Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden, wat een gezellige drukte hier, ik heb 1 avond niet kunnen kijken en meteen al heel veel gemist ;-)

LB, wat heftig. Gelukkig dat de punctie door is gegaan, het zou toch ook wat zijn als je had moeten afbreken omdat het te goed gaat. En wat een goede opbrengst zeg, daar moet toch zeker een blijvertje tussen zitten. Inderdaad goed op jezelf letten de komende tijd! Overstimulatie kan ook nog na de punctie en TP optreden.

Susan, wat fijn dat er bij jou een goede eicel is geoogst en dat die ook bevrucht is. Echt heel spannend voor je morgen, ik hoop van harte dat er een mooi embryo is!!!!

Aurora, wat fijn dat de eiblaasjes eindelijk gaan groeien! Nog even volhouden!

Annelies, ik zou zeggen niet googlen, daar maak je jezelf alleen maar gek mee. Volgens mij weten ze helemaal nietwaar de invloed van stress is. In ieder geval zijn er zat stresssituaties waarin vrouwen zwanger worden, die veel erger zijn dan onze stress (oorlog, verkrachting, krottenwijken,..... enz). Het is nu 'gewoon' de natuur die zijn werk moet doen, er zit niets anders op dan vertrouwen en wachten.

Bambam, welkom hier. Fijn dat je een TP hebt gehad. Voor mij is dit de tweede ronde, bij de vorige ronde heeft het ook zeker anderhalve week geduurd voordat ik hersteld was van de punctie en het stimuleren, eigenlijk heb ik van het stimuleren meer pijn gehad dan van de punctie.

Nala, jij ook sterkte in de wachtweken!

Ondertussen zet ik braaf elke avond de Deca prik. Ik ben nu ook gestopt met de pil. En ik tel af naar volgende week dinsdag, dan mag ik beginnen met stimuleren :-)

• Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@Susan, ik heb die uterogestan zelfs meegenomen naar de kliniek om te checken of ik de goeie wel had gekregen. Maar ik heb beschrijvingen gevonden waarin zelfs staat dat hoewel het anders staat aangegeven de resultaten beter zijn bij vaginaal inbrengen, dus dat we bij ivf en icsi dat toch echt zo doen.Tja, dan is dat zo he... maar t blijft grappig.Meis, ik denk dat ik in mn rust-uur zou bellen. In mijn geval zou ik toch zoveel last hebben van de spanning dat ik toch niet kan wachten tot eind van de dag. Duidelijkheid is ook wat waard, zelfs als het negatief is. En ja, een blokje om is dan wel wenselijk denk ik. Maar overleg het met je vriend... tis toch iets wat jullie heel erg samen doen natuurlijk. Wat wil hij? Kan je hem wel bellen tussendoor om blij of verdrietig nieuws te delen?Ik zit trouwens gewoon op kantoor hoor. Niet bijzonder op zich, , maar ik heb telkens afspraken op rare tijden en dat betekent dat ik dan of midden op de dag ineens tussendoro een tijd weg moet, of heel laat ben, of vroeg weg moet. Hoe dan ook, het valt op, het roept vragen op en ik kan het op mijn werk nu eenmaal niet vertellen. Ik denk dat het stuit op onbegrip en mogelijk mijn tijdelijke contract in gevaar brengt. Ik ben dan ook heel blij als het zo te regelen valt dat ik toevallig net vrij kan nemen of nog net voor werktijd, zoals vandaag. Maar ja, morgen lukt dat echt met geen mogelijkheid. Smoesjes verzinnen wil ik niet. Een mens hoeft maar een beperkt aantal keren in een jaar naar de tandarts. Bovendien ben ik niet goed in liegen. Maar zo vaak naar de dokter, ook al zit er een kleine ingreep aan te komen...? @LB: jeetje wat naar dat het zo heftig geweest is. Maar wat een opbrengst! Ik hoop dat je goed herstelt de komende dagen, maar je mag wel heel blij zijn met deze score. Hopelijk heb je tenminste nog een hoop cryo'tjes, zodat je hier niet snel nog weer een keer doorheen hoeft... en hopelijk nooit weer!@SJSL: jij ook al zo'n lijstjesfreak? Ik wilde m ook al bijwerken, maar ja... op mn mobiel is dat eignelijk niet te doen. En ja, ik breek wel alle records ja, vooral ik ongetwijfeld vrijdag of zaterdag nog een meting ga hebben :-) Hopelijk zaterdag... 1 gewone werkdag in de week is ook wel een keer fijn.@Suzi en Ayla: hoe is het met jullie?
Nou, ik werd gebeld. En om t extra spannend te maken mag ik morgenochtend terugbellen... Het embryo is nog te traag aan het delen en voor nu is het onvoldoende. Ik denk dat ze bij een andere situatie het al hadden afgeblazen, maar ze geven ons nog een extra dagje.Ik vrees eigenlijk voor het ergste.. En ik kan nog niet echt bedroefd zijn maar ook niet blij. Die onzekerheid is wel ontregelend. Groetjes
Geplaatst

Oh Susan, dat klinkt niet zo goed. Jee ...

Ik blijf met je duimen en goede vibes naar je emmy sturen ...

Liefs en sterkte met wachten weer.

Geplaatst
He Susan, ik blijf hoop houden hoor... het is nog geen ja, maar ook nog geen nee. Kop op en blijven duimen!Kop op meid!
Dank je Sjsl en aurora.Ik weet niet of ik nog hoop heb. Ben nu toch al wel erg verdrietog. Ik blijf toch maar thuis morgen en mn vriend ook. Lijkt me beter om samen het slechte nieuws te incasseren. Zijn kids konen om 15.00 dus ik ik wil even ruimte voor ons. En bij goed nieuws sjesen we natuurlijk door naar zkh voor tp. Ik hoop t zo. Ook al is t mindere kwaliteit, ook al verlies ik t daarna; het gevoel om even iets van ons samen in mij te dragen lijkt me zo bijzonder... Het is al bijna alsof ik moederlijke gevoelens heb voor deembryo die in een buisje ligt te zwoegen. Ik wil t zo graag bij me dragen... Ach-sentiment.
Geplaatst
Dank je Sjsl en aurora.Ik weet niet of ik nog hoop heb. Ben nu toch al wel erg verdrietog. Ik blijf toch maar thuis morgen en mn vriend ook. Lijkt me beter om samen het slechte nieuws te incasseren. Zijn kids konen om 15.00 dus ik ik wil even ruimte voor ons. En bij goed nieuws sjesen we natuurlijk door naar zkh voor tp. Ik hoop t zo. Ook al is t mindere kwaliteit, ook al verlies ik t daarna; het gevoel om even iets van ons samen in mij te dragen lijkt me zo bijzonder... Het is al bijna alsof ik moederlijke gevoelens heb voor deembryo die in een buisje ligt te zwoegen. Ik wil t zo graag bij me dragen... Ach-sentiment.

Lieve Susan ook ik hoop zo voor jullie dat jullie embryo de komende uren nog verder groeit en gaat delen. Natuurlijk ben je erg verdrietig, heel verstandig dat jullie morgen samen thuis blijven. Veel sterkte! x

Geplaatst

Jeetje, Susan, wat een onzekerheid. Ik kan me voorstellen dat het slopend is voor jullie. Heel verstandig dat jullie morgen thuis blijven. Maar het is nog niet voorbij, er is nog steeds een kans. Als er helemaal geen kans meer was hadden ze dat ook gezegd! Ik hoop ontzettend voor je dat jullie embryo nog gaat delen. Heel veel sterkte!

Geplaatst

Dank je nala en suzi.

Net weer flinke huilbui en goed gsprek met mn vriend gehad. Heb oppeens last van mn eierstokken. Soort spierpijn. Zou t vd pregnyl zijn?

Hoe gaat het met jullie meiden? Zit zo in mn eigen verdriet dat ik vergeet te vragen hoe t met jullie is....

Geplaatst
Dank je nala en suzi. Net weer flinke huilbui en goed gsprek met mn vriend gehad. Heb oppeens last van mn eierstokken. Soort spierpijn. Zou t vd pregnyl zijn?Hoe gaat het met jullie meiden? Zit zo in mn eigen verdriet dat ik vergeet te vragen hoe t met jullie is....
Geeft niet meis. Het gaat nu even om jou. Goed dat jullie morgen tijd samen nemen. Veel sterkte en we duimen voor jullie!!!
Geplaatst

Logisch dat verdriet. Ik hoop heel erg dat het voor niks was.

Pfff, wat moeilijk is het toch en wat omschrijf je je gevoel voor jullie embryo mooi.

Ik denk niet dat het gek is dat je je eierstokken nog voelt.

Aurora, had jij niet vandaag weer een echo? Willen we ook weten hoor.

Ik heb sinds vandaag gelukkig beduidend minder pijn in m'n buik.

Geplaatst
Aurora, had jij niet vandaag weer een echo? Willen we ook weten hoor.

Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar!

En Nala en SJSL, hoe vergaat het jullie in de beruchte wachtweken?

Geplaatst

Nou, ik ga lekker, dag 2 is al voorbij :D

Geplaatst
Jaaaaaaaa!!!! Terugplaatsting om 14.00 Ik kan t niet geloven!!! Ik hou jullie op de hoogte. :-)
Ik zit hier met tranen in mijn ogen. Wat ontzettend fijn!!! Geniet ervan. En vasthouden he?!
Geplaatst

Zo, hoe blij kan je zijn met goed nieuws voor iemand die je amper kent!

Yes!!!!! Super zeg.

Geniet van het speciale moment va de terugplaatsing van jullie vechtertje!

Liefs.

Geplaatst

Jullie zijn lief!

En nu moet ik met n halfvolle blaas naar VU. Wanneer is je blaas halfvol??;-) ik ga nl zogauw ik maar beetje iets voel, dus tja..lastig..

Ben best zenuwachtig..

En ik hoop dat degenen die nog moeten dit kunnen delen.

Hoop duimen draaien voor elkaar dus!

Geplaatst
Jullie zijn lief!En nu moet ik met n halfvolle blaas naar VU. Wanneer is je blaas halfvol??;-) ik ga nl zogauw ik maar beetje iets voel, dus tja..lastig..Ben best zenuwachtig..En ik hoop dat degenen die nog moeten dit kunnen delen.Hoop duimen draaien voor elkaar dus!
In het uur ervoor rustig een half litertje water drinken, kreeg ik als advies.
Geplaatst

Jullie mogen mij van het lijstje halen. :-(

Woensdag tijdens de echo zagen ze iets in mijn baarmoeder dat waarschijnlijk een poliep is. Vandaag hebben de artsen besloten dat we niet veder mogen. De poliep zit op een plek waar ook de innesteling moet gebeuren en kan daardoor niet tijdens de punctie weggehaald worden (dat was plan 1) De poliep laten zitten is geen optie, dus moeten we deze poging stoppen. Komende maand de poliep laten verwijderen en daarna mogen we pas weer opnieuw starten....

Ik ben heel boos. Boos dat alles tot nu toe voor niets is geweest en ook boos op mijn lijf.

Maar goed, we slikken een paar keer, laten een traantje, maar krabbelen wel weer bij elkaar.

Heel veel succes meiden! Ik hoop jullie over een maand of 3 niet weer tegen te komen op de starttopics/wachtbankjes ed, omdat jullie naar een "zwanger"topic verhuisd zijn.

Liefs, Ayla.

Geplaatst

Lieve Ayla, wat een vreselijk rotnieuws voor jullie, ik kan me voorstellen dat je boos bent en verdrietig, je staat heel machteloos nu. Veel sterkte hiermee en hopelijk kun je over een paar maanden opnieuw starten. Dikke knuffel voor jou.

Geplaatst
Jullie mogen mij van het lijstje halen. :-(Woensdag tijdens de echo zagen ze iets in mijn baarmoeder dat waarschijnlijk een poliep is. Vandaag hebben de artsen besloten dat we niet veder mogen. De poliep zit op een plek waar ook de innesteling moet gebeuren en kan daardoor niet tijdens de punctie weggehaald worden (dat was plan 1) De poliep laten zitten is geen optie, dus moeten we deze poging stoppen. Komende maand de poliep laten verwijderen en daarna mogen we pas weer opnieuw starten....Ik ben heel boos. Boos dat alles tot nu toe voor niets is geweest en ook boos op mijn lijf. Maar goed, we slikken een paar keer, laten een traantje, maar krabbelen wel weer bij elkaar.Heel veel succes meiden! Ik hoop jullie over een maand of 3 niet weer tegen te komen op de starttopics/wachtbankjes ed, omdat jullie naar een "zwanger"topic verhuisd zijn.Liefs, Ayla.
Jeetje Ayla, dat is echt klote!!! Ik snap dat je boos bent.Dus het heeft nu vertraging... Ik hoop dat je daarna "gewoon" weer verder kan met de ICSI. Ik neem aan dat dit niet als poging geldt? Heel veel sterkte joh!
Geplaatst
Jaaaaaaaa!!!! Terugplaatsting om 14.00 Ik kan t niet geloven!!! Ik hou jullie op de hoogte. :-)

Wat geweldig voor jullie, joehoe! Ik hoop dat je de terugplaatsing inmiddels hebt gehad. Nu de spannende wachtweken, maar je bent nu al zo ver gekomen! Xxx

Geplaatst

Met mij gaat het goed hoor! Eindelijk bijna geen buikpijn meer, af en toe steekjes, nog 9 dagen wachten :)

Geplaatst

Nou, hij/zij zit lekker warm in mn buikje!

Ging supersoepel. En wat n lieve mensen. Het lukte mij niet om blaas halfvol te houden dus heb ondanks protest van mn vriend 10 minuten van te voren geplast. Het bleek geen probleem te zijn want ze konden er prima bij en mn blaas zat toch iets in...

Maar ons embryo is 8-cellig en volgens arts een topkwaliteit. Perfecte deling wat eerst wat traag op gang kwam, maar vanmorgen nog 2x gedeeld! Dus arts was erg positief. Ze wist niet dat dit ons enige follikel/ei was, dus ze vond het heel byzonder. En zo voel ik mij ook... Zit hier met n big smile joh. Maar vond het (alweer) heel spannend. Want als... Nou ja, jullie weten het.

Als ik dit schrijf besef ik mij ook dat het moeilijk is om te lezen voor diegene waarbij dit deel (nog) niet lukt(e).

En dat ik echt geluk heb.

En dat je dus nooit de moed moet opgeven. Hopelijk kunnen jullie dat ook voelen. I hoop dat ik dit gevoel ook zo kan blijven vasthouden. Ook als emmy mij verlaat.

Succes allemaal!

Geplaatst

Ach Ayla, wat ontzettend balen! Dat wil je gewoon niet, allemaal voor niks geweest :(

En ook raar dat ze dat nu ineens zien.

Ik weet dat je hier verder niet veel leest / schrijft, maar ik ben toch benieuwd hoe dat zit met die poliep. Dus als je nog wil vertellen, weten ze hoe het komt dat je dit nou ineens hebt? Is het verder niet erg? En is er kans dat het weer terugkomt.

Meis, het is niet leuk, maar over een paar maanden ga jij er weer voor, met een gezonde baarmoeder!

Veel sterkte met WEER wachten :(

Iemand vroeg nog over een poging, bijna altijd is het zo volgens mij dat als er geen punctie plaatsvindt, dat het dan niet telt als poging. Gelukkig maar.

Susan, jee meis! Hoe bijzonder en speciaal! Een embryootje dat zich op deze manier ontwikkelt, ik heb er nog nooit van gehoord en dat gebeurt het gewoon bij die ene van jullie.

Het is inderdaad een kwestie van moed houden. De tranen van gister voor niks! Enne: NU heb je net zoveel kans als wij allemaal!

Geplaatst

Ayla, ik haal je er dan ook echt af :( veel sterkte.

Aurora, hoe is het bij jou meis? Met alles ...

Meiden die al zover zijn, op welke wachtdag gaan jullie testen. Susan, ik heb bij jou nu wachtdag 15 ingevuld als datum ... Ik denk dat ik voor dag 12 ga eerst. Dat is bij mij een zondag.

Ik had bij mijn goede zwangerschap een fikse innestelingsbloeding, van dag 7 tot en met 10 (dacht echt de hele tijd dat het afgelopen was en ik nu echt ongesteld was geworden ... toen niet zo leuk). Ik merk dat ik nu hoop dat ik dat weer heb, omdat dat voor mij als teken voelt dat het goed gaat.

LB, alvast veel geluk morgen bij de TP. Heb je al gehoord hoeveel goede embryo's er zijn? Of nog steeds die 15 (dat zou super zijn).

Wie is wie?

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Leeftijd

[/TD]

[TD]Bezig sinds

[/TD]

[TD]MMM sinds

[/TD]

[TD]overig

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]35

[/TD]

[TD]aug 2009

[/TD]

[TD]jan 2011

[/TD]

[TD]5x IUI, nu 1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]27

[/TD]

[TD]jul 2011

[/TD]

[TD]jul 2012

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]34

[/TD]

[TD]2008

[/TD]

[TD]okt 2012

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]34

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]2008

[/TD]

[TD]1e IVF voor brusje, al dochtertje uit 2e IVF (juli 10)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]36,5

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012: man vaso-vaso operatie (knoopje eruit)

juli 2012: te weinig zwemmers

nov 2012: 1e icsi afgebroken (2 follikels)

jan 2013: nogmaals 1e icsi

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]40

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012

[/TD]

[TD]2e icsi

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Planning

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Startdatum

[/TD]

[TD]Uitgangsecho

[/TD]

[TD]Punctie

[/TD]

[TD]Terugplaatsing

[/TD]

[TD]TESTEN!

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]26-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]04-01-2013 (start fostimon 5 jan)

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]28-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]11-01-2013

[/TD]

[TD]23 jan, 22 eicellen, 15 enbryo's

[/TD]

[TD]26-1

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]31-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon)

[/TD]

[TD]18 jan, 9 eicellen, 5 embryo's

[/TD]

[TD]21-1

[/TD]

[TD]5-2

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]27-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon 4 jan)

[/TD]

[TD]19 jan, 4 eicellen, 4embryo's

[/TD]

[TD]22-1

[/TD]

[TD]6-2 (officieel dan ...)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]09-01-2013 (start deca)

[/TD]

[TD]11-01-2013 (start puregon)

[/TD]

[TD]22 jan, 1 eicel

[/TD]

[TD]25-1

[/TD]

[TD]8-2 bloedtest

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]19-01-2013 (start deca)

[/TD]

[TD]14-01-2013

[/TD]

[TD]ca 11 feb

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Follikelmetingen

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]1e FM

[/TD]

[TD]2e FM

[/TD]

[TD]3e FM

[/TD]

[TD]4e

[/TD]

[TD]5e FM

[/TD]

[TD]6e FM

[/TD]

[TD]7e FM

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]12 jan

4 fol. 8,5 tot 10 mm

[/TD]

[TD]15 jan

5 foll 10mm

[/TD]

[TD]17 jan

5 foll. 12 mm.

dosering verhogen naar 225 eenh.

[/TD]

[TD]21 jan

[/TD]

[TD]23 jan

ze groeien! 2 an 17 en

2 van 13-15 + paar kleine

[/TD]

[TD]24 jan

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]18 jan

8 fol. 12 à 13 mm, en

heleboel kleintjes.

[/TD]

[TD]21 jan

tegen overstimulatie aan, bloed

ok, punctie kan doorgaan

[/TD]

[TD] KLAAR

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]9 jan

[/TD]

[TD]13 jan

12 eiblaasjes, de grootste 16 mm

[/TD]

[TD]15 jan

[/TD]

[TD]KLAAR

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]11 jan

4 grote, 2-3 kleine eitjes

[/TD]

[TD]15 jan: 3 grote, 2-3 die nog

even mogen groeien

[/TD]

[TD]17 jan

5 fol. die meedoen

[/TD]

[TD]KLAAR

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]16 jan, weinig te zien

[/TD]

[TD]18 jan, 1 follikel

[/TD]

[TD]KLAAR

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]8 feb

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD]niet bekend

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden