Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

60 dagen?! Dat is wel heel extreem.

Ik duim met je mee voor morgen! Op alle vlakken.

• Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Susan, ik las idd ook even dat ze hebben kunnen bevruchten. Maar jij bedoelt insemineren denk ik... en het bevruchten mogen zaadje en eitje nu gezellig samen doen. En mooi wel dat ze dat gaan doen. Echt wel!

Iedereen nog ff stralen! Heeft vanmorgen ook geholpen!!!!

Ik ga morgen idd weer voor een meting. Inmiddels hoop ik niet meer dat ze bijv 18mm zijn ofzo, maar gewoon dat ze iets gegroeid zijn tov maandag. Dat ze het nog doen, zeg maar.

De gyn vertelde me laatst dat ze een keer een extreem geval had gehad waarbij een vrouw 60 dagen heeft moeten stimuleren, en dat ze daarna mooi wel zwanger was! Nou hoop ik niet op 60 dagen, maar tja... t kan gewoon nodig zijn om het wat langer te doen.

Mijn arts is wat geduldiger daarin. De meeste artsen breken eerder af en willen je dan opnieuw laten beginnen met een hogere dosis. Zij geloof er meer in dat je eigen lichaam soms aangeeft dat het wat meer tijd nodig heeft. Dus voor nu hoop ik gewoon dat er geen stilstand of achteruitgang is, maar dat er nog een lichte groei te bespeuren valt...

Ik heb morgen weer de afspraak bij een van de mannelijke artsen gepland. Die van de laatste keer. Die was heel vriendelijk. Ik ga kijken of het me lukt dat hij dat ding inbrengt. Hij zal in ieder geval meewerken aan mijn 'sorry, toch maar niet, ik doe t zelf wel'. Best een geschikte man, gelukkig.

Als ik jullie verhalen zo lees... en toch die meevaller van Susan, na het slechte bericht, dan dringt het eigenlijk helemaal niet tot me door dat het in mijn ronde eigenlijk gewoon ook helemaal niet zo goed gaat :-(

Fingers crossed voor morgen!

Insemineren. Ja dat zal mn vriend dan bedoeld hebben. Hij zei tegen mij bevrucht. Maar als je het zo zegt dan klopt jouw verhaal wel. Mmm, bevrucht klinkt wel beter he...

Goh, jij beseft dat het anders loopt dan dat het zou kunnen of dan dat je hier bij de anderen leest in deze ronde. Maar het loopt Anders,maar niet persé heel slecht. Wacht nog even de echo af morgen en inderdaad, misschien moet je wat langer stimuleren dan gewenst, als het maar dezelfde resultaten geeft. Geef de moed niet op hoor. Kijk naar mij, het kán anders lopen,maar hoeft niet direct alles mis te gaan. En verder, is het zo'n kwestie van geluk hebben....

succes morgen. Hoe laat moet je?

Geplaatst

Is het bij ICSI niet zo dat na het injecteren van de zaadcel, de eicel dan bevrucht is? Maar zich vervolgens nog goed moet gaan doordelen?

Volgens mij kan de eicel bij dat injecteren ook kapot gaan, dat is blijkbaar niet gebeurd ... :)

Geplaatst
Is het bij ICSI niet zo dat na het injecteren van de zaadcel, de eicel dan bevrucht is? Maar zich vervolgens nog goed moet gaan doordelen?

Volgens mij kan de eicel bij dat injecteren ook kapot gaan, dat is blijkbaar niet gebeurd ... :)

Dat klopt, ze plaatsen ook alleen een bevruchte embryo terug die goed is gaan delen. Ik weet niet hoeveel cellen onze embryo was, hebben ze niet gezegd.

Spannende tijd nu hè die twee wachtweken. Maar gelukkig ben je tot nu toe al door een paar onzekere fases heen.

Verstandig hoor om die afspraak donderdag te verzetten, zoveel uur in de auto is echt niet fijn voor je buik. Ik heb op kantoor ook meer pijn omdat ik dan zit en m'n broek strak zit.

Liefs

Geplaatst
Verstandig hoor om die afspraak donderdag te verzetten, zoveel uur in de auto is echt niet fijn voor je buik. Ik heb op kantoor ook meer pijn omdat ik dan zit en m'n broek strak zit.

Liefs

Ik heb gister de hele dag met m'n broek open op het werk gezeten en af en toe gelopen :) (had natuurlijk wel iets langs erover)

Maar merk wel dat het elke dag beter gaat.

Susan, hoe is het met jou napijn?

Geplaatst

Kijk, DAT zal het zijn. :-)

Ik hoor de hele tijd dat je de volgende dag wordt gebeld of de eicel is bevrucht enzo. Dus als dat bevruchten alleen maar is dat ze de zaadcel erin stoppen, dan denk ik... hoezo niet bevrucht, had de laborante een vrije dag ofzo? :-D

Maar dit klinkt wel veel logischer zo. Alleen wanneer je het nou 'bevrucht' noemt, en wanneer iets anders...

Geplaatst

Ik heb ook eindelijk goed nieuws!De grootste zijn nu 17 mm. Nog een paar kleinere. Ook rechts doet weer mee. Even bloed geprikt om te kijken of we nog wat tijd hebben om op de kleintjes te wachten. Punctie gaat ws naar het weekend.Ik had mijn eigen gyn. De ander was opgeroepen naar het ziekenhuis. En ik was zelfs nog op tijd op mijn werk!

Geplaatst
Ik heb ook eindelijk goed nieuws!De grootste zijn nu 17 mm. Nog een paar kleinere. Ook rechts doet weer mee. Even bloed geprikt om te kijken of we nog wat tijd hebben om op de kleintjes te wachten. Punctie gaat ws naar het weekend.Ik had mijn eigen gyn. De ander was opgeroepen naar het ziekenhuis. En ik was zelfs nog op tijd op mijn werk!
Hee wat goed!!! Hoeveel gaan ze er nu prikken? Of kunnen ze dat nog niet zeggen? Hopen dat de kleintje nog genoeg groeien om ook aan te prikken!Dus het weekend gaat het gebeuren? En heb je voor die tijd nog n echo?Keep us posted!
Geplaatst
Ik heb gister de hele dag met m'n broek open op het werk gezeten en af en toe gelopen :) (had natuurlijk wel iets langs erover)Maar merk wel dat het elke dag beter gaat. Susan, hoe is het met jou napijn?
Wat stoer dat je wel gewoon bent gaan werken. Hoe ging t naast het fysieke ongemak?Ik kan mn hoofd nog niet echt naar werk zetten. Voordeel van het dansles geven is dat ik de hele dag in n jogging-broek kan lopen :-). Nadeel is dat ik mn werk niet echt kan uitvoeren omdat bewegen pijnlijk kan zijn.Gelukkig ben ik vandaag vrij. Ik heb nog n beetje last van mn buik bij het opstaan en zitten, maar valt erg mee. Heb wel als n os geslapen. Misschien dankzij de valium.Dat spul zou ik vaker willen. ( begreep dat t verslavend kan zijn)Hoe gaat t vandaag met jou?Zooo benieuwd wat de cellen aan t doen zijn.. Hoop zo op goed bericht morgen!
Geplaatst

Aurora, wat een super nieuws! Jee, het mag ook wel eens mee zitten he! Ik heb dezelfde vragen als Susan: nog een echo? En hoeveel goede follikels?

Dansles geven na een punctie dat kan niet he. Fijn dat je vrij bent, morgen hopelijk stuk beter.

Ik was ook zooo gespannen voor het telefoontje over de embryo's. Op kantoor weet alleen mijn kamergenootje het, en zij leefde helemaal mee, dus was fijn om wel te werken. Ook omdat ik het gewoon heel druk heb op het werk en alles wat af is, geeft me juist weer rust in mijn hoofd.

Ik heb juist slecht geslapen. Veel buikpijn nog, nu ook spierpijn erbij denk ik, omdat ik zo krampachtig lig.

Ik probeer er nu verder mog niet mee bezig te zijn. Ik ging het forum openen voor nieuws van Aurora en pas nu bedenk ik me weer dat ik een emmy in mijn buik heb :)

Ik stuur goede vibes naar jullie emmy! Dat ie maar mooi aan het delen is ... spannend zeg.

Geplaatst

Afhankelijk van de bloedwaarden heb ik morgen of vrijdag nog een meting. Ik hoop vrijdag. Beter voor mn kleintjes! Hoeveel weet ik eigenlijk niet. Stom he?

Geplaatst

hoi allemaal, was even aan het googlelen en kwam op dit forum terecht. Ik heb afgelopen vrijdag de eerste punctie gehad. En afgelopen maandag de terugplaatsing van 1 bevruchte eicel. Wij zijn bezig met icsi.

We kunnen pas 4febr. Testen. Ik vind het wel lang duren.

Ben benieuwd hoe jullie de punctie hebben ervaren. Ik vond het zeer pijnlijk en heb er flink last van gehad. De terugplaatsing viel me echt mee. Dat was ook best bijzonder. We konden op de echo zien dat de eicel werd teruggeplaatst.

Groetjes

Geplaatst
hoi allemaal, was even aan het googlelen en kwam op dit forum terecht. Ik heb afgelopen vrijdag de eerste punctie gehad. En afgelopen maandag de terugplaatsing van 1 bevruchte eicel. Wij zijn bezig met icsi.We kunnen pas 4febr. Testen. Ik vind het wel lang duren. Ben benieuwd hoe jullie de punctie hebben ervaren. Ik vond het zeer pijnlijk en heb er flink last van gehad. De terugplaatsing viel me echt mee. Dat was ook best bijzonder. We konden op de echo zien dat de eicel werd teruggeplaatst.Groetjes
Welkom Bambam.Wat een spannende tijd, ook voor jou! Nog eventjes geduld hebben dus....Vervelend dat je punctie zo pijnlijk was. Bij mij viel het mee, maar ik ben ff gevalletje speciaal; had maar 1follikel om aan te prikken :-( Jammer , maar daardoor dus niet zo veel pijn.Morgen hoor ik of ik n terugplaatsing heb...Groetjes.
Geplaatst
hoi allemaal, was even aan het googlelen en kwam op dit forum terecht. Ik heb afgelopen vrijdag de eerste punctie gehad. En afgelopen maandag de terugplaatsing van 1 bevruchte eicel. Wij zijn bezig met icsi.

We kunnen pas 4febr. Testen. Ik vind het wel lang duren.

Ben benieuwd hoe jullie de punctie hebben ervaren. Ik vond het zeer pijnlijk en heb er flink last van gehad. De terugplaatsing viel me echt mee. Dat was ook best bijzonder. We konden op de echo zien dat de eicel werd teruggeplaatst.

Groetjes

Hoi, welkom hier! Wij lopen precies tegelijk, ik heb ook vrijdag de punctie gehad en afgelopen maandag de terugplaatsing. Waar ben jij onder behandeling, ik bij MCK te Leiderdorp. Spannend hè en inderdaad duren de twee weken nu lang, normaal vliegen de dagen voorbij.... Ik heb de punctie ook als zeer pijnlijk ervaren, zeker aan de linkerkant. Bij mij zijn totaal 9 eiblaasjes aangeprikt en ik heb uiteindelijk 3 goede embryo's overgehouden, 2 zijn er ingevroren. Ik heb nu ook nog steeds buikpijn en m'n broeken gaan niet dicht. We moeten er heel wat voor over hebben hè. En nu maar hopen op een mooie test over anderhalve week!

Geplaatst

Wat fijn voor je! Eindelijk kun je er wat meer vertrouwen in hebben! Ging het ook goed met de echo? Spannende dagen dus. Ik duim dat de kleintjes nog even doorgroeien.

Geplaatst

He Bambam, ja die wachtweken schijnen het ergst te zijn. Ik ben er nog niet aan toe, zoals je waarschijnlijk al gezien had. Maar goed, vandaag eindelijk ook eens positief nieuws van mijn kant.

Je zult misschien al gezien hebben dat we hier een leuk clubje bij elkaar hebben. Tis fijn om je verhaal te kunnen doen, om gesteund te worden en om soms antwoorden te krijgen op vragen. Je wordt toch heen en weer geslingerd in al je emoties.

Is dit je eerste icsi? Hoe lang zijn jullie al bezig?

Geplaatst

Even een kleine update:

mijn bloedwaardes weet ik niet, maar het was goed. Geen acute haast geboden, dus met een beetje geluk krijgen de kleintjes nog de tijd om mee te groeien. Ik heb er nu 2 van 17mm en twee van 13 tot 15 mm en kennelijk zijn dat de grootste kans hebbers. En dan nog een paar die er een beetje achteraan hobbelen.

Morgen mag ik terug. Als het dan snel gegroeid is zal de punctie wel zaterdag zijn. Is het nog lekker rustig aan het doorgroeien, dan zullen we wel naar maandag gaan. Ik hoop op het laatste. Op zich komt het me beter uit om het zaterdag te hebben natuurlijk.. geen gedoe met mijn werk enzo. Maar ja... liever toch dat er nog wat meer eitjes meegroeien natuurlijk!

Maar sjongejonge... morgen om 11 uur... ik weet echt niet meer hoe ik het moet regelen met mn werk iedere keer hoor! En dan misschien vrijdag nog wel een keer...

En voor nu, lekker positief vooruit!

Volgens mij wachten we nog op wat updates van wat meiden... klopt dat?

Geplaatst

Dag dames, ik ben even niet online geweest, maar heb wel met jullie meegelezen. Dus hier even een update van de laatste dagen.

ik heb afgelopen maandag de 2e fm meting gehad en daaruit bleek dat ik tegen overstimulatie aan zit. Dus een extra bloedtest moest duidelijk geven of de punctie wel door mocht gaan. Gelukkig s'middags de uitslag gekregen en vandaag heb ik de punctie gehad.

dit is een heel pijnlijke ervaring geweest. Zelf met 2 dosissen morfine was het nog bijna niet te doen. Daarnaast had ik ook veel eiblaasjes, dus zijn ze ook lang bezig geweest. Als ik dit ooit weer moet doen, dat hopen we natuurlijk niet, dan moet het op een andere manier, zei de gynaecoloog. Met een dagopname.

het goede nieuws ze hebben 22 eitjes gevonden en we hebben vanmiddag gehoord dat er 15 bevrucht zijn.

zaterdag gaan we voor de terugplaatsing en dan begint het lange wachten.

Geplaatst
Dag dames, ik ben even niet online geweest, maar heb wel met jullie meegelezen. Dus hier even een update van de laatste dagen.

ik heb afgelopen maandag de 2e fm meting gehad en daaruit bleek dat ik tegen overstimulatie aan zit. Dus een extra bloedtest moest duidelijk geven of de punctie wel door mocht gaan. Gelukkig s'middags de uitslag gekregen en vandaag heb ik de punctie gehad.

dit is een heel pijnlijke ervaring geweest. Zelf met 2 dosissen morfine was het nog bijna niet te doen. Daarnaast had ik ook veel eiblaasjes, dus zijn ze ook lang bezig geweest. Als ik dit ooit weer moet doen, dat hopen we natuurlijk niet, dan moet het op een andere manier, zei de gynaecoloog. Met een dagopname.

het goede nieuws ze hebben 22 eitjes gevonden en we hebben vanmiddag gehoord dat er 15 bevrucht zijn.

zaterdag gaan we voor de terugplaatsing en dan begint het lange wachten.

Zo dat is heftig een punctie met zoveel eiblaasjes, ik kan me voorstellen dat het erg pijnlijk was, dat vond ik al met 9. Aan de andere kant wel fijn dat je zo veel bevruchte eitjes hebt. Neem goed je rust en veel drinken, maar dat zullen ze je wel verteld hebben. Sterkte met herstellen en dan op naar de terugplaatsing!

Geplaatst

@LB, jeetje meid, wat heftig! Maar je hebt mooi wel ontzettend veel bevruchtingen. Die pakken ze je niet meer af! Sterkte de komende tijd.

@nala, spannende tijd! Ook jij een mooie 'score'. Duimen draaien dus....

@aurora; ik hoop ook voor je dat je maandag de punctie hebt, zodat je extra veel kans hebt. En het gedoe met werk... Ik weet er alles van. Wat doe jij voor werk eigenlijk als ik mag vragen?

Met mij gaat t goed vandaag. Nog wat bloed soms bij afvegen en verder lekker prutsen met die ustrogeen-ballen.

Op bijsluiter staat dat je ze moet innemen, maar mij is toch echt verteld vaginaal inbrengen.

Verder. Ik kan va 9.45 bellen naar de poli om te horen of er een terugplaatsing is. Maar ik twijfel zo of ik dat op mn werk moet doen. Mn eerste les duurt tor 10.30 ik zou dan kynnen bellen want volgende les is weer om 12.40

Bij slecht nieuws kan ik n blokje om?

Mn vriend kan wel bellen, maar later. Ik kan ook beslissen dat ik wacht tot ik thuis ben om 17.00. Bij slecht nieuws kan ik mij in zn armen storten... Maar hou ik het zo lang vol om te wachten?????? Pfoe, er hangt zo veel van af bij mij...

Geplaatst

QUOTE=SJSL;602329]Wie is wie?

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]Leeftijd[/TD]

[TD]Bezig sinds[/TD]

[TD]MMM sinds[/TD]

[TD]overig[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora[/TD]

[TD]35[/TD]

[TD]aug 2009[/TD]

[TD]jan 2011[/TD]

[TD]5x IUI, nu 1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]1e ICSI,

al dochtertje via natuurlijke weg uit vorige relatie[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985[/TD]

[TD]27[/TD]

[TD]jul 2011[/TD]

[TD]jul 2012[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78[/TD]

[TD]34[/TD]

[TD]2008[/TD]

[TD]okt 2012[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL[/TD]

[TD]34[/TD]

[TD][/TD]

[TD]2008[/TD]

[TD]1e IVF voor brusje, al dochtertje uit 2e IVF (juli 10)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76[/TD]

[TD]36,5[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012: man vaso-vaso operatie (knoopje eruit)

juli 2012: te weinig zwemmers

nov 2012: 1e icsi afgebroken (2 follikels)

jan 2013: nogmaals 1e icsi[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ[/TD]

[TD]40

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012

[/TD]

[TD]2e icsi[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Planning

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]Startdatum[/TD]

[TD]Uitgangsecho[/TD]

[TD]Punctie[/TD]

[TD]Terugplaatsing[/TD]

[TD]TESTEN![/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora[/TD]

[TD]26-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]04-01-2013 (start fostimon 5 jan)[/TD]

[TD]?[/TD]

[TD][/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla[/TD]

[TD]30-12-2012 (start lucrin)[/TD]

[TD]15-01-2013 (start menopur)[/TD]

[TD]?[/TD]

[TD][/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985[/TD]

[TD]28-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]11-01-2013[/TD]

[TD]23 jan, 22 eicellen, 15 enbryo's[/TD]

[TD]26-1[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78[/TD]

[TD]31-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon)[/TD]

[TD]18 jan, 9 eicellen, 5 embryo's[/TD]

[TD]21-1[/TD]

[TD]5-2[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL[/TD]

[TD]27-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon 4 jan)[/TD]

[TD]19 jan, 4 eicellen, 4embryo's[/TD]

[TD]22-1[/TD]

[TD]6-2 [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76[/TD]

[TD]09-01-2013 (start deca)[/TD]

[TD]11-01-2013 (start puregon)[/TD]

[TD]22 jan, 1 eicel[/TD]

[TD][/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ[/TD]

[TD]19-01-2013 (start deca)[/TD]

[TD]14-01-2013[/TD]

[TD]ca 11 feb[/TD]

[TD][/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Follikelmetingen

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]1e FM[/TD]

[TD]2e FM[/TD]

[TD]3e FM[/TD]

[TD]4e FM[/TD]

[TD]5e FM[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora[/TD]

[TD]12 jan

4 fol. 8,5 tot 10 mm[/TD]

[TD]15 jan

5 foll 10mm[/TD]

[TD]17 jan

5 foll. 12 mm.

dosering verhogen naar 225 eenh.[/TD]

[TD]21 jan[/TD]

[TD]23 jan[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla[/TD]

[TD]22 jan[/TD]

[TD]???[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985[/TD]

[TD]18 jan

8 fol. 12 à 13 mm, en

heleboel kleintjes.[/TD]

[TD]21 jan[/TD]

[TD]????[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78[/TD]

[TD]9 jan[/TD]

[TD]13 jan

12 eiblaasjes, de grootste 16 mm [/TD]

[TD]15 jan[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL[/TD]

[TD]11 jan

4 grote, 2-3 kleine eitjes[/TD]

[TD]15 jan: 3 grote, 2-3 die nog

even mogen groeien[/TD]

[TD]17 jan

5 fol. die meedoen[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76[/TD]

[TD]16 jan, weinig te zien [/TD]

[TD]18 jan, 1 follikel[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ[/TD]

[TD]8 feb[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD]niet bekend[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/quote

Geplaatst

Jee LB, wat heftig! Je punctie, maar ook de periode ernaartoe, met mogelijke overstimulatie. Een poging afbreken zit je natuurlijk ook niet op te wachten.

Word je nu extra in de gaten gehouden vanwege toch nog kans op overstimulatie?

Heb je de komende dagen wel vrij? Je zal er nog wel een poosje last van hebben misschien, met zo'n heftige punctie. Goed gedaan hoor meis, je hebt je er mooi toch doorheen geslagen!

Vraagje: vandaag was je punctie, dan kan je toch niet vandaag al weten of er embryo's zijn? Want het is toch pas een embryo als ze gaan doordelen? Net als bij Susan, dat ze op de dag van de punctie de 'zaadcelinjectie' doen en dat dat bij 15 gelukt is?

Maar hoe dan ook zal je waarschijnlijk een mooi aantal doordelende embryo's hebben, dat is wel heel fijn.

Susan ... nog 1 nachtje .. wat ongelofelijk spannend he.

Ik denk dat ik na de eerste les zou bellen, want je wordt gewoon gek van de spanning van het wachten. Er is kans op goed nieuws en mocht het slecht nieuws zijn en je trekt het niet de volgende les, dan eventueel ziekmelden? Sowieso gaat het misscchien nog niet helemaal goed, het lesgeven met je buik?

Aurora ... kan me zo goed voorstellen dat het lastig is met je werk. Ik vond dat ook echt vervelend en een voordeel van toen bij onze eerste ronde 'iedereen' het wist.

Maar goed, je bent er bijna. Ik vind het helemaal fijn om jou nu ook te horen praten over een punctiedatum! Het wordt tijd.

Heb je morgen je eigen arts? Weet ze dan misschien ook al wie de punctie zal doen op zaterdag of maandag?

Bambam ... welkoom hier. Fijn dat er bij jou ook een TP geweest is. Ik heb deze punctie (het was mijn derde, heb al een dochter) ook als heel heftig ervaren, ondanks maar 4 follikels. Het herstel duurt ook lang, nu (4,5 dag later) nog steeds last van mijn buik.

Ik heb het op het werk momenteel heel druk en voel veel stress. In dat aspect is het ook niet handig dat mijn werkgever het niet weet. Ik ben nu natuurlijk een beetje zenuwachtig dat stress de innestelling benadeelt ... *to google or not to google*

EDIT: bolletjes moet je idd inbrengen, heel verwarrend hoe dat op de bijsluiter en etiketten staat. Vies spul is het he, alles wordt er zo vettig van. Sommigen moeten het tot 12 weken zwangerschap gebruiken ... bij ons hoeft dat (gelukkig) niet.

Geplaatst

Gewoon omdat ik een lijstjesfreak ben, even het lijstje netjes maken ...

Aurora, jij breekt wel alle records met je metingen ... (nu het de goede kant op gaat mag ik daar wel grapjes over maken he? :))

Wie is wie?

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Leeftijd

[/TD]

[TD]Bezig sinds

[/TD]

[TD]MMM sinds

[/TD]

[TD]overig

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]35

[/TD]

[TD]aug 2009

[/TD]

[TD]jan 2011

[/TD]

[TD]5x IUI, nu 1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]1e ICSI,

al dochtertje via natuurlijke weg uit vorige relatie

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]27

[/TD]

[TD]jul 2011

[/TD]

[TD]jul 2012

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]34

[/TD]

[TD]2008

[/TD]

[TD]okt 2012

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]34

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]2008

[/TD]

[TD]1e IVF voor brusje, al dochtertje uit 2e IVF (juli 10)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]36,5

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012: man vaso-vaso operatie (knoopje eruit)

juli 2012: te weinig zwemmers

nov 2012: 1e icsi afgebroken (2 follikels)

jan 2013: nogmaals 1e icsi

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]40

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012

[/TD]

[TD]2e icsi

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Planning

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Startdatum

[/TD]

[TD]Uitgangsecho

[/TD]

[TD]Punctie

[/TD]

[TD]Terugplaatsing

[/TD]

[TD]TESTEN!

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]26-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]04-01-2013 (start fostimon 5 jan)

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla

[/TD]

[TD]30-12-2012 (start lucrin)

[/TD]

[TD]15-01-2013 (start menopur)

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]28-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]11-01-2013

[/TD]

[TD]23 jan, 22 eicellen, 15 enbryo's

[/TD]

[TD]26-1

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]31-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon)

[/TD]

[TD]18 jan, 9 eicellen, 5 embryo's

[/TD]

[TD]21-1

[/TD]

[TD]5-2

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]27-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon 4 jan)

[/TD]

[TD]19 jan, 4 eicellen, 4embryo's

[/TD]

[TD]22-1

[/TD]

[TD]6-2

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]09-01-2013 (start deca)

[/TD]

[TD]11-01-2013 (start puregon)

[/TD]

[TD]22 jan, 1 eicel

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]19-01-2013 (start deca)

[/TD]

[TD]14-01-2013

[/TD]

[TD]ca 11 feb

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Follikelmetingen

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]1e FM

[/TD]

[TD]2e FM

[/TD]

[TD]3e FM

[/TD]

[TD]4e

[/TD]

[TD]5e FM

[/TD]

[TD]6e FM

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]12 jan

4 fol. 8,5 tot 10 mm

[/TD]

[TD]15 jan

5 foll 10mm

[/TD]

[TD]17 jan

5 foll. 12 mm.

dosering verhogen naar 225 eenh.

[/TD]

[TD]21 jan

[/TD]

[TD]23 jan

ze groeien! 2 an 17 en

2 van 13-15 + paar kleine

[/TD]

[TD]24 jan

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ayla

[/TD]

[TD]22 jan

[/TD]

[TD]???

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]18 jan

8 fol. 12 à 13 mm, en

heleboel kleintjes.

[/TD]

[TD]21 jan

tegen overstimulatie aan, bloed

ok, punctie kan doorgaan

[/TD]

[TD] KLAAR

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]9 jan

[/TD]

[TD]13 jan

12 eiblaasjes, de grootste 16 mm

[/TD]

[TD]15 jan

[/TD]

[TD]KLAAR

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]11 jan

4 grote, 2-3 kleine eitjes

[/TD]

[TD]15 jan: 3 grote, 2-3 die nog

even mogen groeien

[/TD]

[TD]17 jan

5 fol. die meedoen

[/TD]

[TD]KLAAR

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]16 jan, weinig te zien

[/TD]

[TD]18 jan, 1 follikel

[/TD]

[TD]KLAAR

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]8 feb

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

@Susan,

ik heb die uterogestan zelfs meegenomen naar de kliniek om te checken of ik de goeie wel had gekregen. Maar ik heb beschrijvingen gevonden waarin zelfs staat dat hoewel het anders staat aangegeven de resultaten beter zijn bij vaginaal inbrengen, dus dat we bij ivf en icsi dat toch echt zo doen.

Tja, dan is dat zo he... maar t blijft grappig.

Meis, ik denk dat ik in mn rust-uur zou bellen. In mijn geval zou ik toch zoveel last hebben van de spanning dat ik toch niet kan wachten tot eind van de dag. Duidelijkheid is ook wat waard, zelfs als het negatief is. En ja, een blokje om is dan wel wenselijk denk ik.

Maar overleg het met je vriend... tis toch iets wat jullie heel erg samen doen natuurlijk. Wat wil hij? Kan je hem wel bellen tussendoor om blij of verdrietig nieuws te delen?

Ik zit trouwens gewoon op kantoor hoor. Niet bijzonder op zich, , maar ik heb telkens afspraken op rare tijden en dat betekent dat ik dan of midden op de dag ineens tussendoro een tijd weg moet, of heel laat ben, of vroeg weg moet. Hoe dan ook, het valt op, het roept vragen op en ik kan het op mijn werk nu eenmaal niet vertellen. Ik denk dat het stuit op onbegrip en mogelijk mijn tijdelijke contract in gevaar brengt. Ik ben dan ook heel blij als het zo te regelen valt dat ik toevallig net vrij kan nemen of nog net voor werktijd, zoals vandaag. Maar ja, morgen lukt dat echt met geen mogelijkheid. Smoesjes verzinnen wil ik niet. Een mens hoeft maar een beperkt aantal keren in een jaar naar de tandarts. Bovendien ben ik niet goed in liegen. Maar zo vaak naar de dokter, ook al zit er een kleine ingreep aan te komen...?

@LB: jeetje wat naar dat het zo heftig geweest is. Maar wat een opbrengst! Ik hoop dat je goed herstelt de komende dagen, maar je mag wel heel blij zijn met deze score. Hopelijk heb je tenminste nog een hoop cryo'tjes, zodat je hier niet snel nog weer een keer doorheen hoeft... en hopelijk nooit weer!

@SJSL: jij ook al zo'n lijstjesfreak? Ik wilde m ook al bijwerken, maar ja... op mn mobiel is dat eignelijk niet te doen. En ja, ik breek wel alle records ja, vooral ik ongetwijfeld vrijdag of zaterdag nog een meting ga hebben :-) Hopelijk zaterdag... 1 gewone werkdag in de week is ook wel een keer fijn.

@Suzi en Ayla: hoe is het met jullie?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden