Ga naar inhoud

Verborgen reflux? Koemelkallergie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne, wat betreft het verdikken. Hier werkte de Johannes broodpitmeel als wondermiddel door de pepti. Per 100 ml voeding had hij 1,5- 2 schepjes nodig er doorheen. Hij had de eerste week daardoor wel last van z'n darmen. Die daar aan moesten wennen, maar dat hebben we opgelost door hem een beetje lactulose te geven gewoon zelf bij apotheek gekocht. Die meel zorgde ervoor dat hij niet alleen snachts maar inderdaad ook overdag rustig sliep.

• Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

De eerste fles met een half schepje jbpm heeft hij heel rustig leeg gedronken.....ja opeens lijkt het dan weer een stuk beter en positiever als hij 120 gewoon lekker leeg tukt. Begin maar met weinig en dan eens zien. Lactulose kun je dus gewoon zonder recept krijgen?

Ik ga morgen even de verpleegkundige van het cb mailen, heb daar vrijdag afspraak voor oa eerste vaccinaties maar heb nu veel vragen over de voeding ed dus als dat allemaal in die tien minuten moet... Misschien kan ik woensdag of donderdag dan vast langs om te wegen en overleggen over de voeding. Als hij dan niet goed aangekomen is, heb ik meteen aanleiding voor verwijzing.

Shanna ik had die swaddle al een keer gezien! Alleen omdat ik al niet happig ben op inpakken en het best prijzige dingen zijn om even uit te proberen toen niet gedaan (puckababy heb ik nu geleend). Ik wil sowieso eerst even afwachten hoe het nu gaat. Hij werd in de puckababy van het huilen ook helemaal klam. Is natuurlijk beetje kip en ei verhaal als hij minder zou huilen van het inpakken, maar voorlopig laat ik het even denk ik.

Geplaatst

Ok,

Wij provoceerden na 6 weken pepti, dan ga je terug over naar gewone flesvoeding. Kun je zelf doen. Kan ook in het ziekenhuis. Daar krijg je dan een blinde test. Maar is wel met verwijzing van ka

Puckababy wordt ook afgeraden bij verborgen reflux, maar wij deden het wel!

Puckababy heeft even tijd nodig! Dat werkt niet direct.

Mijn middelste had dankzij de kma constante verhoging. 37,5-37,8 dus het kan wel daarvan zijn, maar het hoeft niet.

Van kma kunnen ze ziek lijken/zijn, lichaam is in gevecht tegen de koemelk.

Van reflux kunnen ze zich flink beroerd voelen.

Hey henne.

Ik heb het weer ff bij mijn vriendin voorgelehd.

Dit was haar antwoord.

Geplaatst

Zij zegt dat als de darmen vescgadigd zijn eventueel van kma lactulose gigakramp kan veroorzaken.

Probeer het voorlopig bij dit te houden adviseert ze.

Ben wel echt een expert aan het worden zo h8hi

Geplaatst

Lekker slim van mij, geef ik hem vanochtend verdikte voeding, vergeet ik er een 2 speen op te zetten. En het arme kind maar zuigen...oeps :-D

Vanochtend nog een tip gekregen om als hij zo snel alweer komt na een voeding hem alleen even 30cc te geven en te kijken of hij daarop weer gaat slapen tot de vokgende volledige voeding. Hij komt nu vaak twee uur na een volle fles (120) alweer, dan kán hij echt nog geen honger hebben. Ik vermoed zelf dat het dan toch reflux/maagzuur is en dat een klein beetje drinken daartegen helpt (maar ook weer nieuw zuur veroorzaakt). Ga dus echt wel zorgen voor het weekend recept voor de zan.tac in huis te hebben, want alleen indikken lost dat niet op lijkt me.

Geplaatst

Zoonlief kwam ook altijd eerder dan de etenstijd, leek er inderdaad op dat hij wilde drinken om het zuur te 'blussen'. Moest net nog aan je denken Henne, ik was in de Trekpleister en zag Zan.tac liggen, kan dat kloppen?

Geplaatst

Huh? Is dat zonder recept verkrijgbaar dan? Lijkt me niet heel verstandig.... Ga hier weer een brandje blussen

Geplaatst

Hi Henne, vrouw wat ben je aan het tobben... Voor een kleintje heb je een aangepaste dosering nodig en ik heb me laten vertellen dat R.ennie en Z.antac redelijk zout zijn, daarom wordt bijvoorbeeld tijdens de zwangerschap An.tagel en R.egla PH aangeraden. Maak anders gewoon even een afspraak bij de huisarts of kinderarts om de boel even op een rijtje te zetten (bij mijn CB mag de verpleegkundige niks en moet je toch langs de huisarts als het ingewikkelder wordt dan spruw). Ik blijf persoonlijk net als Melis een enorme fan van ABC Dophilus, dat kalmeert alles volgens mij :-) Maar goed voor pittige reflux heb je daar natuurlijk niet voldoende aan. Heb je al het matrasje wat opgehoogd bij het hoofdeinde? Dat schijnt soms te helpen. En als Th steeds 37.2-37.4 heeft kan het ook gewoon zijn dat je hem net iets te warm hebt aangekleed, een fout die iedere jonge moeder maakt :-) Het is ineens wat warmer en die kleintjes zijn heel gevoelig voor temperatuur. Op het gebied van KMA zijn andere experts zoals Melis, maar dit zijn even mijn huis, tuin en keuken moedertips! Houd je taai! Liefs

Geplaatst

Ps. In aanvulling op Jose, A.ntagel bijvoorbeeld is ook vloeibaar, want je zult iets vloeibaars moeten hebben en bovendien moet je de dosering weten.... X

Geplaatst

Geloof Floor en mij, ABC Dophilus werkt fantastisch!

Zo ongeveer het eerste half jaar heeft bij zoonlief in het teken gestaan van kma en verborgen reflux en alle daarbij komemde klachten. Je mag me altijd bellen/mailen voor vragen, ik weet hoe slopend het kan zijn!!

Maar onthou, het is ook een faaaaaaaaaaaaase! Wij zitten al een tijd in een rustiger vaarwater!!

Geplaatst

Floor abc dophilus (of nu orthiflor) krijgt hij al vanaf het begin. Ik was niet van plan zelf zant.ac te gaan toedienen hoor :-D het verbaasde me vooral. De huisarts ligt hier een beetje dwars, ben er afgelopen week dus al drie keer geweest. Aangezien de vp van het cb wel meedacht haar ook ingeschakeld. Misschien kunnen zij anders de ha bellen. Maar ik wil wel deze week nog zant.ac en evt verwijzing ka regelen. Dat laatste hangt ook van gewicht van Th af. Hoofdeinde is al opgehoogd, wandelen doen we niet met de wagenbak maar met de maxi cosi. Na het voeden even rechtop houden (gelukkig wil hij dat nu ook na de laatste osteopathie behandeling)

Kleertjes: toen het vorige week begon met die verhoging was het echt nog behoorlijk koud dus of dat het is. Ik dacht toevallig wel vanochtend dat ik over moet stappen op rompers met korte mouwen. Maar meer dan een romper en een katoenen slaappakje of shirtje heeft hij niet aan binnen.

Geplaatst

Haha, mama Henne, de gifmengster ;-) Nee hoor, ik verdacht je niet van doktertje spelen met medicijnen ;-)

Je doet dus alles al, dat is duidelijk. Vervelend dat de huisarts dwars ligt. Ik heb hele goede ervaringen met een direct lijntje met de kinderarts. Ik heb de indruk dat ze veel minder terughoudend zijn en ook wat proactiever optreden dan huisartsen. Waarschijnlijk omdat ze toch zekerder zijn van hun zaak. Misschien kan je ook wel direct bij de kinderarts terecht als je gewoon zelf belt en de situatie uitlegt. Nou ja, al die opties bedenk je natuurlijk zelf ook wel. Wie weet kan de VP van CB het voor je regelen. Die huisartsen soms ook.... ;-((

Geplaatst
Geloof Floor en mij, ABC Dophilus werkt fantastisch!

Zo ongeveer het eerste half jaar heeft bij zoonlief in het teken gestaan van kma en verborgen reflux en alle daarbij komemde klachten. Je mag me altijd bellen/mailen voor vragen, ik weet hoe slopend het kan zijn!!

Maar onthou, het is ook een faaaaaaaaaaaaase! Wij zitten al een tijd in een rustiger vaarwater!!

Ook dat! Het is 'maar' een periode, maar als je er middenin zit.... Ik weet het nog zo goed. Het is gewoon heel zwaar.

Geplaatst

Ik vond die periode wel vreselijk zwaar :-( Zoveel wanhoop, machteloosheid, niks kunnen doen voor je kindje!

Maar, het komt allemaal goed Henne, het is een kwestie van uitzoeken!

Geplaatst

Als ik de keren tel dat mijn man mij jankend en Th krijsend aantreft als hij thuiskomt....is echt niet leuk meer. En over drie weken ofzo loopt ook m'n verlof af. Heb niet eens een baan op het moment en toch benauwt de gedachte alleen al me. Solliciteren, werken....hoe?? En hoe kan ik als ik een baan vind in vredesnaam mijn hummeltje zó naar de opvang brengen? Word er echt triest van als ik daaraan denk.

Huisarts geeft sowieso verwijzing kinderarts als groeicurve afbuigt. Nu gaat het drinken qua hoeveelheid de laatste dagen redelijk dus ik vrees dat die 'ingang' hem niet gaat worden, wat natuurlijk op zich alleen maar fijn is, maar dan moet m'n man de ha maar bellen en op z'n strepen gaan staan. Kinderarts direct bellen heb ik ook al over gedacht, we zijn er tenslotte al eens geweest ivm vacuumverlossing en nacontrole. Maar dit ziekenhuis is heel strikt met verwijzingen. Als je voor de ene uitslag bij de dermatoloog loopt en je krijgt een andere pukkel, dan moet je daarvoor een nieuwe verwijzing hebben.

We gaan het wel oplossen. Het vraagt alleen nog een hoop geduld, uithoudingsvermogen, doorzetten en drammen,..goh....daar hebben we geen ervaring mee ;-) En nee, die prednisolon wat ook onzin, vergezocht en gevaarlijk...ik bedoel maar.

Geplaatst
Als ik de keren tel dat mijn man mij jankend en Th krijsend aantreft als hij thuiskomt....is echt niet leuk meer. En over drie weken ofzo loopt ook m'n verlof af. Heb niet eens een baan op het moment en toch benauwt de gedachte alleen al me. Solliciteren, werken....hoe?? En hoe kan ik als ik een baan vind in vredesnaam mijn hummeltje zó naar de opvang brengen? Word er echt triest van als ik daaraan denk.

Henne, alsof bovenstaande op mij van toepassing is (of was??? nu al drie dagen rust). Behalve dat ik wel een baan heb om naar terug te moeten. En wat Melis ook zegt, die wanhoop en machteloosheid :'-(

Blijf goed naar Th kijken, observeer, schrijf eventueel op hoe hij zich gedraagt, dan heb je een compleet verhaal mocht je bij de arts terecht komen. En dan blijf je zelf ook zo objectief mogelijk, want dat is ook best moeilijk vind ik. Ik hoop dat je je snel gehoord voelt door je huisarts.

Geplaatst

Film het gedrag van je kindje, dat heeft bij ons alle deuren geopend naar o.a. maagzuurremmers en N.eocate!

Ik was per slot van rekening een hormonale net bevallen overbezorgde onervaren moeder. Maar ik bleef voet bij stuk houden en heb uiteindelijk gelijk gehad! Volg je moederhart!!

Van al m'n verlof heb ik max 3 weken zorgeloos kunnen genieten. Aub, laat je zsm doorverwijzen zodat je nog kan genieten!!

Geplaatst

Inderdaad Melis, filmen is een goed idee. Ik had het ook gedaan, maar was het vergeten, want ik had het niet nodig omdat ik onwijs meewerkende mensen op het CB trof wb de reflux.

Hier ook zeker 5 weken met onnodige onrust en ellende gezeten, omdat kma wel door alle deskundigen werd weggewuifd, zo zonde van die bijzondere beginperiode... Nu drie dagen aan de p.epti op eigen initiatief en een totaal ander kind. Ze ontwikkelt zich ook ineens héél snel, omdat ze uitgerust en blij is :-)

Geplaatst

Mijn ervaring is dat N.eocate alleen als uiterste redmiddel wordt voorgeschreven, waarschijnlijk ivm de kosten van € 70-80 per blik van 400 gram.

Waarschijnlijk komt dat wegschuiven van klachten door veel overbezorgde kersverse mama's waarvan hun kindje wel klachten heeft, maar geen reflux of kma.

Maar goed, ik stond in tranen met een zoonlief in de maxicosi in het ziekenhuis, met een wanhopig verzoek om zoonlief op te nemen en te onderzoeken!

Fijn dat de Pepti aanslaat, hopelijk kan ook jij een machtiginf scoren!

Geplaatst

Filmen doe ik sinds vorige week. Heb filmpje van het gekrijs na/tijdens het voeden, van het ontroostbare huilen als hij wakker wordt twee uur na de voeding, maar ook van een lachende Th in de box. Het kán namelijk wel. Verder heb ik een tijdje bijgehouden wanneer hij sliep, dronk, huilde etc. Zo ben ik achter die regelmaat van twee uur na de voeding overstuur gekomen. En dat hij toch echt wel veel huilt ("vind jij" zei de huisarts grrrr....., nee ook mijn moeder, zis en schoonzus, man en buurvrouw en vriendin...). Ik wil ook het hikken en slikken nog filmen en nog een keer een dag niet globaal maar echt op de minuut het huilen tellen. Al is dat inmiddels minder, zeker nu ik er maar gewoon drinken in stop als het te erg wordt. Ik weet alleen dus niet of hij nu drinkt van honger of om te blussen. Maar zolang hij niet teveel krijgt, maal ik daar maar even niet om.

Toen J vanavond thuis kwam, stak hij heel voorzichtig zijn hoofd om de hoek van de deur 'ik durf het bijna niet te vragen'.... Voor hem ook niet leuk om thuis te komen in al die wanhoop en tranen. Gelukkig lag Th toen net heel gezellig in de box na een tussendoortje van 30cc. dus ook echt even samen genoten met z'n drietjes.

Suzanne, wat heerlijk dat het al drie dagen goed gaat! En super dat ze zo lekker in haar vel begint te zitten en zich dan ook zo snel ontwikkelt.

Ik ga snel naar bed, de avondfles viel vroeg dus geen idee wat hij vannacht gaat doen. 'Normaal' haalt hij het van ca negen uur tot rond vijfen, soms zelfs langer maar laatste nachten is het rommelen. Denk dat hij met alle gedoe aan wennen aan andere leiding ook aan het schakelen is naar een ander ritme.

Erg fijn die steun, tips en herkenning hier. Ben blij dat ik dit topic heb geopend...virusje.....tsss...

Geplaatst

Henne, wst fijn dat de pepti lijkt aan teslaan en dat th. Het er beter op doet.

Ik kan alleen maar eens zijn met de meiden hierboven laat je niet van het kastje naar de muur sturen en film het gedrag van th dat heeft bij ons ook heel veel geholpen en we werden veel eerder serieus genomen.

Morgen gewoon bellen naar de ha en er op staan dat je een verwijzen krijgt.

Geplaatst

Henne, gelukkig ook genietmomentjes bij jullie!!

Ik hoop zeker dat we een machtiging kunnen krijgen. Ik begreep van mijn CB dat je dan eerst twee keer moet provoceren?! Ik geniet nu iig nog teveel van de rust om daar aan te beginnen. Vind ik ook voor E. niet fijn. Dus ga ik me later maar in verdiepen. En tot die tijd de bonnetjes goed bewaren ;-)

Geplaatst

@melis, jouw zoontje is nu ruim één. Heeft hij trouwens beide (reflux en kma)? Ben benieuwd hoe het met hem gaat, is hij inmiddels over de klachten heen?

Wij zijn gisteren met E. naar een homeopaat geweest die via bioresona ntie allergieën kan meten. Er kwam duidelijk een kma uit. Voor wat het waard is, het is geen zogenaamde 'bewezen' methode. Voor ons een extra bevestiging dat we een goede stap hebben gezet door op p ep ti over te stappen.

Zij adviseerde om zeker drie maanden niet te provoceren, de darmen hebben erg te lijden gehad en moeten zolang herstellen. Tja, maar die machtiging zou wel fijn zijn natuurlijk. Eens kijken hoe we dat gaan oplossen.

E. heeft weer meer refluxklachten, ze schrikt zich steeds al verslikkende wakker. Eergisteren zijn we de hoeveelheden in haar flesjes gaan ophogen omdat het zo goed ging. Dit is blijkbaar toch een slecht idee, dus vandaag maar terug naar 120 cc. Of het komt mogelijk door onrustig dagje gisteren met weinig slaap door bezoek aan homeopaat?? Onrust maakt de reflux iig ook erger.

Ik heb het boek 'baby reflux' van st ephanie la mp e uit de bieb gehaald. Fijn om in huis te hebben! @henne, misschien ook fijn voor jou om te lezen? les 1: laat je bij de dokter niet afschepen....maar dat was je al niet van plan he ;-)

Is er iemand met een onrustige baby die ervaring heeft met het p acco inbakersysteem? Voor het wikkelen met de hydrofiel lijkt E. toch te sterk, ze komt er zo makkelijk uit los.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden