Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bianc, dank je Wat k*t zo'n negatieve test. Balen, zeg. Tjonge, 17 TP's, ook van mij respect. Hoe trek je dat...? Sterkte. Ga je meteen door voor de volgende cryo?

Hope&Faith, jij ook bedankt

Cetrotide is orgalutran, voorkomt dat je vanzelf eisprong krijgt (vergelijkbaar met decapeptyl).

Ik moet volgens mij pas na TP aan de aspirine, dus ik kan je niet echt advies geven, maar er is vast wel iemand die hier ervaring mee heeft. Of Gent bellen voor advies? Klus ze

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dankjewel :) ja we gaan gelijk door..

Hope'&faith: ik moest met de aspirine na een positieve ovulatietest starten.

liefs Bianc

Geplaatst

Hè, wat een slechte berichten allemaal uit Gent. Allemaal veel sterkte met de negatieve testen.

Noah fijn dat jij weer wat opkrabbelt. En Olijfje heel veel succes met je paddestoel morgen. Die dingen kunnen echt wel wat hebben, want ze zijn voor dit soort vervoer gemaakt. Maar ik kan me prima voorstellen dat je het retespannend vindt, zo'n ding op de achterbank.

Geplaatst
Hè, wat een slechte berichten allemaal uit Gent. Allemaal veel sterkte met de negatieve testen.

Noah fijn dat jij weer wat opkrabbelt. En Olijfje heel veel succes met je paddestoel morgen. Die dingen kunnen echt wel wat hebben, want ze zijn voor dit soort vervoer gemaakt. Maar ik kan me prima voorstellen dat je het retespannend vindt, zo'n ding op de achterbank.

heey Okaasan,

bedankt voor je berichtje, hoe gaat het met jou?

liefs Hope&Faith

Geplaatst

Prima, hoor, maar heel erg moe. En ik blijf duizelig. Maar ik update best vaak in het maart/april topic. Dat doe ik liever niet hier. Vind ik toch ingewikkeld en het wordt ook zo dubbelop. Hier vind ik meer voor de behandeling en alles daarom heen.

Maar ik wilde even een klein berichtje posten, om te laten weten dat ik aan jullie denk.

Geplaatst

Hi Okaasan,

ja ik lees mee op jullie topic, heb me voorgenomen, om met dit forum te stoppen nadat ik jou en een aantal andere meiden heb gevolgd.

wij stoppen nu met dit traject en zitten nu in de acceptatiefase, maar lukt ons nog niet zo goed.

ik ben heel blij met jou, jij hebt mij en anderen heel veel moed en hoop gegeven.

liefs Hope&Faith.

Geplaatst

Mij ook, okaasan

Hope&Faith knuffel, kost tijd om los te laten. Je komt er wel, hoor. Geeft niet als 't nog even duurt en gezellig als je nog even meeleest en -schrijft.

O en voor wie benieuwd is naar de paddenstoel:

[ATTACH]6021[/ATTACH]

Het is gelukt. We zijn erg opgelucht. En het was best gezellig om met ons hele 'gezin' van al mijn groeiende eitjes en de diepvrieszaadjes en wij twee onderweg te zijn

Geplaatst

Haha, moet lachen om je record. Maar wat een mooi aantal follikels zeg! Nu hopen dat ze allemaal een beetje gelijk op gaan.

Ben je tot nu toe ook tevreden over het Diak? Ik vond het het tenminste erg fijn om gewoon Zelf alles door te moeten geven aan Gent. Heb je tenminste nog iets in eigen hand in dit ongrijpbare traject.

2015.png

Geplaatst

Diak is prima. Terplekke een foto van het ingevulde formulier gemaakt en meteen doorgemaild, ging soepel. Alleen staat op het form dat je moet faxen. Zou niet weten waar ik een fax vandaan zou moeten halen dus blij dat het per mail ook ging! Zaterdag echo in Gent dus ik gok maandag punctie...

Geplaatst

Nee mailen is prima! Ook al zeggen ze dan aan de telefoon dat ze je fax ontvangen hebben. Haha, moest ik altijd om lachen.

Spannend dat je al bijna zo ver bent. Maar de punctie in Gent is echt een eitje vergeleken met Utrecht. Alleen ben je er veel langer zoet mee, omdat je je al zo vroeg moet melden.

2015.png

Geplaatst

Punctie vond ik best heftig. Veel serieuzer met operatieschortje, infuus, ziekenhuisbed, ik werd er helemaal zenuwachtig van terwijl je het in Utrecht bijna 'even tussendoor' deed, voor m'n gevoel.

Met mijn duffe hoofd van de verdoving heb ik niets begrepen van de mix aan progynova, utrogestan, prednisolon en aspirine die ik vanaf morgen moet. Mijn vriend staat nu met de Nederlandse apotheek te onderhandelen over wat ik in welke vorm en dosis ga krijgen Ben benieuwd wat 'ie mee krijgt.

Morgen horen we hoeveel van de 15 eitjes bevrucht zijn, dan nog maar eens even goed vragen wat nou de bedoeling is... Okaasan, wat kreeg jij? En tot wanneer hield je dat vol?

Geplaatst

Oh wat mooi, 15 eitjes. Super zeg.

Vervelend dat je zo zenuwachtig werd, maar deed het ook pijn? In Utrecht heb ik echt gesmeekt om te stoppen met de punctie, zo'n hel vond ik het. En maar volhouden dat er geen pijnstilling nodig is. Daarmee vergeleken vond ik Gent echt superfijn. Ik zou er niet mijn hobby van maken, maar het maakt niet meer dat ik nu nog zeg "dit nooit meer" en dat was in Utrecht wel zo.

Progynova had ik niet, dus dat weet ik niet.

Utro, pred en asperine kan je allemaal morgen mee beginnen. Dat start in Gent altijd de dag na punctie. Prednisolon echt s ochtends innemen, dan werkt het het beste. Mocht je last van je maag krijgen, vraag dan nog een maagbeschermer. Die had ik er wel bij, maar niet door Gent voorgeschreven.

2015.png

Geplaatst

Thanks!

Wat naar dat het bij jou zo'n pijn had gedaan in Utrecht. Ik vond het in Gent draaglijk maar verre van aangenaam en moest wel vechten tegen de tranen. Zo was t in Utrecht ook ongeveer. Daar kreeg ik wel pijnstiller-zetpillen van tevoren en morfine tijdens punctie, jij niet?

Blij dat het weer voorbij is. Door naar level 2.

Geplaatst

Nee de eerste keer alleen iets om in te nemen, en de tweede keer bij Gods gratie iets in het infuus, maar zo weinig dat het volgens mij al uitgewerkt was toen ze begonnen. In Gent doen ze er gewoon meer bij als je aangeeft dat het zeer gaat doen. Ik vond Gent een verademing.

Maar zo zie je maar, het is voor iedereen weer anders.

Spannend, morgen dus telefoon over het aantal bevruchtingen. Als je nog iets wilt vragen over je meds kan dat ook gelijk.

2015.png

Geplaatst

Hi oliijfje,

wat naar van je punctie zeg.. Hoe gaat het met de pijn nu? Valt het mee?

mooi dat je 15 eitjes had, hopelijk worden ze allemaal bevrucht..

Ik heb ook progynova gehad, alleen niet in combinatie met de prednisolon..

De progynova moest ik 3x per dag met utrogestan 3x2 per dag en inderdaad de dag na punctie starten..

Lekker rustig aan doen en duimen voor een hoop bevruchtingen.. Liefs bianc

Geplaatst

Olijfje, mooi aantal ben benieuwd naar je bevruchtingen. Onderhandelen herken ik, kreeg maar 6 utro mee, das natuurlijk niet genoeg.

volgende keer kan je aangeven dat je last had van de punctie, dan houden ze daar rekening mee.

succes knuff Hope&Faith

Geplaatst

Ik vond de punctie in Gent ook een verademing! In Blaricum was het echt middeleeuws. Pilletje valium en een lokaal prikje, maar ik voelde alles!!! In Gent zweefde ik op een wolk. Niets gevoeld!

Geplaatst

attachment.php?attachmentid=6026&stc=1

Lieve meiden, hierbij neem ik afscheid van jullie en dit forum.

dit wachtbankje vond ik heel bijzonder en voelde met een aantal een mooie klik.

bedankt dat jullie er voor mij waren.

ook de meiden van de andere topics, dat heeft mij heel goed gedaan.

ik hoop en gun jullie allemaal jullie zwangerschap.

het leven gaat door en wij zijn elkaar weer opnieuw aan het ontdekken, vlinders in onze buik en onbenullig lachen en genieten van de kleine dingen. Dat hebben we weer terug. Natuurlijk komen de tranen van tijd tot tijd nog.

Wie weet wat de toekomst ons brengt. Ik wil nog wel een ivf traject, mijn man staat daar anders in uit zelfbescherming.

dat is voor mij wezenlijk om hem te respecteren daarin, dat is onze relatie, respect met liefde voor de keuze van de ander.

lieverds heel veel sterkte, liefde, kracht en licht.

bedenk dit traject doe je door de liefde die je voor elkaar voelt. Laat dit traject geen breekpunt veroorzaken.

liefs Hope&Faith

Geplaatst

Dames, jullie zijn allemaal bikkels, een punctie zonder pijnstilling zou ik niet trekken. Gelukkig kan ik vandaag weer lopen :-)

Van onze 15 eitjes zijn er 5 bevruchte over. Iets minder dan ik had gehoopt en ik ben nu een beetje bang dat er nog veel gaan afvallen, komt vaak genoeg voor... Maar hopelijk houden we er nog een paar over en werkt de cocktail van prednison, aspirine, utrogestan en progynova. Zaterdag terugplaatsing. Hoop ik.

H&F ik schreef het al in het januari-topic: ik vind je dapper en ga je missen. Het beste gewenst met alles.

liefs, Olijfje

Geplaatst

Hi Noah, het was een feest, erg leuk dat je alles kunt volgen wat er in het lab(o) en in je baarmoeder gebeurt. En de arts (de Roo) was echt fantastisch met het speculum (sorry voor de details maar ze is echt de beste die ik ooit gehad heb). En heel leuk dat je een foto mee krijgt, heb er al heel vaak naar gekeken.

Helaas zijn er uiteindelijk maar twee cryo's. Dus we gaan deze keer voor kwaliteit i.p.v. voor heel veel terugplaatsingen

Dit wordt de eerste keer met prednison/aspirine en ik krijg nog weken utrogestan en progynova (oestrogeen), dus ik hoop dat mijn lichaam zich gedeisd houdt daardoor en het embryootje nu wel laat zitten. Op 25 feb mogen we testen.

Hoe is het met jou?

En Bianc, ben jij alweer met de volgende ronde bezig?

H&F als je nog meeleest: heel erg bedankt voor de tip om Belgische grote utrobollen te kopen. Die zijn beter te sturen en hebben echt een betere oppervlakte/inhoud-verhouding (oftewel: minder rommel!!). Snap niet waarom die er in NL niet zijn. We zouden er eigenlijk een petitie voor moeten beginnen

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden