Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jemig, dat is ook een suffe actie van CB zeg, domme gasten daar! Het jammere is dat ze alles vanuit boekjes beredeneren en amper naar het kind zelf kijken.

Toen V.ince net geboren was zou zijn tongriempje te kort zijn en moesten we deze maar laten knippen. Leipo's daar, er wordt niet onnodig in/aan mijn kind geknipt! Ook zou hij littekenweefsel hebben op z'n navel en dat kon weggebrand worden, dikke lala voor ze. Ook dat hebben we niet laten doen.

Zjoediezzz en Freggel, jullie zijn gewoon al 26+ weken, damn. Tijd vliegt idd! Dat is mijn eerstvolgende mijlpaal, 26 weken.

Heb voor 11 sept. een afspraak staan bij dr. Papa voor een 3D/4D echo, maar twijfel of we moeten gaan. Begrijp me niet verkeerd hoor, het is natuurlijk erg leuk om je kindje op een echo te zien, maar een beetje verrassing is ook niet erg.

Hebben jullie wensen m.b.t. de bevalling?

Zjoediezzz, krijg jij weer een KS?

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden!

Jemig Judith! Wat een ontzettende rotervaring, dat cb! Open rug.....nou ja zeg! :-0

En nog meer fouten gemaakt ook nog....ontslaan zo'n (is ze dat wel?) arts!!bah!

En jij ook felici met je 26 wkn!!

Het gaat idd heul snel. Ik tik overmorgen alweer 27 weken aan! Jippieie!

Melis, omdat ik in het zh moet bevallen, niet écht een bev plan. Veel staat al vast vanwege die indicatie.

Ik word waarschijnlijk ingeleid. (Vanwege sua en glucose) krijg dan meteen ruggrprik. (Niet omdat ik dat wil, maar vanwege overgewicht wordt deze meteen geplaatst. Omdat het prikken wat lastiger gaat. Mocht je spoed ks nodig hebbrn..)

Wel wil ik geen afwachtend beleid. Geen stagiaires of co-artsen aan mn bed. Straight to the point en indien ons mannetje aangeeft het niet fijn te vinden, actie!

Eens zien wat het gaat worden met inleiden ja of nee...

En jullie? Bevalplan?

Ps: juist om die reden doen wij ook geen 3-4D echo. Zo veeel leuker!! ;-)

Ik zeg:afzeggen!!!

Geplaatst

Ik ben bij mijn vorige zwangerschap ingeleid met 37w1d, ik deed over de gehele bevalling net geen 5 uur. Was enorm heftig, weeen kwamen enorm snel achter elkaar, bijna geen houden aan. Qua pijnbestrijding heb ik gebruik gemaakt van het pompje met remifentanil. Heerlijk spul!

Concrete wensen m.b.t. de bevalling heb ik niet echt, behalve dat alles eerlijk en duidelijk met een van ons besproken wordt. Ik ben als de dood voor een keizersnede, dus dat zou ik heel erg vinden. Natuurlijk bevallen is mij wel goed bevallen ;-)

Ik ga naar je luisteren Freggel en 135 eurie in m'n zak houden, thanks!

Geplaatst

Goed zo melis hihi, je kunt veel leuke dingen kopen voor €135 ;)

Tuurlijk zijn die echo's wel leuk hoor. Wij hebben ook even getwijfeld. Maar het is allemaal al zo uitgedokterd, dat ik dit wel leuk vind om niet te doen. Geslacht weten was voldoende :)

Jeetje, 5 uur is erg snel voor een eerste bevalling.....pfff! Knap van je hoor! Lijkt me persoonlijk echt een prestatie, dat gevoel als je het 'm geflikt hebt!!

Ik ben er niet nerveus voor (zit niet in mijn aard) want je hebt er geen invloed op, en het loopt toch anders dan de voorstelling die je ervan zou hebben. Mijn lichaam doet het zelf.

Ik heb er nu iig een goed gevoel bij. Kijk er naar uit!!!

Morgen weer controle, erg benieuwd!! En weer een echo. En jarig, 33 lentes jong ;-P

Geplaatst

Jah! Gelukt... Typen op je telefoon blijft toch onhandig.

Jeetje Melis 5 uur is idd supersnel!

Ik had me echt voorgenomen om de bevalling te gaan nemen zoals het zou komen... je weet toch niet van tevoren hoe het gaat lopen. Nooit gedacht dat het een spoedks zou worden, achteraf was ik eigenlijk echt enorm teleurgesteld in mijn lichaam... (ik heb geen wee gevoeld) kan ik ook nog niet eens zelf bevallen?? Zwanger raken kan ik niet zelf, ook al mankeer ik niets en ben ik altijd kerngezond!

Gelukkig lukte borstvoeden wel, dat was tenminste nog een ding wat ik wel kan.

Ik weet dat het nu misschien zwaar overdreven klinkt, maar zo voelde het.

Ik wilde heel graag dat er een baarkruk beschikbaar zou zijn, geen idee of dat nu ook te regelen is nu het gelijk medisch is...

Vorige week ben ik in het zh geweest voor een intake voor de bevalling. Zij zien ook het liefst een natuurlijke bevalling, maar na een ks is inleiden niet zo gemakkelijk vanwege het litteken dat kan scheuren (en je kindje dan alsnog kan sterven)

we gaan er wel gewoon voor, maar als het er enigszins slecht uit ziet of niet gaat lukken dan gaan we voor een ks natuurlijk!

Ben benieuwd hoe het zal gaan...

Een 3/4d echo hebben we bij Linck ook laten doen maar het was niet te zien vanwege de voorliggende moederkoek, de navelsreng en zijn handen voor zijn snoet! We hebben ook maar de helft betaald toen... we twijfelen nog of we het nu gaan doen.

Naja ik ben weer eens supermoe en verdwijn naar mijn bedje. Truste allemaal meiden!

Geplaatst

Freggel, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ga je het nog vieren?

Lindaah, hoe gaat het met je?

Zjoediezzz, ook een beroerde nacht achter de rug? Ik heb zo een afspraak bij de huisarts ivm aanhoudende (hoest) klachten. Nogal irritant als je verder niks mag gebruiken!

Geplaatst

Oh Lindaah en Melis, wat lief! Dank jullie wel :-))

Gisterenavond een klein mini 'feestje' gegeven. Was erg gezellig :-) vandaag niets bijzonders meer, allen erbij stil staan dat je jarig bent!!

Net controle gyne gehad. Alles was prima! Ons mannetje groeit mooi op schema en mijn bloeddruk (120/82) en gewicht waren ook helemaal goed ( 2 kilo eraf )

Zolang ik gezond, genoeg en evenwichtig eet, en de kleine goed groeit; is het niet erg dat ik wat afval. Ik lijn-uiteraard!- niet, dus zal het wel bij mijn lichaam en zwangerschap horen!

Over 3 weken weer terug. Dan maken we ook afspraak voor gesprek met de anesthesist i.v.m de ruggeprik, en een bevallingsplan. Raar hoor! Ben dan alweer (net) 30+ (!)

Melis, ik hoop dat je wat voor je rothoest krijgt! Echt super vervelend inderdaad.....en helemaal als je die groeipijnen nog hebt. Sterkte meis!

Linda, hoe gaat het met jou?

Xx

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e - jongen!

Freggel - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - jongen!

Zjoediezzz - 37 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!l

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje

Wanneer uitgerekend

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's.

11 september - Melis25 - controle verloskundige (23w3d)

11 september - Lindaah - belafspraak uitslag bloed.

18 september - Lindaah - controle en echo gyne.

25 september - Freggel - controle en echo gyne (30w1d)

04 oktober - Freggel - controle internist (31w2d)

12 oktober - Lindaah - 3D/4D echo

Geplaatst

Oh Judith, ik zie nu jouw berichtjes. Heb je 'goed' geslapen?

En al een bevallingsplan doorgenomen, lekker vlot! Heerlijk om daar al mee bezig te zijn :-))

Ik begrijp je wel, het gevoel dat je had na de ks. Teleurgesteld in je eigen lichaam. Maar hé, je draagt je kleintje 9 maanden! En voedt hem, geeft hem voedingsstoffen, zuurstof. Ik vind dat al een topprestatie van ons lichaam!

ik weet dat ik makkelijk praten heb, ik ben immers nog niet bevallen. Maar ik probeer het wel zo te zien!

Liever geen ks....zeker niet. Maar als het nodig is, dan zij het zo. Als onze kindjes maar gezond ter wereld komen :-)

Geplaatst

Fijn dat de controle weer goed was Freggel, blijft toch bijzonder!

Zit te wachten bij de huiarts, maar vrees het ergste in de zin van geen medicatie beschikbaar voor zwangeren. Heb vannacht twee pufjes neusspray genomen, ik werd gek van die verstopte neus!

Ben benieuwd!

Judith, das mooi op tijd, het bevallingsplan doorgenomen! Mijn vk doet dat pas ergens bij 30+ weken. Ik snap je teleurstelling m.b.t. natuurlijk bevallen, maar je hebt het niet voor het zeggen. De gezondheid van je kleintje is op dat moment het belangrijkste!!

Geplaatst

Hoi dames,

Zitten jullie ook GTST te kijken? Weer nu eindelijk wie er te pletter is geslagen na de parachte sprong, verder same old shit as always.

Longen zijn trouwens schoon, mijn holtes zitten wel nokvol. Mag max. 1 week neusspray gebruiken.

Heb net de McFlurry Bounty op, getver die is echt vies!

Geplaatst

Ik vind het zo grappig... Ik wil heel vaak nog steeds even op de 'vindikleuk' knop klikken als ik hier iets lees wat ik leuk vind of mee eens ben! Misschien een ideetje.om toe te voegen aan het forum, nu is het soms toch best een hele taak om alles terug te lezen en niet door elkaar te halen of te vergeten bij het reageren toch?! Hihihi

Geplaatst
Hoi dames,Zitten jullie ook GTST te kijken? Weer nu eindelijk wie er te pletter is geslagen na de parachte sprong, verder same old shit as always.Longen zijn trouwens schoon, mijn holtes zitten wel nokvol. Mag max. 1 week neusspray gebruiken.Heb net de McFlurry Bounty op, getver die is echt vies!
MEGATOBYYYYYYIIEEUUUWW... Wat een griezel!!;-)En bounty geeft altijd zoveel kruimels in je mond vind ik...
Geplaatst
Hoi dames,Zitten jullie ook GTST te kijken? Weer nu eindelijk wie er te pletter is geslagen na de parachte sprong, verder same old shit as always.Longen zijn trouwens schoon, mijn holtes zitten wel nokvol. Mag max. 1 week neusspray gebruiken.Heb net de McFlurry Bounty op, getver die is echt vies!
MEGATOBYYYYYYIIEEUUUWW... Wat een griezel!!;-)En bounty geeft altijd zoveel kruimels in je mond vind ik...
Geplaatst

Freggel van mij ook nog van harte gefeliciteerd!!Fijn dat alles goed was met je beeb en jou...Hebben ze met een echo nog naar de groei gekeken? Of puur op je buik gebaseerd?Mijn laatste echo was met 20 weken (bijna 7 weken geleden) en de volgende is pas bij 32 weken!! Dat duurt nog zooooooo lang! Ik word er best onzeker van of alles wel goed is, ook met die harde buiken. Misschien morgen toch maar even de vk bellen, ik loop er nu al een tijdje over na te denken vanuit die onzekerheid...

Geplaatst

Jeetje judith das wel érg lang......gewoon bellen hoor!

Mijn gyne voelt altijd even en meet dmv echo de hoofdomtrek, buikomtrek en soms nog bovenbeen.

Mijn bm is lang en hoger dan gemiddeld. Hadden ze in Cyprus met de tp al gezien. In nl nooit war over gehoord.

Echter aan de binnenkant is die extra ruimte er niet en is de ruimte normaal.

Onze knul ligt op de middenlijn.

Herkennen jullie, zo net voor de 30 wk, extra pijntjes en steekjes rondom bm? Ik las en hoorde van gyn dat dat zou gebeuren, en dat is nu idd zo! ;-)

Als de kleine draait krijg ik het spaansbenauwd, hartslag hoger, warm....nu blijkt dat je bloeddruk ook stijgt (tot 20mm of zoiets) tijdens een draaïing. Mits kindje al wat groter is natuurlijk.

Leuke wetenswaardigheden vond ik :-)

Nog bedankt voor de felicitatie!!!

Geplaatst

Nou nou... Vandaag op mijn werk toch maar even de vk gebeld omdat het toch eigenlijk enorm aan me knaagt! Ik gezegd dat ik graag een echo zou willen hebben omdat ik erg onzeker ben wb de groei van mijn kindje en dat de laatste echo al zo'n tijd geleden is en de volgende pas over 5 weken. Ik heb toch best vaak harde buiken, zeker als ik aan het werk ben en aan het einde van een werkdag ben ik geen stuivertje meer waard!!

Oh ja ik heb tijdens mijn werk ook pijn/zeurend gevoel in mijn onderbuik... als ik moet bukken en later op de dag, dan weet ik van gekkigheid niet meer hoe ik moet zitten door pijn in mijn ribben en zeurend gevoel in mijn buik. concentratie is dan ook ver te zoeken.

En dan moet ik Linck nog ophalen, naar huis, eten koken en aandacht geven en op bed leggen... Ik red het lichamelijk gewoon niet meer!

Zegt ze dat dat geen indicatie is voor een tussentijdse groeiecho en dat ik wel even langs mag komen om naar het hartje te laten luisteren (de assistente had aan de tel. al tegen me gezegd dat een echo inplannen deze week sowieso erg moeilijk zou worden omdat het vol zat)

Ja hallo... hartje luisteren en aan mijn bm voelen zegt mij toch niets??? Ik wil weten of de baby nog op schema ligt qua groei, anders stop ik per direct met werken!! Ze zei namelijk ook dat ik zelf moet aanvoelen wanneer ik minder moet gaan werken of moet stoppen... ja hallo... ik voel mij verantwoordelijk voor mijn werk en wie gaat mijn werk opvangen?? we hebben al een langdurige zieke en ik kan niet zomaar stoppen... dan moet ik wel genoeg gegronde reden hebben om dat te doen, anders ga ik me vreselijk schuldig voelen! Als ze me zeggen dat ik moet stoppen dan doe ik dat direct, anders dan hobbel/kwakkel ik door.

ennieweej... het zat me niet lekker... ik moest ook best wel huilen aan de telefoon, echt vreselijk vind ik dat! Dus ik heb het ziekenhuis opgebeld waar ik vorige week de intake heb gehad voor de bevalling en heb het verhaal uitgelegd. Zij vonden het wel een reden om even verder te kijken en een echo te maken! Moest ik alleen wel een verwijsbrief hebben van mijn vk.

Die belde me later weer terug: oh ik had niet begrepen dat je verzoek zo nadrukkelijk om een echo was... ik dacht dat je geruststelling en uitleg nodig had vanwege werken of niet... Right... ik vraag het toch???

Djeez... wat een gedoe zeg! nu a.s. vrijdag voor een echo in het zh... eindelijk! en dan bepaal/bespreek ik ook gelijk hoe het verder moet met mijn werk, de wil is er wel, maar ik red het fysiek gewoon niet meer.

Vanmiddag ook gelijk alles aan mijn werkgever verteld en die zei ook dat ze het wel regelen als ik niet meer kan werken... de baby is belangrijker! Superlief van haar! Het is gewoon jammer dat rustiger aan doen op mijn werk niet kan, alleen minderen of stoppen.

Geplaatst

Wat een ellende zeg, maar goed dat je je gevoel hebt gevolgd en hebt gebeld voor een echo! Jammer dat veel vk altijd zo geruststellend kletsen, terwijl je daar vaak niet om vraagt, zoals ik jouw geval.

Fijn dat je nu een echo krijgt en toch even mag kijken naar je kleintje!

Hebben jullie veel last van harde buiken? Ik nl. helemaal niet. Ja, heel soms als ik op m'n rug ga liggen maar dat is echt maar een paar seconden. Niet noemenswaardig.

Ik heb alleen nog een groeiechp bij 28 en 32 weken, that's it. Erg jammer...

Geplaatst

Ook nog bij 28 weken?? beter... die doen ze bij ons dus niet standaard blijkbaar.

En harde buiken heb ik tijdens mijn werk, als ik een volle blaas heb (of denk dat ik een volle blaas heb) en bij bukken, tillen en plotselinge bewegingen (draaien enzo) en dan nog zo nu en dan... Meer dan bij Linck moet ik zeggen!

Geplaatst

Ja, omdat ik zelf nogal groot ben en V.ince erg klein is geboren. De foutmarge is nogal groot dus vansaar de extra groeiecho's.

Jij bent natuurlijk al wat verder in de zwangerschap dus wellicht komen die nog.

Ga ff douchen, fijne avond meiden!!

Geplaatst

Ja das waar... die harde buiken zijn er sinds een paar weken.

Was V.ince zo klein bij de geboorte? Linck vond ik ook maar een kleintje hoor en later was hij echt een dikke bv baby!! hihi... Nu is hij met 22 maanden 92 cm en 14.3 kilo, echt geen kleintje dus.

Bij het cb begonnen ze ook een tijd geleden eens voorzichtig over zijn gewicht en dat heb ik toen direct de kop in weten te drukken... Hij is gezond en er is niets mis met hem.

Truste alvast ik duik ook mijn bed in!

Geplaatst

Hij is geboren met 37w1d en woog 2760 gram. Gezien onze lengtes/postuur aan de kleine kant. Om je een voorbeeld te geven; mijn zusje beviel met 38w2d en haar zoontje woog 4540 gram!

V. is bijna 19 maanden en 86 cm en 14,2 kilo. Ook hier bij het cb werd gesproken over z'n gewicht. Hij is gezond, alles doet het en qua ontwikkeling gaat het prima.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden