rijpen door het prikken (stimuleren). Maar kennelijk kunnen ze van tevoren al wel vast zien hoeveel er mogelijk in aanmerking komen deze maand om te gaan worden gestimuleerd.

Dit kan wel iets afwijken van wat ze gezien hebben. Bij mijn eerdere echo, op een ander moment in mijn (natuurlijke) cyclus (toen geen pil of decapeptyl) waren er meer eitjes. Maar goed, niet alle eitjes die ik nog heb voor de rest van mijn leven zijn voor gebruik deze maand.

Ik wist dat ook niet... ik leer iedere dag weer nieuwe dingen :-)

Geplaatst

Hey meiden even een vraagje...

Kan de deca de ongie tegen houden en zo ja hoe lang?

Ik had vrijdag al ongie moeten worden en had deze cyclus een positieve ovu test op het juiste moment in de cyclus..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden