Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hebben jullie ook Oxaxepam gekregen om te slapen de nacht voor de punctie? Volgens mij soort valium.

Ik mag er vanavond 2 en morgenochtend 1. We zullen zien of het nodig is ...

Oxasepam is een kalmerend middel, ik had ze ook maar niet ingenomen voor het slapen gaan, ik was moe en kon zelf goed in slaap komen gelukkig. Vanmorgen heb ik er wel 1 genomen omdat ik me erg nerveus voelde en je wordt er rustiger van.

Heel veel succes morgen, ik hoop dat het bij jou ook goed verloopt en dat er mooie eitjes worden geoogst ;)

• Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Nou meiden, heeeeel slecht nieuws. Er is maar 1 follikel gevonden en dit is ws de eerste en laatste poging die we mogen doen. We krijgen straks bericht vh ziekenhuis of ze doorgaan met 1 follikel, waarbij de kans minimaal is dat t lukt. Ik wil toch de ronde afmaken ( dan ws dinsdag punctie) anders is t zonde, maar arts heeft toch alle hoop weggepraat. Zeer waarschijnlijk ben ik met mijn 36 jaar in een vervroegde overgang.Ik kan niet zeggen hoe kapot ik hier van ben. Heb mij ziekgemeld. Mn vriend is thuis maar straks komen zijn kinderen. Weet ff niet hoe ik nu verder moet.Wou dat ik n leuker bericht met jullie kon delen...
Lieve schat, wat ongelofelijk verdrietig voor je. Verstandig dat je thuis bent... Ik hoop dat je door mag gaan. Al is het maar om zelf het gevoel te hebben dat je er alles aan hebt gedaan...Heb je een goed gevoel bij de arts of wil je een second opinion? Zo ja, dan raad ik je mijn arts aan... Die gaat uit van gevoel en individue. Voor nu wens ik je eerst heel veel kracht en sterkte toe. Neem tijd voor jezelf meissie. En ik hoop dat je veel steun aan je partner hebt.Veel liefs. X
Geplaatst

Ach Susan, wat ontzettend naar! Jeetje, dat wil je niet horen op je 36e :(

Ik zie dat je een topic hebt geopend, ik hoop dat je daar veel en vooral nuttige reacties krijgt.

Ik hoop ook dat je wel door mag gaan, toch wel zonde om niet te doen.

Meis, veel sterkte.

Nala, voor jou supergoed nieuws! 9 eitjes en goed zaad, meer kan je niet willen he.

Niks aan dat wachten tot zondag .... maar de kans is natuurlijk wel groot dat er een mooie emmy tussen zal zitten.

Doe maar lekker rustig aan.

Apart trouwens van dat kathether. Heb ik beide vorige keren niet gehad.

Ik denk ook dat ik alleen morgenochtend een pammetje neem, verwacht gewoon normaal te kunnen slapen. We gaan het morgen weer meemaken.

Geplaatst
Ik ben weer thuis van de punctie. Had gelukkig goed geslapen. Helaas kreeg ik eerst een catheter omdat m'n blaas niet goed leeg was (en ik had nog wel drie keer geplast?). Dat was geen pretje moet ik eerlijk zeggen. Daarna de inwendige verdoving en een soort morfine per infuus. De eerste keer deed heel erg pijn, bij m'n andere eierstok minder pijn gelukkig. Daarna rustig bijgekomen en toen kwam het goede nieuws dat er 9 mooie eitjes waren. Manlief heeft ook goede zaadjes geleverd dus we gingen met een goed gevoel naar huis. Nu lig ik op de bank, heb buikkrampen en erg pijn bij het plassen van de catheterw maar verder valt het mee. Zondag worden we gebeld over de embryo's, dus nog even spannend.ik reageer zo nog even persoonlijk op jullie berichtjes. Liefs
He meis! Fijn dat het bij jou goed gegaan is! En nu hopen op goed nieuws morgen!Ik schrik heel erg van die catheter. Ik had het al eens gehoord (heel luchtig: dan doen we er even een cathetertje in...). Maar dat het oom kan als je echt wel geplast hebt...Dat zou betekenen dat ze me daar heel uitgebreid moeten aanraken.. Ik ben daar zo bang voor! Los van het inbrengen van het echo-apparaat, zitten ze daar dan erg aan je en te kijken?Kom lekker bij, laat je verwennen en doe rustig aan. Ik duim voor je meid!
Geplaatst

Ik schrok ook van die catheter hoor, ik had maar 1 kop thee gedronken en een beetje water en 3 keer geplast vanmorgen, dan zou je toch denken dat ik een lege blaas heb? Volgens de arts kon hij er niet goed bij en was het nodig, voordat ik iets kon zeggen zat hij er al in :(

Geplaatst
Ik schrok ook van die catheter hoor, ik had maar 1 kop thee gedronken en een beetje water en 3 keer geplast vanmorgen, dan zou je toch denken dat ik een lege blaas heb? Volgens de arts kon hij er niet goed bij en was het nodig, voordat ik iets kon zeggen zat hij er al in :(
Oh dat moeten ze bij mij echt niet doen op die manier!! Maar mijn vraag was heel serieus: in hoeverre rsken ze je daar beneden aan en zitten ze ernaar te kijken?Ding erin en dan op het scherm kijken vind ik goed. Maar wat doen ze verder daar beneden?
Geplaatst

Mijn ervaring met de punctie is dat ze best wel 'daar beneden zitten te kijken'. Zo herinner ik het me wel een beetje.

Je ligt ook echt in zo'n gyn stoel, terwijl ik bij mijn echo's op een bankje lig, absoluut niet full frontal dus, ze zien 'het' dan amper. Maar bij de punctie dus wel en is het vrij medisch. Ik kreeg allemaal groene doeken over me heen volgens mij, behalve 'daar'.

Stel dat je een katether moet (die kans is niet groot hoor), misschien kan een vrouwelijke verpleegkundige dat dan doen?

Geplaatst

Bij de IUI's lag ik ook in zo'n stoel. Eendenbek erin, slangetje erin. Geen probleem. Maar dat was slechts 1 verpleegkundige. Allemaal zijn ze lief.

Bij de echo's bij mijn eigen arts, ook in zo'n stoel, maar dan zit de arts er half naast.

Bij de twee mannelijke artsen had ik wel zo'n bankje. Vond ik wel iets ontspannener op zich, deden de echo's ook een keer geen pijn voor de afwisseling. Maar op het moment dat die eerste mannelijke arts dreigde me daar te gaan aanraken was het mis.

Het vervelende is dat ik geen idee heb wie de punctie gaat doen. Ik kan ze allemaal tegenkomen. Mijn angst is dus vooral dat het een man zal zijn, en dat ie dus de hele tijd beneden zit te koekeloeren en daar telkens aan moet zitten, en zo'n cathether in moet brengen enzo. Zat al bijna te janken op mijn werk toen ik het las. Pff... heb nog wat issues hier, geloof ik :-S

Goed, ik moet dus maar zien dat ik me daarop ga instellen ofzo. Ik moet iig zoveel mogelijk info van tevoren hebben. Hoe meer ik weet, hoe meer ik me kan voorbereiden.

Dank voor je reactie alvast.

Wat was er vandaag nog meer aan de hand?

Suzi, succes morgen met het starten!

SJSL: heel veel succes morgen met je punctie. Dat er maar mooie eitjes uit mogen komen!!!

Geplaatst

Hey meiden, spiek even ;)

Prikken gaat goed. Heb niet echt last van kwaaltjes van de prikken.

Bij de punctie zijn ze alleen maar gericht op je baarmoeder.

Eerst eendebek (catheter moest ik ook) daarna rietje inbrengen in je baarmoeder, minuutje wachten na het inspuiten, in lab controleren of emmy niet aan het rietje geplakt zit en daarna wordt alles weer verwijderd.

Maar ja... Hoort erbij vind ik. Zit er zelf geen seconde mee. Al zou er een hele klas meekijken zou ik het nog prima vinden :D

Geplaatst
Oh dat moeten ze bij mij echt niet doen op die manier!! Maar mijn vraag was heel serieus: in hoeverre rsken ze je daar beneden aan en zitten ze ernaar te kijken?Ding erin en dan op het scherm kijken vind ik goed. Maar wat doen ze verder daar beneden?

Ik voel me nu wel een beetje schuldig dat ik dit eerlijk heb verteld. Ze raken je aan om de catheter in te brengen, maar dat gebeurt echt niet altijd door, volgens mij is die kans klein. Verder kijkt de arts echt meer naar het scherm dan naar jou. Ik had een mannelijke gynaecoloog en vrouwelijke verpleegkundige, samen deden ze alles, maar ik heb daar totaal geen moeite mee. Lastig dat je daar zo'n last van hebt, misschien kun je aangeven dat ze proberen een vrouwelijke arts jouw punctie te laten uitvoeren? Je moet maar zo denken, ze zitten er echt niet om naar jou te kijken, het is voor een goed doel! Veel sterkte ermee meid!

Geplaatst
Ik voel me nu wel een beetje schuldig dat ik dit eerlijk heb verteld. Ze raken je aan om de catheter in te brengen, maar dat gebeurt echt niet altijd door, volgens mij is die kans klein. Verder kijkt de arts echt meer naar het scherm dan naar jou. Ik had een mannelijke gynaecoloog en vrouwelijke verpleegkundige, samen deden ze alles, maar ik heb daar totaal geen moeite mee. Lastig dat je daar zo'n last van hebt, misschien kun je aangeven dat ze proberen een vrouwelijke arts jouw punctie te laten uitvoeren? Je moet maar zo denken, ze zitten er echt niet om naar jou te kijken, het is voor een goed doel! Veel sterkte ermee meid!
Nee, ik ben juist blij dat je het hebt verteld. Dan kan ik me er beter op instellen. Dank je!Ik ga ook wel proberen een vrouwelijke arts te krijgen als de datum voor de punctie bekend is. Maar ja, je weet het niet...
Geplaatst
Hey meiden, spiek even ;)

Prikken gaat goed. Heb niet echt last van kwaaltjes van de prikken.

Bij de punctie zijn ze alleen maar gericht op je baarmoeder.

Eerst eendebek (catheter moest ik ook) daarna rietje inbrengen in je baarmoeder, minuutje wachten na het inspuiten, in lab controleren of emmy niet aan het rietje geplakt zit en daarna wordt alles weer verwijderd.

Maar ja... Hoort erbij vind ik. Zit er zelf geen seconde mee. Al zou er een hele klas meekijken zou ik het nog prima vinden :D

Fijn dat het prikken goed gaat MIL!

Wat jij beschrijft is de TP. Dat is best een pice piece of cake natuurlijk.

Ik heb er gelukkig ook geen moeite mee, dat mensen daar zitten te kijken en te doen. Maar kan me voorstellen dat sommigen daar wel moeite mee hebben.

Aurora, ik zou me instellen op het ergste: mannelijke arts en mannelijke verpleegkundige en een catether :) Ohhh ... dat zijn geen grapjes he. Maar serieus, ik ben het met je eens dat het goed is om van te voren zoveel mogelijk te weten en je daarop in te stellen, kan het alleen maar meevallen.

En toch nog even vooraf met je arts bespreken, wat je in jouw specifieke ziekenhuis kan verwachten en hoe het voor jou allemaal zo draagbaar mogelijk wordt ... je bent ongetwijfeld niet de eerste met een paar 'issues'.

Helpt het nog als ik zeg dat de artsen echt al veeeel meer vrouwen hebben gezien en jouw specifieke onderdelen de volgende dag echt vergeten is?

(alle verpleegkundige die ik heb gehad, waren vrouwen overigens, bij alle operaties en puncties e.d. die ik heb meegemaakt)

Geplaatst

Ja, sorry ik haal ze door elkaar.

Bij de punctie een catheter gehad niet bij tp.

Maar de punctie vond ik ook erg goed te doen. Tuurlijk zijn ze bezig met je vagina maar hun zijn echt meer bezig met het goed laten verlopen van de punctie hoor niet met uitgebreid kijken hoe doos nr 156.786 er uit ziet ;)

Geplaatst
Nee, ik ben juist blij dat je het hebt verteld. Dan kan ik me er beter op instellen. Dank je!Ik ga ook wel proberen een vrouwelijke arts te krijgen als de datum voor de punctie bekend is. Maar ja, je weet het niet...
Geplaatst

Wie is wie?

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]Leeftijd[/TD]

[TD]Bezig sinds[/TD]

[TD]MMM sinds[/TD]

[TD]overig[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora[/TD]

[TD]35[/TD]

[TD]aug 2009[/TD]

[TD]jan 2011[/TD]

[TD]5x IUI, nu 1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]1e ICSI,

al dochtertje via natuurlijke weg uit vorige relatie[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985[/TD]

[TD]27[/TD]

[TD]jul 2011[/TD]

[TD]jul 2012[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78[/TD]

[TD]34[/TD]

[TD]2008[/TD]

[TD]okt 2012[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL[/TD]

[TD]34[/TD]

[TD][/TD]

[TD]2008[/TD]

[TD]1e IVF voor brusje, al dochtertje uit 2e IVF (juli 10)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76[/TD]

[TD]36,5[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012: man vaso-vaso operatie (knoopje eruit)

juli 2012: te weinig zwemmers

nov 2012: 1e icsi afgebroken (2 follikels)

jan 2013: nogmaals 1e icsi[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ[/TD]

[TD]40

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012

[/TD]

[TD]2e icsi[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Planning

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]Startdatum[/TD]

[TD]Uitgangsecho[/TD]

[TD]Punctie[/TD]

[TD]TESTEN![/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora[/TD]

[TD]26-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]04-01-2013 (start fostimon 5 jan)[/TD]

[TD]?[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla[/TD]

[TD]30-12-2012 (start lucrin)[/TD]

[TD]15-01-2013 (start menopur)[/TD]

[TD]?[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985[/TD]

[TD]28-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]11-01-2013[/TD]

[TD]?[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78[/TD]

[TD]31-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon)[/TD]

[TD]18 jan[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL[/TD]

[TD]27-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon 4 jan)[/TD]

[TD]19 jan[/TD]

[TD]als er een TP is: dan 6-2 testen[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76[/TD]

[TD]09-01-2013 (start deca)[/TD]

[TD]11-01-2013 (start puregon)[/TD]

[TD]ca 23 jan[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ[/TD]

[TD]19-01-2013 (start deca)[/TD]

[TD]14-01-2013[/TD]

[TD]ca 11 feb[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Follikelmetingen

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]1e FM[/TD]

[TD]2e FM[/TD]

[TD]3e FM[/TD]

[TD]4e FM[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora[/TD]

[TD]12 jan

4 fol. 8,5 tot 10 mm[/TD]

[TD]15 jan

5 foll 10mm[/TD]

[TD]17 jan

5 foll. 12 mm.

dosering verhogen naar 225 eenh.[/TD]

[TD]21 jan[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla[/TD]

[TD]22 jan[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985[/TD]

[TD]18 jan

8 fol. 12 à 13 mm, en

heleboel kleintjes.[/TD]

[TD]21 Jan.[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78[/TD]

[TD]9 jan[/TD]

[TD]13 jan

12 eiblaasjes, de grootste 16 mm [/TD]

[TD]15 jan[/TD]

[TD]niet nodig[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL[/TD]

[TD]11 jan

4 grote, 2-3 kleine eitjes[/TD]

[TD]15 jan: 3 grote, 2-3 die nog

even mogen groeien[/TD]

[TD]17 jan

5 fol. die meedoen[/TD]

[TD]niet nodig[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76[/TD]

[TD]16 jan, weinig te zien [/TD]

[TD]18 jan[/TD]

[TD]21 jan[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ[/TD]

[TD]8 feb[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Jeetje susan76, wat een vreselijk nieuws. Veel sterkte de komende periode.

@ nala78, goed te lezen dat de punctie zo goed is gegaan.

@SJSL, veel sterkte en succes morgen tijdens de punctie.

Ik heb vandaag een goede 1 fm gehad. De gynaecoloog was erg tevreden over het resultaat tot nu toe. Er zij nu 8 follikels van 12a13 mm en nog een heleboel kleintjes.

woensdag of donderdag zal ik de punctie hebben.

Geplaatst

He LB, dat is zeer goed nieuws! En dat gaat ook al snel voor jou dus. Fijn joh. Heb je geen last van het prikken?

Ik had net even een minuutje een hele stekende pijn onderin m'n buik ... toch een beetje bang dat er al een follikel (of meer?) is gesprongen ... aangezien de grootste gister al 24 was ... pfff ... spannend is het wel. Wou dat het achter de rug was en we wisten hoe we er weer voor staan.

En dan wou ik natuurlijk dat het maandag was en dan ... en dan ... haha ... al die stapjes zijn best slopend.

Veel liefs meiden. Ik vind 'ons' een gezellig clubje.

Geplaatst

Ik had net even een minuutje een hele stekende pijn onderin m'n buik ... toch een beetje bang dat er al een follikel (of meer?) is gesprongen ... aangezien de grootste gister al 24 was ... pfff ... spannend is het wel. Wou dat het achter de rug was en we wisten hoe we er weer voor staan.

En dan wou ik natuurlijk dat het maandag was en dan ... en dan ... haha ... al die stapjes zijn best slopend.

Veel liefs meiden. Ik vind 'ons' een gezellig clubje.

ik heb ook steken in m'n buik gehad hoor, niet zo gek ook, er gebeurt zoveel in je buik. Maar door het spuiten van de medicatie kun je volgens mij geen eisprong hebben hoor. Ik zou ook willen dat het zondag was en dan maandag en..... Volgens mij zijn we allemaal ongeduldig ;) Ik ben elke keer weer heel blij als er een stapje geslaagd is!

Nogmaals succes morgen, ik zal aan je denken xxx

Geplaatst
He LB, dat is zeer goed nieuws! En dat gaat ook al snel voor jou dus. Fijn joh. Heb je geen last van het prikken?Ik had net even een minuutje een hele stekende pijn onderin m'n buik ... toch een beetje bang dat er al een follikel (of meer?) is gesprongen ... aangezien de grootste gister al 24 was ... pfff ... spannend is het wel. Wou dat het achter de rug was en we wisten hoe we er weer voor staan. En dan wou ik natuurlijk dat het maandag was en dan ... en dan ... haha ... al die stapjes zijn best slopend.Veel liefs meiden. Ik vind 'ons' een gezellig clubje.
Ik ben benieuwd hoe lang ik nog bij het clubje hoor..?Bedankt voor jullie reacties. Ik kan even niet goed reageren. Heb hoofdpijn van het huilen.Met de arts is afgesproken dat we die ene follikel ga aanprikken. Het gaat dan op dinsdag gebeuren. Voordeel is dat ze zo klaar is en ik niet zo lang pijn zal hebben. Ik heb zelfs geen echo meer.Nou, ben benieuwd of ik het gouden lot heb..Ik weet niet of ik nog erg actief kan zijn hier. Ik vind het erg moeilijk allemaal. Sjsl heel veel succes morgen. En de rest van de meiden natuurlijk ook!
Geplaatst

Lieverd, ik denk aan je. Het is zo oneerlijk, van alles wordt onder je voeten weggemaaid. We begrijpen als je het moeilijk vindt om hier nog mee te schrijven.

M'n duimen draaien voor die ene follikel van je.

En je mag bij 'ons' blijven zolang je wilt! Maar ik denk dat er ook topics zijn hier waar je terecht kan en waar misschien wel andere mogelijkheden voor je zijn. En waar je waarschijnlijk veel herkenning zult vinden. Maar voor nu toch deze stap as dinsdag. Meis, veel sterkte en succes alvast.

Liefs.

Geplaatst
ik heb ook steken in m'n buik gehad hoor, niet zo gek ook, er gebeurt zoveel in je buik. Maar door het spuiten van de medicatie kun je volgens mij geen eisprong hebben hoor. Ik zou ook willen dat het zondag was en dan maandag en..... Volgens mij zijn we allemaal ongeduldig ;) Ik ben elke keer weer heel blij als er een stapje geslaagd is!

Nogmaals succes morgen, ik zal aan je denken xxx

Dit vind ik fijn om te horen ... Truste allemaal.

Geplaatst

Hai meiden,Ik reageer niet zo veel, maar lees geregeld mee. Ik merk dat ik een beetje terug getrokken word van het hele proces. Wellicht ligt het aan de hormonen, wellicht aan het feit dat ik mijn husband toch wel erg mis tijdens dit hele gebeuren... Gelukkig komt hij zondag terug!Anyhow, ik vind het wel fijn om jullie verhalen te horen. En leef erg mee met Susan76.... Sterkte meid. En natuurlijk gaan jullie die ene follikel aanprikken! Een kleine kans is ook gewoon een hele kans! Je hebt er tenslotte maar 1 nodig... al bedenk ik me nu dat je datdat natuurlijk wel als een poging geldt dan.....Sinds woensdag ben ik begonnen met de menopur. Ik moet er nog even aan wennen hoor. Begint al met die vloeistof ampul breken. Wat een ellende. Ik heb er al 6 ofzo helemaal fijn geknepen. Ik ben niet zo ehm... handig zeg maar. En ik krijg lichtjes ademhalingsmoeite van en een druk op mijn hoofd van de menopur. Vrijwel meteen als ik het ingespoten heb. Gelukkig is dat steeds gewoon over als ik de volgende ochtend wakker wordt. Aanstaande woensdag heb ik de eerste follikelmeting. Spannend... Ik zie wel nu al op tegen de punctie... Brrrrr........Aurora, weet je zelf ook waarom je het zo vervelend vindt als ze "aan je zitten en kijken?" Mocht het gene zijn, bedenk dan dat de artsen waarschijnlijk al meer dan 1000 vrouwen in hun stoel gehad hebben. Probeer het te vergelijken met je eigen werk, dan helpt voor mij. >> Kijk ik nog op van de dingen die ik dagelijks doe? Toch blijft een vervelend moment, dat vind ik ook hoor! Ik hou ook altijd mijn onderbroek aan tot het laatste moment. Ik ga gewoon met slipje aan op die stoel zitten en pas als ze helemaal klaar voor me zijn, snel dat slipje uit en mijn benen in die beugels. Elke seconde die ik niet zo erbij hoef te liggen is er weer een. ;-)

Geplaatst

Meiden, even snel een egopostje, daarna duik ik mijn bed in.

Punctie achter de rug, maar hij was pittig. Pfff. Zoals vorige keer waren mijn eierstokken slecht goed in beeld te brengen. Dat vond ik echt een tegevaller. Ik moest eerst zelf even duwen, dat lukte niet. Mijn man helpen was ook geen succes, dus er kwam iemand bij 'om te duwen'. Het aanprikken deed nagenoeg geen zeer, maar het duwen en bewegen met die echokop deed echt gruwelijk pijn. Ik kreeg ook halverwege extra pijnstilling (via infuus). Ik was daardoor heel dizzy en geen coordinatie, dus moets flinke tijd bijkomen en werd in een rolstoel naar de andere kamer gebracht.

Inmiddels voel ik me wel veel helderer hoor, maar ga zo wel lekker slapen.

De score: 4 follikels aangeprikt (1 minder dan donderdag gezien) en gelukkig zaten er ook 4 eicellen in. 1 had niet de juiste vorm, dus kleine kans dat daar een embryo uit gaat komen. De andere 3: we zullen het maandag horen ... superspannend.

Aurora, als je er nog behoefte aan hebt wil ik wel in detail vertellen hoe de punctie ging. Ik had gelukkig alleen vrouwen aan mijn bed in ieder geval.

Andere meiden: ik denk aan jullie.

Liefs,

Annelies

Geplaatst

@SLSL

Ik log al de hele morgen in om te zien of je al een berichtje had geplaatst... en daar issie dan! :-)

Meissie, wat fijn dat het weer achter de rug is. Wat heb je je er goed doorheen geslagen!

Kom lekker bij, laat je lekker verwennen en ik ga duimen voor een goed resultaat maandag!!!

Geplaatst

Punctie achter de rug, maar hij was pittig. Pfff. Zoals vorige keer waren mijn eierstokken slecht goed in beeld te brengen. Dat vond ik echt een tegevaller. Ik moest eerst zelf even duwen, dat lukte niet. Mijn man helpen was ook geen succes, dus er kwam iemand bij 'om te duwen'. Het aanprikken deed nagenoeg geen zeer, maar het duwen en bewegen met die echokop deed echt gruwelijk pijn. Ik kreeg ook halverwege extra pijnstilling (via infuus). Ik was daardoor heel dizzy en geen coordinatie, dus moets flinke tijd bijkomen en werd in een rolstoel naar de andere kamer gebracht.

De score: 4 follikels aangeprikt (1 minder dan donderdag gezien) en gelukkig zaten er ook 4 eicellen in. 1 had niet de juiste vorm, dus kleine kans dat daar een embryo uit gaat komen. De andere 3: we zullen het maandag horen ... superspannend.

Aurora, als je er nog behoefte aan hebt wil ik wel in detail vertellen hoe de punctie ging. Ik had gelukkig alleen vrouwen aan mijn bed in ieder geval.

Liefs,

Annelies

Klinkt heftig meid, neem dus goed je rust en laat je verwennen door je man. Heb ik gisteren ook gedaan ;)

Bij een vriendin van mij moesten ze ook zo duwen, heel vervelend. Ik ga voor jullie duimen voor mooie embryo's die zich goed gaan delen. Spannend dat we maar 1 dag verschillen. Liefs

Geplaatst

Liefs,

Annelies

Zo. Dat heb je maar mooi achtercde rug. Jammer dat het qua pijn een beetje tegenviel maar hopelijk herstel je snel. En alsnog eenprima score! Ik hoop gauw op goed nieuws voor je! Doe rustig aan.

liefs, Susan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden