Ga naar inhoud

Mamma's Q1 2013 (plusminus ;-))


Henne

Aanbevolen Berichten

Hi!

 

In het uitgerekend februari topic kletsen we nu af en op verder over onze kindjes, misschien is het leuk dat met een wat groter groepje te doen? Ik heb in de topictitel Q1 gezet, maar natuurlijk zijn meiden uit december, april etc ook welkom :happy8:

 

Ik ben op 13 februari bevallen van Th.omas, met 41 weken ingeleid. Een snelle, heftige bevalling, met uiteindelijk een vacuumverlossing. De kraamweek was super. Daarna hebben we al flink wat te verstouwen gehad, mijn man zware griep, ik heel veel pijn van de borstvoeding, Th last van de vacuüm (oa voorkeurshouding) en nu mogelijk van koemelkallergie en/of reflux.

 

Maar bovenal: hij is geweldig! We genieten van elk lachje, geluidje, alles wat hij ontdekt. Hij is nu acht weken (en een dag, ahem) en geniet van 'spelletjes', liedjes zingen, in badje gaan en in de box Nijntje in elkaar rammen (aan zo'n box spiraal).

 

Zelf ben ik eindelijk weer wat fitter aan het worden, hoewel dat een beetje ondermijnd wordt nu door het vele huilen van Th overdag. Volgende week begin ik aan nagym van de zwangergym, ben erg benieuwd, volgens mij liggen m'n buikspieren ergens in de kelder van het ziekenhuis :-)

 

Ben benieuwd wie zich hier aan komen sluiten, op naar veel gezelligheid, herkenning en ervaringen uitwisselen.

groetjes,

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Oh hihi, is dat niet een algemene afkorting dan LOL, dan zal dit topic wel niet zo druk worden als niemand weet wat ik bedoel haha. Ik wilde de titel af laten wijken van die van 2012 om verwarring te voorkomen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me leuk om mee te kletsen!

Wij zijn 29 maart 2013 ouders geworden van onze 2de wonder

Een zoon! Hij heet f.inn k.yan en woog 3500gram bij 48 cm

Ben met 38,4 wkn ingeleid vanwege te hoge bloeddruk.

 

We zitten echt op een blauwe wolk! F.inn is een heel makkelijk mannetje.

Slaapt van voeding tot voeding. Huild alleen als er iets is. Krampjes of honger

Wel heeft ie een hekel aan uitkleden dus dan kan je beter oordopjes in doen hihi.

 

We hadden al een mooie dochter van 1,5 jaar s.enna l.izzie. Ze is super trots op der broertje e

en wil overal mee helpen.

 

Onze dochter is ontstaan uit onze 2de verse icsibehandeling en onze zoon was de enige

overgebleven cryo. We hebben enorm veel geluk gehad.

Bij ons is de reden van deze behandeling zeer slechte zaadkwaliteit van ml.

We kunnen nu het ziekenhuisboek definitief sluiten met gelukkig positief resultaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha nee Henne, nog nooit van gehoord maar wellicht krijg je alleen al door nieuwsgierigheid veel aanmeldingen!

 

Echt wel, ik baal verdorie dat ik niet in de 'doelgroep' val, want vind het vreselijk hip klinken! Maar... veel plezier met kletsen! En veel plezier met jullie kleine monstertjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

N-Skype wat geweldig, twee wondertjes! En wa fijn dat F zo'n makkelijk mannetje is. Aan- en uitkleden...haha, en dan dat geworstel met mouwtjes. Zal blij zijn als het zomer wordt ;-)

 

Th heeft vandaag zijn eerste prikjes gehad en hij was not amused. Echt bloedverontwaardigd krijsen :-) En papa vond het veel erger dan mama, die kan nog niet uit over 'zo'n enorme naald in dat beentje'. Gelukkig was het huilen snel over, hij is nu wel wat van slag. Maar het was hier toch al een rommeltje qua ritme en voedingen dus ach... Dalijk bij de apotheek zan.tac halen, hopen dat dat verbetering brengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah arme man zo zielig die prikjes. S.enna schreeuwde toen ook

Alles bij elkaar zo zielig. Ze vind pijn vreselijk altijd gelijk over der toeren.

 

Dat vele drinken ken ik f.inn kan er ook wat van vandaag.

Gelukkig houd hij er snachts wel 4 uur tussen zodat we toch wat slaap krijgen.

En s.enna is pas een uur of 9 wakker dus dat scheeld ook.

Hoop dat f.inn straks ook zo'n uitslaper is. Heerlijk hoor!

 

Ons mannetje is vandaag alweer 2 weken! Ow wat gaat de tijd snel!

Soms wou ik dat ik het kon vasthouden al zijn alle leeftijd fases leuk.

Word er soms een beetje emo door.

 

Nog plannen voor het weekend? Morgen rustig aan en zondag een verjaardag.

Gezellig hoor hoop dat we buiten kunnen zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi. Ik kom mij ook aansluiten bij jullie.

Ik ben afgelopen 2 april bevallen van onze dochter F.loor. Zij is ons tweede icsi wonder.

Wij hebben al een zoon van 4 en half jaar. Hij is ontstaan na de allereerste icsi behandeling in 2007. Na een zware bevaling van 36 uur, werd hij geboren middels de vacuumpomp, nadat tijdens de eerste vacuumpomp poging bleek dat de pomp kapot was.....grrr.

In 2009 besloten om wederom de medische molen in te gaan voor een tweede kindje.

Dit ging helaas wat minder voorspoedig. Na 5 icsibehandelingen (onder meer via duitsland en uiteindelijk in gent belgie), ben ik zwanger geraakt van een cryo vanuit de vijfde poging. Hiervoor een redelijk lange weg afgelegd middels onder meer prednison, bloedverdunners en intrallipid.

Integenstelling tot de bevalling van mijn zoontje, heb ik nu een "heerlijke" bevalling gehad. het heeft in totaal net iets meer als 2 uur geduurd en de aanloop er naar toe was zeer ontspannen en relax.

De verloskundige grapte nog achteraf dat ik geen half uur later van huis had moeten gaan, want anders was f.loor in de auto geboren.

 

Floor doet het nu erg goed. Ze slaapt goed en komt om de 2 a 3 uurtjes voor de bv. Ze huilt weinig. Ze wil wel (vermoedelijk door de krampjes) iedere avond clusteren mbt aan de borst hangen. Dan ben ik zo'n 2 a 3 uurtjes contineu aan het voeden en haar tegen mij aan, aan het houden. Zoals nu, terwijl ik achter de laptop zit.

Ik weet niet of het komt, dat dit het tweede kindje is, maar ik vind het nu allemaal relaxter als 4 jaar geleden, maar toen had mn zoontje vanwege de bevalling veel pijn aan zn nekje waardoor hij veel meer huilde.

Het moeilijkste vind ik nog een balans vinden tussen enerzijds een kindje die nu mn ritme bepaald. Ik doe nl borstvoeding op behoefte. En anderzijds een kindje (zoonlief), die juist een vast ritme heeft, door onder meer school etc. Zeker als mijn man aan het werk is, is dit best even pittig.

Maar het is hier vooral genieten! Wat kan een mens intens gelukkig zijn en een rijkdom voelen zodra ik een blik werp op mijn kinderen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezellig, al drie kersverse moeders :-) Th is vandaag twee maanden oud! Begonnen met 51,5cm en 3320 gram en nu gewoon 58cm en 5kilo!! Gisteravond zijn we begonnen met de medicatie tegen reflux en hij heeft vannacht en vanochtend een normale fles leeg gedronken, nu duimen dat dit het begin is van echte verbetering.

 

Voor het weekend hebben we weinig plannen. We kijken op het moment een beetje wat uitkomt en hoe Th het doet. Als hij veel huilt en elke twee uur wil drinken, haal ik hem liever niet uit zijn ritme. Dat beetje slaap dat hij dan overdag pakt, heeft hij hard nodig.

 

Is het handig bij te houden wie er meeschrijven?

 

 

Henne: Th.omas, 13 februari

Norwegian-Sky: F.inn, 29 maart

Wen: F.loor, 2 april

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

Misschien ga ik me toch maar aanmelden bij jullie forum. Ik heb de afgelopen maanden regelmatig met jullie meegelezen. Ik herkende veel van jullie onzekerheid. Na drie mislukte ICSI-behandelingen zijn we uitgeweken naar Spanje voor eiceldonatie. De tweede poging was succesvol, maar ik was echt ontzettend bang dat het (weer) mis zou gaan. Ik heb een geweldige zwangerschap gehad zonder veel klachten, maar hield er tot de laatste dag rekening mee dat er iets mis zou kunnen gaan. Wat dat betreft, hakt de medische molen er behoorlijk in.

 

Ik ben in maart, na ruim 42 weken zwangerschap, bevallen van een dochter. De bevalling is ingeleid en verliep goed. Uiteindelijk belandde ik op de ok omdat de placenta niet losliet en ik al ruim anderhalve liter bloed had verloren, maar toen wist ik al dat we een prachtig, gezond meisje hadden gekregen, dus ik ging echt stralend onder narcose.

Het was een klein meisje, 2580 gram, maar ze groeit inmiddels prima. Ik geef borstvoeding en ze komt 's nachts nog om de vier uur, maar daarna slaapt ze weer snel. De eerste weken wilde ze absoluut niet in haar wiegje liggen. Zodra ze naast ons lag, sliep ze binnen een paar minuten. Sinds een paar dagen kan ik haar wel in haar bedje leggen. Blijkbaar was het gewoon een fase ;-)

 

Djanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag dacht ik haar helemaal door te hebben: zodra ze moe was, legde ik haar direct op bed en dat werkte overdag, maar helaas vanavond weer niet. Dus maar weer even laten drinken, schone broek en in bed gelegd. Na een kwartier sliep ze. We wachten af ...

 

Djanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het andersom, savonds na drinken en badje bijna altijd rustig slapen maar overdag hazenslaapjes. Maar misschien wordt dat ook wel anders als medicatie aanslaat.

En verder wisselt die gebruiksaanwijzing nogal snel heb ik gemerkt. Wat met vier weken nog prima was, werkt met acht niet meer....en het gaat zo snel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier aan het genieten papa is nog lekker thuis dus zijn vandaag op pad geweest naar sprookjes wonderland. Senna vond het prachtig en finn sliep alleen maar. Denk dat ie niet eens door heeft gehad dat we weg zijn geweest.

 

hier zou een gebruiksaanwijzing ook handig zijn met de kleine man.

hier huilen om honger dan na een halve fles in slaap vallen waardoor hij na een uur voor de rest komt.

en als dit snachts is is dit niet zo fijn.

 

dus we gaan alle flessen na 21.00 nu volledig op verzoek doen. We maakte hem eerst om 23.00 een beetje wakker door hem te verschonen maar na 3 slokken wou hij niet meer en kwam om 12 uur weer.

maar je wacht wel met naar bed gaan vanwege die voeding. Dat gaan we nu dus niet meer doen.

 

ook het boeren gaat snachts niet zo lekker en om hem een uur rechtop te houden is ook erg vermoeiend. Dus dan wil het nog wel eens voorkomen dat ie wat spuugd. Erg vervelend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden