Ga naar inhoud

Wachtbankje maart 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ongeacht wie/wanneer in welke fase zit, we slepen elkaar er doorheen!! Uiteraard is ons gezamenlijke doel natuurlijk schrijven in een uitgerekend topic, zal dat november 2013 zijn?

Aan de eettafel net een gesprek gehad met manlief over werk, nieuwe baan, etc. Op mijn werk lopen de zaken niet zo best, mogelijk moeten er medewerkers uit. Ik werk er ruim 5 jaar en heb een vaste aanstelling. Ik zie wel waar het schip strand, kan me er niet druk om maken. Maar om die reden wil ik de cryo plannen niet op het werk delen/bespreekbaar maken en loop ik tegen een klein logistiek probleem aan. Hmm, lastig.

Hoe doe jij dat op je werk, Ink?

• Reacties 850
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sja, is inderdaad lastig.

Vorige keer ben ik er erg open over geweest.

Dit keer denk ik dat ik het alleen aan de naaste familie wil vertellen.

Lijkt me namelijk leuk om, als het dus mag lukken, even met een "geheimpje" rond te mogen lopen, zoals de meeste stellen die wel spontaan zwanger kunnen worden ofzo :-)... Maar goed, ik dwaal al lekker af: terug komend op je vraag dus: ik zag in mijn rooster dat ik rond die periode een paar keer pas 's middags hoef te beginnen, dus dat moet dan wel te combineren zijn met follikelmetingen (aangezien die meestal 's ochtends zijn). Heb helaas ook een paar functioneringsgesprekken gepland staan in die periode. Ik denk dat ik het gewoon van afspraak tot afspraak in het zh moet bekijken en afhankelijk daarvan dus moet kijken wat ik moet verzinnen als excuus.

Als ik een afspraak moet verzetten, denk ik dat ik "gewoon" zeg dat ik even naar de dokter moet ofzo en dan verder geen verklaring geef.

Ik hou mijn eigen uren bij, dus die uren schrijf ik dan gewoon niet en dan hoef ik daar verder ook geen verklaring over te geven tegenover mijn manager vind ik :-)...

Maar ik hoop dat ik zo min mogelijk hoef te verzetten.

Op de dag van de punctie hoop ik vrij te zijn. Mocht dat niet het geval zijn, ga ik denk ik proberen die dienst te ruilen met een of ander smoesje...

Of ik neem een collega in vertrouwen met wie ik evt kan ruilen door te zeggen dat we naar het zh moeten om de opties voor een brusje te bekijken. Lieg ik toch niet helemaal, maar vertel ik dus ook niet dat we al daadwerkelijk aan het behandelen zijn...

Geplaatst

Mooi opgelost Ink, ik heb die luxe helaas niet om mn eigen uren bij te houden.

Ga nog ff bankhangen/tv kijken en dan lekker slapen. Trusten voor straks xxx

Geplaatst

Thnx voor de samenvatting Melis, haha.

Eef; dat klinkt als een geslaagde verjaardag. En wat leuk, een abonnement bij de dierentuin. Burger's of niet?

Ik werk 28 uur, de ene week 24 en de andere week 32.

Lisa; wat een vervelende situatie! Fijn dat je vriendin je kon redden. Laatst vroeg een verre oudoom wanneer wij aan nummer 2 gingen beginnen. Ik heb snel gezegd dat we nu vooral veel van de 1e genieten en tzt wel kijken. Ik vind het altijd moeilijke vragen en vind ook dat mensen er niks mee te maken hebben.

Mijn eerste echo is op een zondag, hoop dat de andere echo zo vroeg mogelijk gepland kan worden, dan hoef ik niks te regelen op het werk of ik zeg dat mini ziek is en ik hem naar opa & oma moet brengen. Voor de punctie meld ik me ziek ende tp zal waarschijnlijk op mijn vrije dag plaatsvinden. Ben benieuwd of ik het geheim kan houden dit keer.

Geplaatst

Hey meiden,

Ik wil me hier ook ff "melden"....ik weet nog niet of we in maart 2013 weer geen starten, maar wil me toch ergens bij "aansluiten"... hahaha...

We hebben dinsdag de 12e febr. ons 1e gesprek voor een brusje...., en dus hoop ik dat we ergens april of mei weer een poging hebben.

Bij ons 1e kindje waren we na de 2e ivf poging zwanger. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik voor mijn gevoel nu wel heel anders tegen het traject aan kijk, dan de 1e keer. Maar wie weet veranderd dat nog???....

Na 3,5 jaar verdriet, teleurstellingen en frustratie's is dan in december 2010 onze prachtige dochter geboren. We hebben altijd gezegd: we doen dit nooit meer, goed = goed! Maar nu na 2 jaar begint het toch weer te kriebelen.... het kriebelde al wel een tijdje, maar wegens omstandigheden konden we niet zwanger raken en dus ook niet weer starten met een nieuwe ivf poging. Nu zijn we er helemaal klaar voor.... We zijn heel positief! Ik hoop ook dat ik dat blijf!!

Nou, ik wens iedereen heel veel succes met waar iedereen nu in het traject mee bezig is... !!!

Geplaatst

Grrr, modem thuis is kapot! Geen internet en tv voor 5 werkdagen! Gezellig home alone tijdens dat mn man werken is...Han, gezellig dat je hier aan komt sluiten! Ook voor een brusje dus! Leuk hoor! Ik merk zelf dat de druk tijdens deze poging wel minder hoog aanvoelt, maar idd verandert dat nog tijdens de poging zelf, want kan me heeeeel goed voorstellen dat bij mij de zenuwen dan weer goed toe zullen slaan! Welk ziekenhuis loop je? Hangt het dan bv van evt wachtlijst af wanneer je weer mag beginnen?

Geplaatst

Hey Ink,

Balen dat je modem thuis kapot is... shit! ik zou echt de pc en vooral tv missen... Mijn vriend is momenteel ook voor zijn werk weg, dus ben alleen met dochter lief thuis....en dan valt de tv toch echt niet te missen!! Succes ermee!!

Wij zijn de 1e keer zwanger geworden in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven. En daar zijn we altijd heel goed en professioneel behandeld, en dus hebben we er nog niet eens aan getwijfeld en heb ik gewoon daar weer een afspraak gepland. Er is geen wachtlijst, voor zover ik weet.... Toen ik belde, kon ik al meteen in januari terecht, maar we hebben dat verschoven naar febr. aangezien we zelf ook aan het "klussen" zijn (je weet maar nooit...) en dus wilden we het deze ronde ff afwachten. Maar ja, dan zullen we wel eerts weer bloed moeten laten prikken en dan moet je weer 1 cyclus aan de pil, dus even snel uitgerekend.... dan zit ik toch ergens april/mei. Bij onze 1e zwangerschap mochten we 29 april testen.... hahahaha....zou wel heel toevallig zijn als dat dit keer ook het geval wordt! Tuurlijk zal bij mij de spanningen ook best oplopen hoor....logisch! Het is een wens en die kun je niet zomaar even opzij zetten en er even niet meer aan denken... Want ook nu we zelf aan het klussen zijn, ben ik ermee bezig. Maar ik sta er wat rustiger en relaxter in dan bij onze 1e keer. Toen was ik enorm bang dat ik nooit mama zou worden, heel verdrietig om het gemis....dat is nu natuurlijk allemaal niet aan de orde... Ik heb een prachtige dochter. En wat ik niet wil, is dat zij in het hele traject op de 2e "plaats" komt... Begrijp je wat ik bedoel??

Geplaatst

Han, welkom bij ons clubje! Gezellig dat je komt meeschrijven. Moeten jullie aan een nieuwe poging beginnen voor en brusje of hebben jullie nog cryo's?

Ink, wat balen zeg van je modem, en dat ook nog eens terwijl manlief niet thuis is. Komt er een monteur???

Geplaatst

Hallo, ik wil graag met jullie meepraten. Donderdag heb ik een afspraak in het UMC voor mijn volgende behandeling. In december was ik begonnen met mijn eerste IVF poging maar heb deze in januari moeten staken ivm overstimulatie. Echt, wat baalde ik daar van. De poging liep ook nog bijna mis toen ik vlak voor mijn menstruatiedatum een positieve zwangerschapstest had. Toch werd ik de vlg dag ongesteld. Gelukkig mocht ik door met die poging. Ben bang dat de decapeptyl daar een rol in heeft gespeeld. Ik volgende het lange protocol en hoop nu dat ik het korte mag doen. Mijn testdatum zal in elk geval in maart zijn. Vind het wel weer spannend.

Geplaatst

Wie oh wie?

Ink

Eef78

Poezebeest

Melis25

Aanmelden op/voor…

+/- 10 februari voor een IVF-poging – Eef78

+/- 13 februari voor een cryo behandeling – Melis25

+/- 1 maart voor een IVF-poging - Ink

Echo’s

Terugplaatsing op…

Testen op…

Geplaatst

Lucia, van harte welkom bij ons op het wachtbankje! Aan je handtekening te zien ook al de nodige bagage :-( Voel je vrij om hier gezellig mee te kletsen over van alles en nog wat.

Ga ff zoonlief een papfles geven, lekker kroelen in bed samen en hem dan na een verhaaltje naar bed brengen. Tot zo meiden!!

Geplaatst

Ja Han, dat is ook precies mijn gedachten en waar ik wel even over twijfelde of we nu al weer verder wilden voor een brusje,want was ook beetje bang dat Levi dan ineens minder belangrijk zou zijn ofzo, zeker omdat ik nog borstvoeding geef aan hem en bang was dat ik dat moest stoppen voor een volgende behandeling (wat gelukkig niet zo bleek). Maar emotioneel niet meer die grote onzekerheid en angst van "zal iemand mij ooit mama mogen noemen" en die emotionele last scheelt wel veel ja... En wat betreft zelf klussen, haha, daar had ik het gister of eergister met Melis nog over ;-), die kleine kans wordt hier absoluut niet optimaal benut met onregelmatige diensten en gebroken nachten ;-)... Daardoor hoefde ik ook geen maandelijkse hoop te hebben, waarvan ik weet dat ik die anders wel zou hebben. En dan elke maand weer de teleurstelling...Pff, wat tikt dit trouwens rot vanaf mn mobiel! Er komt geen monteur Melis- ze sturen een nieuwe modem, maar dat duurt 5 werkdagen! Bleh!Lucia: ook welkom hier! Ik loop ook in Utrecht en mag gelukkig het kortje traject doen, dus 2e menstruatiedag gelijk met gonal spuiten. Misschien komen we elkaar nog wel tegen in de wachtkamer ;-)...Zo, ik ga ff kijken wat ik ga eten, want de andere helft vd burrito's heb ik vanmiddag al op! Oei wat heb ik een trek de hele tijd!!! Wordt nog wat met de hormonen straks!!!

Geplaatst
Wie oh wie?InkEef78PoezebeestMelis25 Aanmelden op/voor…+/- 10 februari voor een IVF-poging – Eef78+/- 13 februari voor een cryo behandeling – Melis25+/- 1 maart voor een IVF-poging - Ink Echo’s Terugplaatsing op… Testen op…
Haha, mooi lijstje hoor Melis! Hoop snel data bij testen in te kunnen vullen en dat het maar erg groen mag worden!
Geplaatst

Ink - hier gisteravond wel geklust, haha, maar dat zet hier geen zoden aan de dijk zonder zaad, haha :):) Wat voor telefoon heb je? Ik vind posten via m'n mobiel ook errrrug hinderlijk, dus als ik kort van stof ben dat weet je dat ik post vanaf m'n mobiel! Ik heb er net een pizza ingeschoven, idee voor jou?

Zoonlief heeft zo'n luieruitslag dat het kapot is, m'm moederhart huilt, ik vind het zo zielig! Hij is gisteren en vandaag op het kdv geweest, lijkt toch of ze er daar minder aandacht aan besteden als ik. Ik smeer het eerst helemaal in met Bepanthen en bestrooi de boel daarna met Maizena, werkt als een trein!

Morgen naar het zkh voor de provocatietest, ben benieuwd. Maar ik ga er vanuit, heb de hoop, dat hij er overheen is gegroeid.

Ink, jammer dat je zo ver weg woont, anders konden we buurten als de mannen aan het werk zijn ;-))

Ga ff de pizza soldaat maken, tot strakkies!!

Geplaatst

Ik had het er ook nog over met mn man haha, zegt tie "doen we daar toch wat aan :-)", maar goed, laatste dag ongesteld vandaag, dus deze cyclus zouden we t nog kunnen proberen voor de behandeling start :-). Echter ook kleine kans met zijn zwemmers! Zit met n blackberry moeilijk te doen...Echt niet ideaal, maar ja, ben nu eenmaal gelijk weer forum verslaafd nu we weer gaan starten...Jammer Melis, van het kdv en dat hij zo'n last er van heeft! Hopelijk snel over! Heb helaas geen pizza in huis, was anders wel goeie geweest... Hm, krijg gelijk trek er in, dus ga nu echt maar ff wat zoeken... Oh ja, weet je de uitslag direct morgen ook, van de provocatietest? Ben benieuwd. Jammer ja, dat je zover weg woont!

Geplaatst

Ink; wat balen dat je modem kapot is. Ik vind reageren vanaf mijn gsm ook heel vervelend. Ik kan dan niet goed terug lezen en vergeet dan de helft. Wat een luxeproblemen toch...

Han; welkom hier! Ik snap helemaal wat je bedoelt met dat de druk minder is en dat je niet wil dat je meisje op de 2e plaats komt. Ik wil daar ook heel erg voor waken omdat ik bang ben anders iets van mijn mini te missen. Het feit dat ik al mama ben verlaagd de druk ontzettend, een brusje is echt een cadeautje hier! Ik ben benieuwd hoe de 2e poging gaat verlopen. Ik ben heel benieuwd en vind het ook wel spannend.

Lucia; ook welkom hier en wat balen dat de eerste poging afgebroken is vanwege overstimulatie. En ik las in je onderschrift van je dochtertje, ook heftig zeg! In ieder geval heel veel succes met de komende poging. Weet je al wanneer je mag beginnen?

Melis; wat sneu van die billetjes! Hier gelukkig nooit luieruitslag *​klopt af* Succes met de provocatietest morgen!

Geplaatst

Ja, de uitslag is direct morgen bekend. Kinderarts gaat zijn reactie(s) op de koemelk beoordelen. Vorige test was al twijfelachtig, dus gok erop dat de diagnose zal zijn dat hij er over heen is gegroeid.

Zn billetjes zijn kapot van de zure poepluiers, ondanks dat ik die a la minute verschoon zodra ik ze ontdekt.

Lig al lekker gedouched in bed, ga zo ff verder met mn verslaving Candy Crush!

Jammer jammer jammer, waar woon je ook alweer dan? Haha..

Geplaatst

Als je je Candy Crush koppelt aan Facebook kan je je vrienden om levens vragen, superhandig! Kom ik ook net achter :) Je mag me op Favebook toevoegen als je wil...

Trusten voor straks lieve meiden

Geplaatst

Welkom Han en Lucia, gezellig dat jullie ook gaan meeschrijven. En heel veel succes natuurlijk!

Dat abonnement voor de dierentuin is trouwens voor Blijdorp Rotterdam, daar wonen we redelijk bij in de buurt.

Ik geloof niet dat ik tijd heb om iedere dag hier te kijken en dan kijk ik weer en dan zijn er zo 2 of 3 pagina's bijgekomen. Heb ik alles bijgelezen, maar als ik dan wil reageren ben ik de helft alweer vergeten..... Hmmm, nou ja misschien als we straks echt gestart zijn dat ik dan wat vaker kom en meer kan reageren.

Melis, is er al iets bekend van? Hopelijk is hij er overheen gegroeid!

Geplaatst

Welkom nieuwe meiden! Het gaat hier inderdaad hard met berichten. Ik probeer wel alles te lezen, maar heb niet altijd tijd om te reageren. Ik moet 12februari naar het ziekenhuis voor vernieuwde spuitinstructies en dan de 16e begin ik met spuiten, dus dan zal ik waarschijnlijk ook wel wat meer reageren.

Ik heb de vorige keren gewoon gewerkt tijdens de verschillende trajecten tot ik echt niet meer kon ivm de overstimulatie. Op dit moment is het zeer stressvol op mijn werk (ook hier komen de bezuinigingen hard aan). Ik moet dus even kijken hoe lang ik het volhoud, maar mocht ik thuis komen te zitten dan zal ik zeker wat meer posten, want dan heb ik er gewoon meer tijd voor.

Geplaatst

Vervelend Lisa dat het zo stressvol is op je werk! Hier ook eerlijk gezegd. Niet echt de meest ideale omstandigheden om weer met het hele traject te gaan beginnen, maar verwacht ook niet dat er snel iets verandert op het werk dus we gaan tpch maar gewoon beginnen.

Het is natuurlijk niet te hopen dat je thuis komt te zitten....

Wij gaan hetzelfde schema volgen als bij de 4e IVF-poging vorige keer. Dat was tenslotte uiteindelijik het succesrecept (hoewel ik uiteindelijk de cryo nodig had, maar ach dat maakt verder weinig uit). Dus op de eerste dag van menstruatie gaan beginnen met het spuiten van deca en na de uitgangsecho (op cd 3) Menopur erbij gaan spuiten. Na de terugplaatsing nog 3x pregnyl spuiten. Ik verwacht begin volgende week ongi te worden dus dan kan het spuiten weer gaan beginnen. Dat kan ik me dan nog wel herinneren: dat ik op een gegeven moment echt niet meer wist waar ik in mijn buik nog een spuit moest zetten, omdat alles zeer deed en beurs was op een gegeven moment.

Ik heb altijd rond cd 14 de punctie (dus gewoon wanneer je ongeveer je eisprong zou verwachten). Ik werk in het onderwijs dus ik hoop er eigenlijk op dat de punctiedag in mijn voorjaarsvakantie gaat vallen. Ik heb vanaf de 23e vakantie, dus dat zou precies moeten kunnen.

Geplaatst

Poezebeest, leuk dat je me hebt toegevoegd op FB, gezellig. Ga zo 's ff neuzen bij je ;-))

Lisa & Eef, ook hier veel stress op het werk ivm een mogelijke reorganisatie. Er is veel stress en weinig tot geen duidelijkheid, doodmoe wordt je ervan! Ik heb me erbij neergelegd, druk maken vanuit mijn kant zet geen zoden aan de dijk en ik heb alleen mezelf ermee. Stiekem hoop ik zwanger te zijn voordat de hele poppenkast gaat beginnen zodat ik onder de ontslagbescherming val wegens m'n zwangerschap.

Ben net terug uit het ziekenhuis voor de provocatietest van zoonlief. De directeur weigerde de koemelk te drinken, ik kreeg er geen druppel in. Toen er een fles limonade weg gebracht van 200cc dronk hij deze met veel plezier leeg, haha, wat een boef!

De kinderarts heeft ons geen nieuwe machtiging voor de Neocate gegeven, omdat zoonlief gewoon koemelkproducten eet zoals roomkaas en danoontjes. Ga langzaam aan de Neocate maar afbouwen denk ik en beginnen aan opvolgmelk.

Wie verwacht nu als eerste de menstruatie? Eef, jij toch? Ik verwacht hem eind volgende week..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden