Jump to content

Libelle nr. 4

Recommended Posts

Posted

Morgen ligt de Libelle nr.4 in de winkel met een bijlage erin NieuwsCafe

Het onderwerp is een kinderwens en er worden verschillende situaties besproken.

Ook staan er een interview in waaraan ik heb meegewerkt. Ik vond het spannend en eng tegelijk, maar wilde toch mij verhaal kwijt om een taboe te doorbreken.

Ik heb het artikel inmiddels gezien, en ik kan toch wel zeggen dat ik er trots op ben ;)

Liefs Annemarie :sunny:

Posted

Guusje, ik heb de Libelle net binnen en jouw artikel gelezen. Wauw wat een mooi artikel, als ik het zo mag noemen.

Ik heb heel veel respect voor je doorzettingsvermogen in het hele traject en nog veel meer voor de moeilijke beslissing die jullie hebben genomen.

Ik wens je heel veel geluk samen met je man.

Posted

Dank je wel Sas! En je mag het mooi noemen hoor, ik snap wat je er mee wilt zeggen :) Jij gefeliciteerd met je zwangerschap!

Posted

Ik ga hem morgen ook halen. Ik vind het zo superstoer van je! Ik sluit mij helemaal aan bij de andere meiden: Respect en supertrots!

Posted

Dank je wel Guusje, het blijft voor ons nog steeds heel onwerkelijk en dat met 45 jaar.

Dank je wel Sas! En je mag het mooi noemen hoor, ik snap wat je er mee wilt zeggen :) Jij gefeliciteerd met je zwangerschap!
Posted

Guusje top, heel benieuwd!

Ik ben door ziekte aan huis gekluisterd helaas, anders was ik hem gaan halen. Kan iemand hem scannen en hier plaatsen? Of heb je dat liever niet Guusje?

Posted

Heb m in huis en met tranen in m'n ogen gelezen, zelfs al ken ik je verhaal toch goed Guusje het blijft zo hard als het zo samengevat zwart op wit staat.

Als jij scannen oké vindt kan ik dat straks wel even proberen.

Posted

hier ook gelezen en ook weer tranen in mijn ogen. op papier is het toch veel harder en met-de-neus-op-de-feiten-drukkend.

Knuffel meid!

Posted

Guus, ik heb net jouw artikel gelezen en ben echt onder de indruk van jouw verhaal.... Het raakte me ontzettend! Complimenten hoe je het hebt weten te verwoorden! Erg dapper dat je hier aan mee gewerkt hebt! Hopelijk taboe doorbrekend, want helaas zijn er nog veel te veel mensen die met lege handen achter blijven... En denken velen dat het met ivf /icsi 'wel goed komt.'

Posted

Ook ikke hier nog even. Ik ben ook heel erg trots op je, maar dat weet je al;-)

Het artikel is heel luchtig beschreven. In 1 pagina valt het dan niet mee om drie jaar hoop, vrees en verdriet te beschrijven, maar ik hoop dat mensen die er ver vanaf staan toch hebben begrepen wat het met je/ons doet.

De rest van Nieuwscafé valt me toch een beetje tegen, omdat ik de rode draad door het item (vrouwen beginnen te laat aan een kind) te veel de overhand heeft.

Hierdoor krijgt ivf/icsi etc. het een negatieve lading. Althans zo voelde ik het hele nieuwsblad aan. Daar baalde ik toch enorm van, omdat wij hier allemaal weten dat de andere kant van het verhaal (medische mankement) veel vaker de oorzaak is.

Maar goed, het artikel van Annemarie vond ik dan ook de beste van allemaal!

Zelf had ik ook graag mijn verhaal willen vertellen (beiden waren we geselecteerd).

Wij hebben hier privé natuurlijk wel even contact over gehad:-), maar ik ben sowieso blij en trots dat het iemand van "ons" clubje is die haar verhaal mocht doen! TROTS!

Dikke knuffel. XXX

Martha.

Posted

Ben het wel een beetje met Martha eens en eigenlijk had je meer ruimte moeten krijgen, nu moest het soms kort maar ik weet hoe dat gaat.

Maar toch mooi stuk, ik was het meest geraakt door de passage van de twee kwebbelende dames terwijl jij daar lag en zei: Hallo, ik ben net mijn kinderen kwijtgeraakt! Tranen in mijn ogen...

Posted

Dank je wel weer Martha, ik moet eerlijk zeggen dat ik de rest nog niet echt gelezen heb. Heb het druk met alle reacties ;) En wat je zegt, ze mocht maar een beperkt aantal woorden gebruiken, dus konden lang niet alles kwijt. Voor ons is he't "luchtig", maar de reacties van mensen die er niet in thuis zijn zijn anders. Maar dat komt ook omdat er mensen zijn niet het hele verhaal nog kennen van ons, dus dan komt het hard binnen. Wij weten wel beter dat dit nog lang niet alles is.

Caro, toen ik daar lag voor dat ik naar de OK ging was inderdaad zo KLOTE! Ik had ze wel een knal willen verkopen.

Posted

Martha dat is precies mijn gevoel bij het totaal: vrouwen wachten te lang met kinderen krijgen en doen dan maar IVF. Maar dat is toch heel erg de tendens op het moment in de media ed. Die Mo.na Kei.zer....grr..... Wij weten hier zo goed dat leeftijd, in de zin van écht te laat beginnen maar voor zo'n kleine groep telt. Zit er nog over te denken brief naar Libelle te sturen als reactie.

Maar verhaal van Guusje is echt goed. Ik brak zelf bij de beschrijving van toen je uit de narcose kwam, de drie pleisters....

Posted

Henne, ik heb een tweet gestuurd gisteravond, want het deed me toch meer dan ik hoopte. Toch best wel boos...

Ook las ik nog een bericht van iemand van de redactie dat ze nu ze zwanger was zo bang was om een lelijke baby te krijgen. Zou ze zo verschrikkelijk vinden...in eerste instantie reageerde ik erop of ze misschien het de items in nieuwscafé wel goed had gelezen en dat ze een beetje voorzichtig moet zijn met bepaalde uitspraken...totdat ik vanochtend nog niet een week later na hasr vorige bericht meldde dat nu ineens alles anders is en ze haar uitspraken terugneemt.

Uit de laatste echo blijkt haar kindje een veel te klein hoofd te hebben, conclusie geestelijke handicap.Ik heb m'n bericht daar maar even op aangepast, wel met de mededeling dat voorzichtigheid dus geboden is voor wat betreft bepaalde uitspraken en haar uiteraard wel veel sterkte gewenst met deze tegenslag. Zo zie je maar weer....Wat is nu belangrijk?

Posted

Henne, ik heb een tweet gestuurd gisteravond, want het deed me toch meer dan ik hoopte. Toch best wel boos...

Ook las ik nog een bericht van iemand van de redactie dat ze nu ze zwanger was zo bang was om een lelijke baby te krijgen. Zou ze zo verschrikkelijk vinden...in eerste instantie reageerde ik erop of ze misschien het de items in nieuwscafé wel goed had gelezen en dat ze een beetje voorzichtig moet zijn met bepaalde uitspraken...totdat ik vanochtend nog niet een week later na hasr vorige bericht meldde dat nu ineens alles anders is en ze haar uitspraken terugneemt.

Uit de laatste echo blijkt haar kindje een veel te klein hoofd te hebben, conclusie geestelijke handicap.Ik heb m'n bericht daar maar even op aangepast, wel met de mededeling dat voorzichtigheid dus geboden is voor wat betreft bepaalde uitspraken en haar uiteraard wel veel sterkte gewenst met deze tegenslag. Zo zie je maar weer....Wat is nu belangrijk?

Posted

Hmmmm, bericht twee keer geplaatst, nou ja... Stuur ze maar een mail inderdaad, hoe meer reacties, hoe beter het aankomt waarschijnlijk:happy7:

Posted

Guusje, allereerst wil ik even zeggen dat ik ook trots op je ben. Ik heb het artikel alleen niet gelezen, dat vind ik wel jammer. Iemand had het geloof ik over inscannen, dat zou wel leuk zijn. Ik zou je verhaal graag willen lezen. Zelf heb ik ook een interview gegeven over onze situatie, ons verhaal stond 4 pagina's groot in de nazomer editie van 'Mijn Geheim'. Zelfs aan die 4 pagina's hadden wij te weinig om echt een goed verhaal neer te zetten, dus ik snap wat jij bedoeld met te weinig ruimte. Aan de hand van ons interview waren wij ook gevraagd door Caroline Tensen (makers van het programma) voor een gastrol in Familieberichten. In eerste instantie hadden we ja gezegd en leek het ons niet alleen leuk, maar meer interessant voor de buitenwereld. Toch hebben wij het niet gedaan omdat je de deur voor heel Nederland open zet, dat wilden wij toch niet. Maar het idee was leuk. Het is nog teveel een taboe en er wordt te makkelijk over gedacht. Mensen die niet weten wat het inhoud denken er veel te makkelijk over, helaas. Nogmaals, goed van je en ik hoop dat ik je artikel kan lezen.

MBM

• 2 weeks later...
Posted

[ATTACH=CONFIG]5068[/ATTACH]

Voor de liefhebbers.