Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Bianc, Leuk dat je aan me denkt.

Het gesprek was eigelijk niet zo goed en is me heel zwaar gevallen.

We hebben de 2 icsi behandelingen eens naast elkaar gelegt en gekeken wat er niet goed is gegaan.

Bij de eerste behandeling hadden 2 mooie embryo`s over. Dat was een goed vooruit zicht om aan de 2de behandeling te beginnen, maar ik had 11 eicellen ze werden alle 11 bevrucht en eigelijk maar 1 matige terug geplaast.

Hij liet ook zien wat er niet goed aan de embryo was. Alle kerncellen zagen en mooi uit, maar begonnen iets aftebrokkelen.

De conclusie van de dokter wij krijgen geen super mooie embry`s. En we moesten denken aan zaaddonor. Dit kon ik even niet verkroppen en kreeg het even taai.

Na verder gepraat te hebben zei hij dat de kans niet 0,0 is en we moesten overwegen om toch nog een poging tedoen.

Deze beslissing hoefde we niet gelijk te nemen, en ik mocht bellen als ik er weer klaar voor was.

De dokter zei nog je moet het gevoel hebben of je een berg op kan klimmen anders moet je er nog niet aan beginnen.

Ik was zo blij dat de dokter eerlijk tegen ons was en hij toonde zoveel begrip.

Na een gesprek op de terugweg met mijn man hebben we besloten om nog 1 poging te doen. Omdat we nog 2 rietjes in de vriezer hebben en die niet zomaar weg willen gooien. Als dit niet lukt gaat mijn man er over na denken of hij een kind wil van een zaaddonor, want hij heeft het erg moeilijk mee om dat te acceteren, we zo graag een kind van ons samen, maar ik wil mijn droom niet opgeven ik wil weten hoe het is om een kindje in me te voelen groeien, maar het is nog te vroeg om hier over na te denken, we gaan eerst voor poging 3.

Dus voor mij geen Hysteroscopie, want dat zou onnodig zijn.

Wanneer krijg jij de uitslagen van het bloed? Zal niet meer zo lang duren denk ik.

En weten jullie wanneer je zou kunnen starten?

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

moedeloos ik lees net je verhaal. pff wat heftig! en je hebt al heel wat meegemaakt zo te zien.

wordt er in NL ook naar de kerncellen gekeken?

ik wil je heel veel sterkte wensen met het nemen van beslissingen en dat ook jou dromen mogen uitkomen....

Bianc, ik ben benieuwd wat voor onderzoek(en) ze bij jou hebben gedaan. Ben je nu voor het eerst in G.ent? wat spannend voor jullie!

ik heb even een vraagje...

31 mei hebben we een intake in G.ent gepland staan. erg spannend!

we hebben nog 1 cryo in NL die we komende mnd terug kunnen laten plaatsen. ik heb vanaf feb tot aan nu 3 tp's achter elkaar gehad. ben een beetje doorgedraaid hierdoor en wil eigenlijk een mnd rust. daarnaast geloof ik niet meer in onze laatste cryo.

Kan je voor een intake naar G.ent terwijl je in NL nog een cryo hebt liggen??? een intake is toch altijd vrijblijvend?! of is dit niet handig?

Geplaatst

@clickstar, weet ik eigelijk niet of ze daar in nederland ook naar kijken. Hopelijk lukt het gewoon de volgende ronde. 'we zien wel'

Je kan Gent altijd een mailtje sturen met je vraag of het iets uitmaakt dat jullie nog een cryo hebben liggen. Ik weet dat ze daar niet moeilijk zijn en veel dingen te bespreken zijn. En idd een intake is vrijblijvend.

Ik wil je heel veel succes wensen in Gent wij voelen ons er op onze plaats en denken met ons mee en laten je niet zomaak een behandeling doen als zij er geen kans meer in zien. Ze zijn oprecht en eerlijk.

Geplaatst

Moedeloos, wat heftig meis. Dat zal idd een zwaar gesprek zijn geweest. pfff. Een hoop stof tot nadenken. Uiteraard ga ik hopen dat jullie niet verder hoeven na te denken over donorschap en dat deze derde poging gewoon jullie geluk gaat brengen.

Ik zie in je handtekening dat je voorlopig even "rust" gaat nemen en even wacht met de derde behandeling. Verstandig. Alles maar even laten bezinken en een plekje geven.

Succes en sterkte!

Clickstar, je kan altijd een intake gesprek doen. Dat is geheel vrijblijvend. Ik heb ook eerst meerdere klinieken / ziekenhuizen bezocht voordat ik de keuze had gemaakt alwaar wij icsi poging 4 en 5 wilden gaan doen.

Ik zou zelf niets vertellen over je cryo in nederland. Gezien de wachtlijsten en uitslagen van onderzoeken in gent, kan je zelf altijd nog beslissen om ergens tussendoor de cryo te laten terugplaatsten. Je kan namelijk een afspraak altijd weer afzeggen, indien de cryo succesvol zou zijn.

In Belgie is het bij wet geregeld dat je geen verse poging mag doen, zolang er nog cryo's liggen. Ik weet niet hoe het protocol is als je in nederland een cryo hebt liggen. Ik zou daar dus zelf niet direct iets over zeggen.

Succes!

Geplaatst

Jeetje moedeloos wat een domper. Ik zie idd dat jullie nog een jaartje wachten.. Hopen dat je dan wat rust kunt vinden en dat jullie laatste poging een succes zal worden.

wij krijgen over 2 weken de uitslag, behalve de chromosonen, die duren nog 6 weken.

wij mogen de volgende poging gelijk starten als ik weer ongesteld word, het schijnt dat de kans na hysteroscopie groter is.. Dus dat zou heel fijn zijn..

heel veel sterkte met moedeloos.. Het lijkt me heel moeilijk om een jaartje rust te nemen omdat je zo graag zwanger wilt worden!! Sterkte meid!

Geplaatst

Thanks meiden, ik voel me al weer iets beter na die domper. We denken er over om na de zomer weer te starten, maar de keuze was aan mij zelf.

Bianc, heel veel succes met je behandeling en hopelijk ben je over een tijdje lekker zwanger. En hou ons op de hoogte.

Geplaatst

Moedeloos, goede tip... Heb Gent gemaild en kreeg binnen twee uur antwoord. We mogen voor intake komen en de cryo in NL laten liggen... Ben benieuwd... Jij start na de zomer weer? Spannend voor jullie... Goed dat je je rust neemt. Doen wij nu ook even, liefst start ik ook pas weer na de zomer. We zien wel.

Wen, ik had Gent al gemaild en toen las ik jouw mailtje pas. Hmmm heb het nu dus wel gezegd. Had dus beter niets kunnen zeggen. Haha.. Nouja we mogen iig komen. Mag ik aan je vragen waar jullie nog meer zijn geweest voor intake? Maar ik zie dat je twee kindjes hebt? Wat een geluk en dit geeft mij weer hoop als ik je handtekening lees...

Bianca, jullie bijna de uitslagen en dan een nieuwe poging....??? succes!!!

Geplaatst

Click: Wij hebben eerst drie pogingen gedaan in MCK te leiderdorp. Eigenlijk 4 pogingen, want van de allereersye poging raakte ik zwanger van mijn zoontje. Daarna dus weer begonnen voor een brusje. De vierde poging hebben wij in DD gedaan. Voor de vijfde poging dus (succesvol) overgestapt naar Gent. Daarnaast heb ik een intake gehad in voorburg en verregaande mailcontacten, waarbij mij gehele dossier al uitgewisseld was en een behandelplan voorgesteld was bij klinieken in Turkije, Cyprus en Serum te Athene. Ik heb uiteindelijk voor Gent gekozen. Ik had hier het beste gevoel bij. En dat bleek waar te zijn. Na 12 tp van goede embryos, werd ik zwanger bij tp 13 en 14! 2 cryos laten terugplaatsen waarvan er een nu mijn dochtertje is. Heel veel succes!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo allemaal.ik ben nieuw op dit forum.fijn om dit allemaal te lezen over gent.wij hebbenvorige wk een intake gehad in uz gent.maar wat een verschil zeg met Ned.moest 10 buisjes bloed afnemen en in juli een hyposcopie.dat heb ik hier nooit gehad.ze gaan nu dus eindelijk verder kijken waarom het nou steeds niet lukt.prof de sutter kwam direct goed over bij ons en ze is heel duidelijk.we hebben er een goed gevoel bij en we hebben weer hoop.ben zoo benieuwd naar de uitslag.afwachten. groet noah

• 2 maanden later...
Geplaatst

@noah.. Hoe gaat het met je? Heb je de uitslagen van alles al terug?

@moedeloos.. Hoe gaat het met jullie? Weten jullie al wat jullie gaan doen?

Geplaatst

Hey bianc, alles goed? Wij doen het rustig aan, maar gaan binnen kort wel weer starten. Ik zie dat jij weer een tp hebt gehad wat goed. Hoop zo dat ie lekker bij je blijft zitten.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Iedereen nog steeds aan het wachten zo te lezen op uitslagen e.d. Ik ben erg nieuwsgierig hoe het iedereen vergaat.

inmiddels zijn wij ook weer een paar stappen verder in Gent. In mei zouden we starten met poging 5, maar na de hysteroscopie was het advies om dat niet te doen i.v.m. litteken van de keizersnede (niche). Het zou kunnen dat die de innesteling belemmert, dus daar hebben we in juni een afspraak voor gehad in Gent. Ik heb geen klachten en de niche is niet heel groot, dus is het advies om geen hersteloperatie te doen, lange wachttijd, lang herstel en geen garantie dat het daarna wel goed is. Dus nu kunnen we toch gaan starten. Een paar maanden verder dus en eigenlijk nog geen steek opgeschoten. Toch heb ik er wel een goed gevoel bij, omdat er heel veel zaken zijn uitgesloten. Dat helpt ook bij het kunnen afronden van een lang medisch traject. Ik ben volgend jaar 8 jaar in de medische molen en vind het dan mooi geweest. We gaan nog 1 poging wagen na de zomer en als het dan niet lukt blijven we met zn drietjes. Ze kunnen niets vinden en daar moeten we ons bij neerleggen. Hoeveel pogingen moet je doen? 5, 10, 15? Ik merk dat ik het steeds zwaarder vindt, dus vandaar nu de laatste keer. Het zet elke keer zo mijn leven op zn kop en ik ben daarna wel een maand of 2 helemaal uit balans. Dus Gent helpt bij het afsluiten merk ik.

Wie start er nu nog meer na de zomer?

Groetjes Neel

• 2 maanden later...
Geplaatst

Hallo allemaal.sorry dat ik zolang niks heb laten horen.wij hebben 9okt pas de uitslagen gehad..we waren zooo zenuwachtig maar alles was helemaal in orde en de hysteroscopie was erg pijnlijk maar was ook goed.er is dus geen oorzaak gevonden.in uz gent is de terugplaatsing na 5 dag en dat is pas het moment dat proff de sutter kan zeggen of het aan de embryo ligt.dus het blijft spannend!jullie ook allemaal heeeel veel sterkte en oskasaan hou de moed en de hoop en geef niet op..dat geld voor jullie allemaal natuurlijk.al is dar soms erg moeilijk.groet noah

Geplaatst

Zo Noah, dat is lang wachten op de uitslagen.Fijn dat alles helemaal goed was.

Minie ik reageer even hier, zodat anderen er evt. ook wat aan hebben.

Ik heb het idee dat ze je in Gent veel beter in de gaten houden wat betreft hoeveelheden spuiten. Iedere keer als je een FM hebt, moet je ook bloed laten prikken. Dat is niet alleen om overstimulatie in de gaten te houden, maar ook of je eitjes echt wel rijp zijn om al te kunnen puncteren. Als de FM aangeeft dat follikels groot genoeg zijn, maar je bloedwaardes geven aan dat er nog een dag langer gestimuleerd moet worden, dan doen ze dat. Ook als daarmee je punctie op zondag uitkomt. Dat was bij mij het geval. In NL heb ik wel eens al op vrijdag de punctie gehad. Volgens mij te vroeg (het minste aantal bevruchtingen ooit)en hadden ze het beter in het weekend kunnen doen zodat de eitjes nog verder konden rijpen.

Bij mij hebben ze ook flushing gedaan. Ik heb het idee dat dat in NL niet gebeurd, want niet wetenschappelijk bewezen. Het stelt niet zo veel voor, alleen duurt je punctie daardoor ietsje langer. Nadat de follikel is leeggezogen, pompen ze hem nog 3-4 keer vol met water en zuigen ze hem leeg, om er zekerder van te zijn dat het eitje meekomt. Je merkt er niets van.

Met mij was hier niets over afgesproken, maar werd het ter plekke besloten. Ik kreeg het idee dat ze het altijd doen als er minder dan 10 follikels zijn. Een vrij standaard procedure daar dus.

Ik had 9 gepuncteerde follikels en 9 eitjes. Maar nu moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen dat het nog nooit een probleem is geweest bij mij om de eitjes uit de follikels te krijgen.

Ik hoop dat flushing jouw probleem oplost.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ja, morgen punctie. Dus zeker weer begonnen. Helaas werden mijn hormoonwaarden te hoog, dus kan het niet nog een dagje langer doorgroeien. Dus hoop dat ook de kleine follikels nog wat eicellen bevatten.

Vanavond richting Gent, want we moeten ons om 7 uur al melden op zaterdag.

Wanneer ga jij je laatste cryo terug laten plaatsen?

Geplaatst

Oohh okaasan wat ongelovelijk spannend weer voor jullie zeg. Heel veel succes morgen met je punctie. Ik ga voor je duimen.

Op 12 nov hebben wij onze cryo terug geplaatst gekregen en heb vanmorgen bloed laten prikken dus hoor vanmiddag de uitslag.

Ik ben nog nooit zo ver gekomen, normaal ben ik met een week alweer og. Dus de spanning is hier om te snijden.

Succes morgen.....

Geplaatst

Okaasan...ik duim morgen voor jullie!!! Wat ontzettend spannend weer zeg....phoeh!!!

Die punctie overleef je wel maar dan daarna...

Moedeloos wat ongelooflijk spannend...dit geeft wel hoop zeg!!! Voel je al iets???

Geplaatst

Clikstar, wat ik vooral veel voel is zenuwen en stress. Ben zo vreselijk bang voor slecht nieuws.

Okaasan, ik bel zelf om 2 uur, want heb speciaal in een ander ziekenhuis laten prikken anders had ik maandag pas de uitslag.

Heb zelf nog steeds niet getest ik durf absoluut niet. Ik Wacht eerst vanmiddag af. En dan als het goed nieuws is rij ik gelijk naar de kruitvat voor die felbegeerde 2 streepjes te zien.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden