Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb wel terug gelezen, maar kan maar moeilijk onthouden wie wat heeft geschreven, dus ik reageer maar even in z'n algemeen :)

Bij zoonlief hebben we een fortuin uitgegeven aan flessen, niks leek goed te werken tot we dus de dr. Browns ontdekten. Ik heb ze nu alweer in huis, 60 cc / 125 cc / en 240 cc. Het kan een enorme zoektocht zijn naar de juiste fles voor je kindje.

Voor de mama's die BV gaan geven adviseer ik de Medela Calma, een flesje met een speen die zo goed mogelijk is nagemaakt als een borst/tepel. Het is De fles onder de flessen, maar dan voor mama's die BV geven zodat zij ook eens een ander een flesje kunnen laten geven zonder dat er kans is op speen/tepelverwarring.g.

Leuk om te lezen wie welke kinderwagen heeft gekocht of gaat kopen, onze S.tokke X.plory staat al te wachten in de babykamer.

Euh verder... weet ik het niet meer, wat erg! Sorry :):)

Oh jawel, het schema wat Freggel had geplaatst over kunstvoeding is erg handig bij het maken van een keuze voor flesvoeding. Wij gaan voor Friso HA of Kruidvat HA.

Ennnnnnn, de Pampers maandboxen zijn nu in de aanbieding bij Wehkamp, 25% korting. Gisteren even een doos maat 2 besteld :-D

Merk wel dat het nu zwaarder begint te worden, vooral zoonlief (ruim 14 kg) tillen en bukken is een ramp :( Verder gelukkig (nog?) nergens last van! Als ik langer loop of te snel voel ik dat aan mijn buik.

Nog even volhouden!

Fijne avond dames!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e - jongen!

Freggel - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - jongen!

Zjoediezzz - 37 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!l

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje

Wanneer uitgerekend

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's.

18 september - Lindaah - controle en echo gyne.

25 september - Freggel - controle en echo gyne (30w1d)

01 oktober - Freggel - info avond bevallen, in zh (31w)

04 oktober - Freggel - controle internist (31w3d)

07 oktober - Melis25 - controle glucose (bloed) (27w1d)

08 oktober - Melis25 - controle verloskundige + bepalen rhesusfactor baby (27w2d)

12 oktober - Lindaah - 3D/4D echo

Geplaatst

Ola dames! Zo... Lekker naar zwangerschapsyoga geweest zonet, mijn beste vriendin geeft de lessen en is zo fijn! Ik ben echt toe aan ontspanning na alle gestress...

Wij hebben trouwens ook een zwart frame aan de kinderwagen! Vond ik ook mooier... Ik wist toen ook al heel snel welke kinderwagen ik wilde. Quinny buzz 3, vond ik qua comfort en prijs een prima wagen. Bugaboo vind ik er superleuk uit zien, maar wel behoorlijk duur en ik vind hem zo laag! De viel dus af...

we hebben een zwarte bak, zwart frame en een wit rechtop zitding (hoe heet dat ook al weer?)

Ik vind zo'n easyfix trouwens wel echt zo superhandig voor de maxicosi... Zeker nu het een tweede kindje is, klik en hij zit goed.

Speenverwarring was ik ook bang voor maar die eerste nacht thuis merkte ik dat ik echt een speen voor hem nodig had, Linck had zo'n enorme zuigbehoefte en met die ks wond elke keer uit mijn bed was echt rampzalig... Wat een horrornacht was dat! De kraamhulp kwam de volgende dag pas rond 11 uur aankakken! Wat een verschrikking. Ik heb hem dus ook vrij snel een speen gegeven en aanleggen was geen probleem. Toen hij 8 maanden oud was weigerde hij zijn speen en sindsdien sabbelt hij op de pootjes van zijn snoozebaby knuffel, die is hem echt heilig!

Jeetje Lindaah wat een heftig verhaal zeg van je rug!

Ruggenwervels vastzetten doen ze niet zomaar, dus dan zal je wel hele flinke beschadigde wervels hebben?

fijn dat je zoon er lekker is...

Eve je moet idd even goed kijken wat je wel echt allemaal nodig hebt hoor! Desnoods lekker aan de mama's hier vragen...

er atonden op mijn lijst ook 2 dekens voor dhet ledikant, maar dat was achteraf overdreven vond ik! Ik heb een dure koeka deken en een van prenatal die gelukkig minder duur was, maar toch zonde van het geld.

ik heb geloof ik ook wel een paar dingetjes in 50/56, je zal zien dat het toch allemaal wel slobbert... Linck was 3016 gram (niet supergroot) en ik vond alles zooooo gigantisch aan zijn lijfje!

ik vond van die doorknopppakjes het handigste, lekker uit 1 stuk. Ik kleedde hem 1 x per dag om, dus hij sliep er ook de nacht in. Al dat omkleden... (tenzij zijn kledingvies was natuurlijk, maar dat was niet zo vaak)

Wat wel echt superhandig is zijn die megagrote hydrofieldoeken, die gebruik ik nog steeds voor Linck. Ik heb hem er ook in gebakerd en daarna een puckababy mini. Je hebt ze nu ook van Jollein en die zijn een stuk goedkoper.

Zo weer lekker naar bed... Mijn goeie yogabui stortte een beetje in door een lauwe ontvangst bij thuiskomen... Beetje jammer.

maja, misschien ben ik wel een beetje overgevoelig.

Fijne avond!

Geplaatst

Goodmorning ladies!!

Lekker geslapen?

Eve, mijn advies zou zijn om twee maten mee te nemen als geboortepakje, 50 en 56. Zoals Judith al schreef, de kleertjes vallen vaak enorm groot! V.ince is met 37 weken geboren en woog slechts 2760 gram, hij zwom in maat 50.

Voor mij iig een les geweest dat, mocht deze baby ook te vroeg komen, ik ook een pakje 44 koop.

Ook hier de voorkeur voor pakjes uit één stuk. Broekjes sluiten vaak niet aan om de middel en sokjes zijn niet handig vind ik.

De 'vierkante meter' hydrofielen zijn geweldig, je kan ze echt voor van alles en nog wat gebruiken. Ze waren laatst bij P.rénatal in de aanbieding; 3 stuks voor 15 euro. Ik heb ze zelf van een bepaald merk met een printje op de doeken, weet zo de naam niet.

Kruikwn zijn btw in de aanbieding bij Babydump, 2 stuks voor 17,95! Deze huismoeder houdt alle aanbiedingen in de gaten haha.

Judith, hoezo een lauwe ontvangst??

Geplaatst

Hey Minoes! Die zijn zeker leuk en daar heb ik ook een hele stapel van in huis, maar die grote hydrofielen zijn veel zachter en groter. Ze zijn volgens mij van Aden & Anais... Behoorlijk aan de prijs, dat wel maar ik gebruik ze zeker al bijna 2 jaar en zal ze bij Linck ook nog wel een tijd blijven gebruiken bij douchen/bad en zwemmen...

van Jollein zijn ze nu ook verkrijgbaar, maar ik weet niet of die nou net zo zacht zijn.

Melis ik vond het ook zo sneu dat de kleertjes zo slobberden... Een paar hele kleine dingetjes zijn wel een must toch? Ik ga van de week kleertjes wassen en eens kijken wat we nu eigenlijk nog hebben! Hihi...

Lauwe ontvangst was gewoon doordat man heel moe was en met zijn hoofd in zijn laptop zat en ik kwam helemaal zen binnen na die yogales... Ik vond dat gewoon een beetje jammer en was er gevoelig voor. Verder alles goed hoor!

Zo vandaag ben ik alleen thuis... Linck is naar de creche en ik ga eindelijk eens een beetje rommelen in huis. Fijn....

Geplaatst

Dat is het juiste merk ja Juud, die heb ik ook! Heerlijke doeken en echt overal voor te gebruiken!

Qua kleding zijn we helemaal klaar, geloof dat ik 25 pakjes in maat 56 heb liggen, haha.

Manlief kan soms ook zo lauw doen, ligt dat dan aan ons of aan hun? Ik ben ook overgevoelig tijdens de zwangerschap voor dat soort dingen en wordt er vaak onzeker van.

Ga ff douchen en naar de stad, geniet van je dagje alleen!!

Geplaatst

Ohhhh... Ik heb de eerste doos met kleertjes open gemaakt.... Wat schattig en wat klein allemaal!!! Ik zet zo gelijk een was aan!Ik weet dat petit bateau de fijnste en kleinste rompertjes heeft (stretchen ook supergoed) en de kleertjes van Ducky Beau passen het beste. Valt best wel kleinhoe schattig allemaal zeg!! :-)Shop ze Melis!

Geplaatst

Haai meiden,

Straks meer, nu ff snel.

Buikfoto van zojuist, met sleepy-head. Manlief is ook vrij vandaag dus we zijn heerlijk blijven liggen!

Geplaatst

Wat zit je haar leuk....whahahaha....))

Wat een heerlijke buik zeg....dat groeit goed.

Klein he judith.....heb ook al een kast vol maatje 50 en 50/56.

Wacht de echo van morgen ff af of ik ook nog een maatje 44/48 zal halen.

Mijn mannetje is ook vrij vandaag gaan zo de geboortekaartjrs bestellen bij de drukker.

Geniet van jullie dag lady's

Xx

Geplaatst

Schattig hé, al di kleine kleertjes! Ik ben een enorme fan van de overslagrompers van p.renatal en kleertjes van N.oppies! Hele kast ligt er vol mee!

Mooie buik sleepy head ;-))

Geplaatst

Thx meiden!

Oooh normaliter ga ik noooit straight out of bed op de foto, met ongekamd haar in staart....laat staan dat ik hem nog plaats ook! :-0

Hihi!

Hier ook veel hydrofiele doeken in de kast! Ook wat hydro washandjes. Lukt het al met lijstje Eef?

Linda, fijn morgen weer spieken! Alvast veel plezier en geniet ervan. Hebben jullie al geboortekaartje uitgekozen, begrijp ik? Lang over moeten doen of snel gevonden?

Hier ligt de proefdruk ook al in huis. Hoeven alleen masar gegevens en foto vd kleine door te geven tzt.

Hebben jullie al gekeken, melis, eef en Judith?

Hier belde de kraamzorg vandaag. A.s maandag heb ik de intake thuis. Hebbrn de mama's nog tips, wat handig is om op de wensenlijst te zetten?

Vandaag 29 weken! Week 30 is al begonnen!!

X

Geplaatst

Ff snel; persoonlijk wil ik geen rokende kraamhulp, geen stagiaire kraamhulp erbij, een vrouw van middelbare leeftijd en ik wil dat ze de zorg uit handen neemt die ik niet kan doen zoals het huishouden. Hulp bij het verzorgen van de baby alleen op verzoek.

Kaartjes wel naar gekeken, maar nog geen definitieve keuze gemaakt. Wel al een inventarisatie gemaakt met adressen voor een geboortekaartje.

Geplaatst

Pat maakt zelf de geboortekaart... Een werknemer van hem zal hopelijk weer de tekening maken, dat heeft hij bij Link zijn kaart ook gedaan. Dat was een soort flyer met een superheldenbaby er op: The new adventures of Linck... The day the earth stood still!

(pat heeft een reclamebureau)

De naam van de baby brandt echt op mijn lippen om van de daken te schreeuwen trouwens... Hihi ik vind het zo'n leuke naam! (doe ik niet hoor)

Qua kraamhulp hebben wij het vorige keer niet getroffen... Na 2 dagen ziekenhuis mochten we weg en voor 12 uur gebeld dat we die dag weg mochten. Om 16 uur uiteindelijk ontslagen en toen we weer belden zeiden ze neeeee.... Nu komt er niemand meer, morgen wordt het.

ik wist niet eens hoe ik een kruik warm moest maken en of de wieg wel goed opgemaakt was! Die eerste nacht thuis was echt horror, zeker met die kswond, de volgende dag enorme kloven van het verkeerd aanleggen enzo.

de volgende ochtend was mijn huisarts al langs geweest en de verloskundige en nog geen kraamhulp gezien!

tegen 11 uur kwam er een kraamhulp en oh nee.... Ik schrok! Een turkse dame met een donkergrijze voortand (zie ik natuurlijk direct), weliswaar geen hoofddoek, maar dat had er zomaar bij gepast!

Tot ze begon te praten... Keurig nederlands en ze was zooooooo lief!! Superlief voor Linck en zorgde echt heel fijn voor ons. Ze schreef ook iedere keer in het boekje over 'lieve Linck'

na 2 dagen mocht ze niet meer werken, zat aan het maximale aantal dagen en toen kwam er een oudere nederlandse mevrouw.... Wat een enorme doos was dat zeg! Wlde niet zeggen waar ze vandaan kwam vanwege privacyredenen enzo... Nee lekker en jij loopt wel door mijn slaapkamer heen en verzorgt mijn baby??

Nu dus een ander bureau ingeschreven en we zien het wel... Gelukkig kan ik nu meer zelf, je weet toch niet wie je uiteindelijk aan je bed gaat krijgen toch?

Ik had om een ervaren hulp gevraagd, maar misschien doe ik dat deze keer niet. Iemand die net van de opleiding af is heeft wel de meest recente kennis en het ligt ook aan de persoon.

Blijft lastig...

Lekker hoor Freggel... Je 30ste week in!

Geplaatst

Hahahaha Judith, fantastisch geschreven over de Turkse dame! Hoop dat je deze keer een leuke kraamhulp krijgt

Wij hadden een super kraamhulp, onze eigen Tippie Wan (Gooise Vrouwen). Ze komt van de Filipijnen een is vroeger door een rijk gezin naar NL gehaald als aupair. Werkt nu al jaren als kraamhulp.

Ze woont een paar straten achter ons en toen ik 5 weken zwanger was heb ik meteen het kraambureau gebeld met de vraag of ze weer bij ons kon/wilde komen. Dat wilde ze, dus we zijn weer gezegend met onze eigen Tippie Wan!!

Freggel, al bijna 30 weken, wauw!!

Geplaatst

Wahahah... Tippie wan!! Als het dan maar wel een liever versie is ja... Die van gooische vrouwen bleek toch niet zo lief te zijn toch?! ;-) Nog even een tip aan de andere dames: neem krabwantjes mee naar het ziekenhuis... Linck had enorme scherpe en hakerige nageltjes en krabde zijn hele gezicht kapot, zo zielig!

Geplaatst

Deze was superlief!!

Stuurde ons tussen de middag samen naar bed voor een dutje en nam de zorg voor V.ince even over. Kwamen we beneden, zat ze zachtjes liedjes te zingen voor hem en had voor ons de tafel gedekt. Echt een topvrouw, , ik heb haar serieus gesmeekt om bij ons te blijven want ik vond het doodeng om alles alleen te moeten doen.

Zeker met een postnatale depressie huilde ik dagelijks rond 16 u omdat ik wist dat ze weg zou gaan, stom hé?!

Oh ja geboortekaartjes kijken/uitzoeken, vandaag of morgen maar eens doen. Merk dat dingen deze zwangerschap allemaal R U S T I G aan kunnen, maar vergeet soms dat ik al bijna 25 weken zwanger ben. Oooops...

Geplaatst

Een postnatale depressie... Das heftig Melis! Heeft dat lang geduurd? Ik ben daar bij Linck volgens mij ook gevaarlijk dicht bij in de buurt geweest. Ik heb alleen zo'n enorme zelfbeschermingstechniek ontwikkeld dat ik me door de jaren heen heb geleerd om me heel erg van mijn gevoel af te sluiten...

klinkt misschien raar hoor, maar er zit een hele lange voorgeschiedenis van ellende aan vooraf. Ik heb om de zoveel tijd momenten dat ik het bijna niet meer trek en denk dat ik met iemand moet gaan praten, maar dat durf ik niet... Ooit eens bij een psycholoog terecht gekomen die het helemaal verkeerd aanpakte. Dat was mijn afsluitmoment, ik was het zo zat allemaal dat ik besloot dat ik me nooit meer zo wilde voelen en ik heb een knop omgedraaid... Betekent natuurlijk niet dat alles weg is, maar het zit wel mooi verstopt. Ik kwam op een punt dat ik niet meer verder wilde en alle levenslust was verloren. Ik woog nog maar 57 kilo en kon amper eten... Keuze viel godzijdank op knop omdraaien en vechten!!

Ik kan er ook heel zakelijk en zonder gevoel over praten alsof het niet over mij gaat... Nu bedenk ik me weer wat een complex mens ik ben en zo vol van hormonen merk ik dat ik een stuk instabieler ben dan normaal, lastig hoor!

laat mij maar weer gauw normaal en sterker worden.

Ennieweej.... Genoeg zware kost op deze ochtend he?! Ik ga even een broodje in de oven gooien.

Geplaatst

Dames,

Echo en bloed waren goed!

Onze kleine meid weegt 795 gram precies het gewicht voor 25w1d.

Over 14 dagen weer prikken en 10 oktober contole.

Met 30 weken pas weer een echo.

Zou een van jullie 10 oktober in het lijstje willen zetten

Ben dan 28w2d thanks.

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Linda wat fijn!! Mooi dat je meisje op schema groeit, perfect! Want je rug en je antistoffen, lijken me genoeg zorgen voor deze zwangerschap. ;-) Jij ook een fijne dag!

hihi Tippie wan! Ja, dat mag een betere vrouw zijn dan the real Tippie! Eng mens was dat!:-0

En jouw verhaal Judith, ik moest ook wat lachen om je beschrijving. Vooral die tand hihi.

ik ben ook erg op uiterlijke verzorging (ja ja...behalve de laatste buikfoto ;-)) ik zou het ook meteen zien! Gelukkig was het een eerste indruk en viel ze dus mee!!

en, heb je je werk voor je gevoel al 'afgesloten' Juud?

als diegene die de intake afneemt, ook daadwerkelijk komt; is het iig een leuke meid! Met zelf 2 jonge

kids. Onze leeftijd, spontaan gezicht.

(We hadden op FB gezocht op haar naam) en meteen gevonden.

Hier verder prima. Wat me opvalt, is dat mensen nu 'ineens' aan mijn buik willen gaan zitten! Maf?!

Zou ik dus nooit doen joh bij vreemden!

Zo ff stofzuigen en daarna mijn nieuwe stoomreiniger uitproberen. Ben benieuwd! Ipv de gewone dweil.

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e - jongen!

Freggel - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - jongen!

Zjoediezzz - 37 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!l

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje

Wanneer uitgerekend

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's

25 september - Freggel - controle en echo gyne + afspraak maken anesthesist (30w1d)

01 oktober - Freggel - info avond bevallen, in zh (31w)

04 oktober - Freggel - controle internist (31w3d)

07 oktober - Melis25 - controle glucose (bloed) (27w1d)

08 oktober - Melis25 - controle verloskundige + bepalen rhesusfactor baby (27w2d)

10 oktober - Lindaah - controle gyne (28w2d)

12 oktober - Lindaah - 3D/4D echo

Geplaatst

Heel fijn Linda, dat alles goed is met jullie kleintje!

En leuk Judith, dat jullie zelf de kaart gaan maken. Ik ben ook zelf bezig, maar nog best lastig om wat ik in mijn hoofd heb ook echt zo in kaartvorm te krijgen.

Ik heb ook over twee weken de intake van de kraamzorg, dus erg fijn jullie tips. Leeftijd maakt mij ook niet zoveel uit, inderdaad maar een verzorgd type die niet te betuttelend is en humor heeft. Lijkt me toch raar, iemand in je huis.

Gave foto Freggel, leuk om een beetje te kunnen zien hoe je er -net uit bed- uitziet!

Ik heb inmiddels aardig in beeld wat we nog nodig hebben. Maar waarom is overal zo vreselijk veel keus in? We waren vandaag gaan kijken voor een matrasje voor in het nieuwe (vintage) ledikantje wat ik van de week gekocht heb. Dacht dat dit vrij simpel zou zijn. Maar joh; pocketvering, binnenvering, schuimrubber, aerosleep matrasje.

Wat hebben jullie? Gewoon ouderwets met molton en bedzeiltje en hoeslaken of zo'n aerosleeper?

En slapen kindjes in eerste instantie in een slaapzak (met of zonder mouwen) en dan ook nog onder een lakentje en een dekentje?

Best heel lastig al die miljoenen keuzes voor een constante twijfelaar die ik ben.

Dus. Zucht...

Geplaatst

Lindaah, fijn dat alles goed was qua controle en dat je meisje mooi op gewicht ligt!

Eve, lastig he, zoveel keuze qua spullen? Ik werd er ook niet goed van! Wij hebben een heel simpel matrasje in het ledikant, niks geen poespas. Net als dat je gaat trouwen heb ik soms het idee dat men geld uit je zak probeert te kloppen qua babyspullen omdat het toch een emotioneel gebeuren is en je het beste voor je kindje wil hebben/doen. Vroeger hadden ze ook geen Aerosleep, dus ik geloof er niet zo in. Het nut/effect ervan is ook nooit bewezen.

Zoonlief heeft de eerste weken gewoon in kleding geslapen die hij overdag ook droeg, samen met kruiken en een dekentje/lakentje combinatie. Na een aantal weken begon hij onrustig te worden (hoogstwaarschijnlijk kwam dit door de koemelkallergie icm verborgen reflux) en hebben we hem in een Puckababy laten slapen. Een uitkomst voor onrustig slapende baby's! Ik heb er al 4 klaarliggen voor het geval dat ;-)

Heb je trouwens al een kinderwagen uitgezocht? Oh wacht, schreef je daar van de week niet al over? Sorry als ik het gemist heb!

Freggel, jij FB-speurneus ;-) Ik ben ook zo, als ik iemand z'n naam weet, check ik altijd even FB om er een gezicht bij te hebben. Hopen dat je een leuke kraamhulp krijgt!

Manlief is sporten en ik heb zojuist HET geboortekaartje gevonden, heb hem qua inhoud/tekst al helemaal ontworpen en ga hem zo introduceren bij manlief. Hoop zo dat hij hem ook leuk vindt!!

Geplaatst

Heerlijk Lindaah die bevestiging dat ze lekker op schema groeit!

Idioot he Freggel dA vreemde mensen ineens aan je buik gaan zitten... Ik heb bij Linck eens gehad dat een vrouw dat deed en er bij zei dat ze dat zelf altijd zo irritant vond toen ze zelf zwanger was!! Raar wijf!

Die donkere tand viel mij direct op doordat ik al 16 jaar in de tandheelkunde werk... Ik ben altijd heel erg op het gebit gefocust, soms helaas. Hihihi

Ben je tevreden over je stoomreiniger? Mijn pa zweert er ook bij...

Eve wij hebben ook geen idioot duur matras genomen toen. Een beetje middenmoot en dan in de aanbieding. Er zat wel een aerosleephoes omheen en als je je gezicht er in drukt compleet over je mond heen dan kun je nog steeds ademhalen!

het gevaar dat de kraamhulpen zien is als er een warme kruik zou gaan lekken, dan blijft er een plas water op liggen waar het kind in zou kunnen verdrinken. Geen plastic ondermatrasjes/hoesjes doen hoor! Wij hebben een wieg met alleen een gewoon matras en een molton oes en een matrashoes, daar gebruiken we de kruiken ook in en niet in het ledikant.

verder ook de kleertjes van de dag, dus maar 1x per 24 uur omkleden en dan onder een lakentje en een deken. Slaapzakken komen later pas.

ik benook gaan inbakeren want Linck mepte zichzelf wakker met zijn vuisten in zinn gezicht! Zo gek die maaiende armpjes... Eerst met zo'n grote hydrofiel en later ook met een puckababy, die zijn echt top!

Ik zal alleen deze keer wel beter letten op voorkeurshouding ivm Linck zijn platte hoofd en de helm... Wat een ellende!

Melis super dat je een kaart hebt gevonden!! Weer iets om van je lijstje af te strepen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden