Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ben terug van de meting. Het viel me tegen. Recht had ik 4 mooie follikels, maat die waren nauwelijks gegroeid. Of misschien wel helemaal niet. Maar links waren er ineens drie ipv een. En ongeveer 13mm. Dus we gaan gewoon door met de hogere dosering.

Woensdag terug. Wel bij een andere arts, dus we hebben vast besproken dat we dan ook nog doorgaan als er niet echt wat gegroeid zou zijn. Verder goed gesprek gehad. Verhaal verteld en ze heeft in het systeem aangegeven dat ik bij voorkeur niet door een man behandeld wil worden. Het waarom houden we in vertrouwen tussen ons.

Over de katheter hoefde ik me geen zorgen te maken. Zoals vandaag was prima. Gewoon nog even goed uitplassen tussen infuus en punctie en dan was het vast niet nodig.Dank voor jullie reacties en tips. Zelfs als je het meeste goed verwerkt hebt blijkt er soms toch nog wat te zitten...

• Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Aurora, dat is niet leuk dat ze niet gegroeid zijn. Wel fijn dat je met je alvast besproken hebt dat je voorlopig hoe dan ook door mag stimuleren. Zei ze nog iets over kansen dat ze nog goed gaan groeien?

Gelukkig heb je e.e.a. verder kunnen bespreken.

Pfff ... wel pech hoor, zo lang stimuleren. Ik ga duimen dat het niet voor niks zal zijn.

Susan, superknap dat je zelf hebt geprikt! Echt een overwinning ja. Is het gelukt met de pregnyl?

Ik had ook wat blauwe plekken, misschien afhankelijk van wat je raakt bij het prikken?

Alvast heeeeel veel succes morgen.

Ik ben net gebeld. Dat waren lange uren wachten.

Er zijn gewoon 4 embryo's ontstaan uit de 4 eicellen. Jeempie, dat is echt een opluchting. Morgen om 12.00u de TP. En ik denk dat we dan ook horen of er eventueel wat kan worden ingevroren.

Nala, is de TP goed gegaan bij je?

Ik ben vandaag toch gaan werken ondanks de buikpijn. Maar heb m'n klantafspraken een week verzet. Morgen ben ik de hele dag vrij (geruild met mijn normale vrije woensdag).

Meisjes, ik hoop zo dat het voor jullie allemaal gaat lukken ... denk aan jullie hoor.

Liefs,

Annelies

Geplaatst

@SJSL, wat een mooie score! Succes morgen en ik duim voor je!

@Nala, hoe ging het?

@Susan, succes en sterkte morgen. Alle positieve energie even jouw kant op. Hoe laat moet je? Als je ook om 11 uur moet, moeten we het grluk even verdelen tussen jou en annelies! :-)

Bij het prikken heb ik ook wel een paar keer een blauwe plek gehad. Zelfs een keer twee hele grote. Meestal slechts een heel klein drupje bloed. Echt heel klein.

Ik probeer me nu te richten op een positieve interpretatie van de tegenvaller van vanmorgen... Het heeft zo moeten zijn. Dit geeft me de kans om wat dingen te verwerken. Om over mijn prikangst heen te komen en mijn verleden verder te verwerken. En dan zometeen gaan we knallen! Zo!!

Geplaatst

@Aurora, geen fijn nieuws voor jou, hopelijk groeien ze de komende tijd toch nog door. Ik wens je heel veel geluk hiermee en ook sterkte met alles, want je hebt het zo te lezen niet makkelijk meid!

@Susan wauw wat goed van je dat je hebt geprikt, hopelijk durf je het een volgende keer weer zelf. Zo zie je maar dat we sterker zijn dan we soms denken!

@Annelies wat goed dat er 4 embryo's zijn! Hopelijk ook goed genoeg om in te vriezen, dat hoor je morgen als het goed is voor de terugplaatsing. En nu maar duimen dat je emmy zich mooi gaat innestelen. Succes morgen!

@Suzi, hoe gaat het met jou?

Vanmorgen is bij mij de terugplaatsing goed verlopen en we hebben twee embryo's die worden ingevroren, de andere twee waren niet goed genoeg ontwikkeld, maar ik ben al heel blij dat er nog twee zijn overgebleven. Dus nu twee spannende weken, ik mag maandag 4 februari testen.

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Even korte update. De pregnyl is gister goed gezet, deze keer 10.000 eenheden/mililiter, hoe noem je dat. Had pijn van de prik en vandaag opgezwollen buik en krampen in mn baarmoeder. Ook weer fijn last van ontlasting, dus hoop dat morgen alles eruit is voor de punctie ( sorry voor details..)

Vandaag weer naar mn werk gegaan en mn verhaal verteld aan mn teamleider en goeie collegas. Ik praatte er over alsof t over een ander ging.

Ik heb geen zin in morgen. Baal dat ik alles moet ondergaan met maar zo'n ontzettend kleine kans. Ben bang voor de pijn en hoop n beetje te kunnen slapen en onstpannen.

Het zal wel minder zeer doen als ze maat 1prik hoeft te zetten?

Ik heb de punctie om10.30 dus een stukje geluk mag deze kant opkomen hoor;-) en daarna met zn allen duimen voor Annelies.

@aurora: houd moed en mooi hoe je er een positieve draai aan weet te geven.

Alle anderen, veeeel succes! Ik laat morgen weer wat horen. X

Geplaatst

Oh ja, die darmen... praat me er niet van.

Wat mij altijd helpt is een eindje gaan lopen. Dan gaat het toiletbezoek daarna meestal wat sneller en makkelijker (je wekt het op, zeg maar). Moet je wel op tijd opstaan dus.

En wandelen: rondlopen in huis, of buiten is allemaal goed. Als je maar niet in bed blijft liggen wachten, zeg maar.

Ik kreeg vandaag als tip van de arts dat ik nog even moet gaan plassen na het zetten van het infuus, en voor de punctie plaatsvindt. Dus niet alleen thuis voor vertrek, maar ook nog even net van tevoren. Dan heb je tenminste je blaas goed leeg.

Laten jouw eierstokken zich goed zien? Dan heb je een goede kans op een redelijk soepele punctie. Spelen ze verstoppertje, dan wordt het kennelijk wat meer duwen. Geef aan dat je wat meer pijnstiller wilt, anders. Mijn arts was vanmorgen erg blij dat ik het allemaal zo goed aangaf. "Wees alsjeblieft assertief, dan weten we tenminste hoe je het hebben wil", zei ze.

Probeer het niet negatief te zien. Ja, het is maar 1 follikel. Maar wie weet zit in die ene follikel wel een heel mooi eitje. Dus dan is dit niet een klein kansje, maar de enige kans die je nodig hebt, voor je mogelijk op zoek gaat naar een ander traject.

Half 11 staat genoteerd!!! Veel geluk meis!

En dan om 11 uur door naar Annelies.

Geplaatst

Ik heb om 12.00u :)

Susan, ja, doet veel minder zeer met maar 1 kant, want met 2 kanten heb je de hele ellende gewoon 2 keer. Ik zelf vond 'de prik' door je vaginawand (tenminste, denk ik) heel goed te doen hoor. Een klein prikje, het infuus inprikken deed meer zeer. Ook het aanprikken van de follikels is goed te doen. Bij mij is echt het duwen (ook van binnen) wat NIET leuk is. Maar wat Aurora zegt: als je eierstok er goed voor ligt, zal het heel erg mee vallen en ook maar kort duren. Mijn eerste punctie hoefde er niet geduwd en die was toen heel goed te doen.

Maar ik snap je helemaal. Al dit GEDOE voor die ene follikel. En ja, het is een kans, maar hoe het afloopt dat weet je nu nog niet. Het is gewoon oneerlijk en mega spannend en zenuwslopend. Stap voor stap meis.

Ik was ook helemaal aan de diarree van de zenuwen voor de punctie. Voordeel daarvan is dat je op een gegeven moment echt leeg bent. Ik had vochtige doekjes meegenomen naar het ziekenhuis en in de omkleedkamer (in Nijmegen is dat een ruimte met WC ook, zodat je goed leeg kan plassen) gauw nog even goed schoongemaakt de boel, zodat ik er wel fris bijlag. Eens met Aurora, beetje blijven lopen helpt.

Ik duim!!

Nala, superfijn 2 cryo's! Zo'n luxe gevoel.

Heb je nog last van de punctie? Ik nog steeds wel, morgen even bespreken.

Aurora .. ik zat ook te denken dat jouw opzien tegen alles misschien wel onbewust de groei hindert ... is natuurlijk heel zweverig. Maar denk dat het goed is dat je het nu positiever inziet. Op naar woensdag en GROEI follikeltjes, GROEI!

Geplaatst

Aurora, wat een tegenvaller dat de follikels niet zijn gegroeid... Maar wel mooi dat er twee bijgekomen zijn, toch? Hopelijk gaan die ook nog mee doen. Blijven volhouden!

Annelies, wat super dat er 4 embryo's zijn!! Ik hoop voor je dat het meteen na deze TP raak is, maar het is een fijn gevoel als je wat achter de hand hebt. Hopelijk heb je ook nog embryo's die geschikt zijn voor invriezen.

Susan, wat stoer dat je de Pregnyl helemaal zelf gezet hebt! Ik vond dat de vorige keer de meest vervelende spuit... Ik denk dat de kans op minder pijn wel groot is 1 follikel, als het goed is ben je dan snel klaar. Ik hoop echt voor je dat dit het gouden ei is, meis. Sterkte morgen!!

Hier gaat alles goed. Ik was bang voor bijwerkingen van de Deca, omdat ik snel last heb van hoofdpijn, maar dat valt gelukkig mee. Ik heb alleen heel heftig gedroomd vannacht.

Geplaatst
Oh ja, die darmen... praat me er niet van.Wat mij altijd helpt is een eindje gaan lopen. Dan gaat het toiletbezoek daarna meestal wat sneller en makkelijker (je wekt het op, zeg maar). Moet je wel op tijd opstaan dus. En wandelen: rondlopen in huis, of buiten is allemaal goed. Als je maar niet in bed blijft liggen wachten, zeg maar. Ik kreeg vandaag als tip van de arts dat ik nog even moet gaan plassen na het zetten van het infuus, en voor de punctie plaatsvindt. Dus niet alleen thuis voor vertrek, maar ook nog even net van tevoren. Dan heb je tenminste je blaas goed leeg.Laten jouw eierstokken zich goed zien? Dan heb je een goede kans op een redelijk soepele punctie. Spelen ze verstoppertje, dan wordt het kennelijk wat meer duwen. Geef aan dat je wat meer pijnstiller wilt, anders. Mijn arts was vanmorgen erg blij dat ik het allemaal zo goed aangaf. "Wees alsjeblieft assertief, dan weten we tenminste hoe je het hebben wil", zei ze.Probeer het niet negatief te zien. Ja, het is maar 1 follikel. Maar wie weet zit in die ene follikel wel een heel mooi eitje. Dus dan is dit niet een klein kansje, maar de enige kans die je nodig hebt, voor je mogelijk op zoek gaat naar een ander traject.Half 11 staat genoteerd!!! Veel geluk meis!En dan om 11 uur door naar Annelies.
Mijn eierstokken zijn wel goed te zien al ging ze er vorige keer wel op duwen. Dat was idd niet zo prettig gevoel.Wat betreft mn darmen. Heb juist last van diarree. Voel me echt wiebelig hoor. Hoop gewoon dat er morgen niets wegloopt als ik eenmaal ontspannen ga..:-(. Schaam schaam.Ja het zal dat ene eitje maar zijn. Het zou echt n wonder zijn. Ikheb wel mn verwachtingen bijgesteld hoor.Nou meiden. Welterusten!
Geplaatst
Aurora .. ik zat ook te denken dat jouw opzien tegen alles misschien wel onbewust de groei hindert ... is natuurlijk heel zweverig. Maar denk dat het goed is dat je het nu positiever inziet. Op naar woensdag en GROEI follikeltjes, GROEI!

Dan maar zweverig :-)

Ik heb hetzelfde wel gedacht. Puinhopen uit de wegruimen en dan nu alle energie naar de eicellen.

Wat ook niet geholpen zal hebben, was dat ik toch ook een tikkeltje grieperig was de afgelopen week. Dus vanaf nu: gezond blijven eten (veel gezonder lukt denk ik niet), bewegen, positieve gedachten en gaan met die banaan!

Ik stel mn klokje voor het stralen van positieve energie even bij voor je naar 12:00 uur :-)

Geplaatst
Ik heb om 12.00u :)

Nala, superfijn 2 cryo's! Zo'n luxe gevoel.

Heb je nog last van de punctie? Ik nog steeds wel, morgen even bespreken.

Het gaat vandaag gelukkig een stuk beter, nog wel een gevoelige buik, zeker als ik na het zitten ga lopen en m'n buik is nog erg opgezet. Dus het is niet zo gek dat jij ook nog last hebt hoor, kan echt wel een kleine week duren. Heel veel succes en sterkte morgen, ik zal aan je denken!

liefs

Geplaatst
De pregnyl is gister goed gezet, deze keer 10.000 eenheden/mililiter, hoe noem je dat. Had pijn van de prik en vandaag opgezwollen buik en krampen in mn baarmoeder. Ook weer fijn last van ontlasting, dus hoop dat morgen alles eruit is voor de punctie ( sorry voor details..)

Vandaag weer naar mn werk gegaan en mn verhaal verteld aan mn teamleider en goeie collegas. Ik praatte er over alsof t over een ander ging.

Ik heb geen zin in morgen. Baal dat ik alles moet ondergaan met maar zo'n ontzettend kleine kans. Ben bang voor de pijn en hoop n beetje te kunnen slapen en onstpannen.

Het zal wel minder zeer doen als ze maat 1prik hoeft te zetten?

Ik heb de punctie om10.30 dus een stukje geluk mag deze kant opkomen hoor;-)

Lieve Susan, ik stuur morgen heel veel geluk jouw kant op ;-) Veel sterkte en succes gewenst! Ik snap dat je bang bent voor de pijn, ik denk ook dat het zal meevallen met 1 prik. En bedenk dat het voor een goed doel is, je hebt maar 1 goed eitje nodig en ik hoop zo voor je dat deze meteen raak is. Liefs

Geplaatst
Lieve Susan, ik stuur morgen heel veel geluk jouw kant op ;-) Veel sterkte en succes gewenst! Ik snap dat je bang bent voor de pijn, ik denk ook dat het zal meevallen met 1 prik. En bedenk dat het voor een goed doel is, je hebt maar 1 goed eitje nodig en ik hoop zo voor je dat deze meteen raak is. Liefs
Dank je Nala!Het is waarschijnlijk onze enige kans. Hierna wil t ziekenhuis niet verder met ons...Succes jij ook!
Geplaatst

@Susan, hoe gaat ie meid! Zat er een mooi eitje in de follikel? Viel de punctie een beetje mee?

@Annelies, ging het goed vanmorgen? Zit je emmy lekker? Wel laten zitten he?!!!

Geplaatst

Susan, hoe is het gegaan?

Ik heb een emmy on board :)

We hadden van te voren gezegd dat we de kwaliteit niet wilden weten, dus ze zei NIKS ... lol. Ook niet of we al dan niet cryo's hebben.

Dus wij gaan lekker blanco / positief deze wachtweken in. Mag 6-2 testen.

Heb nog steeds last van m'n buik, de eierstokken waren ook nog behoorlijk groot, dus dat kan kloppen. Zal vanzelf wel minder worden.

Mijn baarmoeder lag er niet zo goed voor (had ook niet zo heel veel gedronken ...oeps) dus het was wel even een gedoe. Gaat toch een beetje door je heen: als het maar goed gegaan is en hij niet weer mee naar buiten is gegaan ofzo (ze controleren het dingetje nog in het lab hoor).

Liefs,

Annelies

Geplaatst
Susan, hoe is het gegaan?Ik heb een emmy on board :)We hadden van te voren gezegd dat we de kwaliteit niet wilden weten, dus ze zei NIKS ... lol. Ook niet of we al dan niet cryo's hebben. Dus wij gaan lekker blanco / positief deze wachtweken in. Mag 6-2 testen. Heb nog steeds last van m'n buik, de eierstokken waren ook nog behoorlijk groot, dus dat kan kloppen. Zal vanzelf wel minder worden. Mijn baarmoeder lag er niet zo goed voor (had ook niet zo heel veel gedronken ...oeps) dus het was wel even een gedoe. Gaat toch een beetje door je heen: als het maar goed gegaan is en hij niet weer mee naar buiten is gegaan ofzo (ze controleren het dingetje nog in het lab hoor). Liefs, Annelies
Nu ben je in ieder geval heel ff een beetje zwanger. Denk eraan... Liedjes zingen, tegen praten, instralen en goed vasthouden!
Geplaatst
@Susan, hoe gaat ie meid! Zat er een mooi eitje in de follikel? Viel de punctie een beetje mee?

@Annelies, ging het goed vanmorgen? Zit je emmy lekker? Wel laten zitten he?!!!

heej meiden.

nou,het zit er op! Het viel me erg mee allemaal. Thuis heb ik valium genomen en die werkte bij mij ergggg goed. Grappig dat ik op zo'n pilletje half trip, terwijl dubbele dosis hormonen mij bijna niets doet.

Was dus superrelaxed, maar kon bijna niet meer lopen. Verpleegsters hebben me moeten helpen omkleden haha. Ze zeiden dat ze dat niet vaak meemaakten en ik had ook al aangegeven dat ze voorzichtig moesten zijn met de morfine. Die kreeg ik in mn bil gespoten( maar een kwart van wat ze normaal doen) en moest toen een half uurtje wachten. Ik wilde praten met mn vriend, maar kon moeilijk praten omdt ik zo slap was. Toen ben ik in de beugels geholpen en de rest is een beetje aan me voorbij gegaan. De prik en het opzuigen voelde wel pijnlijk evenals het er uithalen. Maar echt, ik had veel erger verwacht. Het was natuurlijk maar 1 follikel. Er was nog een kleintje meegegroeid, maar te klein voor punctie.

Mn mannetje met koffer naar VU en daar moets ik dan op wachten. Beetje geslapen en toen kreeg ik al vrij snel te horen via sms van mn vriend dat er iig een eitje is gevonden.

En....hij is dus al bevrucht! :clap2:VU belde net met dat bericht dat het rijp was en dat ze dus hebben kunnen bevruchten.

Dus van de eerste 4 "stel dat het lukt"-stappen zijn deze vooralsnog positief uitgepakt. Overmorgen moeten we bellen of er een etrugplaatsing mag komen. Dit vind ik nu wel heel spannend hoor. Juist omdat je er van uit gaat dat het allemaal niet gaat lukken,maar het tot nu toe vlekkeloos verloopt, krijg je toch weer hoop.

Nu lekker op de bank met uitzending gemist, kopje thee een beetje de morfine uit laten werken. Bolletjes ustrogen ingebracht en het maar lekker laten gaan. Ik plaste wel wat bloed mee vanmiddag ,maar wordt nu al minder. Mn buik deed vanmiddag meer pijn dan nu, dus ik vermoed ook nog eens dat ik spoedig herstel. Mn vriend is nu even op bed gaan liggen. Voor hem was het ook een spannende dag met twee keer op en neer rijden, produceren onder druk, en zn vriendin gedrogeerd van en naar de auto leiden.. Ik laat m ff lekker liggen. Hij is mn held vandaag. En ik ben ook trots op mezelf en dat ik het heb doorgezet. Ongeacht het resultaat. Mocht er ooit nog een punctie volgen, dan heb ik het al meegemaakt en zal ik er niet meer zo nerveus voor zijn.

En dan nu geduld hebben.

@annelies, wat heerlijk dat je nu emmie aan boord hebt! Koester het! Ik voelde net zelf al dat ik het fijn vond dat ons zaad en ei is samengebracht; het is nog helemaal niets, maar energetisch voelt het al als een verbinding.

Voor zolang het mag duren...:duimen draaien:

Geplaatst

Super Susan! Weer een stapje volbracht en tot nu toe met goed resultaat. Fijn dat je het morgen al hoort.

Ohhhh ... wat spannend voor jou .. helemaal omdat de consequenties van als het niet lukt bij jou groter zijn dan bij de meeste anderen. Ik duim ook heeeel hard voor je.

En bijzonder verhaal van je reactie op de meds. Op zich wel fijn, lekker niet veel van gemerkt. Maar hoe dan ook, goed gedaan hoor! En van je man ook, dat is allemaal niet niks. In Nijmegen zit het lab 10 meter van de punctieruimte, dus daar doen de mannen vlak van te voren hun ding, wel veel relaxter voor ze.

Doe nog maar lekker rustig aan en op naar morgen!

*duim*duim*duim*duim*

Geplaatst

Oh Susan, wat ontzettend goed!

Meissie, gefeliciteerd. Ga maar eens flink uit je dak en vier het lekker saampjes. Sjonge zeg... wat heb jij een geluk gehad met je gouden ei! En wat heeft je mannetje goed werk geleverd!

Nu heb je weer net zoveel kans als iedereen!!!

Pff... wat zal je opgelucht zijn. Ik eigenlijk ook... je leeft toch mee he? :-)

Geplaatst
Super Susan! Weer een stapje volbracht en tot nu toe met goed resultaat. Fijn dat je het morgen al hoort.

Ohhhh ... wat spannend voor jou .. helemaal omdat de consequenties van als het niet lukt bij jou groter zijn dan bij de meeste anderen. Ik duim ook heeeel hard voor je.

En bijzonder verhaal van je reactie op de meds. Op zich wel fijn, lekker niet veel van gemerkt. Maar hoe dan ook, goed gedaan hoor! En van je man ook, dat is allemaal niet niks. In Nijmegen zit het lab 10 meter van de punctieruimte, dus daar doen de mannen vlak van te voren hun ding, wel veel relaxter voor ze.

Doe nog maar lekker rustig aan en op naar morgen!

*duim*duim*duim*duim*

Dank je, dank je. Ik ben morgen lekker vrij! Overmorgen dus bellen, maar dat laat ik mn vriend doen. Liever hoor ik niet op mn werk als ik aan t lesgeven ben als de tp niet doorgaat..

net moesten we ook ff sneaky doen, want zn oudste zoon( die ook niet van ons traject weet) zat er bij toen mn vriend de VU aan de telefoon kreeg. Dus toen moest hij ff weglopen om te bellen en toen hij terugkwam gaf hij mij een knipoog,als teken van goed bericht. Moest toen even een juich-reflex onderdrukken...

Hoe voel jij je verder nu?

Geplaatst

@Aurora. Lief van je. En ik ben zeker opgelucht. Gewoon ook, omdat ik niet meer hoef te prikken enzo. De spanning wordt nu wel hoger... Of ik net zo veel kans heb als de rest van jullie, dat is denk ik niet zo. Bij meerdere bevruchte eitjes zijn er altijd een paar die het niet redden. Die afvalrace hebben wij niet. Plus als het na de tp misgaat is er niet zomeer weer een kans... Maar goed dat je positief denkt. Een vd verpleegkundigen kwam ook nog met een subtielere uitleg over leeftijd en kansne. Ik heb misschien minder eitjes over, maar de kwaliteit van de eitjes is nog altijd beter dan die van een 40plusser. Dat geeft wel weer wat hoop.

maar nogmaals, hopen blijft lastig. Het gaat zo samen met verwachtingen en teleurstellingen.

Overigens is de terugplaatsing in het VU, en niet in het ziekenhuis waar de punctie was. Dat vind ik wel jammer, want ik was net gewend aan de artsen en t feit dat t allemaal vrouwen zijn vind ik prettig. Ik zag ook dat je juist een halfvolle blaas moet hebben bij TP.

@Sjsl: was dat bij jou ook zo? Ze schijnen er dan makkelijker bij te kunnen. Wordt ook nog een uitdaging voor me dus. ( ik pers nl altijd tot de laatste druppel uit..)

@Aurora,wanneer heb jij nu weer een echo? Jij bent nu best lang aan het stimuleren he? Ik vind het wel mooi dat ze met jou dan gewoon een langer traject doen,omdat ze langzaam groeien. Misschien worden het dan juist top-kwaliteit eitjes...!

Geplaatst

He Susan,

Oh, ik had verkeerd gelezen .. overmorgen hoor je het, zelfde als bij ons. Man, dat is zooooo'n spannen moment. Ik vond het met 4 eicellen al spannend, laat staan met 1. Je kan nu niks anders meer doen dan hopen.

En als je een embryo hebt, dan heb je wel net zoveel kan als iedereen. Want cryo's zijn ten eerste een uitzondering en ten tweede absoluut geen garantie op een goede TP, wij hadden er bij de eerste poging 3 en 2 daarvan hebben het ontdooien niet eens overleefd en de derde was hele slechte kwaliteit geworden.

Ik moest voor de TP ook een halfvolle blaas hebben, maar dat kan je natuurlijk ook doen door veel te drinken, maar niet heel veel.

Ik had niet genoeg gedronken, dus mijn blaas was niet vol genoeg. Daarom lag mijn baarmoeder nog in een hoek van meer dan 90 graden, maar ze kregen de emmy er toch in hoor. Ze had er nog over dat ze het andere speculum moest gaan gebruiken (nadat de eerste er al inzat), maar dat was gelukkig niet nodig

Toen ik daar weer zo lag schoot wel even door me heen: wat een GEDOE voor een baby. Het is niet eerlijk! Iemand anders gaat nu gewoon een embryo IN MIJN baarmoeder plaatsen ... WTF?!

Was natuurlijk maar even en ik ben ook dankbaar dat het kan.

M'n buik voelt steeds beter. Heb wel besloten dat ik 1 afspraak van donderdag ga afzetten, anders zit ik totaal 3 uur in de auto en dat is denk ik nog niet zo goed. Nu natuurlijk wel in dubio hoe eerlijk ik naar die klant ga zijn ...

Dat soort dingen, en wat jij beschrijft van dat de zoon van je vriend erbij zat ... niet leuk aan dit traject.

Aurora ... superveel succes morgen. Ik hoop dat ze gegroeid zijn!

Geplaatst

Wie is wie?

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Leeftijd

[/TD]

[TD]Bezig sinds

[/TD]

[TD]MMM sinds

[/TD]

[TD]overig

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]35

[/TD]

[TD]aug 2009

[/TD]

[TD]jan 2011

[/TD]

[TD]5x IUI, nu 1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]1e ICSI,

al dochtertje via natuurlijke weg uit vorige relatie

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]27

[/TD]

[TD]jul 2011

[/TD]

[TD]jul 2012

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]34

[/TD]

[TD]2008

[/TD]

[TD]okt 2012

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]34

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]2008

[/TD]

[TD]1e IVF voor brusje, al dochtertje uit 2e IVF (juli 10)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]36,5

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012: man vaso-vaso operatie (knoopje eruit)

juli 2012: te weinig zwemmers

nov 2012: 1e icsi afgebroken (2 follikels)

jan 2013: nogmaals 1e icsi

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]40

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012

[/TD]

[TD]2e icsi

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Planning

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Startdatum

[/TD]

[TD]Uitgangsecho

[/TD]

[TD]Punctie

[/TD]

[TD]Terugplaatsing

[/TD]

[TD]TESTEN!

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]26-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]04-01-2013 (start fostimon 5 jan)

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla

[/TD]

[TD]30-12-2012 (start lucrin)

[/TD]

[TD]15-01-2013 (start menopur)

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]28-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]11-01-2013

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]31-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon)

[/TD]

[TD]18 jan, 9 eicellen, 5 embryo's

[/TD]

[TD]21-1

[/TD]

[TD]5-2

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]27-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon 4 jan)

[/TD]

[TD]19 jan, 4 eicellen, 4embryo's

[/TD]

[TD]22-1

[/TD]

[TD]6-2

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]09-01-2013 (start deca)

[/TD]

[TD]11-01-2013 (start puregon)

[/TD]

[TD]22 jan, 1 eicel

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]19-01-2013 (start deca)

[/TD]

[TD]14-01-2013

[/TD]

[TD]ca 11 feb

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Follikelmetingen

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]1e FM

[/TD]

[TD]2e FM

[/TD]

[TD]3e FM

[/TD]

[TD]4e FM

[/TD]

[TD]5e FM

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]12 jan

4 fol. 8,5 tot 10 mm

[/TD]

[TD]15 jan

5 foll 10mm

[/TD]

[TD]17 jan

5 foll. 12 mm.

dosering verhogen naar 225 eenh.

[/TD]

[TD]21 jan

[/TD]

[TD]23 jan

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla

[/TD]

[TD]22 jan

[/TD]

[TD]???

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]18 jan

8 fol. 12 à 13 mm, en

heleboel kleintjes.

[/TD]

[TD]21 jan

[/TD]

[TD]????

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]9 jan

[/TD]

[TD]13 jan

12 eiblaasjes, de grootste 16 mm

[/TD]

[TD]15 jan

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]11 jan

4 grote, 2-3 kleine eitjes

[/TD]

[TD]15 jan: 3 grote, 2-3 die nog

even mogen groeien

[/TD]

[TD]17 jan

5 fol. die meedoen

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]16 jan, weinig te zien

[/TD]

[TD]18 jan, 1 follikel

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]8 feb

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Ik heb even het schema er weer bij gehaald.

Ayal en LB hebben ook metingen gehad als het goed is.

Care to share dames?? Ik ben heel benieuwd en hoop op goed nieuws voor jullie.

Geplaatst

Susan, ik las idd ook even dat ze hebben kunnen bevruchten. Maar jij bedoelt insemineren denk ik... en het bevruchten mogen zaadje en eitje nu gezellig samen doen. En mooi wel dat ze dat gaan doen. Echt wel!

Iedereen nog ff stralen! Heeft vanmorgen ook geholpen!!!!

Ik ga morgen idd weer voor een meting. Inmiddels hoop ik niet meer dat ze bijv 18mm zijn ofzo, maar gewoon dat ze iets gegroeid zijn tov maandag. Dat ze het nog doen, zeg maar.

De gyn vertelde me laatst dat ze een keer een extreem geval had gehad waarbij een vrouw 60 dagen heeft moeten stimuleren, en dat ze daarna mooi wel zwanger was! Nou hoop ik niet op 60 dagen, maar tja... t kan gewoon nodig zijn om het wat langer te doen.

Mijn arts is wat geduldiger daarin. De meeste artsen breken eerder af en willen je dan opnieuw laten beginnen met een hogere dosis. Zij geloof er meer in dat je eigen lichaam soms aangeeft dat het wat meer tijd nodig heeft. Dus voor nu hoop ik gewoon dat er geen stilstand of achteruitgang is, maar dat er nog een lichte groei te bespeuren valt...

Ik heb morgen weer de afspraak bij een van de mannelijke artsen gepland. Die van de laatste keer. Die was heel vriendelijk. Ik ga kijken of het me lukt dat hij dat ding inbrengt. Hij zal in ieder geval meewerken aan mijn 'sorry, toch maar niet, ik doe t zelf wel'. Best een geschikte man, gelukkig.

Als ik jullie verhalen zo lees... en toch die meevaller van Susan, na het slechte bericht, dan dringt het eigenlijk helemaal niet tot me door dat het in mijn ronde eigenlijk gewoon ook helemaal niet zo goed gaat :-(

Fingers crossed voor morgen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden