Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Olijfje, iemand die hier niet meer actief is, maar ook van UMC naar Gent ging, heeft haar cryo's in een 'paddestoel' zelf mee genomen op de achterbank van de auto toen ze naar Gent gingen. Voor jullie misschien ook een optie? Meenemen in de diepvriespadddestoel als je voor de uitgangsecho gaat, weet je tenminste zeker dat ze er op tijd zijn.

2015.png

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

In een paddestoel, haha! Alleen al daarom zouden we dat moeten doen.

We durven het niet zo goed zelf, maar ik houd het wel als optie open voor als het transport niet (op tijd) lukt. Dank voor de tip!

Geplaatst

Ooooooh wat ontzettend balen hope...wat een klap een grote teleurstelling.!

Nu verwerken ...praat erover en huil maar lekker wanneer jij wil.

Ik weet hoe je je voelt....ik werd ook 3x VOOR het testen ongi.

Heel veel sterkte meis !!!!

Maar heb je niet nog een poging over ?

Liefs noah

Geplaatst

Hi olijfje, ja ik heb vrijdag mijn tp gehad.. Embryo zag er wat anders uit dan normaal door de PGD, dus weet niet hoeveel Cellig die was.. Voel op dit moment nog niet zoveel..alleen extreem moe door de utrogestan :-)

ben jij er al klaar voor? Bijna starten toch? Is het nog gelukt met het transport voor de zaadjes?

noah, hoe gaat het met jou?

Hope&faith: knuffel voor jou..

Liefs bianc

Geplaatst
Ooooooh wat ontzettend balen hope...wat een klap een grote teleurstelling.!

Nu verwerken ...praat erover en huil maar lekker wanneer jij wil.

Ik weet hoe je je voelt....ik werd ook 3x VOOR het testen ongi.

Heel veel sterkte meis !!!!

Maar heb je niet nog een poging over ?

Liefs noah

nee, helaas wie weet gebeurd het nu spontaan xxxx

Geplaatst
Hi olijfje, ja ik heb vrijdag mijn tp gehad.. Embryo zag er wat anders uit dan normaal door de PGD, dus weet niet hoeveel Cellig die was.. Voel op dit moment nog niet zoveel..alleen extreem moe door de utrogestan :-)

ben jij er al klaar voor? Bijna starten toch? Is het nog gelukt met het transport voor de zaadjes?

noah, hoe gaat het met jou?

Hope&faith: knuffel voor jou..

Liefs bianc

bianc, lekker broeden nu en doen waar je jezelf goed bij voelt xx

Geplaatst

Nou Okaasan, ik ga je tip dus maar opvolgen om zelf het transport te doen, want het kost 650 euro om dat te laten doen. Dan nog moeten twee ziekenhuizen het met elkaar eens worden over de ophaaldag en -tijd en natuurlijk zijn er weer allerlei toestemmingsformulieren en andere gegevens nodig. Dit is echt hoger projectmanagement aan het worden :-) Maar we houden vol, ik ga er vooralsnog van uit dat het wel gaat lukken. Hoeveel dagen nog tot je uitgerekende datum?

Bianc, hoe gaat het met wachten? Houd je het nog vol? Wanneer mag je testen? Ik ben er wel klaar voor, laat het circus maar weer beginnen.

Noah, hoe is het met het verdriet? Eet je wel genoeg chocola? ;-)

En Hope&Faith, ik ben heel hard aan het duimen dat je stiekem toch zwanger bent en dat dat morgen uit de test gaat blijken. x

Geplaatst

Ja met mij gaat het weer wat beter....het zijn nog wel momentjes hoor.dat ik dan denk ik was gewoon echt zwanger...het groeide op de verkeerde plek in de eileider.1 op de 100 vrouwen overkomt dit zei ze.zooooo frustrerend.

Maar blijven huilen helpt ook niet dat heb ik genoeg gedaan en hoe moeilijk het soms ook is....je moet de draad weer oppakken ,en dat doe ik ook weer.

Ik kan weer lachen en geniet weer van me hond en me man,en me huisje.dat had ik 2wk geleden niet kunnen denken.vlg week begin ik weer met me werk ,langzaam aan opbouwen.

Bianc spannend !!

Iedereen succes

Geplaatst

Goed zo, Noah! Fijn dat je weer van dingen kunt genieten. En dat je langzaam weer kunt opbouwen op je werk lijkt me heel fijn. Zet 'm op! En als je toch chocola nodig hebt:

Geplaatst
Ja met mij gaat het weer wat beter....het zijn nog wel momentjes hoor.dat ik dan denk ik was gewoon echt zwanger...het groeide op de verkeerde plek in de eileider.1 op de 100 vrouwen overkomt dit zei ze.zooooo frustrerend.

Maar blijven huilen helpt ook niet dat heb ik genoeg gedaan en hoe moeilijk het soms ook is....je moet de draad weer oppakken ,en dat doe ik ook weer.

Ik kan weer lachen en geniet weer van me hond en me man,en me huisje.dat had ik 2wk geleden niet kunnen denken.vlg week begin ik weer met me werk ,langzaam aan opbouwen.

Bianc spannend !!

Iedereen succes

Goed van je noah om de draad weer langzaam op te bouwen.

geniet van wat je wel hebt en hoop dat jullie binnenkort weer kunnen starten met de embryo op de juiste plaats xxx

dikke knuff Hope&Faith

Geplaatst

Ja dank je meiden..

.maar eerst sparen, dat rot geld ook altijd.

Hope....hoe gaat het nu met je ,en je man ?.

heb jij nu 3pogingen gedaan ?

Geplaatst

Ja, duur is het inderdaad wel! Wij krijgen het gelukkig nog vergoed, maar moesten vandaag wel alles voorschieten, ik heb voor de gelegenheid de creditcardlimiet opgehoogd. Dat is dan 4.600,- alstublieft. Slik. Als je dat niet meer terugkrijgt van de verzekering, is het wel een fors bedrag.

Wij hebben nog altijd zaadjesstress. Het lab schijnt maar 1x per week de mail te lezen en de transportplanning te doen, dus de communicatie gaat erg traag. We hebben op aanraden van de vroedvrouw nu zelf het UMC Utrecht gebeld en hadden binnen 2 minuten een afspraak om ze volgende week woensdag zelf op te halen. Geen enkel probleem, schouderklopje voor het IVF lab in Utrecht! De container kun je gratis lenen (wel borg betalen). Nu hopen dat we ze dan ook meteen die dag in Gent kunnen afleveren. Daar krijgen we hopelijk morgen bevestiging van want dan is het weer transportplanningsdag. Als het woensdag lukt, zou het mooi zijn, want morgen beginnen we met de menopur, overmorgen cetrotide erbij, volgende week donderdag follikelmeting. Moet lukken, toch? ;-)

Bianc alles nog goed bij jou? Wanneer mag je testen?

Geplaatst

Ja klopt mijn medicatie is ongeveer 1000 en de dag van de punctie 3700..benzine en soms een overnachting. Je zit zo op 5000 euro.. afgelopen keer was pog 5 dus inderdaad alles zelf betaald,dus niet op vakantie geweest.en daarom is het dubbel zo frustrerend omdat het wel gelukt was..

Wil zo graag verder maar gaat gewoon ff niet.

Maar jeetje wat een gedoe voor jou,gelijk heb je dan die spanning.komt het wel goed en op tijd aan !

Snap je helemaal.

Ga maar goed regelen. Succes

Bianc hoe gaat het nou ?

Even gaat het een beetje ,sterkte meissie

Geplaatst

Heey meiden,

hoe gaat het met jullie?

Wij pakken ons leventje weer op, maar kost wel moeite hoor.

nu in de vruchtbare periode zo dubbel allemaal.

noah hoe gaat het met jou?

bianc en olijfje waar zitten jullie nu in dit traject xx

liefs Hope&Faith

Geplaatst

Hoi hope.

Ik snap je helemaal.

Ja het is en blijft gewoon moeilijk.en gevoelig onderwerp.

Je word er ook overal mee geconfronteerd,op tv...op straat...gesprekken die je toevallig hoort .

Het ging bij mij wel weer goed. ja wat ik al eerder zei...het zijn momenten.

Maar vandaag had ik een emotionele rotdag..zo gehuild weer.bah ik was al verdrietig en toen zag ik in de winkel dus 2heele dikke buiken en hoorde hun gesprek dus.

En waar ik nu ook best wel tegenop zit..is dat mijn schoonzusje bijna moet bevallen..zaterdag als verrasing een babyshower.maar ik kon het niet oobrengen,ik kon het gewoon echt niet!

Ben ook niet gegaan,zo dubbel want voor haaar wil wel gaan!

Gelukkig begrijpt de omgeving me helemaal..maar ze vonden toch dat ze het me moesten vragen.

Maar binnenkort het moment dat ik er toch naartoe moet..daar kan ik niet onderuit.

En daar denk ik nu al aan...pfff moeilijk..

En hope...gewoon blijven oefenen ...you never know,er is maar 1 zaadje nodig .ha

Jij ook sterkte meid .....

Fijn dat ik het ff kwijt kon.

X

Geplaatst

Wat gaat zo'n verwerkingsproces ook met horten en stoten, moeilijk hoor. Het is zo oneerlijk en verdrietig. Heel veel sterkte voor jullie allebei.

Ik ben nu aan het spuiten. 's Avonds Menopur en sinds vandaag ook 's morgens cetrotide. Zit er nu van bij te komen en moed te verzamelen om zo naar m'n werk te gaan. Van de Menopur merk ik weinig (behalve dat ik heeeel veeeel wil slapen) en ben doodsbenauwd voor wat er vandaag gebeurt. Vorige keer was ik nogal labiel en huilerig van de decapeptyl en dit zal daar wat op lijken want het voorkomt ook de eisprong.

Morgen zelf zaadjes naar Gent brengen en overmorgen eerste FM. Ik gok op maandag punctie, maar dat is natuurlijk nog helemaal afhankelijk van de FM donderdag.

Bianc, hoe is 't bij jou?

Geplaatst

Hi dames,

helaas hier ook weer een negatieve test :( pfff.. Tp 17 alweer.. Niet leuk!!

Gelukkig heb ik nog 3 cryo's dus daar gaan we weer voor..

succes met je zaadjes morgen olijfje!

Geplaatst
Hoi hope.

Ik snap je helemaal.

Ja het is en blijft gewoon moeilijk.en gevoelig onderwerp.

Je word er ook overal mee geconfronteerd,op tv...op straat...gesprekken die je toevallig hoort .

Het ging bij mij wel weer goed. ja wat ik al eerder zei...het zijn momenten.

Maar vandaag had ik een emotionele rotdag..zo gehuild weer.bah ik was al verdrietig en toen zag ik in de winkel dus 2heele dikke buiken en hoorde hun gesprek dus.

En waar ik nu ook best wel tegenop zit..is dat mijn schoonzusje bijna moet bevallen..zaterdag als verrasing een babyshower.maar ik kon het niet oobrengen,ik kon het gewoon echt niet!

Ben ook niet gegaan,zo dubbel want voor haaar wil wel gaan!

Gelukkig begrijpt de omgeving me helemaal..maar ze vonden toch dat ze het me moesten vragen.

Maar binnenkort het moment dat ik er toch naartoe moet..daar kan ik niet onderuit.

En daar denk ik nu al aan...pfff moeilijk..

En hope...gewoon blijven oefenen ...you never know,er is maar 1 zaadje nodig .ha

Jij ook sterkte meid .....

Fijn dat ik het ff kwijt kon.

X

ow lieverd, ik begrijp je helemaal. Confronterend allemaal.

je kunt me altijd mailen he? Weet dat ik er voor je ben xxx

en wat betreft klussen, dat komt helemaal goed hoor, ik heb hem voorgesteld om aan eiceldonatie te denken.

hij wil bij mij blijven, leeftijd is hier de factor.

elkaar twee jaar geleden keren kennen inmiddels nu 43.

ook dat wil hij niet, hij wil met mij een kindje...en dat is nou net wat ik hem niet kan geven.

natuurlijk hopen we het wel.

weten jullie hoe het zit met kinderaspirine, wanneer moet je dat slikken in de natuurlijke cyclus?

liefs Hope&Faith xx

Geplaatst
Wat gaat zo'n verwerkingsproces ook met horten en stoten, moeilijk hoor. Het is zo oneerlijk en verdrietig. Heel veel sterkte voor jullie allebei.

Ik ben nu aan het spuiten. 's Avonds Menopur en sinds vandaag ook 's morgens cetrotide. Zit er nu van bij te komen en moed te verzamelen om zo naar m'n werk te gaan. Van de Menopur merk ik weinig (behalve dat ik heeeel veeeel wil slapen) en ben doodsbenauwd voor wat er vandaag gebeurt. Vorige keer was ik nogal labiel en huilerig van de decapeptyl en dit zal daar wat op lijken want het voorkomt ook de eisprong.

Morgen zelf zaadjes naar Gent brengen en overmorgen eerste FM. Ik gok op maandag punctie, maar dat is natuurlijk nog helemaal afhankelijk van de FM donderdag.

Bianc, hoe is 't bij jou?

Hi olijfje,

wat is cetrotide?

en succes morgen , ook met het vervoer is natuurlijk jullie pakketje goud als het niet platinum onbetaalbaar is xx

meestal heeft Gent 3 FM, maar kan natuurlijk heel goed twee. Succes donderdag.

jullie hebben ook een traject achter jullie, heel veel liefde, licht en kracht.

liefs Hope&Faith

Geplaatst
Hi dames,

helaas hier ook weer een negatieve test :( pfff.. Tp 17 alweer.. Niet leuk!!

Gelukkig heb ik nog 3 cryo's dus daar gaan we weer voor..

succes met je zaadjes morgen olijfje!

Tjeetje Bianc, respect voor jullie hoor. 17 x een teleurstelling, wat moet jij een sterke vrouw zijn. En je partner ook.

knap dat je de knop omzet voor de andere 3 cryos

knuff van ons Hope&Faith

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden