Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank voor alle duimen.

Tja, hoe het is; bij vlagen goed misselijk en we hebben een tweede streep op de test, maar die komt zo tergend langzaam te voorschijn op de Kruidvat 2v5 dat ik er niets van geloof dat dit een goede zwangerschap is. Na 5 minuten staat er een heel licht streepje, maar dat droogt dan weer wel mooi op.

Inmiddels al aan het testen vanaf 7 dagen na punctie, en inderdaad dan kan je nog niet positief testen, maar wel van de pregnyl. Ik had nog nooit de hele tijd getest. En je moet toch alles een keer gedaan hebben :-D Het streepje was echt minimaal zichtbaar, maar werd wel wel echt elke dag duidelijker. Woensdag (12 d na punctie) echt een duidelijk streepje, wel licht, maar zeker door eigen HCG inmiddels. Vandaag dus 15 na punctie en niet een heel erg snelle test, maar opgedroogd dus wel mooi.

Maandag bloedtest, dan weten we iets meer, maar woensdag na de tweede bloedtest gaan we pas juichen. (althans dat hoop ik)

Het zou toch wat zijn. Eerst 20 embryo's nodig voor ons zoontje en dan nu de eerste TP zwanger. Dat gaat er nog niet zo in bij ons. We wachten af, maar het begin is er. (gematigd enthousiast dus, sorry)

Geplaatst

Hi okasan,

ik snap je terughoudendheid, maar de eerste keer hoeft niets over de tweede keer te zeggen. Bij onze eerste hadden we vier icsi's nodig, bij de tweede was het de eerste keer raak! Dat voelde als een spontane zwangerschap! Dus wie weet hebben julli ook dit geluk!ik duim voor je!!

Geplaatst

Penny gefeliciteerd met je zwangerschap.

Hier vorige keer in 6 jaar, 6 IUI, 5 ICSIs, 20 embryo's, 5 VMK en een BBZ. Vandaar de dat het geloof in streepjes er niet zo is. Zo vaak streepjes gehad die niet zo veel zeiden.

Geplaatst

Snap ik wel hoor, maar het kan ook een keer meevallen. Bij mij overleefde de Emmy's het nooit tot dag vijf alleen bij de vierde icsi. In België voor nr twee overleefde een het tot dag vijf tot mijn opluchting, maar was van slechte kwaliteit. Dus ik had mij al op een tweede icsi ingesteld. Onze dochter is nu 4,5 maand...

een beetje hoop mag wel!;-)

Geplaatst

Morgen bloedtest, smiddags uitslag. Wel al 4w3d morgen en geen idee hoe hoog je hcg dan moet zijn. Ik heb altijd eerder bloedtest gehad.

Nu nog niet zenuwachtig, maar dat al morgen wel anders zijn.

Geplaatst

oehh okasan en? retespannend maar je hebt het al tot een streepje geschopt dar is al iets..ik weet door jouw traject dat het nog echt spannend is.. zou zo tof zijn nu in 1xt

Geplaatst

Ja hcg 252, ik ben blij. Zo blij dat ik bijna er over denk om niet meer een tweede keer te prikken. Eerste echo staat ook al gepland.

Ongelooflijk, zomaar in een keer, met een trage slome duikelaar van een embryo.

Geplaatst
Ja hcg 252, ik ben blij. Zo blij dat ik bijna er over denk om niet meer een tweede keer te prikken. Eerste echo staat ook al gepland. Ongelooflijk, zomaar in een keer, met een trage slome duikelaar van een embryo.
Gefeliciteerd okaasan!!
Geplaatst

Ik heb net heel dapper besloten (althans dat vind ik ik zelf :-) ) dat ik niet ga prikken. Test is mooi opgelopen, beide streepjes nu even donker en streep komt veel sneller op. Het zit denk ik dus wel goed, voor nu.

Ik heb al een bloedformulier thuis liggen, dus kan altijd nog maandag ofzo gaan als ik het niet meer trek van de zenuwen. Maar ik ben er nog steeds erg relaxed onder, dus hoop dat dat zo blijft.

Geplaatst

Ja cool he, en nog cooler, ik heb vandaag een hcg van 1331! Echt super dus. Ik werd opeens een beetje zenuwachtig Van mijn schildklier, die ging vorige keer ook pas bij de tweede bloedtest flink omhoog. Dus toch vanochtend gaan prikken, en dan ook maar de hcg mee natuurlijk :-)

En inderdaad: pred, clexane en Ascal voor de hele zwangerschap.

Nu dus weer compleet zen, alhoewel het wel op mijn tong brand om te vertellen. Maar we willen toch de eerste echo even afwachten. Nog minder dan twee weken. Hoppa!

Geplaatst

Hi okasan,

gefeliciteerd!!! Welkom bij de club!😉😄

wie weet loopt deze zwangerschap verder gevoelsmatig als een spontane zwangerschap!! Geniet ervan!

ik duim voor je!!

Geplaatst

Okaasan, hoe is t ermee? Al bijna echo? Frankie, wanneer mag jij weer? En Eslief ook al weer bijna aan de beurt, toch?

Wij nog 3 wk.... En dat is dan alleen nog gesprek, denk ik. Ben benieuwd of ik dan opnieuw bloedtest moet om te bepalen of en hoeveel pred...

Geplaatst

Hi Olijfje, nog 3 weken... vind het je lang duren? Wij hebben toevallig gisteren hysteroscopie gehad in Gent, onder volledige narcose. Heb heerlijk geslapen en werd met slappe lach wakker hebben ze me verteld. Alles was goed, prima baarmoeder. Had niet echt anders gedacht, maar toch fijn om het 100% zeker te weten. Duurde wel heel erg lang allemaal, moest om 7 uur melden en kon pas om half 6 naar huis.. lange dag dus.

Verder hebben we al (na 4 weken) uitslag van het karyotype, ook dat is allemaal goed, daar waren we wel erg blij mee.Nu tot eind okt wachten tot we eindelijk weer op gesprek mogen, eerder is geen plek geven ze aan. Ik hoop eigenlijk dat er nog wat uit de andere onderzoeken komt, immunologie of stolling... anders voelt het zo hopeloos aan...

Weet nou niet of ik het al heb gevraagd, maar moet jij alles opnieuw of heb je nog wat liggen :) hoop het laatste voor jullie! 3 weken gaan snel, zeker met dit weer..

En Okasaan, hoop dat alles goed gaat!!!

Geplaatst

Oh Olijfje dat is al weer snel. Bijna aan de beurt. Spannend weer hoor.

Hier geen nieuwe bloedtesten gehad. Gewoon zelfde recept als vorige keer.

Frankie, fijn dat alles goed was. Raar he dat je hoopt dat er iets uitkomt. Wel erg fijn dat de Karyo goed was, want als daar foutjes in zitten, kom je wellicht weer in een heel ander traject. Als er niets uit je overige bloedonderzoeken komt, kan ook het andere lab al schelen hoor. Dus niet gelijk wanhopen dan. Ook doen ze vaak een pipelle vooraf in Gent, daar hebben ze ook goede ervaringen mee.

Hier alles nog steeds oke. Vandaag precies 6 weken en ben nu wel erg toe aan een eerste echo. Ik geloof het nog steeds niet heel erg. Vorige keer was ik nu ook al veel belabberder dan dat ik nu ben. Maar daar zal de hoeveelheid stress van toen ook zeer zeker aan bijgedragen hebben. Nu er nog steeds erg rustig onder. Af en toe wat misselijk, moeier dan normaal, vooral 's avonds echt al een opgezette buik, maar verder nog niets. Geef ook nog steeds borstvoeding (niet veel meer), dus veranderde borsten heb ik ook niet. Hahah, dat had ik vorige keer wel heel erg. Ik begin het wel steeds een beetje spannender te vinden. Kom maar door met die echo. Nog 5 nachtjes :-)

Geplaatst

Inderdaad lange dag! Had je bewust gekozen voor narcose? Wat fijn dat dat er allemaal goed uit ziet. En weer wachten.... Sterkte!

Ik vind 3 wk wel ok, op die datum heb ik me al heel lang ingesteld en ik vind t sowieso al wel een hele stap, een 2e... We hebben nog 2 cryo's. Zit al beetje te rekenen wanneer er dan een embryootje mee naar huis mag, nog wel heel onwerkelijk eigenlijk. Maandag naar Diak voor (hernieuwde) kennismaking voor de dingen waarvoor je niet per se naar Gent hoeft.

Okaasan fijn te horen dat jij zelfde recept kreeg. En die echo is al bijna!! Deze zwangerschap is in alles veel relaxter dan je vorige, zeg! Hou dat vast

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden