Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve suzie, wat erg voor jullie. Dat had je niet kunnen bedenken. Ik vind het heel erg voor jullie en hoop dat jullie het straks een plek kunnen geven. Heel veel sterkte en een dikke digi knuffel. Xxxx

• Reacties 539
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Helaas slecht nieuws... Beide embryos zijn gestopt met delen vannacht dus ons verhaal stopt hier....

Lieve Suzie,

Ik kom erg weinig meer op dit forum, maar ging even spieken hier. En wat een enorm verdrietig nieuws lees ik van je. Heel heftig.

Ik wil je even een hart onder de riem steken. Precies vandaag zijn mijn man en ik definitief een jaar gestopt. Ondanks het grote verdriet om nooit mama en papa te mogen worden gaat het nu goed met ons. Maar het is een moeilijke tijd geweest, en nog af en toe, zoals vandaag. Ik hoop dat je fijne mensen om je heen hebt waar je je verdriet kan uiten, en waar je je hart kan luchten. Het heeft ons iig erg geholpen.

Suzie, ik wens je enorm veel sterkte, en probeer te kijken naar de dingen die je wel hebt. Vaak moeilijk, maar het kan helpen.

Liefs Guusje

Geplaatst

Suzie.... wat een naar bericht. Sterkte voor jou en je man. Hoop dat jullie het een plekje kunnen geven en samen een mooie toekomst krijgen.

Pip: terugplaatsing van een cryo is altijd na de eisprong. Dan worden de juiste hormonen aangemaakt en is je baarmoeder er pas klaar voor.

Claus: sterkte. Het is ook wel wat wat er nu allemaal gebeurd. Zoals al werd gezegd: doe het stap voor stap en kijk niet te ver vooruit.

Geplaatst

Suzie, oh wat heftig. Je kan een hoop bedenken, maar dat beide bevruchtingen het dan niet halen niet. Vind het vreselijk voor jullie. Dit is waar we allemaal bang voor zijn, na de mmm met lege handen staan. In en in triest. Niet binnen houden hoor alle emoties, gewoon eruit gooien! Liefs vanaf hier.

Geplaatst

Hoi Dames

Even een berichtje van mij. Ik ben net bij de gynaecoloog voor de eerste echo. Alles zag er goed uit. Ik heb vrijdag de punctie en maandag de terug plaatsing. Best spannend allemaal, had ook niet verwacht dat het nu ineens zo snel zou gaan. Zat met de zenuwen om alle afspraken af te zeggen die ik voor vrijdag heb gemaakt op het werk. Ik heb niks verteld op het werk dat ik hier mee bezig ben, en dat is best lastig.

Nu afwachten hoe het vrijdag allemaal loopt.

Groetjes Wennn

Geplaatst

Suzie: heel veel sterkte met het verwerken :(

Vanavond Pregnyl, en dan vrijdag mijn gevreesde punctie. Ben nu al zenuwachtig....

Geplaatst

@Suzie hoe gaat het met je? Moet veel aan je denken. Jij maakt nu mee waar ik zo bang voor ben. Veel sterkte meis!

@Claus en @Wennn veel succes vrijdag! Voor je het weet is de punctie alweer achter de rug en hebben jullie een mooie embryo bij je.

@Puck78 hoe ging de terugplaatsing en heb je cryo's?

@Happinez hoe gaat het in Turkije? Erg benieuwd naar je ervaringen daar...

Ik heb vandaag even een off-day. Heb het gevoel dat ik mensen blijf feliciteren met hun zwangerschap. Stikjaloers word ik er soms van. Stom is dat toch, want het is echt niet zo dat ik niet blij ben voor ze. Die emoties gaan dan hand in hand. Kan me daar zo schuldig over voelen.

En dan ook de confrontatie met mensen die halverwege oktober zijn uitgerekend. Met hun groeiende buik en verhalen over babykamers. In die fase zou ik nu anders ook zitten. Masker op en later komen de tranen.

Sorry dames, morgen is het weer een betere dag hoor!

Geplaatst

Pip83 kan me voorstellen dat je zo nu en dan een off-day hebt. Het is en blijft allemaal erg lastig omdat je er ongevraagd steeds mee geconfronteerd wordt.

Had zelf ook wel flink wat slechte momenten ook voordat we begonnen waren met ICSI. In mijn omgeving leek iedereen zwanger, of al kinderen te hebben.

Overigens bleek later dat er ook mensen in onze vriendengroep lange tijd bezig zijn geweest en uiteindelijk ook pas via IVF hun droom hebben uit zien komen. Ik realiseer me dagelijks dat het een wonder is en blijft om zwanger te mogen zijn en des te meer dat we de eerste poging met ons zoontje zoveel geluk hebben gehad.

Heb je alweer een afspraak staan voor een uitgangsecho?

Vanmorgen hebben we 1 embryo laten terugplaatsen ( deze was 8 cellig op dag 3) de overige drie embryo's kunnen worden ingevroren ( deze zijn 6,7 en 8 cellig )

Al met al heel erg blij met dit resultaat en hopen dat we de cryo's niet hebben:-)

Wenn en Claus succes met de punctie!! Misschien ook wel prettig om te lezen... Ik had afgelopen zondag een punctie die prima te doen was. Eigenlijk tijdens de punctie nauwelijks pijn gehad alleen wat napijn diezelfde dag.

Hoop voor jullie ook dat de punctie probleem- en pijnloos verloopt.

Happinez vandaag de eerste echo in Turkye. Succes en proberen jullie nog een beetje van de vakantie te genieten?

Geplaatst
Veel dames en dus hopelijk veel goed nieuws komende weken op dit bankje!

@Claus die hormonen zijn niet niks. Dus lekker laten gaan die tranen! En die volle buik in aanloop naar de punctie voelt soms zo onprettig. Het voelde op een gegeven moment echt als twee hangende stokken met grote trossen druiven er aan. Ik dacht dan pluk die boel maar! Nog even volhouden meid, zet 'm op!

@Suzie al nieuws??

@Emsie ik weet niets anders te zeggen dan sterkte. Zoveel tegelijk, dat is ongelofelijk zwaar. Neem de tijd voor alles en doe wat je hart je zegt!

@Happinez afgelopen nacht was het alleen in Istanbul geloof ik vrij rustig. Een vreedzame demonstratie daar las ik. Voor morgen een hele goede reis en natuurlijk veel succes met de behandeling daar! Hoop dat je ook nog een beetje van de zon kunt genieten!

@Puck78 spannend hoor, ik ga voor je duimen! Wanneer de terugplaatsing is, ik heb geen idee. Heb altijd een vrij lange cyclus.

Stomme vraag misschien... Wordt een cryo voor of na de eisprong teruggeplaatst? Ben nog een beginner op dit gebied :)

Ik breek even in: Pip; ik zie jouw onderschrift en het lijkt wel de mijne...! Verschil is dat jij nog cryo's hebt gelukkig! Ik wens het allerbeste!

Succes allemaal meiden, lees zo af en toe mee...

x

Geplaatst
Ik breek even in: Pip; ik zie jouw onderschrift en het lijkt wel de mijne...! Verschil is dat jij nog cryo's hebt gelukkig! Ik wens het allerbeste!

Succes allemaal meiden, lees zo af en toe mee...

x

Jeetje Suzan dat lijkt inderdaad op mijn verhaal. Zelfs de data komen zo goed als overeen. Wat ontzettend balen dat je geen cryo's hebt! Het is voor mij één van de lichtpuntjes, want ik realiseer me heel goed dat dit niet vanzelfsprekend is. Heel veel succes de volgende poging!

Geplaatst

Hoi meiden,

Vanochtend de eerste keer hier in Istanbul in het ZH geweest. Erg aardig allemaal. Zaterdag moet ik weer. Ik blijk weer veel follikels aan te maken 15-20 momenteel. Dat begin ik nu ook langzaam te voelen in mijn onderbuik:). Maandag waarschijnlijk de punctie. Ze willen dan graag blastocysten terugplaatsen, maar dat horen we zeker dinsdag. Als we voldoende bevruchtingen hebben dan kunnen we dus voor een 5daagse gaan, maar dat betekend wel dat we 1 dag langer hier moeten blijven - prima;).

@claus en wennn : jullie zijn vrijdag al zover. Heel veel succes en sterkte met de punctie. Op naar een pijnloze en succesvolle opbrengst.

@pip: ik snap je heel goed. Wij hadden afgelopen weekend familiedag. Mijn man heeft een heel grote familie met inmiddels heeeeeeelllll veel kleintjes en zwangeren. Ik moest me de hele dag inhouden. Vond het erg confronterend dat alle "zo maar" weer zwanger met de tweede of derde waren. Dus laat de moed niet zakken. We gaan ervoor😉

Geplaatst

Happinez: heel veel succes daar en probeer ook een beetje te genieten van het weer en cultuur daar.

Puck78: lekker broeden he meissie...

Pip83: ik weet hoe je je voelt. Mijn vriendin en ik waren de zelfde periode zwanger, en haar zoon zie ik binnenkort op zn 1e verjaardag. Tja dan komt alles weer naar boven...

Lig sinds einde van de middag in bed, en net de Pregnyl gespoten.

Ik heb nu ook erg pijnlijke borsten, en groot dat ze nu zijn niet normaal haha

Ach ja, ik ben gestopt met klagen en laat het maar over me heen komen. Duimen jullie mee voor een pijnloze punctie?

Fijne avond allemaal.....

Geplaatst
Happinez: heel veel succes daar en probeer ook een beetje te genieten van het weer en cultuur daar.

Puck78: lekker broeden he meissie...

Pip83: ik weet hoe je je voelt. Mijn vriendin en ik waren de zelfde periode zwanger, en haar zoon zie ik binnenkort op zn 1e verjaardag. Tja dan komt alles weer naar boven...

Lig sinds einde van de middag in bed, en net de Pregnyl gespoten.

Ik heb nu ook erg pijnlijke borsten, en groot dat ze nu zijn niet normaal haha

Ach ja, ik ben gestopt met klagen en laat het maar over me heen komen. Duimen jullie mee voor een pijnloze punctie?

Fijne avond allemaal.....

Ik duim!!

Geplaatst

@Claus ik duim! Ook voor @Wennn natuurlijk!

@Happinez wow veel follikels, hopelijk ook veel bruikbare eicellen! Kan je ondanks de zware buik toch ook een beetje genieten van de zon?

@Puck78 lekker broeden nu! Fijn om drie cryo's achter de hand te hebben.

Ik ben vandaag weer iets beter gemutst. Toch fijn zo'n forum met mensen die weten hoe het voelt. Ook al had ik natuurlijk liever dat dit forum voor niemand nodig was! Overmorgen echo, benieuwd hoever mijn cyclus is...

Geplaatst

ik duim ook voor jullie Claus en Wenn en ook voor de rest natuurlijk.

Happinez, wat goed zoveel follikels. hopelijk ook een groot aantal bruikbaar. Heb je geen last van alle rumoer daar in istanbul? Mijn oom zit ook in Turkije, maar dan in Dalyan en daar merken ze er niks van gelukkig. Kan je ook een beetje genieten van de omgeving en het mooie weer?

Pip83, puck en de rest allemaal heel veel succes. en lees regelmatig met jullie mee en hoop op een mooi groen bankje.

Geplaatst

@ Claus : ik duim zeker voor je!! Succes morgen!!

@wennn jij natuurlijk ook!'

Mijn buik voelt inmiddels net als een hele bak vol Turks fruit:). De laatste twee keer was de eicellen opbrengst best hoog, alleen de bevruchtingen vielen wat tegen of beter gezegd ontwikkelden ze niet zo mooi.

Vandaag lekker de toerist uitgehangen:). Hagia Sophia, Blauwe Moskee, Topkapi palace en ook Taksimplein;) ( we konden het toch niet laten). Was helemaal rustig daar over dag. We krijgen dus niet mee van demonstraties.

Nu helemaal gesloopt en moe. Morgen maar wat minder loopwerk, anders vallen mijn voetjes er af.

Meiden succes en sterkte!

Geplaatst

Dames, het zit er weer op.

Niet minder pijnlijk dan de vorige keer, ondanks de verhoogde dosis maar ik heb het doorstaan :)

13 eitjes zijn er aangeprikt, en morgen horen wij hoeveel er daarvan bevrucht zijn..

Maandag waarschijnlijk de punctie. Ik kon t weer niet laten om van mn stokje te gaan, maar ach ze waren er al op voorbereid.

Alvast een heel goed weekend, ik ga even mn roest uitslapen....

Dikke xx allemaal en het is fijn om te weten dat er hier lotgenoten zijn die je verhaal maar willen lezen. Bedankt...

Geplaatst

Hallo dames.

Dankjewel dat jullie hebben geduimd en gedacht aan mij. Vanmorgen de punctie gehad. Het viel mij ontzettend mee. Weinig pijn, alleen bij het aanprikken wen beetje. Er zijn 8 goede eicellen gevonden. Nu wachten. Maandag eerst bloedprikken en nog een echo i.v.m overstimulatie. Ben nu ook aan de antibiotica. Daarna worden we gebeld of we smiddags een terugplaatsing krijgen.

Claus hoe is het met hou gegaan?

Hoe is het met de rest van de meiden?

X Wennn

Geplaatst

@ Claus en Wennn: Gelukkig maar dat jullie het weer goed overstaan hebben. En wat een goede score zeg! Nu maar rustig aan doen, veel drinken en je laten verwennen. @wennn - overstimulatie? Niet leuk. Hopelijk valt het mee.

Hoest met de andere dames?

Hier vandaag door de grote bazaar van Istanbul geslenterd. Leuk al die handelaren;).

Ik merk nu wel dat ik wat zenuwachtig begin te worden voor maandag. Morgen ochtend weer naar het ZH. Dan maar heel uitgebreid vragen hoe de punctie hier gaat verlopen en welke pijnbestrijding zij kunnen bieden.

Geplaatst

Hoi Happinez.

ik had heel veel buisjes 13 stuks en veel kleine eitjes die nog niet goed ontwikkeld waren. Ik moet nu goed in de gaten houden dat ik geen koorts krijg/ opgezette buik of kilo's aan kom.

Maar ik ga genoeg rust nemen misschien helpt dat. Hopelijk krijg ik wel de terugplaatsing. Als ik overstimulatie heb krijg ik geen terug plaatsing.

Een heel avontuur voor jou in Turkije. Ik hoop op goede resultaten voor je. Ik duim voor je.

Groetjes Wennn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden