Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Precies... Geen gezeik hoor!Linck werd gehaald met 38w1d en was 3016 gram... Ook niet echt groot, vond ik tenminste! Hij viel toen nog af naar iets van 2750 gram en had.moeite.met zichzelf warm houden. Later kwam hij echt wekelijks 500gram aan hihihi (deze mama had slagroom ipv melk)

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lekker hoor! Ik had een soort van slootwater en doordat V. alle energie nodig had om te groeien/zichzelf warm te houden ben ik al snel met de borstvoeding gestopt. Wat een ellende als dat niet lukt zeg, pfff.

Tenzij het er deze ker uitspuit wil ik het proberen, maar ga anders lekker flesvoeding geven!

V. heeft een zware vorm van koemelkallergie gehad en dronk alleen maar Ne.ocate.

Geplaatst

Dat ken ik niet...Als het niet lukt is het ook vreselijk en kun je beter kappen... Had ik mijzelf ook voorgenomen maar dat zou ik wel een enorme teleurstelling gevonden hebben! (had.ik al eerder gezegd he?)Ik heb trwns iedere dag beschuit met muisjes gegeten en anijsmelk gedronken, dat schijnt te helpen bij de melkproductie...

Geplaatst

Hai dames,

Helaas kan ik niet meepraten over bv.....mag het niet gaan geven ivm medicatie die in de melk terecht komt. Had het erg graag geprobeerd.

ik heb net het kraampakket van VGZ ontvangen! Raar hoor, voor míj? Ik wist dat ze hem vanaf 27 weken versturen, maar helemaal niet meer aan gedacht.

Naast alle dikke verbanden, onderleggers, navelklem en broekjes; zit er ook een leuk gestippeld speelkleed in. En een kikker-tut. Erg leuk vind ik :-)

Nou, morgen in alle vroegte komen ze ein-de-lijk de vloer leggen. Pfff hoe moeilijk kan het zijn. 3 weken op gewacht.

Daarna meteen alles de kamer in!! Zo naar uitgekeken :-))

vandaag rustige dag, heerlijk. Hier schijnt de zon, en best warm! En bij jullie?

Geplaatst

Hey Freggel!

Eindelijk de vloer! Is dat het laatste dat nog moet gebeuren in de babykamer? En gefeliciteerd met de 27 weken, begint nu echt serieus hard te gaan zeg, jemig.

Ben je erg geschrokken van de inhoud van het kraampakket? Ik zou als ik jou was wel extra kraamverbanden halen, ik droeg er twee per keer. Niet ivm het vele bloeden, maar meer voor de maximaal haalbare oppervlakte ;-))

Het is hier in A.lmere erg benauwd (of ligt dat aan mij?) Maar ik vind het niks! Doe mij maar lekker de winter; UGGS, dekentje, kaarsjes en een kop thee!

Zoonlief gaat vanmiddag ff bij opa en oma spelen, kan mama lekker overal soppen en opruimen!

Fijne dag dames!!

Geplaatst

Voor m'n gevoel drink ik best veel op een dag, maar het aantal wc bezoekjes is niet echt veel. Herkennen jullie dit?

Ben ook niet bijzonder veel aangekomen ofzo.

Geplaatst

Môgguh!

Sowwww vroeg op vandaag, valt tegen!! Om 7 uur opgestaan omdat ze de vloer zo komen leggen. Normaliter slaap ik nog bij. Was misselijk toen ik opstond.....:-(

Melis, hier net zo....ook kleine beetjes per dag. Lang niet alles wat ik drink. En ik drink melk maar vooral water.

misschien heeft ons lichaam dat zelf nodig voor het vruchtwater? Dat wordt immers elke 3/4 uur vervangen.

Had gisteren een luie dag, maar toch last van pijntjes in buik. Groeipijntjes. Vooral toen ik wilde gaan slapen. Ach, niet erg!! Goed teken en dat de kleine maar goed mar groeien!

Geplaatst

Mogguh!!

Vroeg wakker? Dat is hier de gebruikelijke tijd om op te staan hoor ;-)) Nou, ik lieg, V. is tussen 7.30-8.30 uur wakker. Wen er maar vast aan ;-)

Hoe is het verder met je? Vreemd hé, dat vele drinken en weinig plassen.

Ben heel benieuwd naar de vloer, plaats je een foto als het af is?

Ik ben na de bronchitis én heftige verkoudheid gezegend met koortsuitslag op twee plaatsen :-(( Nou heb ik van mezelf al volle lippen, maar die worden er niet kleiner op door die twee gezwellen, gatsie.

Zo maar ff naar de drogist voor pads!

Fijne dag dames!!

Geplaatst

Hihi dat was het hier ook altijd Melis ;-) toen ik nog werkte om 6.30 opstaan. Maar als je bijna niet slaapt van 1.30 tot 5.30 dan is 7 uur echt vroeg ;-)

Hier gaat het verder prima, thx!

En jij rolt ook van het een in het ander hè, nu weer die koortslip :-( Hopelijk snel weer over.

En dan voorlopig even niets!

zal foto'tje maken als de vloer erin ligt. Zit nu beneden en een herrie boven! Haha.

Geplaatst

Koortslip krijg ik helaas altijd bij minder weerstand. In mijj kraamweek was ik een wandelende koortslip, ik had m'n hele mond afgeplakt met pads ter bescherming van zoonlief.

Zat me net te bedenken, op deze termijn over 15 weken was V. Al geboren!!

Geplaatst

Ja vreemd hè? De weken gaan zo snel....

Over 15 weken ben je er al bijna!

over een goede 10 weken en dan mag onze man geboren worden!! Heeeel raar.

de vloer ligt!! Ze zijn nu de plinten aan het zetten. Wordt super mooi! Kan ik straks al wat gaan inrichten!! Tof!

Geplaatst

Ga niet de gehele kamer hier openbaar op internet zetten (wel per pb straks eventueel)

maar klein foto'tje kan wel!

vloer met gedeelte van het jeanskleed :-)

Geplaatst

Hello Lady's

Judith wat een gedoe zeg troela zeg bij de vk ((((....hoop zo dat de echo je gerust stelt morgen en ga het maar eens kalm aan doen.......

Feggel eindelijk de vloer woehoe...)))

Melis koortslip hmmm auwie vervelend......dat tie maar snel verdwijnt.....

Zojuist bij de huisarts geweest heb zon zere schouder....ja hoor slijmbeurs ontsteking bah....krijg er niks voor behalve paracetamol (helaas werkt dit bij niet door de heftige pijnstilling die ik kreeg voor mijn rug)

Nu mag ik om 13.20 naar de fysio hopelijk helpt dat het is mn linkerschouder en ik ben linkshandig dus zo onthand nu...((

Voor de rest gaat het goed.

voel sinds een paar dagen de kleine meid goed bewegen ondanks de placenta aan de voorkant.....ze is lekker druk...heerlijk.

Geplaatst

Ik ben zo trots op m'n kleine prins!!

Helemaal zelf z'n bord met rode kool, aardappels en kip opgegeten en zelf in z'n grote nieuwe bed gekropen en zonder een kick te geven gaan slapen in z' nieuwe kamer!

Lindaah, hoe was het bij de fysio? Heeft het geholpen?

Freggel, druk met inrichten nu de vloer erin ligt?

Zjoediezzz, hoe gaat het met jou?

Eve, wat ben je stil de laatste dagen, gaat alles wel goed?

Geplaatst

Wauw wat goed !!! Grote vent zeg......

Nee het heeft niet geholpen, mn schouder is ingetaped.

Moet volledige rust houden...duhhh ja ofdat dat kan

Volgende week terug.

Fijne avond

Geplaatst

Hoihoi!

Melis, eve is op vakantie. ;-) daarom stilte!

Knap van V! Bordje leeg en lief naar bed!

Linda, fijn dat -op een erg pijnlijke schouder na- alles goed. Fijn hè, die beweging van je kindje?! Vind het ook zo schattig!

Over 4 dagen ben ik in het laatste en derde trimester beland (28wkn) jee wat gaat het snel!!

Vandaag manlief vrij (ligt heerlijk naast me te slapen nog) dus met kamer bezig. Kan hij wat zwaardere spullen sjouwen.

Verder voel ik me heerlijk!

Geplaatst

Dat heb ik dan niet meegekregen, sorry!

Zoonlief heeft prinsheerlijk in z'n nieuwe kamer/bed geslapen! Hij dook na z'n bad zelf in bed en heeft tot vanmorgen 8 uur geslapen! Ben een hele trotse mama!

Freggel, veel plezier vandaag met de babykamer!!

Geplaatst

Judith......geniet van je echo vandaag.

Hoop dat het je geruststeld.

Freggel....lekker prullen vandaag zo leuk.

Super dat je je zo lekker voelt.

Onze kamer is zo goed als klaar.

Alleen de gordijnen en het hemeltje nog.

Straks de kadobox van de prenatal ophalen...ben benieuwd wat er in zit

Geplaatst

Meiden even kort hoor... Geen echo gehad vandaag... Pfff niet te geloven?! Hoe moeilijk moet het zijn??Was nu een verkeerde afspraak in het zh ingepland en ik moest helemaal uitleggen waarom ik een echo wil.Niemand aanwezig die de echo kan maken. Voor hun ben ik een normale zwangere die op haar lichaam moet vertrouwen! Zucht... Ik janken natuurlijk bij het uitleggen want ik word daar emo van als ik moet praten over mijn gevoelens betreffende dit onderwerp (ben normaal gesproken niet snel emotioneel)Een enorm gekloot dus en nu maandag een afspraak voor een echo...

Geplaatst

Jeetje Judith wat een stelletje apen.....

Anders zetten ze de vlg keer in je dossier dat jr vaker een echo mag krijgen. Elke keer uitleggen is super vervelend.

Moet zeggrn dat het hiet nooit een probleem is geweest en we echt een streepje voor hebben.

Zou willen dat dat bij jou ook gebeurd!

Nu nog weekend wachten en dan maandag zover!

Geplaatst

Jemig, wat flauw dat ze zo moeilijk doen om een echo zeg. Ik vind sowieso dat er weinig echo's worden gemaakt tijdens een 'normale' zwangerschap. Wat is de moeite nou?

Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik bijna wekelijks een echo, om de doorbloeding van de navelstreng te checken.

Vooralsnog gaat alles nog prima en krijg ik dus alleen nog twee groeiecho's.

Hoe gaat het met jullie dames??

Geplaatst

Jij krijgt dus standaard 2 groeiecho's? Ik zou alleen nog bij 32 weken hebben en voor een tussentijdse groeiecho waar ik nu om gevraagd heb doen ze zo moeilijk bij 27 weken...Zij vinden mij nu gewoon een 'normale' zwangere... Ik voel me alleen niet zo.Hier was het geen lekkere vrijpartij met een orgasme als begin van de zwangerschap... Ik vind het heel moeilijk om duidelijk te maken dat ik door dit.hele gedoe enorm veranderd ben!Bij Linck was ik heel erg bang tijdens de zwangerschap en nu ook en heb moeite met vertrouwen op mijn lichaam en om te vertrouwen dat alles zomaar goed gaat... Ben ik nou gek of niet??

Geplaatst

Ik herken wel wat je schrijf Judith, ik heb dat ook (deze zwangerschap wel in mindere mate). Ik krijg die groeiecho's omdat ik wat forser ben en de vk daardoor een grotere foutmarge heeft qua het schatten van het gewicht /groei van de baby. Ook een bijkomstigheid is dat V.ince erg laag qua gewicht is geboren terwijl wij beide erg groot zijn. Wellicht speelt mijn HELLP verleden ook nog een rol, wie zal het zeggen.

Erg jammer dat men zo moeilijk doet om voor hun een simpele handeling -echo- te doen. Hoop dat ze je maandag iig wel met een echo willen helpen.

Geplaatst

*breek even in*

Lieve Judith,

Wat belachelijk dat er geen echo ingepland was. Wat dachten ze dan dat je kwam doen?

Het vertrouwen hebben in je lichaam is herkenbaar. (heb er nu zelf minder 'last' van dan bij de eerste zwangerschap)

Maar het blijft een teer plekje en is zeker wel aanwezig....

Je bent echt niet gek!

Bij mijn vk praktijk maken ze standaard twee groeiecho's. Met één groeiecho kunnen ze weinig. Twee groeiecho's kunnen ze vergelijken, vandaar.

Hopelijk zul je morgen gerust gesteld worden bij het maken van de echo.

Ik ga voor je duimen dat het in orde zal zijn!

*en ben er weer weg van*

Geplaatst

Judith, ervan uitgaande dat je morgen wél een echo krijgt, wil ik je alvast veel plezier wensen. Hoe is het met je?

En met de andere dames? Hoe gaat het met jullie?

Hier alles goed, weinig tot geen bijzonderheden. Vandaag 23 weken, joepie!

Naar IKEA geweest en in alle kamers nieuwe gordijnen opgehangen, sjiek/strak al zeg ik het zelf. Nu wachten op de bestelde pizza en verder lekker bankhangen. Woensdag weer op controle bij de verloskundige.

Fijne avond dames..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden