Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

ook ik sta met mijn man aan het traject icsi en microtese, wij staan echt aan het begin.

ik zal hier even kort mijn verhaal doen, na diverse miskramen en gelukkig 3 gezonde meiden na 1 x iui en 2 x spontaan heeft mijn man na een uitslag dat hij drager was van het borstkankergen zich in 2005 laten steriliseren hij was zo bang dat hij het gen door zou geven en met de meiden wist hij nog niet dat hij drager was. Wij wilden altijd graag 4 kindjes en zijn gelukkig gezegend met 3. Maar de wens bleef waarop mijn man toch spijt had van zijn sterilisatie en besloot een hersteloperatie te ondergaan helaas zonder resultaat in 2013. Nu hebben wij sinds dien veel nagedacht en ons afgevraagd laten wij het hierbij wij hebben tenslotte 3 gezonde meiden. Maar zo lastig te omschrijven de wens blijft, dus weer een volgende stap wij worden er ook niet jonger op dus ook qua leeftijd is dit toch ons laatste kans.

dus willen wij kijken als micro tese wat zou kunnen betekenen.

dus het eerste contact gelegd met uz Gent, verzekering gevraagd voor toestemming behandeling buitenland.

en dan nu in afwachting op de afspraak voor een eerste consult in Gent.

wel schrok ik van de bedragen, klopt het echt dat je ongeveer 3500 euro moet voorschieten ook als je toestemming van de verzekering krijgt, wij zijn verzekerd bij delta loyd.

en hoe zijn jullie ervaringen met Gent, ik vindt het allemaal erg spannend

en hoe zijn de wachttijden?

verder allemaal heel veel succes en sterkte met jullie routes.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Shanty,

Ik ben nieuw op dit forum en ook nieuw met de het ivf/ ICSI traject. Wij zijn nu eindelijk in Gent onder behandeling,

gent heeft een directe afdracht met Delta Lloyd, kijk in je voorwaarden waar je voor verzekerd bent.

bij de onthaalkas moesten wij beide €100,= Afrekenen.

Voordat je een afspraak hebt moet je eerst langs de onthaalkas en dan afhankelijk van je zorgverzekeraar wat je moet betalen.

De medicatie betaal je weer bij de apotheek ( in België zonder de "h" :-) ) het loopt idd in de papieren, maar voor je 43 ste wordt het meeste vergoed door de zorgverzekeraar.

voor ons geldt dat een behandeling zo rond de €5000,= kost.

Succes met alles.

Ps ze hebben daar erg lekkere broodjes, kan jezelf samenstellen.

Geplaatst

Moedeloos, ik had je nog helemaal niet gefeliciteerd! Dus bij deze!! Ontzettend gefeliciteerd met jullie wondertje! Heel veel liefde en gezondheid met elkaar! Ondanks de moeilijke start hoop ik echt dat je lekker kan gaan genieten. Verwonder en bewonder elkaar!

Okaasan

Shanty en Hope en Faith, welkom hier!

Ik heb zelf goede ervaringen met Gent. Het duurt helaas wel altijd lang voordat je op het eerste gesprek kan komen, maar zodra de onderzoeken zijn afgerond kan je vrijwel direct beginnen. Maar de arten zijn zeer kundig. Ik zit bij prof de S,utter en zij is altijd bereid tot meedenken en staat ook open voor eigen inbreng. Een zeer fijn mens! De andere artsen ken ik niet zo erg goed, maar ik weet wel dat iedereen altijd erg meelevend en aardig is. Je voelt je daar geen nummer, maar echt mens.

Shanty, is het al helemaal zeker dat het micro tese moet worden? Is er helemaal geen actieve zaadproductie meer? En ondanks dat je al drie kinders hebt, mag de wens voor een vierde er ook zeker zijn!

Ik heb zelf geen ervaringen met de combi verzekering en Gent. Onze dochter is ontstaan in een zelfbetaalde poging. (en die kwam inderdaad op rond de 3400 exclusief medicatie)

In het najaar gaan wij toch weer terug naar Gent voor een poging voor een derde kindje. De intake hebben wij al gehad. Alleen door prive omstandigheden hebben wij er zelf voor gekozen om onze poging uit te stellen. Ben dus ook erg benieuwd hoe het gaat lopen met een vergoedde poging, want daar hebben wij nu weer recht op.

Ik ga iig vragen aan onze verzekeraar (CZ) of ik inderdaad het bedrag moet voorschieten of dat ik middels een soort toestemmingsverklaring dit niet hoeft te doen en alles rechtsreeks gefactureerd kan worden. nee heb ik, ja kan ik krijgen, toch?

Dames, heel veel succes!

Geplaatst

Alle nieuwe dames welkom in Gent!

Wen, ik weet het niet zo goed hoe het gaat, maar ben echt nu al stiknerveus voor de echo donderdag. Geloof er echt niets meer van dat het nog goed is. Eerst had ik heel veel steekjes en kleine krampjes in mijn baarmoeder. Die zijn nu weg en ik vond ze zo geruststellend, zo van, er gebeurt van alles daar binnen. Nu moet ik vertrouwen op mijn misselijkheid en vermoeidheid. De misselijkheid komt en gaat, en de vermoeidheid is echt vreselijk. Dus wat adat betreft is er geen pijl op te trekken. Vannacht ook niet eruit geweest om te plassen en daardoor werd ik dus vreselijk gestrest wakker. Kortom, het kan mij niet snel genoeg donderdag middag zijn als we de echo hebben.

En van de ene kant heb ik er wel vertrouwen in, want het kan toch niet zo zijn dat het weer niet goed gaat. En van de andere kant kan ik me absoluut niet voorstellen dat het goed blijft gaan. Kortom we blijven onszelf hier nog even heel hard heen en weer slingeren tussen hoop en wanhoop.

Vandaag weer werken, voor het eerst na de vakantie, maar weet nog niet hoe ik de hele dag vol ga houden.

Geplaatst

Bij de onthaal kunnen ze je zo vertellen of je voor moet schieten of niet. Als er geen voorschot is van jou, of een contract met de verzekeraar, dan doen ze geen punctie, dus het moet echt van te voren geregeld zijn. Maar ze letten er zelf ook heel netjes op. Het kan niet mis gaan, denk ik.

Geplaatst

Wen, bedankt het is echt genieten met zon kleintje.

shanty en hope, welkom hier. Goede keus om naar uz gent te gaan. Ze zijn echt ongelovelijk kundig. Hier in nederland konden ze ons niet verder helpen. Nou zie het resultaat in mijn wiegje een heerlijke gezonde jongen. Ben Gent zo dankbaar.

okaasan, hoe was je echo meid.

Geplaatst
Wen, bedankt het is echt genieten met zon kleintje.

shanty en hope, welkom hier. Goede keus om naar uz gent te gaan. Ze zijn echt ongelovelijk kundig. Hier in nederland konden ze ons niet verder helpen. Nou zie het resultaat in mijn wiegje een heerlijke gezonde jongen. Ben Gent zo dankbaar.

okaasan, hoe was je echo meid.

Dank je moedeloos,

ik ben vandaag voor het eerst zenuwachtig voor morgen.

In het UMC wilde ze ons niet helpen is ons zeer sterke vermoeden.

wij vinden uzgent ook erg prettig, de artsen en de vroedvrouwen zijn duidelijk zonder oordeel.

merk dat ik me vasthoudt aan dit forum.

morgen horen we wanneer de punctie is en of ze groot genoeg zijn.

fijn om te lezen dat jullie een gezonde zoon hebben.

dat gunnen we iedereen een gezonde baby. Geniet van je zoontje xx

liefs Hope&Faith

Geplaatst

Hope, heel veel succes morgen. Hopelijk zien je follikels er goed uit.

Grappig, wij hebben dezelfde weg afgelegd. Eerst UMCU, maar wel drie keer ICSI daar. En daarna Gent met twee ICSIs.

Moedeloos, wat goed om te lezen dat jullie zo genieten. Ben jij ook weet wat opgeknapt?

Mijn echo staat in het uitgerekend topic, maar kan em. voorstellen dat je het te druk hebt om alles hier bij te houden. Maar de echo was echt super goed. Zag er erg mooi uit, mooi op schema, geen rare dingen, een super kloppend hartje. Kortom, tranen van geluk aan het einde van de echo. Ben benieuwd hoe lang ik op deze echo kan teren, want de volgende is over twee weken. Best lang, als je het mij vraagt.

Ik ben nu wel ziek thuis, omdat ik zo belabberd ben. Ik kan echt alleen maar slapen en als ik wakker ben, dan ben ik zo dizzy dat ik elk moment wel flauw lijk te kunnen vallen. Maar de bloeddruk is goed. Nou ja, gaat wel weer over.

Geplaatst

Pff. Die verlengde wachtweken. Ik leefde toen ook van echo naar echo. En iedere keer weer nerveus.

Wanneer ben je exact uitgerekend?

Herkenbare klachten dat dizzy gevoel. Had ik bij mijn tweede zwangerschap ook. Ik gaf de prednisolon de schuld omdat ik het bij mijn eerste zwangerschap niet had. Maar kan ook gewoon een echte zwangerschapskwaal zijn.

Is je HB gehalte wel oké?

En blijf je nu onder controle van een gyn, gezien de prednisolon? Dan heb je iedere keer een echo. ( mooie bijkomstigheid...;) ).

Geplaatst
Hope, heel veel succes morgen. Hopelijk zien je follikels er goed uit.

Grappig, wij hebben dezelfde weg afgelegd. Eerst UMCU, maar wel drie keer ICSI daar. En daarna Gent met twee ICSIs.

Moedeloos, wat goed om te lezen dat jullie zo genieten. Ben jij ook weet wat opgeknapt?

Mijn echo staat in het uitgerekend topic, maar kan em. voorstellen dat je het te druk hebt om alles hier bij te houden. Maar de echo was echt super goed. Zag er erg mooi uit, mooi op schema, geen rare dingen, een super kloppend hartje. Kortom, tranen van geluk aan het einde van de echo. Ben benieuwd hoe lang ik op deze echo kan teren, want de volgende is over twee weken. Best lang, als je het mij vraagt.

Ik ben nu wel ziek thuis, omdat ik zo belabberd ben. Ik kan echt alleen maar slapen en als ik wakker ben, dan ben ik zo dizzy dat ik elk moment wel flauw lijk te kunnen vallen. Maar de bloeddruk is goed. Nou ja, gaat wel weer over.

Dank je Okaasan,

wie weet wonen we vlak bij elkaar hihi.

morgenochtend om 05.15 in de auto op naar Gent.

hoop dat ze goed gegroeid zijn:-)

rust lekker uit en geniet ervan. Dat heb je verdient xx

Geplaatst

Jeetje ga je elke keer op en neer naar Gent? Ik deed de metingen in het diak in Utrecht. Echt goed te doen voor mij en heel erg lieve en meelevende verpleegkundigen. Dus als je later nog meer FM nodig hebt, is dat de tip.

Veel succes morgen en doe ze de groeten.

Maar euh, hup nu snel je bed in!

Ja wen, HB is goed, 8,8. Zelfs erg hoog voor mijn doen. Maar bedankt voor het mee denken.

Ja ik blijf zeker onder controle van de gyn, ze hebben er erg streng beleid bij de stollingsafwijkingen die ik heb. Het verbaasd me, want de ivf arts en de UMC hematoloog deden er nogal laconiek over. Bij de intake bij verloskunde stond de hele tijd de alarmbel te rinkelen voor mij, bij wijze van spreke. Ik moet iedere twee weken komen, maar heb niet gevraagd of ik dan elke keer een echo krijg. Lijkt me wel, want wat moet ik daar anders? 4 sept wel een echo, 3 kwartier, voor de nekplooi. Spannend dus.

Geplaatst

Oh nog wat vergeten, maar ik mag op het moment niet wijzigingen van Tapatalk. Dus nog een kort berichtje.

De prednisolon weten ze niet zo goed wat ze mee aanmoeten. Hij begreep zelfs eerst dat ze mij dat voor moesten gaan schrijven, en daar was grote kans voor dat ze dat niet zouden doen en ik een ander zkh moest zoeken voor begeleiding. Euhhhh, nou ik slik dit al maanden, dus volgens mij is er geen discussie mogelijk en moeten jullie er maar mee dealen. Zuchhhht, lees en luister dan even goed. Ben zo blij met de hematoloog in het meander die telkens benadrukt dat zo'n lage dosering echt geen invloed op het kindje heeft, maar dat vooral in het belang van de moeder afbouwen gewenst is.

Ik ga volgende keer vragen of ik telkens echo's krijg. Hoop het wel inderdaad, maar dan moet ik wel een extra foto boek gaan maken. Haha, heb nu al 6 foto's van ons kind. Hahah

Geplaatst

Je slikt toch ook nog prednisolon?

Dat was bij mij de reden dat ik mijn gehele zwangerschap onder controle bleef bij de gyn. Omdat er dan een hele kleine kans is op een groei achterstand, kreeg ik iedere controle een echo. Daarnaast kom je dan in aanmerking voor stresschema tijdens de bevalling. Zie hiervoor het prednisolon topic. Krijg je sowieso een medische indicatie.

Oke, hb gehalte goed. Ook je bloeddruk. Dan wordt het vast een meisje....grapje hoor. Een van de bakerpraatjes dat je je slechter zou voelen tijdens de zwangerschap van een meisje. ( klopte bij mij overigens wel, maar slikte natuurlijk ook al die medicatie net als jou).

Verstandig dat je nu thuis ben. Deze zwangerschap is kostbaar zat!

Geplaatst

Ja hoor die slik ik nog, net zo als de Ascal, Levothyroxine en spuitjes Fraxiparine. Met name die ontstolling weten ze veel van, maar prednisolon kreeg ik de indruk dat ze daar niet zo veel van wisten. En in elk geval niet zo gelukkig mee waren. Euh, nee ik ook niet, ik was ook liever 5,5 jaar geleden zwanger geworden op de normale manier.

Maar goed dat je het zegt van dat stressschema, want dat staat nog niet in mijn dossier. Wellicht inmiddels wel na het bespreken in het team van mijn geval.

En een meisje, prima, stiekem heb ik daar best een beetje een voorkeur voor al die jaren (en ja dat durf ik na al die jaren nog steeds te zeggen). Maar een jongetje is ook prima hoor, het maakt me echt niets uit. Als deze zwangerschap maar goed gaat. Dat is mijn grootste wens op het moment. Ik heb geen idee wat het is, bij de eerste keer zwanger en de vorige keer toen het er goed uit zag in december, had ik heel snel het idee dat het een jongetje was. Geen idee waarom. Maar nu, geen flauw idee. Mijn man zegt een meisje. Ach 50% kans op een van beide. Haha. Gewoon gezond zwanger blijven, dat is waar ik voor ga! En als daar af en toe ziek melden bij hoort, so be it. Inderdaad een kostbaar genoege zwangerschap dit, op alle fronten.

Geplaatst
4 sept wel een echo, 3 kwartier, voor de nekplooi. Spannend dus.

Ik verheugde me ook op een lange echo voor de nekplooi, maar ze was binnen 15min klaar bij ons. Blijkbaar lag de kleine er goed voor ;-)

Geplaatst
Jeetje ga je elke keer op en neer naar Gent? Ik deed de metingen in het diak in Utrecht. Echt goed te doen voor mij en heel erg lieve en meelevende verpleegkundigen. Dus als je later nog meer FM nodig hebt, is dat de tip.

Veel succes morgen en doe ze de groeten.

Maar euh, hup nu snel je bed in!

Ja wen, HB is goed, 8,8. Zelfs erg hoog voor mijn doen. Maar bedankt voor het mee denken.

Ja ik blijf zeker onder controle van de gyn, ze hebben er erg streng beleid bij de stollingsafwijkingen die ik heb. Het verbaasd me, want de ivf arts en de UMC hematoloog deden er nogal laconiek over. Bij de intake bij verloskunde stond de hele tijd de alarmbel te rinkelen voor mij, bij wijze van spreke. Ik moet iedere twee weken komen, maar heb niet gevraagd of ik dan elke keer een echo krijg. Lijkt me wel, want wat moet ik daar anders? 4 sept wel een echo, 3 kwartier, voor de nekplooi. Spannend dus.

Hoi allemaal,

ik ben het een beetje kwijt wie nu allemaal waar mee bezig is. Geen desinteresse hoor, zeker niet. Was van de week de buuf, ik zeg ga naar huis. Pak mijn huissleutels steek ze in haar deur en ben verontwaardigd waarom de sleutel niet past.....zo zijn er nog een aantal voorbeelden, goed spul hoor vanuit Gent!

Van tante Okaasan moest ik vroeg naar bed, gelukkig hebben we daar ook een tv:-)

Vanmorgen weer vroeg in de auto, 05.30 op naar Gent.

komen we bij de echo, denkt mijn baarmoeder slijmvlies de arts in de maling te nemen. Gelukkig bleek dit toch goed te zijn, maar je schrikt toch ff. De eieren lieten zich ook niet zo makkelijk zien. Maar denk je wat zijn er een aantal die gewoon een groeispurt hebben gemaakt, komen nu dus in aanmerking voor de punctie.

wel jammer dat we er nu eentje verliezen maar daarvoor komen er twee of drie voor terug.

nu aan het wachten op het telefoontje of ik nog 1 dag fsh (menopur) 300ml mag nemen of al met pregnyl, hoop zo dat er nog 1 dag fsh is, dan zijn er twee 20mm, een 22 en een van 18.

eslief en 10eke jullie gaan morgen terug voor de punctie? En wie had er ook alweer de tp deze week?

momysoonihope, denk steeds aan je, hoop dat de pijn minder wordt. En dat je het een plekje kunt gaan geven xx

iedereen een dikke knuff

ps 10eke ben jij ook leerkracht? Wie weet zijn we wel collega's.

pps voordat we in dit traject zaten hadden we de indruk dat we de enige waren, ivf etc is buiten zicht totdat je ermee te maken hebt. Wij hebben heel veel respect en ontzag voor jullie, steeds weer tussen hoop en vrees. Knap hoe jullie hiermee omgaan.

Pps wij gaan na de ivf Gent verder in Woerden.

dikke knuff Hope&Faith

Geplaatst

dank jullie wel allemaal, de zenuwen razen door mijn lijf terwijl wij pas 10 oktober onze eerste afspraak hebben.

Wij hebben ons eerste afspraak bij dr. Gerrits.

Het is bijna zo goed als zeker dat het een micro tese moet worden aangezien ze in het erasmus niks aangetroffen hebben.

Hoelang duurden bij jullie het traject vanaf je eerste afspraak?

ik ben zo blij dat ik dit forum gevonden heb.

Geplaatst
dank jullie wel allemaal, de zenuwen razen door mijn lijf terwijl wij pas 10 oktober onze eerste afspraak hebben.

Wij hebben ons eerste afspraak bij dr. Gerrits.

Het is bijna zo goed als zeker dat het een micro tese moet worden aangezien ze in het erasmus niks aangetroffen hebben.

Hoelang duurden bij jullie het traject vanaf je eerste afspraak?

ik ben zo blij dat ik dit forum gevonden heb.

Hoi Shanty,

ik heb een paar keer gebeld zodat we op een plekje konden dat was uitgevallen.

in nl een jaar en het daadwerkelijke ivf traject in Gent vanaf juli tot heden.

het gaat daar anders, maar naar ons gevoel wat zakelijker en beter op de diverse disciplines op elkaar afgestemd.

succes met alles.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst
Ik verheugde me ook op een lange echo voor de nekplooi, maar ze was binnen 15min klaar bij ons. Blijkbaar lag de kleine er goed voor ;-)

Hahha, oké. Nu moet ik zeggen dat bij de vorige echo mijn tijdbesef helemaal weg was. Als je me zou zeggen dat het een echo van 5 minuten was zou ik het geloven, maar als je zou zeggen 25 minuten, dan geloof ik je ook. Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt.

Het is in elk geval een afspraak van 45 minuten. We zien het wel. En in principe maakt het me niet uit. Ik moet iedere twee weken naar het WKZ, dus ik krijg nog genoeg echo's En 10 seconden zou ik ook goed vinden, als ik maar een hartje zie en een goed gegroeide babyTies.

Maar bedankt voor de waarschuwing.

Geplaatst

Ja Shanty, dat is een goede tip van Hope, gewoon bellen voor een eerder plekje. Lukt vaak wel, en ze vinden het ook niet vervelend. Ze bieden dat vaak zelfs aan als je zegt dt de afspraak nog zo ver weg is.

Hope, spannend nog even dus, wanneer je echo is. Maar je eieren trekken vaak ook nog een sprintje van de pregnyl en ook in kleine follikels kan wat zitten. Ik heb al vaker eitjes gehad uit follikels van 16 mm. Niet uit allemaal maar wel uit enkele.

Geplaatst

Hoi allemaal !!

Ja het is een tijdje stil geweest..maar lees wel bijna elke dag het forum.

Wij zijn ma 25 aug ook naar gent geweest en het was eindelijk een pos gesprek dus geen verdrietige terugreis!

In nov gaan we starten met poging 5!

Deze moeten we nu zelf betalen dus nog ff door sparen.

Zo,n fijn gevoel dat we weer verder gaan en dat de sutter het ook echt zinvol vind om door te gaan.

Maaaar blijft geluk hebben.we gaan er weer voor !

Okaasan wat fijn voor je dat het goed gaat hoop zo voor je dat de echos steeds goed zijn.

Denk dat de spanning nog best wel aanwezig is.

Moedeloos hoe gaat het nu met jou ,jij bent natuurlijk aan het genieten van je mooie zoon.dus daarom niet meer zoveel op het forum.

En iedereen sterkte met alles !

Geplaatst

Hey noah, fijn om te lezen dat jullie weer gaan starten.

Het gaat hier super hij is zo lief en de nacht al over, ik geef hem om half 11 zijn laatste fles en dan moet ik hem om 7 uur wakker maken.

Heel veel succes met je aankomende behandeling ik blijf je volgen.

Okaasan, is er al een klein buikje te bespuren? ;-)

Geplaatst

Okasaan, wat super om de mooie verhalen te lezen over jouw zwangerschap.. Echt super dat het zo goed gaat.

Moedeloos heerlijk genieten van je kleintje en lekker veel knuffelen...

Noah wat lekker dat je in november weer mag starten....

Eslief.. Super dat je mooi 2 Emmy's aan boord hebt... Zijn er ook nog cryo's overgebleven?

Wanneer mag je testen?

1412805600.jpg

Geplaatst

Wow, Moedeloos wat een snelle die baby van jou. En wat luxe dat hij de hele nacht al doorslaapt. Fijn hoor!

Noah, wat goed dat jullie zo'n positief gesprek hadden in Gent. Wat spannend dat jullie nog een poging gaan doen.

En hier nog geen buikje hoor. Wel een onderkin en hamsterwangen van de prednisolon. Maar ik zou het helemaal niet erg vinden als je eens wat zou gaan zien. Dat maakt me denk ik ook een stuk minder onzeker.

2015.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden