Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank jullie wel voor de lieve berichtjes. En het is zeker klote. Maar ik ben een beetje blij dat ik maandag geen bloed kon laten prikken, want dan was het waarschijnlijk nog redelijk hoopvol geweest. Nu is het hcg 12 en dat is gewoon niets. Super stom weer.

En nu een korte schildklier uitleg. Al vanaf dat ik heel klein ben, willen alle artsen waar ik kom mijn schildklierwaardes weten, omdat ik vaak een hele dikke opgezette schildklier heb. Echt een dikke kwab in mijn nek. Maar altijd zijn mijn waardes meer dan keurig. Ook Gent heeft bij de intake de waardes bepaald en die zijn echt heel netjes.

Maar, waarom maak ik me dan toch zorgen? Vanaf maandag viel me opeens op dat ik echt een hele dikke kwab had. Echt heel dik, zo dik is het niet vaak. Zo terugdenkend had ik dat ook ten tijde van de BBZ, toen vroegen meerdere mensen naar die dikke nek van me. En het afgelopen half jaar had ik het ook regelmatig, maar weet ik niet of het ten tijde van al die VMK was.

Ik vraag me nu dus af of mijn schildklier op dit soort momenten totaal in de overdrive gaat en op die manier de prille zwangerschap beëidigd. Ik weet dat al vanaf het allereerste prille begin, de waardes van je schildklier echt van levensbelang zijn voor je zwangerschap en als daar iets niet mee klopt, dat het dan einde zwangerschap is.

Daarom maak ik me er dus zorgen om.

Dus als iemand meer weet, dan hoor ik het heel graag. Dus Beanie, als je het onderzoek nog kan vinden. Dan heel graag.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

en dan nu nog iets luchtigers. Vriendin waar ik de hele dag was heeft van die magnetische woordjes op de wc hangen. En opeens viel me op dat Moes er bij zit. En Moes plakte ook nog in de buurt van de taart. (helaas kon ik 'met' niet vinden, dus die is geïmproviseerd). Maar Moes, het is dus een teken. En Noes, jij mag ook mee, ookal zat je naam er niet bij. En de ooievaar kon ik ook niet vinden.

[ATTACH]5651[/ATTACH]

Geplaatst

Orkaasan. Wat onwijs balen! Ik had zo'n goede hoop. Je schildklier kan echt van invloed zijn op dit alles. Je kan geurende de wachtweken je waardes laten controleren en dan de medicatie er op aanpassen. Kijk anders even op zwangerschapspagina onder het topic uz Gent ( medische molen clubs). Vooral op het eerste topic ( nu gesloten) is er veel info hierover te vinden. Er schrijft daar ook een dame die er veel verstand van heeft . Ik wil haar desnoods wel een pb sturen zodra ik weer terug ben in Nederland. ( zijn nl op vakantie). Of zelf even een berichtje op dat topic plaatsen. Sterkte xx

Geplaatst

Ha ha, die is goed! We moeten echt een keer taart eten!

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Ja okaasan het is een teken!! Laten we pb-en voor een afspraak. Kunnen we samen even onze dips weg eten. Ik ben in mineur namelijk, zie niet in waarom het nog zou gaan lukken dus ik kan wel een taart-shot gebruiken.

Gaan we in Amsterdam met z'n drietjes?

Vandaag had ik met Remmir zomaar een hele ochtend/middag weggekletst terwijl we eigenlijk vreemden zijn....echt grappig.

We horen elkaar! Kan ik eens horen wat je echte naam is, daar had ik het met Remmir ook nog over...alle schuilnamen.

Maar het blijft compleet shit voor je, ik vind dat schildklier verhaal erg plausibel klinken.

Liefs,

Moes, nog zonder taart...

Geplaatst

Ja, we hebben hard taart nodig. Ik heb jullie gePBt.

Gent belde pas rond vijf uur. Stelletje slome duikelaars. En ik had ook het idee dat ze geen idee had waar het over ging.

Ik moet de meds door blijven gebruiken tot de nieuwe bloedtest zaterdag of maandag (en eigenlijk was ik dus al gestopt). Doorgaan heb ik dus echt geen zin in. Ik bedacht me net dat ze waarschijnlijk niet gezien heeft dat ik gisteren al bloed had laten prikken, dus ik ga mooi morgen. Ik ben er klaar mee. Niet zwanger is ook geen smerige k#tbollen proppen.

En ja, ik ben onredelijk, en ja ik vind dat ik daar nu recht op heb. Maar na het telefoontje toch maar gelijk weer de utro uit de kast getrokken.

Ik moest ook maar mijn schildklier laten prikken en tijdens volgende TP ook. Maar op de vraag wat ik allemaal moest laten prikken, kreeg ik niet echt een antwoord: "Zie maar wat er lukt om te laten prikken". NOU JA ZEG. Zeg gewoon wat ik moet laten prikken, dan regel ik dat. Pffffff, ben er echt boos over. Kwam echt zo stom en niet professioneel over. Ik ga dus gewoon morgen. Maandag komt me ook echt slecht uit.

Zo, even spuien. Sorry

Ik kruip snel mijn bed in. Dat is beter voor alles en iedereen.

Geplaatst

Lieve Okaasan, je hebt alle reden om boos te zijn, moet zeggen dat me de reactie van de arts erg tegenvalt...

ik ben persoonlijk niet bekend in Gent, ken het alleen via via en dan ben ik toch wel verbaasd over de reactie naar jou toe!

sterkte! En alvast veel plezier met jullie bijzondere taartjesdate!

Geplaatst

Groot gelijk Okaasan, alsof die arts helemaal onvoorbereid terug belde! Als we zelf ook niet een beetje assertief zijn....

Ik ga je pb-tje snel lezen!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Het was geen arts hoor. Je wordt altijd terug gebeld door een vroedvrouw (en om dat woord moet ik toch altijd een beetje gniffelen). Maar normaal gesproken overleggen ze eerst met een arts. En komen ze heel duidelijk en helder over. Echt geen klachten verder.

Maar ze hebben het weer goed gemaakt hoor. Ik werd vanochtend nogmaals gebeld, omdat ze dachten dat ik niet gebeld was gisteren. Zij vond het ook een beetje raar wat me gezegd was en ze was erg blij dat ik op eigen initiatief vanochtend bloed was gaan prikken.

Hcg was inderdaad gedaald naar 5. Maar als je heel goed kijkt komt er dan toch een streepje op de Action test, dus we hoeven helemaal niet meer de duurdere kruitvattesten te kopen. Weer wat geleerd.

Alle meds dus stoppen en dan weer verder voor de volgende cryo.

Alle schildklierwaardes waren wel goed, dus dat was fijn. Volgende cryo poging ga we het nauwlettend monitoren na de TP.

Geplaatst

Nou dat klinkt alweer wat meer onderbouwd dan gisteren.

Vijf alweer, dat levert je hopelijk weer een betere nachtrust op...omdat je de hcg zo merkt.

Dus je hoeft geen medicatie voor de schildklier?

Hoeveel cryo's heb je nog?

Geplaatst

Nog te cryo's. MAr we hadden er vijf, twee goed ontdooit en eentje niet. Vind het dus wel echt retespannend of ze goed ontdooien.

En nee niets voor de schildklier. Waardes waren goed als altijd. Maar ja, ik wil vooral weten wat er gebeurd als ik zwanger ben. En slapen gaat alweer beter inderdaad. Ik kruip er nu snel in. Gaaaaaap.

Geplaatst

Fijn dat ze de 2e x met betere antwoorden kwamen en je schildklierwaardes goed zijn en de volgende x dit ook gemonitord wordt na de tp. Hoe gaan ze dat dan precies doen? Moet je dan elke dag bloedprikken na de tp? Pff, er moet toch een verklaring zijn waarom je nu wel zwanger raakt maar niet blijft?!?

Geplaatst

Heeft iemand ervaring met de pipelle? Vandaag had ik weer een afspraak in Gent voor een pipelle. Na een anderhalf uur te hebben gewacht was ik aan de beurt. De dokter (nieuwe vrouwelijke arts, had ik nog nooit eerder gezien) probeerde de kather in te brengen, dit lukte helaas niet, waardoor er een baarmoederklem gezet moest worden. Ze vroeg of ik een verdoving wilde, maar deze prik zou even veel pijn doen, dus niet gedaan. Ik heb hier heel erg veel pijn van gehad, de tranen schoten in me ogen. Nu is mijn vraag heb je achteraf ookzoveel pijn gehad hiervan? Ik heb nu echt nog hele pijnlijke krampen en best veel bloedverlies :(

Geplaatst

Ik heb 2 keer de pipelle gehad en ik herken deze klachten niet. Ik had wat heel licht bloedverlies en hele lichte krampen alsof ik wat menstruatie krampjes had maar dan minder.

Als het aanhoudt, zou ik Gent even bellen. Sterkte!

• 3 weken later...
Geplaatst

Vandaag een afspraak in Gent gehad. Het Was een positief gezprek. Wij kunnen direct door met onze enige cryo. Ook met een eventuele verse poging zouden wij snel Door kunnen. Dat ik nog borstvoeding geef is ook geen probleem. Morgen meer. Was bijzonder om na zo'n tijd weer terug te zijn.

Geplaatst

Fijn wen. Deze korte samenvatting. Klinkt al prima.

Ik had eindelijk oud dag 24 een positieve ovulatietest, echt heel laat voor mijn doen. Normaal heb ik een cyclus van 27-29 dagen. Zal wel komen door alle VMK en prednisolon gebruik. Daar kan je cyclus ook van van de rel raken. Ik had al bijna een mail naar Gent gestuurd mer het bericht dat ik deze maand zou overslaan. Fijn dat ik dat toch nog niet gedaan had :-)

Maandag dus TP, als de cryo goed ontdooit. Superaanbiedingen dus weer.

Geplaatst

Orkaasan, wat spannend weer! Mogelijk dus maandag een terugplaatsing. Ik ga keihard voor je meeduimen! Je bent iedere keer zo dichtbij, het wordt nu tijd dat jij aan de beurt ben voor blij babynieuws. Ik ben het overzicht even kwijt, maar hoe veel cryo's heb je nu nog?

Gisteren tijdens het gesprek vertelde de prof dat ze nu standaard eigenlijk altijd dag 5 embryo's terugplaatsen. In mijn tijd was het nog afhankelijk van het aantal bevruchte eicellen.Best spannend dus, want om tot dag 5 te komen heb je een hoop afvallers.

Wij gaan deze periode voor de pipelle en dan volgende periode voor de terugplaatsing, indien onze enige cryo goed ontdooid.

Het was overigens weer ouderwets druk daar, Wij hadden een afspraak om 17.30 uur maar dat liep behoorlijk uit. Een nadeel als je zit te wachten, maar wel een goed teken want ze nemen echt alle tijd voor iedereen. En dat is erg belangrijk. Ook veel Nederlande stellen in de wachtkamer. Ik vraag mij dan altijd of of het iemand van het forum is.

Geplaatst

Alvast succes voor okaasan!! Wauw wat zal het weer spannend zijn voor je. Ik ga duimen!

Liefs

Geplaatst

Okaasan! Vandaag spannende dag weer... Duim voor je dat je cryo goed ontdooit en dat je een TP hebt!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden