Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

WAUW Okaasan!!! Dank je voor je linkje, want dit nieuws hoor ik natuurlijk erg graag! Super zeg, wederom weer een stap dichterbij met ditmaal ook een hoger hcg dan vorige keer toch? Oh meid, wat ga ik hard duimen dat deze uk van jullie nog minstens 8 maanden mag blijven zitten!!!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Denk je wel Wen en ink! Inderdaad een hoger hcg dan vorige keer, in september had ik een hcg van 11, maar dat nam af. In december een hcg van 39 maar dat nam toe en nu 85. Het gaat dus de goede kant op met mijn pogingen :-) ik ben er echt blij mee, maar vind het echt retespannend, zoals je zult begrijpen. Ik heb net aan Remmir beloofd een nov topic te openen, en oehhhhh, durf ik dat wel? Ik ga het toch maar doen. Kan ik dat ook weer van mijn lijstje strepen met dingen die ik ooit gedaan moet hebben. En als het weer mis gaat, komt de klap toch wel, die hangt niet af van een topic openen :-)

Hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Clickstar, heerlijk lekker genieten van je verlof, wat gaat het snel allemaal he. Ga je na de tijd ook weer werken?

Hier gaat het echt super voel je kleine al af en toe bewegen. En maandag hebben we de 20 weken echo. Super spannend.

Noah, hoe is het met jou meid. Nog veel na pijn gehad? Op naar vrijdag. Krijg je er 1 of 2 terug geplaatst?

Okaasan, zo vreselijke gaaf dit lijkt echt goed te gaan.

Geplaatst

Clickstar. Wat gaat het toch hard jij alweer met verlof.. Heel veel plezier en sterkte met de laatste loodjes... Laat je wel even weten als de kleine er is...

Ink ook leuk om weer wat van jou te lezen. Hoe gaat het bij jou met de zwangerschap?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hoi moedeloos

Ja gaat gaat goed maar voel het nog wel hoor.zeurderig gevoel in me onderbuik.

En vrijdag..ja dat is afwachten ligt eraan hoeveel bevruchtingen ik over hou.daar ben ik zo beniewd naar.

Maar het liefst toch wel 2 hoor !

En nu aan de witte bollekes he ha,..ik vind dat altijd smerig je blijft afscheiding houden dan he.

Maarjaaa

Geplaatst

Bianca

Hoe gaat het met jou...leuk dat we zo gelijk opgaan!

Maar jeetje wat heb jij veel eitjes zeg !hoeveel bevruchtingen heb je?

Heb jij nu ook last van je buik...ik wel zeurderig gevoel.

Had jij ook die grappige man die de punctie doet?

Wel lekker he dat roesje ha !echt zo raar je voelt het wel maar heeeel ver weg en doet absoluut geen pijn.wat een verschil met Ned.

Jij hebt zeker zaterdag de terugplaatsing?

Geplaatst

Hi noah,

er zijn maar 8 goede overgebleven dus hopen dat die zich wel allemaal goed doordelen..

Zaterdag inderdaad weer vroeg in Gent zijn en dan weer duimen :-))

ik had ook die normaal wel grappige man, maar hij was nu heel stil en heeft weinig gezegd.

Mijn buik doet best nog wel erg pijn dus blij dat ik lekker een weekje vrij heb genomen van mijn werk..

Wie doet jou tp vrijdag?

groetjes Bianca

Geplaatst

Dat weet ik niet ze heeft het wel gezegd maar was zo blij met de bevruchtingen dat het me ei gelijk is ontgaan.

Ik heb ook last vooral als ik te druk ben geweest.

Maar wij verblijven telkens in holiday inn .aan de overkant.80eu voor 2 pers + ontbijt je!!

Dan hooef ik me niet druk te maken of ik op tijd kom...en het heeft ook wel wat..en het centrum is ook erg leuk.

En er zit vast wel een goeie tussen!

Geplaatst

De dag na de punctie als ze bellen over het aantal bevruchtingen, dan geven ze niet meer info over de kwaliteit. Ze kunnen dan nog niets zeggen over de kwaliteit, want de emmies blijven dan nog vier dagen in de stoof, dus die maken nog een hele ontwikkeling door.

Maar je kunt altijd bellen met Gent. Ik was vorige keer zo overdonderd door het ontzettend goede resultaat, dat ik helemaal niets meer gevraagd heb en ook niets onthouden. Ik heb dus een kwartier nadat ze mij belde gemaild met de vraag of ik het inderdaad goed had begrepen. Binnen een half uur belden ze me terug en stonden me allervriendelijkst te woord. Dus als je onzeker bent, nog iets wilt weten of het gewoon nog een keer bevestigd wilt, bel of mail gewoon. Dat vinden ze helemaal niet erg.

Succes jullie allebei met wachten en herstellen.

Geplaatst

Okaasan, hoe gaat het met je? Hoop dat je nog een beetje afleiding hebt, maar verdriet mag je ook gewoon hebben, wat een teleurstelling zeg ! Moet je nog een keer bloedprikken op hcg?

Grote knuffel van mij

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Orkaasan, hoe is het met je meis?

Bianc, even een vraagje: ik zie in je handtekening dat je alle echo's in voorburg doet. Wij zelf deden dat in Bronovo icm Gent. Wij hebben nog 1 cryo die wij rond de zomer willen laten terugplaatsen en ik overweeg om dan de echo's ook in Voorburg te gaan doen (dat is praktischer mbt mijn werk inzake de afstand). Ik ben in Voorburg bekend vanwege een second opinie (nog voordat ik naar gent ging) en zij hebben wij de eerste 12 weken mij onder controle gehad toen ik zwanger was van mijn dochter, alhoewel ik daar dus nooit onder behandeling ben geweest. ik ben uiteindelijk ook in dat ziekenhuis bevallen, vestiging Delft.

Ik wist helemaal niet dat Voorburg ook samenwerkte met Gent voor de echo's. (bloedonderzoek was mij wel bekend).

Hoe gaat dat in Voorburg dan in zijn werk? Heb je gewoon gebeld en het uitgelegd? Sturen zij zelf de echoresultaten door of doe je dat zelf? (In Bronovo moest ik dat zelf doen). Even alvast ter info.

Geplaatst

Hi wen,

Voorburg heeft ons doorgestuurd naar Gent. Toen hebben wij in Gent te horen gekregen dat zij ook samenwerken met Voorburg voor de echo's..

Het is zeker een aanrader, 2 ivf artsen daar, zulke lieve mensen, en ook alle verpleegkundige zijn ontzettend lief en meelevend. Als je belt kun je aangeven dat het voor een echo in Gent is. Als het goed is krijg je formulieren mee vanuit Gent (die zul je misschien nu ook al gebruiken) hierop vullen hun de gegevens in en faxen het direct naar Gent. Zelf krijg je een kopie mee.. Het is nog nooit mis gegaan, alleen met de bloeduitslagen hebben wij al 3x contact op moeten nemen met het laboratorium omdat hun niks doorstuurden, maar dit is niet de schuld van de ivf afdeling... Dus zeker een aanrader!

Groetjes Bianca

Geplaatst

Dank je wel voor je snelle antwoord!

Wij hebben pas in juni een afspraak staan in gent om te gaan praten over onze laatste cryo. Maar dit is fijn om te weten. Voorburg is voor ons gewoon praktischer dan het bronovo. Daarnaast ben ik tijdens mijn zwangerschap erg goed begeleid door het RdG waardoor ik positief kijk naar hen.

Geplaatst

Ik doe mijn tussen echootjes ook gewoon in Ned in Blaricum waar ik mijn 1e 3 pogingen gedaan heb.zij hebben mij gent aangeraden.

Hun faxen gewoon alles netjes door en smiddags belt gent me al.

Ze werken heel goed samen gelukkg want dat scheelt een paar ritjes gent.

Op dit moment zijn wij in een hotel aan de overkant van uz.

Morgen terugpaatsing..

Geplaatst

Ja dank je wel!! Nou dat ligt eigelijk een beetje aan het aantal bevruchtingen dus hoop zooo dat ik er een aantal over hou.dit keer wel! heb een goed gevoel wel eigelijk.

En zo ja dan gaan we voor 2 !

Maar ik zie dat jij er ook heel wat voor over hebt gehad.

Geplaatst

Ja onze tweede spruit, liet lang op zich wachten. Na 14 terugplaatsingen besloot onze dochter om zich lekker te nestelen...

Zij was een cryo, ontstaan uit de vijfde icsi poging.

Het was overigens de eerste poging in gent.

Wij hebben toen ook gelogeerd in het hotel waar jij nu zit. Best praktisch.

Succes en ik hoop op 2 mooie top emmys.!

Geplaatst

Hi noah,

succes vandaag aan met je terugplaatsing.. Hopelijk heb je nog wat mooie embryotjes overgehouden voor in de vriezer..

Geplaatst

Goed nieuws:

2 blastos teruggeplaats!!!! en de andere 3 blastos daar krijg ik nog over te horen.

Dus er zijn er 5 vd 9 overgebleven. Veel beter resultaat dan ik altijd in Ned had.

En wat leuk he dat je een fotootje meekrijgt !

Nu maar goed broeden het hopen dat ze blijven zitten of in ieder geval 1 !

Bianca

Succes morgen Ik zal weer aan je denken!

Geplaatst

Wow! Wat een goed nieuws! Succes en sterkte in de wachtweken.

Hopelijk kunnen er nog een paar potentiële brusjes worden ingevroren.

Geplaatst

Hoi allemaal ik heb een vraag aan jullie

ik heb toch gisteren een terugplaatsing gehad van 2blastocyten.

En vanmid rond 2u kreeg ontzettende krampen in mijn buik en het hield niet op.het bleef aanhouden met pijnlijke pieken.

Het was echt vreselijk.wist niet hoe ik moest liggen.

Ik heb dit nooit eerder gehad ,gent gebeld en ze zei dat ik me vooral geen zorgen hoef te maken.

Het is nu gelukkig een heel stuk minder.

Herkend iemand dit......ik zou dat heel graag willen weten want toch maak je je zorgen?

Geplaatst

Okaasan, wat verschrikkelijk! Het is je zo gegund!

bianc, hoe is je tp-ing gegaan?

noah, ik had de dag zelf en de dag erna ook nog best wel krampen, gent zie dat het nog van de punctie kon zijn en dat het na de tp-ing wat gevoel was.

Vraagje aan jullie. Wij gaan morgen naar gent voor de evaluatie van onze laatste poging. Nu zitten wij bij prof. G.erris, maar twijfelen eraan of we niet beter over kunnen stappen naar de s. Mede hierom:

Heeft er iemand onderzoek laten doen in Gent naar herhaalde miskramen? En zo ja wat is er onderzocht? Wij hebben nu 4 icsi's achter de rug met drie terugplaatsingen en 3 miskramen, alle tussen de 4,5 en 6 weken.

Bij mij zijn de standaard hormoonwaarden onderzocht, schildklier afwijkingen, bloedstolling, antifosfolipidensyndroom, allerlei vitamines en er zijn inwendige echos gemaakt.

Heeft iemand enig idee wat er nog onderzocht kan worden? Ik denk aan een hsg/hysterecopie/ kijkoperatie en bloedonderzoek?

Alvast bedankt!

Geplaatst

Minie, Wat ontzettend zwaar dat je 3 miskramen hebt gehad. Is jouw immuunsysteem wel eens gecontroleerd? Of is er wel eens met jou gesproken over prednisolon? Ik weet dat prof de S dat wel eens wil voorschrijven.

Ken je het boek van Alan Beer: is your body babyfriendly?

Je zou ook eens op het prednisolon topic hier kunnen kijken.

Ik zal zo de link voor je opzoeken.

Ook op een andere internetpagina is een topic over Gent waarin veel werd geschreven over herhaalde miskramen. Het is daar een behoorlijk technisch verhaal, maar wie weet kan je er wel info uit filteren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden