Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wow, dat je dat kunt. Niet testen, ongelooflijk.

Maar je hoeft nog maar 1,5 uur te wachten (en ja ik weet dat die 1,5 uur als 1,5 jaar voelt). Vreselijk dat wachten. Wat super super spannend zeg.

Ik zit hier nu telkens in tranen op de bank. En zie het echt niet meer zo zitten. Als de punctie gedaan is, moeten we betalen, wat betekent dat onze laatste poging voorbij is. Op goede emmies durf ik bijna niet te hopen, en op cryo's al helemaal niet. Man, wat voel ik me kut. Het voelt nu al alsof de hele behandeling mislukt is.

Nou, dat is ook niet echt om vrolijk van te worden in die tijd dat je nog moet wachten. Sorry. Maar ik duim wel heel hard voor je.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

En moedeloos? Al gebeld? Mijn duimen draaien overuren. Daar heb ik alle tijd voor, want we zitten inmiddels in de auto naar Gent. Vanavond Belgische frietjes en garnalenkroketten. Jummie.

Geplaatst

Moedeloos, wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd! Ik duim voor een gezonde en blijvende zwangerschap!

En orkaasan, Ik duim keihard voor jou dat jij dit zelfde nieuws over zo'n 2 a 3 weken kan plaatsten. Succes met de punctie. En even een extra knuffel voor jou!

Geplaatst

Hoera! Gefeliciteerd! Wat een goed nieuws.

Ik laat hier net een bad vol lopen op onze hotelkamer (hebben we thuis niet), dus nog even relaxen.

Wen bedankt.

Geplaatst

Moedeloos wat lees ik nu??? Wat gaaf!

Dit is fantastisch nieuws zeg...wowwww!

Kan je het geloven???

Nu duimen voor een voorspoedige zwangerschap!!!

Okaasan knuffel voor...hou je taai meid!

Geplaatst

En nog meer getest moedeloos?

Hier ging de punctie perfect. En … twintig eicellen. TWINTIG!!! Nu nog afwachten of alles rijp is en hoeveel er bevrucht. Maar twintig. Pffff, dat hadden we niet verwacht. Erg opgelucht dus.

Geplaatst

Ik moet een beetje om je glimlachen, je bent gewoon zwanger, dus tuurlijk krijg je twee streepjes! Volgens mij krijg je die ook gewoon als je nu overdag een test doet. Alhoewel, mooie dikke streepjes zijn natuurlijk nog leuker. Dat je je in hebt kunnen houden niet te testen, echt ongelooflijk knap. Dat lukt mij echt niet.

Echt super hoor dan het met de laatste cryo gelukt is.

Veel plezier met plassen morgen, want twee streepjes zijn zo mooi!

Geplaatst

Goedemorgen okaasan, ik wilde je even succes wensen voor als gent straks belt met hoeveel bevruchtingen er zijn.

Hier net de clear blu gedaan en er stond zwanger 2-3 weken. Ga morgen gelijk gent bellen voor een echo afspraak.

Geplaatst

Oh wat ontzettend goed. Nogmaals gefeliciteerd.

Ik heb zo weinig last van de punctie, dat ik helemaal vergeten was dat ze zouden bellen vandaag. Ben onder de indruk van mezelf, dat ik soms dit soort dingen dus toch even kan vergeten.

Maar ik werd net gebeld, en het ging zo snel, dat mij nu niet duidelijk is of er 10 eicellen zijn bevrucht of 10 eicellen zijn geïnjecteerd.

In elk geval waren er van de 20 eicellen, 16 rijp. Weer wat nieuws voor mij, ik heb nog nooit onrijpe cellen gehad. Haha. Maar omdat er 16 rijp waren, kan ik me niet voorstellen dat er maar 10 geïnjecteerd zijn. Dus ga ik er maar van uit dat er tien embryo's zijn ontstaan. Net toch maar een mail naar ze gestuurd om te vragen hoe het zit, dus hoop op snel antwoord.

Donderdag de TP.

Aanvulling:

Werd nu direct terug gebeld, en er zijn inderdaad 10 embryo's. Ik ben blij! Wow, echt zoveel hebben we er nog nooit gehad. Ik moet er gewoon bijna van huilen.

Geplaatst

Hoi moedeloos weet ook niet of je alles van mij wel hebt ontvangen?Maar super gefeliciteerd geniet ervan!!!ik weet het het voelt.

En okassaan ook gefeliciteerd je bent weer een stapje verder.ben benieuwd...maar hoe gaat het daar met de verdoving bij de punctie?

Geplaatst

Moedeloos, wat super!!!!! Op naar een knipperlichtje tijdens de echo! Bij Gent kan je vaak al terecht bij zo'n 6 weken zwangerschap (voor een echo). Gefeliciteerd met je mooie test!

Noah, de punctie in gent is zeer goed te doen. Ik heb in totaal 6 puncties achter de rug en die in Belgie vond ik het meest fijn. De punctie arts is een schatje en humorvol. Je wordt zodanig verdoofd dat je lekker rozig wordt, terwijl je toch goed bij bent. Ik heb er tenminste niets van gevoeld en ook de napijn was zeer goed te doen. Vraag mij niet hoe ze verdoven, maar ik vond het iig een fijne verdoving.

Terwijl de andere puncties (In nederland) echt wel pijnlijk waren. Ik zag dus enorm tegen de punctie op en moest deze vanwege omstandigheden ook nog in mn eentje doen. (manlief kon er niet bij zijn). Ik kreeg een infuus en ik heb gewoon helemaal niets gevoeld. De punctie arts en verpleegkundige waren ontzettend aardig en hebben mij mentaal (omdat ik alleen was) mij er volledig doorheen geholpen en gesteund. Ik zou het (bij wijze van spreken dan) zo weer doen.

Geplaatst

Okaasan, oohh wow geweldig nieuws. Hopen dat ze allemaal lekker door blijven delen. En dat je wat cryo s overhoudt. Maar die heb je deze ronde nog niet nodig.

Hoeveel laten jullie er terug plaatsen?

Succes donderdag.

Wen, dank je. Oh dus wij mogen misschien al zo vroeg om een echo, maar zien ze al wat dan. Op dat moment?

Zo spannend allemaal.

Geplaatst

Wat een goede berichten lees ik hier!

Super meiden!

Okaasan, wouw meid..... dit is boven verwachting.

Enne niet bijna huilen gewoon even huilen hoor... gooi het eruit!

nu genieten van dit mooie nieuws en snel die terugplaatsing.

nog bedankt voor je whatsappje ;-)

Moedeloos....jeeeej officieel zwanger! fantastisch!!!

wat heerlijk voor jullie. nu door naar de eerste echo.

ticker al aangemaakt zie ik. goed zo!

hoe voel je je verder? ik blijf je volgen hoor!

Geplaatst

Clickstar. Jaja officieel zwanger. Dit gevoel moeten alle vrouwen ooit in hun leven voelen.

Ik heb nog niet veel ongemakken ervan. Heb alleen het hele weekend niet kunnen eten. Heb wel honger, maar als ik eet zit ik zo vol.

Maar het is denk ik nog tevroeg om misselijk te zijn toch? Wanneer begon dat bij jou.

Ik blijf jou ook zeker volgen. Jij zit alweer lekker op de helft. Alles al klaar voor de kleine?

Geplaatst

Moedeloos.. Eindelijk positief nieuws. Super leuk, gefeliciteerd!! We zijn ongeveer tegelijk begonnen en ook Tese, leuk te lezen dat het bij jullie gelukt is!! Een hele goede zwangerschap toegewenst!

Okasaan: succes deze nieuwe ronde..

Geplaatst

Bianc, bedankt. Ik lees dat jij ook bij prof. Gerris bent. Wat een kundige en eerlijke man is dat he.

Wat ongelovelijk verhaal heb jij al achter de rug.

Blijven vol houden, ik dacht dat het ook nooit bij ons ging lukken.

En hoop zo voor jullie dat het de 3de ronde wel lukt, je verdient het.

Geplaatst

Dank jullie wel voor de lieve berichtjes.

En ja hoor Moedeloos, je kunt echt nu al misselijk zijn. Met dat ontzettende kleine beetje HCG van mij twee maanden geleden, liep ik al de halve dag te kokhalzen. Soms had ik het ook al bij een cryo TP na de pregnylspuit. Gek genoeg niet iedere keer.

Geplaatst

Moedeloos, ik had de echo met 6 weken en 3 dagen en toen kon je al het hartje zien knipperen. Dat begint rondom de 6 a 7 weken. Je ziet dan een knipperlichtje op de echo. Ze kunnen dan ook het geluid aanzetten en dan hoor je dus al de hartslag van je kindje. Zo bijzonder!

Geplaatst

Wen, wow bijzonder kan niet wachten om het knipperlichtje te zien. Zal zo eerst het UZ bellen zij weten nog van niets.

Hoe is het met jouw kleine meid? En jullie s jongen natuurlijk.

Geplaatst

moedeloos, heb je gebeld? wanneer is de echo????

okaasan, heb je donderdag de tp? plaatsen ze er dan twee bij je terug???

meid wat spannend... duim duim duim

Bianc, succes met poging drie, is idd heel wat wat jullie meemaken zeg.... gelukkig wel voldoende embryo's elke keer.... nu nog die innesteling!

Geplaatst

Moedeloos, fijn dat de afspraak voor de echo staat.

Clickstar, ja als er nog twee emmies zijn, dan krijg ik er twee. Maar kan me niet voorstellen dat ik van die 10 niet genoeg overblijven. Maar ik vind het wel spannend hoor.

Bianc, is er bij jou nog verder onderzoek gedaan naar de steeds mislukkende innesteling? En plaatsen jullie op dag 3 of 5 terug?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden