Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik kom ook even kijken of er al nieuws van Aurora is ...

Meis ik hoop zo dat je TP is doorgegaan. En dat je het nu lekker achter de rug hebt.

Ik heb sinds gistermiddag knallende hoofdpijn. Heb ik normaal altijd in de stopweek van de pil ... Lees dat het een bijwerking van de Utro kan zijn, dus daar houden we het maar op.

• Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Haha je liet me echt lachen :-) Wat fijn meiden, dat we dit forum hebben, ik heb echt het gevoel dat jullie mij (en wij elkaar) door deze periode heen slepen!

Nou ja, in plaats van een boze brief heb ik de fabrikant gemaild om te vragen wanneer die rot Pregnyl nou eens weg is, zodat ik tenminste zeker weet dat mijn tests op wachtdag 4 al positief zijn van de embryo's. Maar daar moeten ze blijkbaar zo lang over nadenken dat ik het antwoord pas krijg als ik die embryo's allang weer heb uitgepoept, na 9 maanden, of iets eerder (volgende week bijvoorbeeld).... Nou ja, dan maar blijven testen :-)

Geplaatst

Ach, die Floortje.

Helemaal test-obsessed.

Ik hou het bij 'verschijnselen spotten' ...

En die Aurora is zo stil. Ik denk aan je meis.

Geplaatst
Je moet toch wat, terwijl je zit te wachten, op het bankje. Ik ga het vanaf nu het strafbankje noemen :-) Het is toch een straf?

Ja en nee, ik ben al blij dat ik alle 'voorstappen' goed ben doorlopen en op het wachtbankje mag zitten, dat halen helaas een aantal in dit traject niet eens. Ik liep vandaag langs de kruidvat, maar ben expres niet naar binnen gegaan om alvast testen te kopen, anders weet ik niet zeker of ik me kan inhouden tot zondag. Dus ik ga ze zaterdag pas kopen ;)

@Aurora, ik hoop dat we gauw iets van je horen en alles goed is gegaan!

Geplaatst

Ik hoop ook gauw iets te horen van Aurora. Begin me dan toch ook een beetje ( virtueel) zorgen te maken.

Zelfde eigenlijk met LB....

hoe voelen jullie je verder vandaag? Sjsl, balen van die hoofdpijn. Is het voor jou dan een verschijnsel van menstruatie of denk je juist van niet? ( naast dat het dus idd een bijwerking van de med kan zijn..)

ik had het vandaag rete-druk. Life goes on gelukkig en op deze manier kom ik die wachtweken wel door. Mannetje gaat lekker koken voor me terwijl ik kopje thee op de bank drink met mn tablet op schoot. :-) lov him.

beetje krampig gevoel weer in mn buik. Dat heb ik nu echt al een paar dagen. Ook mn boobs beginnen nu mee te doen, maar das bij mij meestal menstruatie-teken. Het blijft spannend...

Geplaatst

Hoi meiden! Sorry voor het late bericht. Gelijk even een famuliebezoekje er achteraan gepland. TP is gelukt. Het was een goede embryo, dus dat is heet mooi. De ervaring vond ik vreselijk. Raakte weer in paniek toen die man aan me moest zitten en voelde me zo vies achteraf!Na 5 min aan te horen dat er echt geen vrouwelijke arts beschikbaar was en dat dat toch wel heel lastig was met hun planning... Tja toen voelde ik me ook niet vrij om daar toch nog om te vragen. Alles voor hun planning. Kennelijk is die belangrijker dan de patient. Korton, ik hoop dat ik dit zsm kan vergeten en dat dit niet voor niets id geweest.

Geplaatst

Hallo allemaal,

ik ben met mijn derde icsi poging begonnen op 31-12-12. 22-1-13 was de punctie ik had 7 eitjes en mijn man had tegelijkertijd een TESE. 25-1-13 hadden we een terugplaatsing van 2 embryo's (6cellig en 7cellig).

Nu voel ik weer van alles en daar word ik zo onzeker van en vooral mijn man die het al somber in ziet allemaal omdat het bij onze eerste icsi poging ook zo ging en dat liep uit op geen zwangerschap. Ik had toen een 3 en 4 cellige embryo terug gekregen. 2de icsi was er geen bevruchting.

dit is onze laatste kans. Sinds gisteren middag heb ik wat meer pijntjes het duurt alleen nooit lang. Bij de eerste icsi poging reageerde ik niet op de bollen maar nu heb ik wel verschijnselen zoals misselijkheid en veel plassen. Mijn urine kleurt ook sinds 2 dagen donkerder. Je zoekt overal wat achter....

iedereen sterkte die in het zelfde schuitje zitten.

Geplaatst

Ach Aurora.

Ik ben HEEL blij dat je een TP had van een goed embryo. Dat is waar je het voor doet.

Maar wat naar toch dat de ervaring toch zo rot was. He, hopelijk kan je het snel vergeten. Focus op wat er in je buik zit! Bijzonder toch, gewoon jullie emmy.

Meis, lekker rustig aan doen en goed voor jezelf en 'de kleine' zorgen.

Als 1 van jullie het niet doet, zal ik straks het lijstje nog eens opsnorren.

Welkom en succes Klaudia!

Geplaatst
Hoi meiden! Sorry voor het late bericht. Gelijk even een famuliebezoekje er achteraan gepland. TP is gelukt. Het was een goede embryo, dus dat is heet mooi. De ervaring vond ik vreselijk. Raakte weer in paniek toen die man aan me moest zitten en voelde me zo vies achteraf!Na 5 min aan te horen dat er echt geen vrouwelijke arts beschikbaar was en dat dat toch wel heel lastig was met hun planning... Tja toen voelde ik me ook niet vrij om daar toch nog om te vragen. Alles voor hun planning. Kennelijk is die belangrijker dan de patient. Korton, ik hoop dat ik dit zsm kan vergeten en dat dit niet voor niets id geweest.

Aurora wat knap van je dat je het toch hebt gedaan, nu duimen dat je Emmy gaat groeien en je over een paar weken een positieve test in je handen hebt, het is je zo gegund! Nu bijkomen van de heftige ervaring en laat je maar lekker door je man vertroetelen. Liefs

Geplaatst

Wie is wie?

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Leeftijd

[/TD]

[TD]Bezig sinds

[/TD]

[TD]MMM sinds

[/TD]

[TD]overig

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]35

[/TD]

[TD]aug 2009

[/TD]

[TD]jan 2012

[/TD]

[TD]5x IUI, nu 1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bambam

[/TD]

[TD]27

[/TD]

[TD]dec 2008

[/TD]

[TD]jan 2010

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]27

[/TD]

[TD]jul 2011

[/TD]

[TD]jul 2012

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]34

[/TD]

[TD]2008

[/TD]

[TD]okt 2012

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]34

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]2008

[/TD]

[TD]1e IVF voor brusje, al dochtertje uit 2e IVF (juli 10)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]36,5

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012: man vaso-vaso operatie (knoopje eruit)

juli 2012: te weinig zwemmers

nov 2012: 1e icsi afgebroken (2 follikels)

jan 2013: nogmaals 1e icsi

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]40

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012

[/TD]

[TD]2e icsi

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Planning

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Startdatum

[/TD]

[TD]Uitgangsecho

[/TD]

[TD]Aantal FM's

[/TD]

[TD]Punctie

[/TD]

[TD]Terugplaatsing

[/TD]

[TD]TESTEN!

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]26-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]04-01-2013 (start fostimon 5 jan)

[/TD]

[TD=align: center]6

[/TD]

[TD]26 jan, 2 eicellen, 1 embryo

[/TD]

[TD]29-1

[/TD]

[TD]13-2

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bambam

[/TD]

[TD]17-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]18-01-2013

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]18 jan, 2 eicellen, 2 embryo's

[/TD]

[TD]21-1

[/TD]

[TD]04-2

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]28-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]11-01-2013

[/TD]

[TD=align: center]2

[/TD]

[TD]23 jan, 22 eicellen, 15 enbryo's

[/TD]

[TD]26-1 ??

[/TD]

[TD]10-2 ?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]31-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon)

[/TD]

[TD=align: center]3

[/TD]

[TD]18 jan, 9 eicellen, 5 embryo's

[/TD]

[TD]21-1

[/TD]

[TD]03-2

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]27-12-2012 (start deca)

[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon 4 jan)

[/TD]

[TD=align: center]3

[/TD]

[TD]19 jan, 4 eicellen, 4 embryo's

[/TD]

[TD]22-1

[/TD]

[TD]04-2

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]09-01-2013 (start deca)

[/TD]

[TD]11-01-2013 (start puregon)

[/TD]

[TD=align: center]2

[/TD]

[TD]22 jan, 1 eicel, 1 embryo

[/TD]

[TD]25-1

[/TD]

[TD]08-2 bloedtest

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]19-01-2013 (start deca)

[/TD]

[TD]14-01-2013

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]ca 11 feb

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]?

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Follikelmetingen

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]1e FM

[/TD]

[TD]2e FM

[/TD]

[TD]3e FM

[/TD]

[TD]4e

[/TD]

[TD]5e FM

[/TD]

[TD]6e FM

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora

[/TD]

[TD]12 jan

4 fol. 8,5 tot 10 mm

[/TD]

[TD]15 jan

5 foll 10mm

[/TD]

[TD]17 jan

5 foll. 12 mm.

dosering verhogen naar 225 eenh.

[/TD]

[TD]21 jan

[/TD]

[TD]23 jan

ze groeien!

2 an 17 en

2 van 13-15

+ paar kleine

[/TD]

[TD]24 jan

2 x 20mm

2x 17mm

2x 15mm

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985

[/TD]

[TD]18 jan

8 fol. 12 à 13 mm, en

heleboel kleintjes.

[/TD]

[TD]21 jan

tegen overstimulatie aan, bloed

ok, punctie kan doorgaan

[/TD]

[TD] --

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78

[/TD]

[TD]9 jan

[/TD]

[TD]13 jan

12 eiblaasjes, de grootste 16 mm

[/TD]

[TD]15 jan

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL

[/TD]

[TD]11 jan

4 grote, 2-3 kleine eitjes

[/TD]

[TD]15 jan: 3 grote, 2-3 die nog

even mogen groeien

[/TD]

[TD]17 jan

5 fol. die meedoen

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76

[/TD]

[TD]16 jan, weinig te zien

[/TD]

[TD]18 jan, 1 follikel

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ

[/TD]

[TD]8 feb

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst
fijn dat je tp wel door is gegaan en dat je hebt doorgezer. ondaks dat het niet prettig vond! echt knap van je. nu fijn genieten van je emmy in je buik en hopen dat het iets positiefs is voor jullie!!
Geplaatst
Ik hoop ook gauw iets te horen van Aurora. Begin me dan toch ook een beetje ( virtueel) zorgen te maken.Zelfde eigenlijk met LB....hoe voelen jullie je verder vandaag? Sjsl, balen van die hoofdpijn. Is het voor jou dan een verschijnsel van menstruatie of denk je juist van niet? ( naast dat het dus idd een bijwerking van de med kan zijn..)ik had het vandaag rete-druk. Life goes on gelukkig en op deze manier kom ik die wachtweken wel door. Mannetje gaat lekker koken voor me terwijl ik kopje thee op de bank drink met mn tablet op schoot. :-) lov him.beetje krampig gevoel weer in mn buik. Dat heb ik nu echt al een paar dagen. Ook mn boobs beginnen nu mee te doen, maar das bij mij meestal menstruatie-teken. Het blijft spannend...
hier ook druk geweest. en ook weer last van eierstokken( of iets wat er in de buurt zit). Dat vind ik wel het meest vervelende van het wachten dat je niet weet welke pijntjes erbij horen en of ze goed zijn of niet. heb nu steeds een opgeblazen gevoel in mn onderbuik en rond mn eierstokken. en vanmiddag en vanavond hoofdpijn. dus vandaag niet in een heel erg positieve bui.hoop dat jullie een betere dag hebben gehad!!ik ga maar weer op tijd naar bed. ben ook erg moe, denk van de utro bolletjes
Geplaatst
hier ook druk geweest. en ook weer last van eierstokken( of iets wat er in de buurt zit). Dat vind ik wel het meest vervelende van het wachten dat je niet weet welke pijntjes erbij horen en of ze goed zijn of niet. heb nu steeds een opgeblazen gevoel in mn onderbuik en rond mn eierstokken. en vanmiddag en vanavond hoofdpijn. dus vandaag niet in een heel erg positieve bui.hoop dat jullie een betere dag hebben gehad!!ik ga maar weer op tijd naar bed. ben ook erg moe, denk van de utro bolletjes
Sterker nog, ik ga NU slapen. Zo moe ben ik opeens vandaag.. En ik ben n avondmens. Welterusten iedereen!
Geplaatst

Ja, dat is idd om gek van te worden he!

Ik vandaag dus erge hoofdpijn, link het met ongesteld worden, omdat ik het dan altijd heb. Beetje eng.

Vandaag WD 7 en begin nu wel te denken van: hoop dat ik geen bloed zie.

Verder ook last van de onderbuik, getintel en krampjes. Ook nog mijn eierstokken voor m'n gevoel.

En ja, ik voel me wat misselijk nu en dan, maar die wijt ik echt aan: tussen de oren ...

Ik zit nog thuis te werken. 1 februari is een deadline voor allerlei dingen, zal blij zijn als het vrijdag is!

Iemand anders schreef het geloof ik, maar ik had van de Pregnyl ook mega zere tepels. Terwijl ik dat bij mijn zwangerschap nooit gehad heb ... zo gek.

Nu zitten we bijna allemaal op het wachtbankje, alleen Suzi die er wat achter aanhobbelt.

Erg spijtig dat Ayla is afgevallen, maar gelukkig heeft ze geen verspillende poging.

En voor LB vrees ik ook een beetje ... als er geen TP heeft kunnen plaatsvinden dan heeft ze hopelijk wel een mooi aantal cryo's.

Nu nog wachten wachten wachten.

De eerste gaan al zondag testen, dat is best snel!

Nala ... ik ga ook pas zaterdag testen kopen ... wil niet in de verleiding komen :)

Geplaatst

Aurora, wat goed dat je een TP hebt gehad!!! Echt knap van je dat je hebt doorgezet, ook al vond je het vervelend. Ik hoop dat je over een paar weken positief test, daar doe je het voor!

Alle andere dames, heel veel sterkte met wachten. Naar hè al die pijntjes enzo die misschien wel wat en misschien niets kunnen betekenen. Maar moeheid is volgens mij een goed teken, toch?

Ik hobbel er inderdaad een beetje achteraan. Ik heb net de eerste prik Gonal-f gezet :-). Spannend weer!!!

Geplaatst
Aurora, wat goed dat je een TP hebt gehad!!! Echt knap van je dat je hebt doorgezet, ook al vond je het vervelend. Ik hoop dat je over een paar weken positief test, daar doe je het voor!Alle andere dames, heel veel sterkte met wachten. Naar hè al die pijntjes enzo die misschien wel wat en misschien niets kunnen betekenen. Maar moeheid is volgens mij een goed teken, toch?Ik hobbel er inderdaad een beetje achteraan. Ik heb net de eerste prik Gonal-f gezet :-). Spannend weer!!!
Ja dat gevoel heb ik idd ook ja, dat ik er een beetje achteraan hobbel. Zeker gezien ik ongeveer de eerste was die is begonnen :-)Is het goed gegaan Suzi, met prikken?
Geplaatst

Ik kan niet slapen... de hele TP komt weer langs in mijn hoofd.

Wat me verbaast is dat een laborant met de gynaecoloog mee naar binnen moest kijken. Zij is ook degene die het embryo in het slangetje heeft gedaan en naar binnen heeft geduwd terwijl ze met haar neus op mijn onderkant stond.

Deze laborant moest ook een grote lamp op mijn vagina richten. En terwijl dat werd gedaan en ze daar dus uitgebreid bij stond te kijken - want die lamp moest goed gericht zijn - moest de stoel nog omhoog worden gezet tot twee keer toe, om nog beter naar binnen te kunnen kijken.

Was dit bij jullie ook zo?

Hier was geen verpleegkundige bij aanwezig. In het begin wel, om mij eventueel te steunen, maar zij is weggegaan omdat ik dat niet nodig had. Ik vind bovenstaande dingen meer iets voor een verpleegkundige dan voor een laborant. Zelfs als die laborant een klinisch embryoloog is ofzo. Voor mijn gevoel is een laborant iemand die in een laboratorium hele knappe dingen met celletjes enzo doet. Niet iemand die tussen mijn benen hoort... Het kwam op mij over als 'zij is toch nodig voor de procedure dus is het handiger als zij het doet'.

Geplaatst
Ja, dat is idd om gek van te worden he!

Ik vandaag dus erge hoofdpijn, link het met ongesteld worden, omdat ik het dan altijd heb. Beetje eng.

Vandaag WD 7 en begin nu wel te denken van: hoop dat ik geen bloed zie.

Verder ook last van de onderbuik, getintel en krampjes. Ook nog mijn eierstokken voor m'n gevoel.

En ja, ik voel me wat misselijk nu en dan, maar die wijt ik echt aan: tussen de oren ...

Ik zit nog thuis te werken. 1 februari is een deadline voor allerlei dingen, zal blij zijn als het vrijdag is!

Iemand anders schreef het geloof ik, maar ik had van de Pregnyl ook mega zere tepels. Terwijl ik dat bij mijn zwangerschap nooit gehad heb ... zo gek.

Nu zitten we bijna allemaal op het wachtbankje, alleen Suzi die er wat achter aanhobbelt.

Erg spijtig dat Ayla is afgevallen, maar gelukkig heeft ze geen verspillende poging.

En voor LB vrees ik ook een beetje ... als er geen TP heeft kunnen plaatsvinden dan heeft ze hopelijk wel een mooi aantal cryo's.

Nu nog wachten wachten wachten.

De eerste gaan al zondag testen, dat is best snel!

Nala ... ik ga ook pas zaterdag testen kopen ... wil niet in de verleiding komen :)

Ik hoop echt dat we nog wat van LB horen. Maak me wel zorgen. Zou ze toch overstimulatie hebben?

Die zere tepels heb ik ook wel enigszins. Denk niet dat dat nog steeds van de pregnyl is of kan dat na 4 dagen nog? Anders misschien van die zweedse balletjes :-)

Wel naar dat je je zo voelt SJSL. Hou je je hoofd koel?

Geplaatst
Ik kan niet slapen... de hele TP komt weer langs in mijn hoofd.

Wat me verbaast is dat een laborant met de gynaecoloog mee naar binnen moest kijken. Zij is ook degene die het embryo in het slangetje heeft gedaan en naar binnen heeft geduwd terwijl ze met haar neus op mijn onderkant stond.

Deze laborant moest ook een grote lamp op mijn vagina richten. En terwijl dat werd gedaan en ze daar dus uitgebreid bij stond te kijken - want die lamp moest goed gericht zijn - moest de stoel nog omhoog worden gezet tot twee keer toe, om nog beter naar binnen te kunnen kijken.

Was dit bij jullie ook zo?

Hier was geen verpleegkundige bij aanwezig. In het begin wel, om mij eventueel te steunen, maar zij is weggegaan omdat ik dat niet nodig had. Ik vind bovenstaande dingen meer iets voor een verpleegkundige dan voor een laborant. Zelfs als die laborant een klinisch embryoloog is ofzo. Voor mijn gevoel is een laborant iemand die in een laboratorium hele knappe dingen met celletjes enzo doet. Niet iemand die tussen mijn benen hoort... Het kwam op mij over als 'zij is toch nodig voor de procedure dus is het handiger als zij het doet'.

Meis, dat jij weer de pech moet hebben van zo'n terugplaatsing!

Bij ons kwam de laborante binnen en gaf het slangetje met embryo een de arts. De laborante wachtte toen om het slangetje weer terug te krijgen. Ze stond dus wel te kijken (niet heel dichtbij). De verpleegkundige bleef bij mij (naast me) er bij de hele tijd met de echo op mijn buik, om de baarmoeder in beeld te houden. Wie deed dat bij jou dan?

Het klinkt een beetje alsof je een onervaren team had?

Misschien kan je een nagesprek vragen met je eigen gyn om de TP door te spreken en een plaatsje te geven?

Jij loopt trouwens precies een weekje achter op mij. En nog wat minder op Susan. Dus valt wel mee hoor ... je kan nu ook meepraten over verschijnselen :)

Geplaatst
Ik hoop echt dat we nog wat van LB horen. Maak me wel zorgen. Zou ze toch overstimulatie hebben?

Die zere tepels heb ik ook wel enigszins. Denk niet dat dat nog steeds van de pregnyl is of kan dat na 4 dagen nog? Anders misschien van die zweedse balletjes :-)

Wel naar dat je je zo voelt SJSL. Hou je je hoofd koel?

Bij mij duurde die zere tepels wel 4/5 dagen ja. Echt wel van de Pregnyl.

Ik voel me niet slecht hoor (behalve de hoofdpijn dan). Maar door de 'verschijnselen' ben ik er toch wel veel mee bezig. Je voorkomt het bijna niet he.

Vanochtend werd ik wakker met veel buikpijn. Kan niet helemaal uitmaken of het mijn darmen of baarmoeder is. Herkenbaar bij ongesteldheid (want vanwege de endo voel ik dat in m'n hele buik). We kunnen alleen maar afwachten he!

Geplaatst

Ik heb niet het idee dat ze onervaren waren. Ik vond het wel heel vreemd hoe dat ging. En zeker gezien het gesprekje vooraf dat ik het moeilijk vond dat hij, als man, dit moest doen.

Ik heb in het gesprek en bij de behandeling ook heel erg gemist dat ze geïnteresseerd waren hoe ze het voor mij makkelijker konden maken. Ik heb vooral heel vaak gehoord dat een vrouwelijke arts echt niet beschikbaar was. De planning... en andere patiënten wachten maanden op een afspraak en dan kunnen we jou daar niet zomaar tussen zetten, dat gaat ten koste van andere patiënten.

Tja, dat geloof ik ook allemaal wel. En bij de afdeling planning zal dat ook ongetwijfeld een belangrijk argument zijn. Maar nu ging het gewoon eventjes om mij. Dit was mijn momentje (of liever: ons momentje). En ik heb nu verkrampt in de stoel liggen hopen dat het maar zo snel mogelijk voorbij zou zijn. Daar ben ik heel verdrietig over. Ik voelde me vies na afloop.

Ik weet niet hoe ik het nog uit m'n hoofd moet krijgen, maar ik ben bang dat de spanning een negatief effect zal hebben op de innesteling :-(

Wisten jullie trouwens dat een orgasme in de eerste week na de TP ook afgeraden wordt?

Geplaatst

Vandaag word in ieder geval niet mijn dag. pffff gisteravond met hoofdpijn gaan slapen en vanochtend weer fijn mee opgetaan. en ik voel me zo raar. heb echt het gevoel dat ik ongesteld ga worden maar vooralsnog geen bloed. ik hoop dat ik het mis heb en dat de klachten snel weer over zijn want ik word er niet echt vrolijk van.

hoe voelen jullie verder?

aurora, ik zou toch even contact opnemen met je eigen gyn. of evt een klacht indienen want het gaat toch om jou op het moment van de terugplaatsing. dat is al spannend genoeg. als je dan ook nog niet word begrepen is dat echt stom. vind het heel raar dat de arts dat antwoord gaf. persoonlijk contact op dat moment is dus voor hem niet belangrijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden