Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Noah, het gaat goed: woensdag had ik een positieve test

HCG was 508 (op 4w2d) dus in elk geval een goede start.

Op 18 mrt is een echo gepland. Dat is al bijna en tegelijkertijd is dat de mijlpaal die ik nog niet eerder gehaald heb, dus wat dat betreft voelt het nog wel heel erg als 'eerst zien, dan geloven'. Maar dat heeft geloof ik iedereen hier

Jij aan het twijfelen over VUMC?

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi olijfje.. Ik zie dat ik je kan feliciteren.. Wat leuk! Gefeliciteerd meid :-)) mooie hoge hcg score ook! Toppie!! Hoe voel je je met alle medicatie?? Ik ben afgelopen dinsdag weer met de medicatie begonnen. Utrogestan, prednison en clexane,.. Voel me gelijk weer moe haha.. Dinsdag heb ik weer een terugplaatsing!!

hoe gaat het met jou noah??

Geplaatst

Dank je wel Bianc! Ik voel me prima, geen klachten van prednison of aspirine. Ben af en toe n beetje misselijk maar daar ben ik alleen maar heel blij om. En vroeg moe, langzaam fietsen, bukken niet zo lekker, zal de utro wel zijn.

Wat doet clexane?

Succes dinsdag met de TP! Ik ga voor je duimen. Heb je er vertrouwen in?

Geplaatst

Nou olijfje.....volgens mij zit dat wel goed...maar het is helaas nog altijd afwachten.

Hoi bianc...spannend weer voor je ,dus di weer een terugplaatsing.

Jij en ik en nog vele anderen hebben al zoveel teleurstellingen doorstaan,dat t soms echt moeilijk is om nog altijd

Hoop te houden.maar dat moeten we wel blijven doen.het zal toch een keeeeeer moeten lukken!

Met mij gaat het wel weer wat beter...maar het valt soms nog echt niet mee hoor.mijn moeilijke momenten die

zijn er nog steeds.

Het onbegrip en het waarom ik nou ...ja dat blijft door je hoofd spoken.

Zooo dichtbij..hartje gezien en binnen 2u op de operatie tafel.vreeselijk.

In mijn hoofd speel ik die dag vaak af.we waren zo blij.

Maar ja...we houden hoop en weet dat t moet gaan lukken.

De sutter zei....DOORGAAAAAN HET MOET GAAN LUKKEN!

We willen graag bij haar blijven maar gent is zo ontzettend duur,dat we besloten hebben hier in Ned door te gaan.

Financieel kunnen we er bijna 2pogingen voor doen voor dat bedrag.

30 maart een gesprek in Blaricum heb ons dossier al afgegeven.

Dus ja ik hoop in mei zoiets weer te starten.

Succes morgen !!!!!

Geplaatst

Heel herkenbaar noah.. Wel fijn dat je zo dichtbij huis geholpen kan worden..

Wij hebben nog 6 tese rietjes in Gent, dus voorlopig blijven we hier nog wel..

Hopelijk ontdooit de cryo morgen goed :-))

clexane is een bloedverdunner spuit olijfje.. Beetje hetzelfde effect denk als aspirine..

Hoe gaat het met jou okasaan? Bijna 17 maart :-)) spannend hoor!!

Liefs Bianc

Geplaatst

Olijfje, wat een mooi HCG, van harte gefeliciteerd. Al bijna de echo denk ik? Doen jullie die ook in Gent. Hebben wij wel gedaan, vonden we een fijne en mooie afsluiter. Ook al was het zeker een 'eerst zien dan geloven' iets. En zelfs na dat zien duurde het geloven nog wel een week of 10.

Bianc, Heel veel succes morgen. Hoop dat ze weer een mooi embryootje voor je hebben kunnen ontdooien. EN dat de PGD goed uit is gepakt. Spannend hoor, zeker na het goede begin van vorige keer. Hoop zo voor je dat het deze keer wel doorzet.

Noah, wat jammer dat Gent zo duur is. Het is ook echt wel onmogelijk veel geld wat ze daar vragen. Ik ben benieuwd wat ze hier in NL weer voor jullie kunnen betekenen.

Bianc, het is 27 maart, helaas, nog iets langer geduld dus. Het gaat goed hoor, maar merk wel dat dit de laatste loodjes zijn. Ik hoop echt dat Ties zich eerder aandient dan het einde van de maand. Hij is echt groot, volgens de groei echo, dus van mij mag hij komen.

Geplaatst

Noah, fijn dat je al een afspraak hebt. Weer iets om naar uit te kijken. En lekker dichtbij. Kreeg je in Gent nog speciale medicatie en zo ja, ga je die in Blaricum ook weer krijgen?

Okaasan wat komt je uitgerekende datum dichtbij! Echt aftellen nu. Wat fantastisch dat het zo goed gaat allemaal. Succes met de laatste loodjes. Heb je het rompertje met 'made in Belgium' al klaarliggen

Ik ga 18/3 weer naar Gent, hopelijk voor een echo. Zo ver ben ik nog nooit gekomen, dus voorlopig vier ik elke dag dat het nog goed gaat.

Bianc, hoe ging het vandaag? Heb je een mooie foto meegekregen? Succes alvast met de wachtweken!

Geplaatst

Nou...de eerste 3 pog in Blaricum....dus bevruchting in vumc....hier durven ze gewoon niet zoveel medicatie te geven.

Bang voor overstimulatie.ik spoot nooit meer dan 150 menopur.

In gent spoot ik 250 soms 300 ! Dus daar ben ik wel heel blij mee dat ik nu weet ,dat mijn lichaam dat heel goed aan kan .

Dus dat schema hou ik hier nu ook aan ,precies hetzelfde als in gent.wat ik wel minder vind..is dat ze hier na 3dagen terugplaatsen.

Maarja je moet kiezen...finacieel gaat het nu gewoon even niet...werkbus kapot moet een andere komen,wasmaschine moeten vervangen.

Zoiets komt ook altijd ongelegen,maar moet toch ook betaald worden.

En zo is er altijd wel wat. En daarom proberen we het voor een keertje hier.heb ook de mening van de sutter gevraagd over 3daagse terugplaatsing.

Daar is zij niet negatief over,.ze is juist heel positief over ons.

Dus dat is wel fijn om te weten!

En ja ....de punctie gaat hier helaas helemaal anders...in gent was het heel goed te doen,super goede verdoving.hier is het best wel pijnlijk.

Maar we gaan in ieder geval door heb inderdaad weer wat om naar uit te kijken.!

Bianc,

Hoe is het gegaan vandaag ?

Geplaatst

Hooii dames,

de tp is goed gegaan, gelukkig!

attachment.php?attachmentid=6042&stc=1

Hierbij een foto van onze mooie cryo :-) nu weer afwachten in de zware wachtweken.. Blijft altijd spannend!

liefs bianc

Geplaatst

Wow Bianc, dat is zeker een mooie! Die heeft er zin in, want hij (of zij) komt al uit het schilletje! De duimen draaien hier.

Hebben ze weer maar eentje hoeven te ontdooien?

Geplaatst

Ha Bianc, wordt nu spannend! Gaat het goed allemaal?

Okaasan, Ties nog comfortabel daarbinnen? Of mag hij er van jou al uit?

Zet 'm op dames.

Voor mij nog 7 nachtjes slapen tot de echo en de laatste utrobol. Ongelofelijk, we lijken het zowaar te gaan halen. Embryootje laat dagelijks van zich horen in de vorm van misselijkheid en aanverwante ongemakken, dus so far so good...

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, wij hebben in totaal 5 Icsi terugplaatsingen gehad (3 cryos's en 2 verse en allemaal van goede kwaliteit) en helaas is het tot nu toe nooit tot een zwangerschap gekomen.

We hebben nog 3 cryos in de vriezer maar willen toch eerst naar Gent zodat daar hopelijk uitgezocht word om er misschien een reden is waarom de embryo's zich nooit innestelen. We hebben 1 juni een intake gesprek en ik vroeg me nu dus af of ze dan ook gelijk onderzoeken doen, via de telefoon gaven ze me niet heel veel informatie.. En of er hier mensen zijn met het zelfde probleem als ons?

Groetjes

Geplaatst

Hoi Janice,

Volgens mij zijn op dit forum talloze vrouwen die na 5 terugplaatsingen nog geen succes hebben, dus je bent niet alleen!

Zelf ben ik na 8 terugplaatsingen overgestapt naar Gent. Bij mij en bij mijn vriend is direct na de intake bloed afgenomen om te onderzoeken op van alles. Er is toen gelijk een afspraak gemaakt voor het bespreken van de uitslag en het doen van een hysteroscopie (kijken in de baarmoeder). Daar zaten dik 2 maanden tussen omdat de uitslag van een van de onderzoeken lang duurt (ik geloof genetica).

Ik krijg nu prednison en aspirine om mijn immuunsysteem koest te houden en tada.... in 1x raak Vandaag 7w1d zwanger. Er kan nog van alles mis gaan, dus ik juich nog niet te hard, maar ik ben nu al enorm blij met Gent, dit was in NL nooit gebeurd.

Succes!

Geplaatst

He olijfje,

Dat is nog eens goed nieuws, en nog gelijk zwanger ook!

Ik kan me voorstellen dat dit spannende weken zijn, heb je al een echo gehad? Fijn dat er gelijk bloed afgenomen word, is toch 2 u rijden om er alleen al heen te komen.. Maar ben wel blij dat daar verder gekeken word! Ik vond het al ver weg om een afspraak te krijgen en ook nog lang op uitslagen wachten dus.. Moet zeggen dat een pauze ook best even fijn klinkt!

Groetjes

Geplaatst

Hi olijfje.. Helaas is het bij mij weer niet gelukt! Op naar mijn volgende cryo.. Vandaag heb je je echo als ik het goed onthouden heb toch?? Spannend!!

Janice, hier ook geen innesteling keer op keer.. Op dit moment 18 terugplaatsingen gehad in Gent.. En zelfs met de prednison en clexane wil het nog niet lukken.. Er is niets uit mijn bloedonderzoeken gekomen, hysteroscopie was goed, embryo's zijn onderzocht en goed, dus puur de innesteling lukt niet..

na onze intake hebben wij inderdaad ook gelijk bloed mogen prikken, 12 buisjes bloed haha dus alles wordt goed nagekeken, en inderdaad de uitslag duurt wel lang 6-8 weken..

Okaasaan, hoe voel je je? Nog 9 dagen :-)) spannend.. Succes met de laatste loodjes meid!

Geplaatst

O Bianc Wat jammer... Hoeveel cryo's heb je nog? Lukt het om de moed er nog in te houden?

Met Noahs ervaring kneep ik 'm vandaag wel een beetje maar gelukkig was alles goed (voor zover zichtbaar) en je kon het hartje zien kloppen als je wist waar je naar moest kijken.

Nu meteen stoppen met progynova en de utrogestan mag ik afbouwen of stoppen (jéé!!), aspirine en prednison nog max. 1,5 wk maar mag ook nu stoppen.

Gezien de verhalen hier heb ik besloten de prednison maar rustig af te bouwen, al hoeft dat volgens de arts niet echt met zo'n lage dosis (10 mg).

Lieve dames, jullie heel veel succes, misschien is de eerstvolgende wel de lucky one...!

Geplaatst

Hoi bianc..

.oooh meis wat erg weer voor je ! Heel knap hoor dat je het allemaal vol houd. Elke keer weer de teleurstelling verwerken.

Valt niet mee...maaaar eens gebeurt het...maar wanneer !!!

Positief blijven.

Olijfje.....wat fijn voor je !

Al blijft het een onzeker gevoel houden denk ik ?

je gaat in ieder geval de goede kant op.

En welkom janice.

Ook ik heb gelijk 10 buisjes bloed moeten prikken na het eerste gesprek.

Paar weken later de hysteroscopie..uitslagen vh bloed duurt inderdaad best lang.

Maar alles word heel goed nagekeken.

Succes !

Groet noah

Geplaatst

Hallo allemaal,

Olijfje wat fijn een goede echo!!

Bianc, was pittig zeg 18 terugplaatsingen.. Ik vind 5 mislukte terugplaatsingen al super heftig!

Fijn om te horen dat ze bij jullie allemaal gelijk bloed afnemen. Ik was bang dat we daar dan alleen helemaal naartoe moesten voor een gesprek. Ik hoop dat ze het niet raar vinden dat we nog cryos hebben en dat ze 5 terugplaatsingen misschien helemaal niet zoveel vinden. Wat denken jullie daarvan?

Ik zou het zonde vinden om ze te gebruiken om vervolg te horen dat er misschien iets niet klopt bij me waardoor de innesteling niet lukt!

Groetjes

Geplaatst

Ow ik wilden trouwens nog even tegen bianc zeggen dat ik het super knap van je vind dat je doorzet! Ik hoop dat jullie geduld beloont word!

Geplaatst

Mijn ervaring is dat ze niets raar vinden en sowieso geen oordeel hebben over je situatie, hun enige doel is zorgen voor een mooie zwangerschap! Ze nemen uitgebreid de tijd voor je en zijn heel warm. Eerst doe je alle medische dingen en het gesprek bij een arts en daarna maak je verdere afspraken met een van de vroedvrouwen.

Ik verwacht dat het lastig wordt om jouw cryo's mee te nemen naar Gent, ik denk dat ze je vanaf het begin van een poging willen meemaken, maar daar zou je over kunnen mailen. Je hebt nog wel veel tijd, je zou ook ondertussen deze cryo's kunnen laten terugplaatsen in NL als je dat emotioneel aan kan. Dat hebben wij ook gedaan en eentje ontdooide toen niet goed van de twee dus toen was het meteen de laatste cryo. We hebben wel zelf ons ingevroren zaad naar Gent gebracht.

Na 5 TP's kun je heel moedeloos zijn, dat herken ik absoluut, dat kan heel zwaar zijn. Maar bedenk dat er bij ICSI / IVF maar een slaagkans van zo'n 20% is, met cryo's zelfs 15%, dus statistisch gezien is 5 nog 'weinig'. Ik werd bij de 6e zwanger (en kreeg op 7,5 wk een miskraam, maar toch).

Bij jou gaat het vast weer helemaal anders dan bij mij, andere oorzaken, ander lichaam. Maar je hebt nog mogelijkheden! En er zijn verzekeringen die 5 pogingen vergoeden, wist je dat?

Succes! Hou vol en als je eraan toe bent om nu een pauze te nemen om weer op te laden dan is dat ook heel gezond en moet je dat doen! Die cryo's gaan de komende jaren nergens heen, ook niet als je 'tussendoor' eerst nog een poging in Gent gaat doen!

Geplaatst

Het klinkt allemaal heel fijn daarzo!

Ik weet dat het ook gewoon pech kan zijn dat t nog nooit gelukt is maar op een of andere manier wil ik gewoon zeker weten of er verder niks aan de hand is wat het innestelen tegen houd. Ik had bedacht om de cryos terug te laten plaatsen nadat we alle uitslagen uit Gent hadden (loop bij t mck en ik ben over het algemeen heel tevreden) En bij een evt volgende poging bij hun echt een poging te doen. Ik dacht stel dat er iets uit komt dan wil ik dat graag weten voordat de cryos terug geplaatst worden.. Ik weet alleen niet of Gent liever echt alleen mensen wil die ook gewoon een poging bij hun gaat doen..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden